Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wish, je hebt me gevonden! Leuke foto's zeg! Wat heeft ze goed geslapen!

Mara had gisteren moeite met in slaap vallen. Laatste fles wat eerder gegeven, om 21uur. Daarna is ze kletsend in slaap gevallen TOT vanmorgen 8:15. Slaapt nu weer. Wilde meteen na de fles weer slapen. Alleen jammer dan Noah wakker werd toen mijn man ging douchen om 6 uur...

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wendy,

Dan was Mara wel moe als ze kletsend in slaap is gevallen en ze heeft goed geslapen zeg!

Neem je Noah dan niet bij jou in bed, of wil hij dit zelf niet?

Kan me voorstellen dat als Mijke (als ze ouder is) wakker wordt van één van ons twee dat ze dan in het bed van papa en mama mag komen liggen en hier nog even verder slaapt. Of ze is klaar wakker en gaat liggen spelen, dat kan natuurlijk ook.

Mag ik je vragen hoe het nu gaat tussen jou en je man?

Ik heb Mijke om 8.45u weer terug in bed gelegd en ze slaapt nu nog.

Dus ik heb m'n 'eigen dingen' al kunnen doen. Vaatwasser leeg ruimen, kolf, flesjes en fopspenen gestilleriseerd (die magnetronstillerisator heeft z'n geld al opgebracht) een paar dingen gestreken.

Ze zal zo wel wakker worden.

Ik blijf voorlopig alles nog stilleriseren. Doen er dit nog meer?

Het lijkt me dat de kans op spruw dan geminimaliseerd wordt. Ook elke ochtend en avond borsten met water wassen en regelmatig schone 'pads' in m'n bh.

Geplaatst

Ik steriliseer ook nog alles. Blijf dit ook nog een tijd doen.

Ik heb Noah wel bij me gelegd maar die wil dan alleen maar spelen en stoeien. Slapen zit er dan niet meer in.

Tussen mijn man en mij gaar t redelijk. Weinig tijd gehad om te praten door het overlijden van opa. Hij was er wel voor me. Heeft tijd nodig denk ik. Ook van mijn kant.

Werd net 2x gebeld door mijn werk. Weer problemen met de planning. Moet zaterdag en zondag langer werken. Ook staan we dan maar met 2en. Missen heel het weekend zowel overdag als s avonds een dienst. Liefhebbers om te helpen? ;-)

Geplaatst

Als Thomas vroeg wakker is en ik neem hem in bed, dan wordt er ook alleen maar gespeeld :-).

Ik sterilliseer helemaal niets. Heb wel een magnetronsterillisator, maar die heb ik nog helemaal niet gebruikt. We hebben ook geen last van spruw of zo.

Joris slaapt echt goed de laatste nachten. Ik moet hem 's ochtends wakker maken voor de fles als ik naar m'n werk moet. Thomas trouwens ook. Als we er niet uit hoeven zijn ze wél wakker, dat is dan weer jammer. Ik ga langzamerhand kijken of ik de laatste fles wat kan vervroegen (naar bijvoorbeeld 10 uur of zo).

Hij begint ook z'n handjes te ontdekken. Zat gister met de babygym te spelen, zo schattig.

Geplaatst

Wendy,

Je hebt het echt niet makkelijk deze periode he. Sterkte hoor! Oei en nog eens werken in het weekend ook, is dat tijdens het weekend van de 11de? Zou echt jammer zijn als je niet kan komen.

Ja, ik kan me voorstellen dat zo'n ukkie liever wil spelen dan verder slapen. Zelfs ik herinner me nog als kleine dat ik nooit verder sliep bij mn moeder en vader in bed, maar in de armen van mijn moeder naar haar hartslag luisterde, of speelde met haar kettingkje of zo. Dan was ik zelfs uberrustig haha.

Wish,

Ik steriliseer wekelijks, maar niet elke keer na gebruik. Dan was ik af met zeep en heet water afspoelen. Ik moet alles afkoken want we hebben geen magnetron.

Violeta,

Jouw meisje 2 maanden, gefeliciteerd! Gaat snel he, over enkele weken is de onze al 4 maand.

Hier weer de tweede nacht doorslapen. We zijn weer goed op weg denk ik. Ik ga ook beginnen oefenen met 'werkdagen' en de wekker zetten alsof ik ga werken en hem naar de crèche doen. Ik ben wel wat bang van het kolven. Ik kan niet zomaar kolven, maar moet naar een speciale ruimte en er echt tijd voor nemen. Hopelijk lukt het om mijn werk op tijd af te breken en niet uit te stellen waardoor mijn productie verlaagt. Het zal sowieso wel een beetje gebeuren, maar dan mag Dante dit wel 's avonds inhalen van mij door de clusteren. Officieel krijg ik ook maar een half uur voor 4u werkdagen en 1u voor 8u werkdagen. Hij drinkt nog altijd elke 3u, hoe is dat bij jullie?

Dit zijn we met zn allen, ik met een glaasje kidibul. Hoe hebben jullie dat gedaan tijdens de feestdagen en in het algemeen? Zweren jullie de alcohol nog steeds volledig af?

[ATTACH=CONFIG]3246[/ATTACH]

Geplaatst

Na weer een tijdje radiostilte van mijn kant wil ik jullie allemaal op de valreep nog een geweldig nieuwjaar toewensen!

Verder een knuffel waar nodig - vooral voor de heftige tijden in huize Wendy...!

En ook sterkte voor de al-weer-moeten-gaan-werkenden! Ik ben zo blij dat ik nog een maandje respijt heb.. lang leve de vakantiedagen!

Ik lig af en toe al wakker van de logistiek rondom het hele kdv-gebeuren... hoe moet dat met voedingen meegeven, hoe redden we het allemaal 's ochtends, enz. Het zal allemaal zijn weg wel vinden, maar ik zie er wel tegenop!

Goed zeg, dat Dante het doorslapen heeft ontdekt!!

Valesca, wat fijn dat het eindelijk de goede kant opgaat met Feline! En sterkte vandaag op je eerste werkdag!

Qua steriliseren - ik kook nog bijna dagelijks de boel uit (kolfspullen, flesjes, speen en fopspenen). Misschien toch tijd voor zo'n magnetronsterilisator.

En qua alcohol - ik drink af en toe 's avonds na de laatste keer kolven een glaasje, dan zit er minstens 8 uur tussen de alcohol en de eerstvolgende kolfbeurt, dat is ruim genoeg om het weer uit je bloed en dus de melk te laten verdwijnen.

Degenen die ook afgekolfde melk uit een flesje geven, hoe doen jullie dat als je ergens anders bent met opwarmen? Ik denk nu aan 11 februari. In de magnetron mag niet en ik kan moeilijk mijn flessenwarmer meenemen en vragen of er ergens een stopcontact zit...

Gaan jullie met dit weer nog naar buiten met de kleintjes? Ik wil zo graag weer eens een rondje wandelen, maar met dit weer?!

Hier gaat alles goed, eigenlijk niet zoveel te melden. Maurits slaapt veel, ook overdag, maar als hij wakker is is hij ook lekker alert en druk aan het trappelen, en kletsen en doen, dus ik maak me geen zorgen!

Geplaatst

Valesca, hoe gaat t werken? Lijkt me moeilijk om weer te moeten beginnen nu Feline niet lekker is.

Marmira, ik ga nu niet wandelen met Noah en Mara. Vind t nu veel te hard waaien. Wel jammer, Noah vindt t erg lekker buiten.

Ellen, fijn dat Dante weer door heeft geslapen. Hoop dat ie dat blijft doen!

Hier hadden we gehoopt nu positief verder te kunnen gaan. Hoor ik net dat de tante van mijn man in kritieke toestand is opgenomen in t ziekenhuis. Begint niet fijn dit jaar...

Geplaatst

Wendy,

Mijn hemel, ook nog eens langer werken dit weekend. Net nu je zelf alles op 'de rit' wil zetten en voldoende rust kan gebruiken.....

Natuurlijk wil je collegiaal zijn, maar ook aan jezelf denken nu hoor!

Misschien vindt je het nu wel even prettig (om het zo maar te noemen) om even van huis te zijn en je gedachten te verzetten, dan kan natuurlijk ook.

Esk,

Net of die kleine mannen het aanvoelen of dat je vrij bent of het weekend is. Haha!

Leuk dat Joris zijn handjes begint te ontdekken.

Mijke heeft ook in de gaten dat ze met haar handjes iets aan kan raken, echter heeft ze haar handjes nog niet goed bekeken/gezien.

Ellen,

Ik stilleriseer om de dag. Denk dat als ik het uit zou moeten koken ik het ook 1 keer per week zou doen. Nu is het in 6 min klaar.

Dante is het doorslapen dus weer onder de knie aan het krijgen, goed zo!

Heb op m'n werk navraag gedaan ivm kolven. En ik mag en kan elke 3 uur kolven.

Mijke blijft ook nog om de 3 uur komen en in de avond komt ze (voordat ze gaat slapen) al na 2 of 2,5 uur en dan maak ik haar tussen elf en twaalf wakker.

Ik drink niet veel/vaak. Heb met oud/nieuw een glaasje wijn gedronken meteen nadat Mijke bv had gekregen en gisterenavond een glaasje rosé.

Als je 3 uur geen voeding hoeft te geven kun je 1 glaasje wijn drinken. (of net wat je wil drinken)

MarMira,

Haha, radiostilte...

Leuk weer van je te horen!

Vorige week zat ik met een vriendin bij de Hema wat te drinken (natuurlijk wat lekkers erbij genomen)

Heb een soepkom met theewater gevraagd en heb hier het flesje in warm kunnen maken.

Kokend water is niet goed, maar dit water was goed.

Borstvoeding is sowieso niet warm, als de kou van de melk af is lust Mijke het prima.

Maar als je een flessenwarmer mee neemt kan dit toch ook.

Denk wel dat ik die van mij mee neem, (mocht Mijke niet uit de borst willen drinken omdat ze in een drukkere omgeving is)

kunnen we die toch gebruiken.

Komt goed!

Geplaatst

Wendy,

Het nieuwe jaar gaat echt belachelijk slecht van start voor jullie.....

Ik ga wel wandelen met Mijke. Muts op, jas aan en onder een dekentje merkt ze weinig van de wind.

Als ik mijn hand naast haar gezicht leg voel ik het niet waaien.

Kan ook nog altijd de regenhoes over de kinderwagenbak doen.

Die hebben we ook eentje voor over de maxicosi, echt ideaal!

En als het heel hard waait ga ik niet wandelen hoor, dan vind ik het zelf ook niet fijn om erdoor heen te lopen.

Geplaatst

Ik kook de speen en de lepeltjes ook af en toe, niet iedere dag. Ik spoel ze wel met super heet water.

Esk leuk hè , het ontdekken dat ze handjes en voetjes hebben, Emma zat gister naar de beestjes te schoppen van haar muziekdoosje, echt schattig. Ik heb het gelijk gefilmd :)

Geplaatst

Hee dames,

Eindelijk weer even tijd om echt even wat te schrijven. Het gaat hier soms zo snel dat ik het amper kan bijhouden op het moment.

Weer dames aan het werk las ik al. Zal best even wennen zijn denk ik, of niet soms? Het lijkt mij in elk geval best raar om weer te gaan werken, al krijg ik langzaamaan wel zin om weer te gaan moet ik zeggen. Het is heerlijk met Jorrit thuis hoor, maar ik merk aan mezelf ook dat ik het wel even fijn vind om met iets anders bezig te zijn als alleen maar met zorgen voor.

Ik begin de 27e pas, dus heb nog even vrij en nog wat leuke dingetjes gepland staan, dus die tijd zal wel voorbij vliegen schat ik in.

Jorrit is helaas al een paar dagen enorm veel wakker en wat jengeliger als normaal. Heel vermoeiend dus, want hij slaapt meestal maar 3 keer per dag even een half uurtje en verder niet.. Gelukkig wel vanaf 8 uur 's avonds tot 8 uur 's ochtends met een voedingsmoment nog om 22.30 uur, maar het zou fijn zijn als hij overdag ook wat meer slaapt.

Gelukkig was mijn moeder er gisterenavond (om op te passen) en vanmorgen nog tot 14 uur zodat ik niet altijd zelf hoef te reageren op hem.

Zij opperde dat Jorrit het misschien iets te koud had in bed (hij had steeds hele koude handjes) waardoor hij zo snel weer wakker wordt. Ik heb namelijk geen verwarming aan staan op het kamertje. Dus nu bedacht dat we het gaan proberen met zijn winterslaapzak aan met een dun dekentje er over. Kijken of dit helpt. Hij ligt nu net weer een half uur in bed, waarvan hij al 20 minuten heeft liggen jengelen. Het was net even 1o minuten stil, maar ik hoor hem al weer.gaan jengelen. Ik laat hem toch maar liggen jengelen met af en toe zijn speen geven, want hij moet toch echt leren slapen overdag. Ik ben daardoor wel bekaf iedere avond, want mijn lijf komt dus niet even aan rust toe overdag.

Maandag a.s. ga ik met Mark lekker een dagje sauna'en. Ik heb er al helemaal zin in. Ik hoop dat ook lekker een beetje uit te kunnen rusten die dag.

Valesca: knapt Feline al weer verder op? Hoop het voor je.

Ik steriliseer hier ook regelmatig hoor. Op het moment nog elke dag, maar volgens mij is de spruw nu wel verdwenen dus kan het wel weer wat minder vaak. Wel steriliseer ik de spenen en flessenspenen regelmatig, de flesjes zelf wat minder vaak. En ook de borstkolf steriliseer ik aan het einde van de dag als ik hem gebruikt heb.

Nou.. Jorrit blijft huilen, dus toch maar even naar hem toe. Tot later!

Geplaatst

Wendy,

Las het net op facebook, wat afschuwelijk!

Gecondoleerd en heel veel sterkte.

Doortje,

Dan zal Jorrit zijn slaap in de avond en nacht inhalen van overdag.

Kan me voorstellen dat je weinig rust krijgt op deze manier. Fijn dat je moeder is voor je was!

Koude handjes heeft Mijke ook, ondanks dat het gemiddeld 17 graden op haar kamer is.

Heb gelezen dat tussen de 15 en 18 graden een mooie temp is voor op de slaapkamer.

Vrijwel alle baby's hebben koude handjes als je ze uit bed haalt, is normaal.

Mijke heeft vandaag een dag die anders is dan voorgaande dagen. Ze heeft straks 3,5 uur tussen de voeding laten zitten.

Om 14.00u heeft ze bv gehad en nu slaapt ze nog, dus er gaat nu misschien weer meer dan 3 uur tussen zitten.

Ben vanmiddag gaan wegen, was zo benieuwd aangezien ze vorige week 60gr aan was gekomen.

Nou meiden, ben toch wel in shock van haar gewicht....... Haha!

Ze is afgelopen week 340 gr aangekomen en ze weegt nu 5900gr.

De wijkverplk. gaf aan dat dit typisch een groeicurve is van een kindje dat bv krijgt.

Mijke doet het dus super, maar ik moet toch wel erg wennen dat het 'echte baby' zijn er zo snel van af is gegaan. Snik, snik!

Geplaatst

Wendy, wat naar zeg...gecondoleerd, ik hoop echt voor jullie dat de rest van 2012 beter zal gaan!

Marmirma, gezellig dat je weer even een update komt geven, fijn dat het zo goed gaat met Maurits!

Doortje, ja, die hazenslaapjes he, het is echt erg vermoeiend he? Hopelijk is het van korte duur....

Wish, zo Mijke is lekker gegroeid zeg, heerlijk hoor!

Hier gaat het oke. Jim had dus van de kinderarts omeprazol vooorschreven gekregen vanwege de reflux maar dat spuugt ie direct uit dus dat werkte niet. Daarom hebben we nu een ander medicijn gekregen, Nexium. Zelf hebben/hadden we alleen het vermoeden dat het niet (alleen) de reflux is die Jim parten speelt omdat hij er op veel momenten ook helemaal geen last van lijkt te hebben. Mijn vriend is nog eens alle symptomen gaan googlen en dacht dat Jim misschien een allergie heeft. In overleg met de ka daarom besloten eerst over te stappen op een andere voeding. Werkt dat niet, dan kunnen we altijd nog medicijnen gaan gebruiken. Sinds 2,5 dag zijn we daarom overgestapt op friso pep, een koemelkvrije melk. Jim vindt het niet zo lekker dus we mengen het nog voor een deel met zijn oude voeding. Vreemd genoeg slaapt Jim nu overdag sinds twee dagen wel een stuk beter (de vroege avond is nog steeds een probleem, maar goed). Dat is eigenlijk niet zo logisch aangezien hij nog voor een deel zijn oude voeding krijgt. Misschien wordt ie wel gewoon wat rustiger? We weten het niet...Maar fijn is het wel!

Geplaatst

Jeetje Wendy wat een begin van het jaar. Sterkte allemaal!

Wish dat is lekker aankomen van Mijke haha, kan je haar nog tillen :)

Laika mijn man slikt ook nexium jeetje. Goed dat ie slaapt overdag! Nu alleen hopen dat ie geen allergie heeft.

Doortje, Emma heeft ook ijskoud handjes s avonds. Iedereen zegt dat het normaal is, alleen ik vind het helemaal niks. Ik heb een pyjama van koeka gekocht en daar kan je de mouw zo draaien dat een sort handschoen van wordt. Ik vind hem geweldig, anders doe ik sokjes op de handjes

Gr. Violeta

Geplaatst

Laika,

Omeprazol en Nexium zijn beide maagbeschermers, maar soms werkt de één niet en de ander wel.

Groot gelijk dat jullie eerst wat anders willen proberen voordat je een ander medicijn gaat gebruiken.

Goed van jullie dat jullie dit kenbaar hebben gemaakt!

Jullie willen uiteraard het beste voor Jim en kennen hem het beste, Jim heeft toppertjes als ouders!

Fijn te lezen dat Jim afgelopen 2 dagen al beter slaapt.

Violeta,

Hahaha, ik heb het wel gemerkt.

Als ik Mijke liggend in bed bv geef en ik til haar op om haar tegen m'n borst te leggen had ik de afgelopen dagen wel in de gaten dat ze wat zwaarder was geworden.

Maar 340gr in één week, pffff!

Ik geef Mijke geen handschoentjes aan, dan kan ze niet op haar handjes sabbelen en dat vind ik dan sneu voor haar.

Heb dan zelf het gevoel dat ik haar wat ontneem mbt de ontwikkeling.

Niet dat ik beweer dat dit ook zo is, dit is puur mijn gevoel.

En je moet doen waar je jezelf goed bij voelt, ik wil niemand tegen het hoofd stoten met wat ik nu heb geschreven, dat begrijpen jullie hopelijk wel!

Mijke heeft tot voor vanavond ook elke avond een onrustige periode gehad. Tussen 17.00 en 20.30u sliep ze niet of nauwelijks, in bed leggen was geen optie. Dan bleef ze flink huilen en dit doet ze vrijwel nooit als ik haar in bed leg als ze moe is.

Sinds vandaag laat Mijke 3,5 uur tussen de voedingen in zitten.

Om 17.30u laatste voeding gehad en om 19.00u in de tummy tub gedaan.

Om 20.00u heb ik haar in bed gelegd omdat ze aan gaf moe te zijn en ze slaapt nu nog.

Ze zit nu op 4 voedingen dus om 23.00/23.30u maak ik haar wakker.

Ben zo benieuwd hoe ze de nacht nu door gaat brengen nu ze al een paar uur heeft geslapen.....

Straks komt ze om 03.00 of 04.00uur, we zullen zien.

Geplaatst

Wish, mijn man vind ook zielig de sokkjes, en ik was ook aan het twijfelen over, zal ik idd de ontwikkelingen van haar tegen houden , maar ik vind ook zielig voor haar duim :D, ze spuugt de speen en dan gaat ze aan de duim soppen. Die heeft ze toen ze 5 dagen oud was ontdekt en als ik haar laat blijft ie de hele dag in de mond. Zelf door de sokkjes heen gaat ze door haha. Ik doe het niet iedere avond wel af een toe.

P.s: je mag je menig gerust geven hoor :) zo voorzichtig geschreven , lief van je

Geplaatst

Hoi meiden

Onze Dante ligt in zo'n puckababy snachts, waardoor hij niet aan zijn mondje kan maar wel warme handen heeft. Er zijn ritsen aan de zijkant van deze puckababy waardoor ik zijn armpjes eruit kan laten vanaf hij wakker is. Overdag gaat het niet aan dus mag hij sabbelen zoveel hij wil. Tot nu toe doet hij dat niet erg veel, ook niet duimen.

Gisteren klein drama, ik wilde hem een flesje met bv geven ipv rechtstreeks aan de borst. Dat wilde hij dus absoluut niet, zelfs niet toen Piet het probeerde zodat hij mijn geur niet zou hebben. En toen ik het met een lepeltje probeerde was hij al veel te hard aan het krijsen om hem nog zover te krijgen. Vandaag nog es proberen, tot hij het aanvaardt. Zal wel moeten he! Hij was trouwens niet goed gezin gisteren, misschien is hij de verkoudheid flink beu.

Vannacht wakker geworden van twee brullende venten buiten die in discussie waren. Gelukkig zonder wakker worden. En om 6u moest Piet plots enorm hard hoesten. Ja, Dante wakker natuurlijk. Maar ja, hij ligt nu weer te slapen. Maar! Dus de 3de nacht doorgeslapen, het gaat weer de goeie kant op. Ik denk dat ik hem sowieso minstens een week voor ik weer ga werken hem in zijn slaapkamer te slapen leg. Anders is er teveel tegelijk om aan te wennen vrees ik.

Wish, hoe is je nacht geweest? Hier nog altijd 3u tussen de voedingen, waarschijnlijk om de nacht in te halen. Waw, Mijke is wel flink gegroeid ja! Hoe groot is ze intussen?

Laika, stel je voor dat het een allergie zou zijn. Dan hoef je enkel de voeding te veranderen, oef! Koemelk is sowieso niet erg goed voor een baby, heb ik gehoord.

Doortje, ben je intussen weer met de harmonie begonnen?

Toverstafje, hoe is het met jou intussen?

Esk, de laatste dag en weekend!

Valesca, véél succes vandaag met je eerste werkdag! Is het beter met Feline?

Wendy, hopelijk krijg je het allemaal een beetje verwerkt. Wat een rotperiode zeg.. sterkte!

Geplaatst

Violeta,

Hahaha, Emma maakt het dus niks uit of dat ze nu sokjes aan heeft of niet.

Je kan ook een uitsparing in de sok maken waar je haar duim door kan laten komen.

Ellen,

Dante heeft toch wel al vaker goed uit de fles gedronken, of heb ik dit nu mis?

Tja, verkouden zijn en drinken valt ook niet mee, zielig is dat dan.

Prima gedaan van Dante om weer een nacht door te slapen, ai, dan moet mama er toch aan gaan geloven. Succes!

Ik heb Mijke om 23.00u laten drinken en ze is om 23.45u naar bed gegaan, ze heeft tot 5.00u geslapen.

Hierna werd ze om 6.30 wakker maar toen heb ik haar de speen gegeven en is ze weer gaan slapen.

Om 8.30u werd ze pas weer wakker.

Toen is ze om 10.00 naar bed gegaan en ik hoor haar nu wakker worden.

We gaan zo naar een vriendin samen lunchen, gezellig! (en lekker....)

Geplaatst

Goedemorgen!

Violeta, jaa, die koude handjes! Jim heeft dat af en toe ook, maar volgens mij hoort dat wel bij die kleine kindjes. Hij ligt verder heerlijk warm in een romper met lange mouwen, een slaapzakje en daarover heen nog een lakentje en een dekentje. Ik heb gelezen dat het vooral belangrijk is om de hals van je kindje niet te bloot te laten en om de armpjes te bedekken (met een truitje of romper), dan maken die handjes niet zoveel uit. Jim sabbelt ook enorm graag op zijn handjes en als ik ze zou bedekken dan zou ie nog steeds sabbelen maar dan door de stof heen. En dan wordt de stof nat en koud dus dat schiet niet op, haha!

Wish, je bent lief! Tja, die maagbeschermers, het zijn toch best heftige medicijnen, zeker voor die kleine babies dus als de oplossing voeding is dan is dat natuurlijk veel fijner. Ik vind wel dat de kinderarts ons een beetje laat zweven daarin. Aan de ene kant fijn want alles wat we opperen wordt ingewilligd, aan de andere kant maakt het ons ook een beetje stuurloos het voelt het alsof we het echt helemaal zelf uit moeten zoeken terwijl we niet voor niets aan de bel hebben getrokken. Maar goed, die koemelk vrije melk lijkt wel wat te doen. Op de eerste dag dronk Jim die melk namelijk nog wel goed (hij besefte pas na een flesje of drie dat het andere melk was en toen vond ie hem niet meer lekker ;)) en toen spuugde hij ineens helemaal niet meer. Terwijl die melk dunner is dan zijn oude melk! Nu we sinds twee dagen noodgedwongen een mix geven is het spugen weer wat meer geworden. We gaan dus alles op alles zetten om hem volledig op die pep te krijgen want we hebben het gevoel dat we misschien wel de juiste weg aan het bewandelen zijn. Slapen overdag gaat nog steeds goed (tenminste, beter dan het was). Hij slaapt nu zo'n anderhalf uur per slaapje maar dan wel nog met een huiltje tussendoor na drie kwartier. Maar dat is een kort huiltje en dat is oke. 's Nachts blijft hij wel maar max 5 tot 5,5 uur tussen zijn flesjes houden. Maar dat is ook niet zo heel slecht.

Spannend Ellen, binnenkort gaat Dante dus echt naar zijn eigen kamertje..Is jullie slaapkamer aan de straatkant dat je wakker werd van die ruzie? Irritant zeg! Wij gaan Jim zaterdag voor het eerst proberen in zijn ledikant te laten slapen overdag. Als het spugen minder wordt dan kan ie ook 's nachts naar zijn eigen kamer. Ik word nog steeds wakker van elk geluidje en ook heb ik gehoord dat het slapen soms ineens beter kan worden als ie in zijn ledikantje gaat. Nou, dat is ook weer het proberen waard. Het kan natuurlijk ook allemaal te maken hebben met de magische drie maanden grens die in zicht is....

Jim lacht tegenwoordig met geluid, zo grappig, echt van die gezellige lachhikjes, doen jullie babies dat ook?

Wendy, hoe gaat het met je?

Geplaatst

Hoi Ellen,

Nog even n reactie op jouw vragen:

Hier geen haaruitval. Ik hoop dat t zo blijft want ik heb al niet zon dikke haarbos. Ik neem nog steeds floradix drankje voor ijzer en VSM mama multivitaminen. Heb ns gehoord dat je extra ijzer moet nemen als je bv geeft en dit ook de haaruitval zou tegen gaan... Of het zo is? We zullen zien.

Ik neem nog geen alcohol: kan ook prima zonder. Heb met oud en nieuw Jip en Janneke champagne gedronken. :-)

Mila slaapt soms ook met sokjes over haar handjes omdat ze zich krabt. Ik heb haar nagels gevijld maar t helpt niet. Lastig hoor, ziet er zo zielig uit die krasjes op haar gezicht. Maar ik weet t anders ook niet.. Ben al gestopt met kaas, melk, koffie...

Geplaatst

Hoi...

Er is weer veel geschreven zeg! Heb even snel wat gelezen.

Wendy, wat een rot begin van 2012! Sterkte!!

Koude handjes heeft Anne ook vaak, verder voelt ze niet koud, dus het zal wel goed zijn. Die sokjes gebruiken wij ook. Ze heeft elke keer van die krasjes op haar gezicht. Soms vergeet ik het een keer en dan zit er weer zo'n haal op haar wang of neus.

Laika, fijn dat het wat beter gaat met die andere voeding. Andere voeding is toch heel iets anders dan elke keer medicijnen geven.

Ellen, heb je al een tweede poging met het flesje gedaan?

Esk, bijna weekend. hoe is het werken je bevallen?

Valesca, hoe gaat het met Feline?

Wish, bedoel je 4 voedingen op een dag of had ze net de 4e gehad? Zit hier namelijk ook op 4 keer...heb haar nu een paar keer niet om elf uur wakker gemaakt en ze slaapt door tot een uur of 6. Was een beetje bezorgd of dat wel kan, dus contact opgenomen met het cb. Ze gaven aan dat het wel vroeg is, maar dat er max 12 uur tussen twee voedingen mag zitten, zolang ze goed te pas is enz.

Dat lachen is idd heel erg leuk. Ze maakt er steeds meer geluid bij. Ze probeert hier nu ook echt dingen te pakken. Soms gaat het goed, maar soms heeft ze de hand dicht en grijpt ze net mis.

Doortje, heerlijk even een dagje naar de sauna! Geniet er maar lekker van!

Wij zijn vannacht en gisteren bij mijn schoonouders geweest. Hadden verjaardag en zijn blijven slapen...kon dus vanmorgen blijven liggen. Anne lekker bij opa en oma in bed en een fles van oma. Wel een raar gevoel, maar wel even fijn om te kunnen blijven liggen. Vandaag de laatste dag van de vakantie en dan twee dagen vrij. Woensdag voor het eerst weer werken. Nog wel een raar idee.

Geplaatst

Hoi

Yesss! Hij heeft van het flesje willen drinken! De aanhouder wint hehe. Dit keer heb ik het na zijn voeding gedaan ipv ervoor zodat er minder frustratie zou zijn om eruit te drinken en niet lukken. Dus was hij ermee aan het spelen zoals hij bij de fopspeen ook doet: kauwen. Maar dan had hij het plots toch ineens beet, 20 ml meteen uit. Ik heb ook nummer 2 ipv 1 genomen qua speen. Misschien helpt dat ook. Kortom, elke dag toch eens een beetje geven om te oefenen. Zeker overdag, zodat hij eraan kan wennen.

Hey moos, jij gaat ook al werken volgende week. Spannend?

Leuk dat Anne echt dingen begint te nemen. Hier nog niet hoor. Wel was hij heel erg geinteresseerd in verschillende soorten stoffen die hij probeerde aan te raken. Wat hij ook tijdens elke voeding doet, is mijn zijn hand over mijn borstkas gaan, in alle richtingen. De hele voeding lang. Alsof hij de afstanden wil voelen en de huid wil ontdekken. Helaas knijpt hij dan ook wel zijn hand dicht waardoor hij mij voortdurend krabt, dus pijnlijk is dat wel.

Dante maakt ook vaak krasjes, zonder dat ik het zelfs door heb. Niks aan te doen, ze moeten het zelf ook leren vind ik. De nageltjes natuurlijk niet te lang laten worden.

Zo, zal maar es gaan middag eten!

Marianne, ik neem extra vitaminen (omnibionta integraal) dus hopelijk helpt dat voldoende.

Klinkt goed hoor Laika, ivm Jim en zijn voeding. Hopelijk aanvaardt hij de nieuwe melk gauw!!

Geplaatst

Joris krabt ook aan z'n gezichtje, maar wij doen geen sok. Als ik dat wel zou doen, dan slaapt hij veel minder lang in de nacht en dat vind ik eigenlijk belangrijker dan die kras. Thomas deed dat trouwens ook op die leeftijd en dat gaat vanzelf wel weer over en die krassen genezen heel snel en goed. Vandaar ook dat we kiezen voor de slaap ;-) .

Mijn eerste week zit er weer op. Mijn huishouden is een zooi, dat ga ik dadelijk maar 's rechttrekken, maar over het geheel genomen gaat het erg goed. Het is druk met logistieke zaken (maar dat wisten we), maar voor de rest gaat het erg goed. De komende weken zal het alleen maar sneller gaan in de ochtenden verwacht ik (we krijgen er natuurlijk handigheid in). Heb wel nog steeds weinig zin om te gaan, maar ja, dat zal wel slijten. De financien zijn welkom, dus stoppen is geen optie.

Haaruitval heb ik ook. Ineens komt het opzetten. Hopelijk gaat het snel weer beter. De nieuwe pil die ik heb lijkt te werken (joepie) want ik heb geen stemmingswisseling gehad. Ik voel me opgewekt en relaxed! Houden zo, dus.

Dinsdag weer naar het consultatiebureau, ben erg benieuwd hoe het staat met het gewicht en de lengte. Maar eerst: weekend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden