Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Moos,

Ben één van de weinige die Zwitsal niet lekker vind ruiken.

Bedankt voor de tip, heb vorige week toevallig van de nieuwe lijn "adem vrij" de douch/wasgel gekocht en ook de neusspray van Zwitsal.

Beterschap met je enkel, balen nu het net mooi weer is om te gaan wandelen.

Anne is goed aan het groeien, super!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
fijn marmira dat het wat beter ging met maurits,hoe is het nu?!
Hij drinkt nog steeds slecht voor zijn doen en heeft een naar hoestje maar verder is hij zijn eigen vrolijke zelfje! :-)
Geplaatst

Hey meiden,

Echt SUPERfoto's!

Ik mis wel de mama foto's via pb. Kan ik die van iemand krijgen?

Hoe is Doortje nog aan haar camera geraakt? :-)

Moos, wat erg dat je enkel er nog zo aan toe is. Je was ook heel erg voorzichtig met de krukken aan het stappen, wat mij doet denken aan veel pijn. Hopelijk geneest het snel. Laat je maar flink verwennen door je man :-) Anne helemaal weer goedgekeurd? Ik ben nu ook wel heel erg benieuwd hoe Dante erbij zit en staat. Hij was toch wel één van de kleinere baby's vond ik.

Gelukkig dat Maurits niet meer zo hard moet spugen dan. Op naar een gezond hummeltje!

Alle kindjes blijkbaar als een blok in slaap gevallen. Dante is nog heerlijk vrolijk geweest tijdens het etentje, en heeft bijna niet gezeurd en nog een tukje erbij gedaan. Zelfs 's avonds was hij nog altijd supergoed gezind, echt uniek. Want vandaag heeft hij 20 en 40 minuten liggen krijsen in de crèche vooraleer te willen slapen. Kortom: wij hebben het beste van hem gehad gister en de crèche het slechtste haha.

Valesca, wat een supercollages alweer. Ik vind die combinatie mama's en babys echt fantastisch. We hadden ze misschien ook eens allemaal in de maxi cosi kunnen zetten en dan op een rijtje. Wat een lange rij moet dat geweest zijn.

De locatie vond ik ook echt perfect. Het spel voor ons alleen.

En Lot die even nog eens binnen komen springen, vond ik ook helemaal te gek. Heeft zij al de foto gehad per pb waar ze op staat?

groetjes!

Ellen

Geplaatst

Ellen welke mama foto's bedoel je?!

ik heb geen mail adres van lot

ja de locatie was super!!! en inderdaad in de maxi cosi was ook leuk alleen die van mij stond in de auto haha

Geplaatst

Leuk,leuk,leuk....

Zo leuk om te zien:

De mooie grote ogen van Mijke, De lange haar van Mara,De schopende beentjes van Mila, Feline lekker aan het rollen, Samen met Dante gelachen,Vriendelijke Alexis,Anne zo schatig huilen voor haar flesje(terecht;)),Jorrit zo lief lag te slapen in het begin.....

Leuk,leuk,leuk....

Geplaatst
Nee vergeet ik niet, maar ik had het over jullie wondertjes :)

.....En Emma die nog zo klein is..... :)

Haha ja en ook zulke mooie ogen !

Geplaatst

Oh wat lief van je Violeta,

En dat schattige wipneusje van Emma!

en het stoere D&G rompertje haha!

Ik bedoelde de foto waar wij ook zoals de babys op de bank zitten, maar dan met de babys op de schoot. Ik heb de compilatie van FB gehaald, maar zou ze wel apart ook willen hebben. Gaat dat?

xxx

Geplaatst

Wat een leuke foto's (dank voor het toesturen Valesca)! Zo jammer dat wij er niet bij konden zijn, hopelijk volgende keer wel!

Jim was gisteren alweer een stuk gezelliger, sterker nog, hij was de hele dag echt superlief. Hij heeft heel veel gespeeld, alleen maar gelachen, en draaide voor het eerst van rug naar buik! De nachten gaan ook weer wat beter maar Jim eet nog steeds heel slecht. En we hebben het idee dat hij nu 's nachts wakker wordt van de honger dus geven we hem 's nachts maar gewoon grote flessen, anders krijgt ie echt te weinig binnen. Gisteren heeft ie overdag net 250 cc gedronken. Gelukkig heeft ie het in de nacht weer goed gemaakt door om 23 uur een grote fles van 200 te drinken en daarna om 3 uur nog een fles van 170.

Denk dat ik binnenkort ook maar eens een facebook account ga aanmaken, daar wordt volgens mij ook nog wel gekletst en dat is ook wat makkelijker voor de foto's enzo, leuk!

Geplaatst

Violeta,

Wat ben je toch een schat van een vrouw!

Zo lief hoe je over de andere kindjes iets zegt, het siert je enorm!!

Laika,

Fijn te lezen dat Jim een hele fijne dag heeft gehad!

Hij zal merken dat hij weer iets extra's geleerd heeft en hier heeft hij natuurlijk plezier van.

Nu kan hij van rug naar buik en weer terug, weer een grote stap vooruit gemaakt.

Jim heeft om 3.00u gedronken en tot hoe laat heeft hij doorgeslapen?

Het maakt niet uit hoe laat Mijke de laatste voeding drinkt. Of dit nu 22.00u of 00.00u is, ze wordt elke ochtend rond 5.00/5.30u wakker.

Meestal gaat ze dan binnen een half uur weer naar bed en slaapt dan door tot een uurtje of 9.00.

Maar vanmorgen was mw. klaar wakker en lag in bed te brabbelen en wat te jengelen.

Dan maar even bij mama en papa in bed. Ik heb niks tegen haar gezegd, zodat ze in de gaten heeft dat het geen speeltijd is.

Dat hoop ik dan maar, dat ze dit zal begrijpen. haha!

Toen papa klaar was om naar zijn werk te gaan heb ik Mijke terug in bed gelegd, ze heeft toen tot een uur of tien geslapen en is om 11.30u weer naar bed gegaan en slaapt nu nog.

Geplaatst

Grappig, die interne klok van Mijke! Heb jij ook nog even geslapen nadat je man naar zijn werk was gegaan?

Jim heeft na het flesje van 3 uur nog doorgeslapen tot 6 uur en toen met een speentje nog tot 6.30. Daarna was ie klaarwakker. En dan begint bij ons het ritueel: uurtje op, 45 minuten af. Jim doet namelijk nog steeds slaapjes van 45 minuten en dat houdt ie dus van 6.30 tot 19 uur vol. Gelukkig gaat ie daarna tegenwoordig vrij makkelijk de nacht in.

Geplaatst

Laika,

Wat een informatief artikel.

Alleen kom ik niet in gewicht aan.

Misschien doordat ik veel ga wandelen en probeer toch wel elke week te gaan sporten.

En op mijn werk loop ik ook wel veel.

Geplaatst

Laika,

Ook Mijke blijft overdag 1 tot 1,5uur wakker, soms nog wat langer maar dan zit ze haarzelf wat in de weg.

Ik leg haar in bed zodra ik merk dat dit voor haar nodig is, maar dan gaat ze niet altijd meteen slapen.

Ze ligt dan nog wel eens ooit een half uurtje te jengelen.

Hoe doe jij dit dan als je ergens naar toe wil?

Slaapt Jim dan wel in de maxicosi oid?

Merk dat Mijke niet snel meer in slaap valt als ze niet in bed ligt. Maakt niet uit of dat ze nu bij mijn moeder in het bedje ligt of thuis of campingbedje.

Als het maar geen maxicosi of kinderwagenbak is.

Jazeker heb ik ook nog in bed gelegen tot dat Mijke wakker werd.

Ben in badjas naar beneden gegaan en heb toen ontbeten.

Toen Mijke in bed lag ben ik in de douche gegaan.

Daarna de logeerkamer wat opgeruimd. Het logeerbed fungeerde als opbergplaats van spullen die naar zolder konden en wat papieren die opgeborgen moesten worden.

Vanmiddag boven poetsen, wasje buiten laten drogen en ik ga even heerlijk wandelen.

Geplaatst

Laika wat goed om te lezen dat Jim zo'n goede dag had!super en wat knap omdraaien!!

Leuk als je op facebook komt!!!erg gezellig ook daar!!

Geplaatst

Even snel van mij ,

Laika wat top van Jim dat ie zo gezellig is, en draaien ook nog , geweldig! Ik ben een van de weinige mensen op aarde die Facebook niks vind. Ik heb account gemaakt voor de meiden hier en mijn zus, kan ze makkelijk met mijn moeder foto's bekijken van Emma , maar wel leuk als je ook op Facebook komt!

Ik moet ook nog leren hoe allemaal werkt! Geef ik eerlijk toe :)

Emma weegt 6,3 kg en is ze 60 cm. (echt klein) maar haar hoofd is niet veel gegroeid , ik moest me niet druk om maken ( makkelijk gezegd) en we moesten naar 4 voedingen gaan.

Dus ze heeft voor het laatst gegeten vandaag , spannend! Ben benieuwd of ze s nachts komt of slaap ze door, we zullen zien! Nou ik ga vanavond ook op tijd naar bed!

Groetjes

Geplaatst

Zeker spannend Violeta! Ik hoop dat Emma lekker doorslaapt, Emma is gewoon klein maar fijn!

Wish, Jim slaapt ook zijn 45 minuutjes in de maxi cosi en de draagzak. Op zich kunnen we dus vrij makkelijk met hem weg; we laten hem bijvoorbeeld eerst drie kwartier thuis slapen, dan stoppen we hem in de maxi cosi en dan kan ie daar makkelijk een klein uurtje rustig in zitten, dan valt ie voor drie kwartier in slaap. Daarna gaan we weer naar huis en dan is ie nog even wakker en leg ik hem weer in bed. Ik kan dus prima twee uurtjes weg met hem. Vaak doe ik dat in de middag, na de 15 uur fles, omdat hij dan in bed wat moeilijker slaapt.

Geplaatst

Lieve allemaal,

Valesca mailde mij de foto's en oh oh oh wat heb ik een spijt dat ik niet ben meegegaan met mijn kleine lieve Jack. Wat een prachtige babies bij elkaar, en het ziet er ontzettend gezellig uit. Wat me vooral opvalt is dat alle moeders er stuk voor stuk zo mooi en gezond uitzagen, ondanks het slaapgebrek bij een aantal van jullie. Echt bijzonder om te zien. Maar die babies die doen het 'm, geweldig! Volgende keer wil ik mee :-)

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

goed zo lekker mee gaan dan haha!!

Violetta goed gegroeid je meisje hoor en dat hoofdje geen zorgen maken!! Hoe groot is haar hoofdje nu!? mijn meisjes hebben ook allebei klein hoofdje!

Ze ziet er super uit!

Geplaatst

Violeta, maak je er maar geen zorgen over. Anne is nu 6 mnd en 64 cm...vergeleken met anderen ook een kleintje. Maar wel goed gezond enz.

Als ze maar binnen een bepaalde lijn meegroeien. Hoe oud is ze nu? Hoe is het gegaan vannacht?

Hier gisteren iets nieuws...ze lag ineens op haar buik in haar bedje. Ze sliep niet, maar lag te spelen. Wel even schrikken zeg! Ben nu wel blij met het sensormatje. Ze sliep vannacht wel weer gewoon op haar rug. Vind dat toch wel een beetje eng.

Wat een heerlijk weertje he? Straks maar eens naar buiten...lekker op een bankje in de zon en uit de wind. Lente!!

Geplaatst

Violeta,

Kan me wel indenken dat je jezelf dan zorgen maakt als dit gezegd wordt.

Elk kindje groeit anders. Emma ziet er prima uit, een vrolijke, knappe, slimme meid!!

Enne, je bent zelf ook niet heel lang, toch.

Moos,

In bed op haar buik gedraaid, met slaapzak aan?

Dan is zo'n sensormatje inderdaad prettig om te hebben. (hebben zelf ook de Angelcare)

Maar als ze op haar buik kan draaien, kan ze ook haar hoofdje goed omhoog doen en van links naar rechts draaien.

Dus het kan geen kwaad, maar dat je geschrokken bent toen je het zag, geloof ik goed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden