Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee dames,

Even snel een berichtje. Ik heb net een mail rondgestuurd naar de meiden die volgende week mee willen gaan ter check. mocht je de mail niet gekregen hebben, dan hoor ik het graag.

Laika, wat fijn dat jullie zo'n top dag hadden met Jim. Blijkbaar voelt Jim zich beter als hij goed gepoept heeft. Misschien lukt het om hem regelmatiger te laten poepen?

Kom later uitgebreider terug. Ga zo eerst jorrit voeden. We gaan het weer eens proberen aan borst overdag. Kijken hoe hij vanmiddag slaapt daarna.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, mijn jas blijft altijd open als hij in de draagdoek zit. Een sjaal onder mijn trui is dus wel aangewezen; Meestal doe ik een fleece jasje met kap aan, zodat ik toch een beetje een jas aan heb waar hij dan boven komt. En dat is nog zacht ook voor hem.

Medusa,

De draagdoek is eeeerrug geschikt voor je rug, schouders en je knulletje, en het knopen is écht niet moeilijk. Maar je zal er wél wat meer tijd in moeten steken om het aan te doen, en daar dus rekening mee moeten houden. Ik kan me voorstellen dat een draagzak gewoon aanklikken is en hup weg ermee. Maar hier moet je goed kijken of alles mooi strak staat en dan je zoontje er pas in zetten. Dus op zich ideaal, mits je er tijd in wil steken. Bij mij duurt het soms 10 minuten eer ik echt weg ben. Eerst mezelf inpakken, draagdoek omdoen, dan hem inpakken en dan pas erin steken. Nu ja, jij zal pas in maart, misschien zelfs april er echt gebruik van maken. tegen dan hoef je niet meer zoveel kleren altijd aan te doe nbij iedereen. dat zal dus wel véél tijd sparen hihi.

De tricot krijg ik niet overal even strak, misschien ga ik wel binnekort overschakelen naar geweven stof. Maar voor mij is dit een ideaal middel om hem te vervoeren!

Laika, geweldig om te lezen!!!

liefs,E

Geplaatst

He meiden...wat schrijven jullie toch veel.

Een paar dagen ziekjes geweest, en nu toch een leesvoer. haha. Gelukkig hier nu een stuk beter. Anne is nu alleen heel snotterig.

Doortje ik heb al even gereageerd! Wij komen samen, ik ben wel benieuwd naar iedereen!!

Ellen, wat een leuke foto! Lekker zo samen wandelen!!

Laika, wat fijn!! Hopelijk vaker van die goede dagen!!

Wish, hoe was het in de sauna? Lijkt me heerlijk!

Esk, mooie foto's!

[ATTACH=CONFIG]3522[/ATTACH] fruithapje...ze vindt het erg leuk, maar hoe werkt dat toch met zo'n lepeltje??

Geplaatst

Wish: wij hebben sinds kort geen hydrofiele luier meer in het bedje,omdat ik haar overdag op haar zei leg vind ik het eng met evt.doorrollen ik heb een aerosleep dan zou die geen effect hebben! Maar feline spuugt ook niet dus dat scheelt wel

Fijn dat Mijke zelf haar duimpje strekte!

idd een okt 2012 pfff gek hoor....ik voel me nog soms als net bevallen haha

Laika:pittig hoor,wij hebben ook nog geen nacht door geslapen maar wel wat meer uren gemaakt,respect voor jullie hoor

maar wat goed om te lezen dat hij zo rustig ging slapen!!!!! jammer dat hij de volgende dag toch zo moest huilen,kan me voorstellen dat je dan soms zo moet lachen van alles

Wij gebruiken over het algemeen de pamper luiers!

Wish hoe was het in de sauna!? gelukt met kolven enzo?!

ik kan ook niet met de knoop draagdoek omgaan jammer..denk eraan een kant en klare te kopen toch wel handig maar twijfel nog!!!

leuke foto's esk!!! en moos ook met fruithapje!!

Ja wish emotioneel he een jaar geleden de embryo's terug en als je dan nu kijkt naar mijke logisch de tranen!!!

Feline is aan het opknappen denk ik!!!

We hebben een luchtbevochtiger te leen die staat op haar kamer en daardoor hoest ze minder,is door verwarming en alles droge lucht in huis

en ze drinkt nu 150cc gemiddeld zo blij mee!!!!!

wij gaan mee zaterdag feline en ik! wat is nou precies het adres?!

[ATTACH=CONFIG]3523[/ATTACH]

Geplaatst

He, al die snotterende kindjes ook...Hopelijk knapt Anna snel weer op Moos!

Hoe gaat het met Joris, Esk? Denk je inderdaad dat het tandjes zijn?

Valesca, fijn dat Feline weer aan de beterende hand is, en wat drinkt ze goed!

Jim is vandaag ook weer heel lief. Het was wel weer een vroege vogel (vier uur een fles en half zeven was ie wakker) mar hij was gezellig. Na een ochtendslaapje van drie kwartier rond 8 uur zijn we om 10 uur met hem gaan wandelen in de draagzak. Koud!! Maar Jim heeft anderhalf uur geslapen! Hij lag dan ook heerlijk dicht tegen papa aan, lekker met zijn gezichtje weggestopt (wel gecheckt of ie nog kon ademen natuurlijk) in een geweldig dik winterpak dat wij gekregen hebben en waar hij eigenlijk nog te klein voor is maar ach, dat geeft allemaal niet. Zie foto!

Vanmiddag weer wat meer moeite met slapen. Jim houdt het wakker zijn ook echt nog niet zo lang vol. Een uurtje is eigenlijk de max. Zou dat komen omdat zijn slaapjes ook kwalitatief niet zo goed zijn?

[ATTACH=CONFIG]3525[/ATTACH]

Geplaatst

Trouwens Valesca, wat een lieve foto van Feline, zo lekker aan het duimen! Jim steekt nog steeds zijn vele vuist in zijn mond, ben benieuwd wanneer hij ontdekt dat zijn duimpje ook afdoende is, haha.

Geplaatst

Feline shad om de 3 uur gedronken vannacht dat was wel minder maar denk dat ze misschien wat in moet halen?!

wat lief die foto en wat lekker ligt hij er zo bij!!!!

ja mooi he dit deed ze ook echt voor het eerst haha

Geplaatst

Valesca wat een doddekopje is Feline! Schattig!

Laika hier ook meestal niet langer dan een uur wakker, dan alweer bedtijd. Geloof niet dat Jack lang en veel

slaapt overdag, maar hij ligt wel lang en veel in zijn bed, vaak wat te tureluren of zijn stemmetje te oefenen :-)

Ik haal 'm er niet uit (mits er iets aan de hand is).

Geplaatst

Moos,

Haha, nog even oefenen dus met het lepeltje.

Leuke foto! Zo te zien helpt ze een handje mee. Schattig zeg!

Laika,

Jim vond de frisse buitenlucht dus prima om lekker te gaan slapen.

Mooie foto van Jim met papa! Die heeft een lekkere warme kop koffie meegenomen of niet?

Aaah Valesca, wat schattig dat ze aan het duimen is.

Ik laat in de tummy tub een laagje water zitten en die staat op haar kamer.

Super dat Feline nu beter is gaan drinken!

Mama en ik hebben genoten van enkele uren sauna en een heerlijke lunch gegeten.

Kolven verliep goed. Ik mocht gebruik maken van een ruimte die ook gebruikt werd om massage etc. te geven. Prima geregeld.

Mijke werd vannacht rond 3.30u een keer wakker en is na een paar min weer in slaap gevallen zonder dat ik naar haar toe ben gegaan.

Om 4.30 en 5.00u werd ze nog een keer wakker, toen beide keren de speen gegeven.

Om 6.00u werd ze weer wakker en heb ik haar om 6.15u uit bed gehaald en bv gegeven. Om 6.45u weer terug naar bed tot een uurtje of 10.15u

Heb in de sauna om 11.00 (200cc) en om 14.30u (100cc) gekolfd. Dezelfde tijden dat Mijke van papa de fles heeft gekregen.

Merk heel goed dat de rechter borst minder melkproductie heeft. Zal eens extra kolven, alleen rechter borst na elke voeding en tussendoor even kolven.

Geplaatst

Toverstafje en Laika,

Ook Mijke is zeker na 1,5uur wakker zijn moe.

Soms na een uurtje al, maar dan denk ik dat ze al wakker in haar bed heeft gelegen zonder dat we dit hebben gehoord.

Mijke ligt ook regelmatig te kletsen of rond te kijken. Maar zolang ze rustig is haal ik haar ook niet uit haar bed.

Niet dat ze altijd hoeft te 'mopperen' voordat ik haar uit bed haal, maar als ze nog maar een half uurtje ofzo in bed ligt en dan begint te kletsen haal ik haar nog niet uit bed, soms valt ze dan weer in slaap.

Geplaatst

Wat heerlijk dat het zo'n geslaagde dag was en dat je ook gelegenheid had om rustig te kolven!

Fijn dat Mijke na de speen toch weer verder ging slapen!

Slim ook ja een laagje water in de tummy!

Feline kwam vannacht om 2 uur en daarna om 6 uur,papa had haar om 22:00 nog flesje gegeven maar de nacht wilde toch niet zonder...

nou ja ze heeft het denk ik nodig

ga haar vanavond weer wegen ben benieuwd wat ze deze week aangekomen is

Geplaatst

Joris is ook nog niet zo lang wakker hoor. Meestal 1,5 tot 2 uur na een voeding (eerder 1,5 dan 2 uur) en dan slaapt hij weer 1 tot 2 uur (dat varieert heel erg). Ik heb wel het idee dat hij minder gaat slapen nu.

Feline is dus aan de beterende hand?

Wish, je hebt dus een fijne dag gehad. Lekker!

Geplaatst

Feline zal nu wel aangekomen zijn, nu ze beter aan het drinken is.

Wat 'lastig' voor papa en mama, maar Feline geeft nu wel goed aan dat ze honger heeft, super toch!

Ben ook benieuwd naar haar gewicht.

Hier vandaag een ander dagje dan anders.

Mijke heeft vannacht van 23.00u t/m 8.00u geslapen. Hierna van 8.30u t/m 9.30u.

De volgende slaapsessie heeft ze één uur in bed gelegen en welgeteld 15min hiervan geslapen.

Ben net boodschappen gaan doen en ze heeft in de maxicosi 10min geslapen.

Nu ligt ze vanaf 16.15u in bed en hoor ik ze nog af en toe 'jengelen'.

Denk dat dit 'm weer niet gaat worden, nu maakt ze meer geluid richting huilen....

Zal zo eens gaan kijken.

Geplaatst

Esk ja ik denk dat ze wel aan de betere hand is gelukkig!!

Heb Feline net gewogen ze is nu 5820 gram,vorige week was 5690 dus in een week tijd is ze 130 gram gegroeid dat is wel netjes he!

ze is nu erg mopperig wil niet slapen....zie dat Mijke er ook geen zin in had

Feline slaapt s morgens meestal goed maar s middags echt rommelig en tevreden is ze dan ook niet

morgen krijgt ze haar hoofdmeting i.v.m afplatting vind het erg spannend

Geplaatst

Even klein ego berichtje...

Mara slaapt de hele dag al in haar puckababy en niet in de bakerdoek. Ook vannacht gaat ze dat proberen. Werd gisteren steeds zo boos als ze naar bed moest... Lijkt wel of ze er klaar mee was. Hoop dat de nacht ook goed gaat.

Weet niet meer wie het vroeg, maar tussen mijn man en mij gaat het langzaam de goede kant op. Wel heel langzaam hoor. Eind maart gaan we samen een weekend weg (zonder de kindjes) en hoop dan goed te kunnen praten. Dit hebben we na de geboorte van Noah ook gedaan, waarna het tussen ons ook beter ging. Hoop dat dat nu ook het geval is.

Geplaatst

Valesca, succes vandaag!

Mamavannoah, fijn dat het weer wat beter gaat. Klinkt goed even een weekendje met z'n tweetjes. Echt even tijd voor elkaar! Hoe is het gisteren verder gegaan met het slapen in de puckababy?

Wish, erg genoten van de sauna lees ik. Fijn!

Hier vandaag een meisje dat niet wil slapen...alleen maar bij mama zijn. In de box is ook niet goed...wordt er een beetje moe van.

Misschien een sprongetje? Zou ook verkoudheid kunnen zijn. Ze is wel aan het hoesten en aan het niezen.

Gisteren een studiedag, dus Anne naar opa en oma. Morgen al weer werken...misschien nog wel schaatsen met de kinderen.

Geplaatst

Mara heeft het heel goed gedaan! Nu dus niet meer in de bakerdoek maar gewoon in de pucka!

Moos, hoe oud is anne nu? Mara zit ook volop in een sprong.

Zo te horen zijn meer kindjes verkouden. Mara dus ook...

Geplaatst

Heel snel, want vanop mn werk.

Dante slaapt nog bij ons hihi. Vannacht misschien terug verhuizen, want morgen moet ik niet werken. Na vandaag twee volledige werkdagen gehad, oef!

Ik lees nog wel altijd mee hoor!

groetjes,

E.

Geplaatst

Valesca,

Succes met het wachten op de uitslag van de hoofdmeting. Wat is de rede dat dit zo lang moet duren?

Fijn dat je zelf al verschil merkt dat het niet 'platter' is geworden.

Moos,

Ai, dus Anne wil niet slapen. Misschien dat ze straks wel heel moe zal zijn en wel gaat slapen?

Of ze wil met je knuffelen omdat ze gisteren bij opa en oma was, kan ook toch?

Mamavannoah,

Goed van jullie om er samen even tussenuit te gaan.

Langzaam aan krabbelen jullie er weer bovenop, sterkte!

Ellen,

Dante weer terug verhuizen naar zijn eigen slaapkamer. Hoop dat hij daar ook weer heerlijk zal gaan slapen, succes!

Violeta,

Emma slaapt ook nog steeds goed toch?

Ben vanmorgen naar het werk geweest en heb daar Mijke in de tummy tub gedaan.

Geweldig om de gezichten van de cliënten te zien, daar heb ik enorm van genoten. (werk bij dementerenden)

Mijke vond het prachtig en heeft veel gelachen.

Ze is lang wakker gebleven.

Vanmorgen om 9.30u sliep ze nog maar heb haar toch uit bed gehaald.

Anders kwam ik zelf in de knoop met de tijden. Mijke mag van mij vrijwel elke dag de tijden bepalen die ze wil slapen etc.

Maar zo af en toe heeft mama een planning waar Mijke haarzelf aan moet houden.Haha!

Om 11.30u waren we weer thuis. Ze heeft in de auto geslapen, 10min.

Bij thuiskomst heeft ze in de box gespeeld en rond 12.00u bv gekregen.

Om 12.30u naar bed gegaan en na 10 min jengelen in slaap gevallen.

Dus eigenlijk een uurtje of 3 wakker geweest, op die 10min slapen in de auto na dan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden