Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Doortje ik ga morgen de ha langs om te kijken voor mijn borsten.

Wat een leuke filmpje zeg,schatje

Ellen wat is Dante ook leuk op de foto's

Wish heb je naar de beaba gekeken op de beurs? Ze zouden daar de nieuwe aparat laten zien

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Violeta, ik gebruik de enkele kolf van Avent. Bevalt mij erg goed. Hij is goed schoon te maken en praktisch in gebruik. Hij is nu bij de prental in de aanbieding zag ik van de week.

Goed dat je naar de huisarts gaat. Met een zalfje is het waarschijnlijk zo weg

Ellen, ik ben inderdaad vaak afgedraaid na een dag werken, maar gelukkig slaapt Jorrit al vanaf 19.15 uur, dus ik kan ś avonds heerlijk bijkomen op de bank. Ik zie mijn ventje dan wel weinig op zo'n dag, maar dat is niet anders. Hij pakt echt zijn slaapuurtjes in de avond en nacht. Overdag slaapt hij veel minder. vanmorgen 1,5 uur, vanmiddag 2 uur en later nog een half uurtje. Dat is redelijk normaal voor hem.

Geplaatst

Doortje bedankt voor je reactie!

Even wat grapig: Emma draait nog steeds niet,dus ik heb haar vandaag iets langer op de buik gelaten en wat denken jullie,ipv draaien heeft ze haar hoofd naar beneden gedaan alsof ze op haar buik gaat slapen en ze ging sabbelen ,wat een luilak is ze :) ik heb zo schatigge foto genomen, er kwamen bijna tranen uit mijn ogen,zo lief vond ik het,maar nog steeds niet gedraaid ;)

Geplaatst

Hey Doortje, dan slaapt Jorrit dus zo'n 16 uur per dag, dat is toch helemaal prima? Jim haalt dit vaak ook net, maar wel met hangen en wurgen. Wij brengen Jim meestal rond 19 uur naar bed en zijn dan nog wel een uurtje zoet om hem echt in slaap te krijgen (dat is wel echt heel vermoeiend, een beetje normaal eten zit er voor ons ook nog steeds niet in). Onderbroken door twee voedingen slaapt hij dan wel tot een uurtje of 7. Nou ja, dat is dan toch alweer 11 uur. Als hij dan ook nog over de dag vier uurtjes pakt her en der, dan zijn wij tevreden. Jammer genoeg is het beetje ritme (dat erg leek op het ritme van Jorrit) alweer verdwenen en zijn we weer de hele dag bezig met slaapjes van 45 minuten.

Haha, Violeta, Jim draait al sinds 12 weken van buik naar rug maar verder zit er ook helemaal geen vooruitgang in hoor. Met 12 weken leek hij dus snel en nu lijkt hij juist weer wat achter te lopen daarin. Wel lief dat ze er zo lekker bij ging liggen ;-).

Ellen, ik herken wel wat je zegt hoor, je bent eigenlijk elke dag zo bezig met het hier en nu van je kindje dat de tijd echt voorbij vliegt. Gelukkig hebben we de foto's nog ;-).

Geplaatst

Violeta,

Ook ik gebruik net als Doortje de enkele kolf van Avent. Bevalt mij ook prima.

Maar nu ik de dubbele Medela symphony heb gebruikt, zou ik daarvoor kiezen.

Als ik straks aan het werk ben schaf ik misschien de dubbele borstkolf van Avent aan, eens over na gaan denken.

Ik voelde bij het gebruik van de Medela kolf ook niet veel 'zuigkracht' vrij komen, maar het ging wel goed.

Misschien omdat het een dubbele kolf was en er dus maar 1 keer een toeschietreflex hoefde te komen?

http://www.medela.com/BX/nl/breastfeeding/products/pumping/symphony.html

Beaba heb ik wel gezien, maar niet naar de uitleg geluisterd. (was er druk en ik had geen interesse)

Ik schaf zo'n ding niet aan, mij lijkt het niet tijdbesparend en ik heb via google ervaringen gelezen en veel van die aparaten staan stof te happen omdat ze niet gebruikt worden na aanschaf.

Doortje,

Aah, wat een mooi filmpje.

Wat hapt Jorrit goed van de lepel en hij zit er zo te zien wel van te genieten.

Ellen,

Mijke is 4 maanden. ;)

Wat vervelend dat jullie ruzie hebben gehad. Zo te lezen een fikse ruzie geweest.

Gelukkig niet apart gaan slapen, moet je ook niet doen hoor!!

Altijd blijven praten met elkaar hoe moeilijk dit soms ook is.

Of geef elkaar met lichaamstaal/houding aan dat je om elkaar geeft, dan hoef je niet altijd woorden te gebruiken.

Maar boos gaan slapen doen wij nooit! Dit is een afspraak die wij ooit gemaakt hebben.

Laika,

Mijke doet nog steeds haar best om op haar buik te draaien. Ze komt nog niet verder dan haar zij.

Wel heeft ze voorkeur om over haar linker kant te willen draaien.

Ik geef haar soms een hand of duw iets tegen haar been en dan kan ze wel goed draaien.

Pfff, mijn laatste week verlof gaat in.

Als ik aan werken denk word ik erg emotioneel, wil niet gaan werken wil bij mijn lieve meisje blijven. Snik, snik!

Ook al ga ik maar 20 uurtjes werken (ongeveer 10 dgn in de maand) klinkt het nu in mijn oren alsof ik te weinig tijd met Mijke door kan gaan brengen.

Slaat nergens op, ben natuurlijk veel thuis, maar mijn gevoel geeft op dit moment iets anders aan.....

Geplaatst

Gaan werken is altijd lastig, maar vaak is het wel zo dat als je eenmaal zover bent en de eerste dagen achter de rug zijn, het dan toch wel weer fijn is.

Ik neem aan dat je 20 uur per week bedoeld? Ik werk ook 20 uur, verdeeld over 1 hele en 3 halve dagen. Persoonlijk vind ik de halve dagen fijner, want dan zie ik de kinderen in ieder geval in de middag nog (hoewel ze dan natuurlijk het grootste gedeelte op bed liggen). Op de hele dag (is toevallig vandaag) heb ik altijd het gevoel dat ik zo moet rennen en vliegen... Geniet nog van je laatste week!

Joris draait ook nog steeds niet. Hij probeert het wel en komt tot op z'n zij, maar dan heb je het ook wel weer gehad. Maar ik maak me nog geen zorgen, Thomas deed er tot maand 8 over om te kunnen rollen en toen kon hij het ineens bijzonder goed. Ik denk dat Joris wel wat sneller is en dat is al mooi meegenomen. Ach, jongens doen er vaak wat langer over. Thomas is nu 21 maanden en die loopt nog niet eens... Hoop wel dat Joris op dat gebied een beetje meer tempo aan de dag gaat leggen ;-), het zou fijn zijn als aankomende kerst het hele spul kan lopen.

Gisteren een rommelig dagje met Joris gehad. Hij wilde niet slapen. Daar heb ik dan geen bezwaar tegen, maar dan moet je natuurlijk wel vrolijk zijn en dat was ook niet direct het geval :-) . Uiteindelijk heeft hij een tijdje bij papa gezeten op zolder (die was op de studeerkamer aan het werk) en is hij van 11 tot 15 wakker geweest. Om 15 uur als een blok in slaap gevallen en hebben we hem niet meer gehoord tot 18 uur. Toen nog een flesje en om 19.30 lag hij er weer in en hebben we hem niet meer gehoord. Hij is duidelijk bezig met een verandering van ritme, maar daar moet ik toch nog wel een beetje in sturen, want het zou niet bijzonder praktisch zijn als Thomas van 13 tot 15 uur op bed ligt en Joris van 15 tot 17 of 18 uur. Dan ben ik voortaan geheel aan huis gebonden, niet handig. We zullen zien hoe het de komende week uitpakt.

Ik las over ruzie. Wij hebben de eerste tijd na een geboorte (zowel die van Thomas als Joris) altijd een wat rumoerigere relatie. Ik vermoed dat het komt door slaapgebrek. Gelukkig trekt dat met het aantal uren slaap ook meteen weer bij. Nu knalt het af en toe nog wel eens. Twee jonge kinderen (of 1) die aandacht behoeven zijn echt een aanslag op je relatie soms, omdat alle aandacht daarheen gaat en het heel moeilijk is om tijd voor twee te vinden. In de avonden ben je vaak bekaf en zit je nergens meer op te wachten en overdag is het gedoe omdat je dan weer aan een oppas moet denken. Maar hier geldt wel: hoe ouder de baby, hoe rustiger het weer wordt en hoe makkelijker die tijd gevonden is (en je bent stukken minder moe, hoewel voor mijn gevoel nooit fit).

Wat ik wel heel erg mis is zo'n luie zondagmiddag waarin je niets hoeft en lekker de hele dag op de bank kan hangen met een boek. Dat soort zondagmiddagen heb ik in de afgelopen anderhalf jaar niet meer gehad en gister had ik daar enorm behoefte aan. Maar dan kijk ik naar mijn 2 prachtkinderen en dan is het zo erg niet meer ;-).

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Wish, weer gaan werken..spannend! Ik vond het in het begin heel erg wennen en moeilijk om mijn meisje daar achter te laten. Het gaat nu prima. Het is wel echt even wennen.

Tja, ruzie hebben we hier niet, maar ik merk wel dat je minder van elkaar kunt hebben. Zal wel met slaapgebrek te maken hebben. Hier van't weekend anne een nachtje uit logeren geweest. Wel even heerlijk kunnen bijslapen. Wel raar dat je dan 's avonds niet nog even bij haar kunt gaan kijken.

Maar een avondje met z'n tweeen was ook heerlijk. We zijn naar het theater geweest en de zondag heerlijk rustig begonnen.

Anne krijgt nu sinds een paar dagen een papfles 's avonds. Hierdoor slaapt ze weer een stuk beter. 's Morgens nu een wat grotere fles en dan nog twee flessen van 180 water.

Zaterdag de bak van de kinderwagen afgehaald en omgebouwd tot een wanderwagen. Even uitgeprobeerd en...ze vond het prachtig!! Alle kanten op aan het kijken. Erg leuk. Ook even naar buiten geweest, wij in de tuin bezig, zij lekker kijken naar alles dat beweegt.

Heb de 18e in de agenda gezet, heb er zin in!!

Geplaatst

dankje Esk en Wish. De discussies lopen nog altijd hoog op, het was dus een loodzwaar weekend. Hij vindt me niet 'wakker' als het over ons project gaat, en ik laat inderdaad voortdurend steken vallen met dingen te vergeten of uit te stellen. Maar ik BEN dan ook niet wakker. Ik ben de godganse dag doodmoe en slaap niks meer bij want er is teveel te doen. En dus raken we maar niet op dezelfde energetische lijn om weer vooruit te gaan. Moeilijk allemaal hoor..

zie je hoe wakker ik ben door te zeggen dat Mijke 5 maand is, en geen 4 :-)

Geniet van je laatste dagen verlof Wish! Ik denk dat Violeta ook bijna gaat beginnen, en Laika ook, niet? Komt wel goed hoor! Het is even die drempel overstappen, de emotionele drempel vooral. Je zal zien dat eenmaal het zover is, dit makkelijker zal gaan.

Geplaatst

HA meiden

Ben ik weer even, ben druk geweest en twee dagen weg baar Zeeland, zit ook iets vaker op Facebook nu en schiet t forum er n beetje bij in. Violeta, maak ook n account aan op Facebook, is gratis en hartstikke leuk! Enne,.. Mijn menorycard was niet stuk! :-)

Wat is er veel geschreven! Ben nog naar bij 22 feb, maar wil alvast ff reageren op de foto van Feline voor haar echofoto: wat n leuk idee!! Mag ik die lenen van je, valesca?

Ellen, jouw tip aan iemand anders heb ik opgevolgd. Smeer nu een kleine week met mustela stelatopia. En Mila dr huid lijkt nu rustiger geworden, neem zelf ook nog steeds geen zuivel. Ik wil wachten tot t helemaal weg is. Bedankt!!!

Zo ik ga weer aan t werk, en lees later de rest. Ben heel benieuwd hoe het zh bezoek van Mijke was verlopen...

Tot laters!

Geplaatst

Oh ja, Mila heeft de APK weer goed doorstaan op 22 feb:

Ze was bijna 4 maanden.

Lengte: 1.63

Gewicht: 5945

2e ronde vaccinaties : geen koorts, prima verlopen

Volgende afspraak 21 maart

3e ronde

Geplaatst

Violeta,

Wat vervelend dat je tepels zeer doen. Hoe gaat het vandaag?

Wil Emma wel goed blijven drinken, hoop het wel

Ellen,

Goh, wat een vervelende situatie, voor jullie beide is dit niet leuk.

Zo te lezen zit je er echt even door heen.

Hoop toch dat Piet en jij met elkaar blijven praten en dat jullie weer op dezelfde lijn komen zitten.

Marianne,

Wat aardig van je dat je benieuwd bent naar ons gesprek in het zkh!

Mijke zal geopereerd gaan worden. Het is een korte operatie en als het goed gaat mag ze dezelfde dag mee naar huis.

Fijn dat Mila geen last heeft gehad van de prikjes en ze groeit prima!

Mijke mag 1 maart weer voor prikjes.

Geplaatst

Even snel, weinig tijd.

Marianne, fijn dat alles goed gaat. Wel een flinke meid zeg, 1.63 ;-)

Ik ga proberen te ruilen zodat ik toch mee kan. Weet niet of t gaat lukken. Mara is flink verkouden, hoesten snotteren, koorts. Noah ook en bij hem zijn zijn kiezen nog steeds aan het werken...

Geplaatst

Wendy, moest wel een beetje lachen dat jij gezien had dat Mila 1.63 is, is inderdaad een lange griet, haha!

Wish, Mijke 1 maart weer voor haar prikjes...Ik vond de vier maanden prikjes erg meevallen, ik hoop dat dat bij Mijke ook zo is!

Ach, ik ken het wel, die irritaties richting je man/vriend. Jim is natuurlijk niet de makkelijkste en ik kan er soms flink doorheen zitten en dan krijgt mijn vriend nog weleens het een en ander naar zijn hoofd geslingerd (en weer terug). Toch lijkt het er bij ons op dat tegenslagen ons alleen maar sterker maken, ook de zes jaar ongewenste kinderloosheid en talloze operaties en ellende hebben ons alleen maar dichter bij elkaar gebracht. Ik zit te denken, zouden we dan uit elkaar gaan zodra alles weer op rolletjes loopt ;-)?

Vandaag weer een lekkere offday met Jim. Nou maken we het ons ook niet gemakkelijk want sinds twee weken staat ons huis te koop! En dat betekent dus bezichtigingen. Nu loopt dat behoorlijk goed, we hebben al negen kijkers gehad, maar dat betekent ook wel dat we elke keer ons boeltje moeten pakken en het huis spik en span moeten hebben. Gelukkig kunnen we vaak in het huis van de benedenbuurvrouw zitten. Vandaag was echter de eerste keer dat ik alleen thuis was met Jim terwijl er een kijker kwam, en dus het huis echt op orde moest hebben, en met Jim op een ongunstig tijdstip bij de buuf moest gaan zitten. ik zal jullie verder niet vermoeien maar het was uiteindelijk weer krijsen geblazen. En voor het eerst in 4,5 maand heb ik iets gedaan wat ik nog nooit gedaan heb: ik heb Jim in zijn maxi cosi gezet en ben gaan autorijden....ik kreeg hem gewoon niet meer stil! Toen is hij 40 minuten in slaap gevallen. Daarna was het weer huilen geblazen en uiteindelijk is mijn vriend een uurtje eerder thuis gekomen van zijn werk en heeft hij Jim in de draagzak gedaan om een uurtje te gaan lopen. Ik zit nu met een wijntje achter de laptop te 'ontspannen' pffff....

Geplaatst

Trouwens, hier nog even een foto van Jim, vier maanden. Dan geloof je toch niet dat ie soms zo moeilijk is he?

[ATTACH=CONFIG]3683[/ATTACH]

Geplaatst

Wendy,

Beterschap voor Noah en Mara, wat vervelend zeg dat ze niet fit zijn!

Leuk dat je gaat proberen om mee te gaan.

Laika,

Aah, wat een prachtige knul! Mooie bos met haren, die ogen......*smelt*

Het shirt is zo te zien nat van de 'kwijl', hier is het kwijlen ook hot item. haha

Geniet van je wijntje en probeer inderdaad te ontspannen. (makkelijk gezegd van mij...)

Dat je uit wanhoop iets gaat doen wat je nog nooit hebt gedaan daar kun je wel uit op maken dat het echt een flinke heftige situatie was.

Wat vind ik dit sh*t voor je!

Het heeft wel een positief effect gehad, maar je wil dit niet elke keer gaan doen zoals ik het uit je woorden op kan maken.

Elk huisje heeft zijn kruisje!

Geplaatst

Laika,

Erg schattig.

Als jim idd kwijlt, je hebt speciale slabjes, die extra absorberen - iets dikkere stof - en geen vocht doorlaten. Mijn oudste kwijlde, omdat hij chronisch verkouden was, voordat hij aan zijn amandel was gehopen. Hij kreeg van het vele kwijlen uitslag op zijn borstje. Ik gebruikte toen die slabjes.

Mamavannoah

Hier ook een zieke, ook verkouden en hoesten. Het ophoesten van slijm gaat heel soms gepaard met spugen. Zielig hoor.

Gisteren met Thomas onder de douche even stomen, en regelmatig een vochtige handdoek op de verwaming om een droge lucht op de kamer te voorkomen. Op zijn kamer staat een gyrostaat, die de luchtvochtigheid meet.

Ik zelf loop te kwakkelen van 5 februari - toen het begon te sneeuwen. En daardoor weinig quality time met mijn man en oudste zoon. Ook af en toe koorst en rillerig. Ik heb geeneens op jullie reaktie op mijn vraag over bv gereageerd, omdat ik hier toen met twee zieke zoontjes zat, en zelf ook ziek was.

Ik vind het zo jammer voor Mark dat ik hem niet altijd kan voorlezen of een verhaaltje kan vertellen voor het slapen gaan. Ik lig dan op bed Thomas te voeden.

Zo goed als het met de slaapjes en slaapgedrag ging, zo slecht gaat het nu. Het slapen van Thomas vraagt een stuk meer tijd van me. Hij komt nu ook meerdee keren op een nacht. Ik hoop dat het komt omdat hij ziek is, en dat het een fase is.

Ik leg hem niet gemakkelijk weg, omdat ik bang ben dat hij gaat huilen, en van huilen komt hoesten, en van hoesten komt spugen.

Morgen naar het cb. Het 3e prikje zal waarschijnlijk niet doorgaan.

Groetjes,

Karin

Geplaatst

Het gaat alweer beter met Piet en mij. De druk ligt gewoon torenhoog en dan kan er gewoon weinig mis gaan. Hopelijk gaan we eindelijk wat vooruit geraken zodat we het gevoel hebben al onze inspanningen niet voor niets te hebben gedaan. Ik zal op de babydag wel wat meenemen zodat jullie kunnen zien waar we al die ruzie voor aan het maken zijn. Het is de moeite in elk geval haha!

Wendy,

Oh jee, veel beterschap voor die twee hummeltjes. Hopelijk raak je zelf ook wat aan rust toe, want dat is toch een aanslag op je eigen energie en gezondheid.

Karin,

Toch fijn dat je reageert, ook al lukt het niet altijd. Je hoeft je niet verplicht te voelen he. Balen dat je zelf ziek bent! Heb je er al onderzoek naar laten doen? In onze familie loopt er ook al weken een soort virus rond waardoor ze steeds maar griep lijken te hebben, zonder dat het echt griep is. Heel erg vervelend. Hopelijk raak je er snel doorheen..

Dorien,

Hoe is het met jou?

Violeta,

Heeft Emma nog dat 'tandje'? Is het vanzelf weggegaan, of zit het ernog?

Laika,

Balen zeg, dat hij zo moeilijk te troosten viel. krijgt hij nog medicatie? Volgens mij zal hij stukken vooruit gaan eenmaal hij vaste voeding zal krijgen. Laat hij vaak boertjes overdag? Het ziet er een ontzettend lieve knul uit! Mooie haardos, zeg!

Gisteren hebben we een fantastisch leuke dag met Dante gehad. Hij was al vrolijk in de crèche, ondanks geen enkel dutje te hebben gedaan de hele namiddag lang. Ook niet 's avonds, maar wel heel veel lachen en vrolijk wezen en proberen rollen (het lukt hem echt biiiiijjjjna) tot hij plots in slaap viel om 20u30! Daar lag hij dan, in ons bed. Piet is er dan gezellig bij gaan liggen met de dekens erover en Dante was gewoon vertrokken. Na een half uurtje toch maar in zijn eigen bedje gelegd en hij is pas om 5u30 weer wakker geworden om met een speen. En nu voel ik me plots wat schuldig tegenover hoe Jim soms kan zijn.

Zo, maar weer es aan het werk. Bah, ben weer supermoe. Maandag kan ik alles aan tot de laatste minuut van de dag en dinsdag voel ik me alweer bijna een zombie. Daarnet 3 keer mijn fietssleuteltje uit mijn handen laten glippen eer het mijn fiets in ging, hoe tekenend haha.

Liefs,

Ellen

Geplaatst

Moos, wat is Anne leuk op de foto! :)

En ze krijgt ook nog zoveel water bij. Knap hoor! Wist ik helemaal niet dat bsby's zoveel water kunnen drinken

Doortje ben naar de ha, gelukkig geen spruw ook geen ontsteking , ze denkt dat Emma de borst niet zo goed pakt , ik ga beter opletten.

Wish de pijn is ook net zo goed als weg, gelukkig maar

Marianne wat is Mila goed gegroeid zeg. Kan je je voorstellen dat Emma net zo zwaar is maar wel kleineer , dan is Mila een slanke dame in vergelijking met de spekunkie van mij haha

Ellen , meis hoe je het beschrijf hoe je je voelt, net als ik overmezelf lees. Ik ben ook op, ik slik sinds een week vitamine en ik hoop dat ze gaan helpen, maar ik begin doodmoe met werken straks. Dus bij deze: ik leef met je mee! Sterkte!

We gaan morgen uit eten met zijn twee, voor het eerst. Mijn trots doorgeslikt een de schoonmoeder gevraagd ze komt hierheen. (we hebben een verleden samen en we krijgen geen hulp en weinig aandacht, maar goed) we zijn 6 maanden getrouwd en laatste dag van mijn zwverloof. Helaas moest ik alles zelf regelen , ik had gehoopt voor meet initiatief( verrassing) van mijn man. Als het goed is gaat ze slapen net als iedere avond dus haar oma zal alleen tv moeten kijken. Alleen mijn man is ziek, dus ben benieuwd of hij morgen wat beter is.

Geplaatst

Karin, wat vervelend dat je nog steeds ziekig bent, en dan ook nog Thomas die lastig aan het slapen is...kan me voorstellen dat dat wel zwaar is.

Wendy, jij natuurlijk ook sterkte met je ziekenboeg!

Ellen, klinkt al een hele leuk dag met Dante! Voel je niet schuldig hoor, Jim is ook een lachebekkie. Alleen als ie niet slaapt dan kan ie wel erg overstuur raken en dat maakt het dus wel heel zwaar soms. Hij krijgt inderdaad nog steeds medicatie maar dat heeft het probleem helaas niet helemaal verholpen. Krijgt Dante nog zantac?

Violeta, gezellig uit eten morgen! Jammer dat het contact met je schoonmoeder niet zo heel makkelijk is, hopelijk kun je dat morgen even van je afzetten en er een leuke avnd van maken.

Wish en Karin, Jim kwijlt niet zo heel veel, die donkere plekken op zijn shirt zijn helaas spuugvlekken. Jim spuugt nog steeds heel veel, het is vaak echt maagzuur, heel waterig. Hij trekt daar dan ook altijd een heel zielig gezichtje bij en hikt en verslikt zich nog vaak. Ik hoop zo dat die reflux binnenkort wat minder wordt! Op het moment dat ik de foto nam had ie net weer een golfje naar buiten gewerkt. Meestal draagt ie de hele dag een slabbetje en als het erg nat is allemaal dan verschoon ik hem natuurlijk.

Geplaatst

Marianne69 tuurlijk mag je dat idee ook doen!!!!!!!!!!!!

Hier ook geregeld"ruzie" hoor,denk idd door slaapgebrek.....

enne 1.63 die is lang geworden hahaha

mamavannoah ik hoop dat je kan ruilen van dienst hoor!!!!

Laika spannend nu ook je huis te koop staat kan me voorstellen dat het soms heftig is dan,9 kijkers is ook veel hopelijk zit er een koper bij! hebben jullie zelf al wat op het oog?!

En wat een schatje is Jim!!!!

Doortje leuk filmpje!!!!

Beterschap voor alle zieke kindjes,hier eindelijk gezond...nu blijven zo!!! Feline begint zich eindelijk echt te ontwikkelen,op haar zij draaien en dingen pakken,en zo praten zelfs bij de late voeding en vannacht hele verhalen,dan is wakker worden ineens iets minder erg!

wish ik kan je gevoel helemaal voorstellen dat je liever niet werkt en er voor mijke wilt zijn,maar je moet maar zo denken dat als je eruit bent en je je eigen ding doet je alleen maar een leukere mama word(dat ben je natuurlijk al maar je snapt me wel hé),je kan je weer volledig op mijke storten als je thuis komt,en geniet dat dubbel!!!!

Karin rustig aan hoor!!!!

Geplaatst

Karin,

Gezien het tijdstip van het plaatsen van je bericht was je neem ik aan Thomas aan het voeden.

Je bent niet voor 'je plezier' midden in de nacht wakker.

Als je weet dat Thomas door het huilen gaat hoesten en hierdoor spugen lijkt het me inderdaad moeilijk om hem in zijn bedje te leggen.

Wat vervelend dat de nachten minder goed gaan.

Zelf ben je niet fit en dit vergt ook veel energie van je lichaam en geest en dan 's nachts wakker worden. Pfff, succes!

Beterschap!

Ellen,

Nu ben ik toch wel erg benieuwd wat jullie aan het ondernemen zijn, kijk uit naar de 'babydag' om het met eigen ogen te kunnen zien.

Wow, Dante heeft van 20.30 t/m 5.30u geslapen!! Een mijlpaal, toch?

En doordat je zo vaak het sleuteltje liet vallen wordt je daar ook nog eens helemaal kriebelig van en dat maakt je nog meer moe!

Cirkeltje rond....

Dikke knuffel!

Violeta,

Gelukkig is het dus geen spruw.

Hapt Emma niet goed aan of zuigt ze niet helemaal goed?

Mijke heeft een poosje wat lucht erbij willen zuigen tijdens het drinken, dan hapte ze goed aan en tijdens het drinken liet ze de tepel soms wat los waardoor je een smak geluidje krijgt. Ze dronk dan wel door, maar ik liet haar wel elke keer opnieuw aanhappen.

Na 1 week deed ze dit niet meer.

Succes ermee en ik hoop dat de pijn dan weg zal gaan.

Knap van je dat je 'je trots' op zij hebt gezet en je schoonmoeder op Emma laat passen.

Hoop dat je man beter zal zijn en dat jullie er een fijne avond van kunnen maken.

Laika,

Bah, wat vervelend voor lieve Jim dat hij zo blijft spugen door de reflux.

Zielig hoor.

Geplaatst

Mijke is afgelopen vrijdag op zaterdagnacht veel wakker geweest.

Niet huilen, maar kletsen en jengelen.

Dit heeft ze nog nooit gedaan, dus dacht ik aan een sprongetje.

Dit is het denk ik ook geweest.

Ze pakt nu haar speelgoed sinds van de week met 2 handen tegelijk vast als je het boven haar houdt.

Ook pakt ze nu nog gerichter speelgoed op als ze in de box ligt. Ze lijkt ook een keuze te maken in wat ze wil pakken.

Eerst pakte ze wat ze voelde en nu pakt en bekijkt ze de speeltjes bewuster.

Geplaatst

Wish,

Hij heeft geslapen uiteindelijk tot 7u30! Wat er is gebeurd met de rest van die tekst weet ik niet haha. Het is al twee keer dat hij om 5u30 wakker wordt, en twee keer dat een speentje hem meteen weer in slaap brengt tot dat wij hem door ons lawaai wakker maken. Gelukkig is het telkens Piet die wil opstaan, maar toch ben ik niet uitgeslapen want ik verwacht dat hij dan wakker gaat worden en dan hoor ik plots de wekker afgaan en heeft hij blijkbaar toch nog geslapen.

Nou, dat is wel superleuk he, dat ze een sprongetje heeft gemaakt! Die ontwikkeling volgen is toch wel heel erg spannend vind ik. Elke week is er wel iets anders.

Kriebelig was ik niet hoor, door dat sleuteltje. op de duur wordt het gewoon grappig. Zie je me al staan, met Dante in de draagdoek telkens doorbuigen, mn tas neerzetten, sleuteltje van de grond rapen en bijna meteen weer laten vallen. Zo ging het echt niet vooruit hoor haha.

Violeta,

Ik had precies hetzelfde gevoel als jij. Je denkt dat 3 tot 4 maanden ruim voldoende moet zijn om uitgerust te gaan werken, maar eigenlijk besef je dat je doodmoe bent en eigenlijk helemaal niet uitgerust bent! Ik neem ook vitaminen trouwens. Mag het een troost zijn dat gaan werken ook wel leuk is, omdat het je structuur brengt en je 's avonds extra geniet van je kleine, al is het vooral in het begin héél erg vermoeiend. Ik veronderstel dat naarmate de tijd vooruit gaat, we dan ook een pak efficiënter worden in time-management :-)

Gelukkig geen spruw of andere dingen! Dante 'bijt' soms wel eens tegenwoordig, dus je kan inderdaad eens letten op hoe ze hapt en drinkt. Wie weet kan je haar wat bijsturen tijdens het voeden.

Valesca,

Ik lees zoveel vrolijkheid in je berichtje. Zooo goed dat Feline eindelijk haar energie in andere dingen kan steken dan genezen. Ik wens jullie héél veel speelplezier toe!

Laika,

Ja hoor hij krijgt nog Zantac, al slaat hij de Infacol nu meer en meer over, omdat hij een vrolijk kereltje blijft. Alleen als ik weet dat hij al lang geen volle luier meer heeft gehad, en hij knorrig dreigt te worden zal ik het terug geven. Ik hoop ook echt dat zijn reflux snel voorbij gaat zijn. Het klinkt alsof hij er echt heel veel last van heeft, de arme knul.

Niemand nog geen tandjes, heb ik de indruk he? Ik zie wel wat op om die te beginnen 'poetsen' eerlijk gezegd. zal wel een heel gedoe worden.

Zo, terug aan het werk! :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden