Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo ben ik weer.

Moest even naar het eten gaan kijken.

Mijke ligt nu in bed en hier profiteer ik even van....

Vraagje:

Hebben jullie nog een hydrofiele luier in het bedje liggen?

Mijke wil nog wel eens een mondje terug geven.

De meningen zijn hierover verdeeld of het nu wel of niet mag.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Wish,

Tja, slaaptekort...we zijn niet anders gewend want Jim slaapt sowieso nog niet door. En tijdens zijn hazenslaapjes slapen wij ook niet, daar zijn ze veel te kort/onregelmatig voor. Dat lukt ons echt niet. Dus ja, we hebben wel slaaptekort ja. We zijn er in ieder geval nog niet aan toe om wisseldiensten te gaan draaien waarbij een van de twee in de huiskamer gaat slapen of zo. Ik denk dat ik sinds Jims geboorte gemiddeld drie a vier uur slaap per nacht. Soms slaap ik een nachtje bij mijn ouders maar helaas haal ik daar de slaap niet echt mee in.

Vanmiddag is het weer drama met Jim, niet willen slapen maar ontzettend moe zijn dus ook niet te genieten als hij beneden is.

Geplaatst

Laika, pittig nog steeds hoor. Vervelend dat Jim niet wil slapen maar toch heel moe is. Kon je hem maar wat geven waardoor hij gemakkelijker ging slapen he..

Wish, wij hebben inmiddels geen hydrofiel meer in bed omdat Jorrit alles vast begint te pakken en flink ligt te schuiven in zijn bedje. We deden het eerst wel, maar de hydrofiel raakte steeds los, dus vond het geen fijn idee meer om hem in bed te laten liggen.

Ellen, wat fijn dat het zo goed ging met werken, kolven en met met Dante op het kinderdagverblijf! Dat van het willen zitten herken ik wil. Jorrit wil dat ook graag, maar ik laat het hem niet te vaak doen omdat ik gehoord heb dat ze eerst moeten leren rollen om vanuit daar te gaan zitten.

Geplaatst

Wish,

bij ons ligt er een flanellen hydrofiel luier, met de randen onder de matras gestopt. die blijft voorlopig nog altijd mooi liggen. Lakentjes en alles wat op zijn buik ligt zal hij wél pakken en op sabbelen.

Jaaaa, koud buiten! Dik induffelen hoor! Het zou de koudste nacht van de winter worden.

Doortje,

Ja, goed he! Geeft wel moed, geef ik toe. En Piet was er vanochtend bij dus traantjes heb ik niet hoeven laten. vanavond daarentegen weer vaccins, dat zal weer een pittige avond worden. En koud!

Sterkte Laika! Goh, al zolang niet kunnen uitslapen. Ik hoop echt waar dat het gauw zover zal zijn. Vooral omdat jullie overdag niks kunnen inhalen. Ik ging soms wel es in de andere slaapkamer bijslapen ipv waar hij lag, want anders had ik elk kreuntje wel gehoord en dan slaap ik ook niet. Je vriend klinkt ook als een echte kanjer van een vader, jullie mogen trots zijn op jezelf! Krijg je nog begeleiding van het ziekenhuis?

Geplaatst

Wish, ook hier een hydrofiel in het bedje. Mara ligt dan ook nog gebakerd en kan het dus niet pakken.

Ellen fijn dat het goed is bevallen vandaag! Wat betreft de kleertjes die je hebt, Noah was erg klein bij geboorte en nu nog vergeleken met leeftijdsgenoten (voor zover ik weet dan...) Heb ook geen idee wat de gemiddelde maat is met 20 maanden... Sterkte met de prikjes vanavond!

Laika, jammer dat het niet zo'n fijne nacht was. Hoop dat jim vanavond en vannacht wel lekker slaapt. Dat slaaptekort herken ik van Noah. Sliep toen ook nauwelijks, max 3 uur per nacht... Hoop voor je dat het snel beter mag gaan voor jullie allemaal.

Geplaatst

Meiden, even ego: Jim is net ZONDER huilen en ZONDER erbij te blijven in slaap gevallen! We konden het gewoon niet geloven. Mijn vriend legde hem in bed en toen begon ie een beetje te brabbelen en op zijn handje te sabbelen. Mijn vriend is maar gewoon weggegaan want er viel niet veel te troosten en toen...draaide hij zijn hoofd van links naar rechts en weer terug, gaapte even flink en sloot zijn oogjes. Hoera!

Geplaatst

Laika super!!!! Ik hoop dat dit een goed begin is nu! Dat er maar zo blijft!!!! hoop echt!!!

Ja ik heb voorbeelding kind,soms ben ik bang om toe te geven....ik kon zelf niet geloven.....ze is ook een slaapkopje,ze slaapt gewoon uren achter elkaar aan, en als ze wakker is ,is ze echt lekker aan het spelen (wel met mij) en aan het lachen en het is gewoon heerlijk. Ik wens je van haarte dat Jim ook zo wordt!!!!

Wish ik ben al bezig de uren aan te passen.Ik begin over 1 maand met werken,dus ik heb lekker de tijd voor ;D. ik ga het zo aanpassen dat ze om 07.30 moet eten aan de borst! (ik hoop dat het lukt)

Ze slaapt lekker ik ga haar zo wakker maken eten en om 22.00-22.30 naar bed

Doortje voordat ik weer vergeet,mijn man kan de 11de niet mee,ik kom alleen met Emma. Vrienden van ons gaan verhuizen van Utrecht naar Enchede,en we weten hoe het is om te gaan verhuizen(net mee gemaakt) dus we konden niet nee zeggen. Ik hoop dat er geen probleem is met de reservering en zo....

Ik kan niet wachten om jullie wondertjes te zien! Lijkt mij heel erg leuk!

Geplaatst

Doortje vergeten te reageren, die neusjes haha geweldig!

Emma heeft de neus van haar vader, maar jou mannetje heeft die van jou :)

Wish ik heb een hydroluier nog op haar bed, ze slaapt op haar rug en kan nog niet draaien. Zodra ze gaat draaien haal ik hem weg

Geplaatst

Laika,

YES, YES, YES!!!

Natuurlijk mag jij hier een (naar eigen zeggen) ego-berichtje posten.

No problemo hoor!

Wat super voor Jim en ook voor jullie.

Ellen,

Oeps, haha. Inderdaad goed dat je even keek.

Zetten ze de inentingen in de avond?

Vind dit wel 'raar'. Na 3 á 4 uur kunnen ze er last van gaan krijgen, fijn als dat midden in de nacht zou zijn....

Violeta,

Voel je niet bezwaard om hier te schrijven dat Emma een slaapkopje is.

We delen hier toch alles met elkaar wat we zelf kwijt willen en proberen elkaar te steunen en met elkaar mee te leven met leuke en minder leuke dingen.

Dus schroom je niet en schrijf wat je kwijt wil, oké.

Mijke heeft vrijwel elke avond nog steeds een onrustig moment wat ongeveer een uurtje of 1,5/2 duurt.

Ze is dan moe, breng ik haar naar bed en begint ze te huilen zodra ze neer wordt gelegd. Na troosten vallen haar ogen bijna dicht, maar zodra je stopt en weg gaat begint ze te huilen.

Dit zwakt soms af en dan valt ze voor enkele min. in slaap en begint dan te huilen. We laten haar liggen en gaan regelmatig troosten.

Als dit langer dan 45min duurt of ze wordt echt heel onrustig en meer huilen halen we haar uit bed.

Vanavond massage gegeven, en hierna in bad geweest. Samen met papa in het water zitten spetteren en met de gekleurde eendjes gespeeld die ik in het water liet zwemmen. Ze (en wij ook) hadden de grootste lol!

Hierna heeft ze rond 20.00u goed gedronken en is om 20.30u naar bed gebracht. Wederom zonder speen binnen 1 min in slaap gevallen.

Ze was ook zo moe!

Ik ga ze om 23.00u voeden en dan ga ik ook naar bed.

Ik haal de hydrofiele luier ook weg als Mijke hieraan gaat plukken/trekken of gaat draaien.

Heb het bedje vanavond nog lager opgemaakt dan ik al had gedaan, zodat Mijke nog dichter met de voeten bij het voeteneinde ligt.

Lijkt me warmer.

Pyjamabroek vanavond aangelaten. Normaal ligt ze in romper, pyjamatruitje en dikke slaapzak (zonder mouw) in bed en heeft ze het warm genoeg.

Op de slaapkamer is het in de nacht 16 graden.

Geplaatst

Wat n mooie berichten! Mijke die haar duimpje strekt! En Jim die meteen zelf is gaan slapen zonder te huilen!

Ook hier weer een nacht dat Mila 7 uur laat zitten tussen haar voeding. Gisteravond was ze huilerig, zoals Mijke ook kan zijn, mijn man is toen naar bed gegaan met haar. Ze slaapt nog steeds bij ons op de kamer. En ze ging meteen slapen. Dat was om 21.30 uur. Om 20.00 uur heeft ze voor t laatst gedronken en om 3.45 uur werd ze pas weer wakker. Joepie!

Ik heb nooit n hydrofiele luier in haar bed gehad. Ze spuugt nauwelijks en ik heb n aerosleep die ik regelmatig in de was doe.

Geplaatst

Marianne,

Ook van jou een positief bericht!

Super dat Mila langer gaat slapen.

Hebben jullie het ook al gezien.

Een uitgerekend in oktober 2012 topic geopend.

We wisten het al, maar nu worden we met onze neus op de feiten gedrukt. Een jaar vliegt echt snel voorbij......

Geplaatst

Mijke had afgelopen 3 dagen geen ontlasting gehad.

Nou dat heeft ze vanmorgen goed gemaakt haha.

De luier kon het niet meer aan, alles zat onder.

Ze is dus lekker in de tummy tub geweest, gedronken en om 11.00u naar bed gegaan en ze slaapt nu nog.

Geplaatst

Hihi, dat zal n kliederboel geweest zijn!

Over luiers gesproken.. Wij gebruiken AH luiers vanaf begin af aan. Had laatst een paar proef luiers van pampers maar na twee dagen had ze hiervan onwijze luieruitslag. Toen snel weer haar ah luier en na een dag was de luieruitslag al weer over en is niet teruggekomen. Hoe zit dat bij jullie? Wat gebruiken jullie eigenlijk?

Geplaatst

Pampers lekken elke keer door achter op de rug.

We hebben nog wel een paar pampers maat 2 die we met een luiertaart hebben gekregen, die maken we wel op.

Nu gebruiken we al een hele poos Kruidvat luiers maatje 2, nog 1 pak en dan zijn ze op en gaan we volledig over op maatje 3.

Die zijn wel wat 'stug' maar sluiten perfect aan.

Heb voor de nachten kruidvat Midi maat 3, daar kan meer urine in en is wel handig nu zo langer slaapt.

Geplaatst

Heb net uitgeprobeerd of dat Mijke ging slapen zonder eerst bv te krijgen.

Omdat ze er meer dan 3 uur tussen mag laten zitten wou ik dit eens uitproberen.

Ze heeft om 10.30u gedronken en is om 11.00u naar bed gegaan.

Hierna om 12.15u wakker, gespeeld in de box en met mama op de bank gezeten. Samen naar de sneeuw gekeken die uit de lucht komt dwarrelen.

Om 13.25u is ze naar bed gegaan en is vrijwel meteen in slaap gevallen.

Ben benieuwd hoe laat ze nu wakker gaat worden? Dan krijgt ze als ze dit wil meteen bv.

Geplaatst

Wish, ik zag het topic inderdaad...wat gaat het toch snel he?

Marianne, ik gebruik pampers en Jim krijgt daar geen uitslag van maar ik kan me er wel wat bij voorstellen, ik vind soms best een chemisch luchtje hangen aan die pampers.

Nou, ik denk dat Jim gisterenavond dacht: laat ik papa en mama nou eens een plezier doen en lekker gaan slapen want dan kan ik morgen weer lekker gaan rellen. Vannacht werd hij om half vier, half vijf en vijf uur wakker. Toen een fles gegeven en toen werd hij weer om 6 uur wakker. Hard huilen, nauwelijks te troosten. Vanaf kwart over zeven tot kwart voor acht weer geslapen en, en dit is helaas echt waar, tot op dit moment alleen maar aan het huilen en krijsen en af en toe twee minuutjes aan het slapen. Wij weten van gekkigheid niet meer waar we het moeten zoeken. Heb al mee gehuild maar dat luchtte niet op dus nu is hier zelfs de meligheid toegeslagen, mijn vriend en ik hadden er net gewoon de slappe lach van. Hoe moedeloos kun je worden he?

Geplaatst

Och laika, ik kan me best voorstellen dat de meligheid toeslaat. Al die emoties moeten er ook bij jullie uit anders wordt je gek. Ik vind het echt zo vervelend voor jullie dat het met Jim zo moeizaam gaat. Het klinkt misschien stom en ik weet soms ook niet of het allemaal wel klopt, maar zou iemand als dereck ogilvie niet kunnen helpen? Via zo iemand kom je er misschien achter wat hem dwars zit. Ik weet niet wat ik zelf zou doen hoor, maar op tv verbaas ik me er altijd over wat hij voor kinderen kan beteken. Ik hoop echt zo dat Jim zijn draai gaat vinden.

Hoe hebben jullie trouwens straks de opvang geregeld als jij weer gaat werken?

Geplaatst

Laika wat vervelend voor jullie zeg! Kan me goed voorstellen dat je niet meer weet wat je nu moet doen. Zit hij misschien ook weer in een sprongetje?

Wij gebruiken ook pampers, nergens last van (gelukkig ;-))

Uitgerekend in oktober... Jee wat gaat dat snel zeg! Vorig jaar wist ik nog niet eens dat we zwanger waren...

Hier een beetje aan het balen van de sneeuw... Moet straks weer werken. Nu al geen idee hoe laat ik weg zal moeten met de sneeuw en daarbij horende files... En dat voor maar 4 uurtjes werken...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden