Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou, vertel ik gister nog vol trots dat Joris al de hele week heeft doorgeslapen tot 7.30, werd ik vannacht wakker gemaakt door meneer om 2.45! Mama was not amused... natuurlijk geen extra voeding boven want die stond er al weken voor nop, dus had ik gister voor het eerst niet meegenomen naar boven. Balen! Hopelijk gaat het vannacht wel goed, want nu zijn we natuurlijk ergens aan gewend... en 2.45 was het al weeeeeeeeeeken niet geweest.

Nu ligt meneer hier lekker naast me uit te buiken van een volle fles (heb meteen opgehoogd naar 180+6) in zijn nieuwe outfit. Oma kwam gister met twee leuke truitjes aanzetten en zelf had ik in de uitverkoop bij de HEMA nog een leuke (toevallig bijpassende) broek gekocht. Kijk, dat is nog 's leuk shoppen.

Wish, wat een fijne dag met Mijke zo. Misschien gaat het nu wel vaker zo.

Ivfmoeder, wat jammer dat Thomas in de autostoel zo ongelukkig is. Zou hij die houding niet fijn vinden? Joris vind het ook minder, als hij wakker is, huilt hij heel snel als hij in de maxi-cosi zit.

Ellen, hoe is jouw nacht gegaan?

Doortje, wat een leuk filmpje en wat is hij gegroeid!

Valesca, balen van de spruw! Met een beetje geluk slaan de medicijnen snel aan. Wel fijn dat de verkoudheid op het eerst oog dan meevalt volgens de huisarts.

Laika, tuurlijk kan je wel met hem wandelen! Als hij toch in de wagen geslapen heeft, dan heeft hij z'n rust toch gehad? Misschien moet je hem dan niet op bed leggen maar bijvoorbeeld bij je op de bank of in de wipstoel. Maar daar zal je vast je weg wel in vinden.

Valesca, wat prettig dat Emma zo'n baat heeft bij de osteopaat.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wish,

mijke heeft inderdaad een goede dag gehad zo te lezen. kolf jij trouwens meestal de druk er af? wil mijke anders niet goed drinken? wat doe je met dat beetje melk?

ze heeft ook een mooie nacht gemaakt in elk geval

jorrit hebben we gisteren om 20 uur naar bed gebracht. hij heeft nog wel liggen huilen, dus een keer naar boven geweest voor zijn speen. daarna alleen nog liggen jengelen en toen in slaap gevallen. om 22.40 bv gegeven en om 23.20 terug in bed. vanmorgen om 5.30 was hij even wat wakker, maar na twee korte jengelgeluidjes is hij weer in slaap gevallen tot 8.10 uur.

vind t allemaal reuze spannend vandaag omdat jorrit de hele middag naar oma gaat. hopelijk is de teambuilding van mijn werk leuk zodat ik er niet te veel aan hoef te denken

Geplaatst

Wat een leuke berichtjes hier!! Goede slapers erbij, fijn.

Hier vanochtend al om 5 uur...erg vroeg, maar ze kwam niet meer in slaap, dus maar een fles gegeven. Gelukkig daarna wel lekker geslapen tot tien uur.

Net naar het gemeentehuis geweest voor een id-kaart. Wat een gedoe, pasfoto's...een formulier dat getekend moet zijn door beide ouders en dan ook nog het paspoort van mijn man mee. Maar ach, kan nog even, volgend jaar gooien ze hier de prijs aardig omhoog, dus nu nog maar even.

Valesca, hoe gaat het nu met Feline? Ik las dat ze spruw heeft.

Doortje, wat een leuk filmpje! Ben benieuwd hoe het jou bevalt een middagje helemaal iets anders.

Violeta, hoe bevalt het in jullie nieuwe huis? De meeste dozen al uitgepakt? Wij zijn vorige jaar om rond deze tijd verhuisd. Wel leuk om dan kerst te vieren in je nieuwe huis.

Esk, erg vervelend, net gewend aan wat meer slaap. Heeft hij daarna nog wel een poos geslapen? Ik merk dat de rest van de dag dan zo anders loopt. Ben je echt even uit het ritme.

Wish, ook een goede nacht gehad? Hoevaak geef jij Mijke nog bv? 5 of 6 keer?

Ivfmoeder, zit hij misschien niet lekker in zijn maxi-cosi? Speeltje als afleiding? Wij hebben er zo'n hanger aan...vind ze helemaal leuk. Ze kijkt er steeds naar en praat er tegen.

Mamavannoah, 2 januari al weer werken, dat is zeker vlot! Ik heb het geluk dat er nog een vakantie tussen zit, anders had ik volgende week moeten werken.

Laika, hoe gaat het met de regelmaat? In de kinderwagen slapen telt toch ook als slapen?

Hebben jullie al plannen voor de kerst? Wij zijn druk met de familie...allebei de kerstdagen weg, dus hoef ik niet echt na te denken over het eten. Wel makkelijk.

Heb al een leuk jurkje voor Anne gekocht. Nu alleen zelf nog bedenken wat ik aan zal doen, of dat ik toch nog iets ga kopen.

Geplaatst

Doortje, lief filmpje van Jorrit!

Esk, balen dat Joris ineens om kwart voor drie kwam! Daar reken je dan toch niet meer op he? Hopelijk was het een eenmalige actie!

Wish, Mijke doet het lekker he, fijn hoor! Wij zijn er nog niet aan toe gekomen om Jim niet wakker te maken voor de laatste fles want Jim is gisteren vanaf de voeding van 18.30 bijna de hele tijd wakker geweest tot de fles van 22.30. Daarna werd hij weer wakker om 3.15 en daarna om 7.30. Na de fles van 7.30 is ie om 8 uur weer lekker gaan slapen tot 9.50. Daarna was het huilen geblazen maar nog lang geen tijd voor een fles. Ik heb hem toen even bij mij gehouden maar....toen zijn we samen in slaap gevallen tot 11.30! Oeps...dat kan natuurlijk niet te vaak gebeuren want dan slaapt ie weer niet in zijn wiegje. Nou ja, we waren toen wel lekker uitgerust samen. Ik heb hem net om 12.50 weer op bed gelegd en hij slaapt nu.

Moos, vijf uur is vroeg als je anders gewend bent! Gelukkig sliep Anne daarna nog wel lekker door. Wat betreft het slapen inde wandelwagen, tuurlijk heeft ie dan lekker geslapen, en dat is al heel fijn! Alleen toen ik thuiskwam zaten we wederom nog anderhalf uur voor de volgende fles en ik zag aan hem dat hij nog moe was. Maar het lukt hem dan niet meer om de slaap te vatten.

Nou is moeder Laika niet voor een gat te vangen ;) dus vandaag gaan we het anders doen. Jim slaapt op dit moment bijna altijd vrij goed in als ik hem in zijn bedje leg maar na drie kwartier wordt ie dan wakker. Op dit moment slaapt ie ook. Dus heb ik het volgende bedacht: Als hij straks wakker wordt en niet meer in slaap valt dan haal ik hem uit zijn bedje en gaan we dan gewoon een stuk wandelen. Op die manier kan ie zijn tweede slaapje lekker in de wagen doen en als ik thuiskom is het alweer tijd voor de volgende fles. Eens kijken of dat werkt!

Lekker Moos, dat je niet hoeft te koken met kerst. Bij ons valt het ook wel mee, eerste kerstdag gaan we naar mijn schoonouders en tweede kerstdag komen mijn ouders en een goede vriendin bij ons eten. Mijn ouders maken dan het voorgerecht en mijn vriendin het toetje. Wij hoeven dus alleen het hoofdgerecht te maken. Woensdag komt mijn moeder een dagje oppassen, ik heb dan een bruiloft. Na de bruiloft haal ik dan gelijk de boodschappen voor de kerst, dan is dat ook weer gedaan.

Oud en Nieuw vieren wij ook thuis met een stel goede vrienden van ons en hun kindje van twee. Dat vind ik wel heel spannend, er wordt hier nogal geknald met Oud en Nieuw, ben benieuwd hoe Jim daarop gaat reageren....

Geplaatst

Esk,

Dat je door kan slapen zal heel snel wennen, ben er na 1 nacht al aan gewend. Haha!

Dan is 2.45u wel een ander uiterste, gewoon midden in de nacht wakker gemaakt worden.

Hoop voor je dat dit nu één keer is geweest en dat Joris nu weer door zal gaan slapen.

Leuk dat jij en de oma van Joris dezelfde smaak hebben, dan heb je nu inderdaad voordelig een leuk pakje!

Doortje,

Ik heb vanmorgen alleen de druk van mijn linker borst gehaald. Dit was ongeveer 40cc en deze melk heb ik niet bewaard.

Heb het idee dat deze melk niet voedzaam genoeg is, alleen de dorst zal lessen. Klopt dit? (zal het eens op gaan zoeken)

Als mijn borst zo op knappen staat kan Mijke niet goed drinken, dan komt het er met volle vaart uitgespoten en dit kan ze niet bijhouden met slikken en laat dan de tepel steeds los. Ze moet dan ook huilen als het te snel gaat, omdat ze honger heeft en het lukt niet om te drinken.

Dit 'probleem' heb ik bij alle voedingen die ik geef, dat het te snel gaat als ik de toeschietreflex krijg.

Heb de speen bij de hand om die dan in haar mond te kunnen doen zodat ik de spuitmelk in een doekje weg kan laten lopen. Ik geef dan ook druk op mijn borst zodat het er nog sneller uit komt en ik Mijke weer aan kan leggen.

Dat lijkt me ook ontzettend spannend om de hele middag weg te gaan en Mijke naar haar oma te brengen.

We leuk om je collega's weer te zien denk ik en eens met wat andere dingen bezig te zijn toch?

Hoor graag van je hoe het was en hoe het oppassen is verlopen?

Moos,

Ook wij gaan dit jaar nog een id voor Mijke aanvragen.

Zal morgen eens op pad gaan om foto's te laten maken.

Zijn de foto's wel goed gekeurd?

Mijke laat er meestal nog 3,5uur tussen zitten, dus dan krijgt ze nog 7 voedingen per 24uur.

Nu ze door gaat slapen komen we op 6 voedingen uit en dat is beter.

Ze hoeft er maar 5 te hebben, maar dat zullen we voorlopig nog niet gaan redden.

Ga voor jezelf ook maar wat leuks halen om met de kerst aan te kunnen doen. Dat heb ik ook gedaan en het voelde super goed om te doen! Haha!

Geplaatst

Wish, ik moet nog een keertje heen. Het formulier moet mijn man ook nog tekenen...pasfoto was volgens de fotograaf goed. We zullen zien.

Hopelijk kan ik straks nog even heen. Mijn man zou op tijd thuis zijn, anders morgen.

Shoppen heb ik wel zin in...eens kijken wanneer ik daar tijd voor heb. Even inpassen in het rooster...haha

Laika, lijkt me een goed idee! Ben benieuwd of het werkt

Geplaatst

September- en Oktober mama's van:

8 september: Feline, dochter van Valesca

17 september: Joris, zoon van Esk

23 spetember: Anne, dochter van Moos

24 september: Dante, zoon van Ellen (20/12/11: 5,4kg/59cm)

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijk.e, dochter van Wish

29 oktober: Mila, dochter van Marianne69

03 november:Emma, dochter van Violeta

3 november: zoontje van Vlok

Controles baby

19 december: Mila consultatiebureau en vaccins

22 december: Mijke consultatiebureau en vaccins

3 januari: Dante Kind&Gezin tweede reeks vaccins

9 januari: Anne consultatiebureau en 2e ronde vaccins

10 januari: Joris consultatiebureau en 3e ronde vaccins

11 januari: Jorrit consultatiebureau en vaccins

11 januari: Feline wijkverpleegkundige en vaccins

24 januari: Maurits consultatiebureau en 2e ronde vaccins

24 janurai: Alexis consultatiebureau en 2e ronde vaccins

Marianne, hoe waren de prikjes?

Hier voor de fun even gaan meten en wegen: 5.4kg en 59cm! Dat is maar ietsjes meer als jij Wish, en zij is een maand later geboren. Dus dat klopt nog mooi in vergelijking met zijn 4 weken te vroeg geboren zijn in feite he.

Vannacht was een korte(re) nacht, om 5u30. Erna pas om 9u30 eten en ook nu laat hij 3.5u tussen de voedingen. Normaal gezien halen we amper de 3 uur, zeker naar de avond toe. Dus die 5 voedingen per dag zie ik niet zitten hoor!

Akara, en als je de Medela op je werk laat staan? Bij de CM kan je ze gratis huren. Ik ken een vriendin die er twee heeft: thuis en op het werk. Ik weet perfect wat je bedoelt, dat ding lijkt op een gereedschapskist! Meezeulen zie ik dan ook niet zitten. Ik ga het op mijn werk laten, en thuis met de hand afkolven. Jij kolft natuurlijk voor alle voedingen af terwijl ik het alleen doe als ik wat extra nodig heb. Dus twee toestellen zal voor jou wel beter zijn denk ik.

Esk, bah zo vroeg opstaan. Eenmaal je doorslapen kent kan ik me de teleurstelling goed inbeelden!

Moos, zo'n mooi meisje!

Doortje, geweldig filmpje! Ik hoor geen geluid kan dat? M'n pc doet raar hoor, dus als ik niks hoor kan het ook helemaal aan mij liggen.

Valesca, ook bij jou erg lieve foto's. Je kan ze goed vastleggen, die lachjes!

Violeta, hoe doen jullie het in jullie nieuwe huis? Genieten maar he.

Hier ons kaartje voor de feestdagen, dus hierbij deze:

[ATTACH=CONFIG]3128[/ATTACH]

Geplaatst

Controles baby

19 december: Mila consultatiebureau en vaccins

12 januari: Jim consultatiebureau en 2e ronde vaccins

24 janurai: Alexis consultatiebureau en 2e ronde vaccin

Eerste slaapje in de wieg en tweede slaapje in de wandelwagen ging super! Jim heeft eerst een uurtje geslapen in de wieg en toen hij wakker werd heb ik hem uit zijn bedje gehaald, warm aangekleed en in de wandelwagen gedaan. Toen heeft ie buiten nog zeker een uur en een kwartier geslapen! Toen we thuiskwamen was het weer tijd voor een flesje dus ook geen gedoe met wakker worden in de wandelwagen en niet meer willen slapen. Ideaal! Helaas wil hij nu weer voor geen meter slapen. Hij heeft van 17 uur tot 17.45 uur geslapen, om 19 uur een flesje en nu ligt meneer nog steeds te jengelen in zijn wieg. Terwijl hij heel moe is want hij viel in slaap tijdens het flesje....Hopelijk lukt het hem straks alsnog om lekker in slaap te vallen!

Ellen, wat een leuk kaartje! Fantastisch dat jullie (Valesca ook) de tijd weten te vinden voor een eigen ontwerp, ik ben al blij dat ik uberhaupt kerstkaarten heb verstuurd....

Geplaatst

leuke kaart ellen!en dante heeft feline ingehaald haha

hier gaat het z'n gangetje,feline haar tong is zwart en niet wit gek hé maar schijnt te kunnen dus....

de foto is bij ons goed voor de ID

Geplaatst

Moos,

Fijn dat de foto goed is.

Ik ga morgen aan de slag voor het id bewijs.

Heb wel al een formulier gehaald bij de gemeente en mijn man heeft dit al ingevuld.

Nu dus nog een foto van Mijke, dan samen met Mijke naar het gemeentehuis.

Ik hoef toch geen paspoort van mijn man mee te nemen?

Zoals ik het begrepen heb moet één van de ouders (de vrouw achter de balie zei: de persoon die zeggenschap heeft over het kind) samen met het kind en een geldig id en het formulier dat mijn man dus toestemming geeft naar het gemeentehuis en dan kun je het aanvragen.

Ellen,

Dante is prima aan het groeien, fijn hoor!

Ik ben benieuwd naar de lengte van Mijke. Zal dit donderdag een laten meten bij het inloopspreekuur.

Ach, die 5 voedingen per dag is maar een richtlijn. Mijke gaat hier ook elke dag overheen en dat vind ik helemaal niet erg.

Het is zo dat kinderen die bv krijgen wat later in een 'juist' ritme komen dan kinderen die de fles met kv krijgen.

We zien wel wanneer ze er aan toe is om met minder de dag door te komen.

Vandaag heeft ze om 16.30 uit de borst gedronken en om 19.45u de fles van papa gekregen.

Om 20.30u wou ze nog meer drinken en heb ik haar aangelegd. Ze heeft toen nog een min of 7 gedronken.

Om 21.00u naar bed gebracht en ze is rustig gebleven. Zonder speen (die wou ze niet) en met de ogen open in bed blijven liggen en is netjes gaan slapen.

Ga haar rond 00.00u wakker maken om uit te proberen of ze wil drinken en of ze hierna meer dan 5 uur wil slapen.

Geplaatst

Laika,

Hopelijk slaapt Jim nu wel.

Wel positief dat hij zeker 2 uur achter elkaar heeft geslapen!

Valesca,

De tong van Feline zwart geworden.... Wist niet dat dit ook zwart kon zijn.

Fijn dat bij jullie de foto ook goed is.

Geplaatst

Heb gisterenavond nog eens op het formulier gekeken.

Moet wel het paspoort van mn man meenemen.

Mijke is rond 4.00u wakker geworden.

We hebben haar gisterenavond niet meer wakker gemaakt. Ze lag zo vast te slapen, vonden we 'sneu' om te doen.

Ze heeft dus 7 uur achter elkaar geslapen!

Ga haar nu terug in bed leggen.

Geplaatst

Mijn afspraak voor 19 dec de eerste vaccinaties heb ik verzet. Zag er tegenop zo vlak voor de feestdagen... Ze heeft al wat last van buikkrampen en we gaan ook weg met de feestdagen uit logeren. De eerstvolgende mogelijkheid is pas 16 Jan! We hebben nog even , Mila is dan 2,5 maand, en hopelijk van de krampjes af.

Wil iemand t aanpassen in de lijst?

Geplaatst

Controles baby

12 januari: Jim consultatiebureau en 2e ronde vaccins

16 januari: Mila consultatiebureau en vaccins

24 janurai: Alexis consultatiebureau en 2e ronde vaccin

Aangepast!

Valesca, hoeveel weegt Feline?

hier weer een goeie nacht. Het is echt af en aan reeks hier hihi. Nu weer tot 7u geslapen. Gisteren tot 5u30.

Ik probeer de voedingen van elke 3u naar 3u en een kwartier of halfuur te rekken. Maar toch goed om te weten dat het niet abnormaal is dat hij nog altijd elke 3 uur wil eten.

groetjes!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal! Hoe gaat het ermee? Ik ben vanochtend al druk bezig geweest en de bovenverdieping is al gestofd en gezogen. Ik wil straks badkamer en toiletten nog even onderhanden nemen en dan heb ik de meeste klussen deze week weer achter de rug. Jippie! Ik vraag me wel af wanneer ik die klussen straks moet gaan doen als ik weer werk... Nog anderhalve week en dan zit het er weer op. 5 maanden thuis geweest, maar dan begint het "gewone" leven weer. Ik heb er niet zoveel zin in moet ik bekennen. Na Thomas stond ik te popelen om weer te gaan werken, maar nu zou ik het liefste thuisblijven. Maar ja, het is financieel wel prettig als ik erbij werk, dus ik zal toch moeten.

Vannacht weer een goede nacht gehad, tot vanochtend 7.30, dus gister was een pechdag. Ik heb wel de flessen opgehoogd en hij drinkt ze allemaal leeg, dus vermoedelijk kwam hij toch een beetje te kort. Nu krijgt hij 5 x 200 cc, waar hij af en toe een cc of 10 a 20 van laat staan per fles. Da's mooi, want als hij dan 's nachts nog een keer komt, dan kan ik altijd nog een klein flesje aanbieden zonder over de ene liter te gaan. Ik wil over een week of 2 gaan proberen met rijstebloem in de laatste fles en dan kunnen we langzaamaan 's gaan starten met fruithappen en groentehappen! Leuk, leuk!

Morgen mag Joris naar de wenochtend op het kinderdagverblijf. Heb voor mezelf meteen een afspraak gemaakt bij de kapper. Kan ik ook nog even boodschappen doen voor kerst en gewoon lekker niks! Voor het eerst thuis zonder kinderen, dat is ook weer het andere uiterste.

Geplaatst

Ellen,

Wat super dat jullie weer een goede nacht hebben gehad!

Gaat Dante na de eerste voeding weer terug in bed?

Vanmorgen werd Mijke om 7.45u wakker en heb haar rond 8.15u terug in bed gelegd.

Om 9.25u werd ze wakker en wou ze niet meer in slaap vallen, heb haar toen mee naar beneden genomen en even in de wipstoel gezet omdat ik aan het eten was.

Om 9.45u gaf ze aan weer moe te zijn en heb ik haar terug in bed gelegd, ze viel vrijwel meteen in slaap.

Ben benieuwd hoe laat ze nu wakker zal worden.

Het is zeker normaal dat je kindje meer dan 5 voedingen wil drinken. Vooral bij bv zie je dit heel vaak.

Esk,

Joris naar de wenochtend en mama een 'verwenochtend' door naar de kapper te gaan.

Maar kun je dan ook nog boodschappen doen?

Hoe lang zijn Thomas en Joris dan op het kdv?

Inderdaad het andere uiterste. Maar goed dat je dingen hebt ingepland om te gaan doen, als je thuis zou zijn voor het eerst zonder kinderen zal dit wel heel erg wennen zijn.

Die dag komt nog wel een andere keer, maar niet de eerste keer dat je Joris ook weg gaat brengen.

Hoe ben je er gevoelsmatig onder? Vindt je het 'spannend' om Joris weg te brengen of is dit bij een tweede kindje toch anders?

Geplaatst

Esk, je brengt me op een idee.

Zal nu ook eens even wat in het huishouden gaan doen.

Mijke zal nog wel een half uurtje slapen en dan heb ik al heel wat gedaan.

Geplaatst

Esk,

Joris naar de wenochtend en mama een 'verwenochtend' door naar de kapper te gaan.

Maar kun je dan ook nog boodschappen doen?

Hoe lang zijn Thomas en Joris dan op het kdv?

Inderdaad het andere uiterste. Maar goed dat je dingen hebt ingepland om te gaan doen, als je thuis zou zijn voor het eerst zonder kinderen zal dit wel heel erg wennen zijn.

Die dag komt nog wel een andere keer, maar niet de eerste keer dat je Joris ook weg gaat brengen.

Hoe ben je er gevoelsmatig onder? Vindt je het 'spannend' om Joris weg te brengen of is dit bij een tweede kindje toch anders?

Ze gaan straks in principe van 7.30 tot 13.00 naar het kinderdagverblijf op dinsdag en donderdag. Op maandag van 7.30 tot 17.00 (of net iets daarna). Morgen wil ik Joris gewoon tegelijk met Thomas wegbrengen, vermoedelijk tussen 8 en 8.30 en dan rond 12.30 weer ophalen. In die tijd kan ik makkelijk naar de kapper en nog wat boodschappen doen en vermoedelijk zelfs nog even thuis zijn zonder kinderen.

Ik vind het dit keer niet zo spannend als vorig jaar toen Thomas voor het eerst ging. Ik ken de medewerksters nu inmiddels en Joris gaat naar dezelfde groep als Thomas en Thomas vind het geweldig om erheen te gaan. Ik laat ze ook met een gerust hart achter. Ik ben wel erg benieuwd hoe Joris het gaat vinden en of hij daar wel slaapt. Gelukkig is het maar 1 hele dag, dus als hij dan wat minder zou slapen is het niet zo erg. En als hij in de ochtend wat zou missen, dan is dat ook niet zo erg, dat pikken we dan in de middag wel weer mee.

Geplaatst

Esk,

Dan zal het wel gaan lukken om dit alles te gaan ondernemen als Thomas en Joris op het kdv zijn.

Bij deze wil ik je voor morgen alvast een fijne ochtend toewensen!

Laat jezelf maar eens verwennen met een hoofdmassage!

Yes!

Pasfoto is gelukt en id-kaart is aangevraagd.

In het nieuwe jaar ga ik de kaart ophalen, het heeft geen haast.

Om 10.30u werd Mijke wakker, dus toch nog 45min in haar bed geslapen.

Mijke ligt nu in de kinderwagenbak te slapen, heb de dekentjes terug gelegd en haar jasje open gemaakt.

Zal ze er weer meer dan 3 uur tussen laten zitten??

Geplaatst

hee dames,

gisteren dus voor het eerst jorrit achter gelaten bij oma. onderweg naar nijmegen vond ik dat toch best lastig en dacht ik alleen maar aan hem. eenmaal bij mij colkega's ging het een stuk beter. tussendoor om 15 uur gekolfd en om 17 uur even gebeld hoe het ging. gelukkig ging het goed en hij had zelfs even bij oma in zijn bedje daar geslapen. wel had hij bij de fles van 15.30 uur 60 cc laten staan. hij wilde echt niet meer.

daarna zelf lekker genoten van een 5 gangen diner. vlak voor de 4e gang weer gekofd daar. was om half 10 weer thuis en torn sliep jorrit lekker. hij had 's middags nadat ik gebeld nog wel flink gehuild. hij is helemaal overstuur geweest. misschien toch allemaal wat te veel voor hem in een toch minder vertrouwde omgeving. mark heeft hem om 18 uur opgehaald. 19.30 uur weer de fles gehad.

ik had me verteld in het aantal voedingen, dus een te veel ontdooid dus om 23 uur nog een fles gehad en ik gekolfd.

ik vond het in elk geval even heerlijk om er uit te zijn, maar was ook blij om weer naar huis te gaan

vanmorgen hebben we jorrit om 8 uur wakker gemaakt. om 10 uur zijn we boodschappen gaan doen en heeft jorrit in de draagzak geslapen. om 12 uur weer gevoed en hij ligt nu vanaf 13.30 uur in bed.

Geplaatst

Esk, succes morgen met de wendag! Wel lekker dat je dan zelf even naar de kapper gaat en fijn dat je al weet dat ie goed terecht komt op het kdv.

Wish, Omdat Jim vannacht om half vijf kwam voor de fles, en we daar nog steeds het dagritme vanaf laten hangen, krijgt ie vanavond om 21 uur weer een flesje en dan gaan we hem ook proberen te laten slapen (dus niet meer wakker maken voor een late voeding), eens kijken hoe dat gaat. Gisteren had hij om 19 uur een flesje gehad maar hij sliep uiteindelijk om 21 uur. Toen hebben we hem om 23 uur wel wakker gemaakt voor een laatste fles want wij vonden 19 uur wel erg vroeg voor een laatste fles. Ik ben benieuwd!

Ik had vandaag een bruiloft en dus hebben mijn ouders opgepast vandaag. Het is goed gegaan, Jim heeft redelijk goed geslapen tussen de flesjes door. Op dit moment is het dus zo dat Jim altijd vrijwel direct in slaap valt als we hem in bed leggen, voor een half uur tot drie kwartier. Daarna wordt hij wakker en gaat hij huilen en jengelen. Vanmiddag is het hem echter gelukt om beide keren (mijn ouders hebben twee keer een fles gegeven en hem dus ook twee keer weer in zijn bedje gelegd) om na het eerste slaapje na wat huilen wederom voor een half uur tot drie kwartier in slaap te vallen. Dat is dus wel positief!

Maar nu is er weer een ander probleem...ik slaap zelf niet meer! Gisterennacht na de nachtfles ging Jim weer lekker slapen maar ben ik wakker gebleven en vannacht heb ik volgens mij zelfs helemaal niet geslapen terwijl Jim prima sliep. Ik voel me echt een dweil vandaag, waarom slaap ik niet?? Vreselijk irritant want overdag bijslapen gaat helaas niet doordat Jim zulke hazenslaapjes doet....

Geplaatst

Doortje,

het oppassen is dus over het algemeen goed gegaan.

Denk wel dat je wat emotioneel werd toen je hoorde dat Jorrit daarna wel gehuild had en overstuur werd. (zou ik wel hebben)

Dan wil je als mama toch wel heel graag bij je kind zijn om troost te bieden.

Maar jij hebt een leuke dag gehad, even heel wat anders ondernomen en ik neem aan ook ergens anders over gepraat als alleen over Jorrit.

Is ook wel weer fijn toch?

Laika,

19.00 is inderdaad vroeg om de nacht in te gaan.

Jim blijft het ritme van het slapen nu dus wel vast houden, hij heeft geen 'dipje' meer gehad.

Nu hopen dat hij door gaat krijgen dat hij beter wat langer kan slapen dan wakker worden en wat mopperig zijn.

Dat je zelf niet zo goed slaapt is er misschien door de nachtvoedingen te geven ingeslopen.

Ik merk dat ik in de ochtend moe ben en in de avond en nacht niet zo moe als s ochtends.

Dag/nacht ritme is bij ons ook wat verstoord geraakt, vind het dus een logische reactie van ons lichaam en geest, wat wel erg lastig is.

Mijke heeft vandaag heel veel geslapen. Dit is volkomen nieuw.

Zal de dag eens noteren;

-7.30 bv

-8.15 naar bed

-9.15 uit bed gehaald ivm blijven huilen.

-9.45 naar bed zag dat ze moe was

-10.45bv

-11.45 naar dorp gewandeld in kinderwagen geslapen

-12.15 tm 12.45 wakker geworden ivm maken pasfoto

-12.45 in kinderwagenbak geslapen

-14.30 bv

-15.30 naar bed geslapen tm 19.15

-19.45 bv

-20.30 in slaap gevallen op mijn borst

-21.00 naar bed waar ze nu nog in ligt, hoor haar wel af en toe geluiden maken maar ze slaapt door.

Nu ben ik aan het twijfelen of ik haar wakker maak.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden