Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Wish: inderdaad ja pfff ik raak gewoon nogal snel in de stress haha,maar hopelijk gaat het lukken ja lijkt me zo fijn en handig!

ik denk dat Feline een regeldag heeft vandaag,ze komt vaak en las dat het met 3 mnd kan en ook bij flesvoeding!

Ik geef haar maar lekker

Marimira: idd even groot grappig is dat hé! Hopelijk krijgt hij geen last van de prikjes

Doortje:zo reageerde bij mij de kids ook erg huilen van de pillen heb zetpilletje gegeven en dan is het oke,sterkte met hem

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
September- en Oktober mama's van:

8 september: Feline, dochter van Valesca

17 september: Joris, zoon van Esk

23 spetember: Anne, dochter van Moos

24 september: Dante, zoon van Ellen

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijk.e, dochter van Wish

29 oktober: Mila, dochter van Marianne69

? :Emma, dochter van Violeta

3 november: zoontje van Vlok

Controles baby

14 december: Jorrit consultatiebureau en vaccins

19 december: Mila consultatiebureau en vaccins

22 december: Mijke consultatiebureau en vaccins

3 januari: Dante Kind&Gezin tweede reeks vaccins

11 januari: Jorrit consultatiebureau en vaccins

11 januari: Feline prikjes en wijkverpleegkundige

Geplaatst

Hoi meiden,

Goede berichten hier, fijn!!

Hier een druk dagje zonder onze kleine meid. Vanochtend Anne naar opa en oma gebracht en daarna naar het werk geweest, kraamvisite en zo sporten.

Wel even relaxed, maar bij de kraamvisite wel even "heimwee" naar mijn meisie.

Wel berichtjes van opa en oma...gaat allemaal erg goed.

Over de zwangerschapskilo's...ben er al wel wat kwijt, maar nog ongeveer 6 kilo om weer op mijn gewicht te komen (voor de hormonen). Maar dat snoep is heel herkenbaar. Vooral zo in deze periode met allerlei lekkers. Ik hoop dat het beter wordt als ik weer ga werken. Minder tijd om te snoepen...

Even het lijstje aangevuld:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

17 september:
Joris
, zoon van Esk

23 spetember:
Anne
, dochter van Moos

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

15 oktober:
Maurits
, zoon van MarMira

15 oktober:
Jack
, zoon van Toverstafje

16 oktober:
Mara
, dochter van Mamavannoah

16 oktober:
Jorrit
, zoon van Doortje

16 oktober:
Jim
, zoon van Laika

18 oktober:
Thomas
, zoon van Ivfmoeder

25 oktober:
Mijk.e
, dochter van Wish

29 oktober:
Mila
, dochter van Marianne69

Controles baby

14 december:
Jorrit
consultatiebureau en vaccins

19 december:
Mila

22 december:
Mijke

3 januari:
Dante
Kind&Gezin tweede reeks vaccins

9 januari:
Anne
consultatiebureau en 2e ronde vaccins

11 januari:
Jorrit

Geplaatst

dat is wel even gek dan ja zonder je meisje fijn dat het goed ging...

wil iemand feline erbij zetten lukt mij gewoon niet pff

11 januari: Feline prikjes en wijkverpleegkundige

Geplaatst

Hee Laika wat heerlijk zo! Eerste stapjes zijn gezet, wat zullen jullie TROTS op hem zijn! Jack was idd ook erg onrustig de eerste weken. Ondanks consequent rust - regelmaat - inbakeren konden wij hem ook vaak niet goed helpen. Die rode betraande oogjes, die panische blik, hartverscheurend! Was toch vaak vicieuze cirkel: moe, buikkrampjes, stress, reflux, nog moeier, nog meer stress...in het begin liepen wij met hem, zijn rug tegen mijn buik, schuin horizontaal, ingebakerd, hand op zijn mond om speen tegen te houden, beetje op en neer wiegend heen en weer. Dat hielp dan een beetje. Zo gauw het kon, wiegje weer in. Maar ook veel avonden naast de wieg gezeten, om hand op buikje en speen tegen mondje. Hoeft nu niet meer, krampjes lijken minder. Reflux niet, maar omdat zijn leventje oha makkelijker wordt heeft hij daar minder last van lijkt het.

Ik weet wel dat het echt niet aan de ouders ligt. Wij behandelden ons dochtertje precies hetzelfde en zij was vrij snel okee en relaxed. Zeg maar na 2-3 weken. Jackske en ook Jim hebben wat meer tijd nodig. Maar o wat zijn het een lieve schatjes! Wij genieten zo veel meer nu hij in zijn ritmetje zit en het wat makkelijker gaat. Zal bij jullie ook snel gaan gebeuren. Hou vol en zet door!

Goed om te lezen dat ik niet de enige ben met die k-kilo's. Ik heb een hekel aan sporten dus dat helpt ook niet echt. Dan maar veel wandelen.

Liefs

Toverstaje.

Geplaatst

Controles baby

9 januari: Anne consultatiebureau en 2e ronde vaccins

11 januari: Feline wijkverpleegkundige en vaccins

Geplaatst

Controles baby

10 januari: Joris consultatiebureau en 3e ronde vaccins

Ook hier even het lijstje geupdate. Goh, vanavond Joris iets makkelijker in zijn bedje gekregen na de fles van 18.30 dan de laatste dagen. Langer opgehouden tot hij echt aan het gapen was, z'n slaapzakje al aan bij wakker worden voor de fles (zodat hij al lekker warm z'n bedje in ging) en een lichtje aan op de kamer. Hij heeft wel eventjes gemopperd, maar ging vrij snel uit zichzelf slapen. Dus toch wakker in bed en zelf in slaap gevallen. Hopelijk lukt het morgen ook. Vanmiddag daarentegen was het pet met gaan slapen. Vermoedelijk te lang wakker geweest en dan over de slaap heen en dan te moe zijn om lekker in te kunnen slapen. Naja, morgen weer een dag denk ik dan maar... en ik moest vanmiddag nou eenmaal Thomas oppikken dus tja, soms gaat het gewoon niet anders.

Geplaatst

Ik kan mobiel het lijstje niet aanvullen, maar Maurits is 24 januari weer aan de beurt voor de 2e ronde prikken.

Ik heb trouwens een omgekeerd 'probleem' als sommigen van jullie; ik heb soms moeite om 5 voedingen in het etmaal te proppen! Maurits slaapt van middernacht tot een uur of zeven en kan overdag soms zomaar 5 uur tussen de voedingen laten. Maar dan kom ik niet uit! Nu dus toch maar iets strikter ongeveer 4 uur ertussen doen. Wil eigenlijk de laatste voeding proberen meer richting 23 uur te krijgen...

Mannetje heeft vrijwel de hele dag sinds de prikjes geslapen maar begint nu een beetje te piepen. Tot nu toe gelukkig geen verhoging (al heb ik de pcm zetpillen ook in huis).

Geplaatst

haha ja dat is weer andersom nou lekker toch en hij geeft het wel aan als hij echt honger heeft toch?,hopeljk krijgt hij niet teveel last hoor

Geplaatst

Ik voel me soms echt schuldig als ik dit allemaal lees. Alexis krijgt nu haar laatste voeding om 21u30 en dan slaapt ze tot 7u30 zonder probleem. Ze moppert dan een beetje maar als we niet op tijd bij haar zijn om haar haar fles te geven is ze al terug aan het slapen... Echt een droom van een kind!

En wat betreft de zangerschapskilo's, wel, ik zit 2kg onder m'n origineel gewicht van voor de behandeling. Voel me echt schuldig dit hier te schrijven!

Straks naar het cb voor de eerste prikjes. Ben al terug benieuwd hoeveel ze zal wegen en hoe groot ze is.

Geplaatst

Controles baby

10 januari: Joris consultatiebureau en 3e ronde vaccins

24 januari: Maurits consultatiebureau en 2e ronde vaccins

MarMira, ik heb Maurits erbij gezet.

Akara, je hoeft je toch niet schuldig te voelen omdat het goed gaat? Lekker van genieten zou ik zeggen! Onze Thomas was ook zo'n langslaper en Joris doet er wat langer over om hele lange nachten te maken (in vergelijking met Thomas, want 12 weken is natuurlijk niet zo lang). Tja, dan heb ik met Thomas gewoon geluk gehad en heb ik met Joris nu wat meer werk, maar dat is niet erg. En trouwens, vannacht is het heeeeeeel goed gegaan: van 22.30 tot 7.15!!! Ik wist niet wat ik zag vanochtend op de klok. Lag me al een uur!!! ongerust te maken en te bedenken of ik zou gaan kijken. Maar toen ineens liet hij zich horen. Heerlijk! Hopelijk blijft het zo en in ieder geval heb ik het gevoel dat we nu van de gebroken nachten af zijn. Behalve dan de incidentele, maar die zijn niet zo erg.

Zojuist Joris lekker gebadderd en nu ligt hij weer te slapen. Helaas moet ik Thomas vandaag zelf afhalen van het kinderdagverblijf, dus dat komt slaapjes-technisch rottig uit, maar dat zien we straks wel weer.

Nu ga ik even huishouden :-)

Geplaatst

Haha Akara,

voel je je toch niet schuldig! Toch geweldig dat alles lekker gaat bij jullie en je geen last hebt van de kilo's?

Laika,

Het lijkt beter te gaan met Jim, hoe is het vannacht en vanochtend geweest?

Dante wil niet in slaap vallen nu eventjes, ik hoor dus grappige kreetjes vanuit de slaapkamer. Zal maar es checken. Ach, zn oogjes blijven dicht, ik zal het maar eventjes laten zo.

Hij slaapt ook nog altijd bij ons op de slaapkamer hoor. Zolang hij niet doorslaapt wil ik dit blijven doen. Desnoods zet ik de wieg in de slaapkamer, als hij de wandelwagenmand doorgroeid is.

Ik moet nog een kilo of 4 kwijt (was er 5 bijgekomen door de hormonen ervoor al), maar de weegschaal heeft het begeven onlangs, dus zal ik eerder naar mijn broeken moeten gaan kijken om te zien of ze al passen of niet haha!

Doortje,

Jorrit weegt/meet ongeveer evenveel als Dante volgens mij, en er zit een maand verschil op! Het is buiten veel te rottig nu, maar vanaf het beter is ga ik een wandelingetje richting kind&gezin maken. Daar mag je altijd binnen om te wegen en meten.

Hier weer dik 6 uur tussen laatste en eerste voeding (23u10 laatste, 5u45 eerste), mij goed hoor. Alleen het opstaan is zo moeilijk, hebben jullie dat ook?

MarMira,

Hihi, toch fijn dat Maurits flink doorslaapt! Je kan hem meer voeding geven ipv wakker maken, of is dat niet zo'n goed idee?

Esk,

Jij moet binnenkort weer gaan werken, hoe kijk je er tegenaan? Ga je voltijds?

Moos,

Ga jij ook in januari terug aan de slag? Hoeveel weegt Anne en meet ze?

Zo, hij is stil. De echte slaap kan beginnen. Ik heb gisteren een schandalig duur truitje gekocht (42€), van een overstock door een Antwerps mode ontwerpster. Het zag er zo schattig uit, maar zelfs voor mezelf geef ik amper 40€ uit aan een trui. En deze kostte oorspronkelijk 86€! Hm, voor die paar maanden? Dus dat ga ik niet gauw meer doen haha. Maar het is wél een mooie trui haha.

Geplaatst

hi dames, even snel een berichtje want ik krijg zo visite.

Gisterenavond was Jorrit echt helemaal uit zijn doen. Hij heeft echt drie kwartier aaneengesloten heel hard gehuild. Iets wat wij echt niet van hem gewend zijn. We hebben hem een paracetamol gegeven en na 10 minuten ging het gelukkig wat beter, al bleef hij nog wel even huilen. Zelfs tijdens het drinken bleef hij huilen. Hij heeft daardoor om kwart over zeven heel slecht gedronken.

Hij is rond half 9 in slaap gevallen en mijn man heeft hem om kwart over 11 wakker gemaakt voor de voeding (zeker omdat hij zo slecht gedronken had), maar na het verschonen van de luier en drie slokken drinken viel hij weer in slaap en was niet wakker te krijgen. Dus toch maar zonder voeding weer in bed gelegd.

Hij meldde zichzelf pas weer om kwart over vier en heeft toen wel goed gedronken. Daarna om 9 uur weer. Hij is vandaag nog wel wat hangerig merk ik, al was hij wel flink aan het lachen vanmorgen.

Hij ligt nu al weer lekker te slapen in de kinderwagen. Houd hem vandaag even in mijn buurt, want hij had vanacht en vanmorgen 37.9, dus wel wat verhoging. Even in de gaten houden of dit zich ontwikkelt tot koorts, want dan gaat er nog een paracetamol achteraan.

Akara, niet schuldig voelen hoor. geniet maar lekker van die gemakkelijke dochter van jou! En die kilo's.. ik zit ook onder mijn start gewicht hoor...

Slaapt alexis overdag ook nog of alleen 's nachts?

Geplaatst

Ellen,

helemaal niet raar toch dat het ongeveer hetzelfde is, want jou kereltje is natuurlijk wel 4 weken te vroeg geboren. Ondertussen is die van mij natuurlijk in mijn buik gewoon doorgegroeid.

Hoe laat sta jij 's ochtends op? Ik sta pas op als Jorrit zich weer gemeld heeft na de nachtvoeding, dus de eerste 's ochtends en dat is meestal rond een uur of 9 op dit moment.

We hebben nog 5 weken om te hopen dat hij de hele nacht gaat doorslapen. Dat zou wel fijn zijn als ik weer aan het werk moet.

Ik heb gehoord dat je johannesbroodpitmeel toevoegd aan de laatste voeding (als ze dat dus niet nodig hebben tegen het spugen) ze mogelijk door gaan slapen. Je kunt dit ook met BV mengen, dus wie weet ga ik dat dan proberen, want anders houd ik het echt niet vol denk ik.

Merk nu ook dat ik best wel heel moe ben van al die gebroken nachten. Ik heb vanmorgen gekolfd en kolf vlak voor ik ga slapen nog een keer een beetje voor een volledige voeding (kom net 40 cc tekort) zodat mijn man hem om 23 uur de laatste fles kan geven en ik om 21.30 uur vast lekker kan gaan slapen.

Geplaatst

Jamaar je zou toch denken dat hij het inhaalt, niet? :-)

Dante was ook helemaal uit zijn doen hoor, hij heeft vrij snel de paracetamol gekregen. Dat was echt te zielig om hem zo te zien huilen. Hopelijk gaat de temp. gauw naar beneden!

Misschien dat ik idd nog flesjes ga geven 's morgens, maar ik kolf te weinig en heb ook te weinig bijgevolg.

Hier nog een heerlijke foto, toen hij gisteren voor het eerst in bad is gegaan met papa. Hij vindt het echt super, in bad gaan. Er kan zelfs een lachje af dan.

[ATTACH=CONFIG]3097[/ATTACH]

Geplaatst

Ellen, hij moet wel echt 5 voedingen per etmaal, dus als ik meer ga geven per fles heeft hij nog later honger vrees ik.

En wat een schattige foto!

Aah arme Jorrit! Maurits heeft gelukkig geen last gehad, alleen gister veel geslapen en vanochtend kwam hij iets vroeger dan anders. Nog 5 weken om te gaan doorslapen, ik hoop voor je dat dat lukt, inderdaad wel fijn als je weer aan het werk moet.

Oke, ben wel jaloers vanwege de kilo's... :-( Heb me meteen voorgenomen minder te gaan snoepen!

Wauw Esk, wat een supernacht!

Geplaatst

Net terug van het cb. Alexis weegt 4,650kg en is 57cm. Terug onder gemiddelde voor haar gewicht maar op gemiddelde voor haar lengte. Alles is goed. Zolang ze bijkomt is er geenenkel probleem. Want eten doet ze meer dan genoeg.

Ze was niet zo tevreden met de prikjes (ze bloede zelfs beetje uit beide billetjes waar ze geprikt was) maar na een goede knuffel en haar speentje was ze terug een tevreden meisje. Ben heel trots op haar. Ze is er wel slaperig van geworden, zeker van zich op te winden voor die prikjes. Zal bij haar volgende voeding wel zien hoeveel ze dan drinkt want nu was het maar een arme 90cc

Doortje, overdag slaapt Alexis ook. Ze heeft haar wakkere momenten waar ze heerlijk kirrend onder haar babygym ligt.

Ellen, het truitje was idd niet goedkoop maar iedereen heeft van die momenten dat ze gewoon verliefd op iets worden en zich dan echt niet kunnen inhouden om iets te kopen. Zeker en vast niet als het voor je wonder is! (nog makkelijker zelfs dan voor jezelf!)

Geplaatst

MarMira,

Wat fijn voor Maurits dat hij weinig tot geen last heeft gehad van de prikjes.

Daar heb ik niet bij stil gestaan, dat het ook 'omgekeerd' kan zijn mbt voeden en slapen.

Hoop dat het gaat lukken om de laatste voeding om 23.00uur te gaan geven.

Ellen,

Ow mijn hemel, wat een duur truitje.

Het klopt wat Akara zegt, dat je soms iets zo ontzettend leuk vind dat je het wel 'moet' kopen.

Ik heb 2 dekentjes voor in het ledikant van 80 Euro per stuk.

Maar daar kan Mijke niet uitgroeien en kan ook nog gebruikt worden voor op bed als ze niet meer in het ledikant ligt.

Dat truitje had ik eerlijk gezegd niet gekocht.

Maar ach, ik zal heus wel dingen doen die jij weer niet zou doen. Haha!

Wat een knappe knul is Dante en ik zie hem genieten van het badderen!

Akara,

Voel je aub niet schuldig!

Alexis is een lange slanke dame als ik naar het gewicht en lengte kijk.

Nu maar hopen dat ze geen last krijgt van de prikjes, succes en een knuffel voor Alexis!

Doortje,

Jorrit heeft dus wel degelijk wat last van de prikjes, wat vervelend. (lees zielig)

Dat de koorts maar niet hoger op zal gaan lopen, succes een ook voor Jorrit een hele dikke knuf!

Esk,

Dat zal regelmatig lastig zijn om goed uit proberen te komen met voeden, Thomas wegbrengen en ophalen en Joris laten slapen etc.

Oef, als ik hieraan denk krijg ik het al warm.

Petje af en succes!

Ik ga vanmiddag naar het inloopspreekuur om Mijke te laten wegen.

Had ik Mijke gewassen, pyjama uitgedaan en kleren aangetrokken ben ik haar aan het voeden, begint ze te huilen en ik hoor flink wat gepruttel in de luier en ik voel het meteen naast de luier komen.

Heel de rug en zijkant van haar bil vies.

Heb ik haar na het voeden kunnen verschonen en ook zelf een schone broek aan kunnen doen, hier was het ook opgekomen.

Omdat het vaker voorgekomen is let ik er extra op dat de luier op de rug vrij hoog aansluit en dan nog komt het ernaast.

Er staan hier een paar keer in de week rompers in de Vanish voordat ze de wasmachine in gaan.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3099[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3098[/ATTACH]

Hier het beroemde truitje. Het is idd de laatste keer dat ik me tot zo'n aankopen ga laten verleiden hoor Wish (je hebt groot gelijk), maar het is gewoon zo heerlijk retro. k hoop dus dat hij het nog lang kan aandoen!

Geplaatst

Ellen, leuk truitje wel erg jammer dat ze er zo snel uitgroeien he? Leuke foto!

Iemand nog een ander idee voor een leuke plek om te lunchen?? Ben niet echt bekend in die buurt...

Wish, hoe was het bij het cb? Was het alleen om te wegen/meten of ook een afspraak? Zit erover te denken om morgen even te gaan, is al weer een poosje geleden dat ik haar heb laten wegen. Wel vandaag even op onze eigen weegschaal...kom op 5.4 kg. Wel met luier dus moet er nog wel iets af. Lengte wordt ok steeds langer...maar geen idee hoe lang. Lijkt me dus wel leuk om morgen eens te kijken.

Doortje, hoe gaat het met Jorrit? Nog last gehad van de prikjes?

Akara, wat super zeg, hoef je je echt niet schuldig over te voelen!!

Marmira, zolang hij maar goed groeit toch? En zoals Valecsa ook aangeeft, als hij echt honger heeft meldt hij zich wel.

Hier vandaag voor het eerst een fles gemaakt met 180 ipv 150 water...ze was elke keer zo huilerig na een fles. Vandaag ook erg vroeg weer vragen om eten, dus maar een fles van 180 klaargemaakt. Nu een tevreden meisje dat lekker ligt te slapen. Voor de eerste keer een avond een avond met z'n tweeen op de bank. En dan is er voetbal op...grrr.

Geplaatst

Ellen, leuk truitje! Ach, voor een keertje kan het toch wel...Trouwens, op http://www.kleertjes.com kun je ook hele leuke (merk)kleding vinden, daar hebben ze op dit moment sale. Misschien ook een tip voor de andere meiden?

Marmira, grappig dat jij inderdaad het 'andersom' probleem hebt, hier is het nog steeds stoeien met het houden aan het aantal flesjes van 6, Jim zou wel liever meer willen volgens mij maar hij krijgt al 6 keer 150. Overigens was ie 300 gram gegroeid in de laatste twee weken dus qua groei kan ie het wel hebben. Ach, als ie maar niet over de liter gaat.

Akara, heerlijk dat Alexis het zo goed doet, zeker niet schuldig voelen, geniet er gewoon lekker van!

Wish, hoe is het met het wegen gegaan?

Qua zwangerschapskilo's kan ik niks zinnigs zeggen. Mijn weegschaal is ongeveer een maand voor de bevalling stuk gegaan en ik weet dus niet hoeveel er aan het eind nog bijgekomen is. Omdat mijn weegschaal nog steeds stuk is, weet ik ook niet hoeveel er alweer af is...Interesseert me ook niet zoveel eigenlijk. Ik denk dat er nog wel een paar kilo aanzit want ik heb nog best wel een buikje maar verder zit het wel goed denk ik. In januari wil ik wel weer gaan sporten om de boel weer wat strakker te krijgen. Wel zag ik laatst dat mijn borsten wat zijn gaan hangen, ik had behoorlijk stevige (maar kleine) borsten maar dat is wel een stuk minder geworden. Ook niet zo erg, hoort er allemaal bij, maar het viel me wel op.

Met Jim gaat het tot nu toe nog steeds goed. Gisterenavond heeft ie nog even flink gehuild maar na de fles van 22 uur is ie om 23 uur lekker gaan slapen tot 3.15 uur. Toen weer een fles en gelijk weer lekker gaan slapen, toen om 7.15 uur weer een fles en weer lekker gaan slapen tot 10.30! En ik heb lekker mee geslapen dus ik voel me eindelijk weer een beetje uitgerust. De twee slaapjes daarna waren wat onrustiger, vooral die van vanmiddag. Ik had hem om 14.30 op bed gelegd maar tot zeker half vijf heeft hij afwisselend gedoezeld/gemord en gehuild. Terwijl hij wel heel moe was want hij viel na de fles in een diepe slaap en was niet wakker te krijgen. Totdat zijn lichaampje het matras raakte. Om kwart voor vijf is Jim echter in een diepe slaap gevallen. Om 19 uur wakker gemaakt voor een fles en om half acht maar weer in bed gelegd want hij viel wederom op mijn schouder in slaap. En nu slaapt hij nog....Ben benieuwd wat voor nacht we ingaan maar zo'n rustig avondje hebben wij in tijden niet gehad! En dat is ook wel weer eens heel fijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden