Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ook hier onrustige nacht, wilden om 9.30 uur gaan slapen toen Mila ineens wakker werd, ze was net gaan slapen, en huilde heel hard, anders dan normaal. Dat was schrikken! Ik heb haar uitgekleed en bloot op mijn blote huid gelegd omdat ik vermoedde dat ze hevige krampen had. Ze worstelde enorm met haar armpjes en beentjes, zo zielig. Ik heb haar bij me gehouden en ze is bij me in slaap gevallen. S nachts werd ze wakker en ging drinken, toen begon ze weer keihard te huilen en zag ik dat haar borst en haar buik onder de rode vlekken zaten. En ze pakte haar vel beet als ze in elkaar krampte en trok eraan. We hebben haar weer aangekleed, manlief werd er wakker van en ging meteen helpen, terwijl hij moet werken. En hebben sokjes over haar handjes gedaan. Daarna was ze weer rustig en lachte naar ons. Ik weet nog niet wat ik nu ga doen, vermoed dat t een allergische reactie is maar heb geen idee op wat. Heb gister niets bijzonders gegeten. En wat kan n huisarts dan doen? Ik hoop maar dat t eenmalig was...

Ze ligt nu rustig wakker te worden in m'n armen.

Ellen, als Mila een bulkje in haar neus heeft, wat vanochtend t geval was, dan is ze ook van slag. Een heel gedoe om dat bulkje eruit te krijgen omdat ze dat met haar hoofd beweegt. Ik peuter wat met m'n vinger, niet handig.. Weet jij waar je zon pipetje kan krijgen?

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

bij de drogist denk ik zelf doe ik vaak een wattestaafje met water en dan onder haar neusje dan snuift ze dat wat op en komt het vaak snel naar buiten,ga haar neus dan niet in

wat vervelend die uitslag hopelijk eenmalig

vandaag een jaar geleden kreeg ik de 1e injectie voor ons wondertje

Geplaatst

Thanks zal t ns proberen maar dan wel met gekookt water en n beetje zout erin opgelost. Werkt ook desinfecterend.

En wat bijzonder hè? Nu een jaar geleden toen was je nog in onzekerheid. En kijk nu!

... Ff gerekend maar t zal niet je eerste injectie geweest zijn, bedoel je niet je punctie?

Ik heb net contact gehad met t AMC en mag bellen voor de tp van de cryos zodra m'n bv gestopt is en ik ongi ben geweest. Ze maken dan eerst nog n kweekje van m'n baarmoederhals en dan kunnen we voor n brusje gaan. Klinkt nog wel onwerkelijk nu, zeker na zon nacht als afgelopen nacht... We zullen zien.

Geplaatst

Vlok,

Leuk van je te horen en dat het goed met jullie gaat.

Overdag dus hazeslaapjes maar 's avonds en 's nachts gaat het prima en kun je zelf ook wat rusten/slapen. Fijn toch!

Mijke heeft wat last gehad van de inentingen. Ze kreeg 6 uur na de injectie een huilbui, tijdens het voeden bleef ze elke keer na een paar slokjes drinken doorhuilen. Ze had geen temp. die was 37.5, maar ze zit altijd rond de 36.9 dus heb ik haar een zetpil 60mg gegeven omdat ze er last van had.

Haar linker bovenbeen was ook wat rood op de plaats van de injectie. Om 23.00u was de temp 37.4 dus als ik geen zetpil had gegeven was de temp waarschijnlijk rond de 38.0 geweest.

Tja, het is een intramusculaire (in de spier) injectie en hier kunnen wij als volwassen personen ook flink last van hebben.

Wij weten dat we moeten ontspannen, maar een klein hummeltje weet dit niet en elke keer als ze de beentjes bewegen hebben ze er wat last van.

Beweging is ook weer goed omdat de spieren bewegen en je er ook snel weer vanaf bent. Lastig dus....

Succes met de inentingen!

Ellen,

Inderdaad, tegelijkertijd wakker, alleen heb jij een zielige Dante op je arm en ik lig naast een meisje wat aan het drinken is.

Een verstopte neus is zielig bij zo'n kleintjes. Ze willen door de neus ademen en ook met drinken wordt dit dan lastig/moeilijk.

Hoe is het gegaan met de inenting?

Marianne,

Och, wat is dit toch, Mila ook al zo zielig!

Zijn de plekjes ondertussen minder geworden?

Heb je er een foto van gemaakt? Als Mijke een reactie op haar huid zou krijgen maak ik hier een foto van, kun je altijd aan een arts laten zien mocht dit nodig zijn.

Mijke heeft een aardbeienvlek op haar borst en hier leggen we 10cent naast en hier maken we regelmatig een foto van. Zodat we de vlek in de gaten kunnen houden.

Kleur, vorm etc. De meeste vlekken stoppen met groeien als een kindje rond het jaar is en verdwijnen vaak uit zichzelf.

Of ze verdwijnen snel, of de 10% per jaar regel. (dus met 7 jaar is 70% van de vlek weg)

Meestal zonder littekens.

Valesca,

Gelukkig geen koorts meer!

Ik weet niet uit m'n hoofd wanneer ik de eerste injectie heb gezet, zou ik op moeten zoeken.

Geplaatst

Marianne,

Als ik in mijn handtekening lees dat ik 4 feb 2011 een tp heb gehad, ben ik ook begin van het jaar begonnen met spuiten.

Klopt dan wel bij Valesca, toch.

Geplaatst

September- en Oktober mama's van:

8 september: Feline, dochter van Valesca

17 september: Joris, zoon van Esk

23 spetember: Anne, dochter van Moos

24 september: Dante, zoon van Ellen (03/01/11: 6,650kg/59cm)

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

8 oktober: Bart, zoon van Mientje

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijk.e, dochter van Wish

29 oktober: Mila, dochter van Marianne69

03 november:Emma, dochter van Violeta

3 november: zoontje van Vlok

Controles baby

9 januari: Anne consultatiebureau en 2e ronde vaccins

10 januari: Joris consultatiebureau en 3e ronde vaccins

11 januari: Jorrit consultatiebureau en vaccins

12 januari: Jim consultatiebureau en 2e ronde vaccins

11 januari: Feline wijkverpleegkundige en vaccins

16 januari: Mila consultatiebureau en vaccins

24 januari: Maurits consultatiebureau en 2e ronde vaccins

24 janurai: Alexis consultatiebureau en 2e ronde vaccin

25 januari: Bart 3de ronde vaccins

Geplaatst

Zo, even Mientjes gegevens erbij gezet.

Piet is mee gegaan voor de vaccins, zo lief. Hij heeft hem mooi afgeleid tijdens het gesprek na de prik met de verpleegster. Ik heb hem weer bv gegeven tijdens het zetten, en dit keer ook meer laten 'uitsmeren' na het prikje. Hij was wel flink meer huilerig dan de vorige keer, maar ligt nu toch alweer ontspannen in mijn draagdoek. Maar zijn neus zit echt potdicht met veel snot. Ik hou hem liever zo recht mogelijk zodat hij toch tenminste kan ademen. Arm ventje.

Het is duidelijk een onrustige nacht geweest voor onze kleintjes. Zouden ze het stormweer aanvoelen? Wat een snertweer buiten toch he!

Valesca, hoe gaat het met Feline?

Geplaatst

Valesca, ik dacht dat je langer spuit... Bij mij duurde dat wel langer, vandaar... :-)

Wish, t was te donker voor n duidelijke foto. Maar bedankt voor de tip : zal straks bij t verschonen n foto maken.

Ze is nu veel aan t slapen en rustig gelukkig.

Geplaatst

Weinig tijd om te lezen en te schrijven. Maandag weer begonnen met werken. Morgen uitvaart van opa. Valt me wel zwaar nu moet ik zeggen.

Noah en Mara doen t wel goed bij gastouder.

Geplaatst

Ik had een nieuw medicatie om te spuiten ging heel snel 1spuit in het ziekenhuis en 4keer thuis vandaar dat het zo snel ging

sterkte met de uitvaart wendy

Geplaatst

Nogmaals sterkte Wendy, en zeker met de uitvaart. Hopelijk wordt het een mooie plechtigheid.

Hier goed geslapen! Voor het eerst terug een hele nacht door, al werd hij even wakker om 3u30. Hij had wel een lichte verhoging van 38.1 t.ov. 37.4 's ochtends. Dus voor het slapen gaan toch maar perdolan siroop gegeven. Ook het wondermiddeltje ontdekt om de verstopte neus wat te verhelpen: een opengesneden ajuin! Om 7u werd hij weer wakker en vanaf ik hem te drinken gaf (uit zn bedje dus) slibte zijn neus terug dicht, dus het werk echt wel! Ik kon eindelijk nog es kolven, oef.

bah bah mijn haar valt allemaal uit de laatste weken. Hebben jullie dat ook? Natuurlijk de hormonen, maar op de duur denk ik dat ik er geen meer ga overhouden!

Esk,

Hoe gaat het op het werk? Heb je je draai al gevonden?

Valesca,

Nog een dagje. Hopelijk is Feline aan het genezen zodat je met een gerust hart aan de slag kan!

Geplaatst

heerlijk de nacht door ellen en fijn dat de ujuin helpt hier ook wel eens ui naast bed gehad ja!

Ja mijn haar valt ook erg uit,vervelend maar ik heb genoeg hahaha

Ja nog een dag feline hoest nog geen koorts

alleen moiezaam drinken,hou elke keer bij wat ze drinkt en in de 24 uur kom ik wel redelijk op wat cc uit...

vanmorgen wilde ze niet drinken,dus nu slaapt ze in de box,laat haar zo maar zelf komen,ze mag immers de nacht ook zonder voeding door endat heeft ze niet gedaan vannacht dus dan slaat ze de ochtend maar over...wil me er niet druk om maken(doe ik wel)

morgen dus weer werken ja pfff en dat met die slechte nachten nou ja we hopen het er maar het beste van

Geplaatst

Dames,

nog even een snelle check up voor dat ik ga reserveren.

Voor zover ik weet gaan mee:

Ellen en partner

Akara en partner

Moos en partner

Wish

Dorien (en partner misschien)

Valesca

Violetta en partner

Marianne 69

Misschien gaan mee:

Marmira

Wendy

Nog onduideijk is:

Laika

Ik hoor het graag z.s.m als het niet klopt. Ik wil vanmiddag rond etenstijd bellen om door te geven wat de bedoeling is en zal dan vragen wat het gaat kosten. Het moet natuurlijk wel leuk blijven...

Geplaatst

September- en Oktober mama's van:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

17 september:
Joris
, zoon van Esk

23 spetember:
Anne
, dochter van Moos

24 september:
Dante
, zoon van Ellen (03/01/11: 6,650kg/59cm)

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

8 oktober:
Bart
, zoon van Mientje

15 oktober:
Maurits
, zoon van MarMira

15 oktober:
Jack
, zoon van Toverstafje

16 oktober:
Mara
, dochter van Mamavannoah

16 oktober:
Jorrit
, zoon van Doortje

16 oktober:
Jim
, zoon van Laika

18 oktober:
Thomas
, zoon van Ivfmoeder

25 oktober:
Mijk.e
, dochter van Wish

29 oktober:
Mila
, dochter van Marianne69

03 november:
Emma
, dochter van Violeta

3 november: zoontje van Vlok

Controles baby

9 januari:
Anne
consultatiebureau en 2e ronde vaccins

10 januari:
Joris
consultatiebureau en 3e ronde vaccins

11 januari:
Jorrit
consultatiebureau en vaccins

12 januari:
Jim

11 januari:
Feline
wijkverpleegkundige en vaccins

16 januari:
Mila
consultatiebureau en vaccins

19 januari:
Mijke
2e ronde vaccins

24 januari:
Maurits

24 janurai:
Alexis
consultatiebureau en 2e ronde vaccin

25 januari:
Bart
3de ronde vaccins

Geplaatst

Ellen,

Een ui werkt inderdaad heel goed.

Ik heb afgelopen 2 weken 3 uien op de slaapkamer van Mijke gehad. Zodra ik de ui niet meer sterk ruik leg ik een nieuwe op het schoteltje onder haar bed.

Werkt die siroop goed? Ik wil liever siroop geven dan een zetpil. Niet dat een zetpil niet goed is, maar siroop is wat 'vriendelijker' toedienen.

Valesca,

Logisch dat je jezelf druk maakt dat ze niet voldoende zou drinken.

Je houdt het wel bij en dus weet je dat ze per 24 uur voldoende drinkt, maar dan nog....

Feline is ziek en dit wil je niet, dus logisch dat je jezelf hier druk om maakt.

Moet je nog een keer terug naar de huisarts als de ab-kuur afgelopen is?

Ik heb tot nu toe nog geen hinder van haaruitval.

Jullie zijn eerder bevallen dan ik, dus denk dat dit een hormoonkwestie is die bij mij ook nog wel kan komen.

Ik had niet eerder gezien dat Mijke op mij lijkt, maar nu heb ik een foto van Mijke en van mij (dezelfde pose) naast elkaar gezet en nu zie ik daadwerkelijk gelijkenis.

Mooi om te zien.

Geplaatst

ja je kan zeker goed zien dat mijke op jou lijkt wish!

Ja ze wil gewoon beroerd drinken

Vandaag heeft ze op:

03:00 115cc

09:30 20cc

10:30 80cc

13:45 105 cc

En ik ben met fruit begonnen om zo ook extra vocht te geven

sanne wilde ook nooit drinken uit de fles dus ben bang dat feline net zo'n typje is.....

We hebben geen vervolgafspraak bij de Ha staan maar als de kuur voorbij is en ik zie nog steeds klachten bel ik gewoon weer!!

Geplaatst

Wish ik wil de foto ook zien :)

Valesca mag het dan fruit? Ik vergeet altijd dat tussen Feline en Emma heel groot leeftijd verschil zit ;)

Wat is het zielig voor zon klein moppie ziek te zijn. Ik hoop dat ze snel weer beter wordt

Geplaatst

Heb nog niet echt bij kunnen lezen helaas. Hoop daar snel tijd voor te hebben.

Uitvaart was emotioneel. Heb nog een gedicht voor gelezen. Gelukkig was t weer vandaag wel beter dan gisteren.

Vandaag hebben mijn schoonouders opgepast. Merk het meteen aan Mara. Het slapen ging de laatste dagen weer beter. Vanavond weer veel aan t huilen. Net fles gegeven, nu is t stil. Hoop dat t zo blijft en ze lekker gaat slapen. Dan kan mama ook gaan slapen, ben moe.

Valesca, sterkte met Feline!

Geplaatst

Violeta,

Heb je facebook en/of hyves?

Dan kun je de foto's 'bewonderen'.

Valesca,

Goed van je om fruit te geven om het vocht op die manier aan te bieden. Had ik nog niet aan gedacht.

Ik ga voor jullie duimen dat je niet opnieuw naar de huisarts hoeft te bellen en dat er verschil te zien is tussen vandaag en morgen.

Dat Feline op mag knappen en dat jij met een gerust hart naar je werk kan gaan.

Het valt al niet mee om te gaan werken en als Feline niet fit is zal het helemaal emo zijn, toch.

Succes!

Wendy,

Wil je laten weten dat ik aan je denk!

Nogmaals sterkte en een hele dikke knuffel!

Geplaatst

dankjewel wish hoop ik ook hoor

feline is zondag 4 maanden en dan mag fruit die paar dagen vond ik niet erg en nu eet ze bijna nog niks....denk dat ze er ook aan toe is de hele dag zitten ahar handjes in haar mond

wie hebben er allemaal facebook?/hyves?!

Geplaatst

Ja Valesca dat bedoelde ik, Emma werd gister 2 maanden en Feline wordt 4, wat een verschil, nog maals beterschap

Wendy van mij ook een dikke knuffel . Wat een verdriet !

Wish ik heb geen van beide , helaas :(

Geplaatst

Wendy,

Ik zal je zo op facebook gaan zoeken.

Mijke heeft van 23.30u tm 7.30u geslapen.

Heb haar wel 2 keer eerder geluidjes horen maken, maar ze viel na een min of 5 weer in slaap.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden