Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wish, wat rot dat Mijke zo'n last heeft van haar duimpje. Ik hoop dat er een goede oplossing voor is en liefst natuurlijk niet opereren. Het lijkt me heel eng om te zien als het gebeurd dat het mis schiet.

Valesca, Feline heeft het zo ook zwaar en jullie ook. Ik hoop dat ze snel opknapt.

Laika, je niets aantrekken van een buitenstaander. Als jullie het idee hebben dat Jim minder huilt dan zal dat ongetwijfeld het geval zijn en dat is juist goed! Dan heeft de ziekenhuisopname nu al nut gehad. Het arme manneke! Met een beetje geluk slaan de medicijnen goed aan en dan zal het zeker beter gaan.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ivfmoeder,

Zat met tranen in mijn ogen je bericht te lezen. Dat je aangeeft dat ik alert ben geweest.

Voelde het zelf namelijk anders toen ik het net had ontdekt. Toen had ik een schuldgevoel naar Mijke toe, dat ik dit niet eerder had opgemerkt.

Maar als ik foto's en film terug kijk, heeft ze haar duim op veel foto's en op de film ook recht gehad.

Het is niet een camptodactylie, omdat het niet aangeboren is en ze kan de duim wel recht en zoals ik het begrijp kunnen deze kinderen de vingers niet strekken.

Esk,

Hoop ook dat spalken een optie is, we zullen maandag eens kijken wat het nu precies is en wat de opties zijn.

Dames,

Allemaal een prettig weekend!

Geplaatst

He meiden, wat een verhalen weer!

Ik merk nu dat als ik moet werken ik erg weinig tijd heb om te schrijven...zal proberen het goed te maken dit weekend;)

Laika, fijn dat het al wat beter gaat, wat een vervelende opmerking van die vrouw in het ziekenhuis!

Wish, wat een verhaal van haar duimpje, wel fijn dat je eigen ha er toch wel meer mee gedaan heeft.

Valesca, hoe gaat het met Feline? Las dat ze een kuurtje heeft gekregen?

Wij hebben van die labels via een andere site...wel handig. Waren op het kdv haar knuffel vergeten in de tas te doen. De volgende dag even gevraagd en dan is het erg makkelijk dat de naam erop staat.

Hier dus vooral druk met het werk en dan daarnaast ook de andere dingen, huishouden enz. Vanmiddag weer lekker volleyballen en dan vanavond maar eens vroeg m'n bedje in.

Zal proberen om tussendoor nog even langs te komen en ook nog op de rest te reageren

Geplaatst

He meiden,

Hier weer een mega terugval vandaag. Jim heeft het vannacht op zich goed gedaan, wilde om 5 uur de fles en was ook om 7 uur weer wakker maar is met speentje toch weer in slaap gevallen tot 8.30 uur. Daarna heel gezellig en wakker en vrolijk. Rond kwart voor tien werd ie weer moe dus ingebakerd en een fles gegeven. Tijdens het drinken viel hij al steeds bijna in slaap. Na de fles in bed gelegd en toen begon de ellende, het duurde 35 minuten voordat hij sliep en hij heeft 35 minuten gekrijst. Hij lag ook enorm te zweten, hij was zich zo enorm aan het opwinden. Toen heeft ie 40 minuten geslapen, toen weer krijsen. Speentje hielp niet, weer 20 minuten geprobeerd. Toen er maar uit maar Jim was echt nog heel moe dus niets was goed. 30 minuten gejengeld en toen maar weer opnieuw ingebakerd, toen duurde het weer bijna 40 minuten (met krijsen) voordat hij sliep. De verpleegkundige heeft ons op een gegeven moment maar weggestuurd want ik voelde met zo ellendig...Dit is precies wat ik voorspelde omdat dit thuis ook al een paar keer is gebeurd. Met nieuwe dingen lijkt Jim altijd een paar dagen goed te reageren maar daarna zijn we weer terug bij af. Volgens de verpleging kan het zijn dat Jim gewoon een slechte dag heeft maar dat hebben wij thuis ook altijd gedacht, op een gegeven moment geloof je daar ook niet meer in. Oh, hij is weer wakker hoor ik...

Geplaatst

laika, wat onwijs balen dat Jim een terugval heeft. kan me zo voorstellen dat je daar moedeloos van wordt. misschien wel goed om hem even aan de verpleging over te laten en even wat rust te zoeken zodat je er daarna weer volop voor Jim kan zijn. Denkt het ziekenhuis echt dat het gewoon een slechte dag is? Jij en je partner weten dat het best hoor! Jullie kennen hem het langst en het best!!! Hopelijk is dit maar een dagje en is het inderdaad een slechte dag, Want dat zou betekenen dat het morgen weer beter gaat. Gaan ze nog meer onderzoeken doen?

Ik hoorde trouwens van een collega dat cranio sacraal therapie ook zou kunnen helpen. Zij zijn echter pas na 1 jaar daar heen gegaan omdat dat kind maar niet sliep en veel krijste, maar dan vooral 's nachts. Hij is nu 2 en het gaat nu goed. Hij is daar 4 keer geweest geloof ik.

Ik hoop echt dat het snel beter gaat met Jim. Dikke knuffel voor jullie.

Met Jorrit lijkt het de goede kant weer op te gaan. Nu hij ingedikte voeding krijgt, het donker is op zijn kamertje en we hem eerder in bed leggen slaapt hij weer overdag. Vanmorgen heeft hij 1 uur en 45 min geslapen en nu ook al 50 minuten. Hij huilt/ jengelt ca. 8 minuten voor hij in slaap valt.

Ga nu even extra kolven om mijn productie op pijl te houden. Kan mooi op dagen dat ik vrij ben

Geplaatst

HELP!!!

ik heb net gekolfd voor het eerst. 60 ml om te proberen,ik dacht als ze de fles niet wil heb ik genoeg in mijn borsten,maar......

hoe maak ik de melk warm? En hoe lang?

stond op de fles van avent (gratis mee gekregen in een van de zwangerschaap dozen) NIET in de magnetron opwarmen!!! En als ik hem met kokend water in een pannetje doe,hoe lang moet dat?

Ik wou het om 16.00 uur proberen....help... :)

Geplaatst

Violeta, ik heb er niet veel ervaring mee maar weet dat je het kunt opwarmen in een bakje heet water. Niet kokend water. Regelmatig schudden met het flesje. Om te voelen of het warm genoeg is een druppel op de binnenkant van je pols druppelen. Als je het niet voelt is het goed.

Anders kan het ook in een flessenwarmer.(gebruiken wij altijd en daar staat bij hoe lang het moet.)

Succes!

Geplaatst

violeta, het is vast goed gekomen. ik gebruik ook een flessenwarmer, maar heel soms de magnetron. ik doe dan steeds 10 sec en dan schudden en even temp controleren, zodat het niet te heet wordt

Geplaatst

Ja, ik weet over kokend water, maar hor lang, ik had iemand thuis op bezoek dus ik heb het niet gedaan. Ik ga zo bij de volgende eten geven. Ik denk dat ik een Flessenverwarmer ga kopen. Dank jullie in ieder geval ;)

Geplaatst

Laika, jammer van de terugval. Hoe is het vanmiddag en vanavond gegaan?

Doortje, fijn dat het weer de goede kant op gaat met jorrit. Wel fijn nu je weer aan t werk bent.

Wish, wat erg dat jullie meisje last heeft van haar duimpje. Hoop dat je goed geholpen wordt maandag (dan kon je toch terecht?)

Mara had vandaag een mindere dag. Weer veel huilen. Heeft net veel gepoept. Misschien zat dat dwars. Met Noah gaat het weer beter gelukkig. Heeft weer wat gegeten.

Hoop dat het morgen ook goed gaat. Krijg de hele dag visite. Alvast voor mijn verjaardag.

Ik ben er eindelijk achter waarin die vriendin moeilijk deed. Ze verwijt me dat ik niet op de verjaardag van haar zoon ben geweest. Hij was eind december jarig. Precies in de week dat we Mara steak in haar ritme moesten houden. Had uitgelegd dat ik niet langs kon komen en waarom.

Blijkbaar vind ze dat geen goede reden. Zelf is ze ook niet geweest op Noahs 1e verjaardag en kraamvisite van Mara.

Is het dan echt vreemd dat ik toen niet ben gegaan?

Geplaatst

met feline gaat het de goede kant op!!!

Vandaag zonder zetpillen heel fijn! ook drinken gaat beter

laika wat vervelend dat jim een terugslag had sterkte hoor

nee hoor mamavannoah groot gelijk dat je niet gegaan bent! dat zou zem oeten snappen!!

Wish hopelijk is Mijke snel van haar duimpijn af hoor knuffie voor haar

ik heb op facebook een groep gemaakt voor mama;s uit sept/okt 2011.....ben ook lid van zo'n site van sanne haar maand...vind het altijd wel leuk!

dus wie wil;)!

[ATTACH=CONFIG]3446[/ATTACH]

Geplaatst

ik wil er eigenlijk een algemene van maken...maar nu is het eigenlijk alleen nog met meiden van hier haha

moeten even kijken hoe het loopt

heb je een uitnodiging voor mijn facebook gestuurd

Geplaatst

Violeta,

De melk hoeft echt niet zo warm gemaakt te worden.

Net het koude eraf is al voldoende.

Ik heb vers afgekolfde melk eens geproeft en dit is echt niet warm, beetje lauw.

Wil niemand afvallen, maar het is beter om borstvoeding niet te 'schudden'. Omzwenken is beter om te doen.

Ging het kolven goed en dronk Emma uit het flesje?

Laika,

Wat vind ik dit ontzettend naar voor jullie.

Die zielige kleine Jim, wat sneu voor het mannetje!

En ook voor jullie is het enorm pittig om dit alles mee te moeten maken.

Ik hoop dat de verplk. gelijk heeft, maar net als wat Doortje al aan geeft. Jullie kennen Jim ondertussen het beste....

Heel veel sterkte!

Doortje,

Fijn om te lezen dat de methode die jullie nu handhaven goed effect heeft bij Jorrit.

Heb je op je werk een prettige ruimte om te kunnen kolven?

Moos,

Jij staat ook graag in het veld om een balletje te slaan. Leuke sport hè!

Hoeveel uur werk je per week?

Ben zelf benieuwd hoe ik het ga doen als ik straks weer ga werken.

Zal wel goed komen, weer een iets ander ritme gaan vinden. Ach, zal vast wel gaan lukken.

Valesca,

Prachtige gezinsfoto!

Mooi dat het met Feline de goede kant op gaat!

Geplaatst

Heel snel:

Violeta,

toen ik het flesje oefende warmde ik de melk zelfs helemaal niet op. Op kamertemperatuur is verse melk ongeveer 24u houdbaar dus kan je het een hele dag proberen te geven. Als je de melk warm maakt (in warm water niet meer dan 35°) dan moet je inderdaad omzwenken om de temperatuur te verdelen in het flesje.

Hier vind je vanalles over opwarmen van moedermelk. Heel handig, maar ik warm dus zelden op tenzij het ontdooid moet worden en ik heb weinig tijd.

http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/opwarmen.html

Ok, moet door!

leuk idee van FB!!

Geplaatst

Hoe is het met Jim?

Wat jammer dat ie zo slechte dag heeft gehad

Ik hoop voor jullie dat ie daar blijft. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen als ie vandaag weer aan het huilen is, weer slechte dag ....pfff, hoe is met laika emotioneel ???

Wish tnx, Emma pakte de fles heel goed en toen begon ze mee te spellen, uiteindelijk heeft ze hem opgedronken maar het heeft even geduurd. Was grappig dat iedereen zei tegen me, oh nog geen fles geprobeerd, nou succes daarmee.....omdat ze de fles biet willen. Nee hoor, niet deze smurf. Ze pakte hem gewon en ze ging goed drinken, alleen de speen kwam paar keer eruit kon ze niet goed vacuüm en toen even gespeld, maar het was lachen.

Ik ga dan niet schudden !

Super dat met Feline beter gaat! Eindelijk !

Wish ook spannend morgen bij de arts !

Geplaatst

MamavanNoah, ik zou me niet eens schuldig voelen. Je had gewoon direct kunnen zeggen: Oh, maar ik heb je toch ook niet gezien op de verjaardag van mijn zoon en je bent ook niet op kraamvisite geweest, dat vond ik ook niet leuk, dus ik snap niet waarom je nu geirriteerd bent dat ik niet op de verjaardag van jouw zoon ben geweest.

Is ze waarschijnlijk meteen uitgepraat. Je hebt dus niets om je schuldig over te voelen.

Ik heb verder wel gelezen, maar ben eventjes te druk om overal op te reageren. Ik moet nu snel weer achter Thomas aan...

Geplaatst

zeker fijn ja dat het beter gaat!

Ze kwam vannacht 2 keer! misschien ook wat inhalen?! het is wel zwaar maar goed als het maar beter gaat!!!

Geplaatst

schudden is inderdaad niet het goede woord, wij zwenken ook hier.maaar... op kamertemperatuur werkt bij ond niet. jorrit drinkt de voeding niet als het te 'koud' is. dan weigert hij de fles, dus 37 graden is hier wel belangrijk

Geplaatst

Ellen,

Mijke drinkt ook wel eens koude melk. Als ze de fles niet 'snel' genoeg leeg drinkt wordt de melk ook koud en dan lust ze dit ook nog.

Laika,

Dat Jim vandaag een betere dag mag hebben!

:positive energie:

Valesca,

Oef, vannacht 2 keer naar Feline toe moeten gaan. Heeft ze dan honger of wil ze dan even geborgenheid van jou voelen?

Mijke heeft vannacht van 23.00t/m7.00u geslapen. Heb haar wel 2 keer eerder wat geluidjes horen maken, om 5.30u en rond 6.30u maar dan ga ik er nog niet naar toe. En binnen 5 min is het weer stil en slaapt ze volgens mij weer verder.

Nadat ik Mijke de borst had gegeven is ze rond 7.45u weer naar bed gegaan en ben ik mezelf aan gaan kleden.

Ben een rondje gaan joggen. Voor de eerste keer weer en ik vond het heerlijk!

Het ging me ook best goed af, heb 15min kunnen joggen.

Ik had nog wel langer kunnen joggen, rustig aan beginnen en opbouwen lijkt me beter om te doen.

Geplaatst

Laika, wat vervelend dat het zo slecht ging, hoe ging het gisteren en vannacht. Hoe lang blijven jullie nog in het ziekenhuis?

Valesca, fijn dat het weer wat beter gaat! Hopelijk binnenkort ook weer beter slapen. Leuk idee van FB...zal eens even zoeken...

Wish, idd een heerlijke sport. Helaas gisteren met 3-2 verloren balen!! Ik werk nu drie dagen. Moet zeggen dat het wel goed te doen is. Soms wel aan het eind van de dag erg moe. Op tijd m'n bedje in dus maar. Het ritme is wel echt anders, maar ik wen al wel heel erg snel.

Fijn begin van de dag, goed geslapen en dan ook nog even heerlijk naar buiten. Ik heb gisteren m'n fiets weer eens op de rollerbank gezet. Eerst weer even een beetje conditie opdoen en als het dan weer wat mooier weer wordt lekker naar buiten.

Doortje, fijn dat Jorrit nu overdag weer wat beter slaapt.

Allemaal een hele fijne zondag!!

Geplaatst

Valesca, fijn dat het met Feline weer beter gaat!

Hier is het gelukkig gisterenmiddag en avond weer een stuk beter gegaan. Gisterenmiddag om 15 uur in bed gelegd en na drie minuten huilen sliep Jim. Hij heeft geslapen tot 17 uur. Toen om 18 uur weer een fles, om 18.30 weer naar bed en na 10 minuten waarvan 2 minuten heel heftig huilen sliep hij weer. Wij zijn toen gaan eten en de verpleging zei dat Jim om 20 uur nog even wakker was geweest maar nadat ze hem weer zijn speentje gaven is ie weer in slaap gevallen.

Vannacht werd hij rond vier uur twee keer wakker. Mijn vriend kon hem rustig houden met zn speentje. Daarna werd hij om 5.30 wakker en toen heeft mijn vriend het met de speen nog weten te rekken tot 6 uur. Daarna flesje en weer geslapen tot 8 uur. Om 8.30 eruit, badje, spelen en om 10 uur weer een flesje. Om 10.45 uur weer in bed en toen 2 minuten gehuild. Daarna werd het echter weer rommelig, hij heeft een half uurtje geslapen, toen weer wakker en huilen, weer 5 minuten slapen en weer huilen, weer vijf minuten slapen weer huilen etc. Om 12 uur hebben we hem er maar uitgehaald maar hij zat constant in zijn oogjes te wrijven en was de hele tijd aan het mopperen, dus nu is mijn vriend hem weer in bed aan het leggen.

Ik denk dat we morgen naar huis gaan. We hebben morgen nog een gesprek met de arts maar ik denk dat we niet veel meer bereiken gaan dan dit. Hij zal aan de medicatie blijven en we zullen zijn voeding blijven indikken maar meer kunnen we niet doen. Het blijft gewoon heel lastig met Jim. Ik hoop dan maar dat het huilen binnenkort vanzelf gaat afnemen, ik lees wel vaak dat huilen vaak na de vierde maand vanzelf minder wordt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden