Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey

Wish, Ja, een half uur omdat ik hem niet verschoon snachts. Zo hou ik hem zo slaperig mogelijk en gaat hij weer zo snel mogelijk in bed. Ik hoop op die manier het nachtritme erin te krijgen. Overdag blijven de gordijnen open en soms zelfs de radio. Het duurt alleen langer als hij maar niet zijn boertje laat. Het duurde vannacht trouwens wel even eer hij terug in slaap viel, maar gelukkig hoefde ik hem er niet uit te halen. Hij drinkt vaak heel erg snel, op een dikke 10 minuten is hij soms klaar! Maar af en toe bied ik hem nog de andere kant aan en wil hij er ook nog wel van hebben. Dan duurt het 20 minuten in totaal. Als hij echt te gulzig slikt haal ik hem eraf en laat ik het wat stromen om de toeschietreflex te laten minderen, zodat hij achteraf minder last van krampjes hoeft te hebben. Lijkt ook te helpen.

Toverstafje,

Fijn om van je te horen! Zeg, voel je eens niet schuldig! Schrijf gewoon over Jack wanneer je maar wil, daar dient een forum toch voor?

Wat een verhaal zeg, en brr, met een sonde 24 uur. Maar goed dat het tenminste fatsoenlijk gemeten is en je echt weet hoe het eraan toe gaat. Heeft hij dan niet-zure reflux? Het is inderdaad zo dat reflux erger wordt omdat de slokdarm meer en meer geïrriteerd geraakt en dus ook de pijn. Ik vind het goed van je arts dat de medicatie vermeden moet worden tenzij het echt noodzakelijk is, maar een permanent huilende baby wil ik toch ook weer niet. Hoe kan hij zich anders vertrouwd in de wereld leren voelen en zich ontwikkelen? Huilt Jack veel?

De Zantac zou meer opstopping kunnen veroorzaken en dus ook meer darmkrampen zoals je zegt. Maar de Infacol doet goed zijn werk heb ik de indruk, en zijn poepluiers zijn mega vloeibaar, dus Dante heeft geen last van opstopping door de Zantac, ben ik nu wel zeker van.

Het slapen is zo variabel geworden dat ik geleerd heb het me niet meer aan te trekken (vannacht 5 uur). We kunnen niet meer doen dan wat we nu doen denk ik: Infacol voor het eten, 3xdaags Zantac, rechtophouden, bedje omhoog (ook niet heel veel want dan schuift hij idd helemaal naar beneden, dus nutteloos?) en heel veel ronddragen. Ook geef ik intussen de borst 's avonds vanaf hij het nodig heeft. Telkens dezelfde dus is het gewoon een troost, maar het helpt hem wel rustig te blijven en goed te verzadigen vooraleer te gaan slapen. Kortom mijn borst blijft de hele avond bloot haha.

Misschien is het een regelperiode van korter slapen omdat de honger sneller komt, en zal het slapen terug langer worden eenmaal de regeldagen voorbij zijn.

Ik hoop dat hij er snel doorheen groeit, want uiteindelijk is het gewoon wachten tot het voorbij is. Gek he, dat zoveel kindjes er last van hebben. Ik hoor ook dat het meer jongens dat meisjes zouden zijn. Klopt dat?

Marianne,

ik leg er ook geen klok naast hoor. behalve s nachts, dan heb ik teveel tijd om handen en wil ik zien hoeveel tijd tussen de voedingen geweest is, hoelang hij eet, hoelang het duurt eer het boertje komt enzovoort haha.

Heeft Mila ook last van krampjes? Ik heb gehoord dat groene luiers wijzen op krampen. Pukkeltjes op Dante's lichaam heeft hij ook gehad, zou van de inspanningen zijn van het huilen door de krampen (zei de KA toen). Bij jou hormonaal dan?

Haha grappig, jij ook positief getest op 11 februari. Wanneer was je dan uitgerekend? Dezelfde dag toch niet? Vergeten..

En, Valesca,

Heeft Feline hetzelfde ritme dan gisteren? Ze is bijna 3 maanden zeg, ongelooflijk! Heb je dat ook, voortdurend vergelijken hoe hard ze gegroeid is? De vroedvrouw kwam vlak na de geboorte nog vaak langs voor vragen en andere praktische dingen waaronder badje geven. Ze heeft het eerst zelf voorgedaan en dan deed ik het in haar bijzijn, om vanaf dan het alleen te kunnen. Nu, bij het voordoen vertelde ze me dat zo'n badje nu nog groot lijkt, maar eenmaal ze 3 maanden oud zijn passen ze er niet meer in en zullen we hem zelf in bad moeten meenemen tot hij weer kan zitten. Ik kon dat niet geloven: dat bad te klein over maar een dikke tien weken??? Maar zie, hij is nu 2.5 maand oud en het begint effectief te klein te worden hahaha! Ongelooflijk hoe snel het gaat he! Is Feline eigenlijk een rustig kindje? Lukt het beter nu met Sanne?

Violeta en Mientje, hopelijk herstellen jullie snel!

Hm, wilde boodschappen gaan doen terwijl hij slaapt, maar kan nu niet want de auto is in de garage. Kon plots niet meer schakelen en de motor viel dan maar stil. Griezelig hoor. Dus alweer 1500 euro armer, maar tenminste veilig in het verkeer. Ik ga hem vandaag afhalen.

groetjes,

Ellen

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Wendy:Erg herkenbaar het gedrag van Noah...Sanne net zo kan er erg verdrietig van worden en meestal boos en dat vind ik zo erg...wil ik helemaal niet

Hopelijk is Mara snel wat minder huilerig,misschien een sprong?!Hoeveel weken is ze nu,zie het niet staan bij jou hihi

@Wish: heerlijk zo'n kuuroord haha....wij douchen in bad dus dan zou de poep eerst weg moeten hahaha

@Marianne: raar dat de HA niet wist wat het was....hopelijk ben je er snel vanaf,en fijn dat het gewoon van de hormonen is bij Mila

@Toverstafje:fijn dat het wat beter lijkt te gaan met jack zonder medicatie! als het niet nodig is dan is het ook zonde

@Ellen Feline kwam om 03:00 dus een ander ritme haha,maar dit is wel beter dan is het gewoon 7-3-7-11-3-7-11 uur...maar ja ook dat kan weer veranderen omdat de nachten gewoon wisselen

ja joh morgen is feline 3 maanden echt niet normaal..ze past nog makkelijk in het badje hahaha,maar die haar ook vaak in de tummy tub

Feline is een rustig meisje ja,gaat eigenlijk heel goed,slaapt goed.Drinken is soms wat moeizaam dan is ze maar aan het draaien en doen,soms denk ik zou het mijn eigen spanning zijn omdat het bij sanne zo moeizaam ging...ik word erg onrustig soms van binnen als zei moeilijk drinkt....

Wat balen van je auto ellen...

ik ben de laatste nachten zo aan het dromen.....over het ziekenhuis,verloskunidge....hele belevenissen....

en ik ben een beetje boos....al lang slaat waarschijnlijk nergens op maar bij sanne vroeg de verloskundige meteen én hoe heet ze,en nu in het ziekenhuis had ik haar al een hele tijd vast en toen zei ik zelf: nou zullen we maar zeggen hoe je heet hé...gek toch dat ik hier nog mee rond loop?!

Maakt het ze nou echt niet uit?!

Geplaatst

Ellen, ik was ook van plan om, na die hele ohmetingtoestand op eigen houtje toch ook Gaviscon te gaan gebruiken omdat Jack best vaak huilde door het spugen en zijn klachten toch bleven bestaan. We wilden ook overstappen op andere voeding enzo. We wilden het nog 2 weken aankijken alvorens dat te doen. Maar langzaamaan ging/gaat het beter en daarom nu helemaal geen medicijnen. Maar je hebt helemaal gelijk: als hij zo onrustig en huilerig was gebleven en het had geholpen, waren wij zeker ook Gaviscon oid gaan gebruiken. En tsja, de Infacol... Niet aan te slepen hier, en paniek als we het eens vergeten te geven! Jack huilt nu nog wel, krijsen zeg maar gerust, maar dan is het meestal dat hij niet in slaap kan komen, als dat uiteindelijk wel lukt, is het ook goed. Langzaamaan worden de huiluurtjes minder lijkt het...Dante is een prematuurtje en kan me voorstellen dat het juist voor hem wat moeilijker is om zijn draai te vinden. Onze kinderarts zegt tot een week of 12-16 voordat babies van hun 'opstartproblemen' af zijn.

Geplaatst

He meiden...al wat betere nachten lees ik en ook iets minder krampjes enz. Fijn!

Valesca, het lijkt wel of je nu dingen aan het verwerken bent...hoor je tenminste wel vaker dat je dat dmv je dromen doet. Jammer dat er bij jullie nog niet echt een ritme is. Bij ons ook niet hoor!!

Toverstafje, wat een verhaal! Fijn dat het nu een stuk beter gaat. Hier blijft ze ook spugen, maar ze heeft er gelukkig niet meer zoveel last van als in het begin.

Wel met nutriton in de voeding. Verder gelukkig geen gaviscon ed.

Ellen, ze past hier ok nog in haar badje, maar je ziet wel dat het krapper begint te worden. Vind ik ook als ze in de kinderwagen ligt. Dan valt het echt op dat ze groot aan het worden is. Vervelend zo'n kapotte auto, dan merk je hoe afhankelijk je er eigenlijk van bent. Even dit even dat en allemaal lekker in de auto. Helemaal met dit weer!

Wish, toch wel erg handig zo'n aparte douche haha. We hebben het hier nog niet meegemaakt....komt vast wel een keertje.

Ik begin 11 januari weer met werken...gaat nu wel erg snel zeg! Vrijdag nog even bij het kdv langs, nog even wat praktische zaken bespreken.

Hebben jullie ervaring met van die naamlabeltjes? Lijkt me erg handig voor op de flesjes enz. Ik heb nog een kortingscode van een internetsite.

Wij hebben hier nog niet echt een dagschema. Is heel verschillend tot hoe laat ze slaapt, soms is het 5 uur, soms is het half negen. Daarna meestal een uurtje of elf/twaalf weer een fles. Meestal slaapt ze 's morgens nog een keer. Dan een fles zo rond 3 uur, 6/7 uur en de laatste tussen 9 en 10. Overdag slapen zit er meestal niet in. Soms even een hazeslaapje van een half uurtje...veel meer zit er overdag niet in.

Geplaatst

Moos: Ja daar lijkt het inderdaad wel op.....

Ik had van die naamstickertjes! wel fijn,het is voor op het kdv ideaal ik werk er zelf en hoe beter de naam erop staat hoe beter hahah

ik moet 5 januari weer gaan werken

jammer dat ze overdag niet veel slaapt,feline wel,dat is wel fijn

Ze slaapt nu ook boven dat geeft wel rust,kunnen we beneden gewoon ons ding doen zonder stil te zijn(al deden we dat nooit)maar boven is fijner

Geplaatst

hee dames,

Op de een of andere manier komt het er de laatste dagen niet van om uitgebreid te schrijven (ik lees nog wel mee op mijn mobiel tijdens de voedingen).

Jorrit heeft een paar regeldagen op dit moment. In de ochtend raakt hij nog wel aardig verzadigd, maar het lijkt wel of mijn voeding gedurende de dag steeds minder wordt, waardoor hij om de 2,5 uur wil drinken. Dat waren we al een tijdje niet meer gewend. Het is ook zo raar, want vorige week kon ik nog 180-200 cc kolven als hij iets later de fles moet krijgen, vandaag kreeg ik met moeite 120 cc uit één borst, dus vooralsnog biedt ik er maar weer twee aan. Zal wel weer bijtrekken denk ik.

De spruw is hier ook nog steeds de wereld niet uit. We dachten even dat het beter ging en zijn tongetje werd langzaam weer wat rozer.. maar vanavond had ik het gevoel dat de spruw in alle hevigheid terug is.. Morgen nog maar weer even op letten. Toch doen we er van alles aan. Hij krijgt zijn medicijnen, ik smeer netjes een zalfje, we koken de spenen iedere dag uit en na het spugen leggen we hem altijd een nieuwe hydrofiel onder zijn hoofdje en trekken hem toch regelmatig een schoon shirtje aan. Maar goed.. nog maar even aanzien, want ik heb nog medicatie voor een week ongeveer.

Wel is het slapen overdag weer teruggekeerd, als is het maar 2 uurtje aan het einde van de ochtend/begin van de middag en soms een half uurtje na de voedingen. Hij speelt zich zelf in slaap 's ochtends. Vooral dat spelen van hem in de box geniet ik zo enorm van. Heerlijk om te zien dat hij zich zelf goed kan vermaken met zijn knuffel olifant en dan ligt te lachen en kirren van plezier.

Morgen gaan we shoppen voor maatjes 62 en op verjaardagsvisite bij zijn opa. hij wordt 60 morgen, dus reden voor een klein feestje

Geplaatst

doortje wat balen dat je het idee hebt dat spruw soms erger is,en dat je minder kon kolven...gewoon doorgaan dan trekt het vast weer bij ja!

62 haha ik heb het ook gekocht maar kon beter 56 het is echt nog te groot en 56 heb ik niet zo veel

60 is zeker reden voor een feestje veel plezier vast!

Geplaatst

De broeken maatjes 62 zijn hier ook nog te groot, maar de shirts passen al wel (nog wel iets ruim hoor), maar shirts maat 56 worden echt wat aan de kleine kant en gingen steeds minder gemakkelijk aan omdat het wat strakker zit allemaal.

Ik ga hier onze Jorrit zo eens wakker maken voor de laatste voeding (hij heeft om half 8 gedronken) en dan kunnen wij daarna ook lekker naar bed.

Geplaatst

Op goedgemerkt.nl kun je naamlabels bestellen.

Heb stickers gekregen als kraamkado erg leuk.

De labels voor in kleding zijn ook makkelijk die kun je erin en eruit strijken.

Ideaal om in kleding te doen die je als verschoning op het kdv laat liggen.

Ellen,

inderdaad gewoon aan het clusteren toegeven werkt voor jezelf en Dante het beste.

Bah!!! Wat ontzettend balen van je auto! Kost flink wat Euro's.

Wil op meer van jullie reageren maar zit er even niet in, er is echt zoveel geschreven....

Ach, jullie begrijpen me wel jullie zitten met hetzelfde. Haha!

Mijke heeft om 21.30 gedronken. Heeft wel een flinke clusteravond gehad. Maar werd net om 4.30 pas wakker.

Super zeg!

Deze ochtend laat ik bloed prikken had ik nog niet laten doen, hb gehalte controleren.

Geplaatst

Er wordt inderdaad veel geschreven hier! Kan niet teruglezen, moet t met mijn tel doen, computer is kapot...

Mara slaapt de nachten door. Duurt soms wel even na de fles voor ze slaapt. Fles meestal tussen 22 en half 23. Slaapt daarna tot 7 of 8. Gisteren zelfs tot 10 uur. Moest blijkbaar echt bij slapen. Nu overdag nog leren slapen in haar bed ipv tegen mij aan.

Noah is nog flink aan t uitdagen. Nu ook erg verkouden, zo zielig. Krijgt 's nachts geen lucht en moet dan huilen. Vanmorgen zat heel zijn gezichtje onder t snot... Wilde me toen een kus komen geven. Heb eerst maar zijn gezicht gewassen.

Net bij apotheek t spiraaltje opgehaald. Keer wat een grote doos zeg! Wel 10x zo groot als t spiraaltje zelf gelukkig!

Mara is vanmorgen voor t eerst naar de gastouder om te oefenen. Voelt wel raar zo haar achter laten... Ben nu alleen thuis voor t eerst in 8 weken.

Zo maar eens bedenken wat ik zal gaan doen.

Geplaatst

Hier is het ritme de laatste 2 dagen ver te zoeken.

Normaal slaapt Bart `s-nachts goed door tot 8 uur maar de laatste 2 dagen niet.

Overdag komt hij ongeveer om de 4 uur maar slaapt hij tussen 8 en 12.

Vervolgens dan wakker tot de volgende voeding van 16.

Rond 18 word hij weer wakker tot de voeding van 20.

Is een beetje lastig met avondeten maar meneer vermaakt zich steeds beter in de box met z`n mobiel.

Dan nog de laatste voeding ron 24 uur en hup lekker naar bed.

Hij drinkt trouwens ook al 180 per keer, niet elke voeding maar meestal wel

Geplaatst

Wish, bedankt voor de tip! Ik heb meteen een bestelling via de site geplaatst. Zal erg handig zijn vanaf hij naar het kdv gaat. Hopelijk duurt dat clusteren niet te lang, want de hele avond hem zien wriemelen en naar de tepel grijpen is toch ook niet alles hoor :-)

Goed zeg Wendy, eindelijk wat rust. Zal wel raar doen, zo zonder haar nu. Goed dat ze doorslaapt. Hopelijk komt Noah er snel doorheen zodat je ook duidelijker weet wanneer hij uitdaagt en wanneer hij gewoon bij je wil zijn omdat hij ziekjes is.

Mientje, misschien heeft hij een groeispurtje? Hier ook weer minimaal slaap gehad vannacht. om 0u15 laatste voeding en om 4u30 eerste. en dan om 8u was hij weer wakker. meestal slaapt hij dan toch nog langer door, maar ja. Niks aan te doen. Gelukkig ligt hij nu wel weer even te pitten.

Doortje, ik heb gisteren een broekje van maat 62 gehaald en het past al bijna! De t-shirt die ik erbij heb gekocht is nog maat 56, en zit nog ruim. Maar het is toch een groot verschil met maat 50 vind ik hoor. Ik veronderstel dat elke winkel ook wel zijn eigen groottes heeft. de t-shirtjes van Hema zitten erg breed vind ik, maar ze hebben een leuk assortiment, dus ik kan het vaak niet laten om iets mee te nemen. Zara hebben ze ook leuke spulletjes, daar moet ik ook nog eens langsgaan.

Gisterenavond naar een café geweest waar ze net rustige jazz met een live bandje speelden. Dante werd er rustig van en viel er in slaap haha! Hij ziet er zo verschrikkelijk schattig uit als hij in de draagdoek zit, met de gebreide muts van oma op. Ik moet er dringend een foto van nemen vooraleer hij er niet meer in past. Ook zitten we al in het derde stadium van de draagdoek qua houdingen per leeftijd. De eerste weken waren de komma-houding (horizontaal liggend maar in een bolletje, lekker knus), daarna rechtop met de knietjes omhoog. Die houding vind ik héérlijk en hij ook want ik laat hem er soms nog uren verder in slapen terwijl ik al lang thuis ben. Maar hij werd te zwaar om op die knietjes te liggen, dus nu stap 3: de beentjes buiten en het steunvlak onder de poep, maar nog steeds buik tegen buik. Ook geweldig. Vanaf nu moet ik zijn benen en voeten beschermen tegen wind en regen. Dus kan hij schoentjes aan haha. Kei schattig. Wel nadelig nu het winter is, want hij moet zoooveel aandoen om buiten te raken. In de zomer mogen ze enkel in een rompertje erbij lopen bij wijze van spreken.

Enfin, zodadelijk naar mijn nicht met hem. Het zal een dagje uit worden.

groetjes!

Geplaatst

Ik heb even gegoogled...haha nieuw werkwoord??

Is dit iets?

http://www.veldkeuken.nl/index.php?c=4

Hier alles rustig, net alle was kunnen opruimen en ook nog de keuken een beetje uitgemest...nu weer een wakker meisje, dus zo maar eens weer een flesje klaar maken. Gelukkig is papa thuis, scheelt toch. Ik ben ook al grotere maten aan het kopen, maatje 50 is echt te klein. Maatje 56 valt soms nog net goed. Voor de kerst een leuk jurkje gekocht!

Die labeltjes zal ik dus maar wel doen. Leek mij al erg handig. Nu nog even uitzoeken en bestellen. Ze hebben van die pakketten met strijk/plak labeltjes, denk dat het zoiets wordt.

Geplaatst

Moos,

Je hebt zekers te weten een hele mooie locatie gekozen en je kan er ook heerlijk eten en drinken.

Hier zijn we de vorige keer met de meiden die in dit topic schrijven geweest toen we nog zwanger waren.

We hebben echt genoten van de zelfgemaakte hapjes waarvan de ingredienten ook nog eens uit eigen tuin kwamen!

Wil hier best nogmaals naar toe hoor.

MamavanNoah,

Hoe is de oefenochtend bij de gastouder verlopen?

Haha, yep dat zijn grote dozen waar het spiraaltje in zit. Heb zelf nooit een spiraaltje gehad maar weet dit van een vriendin.

Als je de doos ziet denk je dat hij er onder in gaat en boven uit zal komen....

Ellen,

Wat heerlijk dat Dante rustig werd van die muziek.

Ik heb vanmorgen een draagzak van Babybjorn gekocht.

Een draagdoek is beter voor jezelf en je kindje maar het is alleen om even m'n handen vrij te hebben wanneer dit echt nodig mocht zijn.

Ik wil Mijke er niet langer dan 1 uur achtereen in laten zitten, dan had ik een draagdoek gekocht.

Volgens mij heb ik boven 2 doeken liggen die ik als draagdoek kan 'knopen'. Zal er eens naar gaan kijken.

Mientje,

Dan doet Bart het nog netjes om overdag om de 4 uur te drinken.

Mijke komt nog elke 3 uur of 2,5uur.

En in de avonduren kan ik haar elk half uur of uur aanleggen. Ook hier dus 'spitsuur' rond etenstijd haha!

Eten met 1 hand en tegelijkertijd voeden is hier vrij vaak te doen.

Geplaatst

even een foto van Feline en Maurits!!(marmira)

Vanmorgen waren ze hier erg leuk zo samen!

[ATTACH=CONFIG]3047[/ATTACH]

Ik vind de locatie van de vorige keer niet erg groot en practisch met de kleintjes of ligt dat aan mij?!

mamavannoah spannend hoor al naar de gastouder hopelijk ging het goed!

Geplaatst

Lief dat jullie zoveel interesse tonen!!

Het is heel goed gegaan vanmorgen. Mara heeft zelfs een uur daar geslapen! Noah was wel aan het uitdagen, doet het dus niet alleen bij mij;-)

Heb Mara rond 1 uur opgehaald. Na de fles van 2 uur wilde ze slapen. Heb haar op bed gelegd. Is niet eens wakker geworden toen ik haar uit bed haalde om Noah te gaan halen! Haar net weer slapend in bed gelegd. Weet niet wat me overkomt!

Nu snel aan het eten beginnen en genieten van mijn kleine dondersteen ;-)

Geplaatst

Zo, weer lekker veel geschreven hier! Wat een leuke foto van Feline en Maurits!

Even ego, wij hebben een hele zielige Jim hier vandaag...We waren overgestapt op Nutrilon AR omdat Jim zoveel spuugde. Maar nu is hij zo vreselijk verstopt geraakt! Hij poept alleen maar hele harde keutels die er met grote moeite en een hoop gegil worden uitgeperst, hij is echt helemaal uit z'n hum. En net zat er zelfs een beetje bloed bij. Het is echt vreselijk om je kindje zoveel pijn te zien lijden. We zijn direct gestopt met de AR, dan maar spugen, daar had ie toch echt minder last van.

Geplaatst

Dank Valesca, de ergste krampen lijken voorbij, hopelijk gaat ie nu weer normaal poepen. Echt, ik was gewoon blij toen ik weer zijn normale 'ik ben moe' huiltje hoorde!

Wendy, wat fijn dat Mara het zo goed heeft gedaan vandaag!

Ellen, ik ben jaloers op je draagdoek verhaal! Jim wil absoluut niet in de doek (maar wel de hele dag op schoot) maar het lijkt mij ook heerlijk!

Geplaatst

Aah, wat een mooie foto van Feline en Maurits!

Mamavannoah,

Fijn dat het goed is gegaan bij de gastouder, dat zal je zeker goed doen!

Dat is me ook wat, slapend uit bed in de auto en dan weer slapend naar bed gebracht. Wat super!

Kun je de aandacht helemaal aan Noah schenken.

Mara zal dit misschien expres hebben gedaan voor haar grote broer omdat ze hem dit gunt.

Jeetje Laika, wat ontzettend zielig voor Jim en ook voor jullie als ouders dat hij zoveel pijn en moeite heeft met de ontlasting.

Het is kiezen uit 2 mindere keuzes, spugen is ook niet leuk maar harde ontlasting is helemaal een ellende!

Als Mijke gespuugd heeft krijg ik soms meteen erna een glimlach dus dan denk ik dat het wel mee valt.

Of is het spugen voor Jim ook vervelend/pijnlijk?

Geplaatst

Laika, wat vervelend...wij hadden het ook een keer, maar nu gaat het gewoon weer goed met poepen. Ik hoorde ook dat ze eraan moeten wennen.

Wish, grappig dat jullie daar de vorige keer zijn geweest. Het zag er erg leuk uit.

Valesca, leuke foto!!

Mamavannoah, hoe is het gisteren verder gegaan?

Het is rustig hier...allemaal aan het genieten??

Hier wel, vanmorgen langs het kdv geweest en nu ligt ze heerlijk te slapen. Dus nu tijd om wat dingetjes te regelen...kerstkaarten schrijven ed.

Nog even een vraagje, ik heb Anne vannacht voor het eerst een slaapzak aangedaan...leek mij aardig warm met een dekentje. Hoe doen jullie dat?

Alleen een slaapzak leek mij weer erg koud. Heb haar dus maar in haar romper in de slaapzak gelegd en dan wel een dekentje en een lakentje.

Geplaatst

Moos,

Denk dat Anne nu wel lekker in bed zal liggen.

Als je de pyjama uit laat en je doet de slaapzak aan, neemt de slaapzak de functie van de pyjama over, toch?

Dit lijkt me een juiste keuze die je gemaakt hebt.

Wanneer kies je voor een slaapzak?

Mijke trapt de dekens niet weg maar ligt wel regelmatig dicht tegen de zijkant van het bedje aan. Kan de slaapzak voorkomen dat ze naar de zijkant beweegt?

Ik heb Mijke vanmorgen massage gegeven en haar hierna in de tummy tub gedaan. Hierna heeft ze 1 uur in haar bed geslapen en werd toen wakker omdat het etenstijd was.

Ze heeft ons wederom vannacht vrij goed laten slapen. Van 23.45u t/m 3.45u geslapen, hierna werd ze om 7.15u wakker.

Geplaatst

Wish, zo dacht ik ook.

Ik had een slaapzak gekregen en hij past nu goed, dus dacht laat ik het eens proberen. Ze heeft er prima in geslapen, het helpt hier niet bij het schuin liggen. Ze ligt hier ook heel vaak tegen de spijltjes aan te slapen. Soms wordt ze zelfs wakker omdat ze er tegenaan stoot. Vanmorgen lag ze weer tegen de spijltjes aan...dus het maakt hier geen verschil.

Fijn dat Mijke zo goed geslapen heeft!!

Geplaatst

wish wat heerlijk dat je haar thuis ook massage geeft

ik wil dat ook maar kan er gewoon geen goed tijdstip voor vinden omdat met sanne in de buurt het ook niet handig is,misschien de momenten maar pakken als ze op peuterspeelzaal zit

feline ligt meestal ook in een slaapzak,maar heb er nog maar 1 dus als die in de was zit niet,ze maait met haar handjes wel eens de dekens weg en een slaap zak is dan wel lekker warm

heb er 1 met mouwen dus doe haar dan alleen een rompertje aan,slaapzak is net wat warmer dan een pyama denk ik..maar dubbel is niet nodig

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden