Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Laika,

Ben nu echt benieuwd hoe het vannacht is gegaan?

Wat een mooie knul!

Leuke foto!

(Mijke vindt het ook leuk om zo te liggen.)

Valesca,

Prachtige foto's!

Wat een lol heeft Feline in de wipstoel. Haha!

Balen dat je stress-momenten hebt! Sterkte!

Mijke heeft gisteren om 20.00 bv gehad en is om 21.00 gaan slapen. Om 23.00 wakker gemaakt en ze werd om 6.00 wakker.

Ik laat haar voor de laatste voeding niet langer dan 3 max. 3,5uur slapen, anders is ze in een te diepe slaap en drinkt ze niet.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben ook wel benieuwd hoe het vannacht is gegaan, Laika. Trouwens, als bij ons om wat voor reden dan ook, Joris uit z'n ritme gaat, dan pakken we dat altijd bij de volgende voeding weer op. Bijvoorbeeld vanochtend heeft hij geslapen tot 8 uur en toen een fles gehad. Normaliter krijgt hij om 7 uur een fles. Dan krijgt hij straks gewoon om 11 uur weer een fles, ook al zit er dan 3 ipv 4 uur tussen, omdat hij dan daarna weer in z'n normale ritme valt. Of als hij in de ochtend juist erg vroeg wakker was (gister was het bijvoorbeeld 5 uur), dan krijgt hij dan z'n 1e fles en dan probeer ik de volgende fles zo veel mogelijk richting 11 uur te krijgen, zodat we weer volgens schema verder kunnen. Meestal gaat dat ook, soms niet, dan is de tijd te lang, maar dan krijgt hij gewoon z'n flesje en dan proberen we het in 2 voedingen weer recht te breien. Zelf vind ik dat erg prettig, maar ja, ik doe ook niet aan op verzoek voeden, dus dan kan je daar makkelijk mee spelen omdat het voorspelbaar is. En Joris lijkt dit ook prettig te vinden dus dat scheelt ook.

Vandaag geeft Joris veel terug. Ik heb z'n shirt al moeten verschonen en er zit nog veel in de was, dus hopelijk redden we het vandaag met de kleertjes. Ik loop wat achter op wasgebied en dat is nu lastig. Ben net al eventjes de doos van Thomas ingedoken om nog wat andere kleertjes eruit te halen, kan ik die meteen mee wassen, want ik geloof dat we nu tussen 62 en 68 in zitten. Wat gaat dat hard! Joris heeft in deze tijd dezelfde kleertjes aan als z'n grote broer vorig jaar om deze tijd ook had, want ik heb foto's van THomas met kerst, waarin hij hetzelfde shirt aan had als Joris nu. En Joris was met kerst wel 3 maanden jonger als Thomas met kerst vorig jaar! Als dat zo doorgaat haalt Joris Thomas nog een keertje in of zitten ze op dezelfde maat.

Geplaatst

Moos,

Je had me via facebook gevonden maar omdat ik je niet kende met je echte naam had ik je friend request niet aanvaard hahaha. Pas toen ik je berichtje las wist ik het. Nu heb ik jou gevraagd.

Wish,

wat onwijs goed zeg! Is dat de eerste keer dat ze zolang doorslaapt?

Laika,

Ook ik benieuwd naar Jim's ritme. Neem het positief op en alle goeie (halve dagen) zijn goeie momenten. Zolang het maar de goeie kant opgaat, zelfs met wat achteruitgang onderweg. WOW mooie foto! Wat kan hij z'n hoofdje al rechtop houden. Dante kan dat nog niet zo goed, of toch niet lang tenminste. Hij ligt niet graag op zijn buik helaas. Maar ik neem hem wel vaak op mijn buik terwijl ik op de bank zit, en dan moet hij ook zelf veel moeite doen om zijn hoofd rechtop te houden, dus ik veronderstel dat het ook oefening is. spuugt hij nog?

zo, Dante heeft alweer 5 nachten doorgeslapen, hij heeft het weer te pakken denk ik. toch ben ik nog onwijs moe overdag..

gaan jullie babyzwemmen? ik zou het graag willen doen, al zal ik nog tot zijn 6 maanden moeten wachten, want vroeger vind ik nergens rond het antwerpse. zelf moet ik dringend weer wat gaan sporten, want dat buikje begin me toch wel de keel uit te steken..

Valesca,vermoeiend zal het zeker zijn! maar zoals Esk het zegt, hoe langer hoe beter je het ritme onder de knie hebt en dan heb je weer wat meer tijd voor jezelf. leuke foto's!!!!

Esk, hier ook aan het wassen geslaan. gelukkig heb ik veel rompertjes en kleertjes voor de overgelopen pampers, dus kan ik alleen in de weekends wassen. terug geven doet hij echt zelden.

Geplaatst

Hee meiden,

Wat veel geschreven zeg!

Eerst even over ons uitje. Er is nu gereserveerd voor 16 personen. Ze gaan speciaal voor ons open. Moet alleen nog laten weten hoe laat en drie dagen van te voren het definitieve aantal personen. Ik stuur komende week nog wel even een mail ter check voor de meiden van wie ik het nog niet zeker weet.

Nog voorkeur voor tijd? Voor ons zou rond 14 uur ideaal zijn of 11 uur.

Laika, wat een geweldige foto!! Jim lijkt echt op Jorrit! Een zelfde blik in de ogen. Echt zo lief! Bij Jorrit gaat het liggen zo ook steeds beter. We oefenen weer regelmatig. Hij begint het ook echt leuk te vinden nu het beter gaat.Fijn trouwens dat hetnu beterlijkt te gaan met slapen.Dat hetsomsminder gaat houdt je toch.Jim is nu ook 12 wekentoch? Zo rond die tijd maken ze ook een sprongetje. Jorrit had hierveel lastvan afgelopen week, maar sinds gisteren slaapthij ineens weer overdag. Dit heeft hij 5 dagen bijnaniet gedaan.nu slaapt hij 's ochtends ruim 1,5 uur en ' s middags 2 uur. Gisteren ook nogeen half uurje om 17 uur en teon weer om 20.30 uur.

Moos, ik heb oo facebook. Je kunt me wel vinden bij Ellen.

Ellen, gaat het met Dante met de fles al helemaak goed? Ik wil ook graag babyzwemmen, maar het is hier op tijden dat we allebei moeten werken. Heel jammer. Dinsdag ga ik wel startenmet babymassage. Lijkt me oom leuk.

Wish, mijke is goed gegroeid zeg! Hoeveel cc melk doe jij in flesjes voor haar? Jorrit drinm namelijk de ene keerveel meer als de andere keer. Morgen gaan hij de hele dag naar oma en vind het lastig om te beslissen hoeveel ik in de flessen zal doen. Zou 180 cc genoeg zijn? SOms drinkt hij 200 maar meestal laat hij dan 20-40 cc staan.

Violeta, hoe is het in je nieuwe huis?

Oh JOrrit ligt te huilen. Hij wordt wakker en heeft honger denk ik. tot later

Geplaatst

Moos ook ik heb facebook! en ben ook wel te vinden bij ellen en doortje e.a

wat drinkt jorrit al veel...feline zit echt nog op 130 nou ja zolang ze goed groeit...

jammer dat babyzwemmen niet lukt doortje heb ik nu ook met feline...bij sanne wel gedaan

[ATTACH=CONFIG]3287[/ATTACH]

Geplaatst

Ellen...facebook is gelukt!! Valesca en Doortje, ik zal eens zoeken...

Ellen al weer een goede nacht gehad. Fijn. Slaapt hij nu nog bij jullie op de kamer?

Babyzwemmen ben ik ook wel van plan. het kan hier vanaf 4 maanden. Zal binnenkort eens gaan kijken naar tijden enz. Het lijkt me wel erg leuk!!

Valesca, wat een leuke collage's, maak je die met picasa? Mooie foto's ook!!

Doortje, 11 uur zou ideaal zijn. 14 uur kan evt. ook wel.

Laika, wat een leuke foto! Hoe ging het vannacht?

Esk, wel een groot verschil tussen de beide jongens. Wel handig dat je alvast een voorraadje kleren hebt. Hier nog maat 62...heel soms nog een truitje 56.

Ben erg benieuwd naar morgen...meten/wegen en weer een prik. We zullen zien hoe ze op deze gaat reageren.

Wish, wat een goed nacht! Fijn.

Geplaatst

moos je hebt me gevonden!

Mij maakt de tijd niet zo uit voor de lunch

Ik maak ze idd met picasa ja! gebruik ook wel psp en adobe

Feline is trouwens alweer 4mnd vandaag!

[ATTACH=CONFIG]3288[/ATTACH]

Geplaatst

Ellen, ja dat babyzwemmen lijkt me ook leuk! Volgens mij mag het hier met vier maanden maar ik zal er nog eens induiken (leuke woordspeling ;0).

Valesca, gefeliciteerd met Feline, alweer vier maanden!

Wish, Mijke heeft weer een goede nacht gehad zo te lezen, lekker hoor.

Hier was het helaas drama....We hebben dus de fles van 20 uur slapend gegeven, net als de fles van 24 uur. Helaas werd Jim om 2.30 uur wakker, huilend. Hij wilde niet meer slapen en mijn vriend heeft hem toen bij zich genomen. Toen is ie wel weer in slaap gevallen maar heel onrustig totdat ik om kwart voor vier maar besloot weer te voeden. Tijdens dat flesje is ie weer in slaap gevallen tot ongeveer 6 uur. Om half zeven was er wederom geen houden meer aan, mijn vriend is opgestaan met hem en tot 8.30 beneden geweest. Om 8 uur kreeg hij de fles en daarbij viel hij weer in slaap dus om 8.30 slapend in zijn wiegje gelegd. Toen heeft ie tot 10 uur hazeslaapjes gedaan (elke keer weer even wakker en een kort huiltje) en van 10 tot 11 heeft ie echt goed geslapen. Daarna is ie van 11 tot 13.30 wakker geweest, met een fles rond 12 uur, (en jengelig) , vervolgens heeft ie een half uurtje geslapen maar hij werd bijna hysterisch wakker om 14 uur. We konden hem echt niet laten liggen dus maar weer eruit. Met hem rondgelopen tot 15.30, maar weer een fles en weeeer in slaap tijdens de fles. Hij is echt doodop en normaal blijft hij wel wakker tijdens de flessen maar nu dus absoluut niet. Daarna heeft mijn vriend hem in de kinderwagen gelegd en is nu met hem wandelen in de hoop dat ie nog een uurtje slaapt.

We zijn echt doodop! Vandaag ook nog drie keer visite gehad (was helemaal vergeten dat ik die afspraken had gemaakt) en er was ook geen eten meer in huis dus ik moest ook nog boodschappen doen. Zucht.

Doortje, fijn om te horen dat het bij Jorrit een sprongetje was. Ik hoop dat dat nachtbraken van Jim ook bij een sprongetje hoort want zo is het echt niet vol te houden...

Geplaatst

dankjewel het gaat echt snel ja

Laika wat vervelend dat het zo'n vervelende nacht en ook dag was....en dan ook nog visite en boodschappen..denk aan jullie zelf hoor!!!!

Het is best erg heftig allemaal zo!!

En idd hopelijk een sprong hoor

Zet hem op meis!!!

Geplaatst

Laika, wat vervelend!! Hopelijk vannacht een betere nacht zodat je een beetje kunt bijslapen.

Hier vandaag rustiger dan gisteren, ze slaapt nu. Het viel mij vanavond op dat ze heel erg geinteresseerd is in mijn eten. Ze volgt echt de lepel/vork.

Misschien een teken dat ze bijna toe is aan een fruithapje?? Ik zal het morgen eens vragen.

Geplaatst

De eerste werkweek zit er weer op. Personeelstekort enz dus was erg zwaar. Thuis een snurkende man ;-) zo maar eens gaan slapen, hoop een snurk-vrije nacht te hebben.

Mara slaapt de laatste dagen erg goed. Denk dat ze een sprongetje heeft gehad. Vandaag 12 weken!

Nog geen tijd gehad om bij te lezen maar zag wel een aantal mooie fotos voorbij komen!

Hoop morgen tijd te hebben om te lezen (en te reageren)

Geplaatst

Laika, och wat een lief jochie is jouw Jim! Balen dat het weer zo moeizaam ging...

Valesca, gefeliciteerd met Feline's 4 maanden en wat een heerlijke foto's weer!

Doortje, Maurits krijgt in zijn moedermelkflesjes ook zo'n 170-180 cc en dat gaat meestal goed op. De 1e en laatste fles van de dag krijgt hij 200 cc kunstvoeding.

Ellen, Dante doet het echt goed nu he, 's nachts!

Babyzwemmen - Valesca, is dat mogelijk 'bij ons'? Kan niet echt iets opmaken uit de website... Lijkt me wel erg leuk en ik heb laatst een te schattig babyzwembroekje gekregen, dus tja ;-)

Geplaatst

Kan niet alles onthouden en via mn telefoon kan ik niet teruglezen als ik aan het schrijven ben.

Doortje,

Mijke drinkt meestal rond de 150cc uit de fles.

Als ik weg ga zorg ik ervoor dat mijn man voldoende melk heeft om te kunnen pakken. Soms heeft ze na 130cc genoeg en soms wil ze 180cc.

We maken het dan wel in twee keer warm.

Vind het namelijk zonde als we veel melk opwarmen en als ze dan 100cc ofzo laat staan.

Valesca,

Jee, alweer 4 maanden jong!

Cliché, maar wat gaat het toch snel....

Moos,

Ik heb ook facebook,...

Laika,

Gadsie, een vervelende en vermoeiende dag gehad.

Op naar een betere nacht en morgen een fijne dag!

Geplaatst

Doortje, Mijn voorkeur gaat ook naar 14u..

Gefeliciteerd Valesca, alweer 4 maanden geleden zeg. Het gaat inderdaad raaaazendsnel!

Laika, zoals ze in het Vlaams zeggen "dju he". Wat een dag is het geweest bij je. Hopelijk is het inderdaad een sprongetje geweest! Vandaag een nieuwe dag!

Wish,

hoe is je nacht geweest? Heeft ze weer een lange ruk doorgeslapen?

Moos,

wat leuk dat ze geinteresseerd is. Ik heb gelezen dat als ze je nabegint te doen terwijl je eet, met haar mondje smakken bevoorbeeld, en ook als ze gaat grijpen naar wat je op je vork hebt liggen, dat ze dan klaar is. Want dan is ze nieuwsgierig naar nieuwe smaken en belevingen. Doet ze dat ook?

Wanneer ging je weer werken? Woensdag he? spannend!

Wendy,

Super, je hebt je eerste week achter de rug! Oef. Goed dat Mara goed slaapt, dat zal je zelf wel kunnen gebruiken als je werkt tegelijk.

Hey Marmira,

Maurits doet het echt goed he. Wat drinkt hij veel! Ik krijg nooit zoveel gekolfd eigenlijk, waardoor ik denk dat Dante ook minder drinkt. Maar hij zal er wel een pak meer uitkrijgen dan ik gekolfd krijg misschien. Best wel angstig, als je weet dat ik moet werken en wil kolven tegelijk. Haal ik al die cc's allemaal wel?

Hier alweer een nacht tot 7u30, jipie! Dit keer heeft hij wel zijn laatste voeding pas om middernacht gehad, dus blijven de geslapen uren wel dezelfde al was hij stikkapot. Maar hij was wel héél erg moeilijk gedurende de namiddag en avond, met krampen en refluxsymptomen, dus misschien toch terug de medicatie oppikken. Ik dacht net af te bouwen, maar mn vriend vindt dat dus geen goed idee. En dat net terwijl we een familie-nieuwjaarsfeestje hadden. Iedereen gek op dat kleine vrolijke mannetje, maar toen wilde hij niet in slaap vallen en vanaf dan is hij over zijn toeren geraakt. en om het nog eens wat erger te maken strekte hij zich op reflux-wijze, maar dan heel plots waardoor hij zowat uit mijn arm glipte en zijn hoofd bonkte tegen de metalen stoelleuning waarin ik zat. heel veel huilen dus. Hopelijk wil hij de slaap nu inhalen. Om het goed te maken heeft hij deze ochtend tijdens het verschonen zo luid gelachen, het was echt geen kirren of geluidjes maken. Echt lachen. superschattig.

Geplaatst

Marianne,

Echt schattig zeg!

Ze is zo lief tegen papa aan het kletsen en lachen, prachtig. (smelt, smelt)

Ellen,

Och gossie, zijn hoofd gestoten tegen de stoel.

Die ongecontroleerde bewegingen zijn af en toe niet te voorspellen.

Mijke komt ook regelmatig vrij 'hard' met haar voorhoof tegen mijn kin of schouder ofzo aan.

Gisterenavond zijn we uit gaan eten. We hadden de kinderwagen meegenomen.

Om 17.00u thuis bv gegeven en om 17.30u hadden we gereserveerd, dus dat kwam prima uit.

Na wat 'jengelen' (denk omdat ze in de gaten heeft dat ze niet in haar bed ligt en ze hoort stemmen) is ze om 18.45u in slaap gevallen.

Om 20.00u vanuit de kinderwagen in de maxicosi (die hadden we in de auto laten staan) gezet en naar huis gereden.

Om 20.45u werd ze wakker, bv gegeven en om 21.30u is ze naar bed gegaan.

Heb Mijke toen om 23.45u laten drinken.

Vanmorgen om 6.00u werd ze wakker. Had haar om 5.00u ook al een keer gehoord, maar toen is ze weer gaan slapen.

Weer in bed kunnen leggen tot 9.15u en na de bv heb ik haar op ons bed laten liggen, heb ik mezelf aan kunnen kleden en zijn we samen naar beneden gegaan.

Nu ligt ze vanaf 11.00u in bed, ze is dus ongeveer 2 uur wakker gebleven en heeft in de box gespeeld en heb haar ook even op de bank gelegd en hebben we samen gespeeld.

Wat voel ik me rijk!!!

Geplaatst

Marianne...een erg leuk filmpje, schattig!

Vandaag bij het cb geweest. Anne weegt nu 5750 en is 59 cm lang. Ze had nog niet gedronken...dus nu weer wat zwaarder. Verder was alles prima, alleen die prikken he. Een krijsend meisje, nadat ze had gedronken rustig in slaap gevallen. Hopelijk heeft ze er deze keer niet zoveel last van.

September- en Oktober mama's van:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

17 september:
Joris
, zoon van Esk

23 spetember:
Anne
, dochter van Moos

24 september:
Dante
, zoon van Ellen (03/01/11: 6,650kg/59cm)

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

8 oktober:
Bart
, zoon van Mientje

15 oktober:
Maurits
, zoon van MarMira

15 oktober:
Jack
, zoon van Toverstafje

16 oktober:
Mara
, dochter van Mamavannoah

16 oktober:
Jorrit
, zoon van Doortje

16 oktober:
Jim
, zoon van Laika

18 oktober:
Thomas
, zoon van Ivfmoeder

25 oktober:
Mijk.e
, dochter van Wish

29 oktober:
Mila
, dochter van Marianne69

03 november:
Emma
, dochter van Violeta

3 november: zoontje van Vlok

Controles baby

10 januari:
Joris
consultatiebureau en 3e ronde vaccins

11 januari:
Jorrit
consultatiebureau en vaccins

12 januari:
Jim
consultatiebureau en 2e ronde vaccins

11 januari:
Feline
wijkverpleegkundige en vaccins

16 januari:
Mila
consultatiebureau en vaccins

19 januari:
Mijke
2e ronde vaccins

24 januari:
Maurits
consultatiebureau en 2e ronde vaccins

24 janurai:
Alexis
consultatiebureau en 2e ronde vaccin

25 januari:
Bart
3de ronde vaccins

20 februari:
Anne
consultatiebureau en 3e ronde vaccins

Zo heb het lijstje bijgewerkt, zie dat het deze week druk is met afspraken. Veel succes allemaal!!

Geplaatst

Moos,

Och, Anne heeft dus flink moeten huilen. Zielig hè!

Knuffel ze maar extra vandaag, dat heeft ze zeker wel verdiend na die vervelende prik.

Het is inderdaad druk deze week.

Uhm, vraagje:

Is Mijke nu de zwaarste baby in ons midden met haar 5900gr en 60cm?

Ze kan nu maatje 62 prima aan.

Alleen de mouwen van veel kledingstukken zijn te lang, terwijl het 'lijfje' dan wel goed zit.

Mijn vriendinnen gaven aan dat dit vaak het geval zal zijn.

Dat dit dan niet aan wordt gepast snap ik dan niet.

Geplaatst

Hoi allemaal, ik heb alles gelezen maar allen snelle reactie van mij

Doortje ik heb het ook liever 14.00 uur

Ik weet dat wij de kleinste zijn, maar Emma is niet gegroeid in een week, ze weegt 40 graam minder, ze zeiden dat het niet erg is.

Ook eerste prik gehad, zo zielig om te zien :(

Geplaatst

Eindelijk even tijd om te reageren! Moest wel pen en papier pakken hoor, zo veel om te lezen;-)

Valesca, hoe gaat het nu met Feline? Niet ziek meer? Hoe vindt ze het fruit? Vandaag moest je toch naar de psych?

Ellen, Fijn zeg dat de nachten zo goed gaan! Hoop voor je dat Dante het goed blijft doen.

Wish, die lange mouwen, was hier ook opgevallen. Dacht eerst dat het aan Noah lag, met zijn korte armen maar Mara heeft er ook last van, haha. Wat is ze goed gegroeid zeg! Ben benieuwd hoeveel Mara nu weegt. Volgende week krijgt ze haar 2e prikje (18e) kunnen haar dan weer wegen. Met 8 weken woog ze 5200gram.

Doortje, Hoe gaat het met Jorrit? Vandaag was hij toch bij oma? Ik verwacht trouwens de 11e wel te kunnen. Rooster is nog steeds niet klaar. 14uur is prima hoor. Weet alleen nog niet of Noah en mijn man dan ook mee komen. Zal het je nog laten weten als ik het zeker weet. Wanneer moet je het uiterlijk weten?

Laika, hoe is het afgelopen nacht gegaan?Hoop dat het het sprongetje is geweest!

Violeta, Vervelend he die prikjes! Hoop dat Emma er weinig last van heeft!

Moos, Bij jullie ook weer prikjes. Hoop dat ze er minder last van heeft nu.

Esk, handig hoor, kleertjes kunnen hergebruiken. Doen wij ook met de rompers enz. Hier is Mara al flink op weg om Noah in te halen. Noah weegt nu ongeveer 10 kilo, erg klein dus. Zit nog in maatje 80, soms shirts maat 86. Hoop wel dat hij zijn achterstand gaat inhalen. Word daar wel eens onzeker van. Mara weegt al meer dan de helft van Noah nu dus... Noah heeft nu ook een periode dat hij niet zo goed eet terwijl hij dit wel nodig heeft qua gewicht. Best lastig dus.

Jee, weer een heel verhaal geworden waarbij ik vast nog een heleboel ben vergeten om op te reageren.

Mara slaapt erg goed, vergeleken met een paar weken geleden. Ik ga morgen ook beginnen om de strakke bakerdoek te gaan afbouwen. Ga haar dan in de pucka leggen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Ze huilt ook een stuk minder, praat en lacht meer.

Met mijn man en mij gaat het redelijk. Hij is nu weer naar iemand toe om mee te praten. Die persoon kan beter tot hem doordringen dan ik kan op dit moment. Hoop alleen wel dat hij ook nog met mij leert praten.

Geplaatst

Ik denk dat Joris de grootste is... woog vorige maand (3 maanden) al 6300 gram en morgen gaan we weer wegen en dan denk ik dat we een heel eind richting de 7 kilo gaan komen (6800?). Ik schat hem ook tussen de 60 en 65 cm, maar we zullen het morgen gaan zien. 3e keer prikjes ook (en dan pas weer bij 7 maanden denk ik).

Morgen een drukke dag. Morgenochtend eerst om half negen bij de huisarts zijn voor Joris. Hij heeft wat eczeem en krabt erg op z'n hoofdje. Had eigenlijk al vrijdag gemoeten, maar toen was de huisarts ziek. Ik moet alleen want manlief moet werken. Dan om 11.45 bij het cb zijn voor zowel Thomas als Joris. Ik heb het samen gepland omdat ik dácht dat dit handiger zou zijn, maar natuurlijk is dat absoluut niet zo, want ik moet ze allebei uitkleden en aankleden en in de gaten houden enz... dus manlief komt maar eventjes van werk naar cb om te helpen. En dan einde middag moet ik eventjes naar de schoonheidsspecialiste (maar dat is natuurlijk ook wel weer leuk voor mezelf). Oma komt dan oppassen.

Geplaatst

mama van noah: balen dat het zo'n zware eerste week was en dan ook nog eens een snurk man(kan hij niet op de bank hahaha)

Heerlijk dat mara zo goed slaapt nu!!!!

Marmira ja dat kan bij ons woensdagmorgen en donderdagavond!

Wish zeker heel snel en idd cliche..maar het is zo ja...

en wat heerlijk dat het zo goed ging met uit eten,ja rijk kun je jezelf dan voelen he als trotse mama

Ellen wat balen van dante tegen de stoel,feline kan ook soms ineens zo bewegen....helaas worden ze groot met vallen en opstaan hihi

Ik ben vandaag inderdaad bij de psych geweest goed gesprek allemaal opdrachten mee.....kunnen we er weer aan werken

feline is zo goed als opgeknapt ze begint weer goed te drinken en hoesten word ook wat minder!!

Spruw is weg zoals we kunnen zien!!!!

Ik moet woensdag naar het CB ook weer prikken

Sanne moet ook dus ben blij dat mijn schoonmoeder even mee gaat!

Esk idd met 2 kids is het niet zo handig dacht ik ook hahaha

en vervelend van de eczeem! sterkte ermee

Geplaatst

Wish, zou wel kunnen dat Mijke een van de zwaarste babies is, lekker toch al die moedermelk ;)!

Jim is een lange slungel, eind december was hij 61 cm en woog hij 5445 gram. Dat probleem van die lange mouwen hebben wij dan ook niet, bij ons is het meer andersom, haha. Jim past nog met gemak in de overslaghesjes van de hema maat 56 maar dan heeft ie wel een driekwart mouwtje! Hij groeit verder wel heel goed maar het is absoluut geen mollige baby.

Wendy, fijn dat Mara lekker slaapt! Dus nu gaat ze weer terug in de puckababy? Hopelijk gaat dat heel soepeltjes. En hopelijk hebben jij en je man binnenkort eens een goed gesprek samen, dat zou fijn zijn!

Moos, oh die prikjes, hoe gaat het nu met Anne?

Esk, druk dagje morgen zo te lezen. Maar ook een fijn afspraakje voor jezelf (schoonheidsspecialiste), geniet ervan!

Wij hebben gelukkig weer een oke nacht gehad met Jim, helaas was het wel weer een hele vroege ochtend en toen ging het ook even goed mis...Hij wilde niet meer slapen vanaf half zes, dronk vreselijk slecht en was dodelijk vermoeiend.

We hebben nu besloten Jim op zijn eigen kamertje te leggen. We slapen al maanden 4 a 5 uur per nacht en omdat hij overdag natuurlijk ook behoorlijk veeleisend is begin ik op mijn tandvlees te lopen. Ook lijkt ie al wat uit zijn wiegje te groeien, tijd dus voor de ledikant! En tijd voor terug naar de basis, namelijk slapen in bed. Best pittig wel weer vandaag maar uiteindelijk heeft ie in de voormiddag toch wel weer anderhalf uur en in de namiddag een uur in zijn ledikant geslapen. En vanavond om kwart over zeven is ie na twee schreeuwtjes in een diepe slaap gevallen. Omdat ie zo ontzettend goed te troosten is (je hoeft de kamer maar in te lopen of het is al stil) en hij verder zo enorm veel lacht en kraait beginnen we er nu toch weer aan te twijfelen of hij eigenlijk wel ergens last van heeft. Het is gewoon een enorm moeilijke slaper!

Woensdag nog een terugbelafspraak met de kinderarts. Ik ga natuurlijk de afgelopen dagen met hem bespreken en kijken wat hij ervan vindt. En ik wil aan de kinderarts vragen of ik een gesprek mag met de pedagogisch medewerker van het ziekenhuis om zo nog wat tips te krijgen over hoe om te gaan met zo'n pittig ding. Ik merk dat ik er zelf flink emotioneel onder ben en volgens mij heeft dat ook weer een wisselwerking op Jim, en dat is ook niet handig.

Oh ja, heb ook nog even het CB gebeld en dat slechte drinken en weinige slapen kan inderdaad ook alles te maken hebben met een sprongetje. Ook kan het zijn dat ie al ergens een tandje begint te krijgen (das vroeg maar ja, Jim is in alles vroeg, hij kan al bijna omrollen bijvoorbeeld). Klinkt ook wel logisch want hij knauwt de laatste dagen wel heel heftig op zijn knuistjes en kwijlt een beetje. Kan er ook nog wel bij!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden