Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Valesca, je bent echt geen slechte moeder! Je hebt het nu ook niet makkelijk! Alles nog moeten verwerken van de geboorte en dan Feline ook nog zo ziek. En natuurlijk sanne niet vergeten die ook haar aandacht nodig heeft! Vindt dat je het super doet! En inderdaad, mama zijn is soms zwaar. Laat die tranen maar gewoon gaan! Heel veel sterkte!

Wish, fijn dat je snel terecht kunt! Zal straks eens kijken wat dat duimpje inhoud. Kan me voorstellen dat je traanogen krijgt!

Laika, hoop dat de tips die je krijgt voor het slapen gaan helpen!

Doortje, alvast veel sterkte en succes met werken morgen. Wel vervelend dat jorrit overdag niet zo goed meer slaapt. Hoop voor jullie dat dit snel beter gaat!

Esk, fijn dat joris goed slaapt. Die buien van thomas herken ik wel. Noah heeft hier ook last van.

Marianne, hoop dat het doorslapen snel vaker gaat gebeuren.

Hier weer een vroege dienst gehad. Weer om helft 6 uit bed dus. Helaas was Mara vanaf 4:00 aan het spoken. Is wat verkouden en had gisteren niet gepoept. Kreeg hier vannacht last van. Hoop dat het vannacht beter gaat...

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thx meiden,morgen werken daar zie ik nu ook wel tegenop maar ja 1 dagje maar en rene is thuis en zijn moeder komt ook even

Dan weekend en we hebben niks dus ga echt relaxen.....

Ik kan me voorstellen dat je het ook ff zat was doortje....groot gelijk dat je hem nu gewoon op bed gelegd hebt!

hopelijk slaapt mara lekker vannacht!!!!

Geplaatst

jorrit heeft tot 19.15 geslapen. half uurtje dus. toen snel pyama aan en gevoed en om 19.55 weer in bed. hij is toen gelijk in een diepe slaap gevallen. over een uurtje geeft mijn man de fles nog zodat ik nu kan gaan slapen. 05.45 gaat mijn wekker weer.

Geplaatst

Ik heb niet alles kunnen lezen,ga zo na bed even op wish en doortje reageren

Wish vreselijk,ik hoop dat het mee valt ik ga morgen ook kijken wat dat nou betekent.pfff moet niet aan denken als emma onder narcose moet. Sterkte!

hebben ze ook wat gezegd over de tape? moet ie nog aan?

Doortje,bij ons is echt iedere dag anders,ene keer slaap ze 2 uur door bij iedere voeding andere keer wakker tussen 2 voedingen en dan maar half uurtje slapen.

Een tip: we hebben de trip trap gekocht met de nieuweborn set erop. Ik leg Emma daarin en dan zet ik baby tv van ziggo zender 310 geweldige zender trouwens,echt leerzaam,en dat vind ze leuk om naar te kijken. Ze mogen niet lang in de stoel zitten,dus ik doe daarna als ik zie dat ze moe wordt even in de box laten spelen,lukt niet altijd hoor,maar als je het kan, kan je even proberen,toch even wat anders met je klein mannetje :)

Geplaatst

Valesca,

Logisch dat je hiervan geschrokken bent.

En inderdaad, het gevoel/emotie die er altijd bij komt kijken maakt het nog zwaarder.

Hormonen, niet voldoende rust, het beste voor je kinderen willen en dan maak je zelf een vergissing, pfff het is me wat.

Je hebt goed gehandeld door de ha-post te benaderen.

Wendy,

Hoop ook voor je dat Mara je nu een betere nachtrust wil geven.

Succes!

Doortje,

Ik herken wat je schrijft, dat je je moeder aan de telefoon hebt en in tranen uit barst.

Fijn om even te spuien en je gevoel te kunnen tonen.

Naar de 'buitenwereld' laat je alles er vaak uit zien alsof het allemaal koek en ei is, maar in werkelijkheid.....

Hoop dat je op dit moment lekker ligt te slapen zodat je morgen wat uitgerust (in hoeverre dit kan) aan het werk kan.

Succes!

Violeta,

Zal een link plaatsen.

http://www.thehandclinic.nl/Aandoeningen/TriggerFinger/tabid/207/Default.aspx

Geplaatst

Wendy,

Wat zielig voor Noah!

Beterschap!

Voor jou dus weer geen nachtrust. Succes vandaag!

Doortje,

Eerste werkdag vandaag, succes. Hopelijk vliegt de dag voorbij!

Ellen,

Voor jou en Dante een wenmoment op het kdv.

Dat Dante er fijn zal spelen en slapen!

Geplaatst

Pfff... wat was het vroeg vanmorgen. Heb echt mega slecht geslapen (heb ik atlijd na vakantie en ik moet weer werken.. bang dat ik door de wekker heen slaap). Maar goed.. snel gekolfd vanmorgen met een mooie opbrengst van 400 cc. Ik heb met mijn electrische en handkolf tegelijk gekolfd om tijd te besparen. Ideaal... Nu mijn mailbox eens doorspitten, en ben daar vandaag wel zoet mee. Ik werk maar tot 12.30 uur op vrijdag, dus ik ben al bijna op de helft.

Net papa al even aan de telefoon gehad (vraagje over planning thuis ivm werken) en JOrrit had lekker geslapen tot 8.00 uur. Daarna 15 minuten liggen kletsen in bed en toen heeft Mark hem er uit gehaald en de fles gegeven. ALleen niet de goed... grr... Ik had melk ontdooid uit de vriezer zodat het oude eerst op gaat, maar hij heeft een vers gekolfde gepakt vanmorgen. VOlgende keer dus toch maar gelijk invriezen ipv 's avonds. Kan het ook niet meer fout gaan.

Ellen en Dante, succes op het KDV vandaag. Dante gaat het vast heel goed doen!!!

WEndy, beterschap voor Noah. Hopelijk gaat het vandaag weer beter met hem

Geplaatst

Dag lieve dames, ik heb weer schandalig lang niets geschreven, maar ik wil allereerst een aantal virtuele knuffels uitdelen:

voor Laika, man en Jim - wat een heftig traject zitten jullie in met jullie mannetje zeg!! Ik hoop zo dat het gaat werken voor jullie, want ik heb intens medelijden met jullie en jullie kereltje. Ik hoop dat jullie binnenkort écht kunnen gaan genieten van een lief, gezond en gelukkig jongetje!!

Voor Valesca en Feline - ik heb zo'n medelijden met dat kleine meisje!! Ik hou je op Facebook ook in de gaten hoor, maar nogmaals veel sterkte en beterschap.

Voor Doortje die ook vermoeiende dagen doormaakt met Jorrit en weer aan het werk is gegaan vandaag.

Voor Wendy, beterschap voor je zieke mannetje en sterkte voor jouzelf in deze pittige tijd.

Voor Ellen die haar mannetje vandaag bij het kdv moest afleveren en bij wie de nachten nog niet gaan zoals ze moeten.

Voor Wish en Mijke met haar zere duimpje - zo zielig!!

Voor Esk die een puberende dreumus heeft.

Voor Marianne die ook nog niet zoveel rust krijgt van Mila.

Jemig, eigenlijk heeft iedereen wel een knuffel verdiend... nou vooruit - voor Violeta en Emma, gewoon omdat een knuffel ook fijn kan zijn als alles goed gaat ;o). En eentje voor Toverstafje, Moos en Akara om dezelfde reden (en nu hoop ik dat ik niemand vergeten ben...).

Hier gaat alles goed. Mannetje is dinsdag bij het cb weer helemaal goedgekeurd. Hij heeft heel iets verhoging gehad van de prikjes en er heel veel van geslapen maar verder gelukkig geen last. Verder nog steeds goede nachten, alleen vannacht was hij wat aan het spoken omdat zijn neusje wat dichtzit. En het lukt me nog steeds niet om de laatste fles naar voren te krijgen dus daarmee zitten we nog steeds rond middernacht, waarna hij 's ochtends tussen half 7 en half 8 komt. Schema is dus rond 7 uur - rond 11.30 uur - tussen 15.30 en 16.00 uur - tussen 19.30 en 20.00 uur - middernacht. De 11.30 uur fles zou ik graag om 11 uur geven, maar dan heeft hij echt nog geen honger, dus dat wordt toch meestal later. Zijn slaapschema is volgens mij ook prima. Ik heb uitgerekend dat hij gemiddeld tussen de 7,5 en 9 uur wakker is op een dag. Het enige lastige vind ik dat hij na de vroege avondfles nog steeds enorm wakker en actief is, waardoor hij meestal pas tegen 21 uur / 21.30 uur in bed beland. Ik hou hem wel beneden tot hij moe begint te worden want anders ligt hij te stuiteren in zijn wiegje en is in slaap vallen een kansloze missie. Nu stop ik een moe jongetje in zijn slaapzakje, waarbij ik hooguit het speentje erin moet stoppen en een tijdje over zijn hoofdje aai, maar daarna gaat hij eigenlijk altijd zoet slapen tot we hem rond middernacht wakker maken voor de fles. Maar hoe ik hem ooit van 19 uur tot 7 uur aan het slapen moet krijgen....

Geplaatst

Hey meiden,

Doortje alweer aan het werk, maar je bent al klaar! Jipie! was het spannend? Ging het je een beetje af? Goed dat je begonnen bent op vrijdag, zo is het meteen weer weekend. Hopelijk vindt Jorrit dan weer terug een beetje een slaapritme, al zal hij misschien inderdaad gewoon een wakker ventje zijn. Best vermoeiend, kan ik me inbeelden! Ik kolf ook altijd veel minder af dan erin zou moeten, waardoor ik mijn productie met rasse schreden achteruit zal zien gaan. Ik ben dus nu elk uur aan het kolven, niet om cc's te halen, maar om mijn borsten de boodschap te geven dat er melk geproduceerd moet worden (http://www.moedermelknetwerk.nl/clusterkolven_%20power%20pumping.php). Misschien kan je dit ook doen? Ik wil zelf liefst zo lang mogelijk blijven bv geven. Waaw maar 400cc is écht wel een goeie opbrengst! Hopelijk kan je vandaag je slaap wat inhalen?

Wish,

balen zeg, met dat duimpje! Hopelijk is een operatie niet nodig en kan het anders ook, niet? Hoe was het bij je eigen ha?

Wendy,

Een zieke Noah kan je nu wel niet gebruiken. Hopelijk knapt hij snel weer op, het arme ventje. Heeft hij buikgriep dan? Opletten voor besmetting hoor.. Veel beterschap!

Dante heeft het super gedaan op het kdv, hij heeft gelachen en een tijdje in de wipstoel zitten rondkijken en ook geslapen. Toen ik hem kwam ophalen, was hij net in zijn tweede slaapje gevallen, ik moest hem dus wakker maken het arme ventje. Hij had best nog honger na zijn eerste fles. Dus anderhalve fles uiteindelijk gehad in één keer haha. De verzorgster vond het in elk geval een verbazingwekkend makkelijke baby, voor zo'n eerste keer. Ik zei: wacht maar, tot die tweede of derde keer. Misschien durft hij zichzelf niet te zijn en komt het allemaal nog wel boven. OF NIET! kan natuurlijk ook:-) Toen hij wakker werd en me zag, kreeg ik niet echt een herkenningsgezicht te zien of iets anders speciaals. Dan zal ik er zelf ook maar niks speciaals van maken he :-) Piet was meegegaan om hem af te zetten, dus voelde het niet eenzaam en verdrietig. Tot ik hem ging halen was ik vooral zenuwachtig of alles wel goed zou gaan en hij er zich goed zou voelen. Lief dat de verzorgster tussendoor een smsje stuurde, om te laten weten dat alles goed ging.

haha, ik had Dante's foto ingezonden voor de jaarlijkse babyspecial in de Gazet van Antwerpen. Zo'n 3500 baby's staan daarin, allemaal van het jaar 2011. En hij stond erin, maar.. tussen de meisjes! haha. Ze gaan hem nog eens publiceren bij de 'nakomers' om het goed te maken. Hihi. Hij stond in elk geval in goed gezelschap daar tussen al die meiden.

Ben vandaag ook best wel stikop. Gisteren bij mijn broer film gaan kijken en uiteindelijk was het 1u eer we in ons bed lagen. En dan sliep Dante natuurlijk ook langer door, maar moest ik hem nog wakker maken ook! Al die dagen ervoor was hij om 5u à 6u wakker, en nu hij MOEST wakker worden om 6u, sliep hij door haha. Morgen baby koopjes, triptrap stoel en pampers kopen.

Geplaatst

Wat fijn dat Dante het zo goed heeft gedaan zeg! Wat zul je trots zijn!

Maurits gaat volgende week vrijdag voor het eerst wennen...

Nog even een fotootje van ons lieve kereltje hoor! Met (nogmaals) dank aan de fotografe Valesca!

[ATTACH=CONFIG]3441[/ATTACH]

Geplaatst

Zo.... de eerste werkdag zit er weer op. Het was eigenlijk wel erg leuk weer moet ik zeggen. Gewoon rustig opgestart en nog niet heel veel bijzonders gedaan, maar dat maakt niet uit. Na mijn werk moest ik nog even snel een trui ruilen in de stad, dus was uiteindelijk pas 14 uur thuis.

Jorrit heeft het mega goed gedaan bij zijn vader vandaag. Hij heeft tot 8 uur geslapen vanmorgen. Daarna van half 10 tot half 12 en vanmiddag van half 2 tot half 4 (wel even wakker geweest tussendoor). Ook heeft hij al zijn flessen goed leeg gedronken en niet gespuugd vandaag. Hij ligt nu net weer in bed om het toch even te proberen, al verwacht ik niet dat het nu gaat lukken omdat hij vanaf het begin rond deze tijd al moeilijk slaapt. Maar we zullen zien. We proberen het tot 18 uur en daarna halen we hem er uit. Om 19.15 geef ik hem de voeding voor de avond en daarna slaapt hij als het goed is gewoon tot ik hem wakker maak om 22.45 voor de laatste voeding.

Ben wel moe na vandaag. Straks maar lekker languit op de bank

Geplaatst

Doortje, fijn dat de dag goed is gegaan. Zowel voor jezelf als jorrit. Ik hoop dat de avond en nacht goed gaat.

Marmira, fijn dat alles goed gaat. Leuke foto!

Noah had t flink te pakken. Heeft bijna de hele nacht moeten spugen. Vanaf 4 uur niet meer gelukkig. Heeft bij mij op schoot in de bank nog wel wat geslapen. Ik zelf heb nauwelijks geslapen. Ben kapot. Voel me zelf ook niet lekker.

Noah geeft weinig gegeten en gedronken vandaag. Hoop dat t vannacht beter gaat. Zou graag weer een paar uurtjes slapen...

Geplaatst

Doortje, fijn dat Jorrit lekker geslapen heeft vandaag en dat jij een leuke dag op je werk hebt gehad!

Jim drinkt ook altijd beter als hij beter slaapt, dat zal dus vast wel met elkaar te maken hebben.

Wendy, wat rot dat jullie zo'n slechte nacht hebben gehad vandaag. Ik hoop ook voor je dat het vannacht beter gaat!

Marmira, lekker dat het goed gaat met Maurits. Hij blijft inderdaad lang wakker 's avonds, zou ook niet weten hoe je dat ritme dan moet verschuiven. Maar waarschijnlijk komt het op een gegeven moment vanzelf wel.

Ellen, dus Dante heeft het goed gedaan op het kdv, mooi zo!

Jim heeft vandaag ook goed geslapen, vanochtend om 6 uur wakker, flesje, toen doorgeslapen tot 8 uur. Toen weer geslapen van 9.30 uur tot 10.15 uur. Daarna weer geslapen van 11.30 tot 12.45 uur en vanmiddag heeft ie van 14.15 uur tot 18 uur geslapen! Die middagslaap was wel heel onrustig, hij werd een paar keer huilend wakker en toen hebben we hem steeds zijn speentje gegeven en viel hij wel weer weg. Hij lag ingebakerd maar vandaag lijkt hij veel last te hebben van buikkrampjes. Daar was hij eigenlijk al overheen dus misschien komt het wel van de nexium of van de nutriton, we weten het niet. Dat is natuurlijk het vervelende van dit soort dingen, er komt nu weer een klacht bij en we hebben geen idee waar dat vandaan komt omdat hij al meerdere middelen krijgt. Na de fles van 18.30 is ie om 19.15 weer in bed gelegd door mijn vriend. Hij lag eerst vrolijk te babbelen maar opeens leek het toch weer of hij kramp kreeg. De verpleging heeft toen een warmtecompres gemaakt voor zijn buikje, daar leek hij wel wat rustiger van te worden. Wij zijn toen gaan eten, de verpleegkundige is bij hem gebleven tot hij weer rustig aan het babbelen was en toen is hij al babbelend in slaap gevallen. Een unicum want normaal valt hij altijd huilend in slaap.

De moeder van het kindje dat in de kamer naast Jim ligt vroeg net aan ons of het wel ging want ze hoorde ons kindje zoveel huilen...Terwijl wij het idee hadden dat het al een stuk minder was vandaag. Dat is dan wel confronterend. Maar ja, we moeten ons concentreren op wat we inmiddels wel al hebben bereikt natuurlijk.

Geplaatst

Laika, fijn te lezen dat jullie het idee hebben dat Jim juist minder huilt. Jullie hebben een andere Jim meegemaakt. Misschien huilt hij nog wel meer dan de baby naast hem, maar dat geeft niet toch? De ene baby huilt nou eenmaal meer dan de andere. Er zit vooruitgang in en dat telt.

Wanneer mag Jim weer naar huis?

Geplaatst

Laika,

Hoe gaat t nu? Zitten jullie nog in t zieke huis? Of heb ik wat gemist? Er wordt zoveel geschreven dat ik het niet kan bijhouden. Ben best moe de afgelopen dagen.

Valesca,

Wat zielig dat Feline zo lang al ziek is. Hopelijk is t ergste achter de rug en is ze snel beter. Zodat ze 11 feb ook mee kan!

Doortje,

Wat kolf jij allememachies veel!!! 400 ml toch? Wow! Welk merk / type kolf gebruik jij?

Ellen,

Lachen dat Dante tussen de meiden stond! Nu komt ie mooi twee keer in de krant. En wat fijn dat Dante t zo goed deed op t kdv

Geplaatst

Wish,

Wat zielig voor Mijke dat r duimpje op slot gaat. Is dat iets wat aangeboren is? Hopelijk kan t toch nog hersteld worden zonder operatie.

Violeta,

Hoe is t nu met je? Geen last van je buik meer gehad sinds je ongesteldheid?

Hier niets nieuws te melden... Oh ja toch wel: sinds kort ruik ik de luiers van Mila. Hiervoor roken ze niet of zoetig. En pas nu ruik ik poep. Hahaha!

Geplaatst

Wendy,

Al een besluit genomen vwb de cryo's?

Marmira,

Wat n prachtige foto! Ga je die inlijsten en ophangen? Zal zwart/wit ook mooi zijn. Mooi gedaan hoor, Valesca! Ga je de 11e ook weer foto's maken?

Geplaatst

Doortje,

Mijn hemel 400cc kunnen kolven!

Voordat ik de melk in de koelkast zet schrijf ik op een sticker de datum van de dag van kolven zodat mijn man weet welke melk hij als eerste moet pakken.

Als ik melk in wil vriezen zet ik dit ook eerst in de koelkast en daarna in de vriezer. Dan zet ik er naast de datum ook de hoeveelheid cc op, dan weet mijn man dat dit de vriezer in mag.

Straks voor het kdv heb ik stickers met de naam van Mijke erop. Volgens mij hebben meer meiden deze stickers besteld via www.goedgemerkt.nl

Fijn dat Jorrit vandaag een hele goede dag heeft gehad, als mama prettig om te horen toch?

Een drukke eerste dag gehad, maar je vond het wel weer fijn om te gaan werken.

MarMira,

Och wat een prachtige foto! (Valesca, goed gedaan!)

Moest toch wel lachen om je verhaaltje. 'Kansloze missie' Hoe kom je erop, haha.

Die tijden komen vanzelf wel een keertje goed, daar moet je jezelf niet druk om gaan maken.

Maurits doet het toch prima, ik zou zeggen: "Ga zo door!"

Leuk om te lezen dat jij ook over het hoofdje aait. Dit doen wij ook, vanaf haar voorhoofd over het neusje en zijkant van het hoofdje van boven naar beneden.

Ellen,

Ook Dante vindt het dus goed om bij het kdv te zijn, super hoor!

Een sms-je gekregen van de dame die er werkt, wat aardig van haar.

Veel plezier morgen met baby aankopen doen.

Laika,

Wat vervelend om te horen te krijgen van die mw. dat Jim veel aan het huilen is.

Als jullie van mening zijn dat het huilen minder is, dan is dit echt zo.

Jullie zijn de 'experts', jullie kennen Jim het allerbeste!

Wendy,

Wat zielig voor Noah.

Sterkte voor vannacht.

We hopen dat de duim van Mijke in een spalk gezet kan worden.

We hebben het internet afgezocht op zoek naar een ziekenhuis die kinderen behandeld met deze aandoening.

Nou, die zijn er dus niet te vinden.

Het komt echt weinig voor bij jonge kinderen. In America is er een onderzoek geweest (2008) en er zijn verschillende opties.

-spalken, opereren, injectie in de pees, 'weg' masseren.

We gaan maandag op gesprek in het zh bij ons in de buurt.

Spalken vinden wij geen probleem om in dit zh te laten doen, maar een operatie of iets anders laten we hier niet doen.

Als dit nodig mocht zijn dan gaan we op zoek naar een kinderziekenhuis.

Pfff, zit toch wel regelmatig in tranen. Mijke is nog steeds een vrolijke meid, maar denk toch wel dat ze er regelmatig last van heeft.

We letten extra goed op met aan/uitkleden, wassen etc.

Geplaatst

Marianne,

Mijke heeft het niet vanaf de geboorte.

Heb foto's en film terug gekeken en ze heeft haar duim ook recht gehad.

Op internet vinden we er niet veel over dat dit bij jonge kinderen voor komt.

Dat maakt het wel 'moeilijker' moet ik bekennen. Waarom heeft onze kleine meid dit gekregen?

Geplaatst

Marianne, ik heb de enkele avent isis electrische kolf en ewn handkolf van medela. Vergeet niet dat Jorrit nog niet gedronken had vanmorgen...

Wish, ik plak normaal ook altijd gelijk stickers, maar in de haast was ik dat vergeten. Maar goed..hier weer van geleerd. Wij hebben trouwens ook bij goedgemerkt stickers besteld.

Ik ga komende week de eerste 3 voedingen kolven. Als we de voeding indikken spuugt hij niet en lijkt hij beter te slapen. We gaan dit nu proberen en dan langzaam weer iets af te bouwen om te kijken of hetecht door de voeding komt.

Geplaatst

Marianne lief dat je dat vraagt,nee gelukkig niet. Geen pijn meer.

Heeft Mila nog een keer doorgeslapen ?

Wish vreselijk voor Mijke , kan me niet voorstellen hoe jij je voelt. Sterkte!

Valesca hoe is met Feline? En Sanne?

Marmira bedankt voor je knuffel , Emma vond hem leuk ;)

Doortje dus je mannetjes hebben het leuk gehad vandaag. Mooi!

Geplaatst

****** breek in ******

ik volg nog altijd dit topic, maar ben zelf niet actief. Toch wil ik mijn complimenten aan jullie geven, en met name Laika en Wish. Jullie zijn geweldige moeders. Laika voor het geduld en doorzettingsvermogen en Wish jouw alertheid. Het is moeilijk voor jezelf als je kindje het zo moeilijk heeft. Het liefst neem je hun ongemakken en pijn over.

Sterkte meiden.

Btw Wish

Ik google-de op "baby camptodactylie" en kwam terecht bij een brochure van het erasmus mc. Heeft mijke dit?

****** breek uit ******

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden