Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Valesca,

Vervelend dat jullie auto naar de garage moet. Zal voor je duimen dat het een kleinigheidje is wat niet duur zal zijn.

Ellen,

Inderdaad, een kindje wat bv krijgt heeft rond de 3 á 4 maanden een minder snelle groei als een kindje wat fv krijgt.

Mijke heeft die 'dip' vorige keer gehad, maar de 'schade' nu weer dubbel en dwars ingehaald. Haha!

Hoe zwaar is Dante nu en hoe lang?

Hoop dat de nacht goed zal verlopen en Dante geen last zal hebben van de prikken.

Eén maand last van haaruitval, dat is nog te overzien. Maar als het in dit tempo uit blijft vallen weet ik het ook niet.

Morgenvroeg op gesprek bij het kdv en een wen-ochtend/middag afspreken.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi,

Vannacht om 5u opgestaan omdat ik een kreet hoorde maar zijn ogen waren nog dicht. Hij was met zijn hoofd aan het draaien. 10 minuten later weer opgestaan en zo nog een 3 à 4 keer, tot hij echt wakker was en hem een kleine porte om 6u gegeven en terug in bedje gelegd. Om 8u15 dan maar opgestaan en bijna meteen werd Dante ook wakker. De nacht dus al bij al nog goed doorstaan, want zijn laatste voeding was toch al van 21u30. Vandaag is hij weliswaar veel jengeliger, en voelt ook wat warm aan. Dus de reactie zal voor vandaag zijn haha.

Ja, de haaruitval lijkt heel erg, maar troost je met de gedachte dat het alleen over haar gaat dat sowieso moest uitgevallen zijn tijdens je zwangerschap, en de rest blijft mooi zitten!

Hij weeg 6kg030 en is 62cm groot. Tegenover de vorige meting is hij 3cm gegroeid, tegenover de meting die de vroedvrouw tussendoor heeft gedaan 1cm gekrompen haha. Ze hebben dus duidelijk een eigen techniek van meten en weet ik dus niet exact hoeveel hij meet. Hoofdomtrek aan de kleine kant, 40cm en het gewicht een dip. Hij mag dus van mij extra drinken de hele avond lang voor mijn part haha.

Oei, Valesca, je auto. weer kosten, niet leuk he..

liefs,

Ellen

Geplaatst

nou de auto gaat ons 260 euro kosten bah bah,hadden net een kleine beetje op de spaarrekening kan er weer een deel terug.....maar goed veiligheid boven alles hé

Geplaatst

Violeta,

Tja, heb zelf geen flauw idee wat de rede ervan is dat Mijke pas in één week maar 40gr aan is gekomen en nu zoveel.

Heb niet het idee dat ze meer is gaan drinken ofzo. Misschien dat ze krachtiger drinkt en dus meer kan drinken in dezelfde tijd?

Dus Ellen, maak je niet druk en ga gewoon door zoals je het nu ook deed. Dante komt echt niks te kort, hij zal zich wel melden als hij honger heeft.

Wou Mijke gisteren ook laten meten, maar ze gaf aan dat dit niet verstandig is omdat Mijke altijd door dezelfde dame opgemeten wordt en net wat je zegt. Ieder heeft een eigen meettechniek.

Mijke zat met haar hoofdomtrek (de vorige meting) met 39cm precies op de middelijn van de curve.

Jullie hebben dus een goede nacht gehad maar de dag was vroeg begonnen.

Hier ook een vroege ochtend gehad. Om 4.50u bv gegeven omdat Mijke al vanaf 4.30u wakker was en flink op haar handjes aan het zuigen was en de speen zowat stuk zoog, zo hongerig dat ze was. Haha!

Om 9.00u weer de volgende voeding gegeven.

Valesca,

Gadsie, niet leuk!

Wat is er stuk?

We zijn vanmorgen op gesprek geweest bij het kdv.

Mijn man en ik hebben er een prettig gevoel bij.

A.s maandag gaat Mijke van 9.00 t/m 12.00uur wennen.

Geplaatst

fijn dat het zo'n goed gesprek was wish,hoeveel dagen ging Mijke er heen?!

Spannend ochtendje wennen!!!

Bij de auto liep er water in de bougies...dus die worden vervangen en bij de koppakking word wat gedaan

Geplaatst

Valesca,

Mijke gaat in de maand maart 2 keer en in de maand april 3 keer naar het kdv.

Nu ben ik blij dat ik onregelmatig werk.

Doordat ik ook in de weekenden werk hoeft Mijke er niet vaak naar toe.

Ga 20 uur werken, dat zijn ongeveer 10 dagen per maand. 6 doordeweekse dagen en 2 weekenden.

En mijn man werkt vrijdag vanuit huis en dan is zijn moeder er ook om op te passen zodat mijn man kan werken.

Violeta,

Het is vroeg maar het kan best.

Heb je niks gemerkt aan haar gedrag ofzo? Meer op de handjes sabbelen, schrale billen etc?

Nu maar hopen dat ze niet gaat 'knabbelen' bij het voeden. Auwie!

Geplaatst

ik wil ook foto zien hahah het is vroeg maar kan hoor!!!

oh wat heerlijk dat mijke niet zo vaak hoeft dan! fijn dat het zo kan hoor!!!

Geplaatst

Ellen foto maken is heel moeilijk . Volgens mijn moeder is geen tand. We zaten net te twijfelen met mijn man, hij ziet ook wat, maar het is niet in het midden maar op zij

Maandag bij cb vragen

Wish ze zit al lang haar handen op te eten en duimen en kwijlen.....maar ik begin nu ook te twijfelen of een tand is, volgens mij te vroeg gejuicht

Geplaatst

Dat vinden wij ook heel erg fijn!

Toen ik Mijke straks in bed had gelegd rond 17.15u had ze meteen de speen uit haar mond gehaald, ik wou 'm terug geven maar ineens had ze haar duim te pakken.

Ik zei zachtjes door de babyfoon dat mijn man eens moest komen kijken omdat ze aan het duimen was. Hij kwam meteen kijken en daar stonden we dan, samen in de deuropening van haar kamertje te kijken naar hoe Mijke aan het duimen was.

Wat we super vinden, is dat ze haar rechter duimpje pakt en hierdoor ook moet strekken.

Het lijkt er niet op dat het pijnlijk is.

Toen haar duim uit haar mond was gegaan kon ze in één beweging haar duim terug in haar mond steken.

Heb de filmcamera gepakt en het meteen vastgelegd. Ze bleef duimen en viel hierna in slaap.

Geplaatst

kan ik me voorstellen ja

Oh wat lief!!!!!! Feline deed dat dus ook vorige week,heerlijk moment hé

En wat fijn dat het haar rechterduimpje was goed teken dat het haar niet pijn deed!!!

Geplaatst

zullen we in gedachten bij elkaar zijn morgen? En wat high tea houden achter de computer hhihi

Lief hoor Wish!

Ja, voel anders eens bij Emma. Als het extra hard aanvoelt zou het wel een tandje kunnen zijn. Geen enkele baby is dezelfde hoor, dus het kan wel.

brr, mijn maag zit niet juist en ik voel krampen aankomen.. hmm...

Geplaatst

Oh Wish ik ziet het voor me. Dit momentje hebben we al gehad met mijn man. We zaten toen ook zo te genieten om naar ons dochtertje te kijken die zichzelf in slaap brengt met de duim :)

Ik heb het gevoelt, een volgens mij id het geen tandje. Kijk ik morgen bij dag licht :)

Ellen om 14.00 ben ik in Utrecht , lekker met emma aan het schopen terwijl mijn man vrienden aan het helpen is met verhuizen, en dan ga ik aan jullie denken. :)

Geplaatst

Tja, dat het niet zou sneeuwen en dat de wegen goed begaanbaar zijn hadden we niet kunnen voorzien.

Vind het ook jammer, maar goed we hebben al weer nieuwe data mogen ontvangen van Doortje. (super Doortje)!

Hoop toch een beetje dat het morgen gaat sneeuwen, dan verzacht het een beetje..... Haha!

Violeta,

Nu ben ik wel nieuwsgierig aan het worden.

Veel plezier morgen!

Emma is dus ook aan het duimen. Doet ze dit nog steeds?

Valesca,

Duimt Feline ook nog?

Ellen,

Uhm, naderende menstruatie?

Niet schrikken als de melkproductie iets terug gaat lopen, dat kan gebeuren en zal hierna weer herstellen.

Ik zal morgenmiddag ook even een hapje nuttigen en een theetje drinken. Haha!

Geplaatst

Ik zal straks scones gaan maken, met frambozenjam en mascarpone... :-)

Wat heerlijk wish, dat ze haar duimpje gebruikt! Misschien herstelt t vanzelf wel.

Mila stopt al haar vingers in haar mond, meestal haar middelvinger en ringvinger tegelijk en valt dan in slaap. Haar duim heeft ze nog niet ontdekt. Vind t wel grappig zo.

Ze heeft wel enorme rode en droge plekken op haar hoofd (berg is weg dankzij de puranol). En 1 op haar borst. Lijkt wel op eczeem, balen want ze krabt ook dus heeft er last van.

Afgelopen week dinsdag de bugaboo omgebouwd van kinderwagen naar buggy. Ze zat lachend om zich heen te kijken: ze was er echt aan toe! Weer n mijlpaal!

Vandaag precies n jaar geleden kregen wij de uitslag van de bloedtest. Zo onwerkelijk leek t toen en kijk ons nu! :-)

Ellen, jij toch ook vandaag? Bizar hè?

We zijn al n jaar verder...

Geplaatst

Marianne, inderdaad precies een jaar verder. Jij ook dan de 11de? Het is een periode van mijmeren denk ik want zo ongeveer allemaal zullen we nu die 'positieve test'-dag meemaken. Waw, heb jij er al een buggy van gemaakt? Gaat dat dan al? Vanaf welke leeftijd is dat ok? Hier nog altijd de wieg als we weten dat hij moet slapen, ofwel de maxicosi. Of draagdoek natuurlijk. Dante stopt ook voortdurend zijn vingers in de mond, liefst zoveel mogelijk. Gisteren kon ik al zijn kleren uit doen, want meneer stak zijn vinger zo diep in zijn mond dat hij overgaf. Alle melk op het verschoningskussen en zijn kleren. Boulemie gewoon! :-)

Wish, menstruatie is het niet hoor. Eerder een soort buikgriep die mn vriend ook heeft meegemaakt. Niet overgeven maar de rest wel, en maagpijn. Voel me dus niet erg top vandaag. En Dante heeft weer 3 keer de nacht doorbroken. Hij moest weer op onze kamer van mn vriend zijn dochter. Ik vraag me af of hij geslapen zou hebben omdat hij dan tenminste op zijn kamer zou liggen ipv telkens verhuizen, ofwel dat hij sowieso 3 keer wakker zou zijn geworden, en dan heeft ze gelijk gehad natuurlijk. Ze was ook moe en wilde zeker zijn van een volledige nacht te krijgen. Ik dus wél moe natuurlijk, nu.

Violeta,

toch geen tandje dan? Wat is het dan wél denk ik dan? Veel plezier met shoppen! Mooi stadje, Utrecht he?

Lekker, scones!

Ja, super hoor Doortje dat je al nieuwe data hebt geprikt! Benieuwd wat het zal worden uiteindelijk.

Geplaatst

O jee, Dante 3 keer wakker geworden.

Ga je hem na dit weekend wel weer naar zijn eigen kamertje brengen?

Wel lastig inderdaad, dat je nu niet weet of het verhuizen van kamer hiermee te maken kan hebben. Succes ermee!

Haha, Mijke doet dit ook tot kokhalzen toe. En dan zeggen we toch regelmatig dat haar hele vuist er echt niet helemaal in past, maar ze blijft het proberen. Haha!

Beterschap!

Heb net ipv een theetje een laté macchiato gedronken, erg lekker! (eet een scones van Marianne, Mmm)

Geplaatst

Doortje, zou je mij ook de nieuwe data willen doorgeven? Wie weet kan ik dan toch wel mee, het ligt natuurlijk wel een beetje aan Jim maar wie weet.

Violeta, oh, een tandje! Dat is wel snel zeg!

Marianne, Mila zit dus al in de buggy! Hoe lang is Mila? Ik twijfel nog een beetje of we de wagen van Jim ook al moeten gaan ombouwen. Hij past nog wel in de bak maar de vraag is nog hoe lang.

Dat van die vingers/vuistje in mond steken herken ik goed hoor, Jim stopt ook het liefst zijn hele vuist in zijn mond, tot kokhalzen aan toe. Ook stopt ie soms zijn vingers in zijn mond terwijl hij aan het drinken is, helemaal niet handig natuurlijk.

Hier gaat het nog steeds niet helemaal lekker. Na vier hele goede dagen is het sinds woensdag weer kommer en kwel. Jim heeft gisteren welgeteld 4 keer 20 minuten geslapen en bij al die slaapjes ging er een 'gevecht' aan vooraf van minimaal een half uur tot maximaal anderhalf uur...Ik was echt gesloopt aan het eind van de dag. Vandaag is het niet veel beter, hoewel we wel een fijne ochtend hebben gehad want toen zijn we twee uur met hem gaan wandelen in de draagzak en heeft ie ook twee uur geslapen. Thuis was het echter weer mis. 1 slaapje van 40 minuten en voor de rest weer 10 minuutjes hier en daar en veel jengelen. Ook eet ie vandaag heel erg slecht. Hij heeft twee keer maar 80 cc gedronken, een keer 100 cc en een keer 140 cc. Veel te weinig dus. Maar dat komt waarschijnlijk door de vermoeidheid. Flesjes uitstellen helpt helaas ook niet, ook als we er vijf uur tussen laten zitten drinkt hij weinig.

Ik las op internet dat het slaapgedrag wel beter zou kunnen worden als Jim eenmaal kan tijgeren/kruipen. Dat kost zoveel fysieke inspanning dat daardoor de slaapjes langer zouden kunnen worden. Nou, ik kan niet wachten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden