Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het was inderdaad een ontzettend heerlijke dag!

Marianne,

Heb ook was buiten gehangen, 3 machines. (ahum, ook al is het zondag.....)

De vouwwas is nu klaar, mama heeft me meegeholpen.

Mijn moeder is vanmiddag hier gekomen en samen hebben we de 'vluchttas' nagekeken en ingepakt, de bovenverdieping gestoft en gezogen, boodschappen gedaan en heerlijke lasagne gemaakt.

Denk dat ik de strijkwas zo ga doen, moet de komende 3 dagen werken. (YES, de aller laatste 3 dagen en dan krijg ik verlof)!!!!!

Morgenavond en dinsdagavond zijn ook al volgepland en dan ligt die was naar mijn idee te lang te wachten om in de kast gelegd te worden.

Even manlief vragen om de strijkplank te pakken. ;-)

Doortje,

Jij hebt ook genoten van een zonnige dag samen met je vrienden. Heerlijk he!!

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

27 september: Laika, controle VK

28 september: Wish liggingsecho/vk

29 september: Mamavannoah groeiecho en controle gyn

29 september: T.K controle verloskundige..

29 september: Doortje controle VK

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

Geplaatst

Hi wish, hier ook vier wassen gedraaid. Vandaag weer, t lijkt weer mooi weer te worden! Gister veel roze vandaag de witte babykleertjes. Ben zo blij dat ik nu eindelijk wat met de babyspulletjes kan doen! En geboortekaartje vandaag maken, beetje laat 3 weken van te voren ... Maar ik denk dat we t wel redden 

Geplaatst

*breekt in*

Dames, deze september-mama wil jullie alvast allemaal veel succes wensen met de laatste loodjes! Succes met jullie bevalling en geniet straks van jullie wondertjes! Het is gewoon hartstikke leuk!

*breekt weer uit*

Geplaatst

Dames, ik heb toch zo raar gedroomd vanacht. Op een gegeven moment braken de vliezen, maar dat had ik niet gemerkt. Dat kwam pas toen ik wakker werd. Toen zag ik gelijk dat het vruchtwater troebel was. Ik ben toen gewoon naar een normale controle afspraak gegaan bij de VK, maar die reageerde er eigenlijk niet op. Ook had ik nog helemaal geen weeen. Dus hij maakte met mij gewoon een nieuwe controle afspraak voor een een paar dagen later. Echt zo raar...

Eenmaal wakker geworden was er naturlijk niks aan de hand. Heb alleen een beetje zeurende buikpijn, maar dat is continu en niet gecombineerd met harde buiken ofzo. Meer zo'n beurs gevoel zeg maar. Hoop dat het weer over gaat.

Ga zodadelijk lekker koffie drinken met 3 andere zwangere meiden die ik ken via zo'n zwangerschapscursus. Die zijn ook allemaal in oktober uitgerekend (dus dat is wel leuk)

@ Wish: heerlijk dat je was aan kant is. Fijn dat je mams even geholpen heeft

@ Marianne: leuk toch met al die kleertjes. Nu druk met je kaartje aan de slag, dan komt het allemaal wel goed.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

wish: heerlijk ook bijna verlof!!!!!

doortje: gek he dat je zo raar kan dromen!!!

lekker meiden dat de wasjes gedraaid worden,hier ook,kleine wasjes zo hou ik het een beetje bij

rene is vandaag weer aan het werk,dus het normale leven gaat weer beginnen,heb het daar wel een beetje moeilijk mee hoor,je leeft zo lang naar zo'n geboorte toe en dan pats boem is het weer voorbij,nou ja we genieten nu natuurlijk nog steeds!!!!

Geplaatst

Marianne,

Oef, nu pas je kaartje gemaakt. Maar, het is nog op tijd klaar en dat is het belangrijkste!

Esk,

Dank je wel voor je berichtje!

Doortje,

Dat zou toch wat zijn als je droom in het echt zou gebeuren.....

Dan raak je neem ik aan toch wel in 'lichtelijke' paniek. Hahaha!

Gelukkig was het een droom!

Leuk dat je contact hebt met 3 meiden die ongeveer even ver zwanger zijn, gezellig saampjes met verlof!

Valesca,

Zal wel wennen zijn dat René aan het werk is gegaan.

Je kan het wel alleen, maar denk dat je toch wel eens 'mis' pakt op een paar extra handen in huis.

Inderdaad bijna verlof, nog 2 dagen werken!!!

Heb donderdag en vrijdag al een lunch-afspraak met vriendinnen. Jippie!

Geplaatst

Oh wish, nog twee daagjes.. het schiet ineens op! Leuk dat je ook lunch afspraken hebt gemaakt. Het is er prachtig weer voor. Lekker op het terras.

Valesca: lijkt me inderdaad raar dat rene weer is gaan werken. Gefeliciteerd trouwens met Rene. Hij is toch jarig vandaag?

Vraagje: kan beginnende striae ook jeuken? Ik zie dat ik toch niet aan de striae ontkom en mijn buik jeukt echt de hele tijd. Precies zo rond mijn navel. Zo irritant..

Geplaatst

klopt ja hij is vandaag jarig,dankjewel

het ging heel goed vandaag,sanne was ff op ons bed gaan liggen toen ik feline de fles gaf en toen viel ze in slaap dus kon ik ook ff slapen

verder ging het erg goed!!!

ja straie kan jeuken,ik had ook geregeld jeuk hihi

Geplaatst

Hi wish, toch nog geen kaartje... was beroerd vandaag, griep gevoel: hoofdijn, oorsuizen, de hele dag op de bank :-( hopelijk is t morgen weer weg en kan ik t kaartje gaan ontwerpen

Hi valesca, feli met je mannie!!

Geplaatst

:clap2:Ellen van harte gefeliciteerd!!!!!

Wouw het was paar maanden geleden toen ik tegen je zei dat we mama's worden in 2011!!!! Het is al gebeurd! Geniet maar!

Dikke knuffel,

Violeta

Geplaatst

Hihi,

Dank jullie wel allemaal! Ik wil al de godganse dag foto's plaatsen, maar nu is m'n vriend hier en kan hij wat skin2skin toepassen en ik tenminste wat deftig schrijven. haha.

Ja Valesca, nu ben je niet meer alleen haha. En inderdaad Violeta, ongelooflijk! Nog geen jaar geleden beloofden we aan elkaar dat we mama's in 2011 gingen worden en het komt gewoon uit.

Wish, dank je voor het aanvullen van de lijst. Héél raar en grappig hoe ik er nu plots bij kom te staan, bij Valesca.

De laatste paar voedingen doet hij het heel erg goed, maar hij heeft wel dipjes omdat hij nog te jong is en te snel opgeeft met zuigen waardoor hij niet genoeg binnen krijgt en dus ook niet genoeg aandikt. Ik heb dus twee keer handmatig moeten afkolven in een klein bekertje om dan na zijn zuigen wat bij te gieten met het bekertje. Maar nu doet hij het dus wel goed, hopelijk blijft het zo (waaw en bij elke bv beurt mega menstruatie krampen. Mn baarmoeder trekt zich spectaculair goed terug zeggen ze hier). Hij heeft al een hele bos haar, grappig. Ik mocht tijdens de bevalling ook het hoofdje zelf voelen dichterbij komen, en met het persen op de baarkruk goed meekijken. Heel gek allemaal. Op de zwangerschapscursus nog geen twee dagen ervoor zeiden ze dat een baby twee keer geperst moet worden: eerst het hoofdje en dan de schouders. Maar bij mij ging eenmaal het hoofdje erdoor alles meteen mee. Helemaal onverwacht mocht ik hem dan meteen in mijn armen nemen, compleet onder de huidsmeer en met een lekker sappige kreet. Omdat hij nog jong is willen ze hem nog niet wassen de eerste week, het zou teveel energie kosten. Ook ligt hij al 2 dagen bloot op mijn huid zodat hij zijn temperatuur niet zelf moet regelen en ook weer die energie in groeien kan steken. Kortom: al mijn kleertjes die ik bij heb voor niets mee :-)

Hier nog wat fotootjes, van net na de bevalling en vanochtend nog. M'n vriend helemaal trots op me omdat ik de bevalling zo goed heb doorstaan. En toch maar zonder verdoving doorstaan, goed he! Al ben ik wel wat gescheurd en gehecht geraakt. Begint nu te beteren en kan toch al vrij vlot plassen terug. Hij is helemaal verliefd op hem, zo schattig om te zien.

Onze zoon, Dante..

[ATTACH=CONFIG]2349[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]2350[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]2351[/ATTACH]

Geplaatst

Wowie, zo vlak voor t slapen gaan lees ik nog net je bericht, Ellen! Leuke foto's en fijn om te horen dat de bevalling goed is gegaan: helemaal op eigen kracht! Super!

Realiseer me nu dat ik morgen ook maar ns n vluchtkoffer klaar moet gaan zetten... Alhoewel ik gevoelsmatig nog zeeën van tijd heb.

Geniet van je mooie mannetje en de bv gaat ook vast goed komen! Xxx

Geplaatst

O Ellen wat een absolute beauty heb je op de wereld gezet! Zo mooi en zacht, en dat haar, prachtig!

Ik had vandaag groeiecho, die van ons heeft ook een bos haar en loopt lekker voor in de groei. Werkelijk alles is hier klaar voor zijn/haar komst. Jammer dat de mate van voorweeen geen voorspelling zijn, anders zou ie vast & zeker een dezer dagen komen ;-)

Geplaatst

Toverstafje,

ik wil ook op jou reageren. Dat je broer zich gekwets voelt,snap ik helemaal. Vroeger als ik een zwangere vrouw hoor klachen,dacht ik altijd wat een muts,ik plaats blij te zij zit ze te klachen. Nou ze krijg tenminste een kind terwijl ik zo vanhopig dezelfde probeer te krijgen.

Nu ik zwanger ben,snap ik ook wat ze het allemaal over hebben want ik heb het ook best moeilijk gehad en toch ben ik mega gelukkig dat ik het mee mag maken.

En toch vind ik dat je op facebook mag schrijven wat je wilt. Kijk als je bij je broer gaat klachen,dan is het heel vreemd,maar je zegt niks tegen hem,je doet het op facebook.

Succes verder in deze lastige situatie.

Geplaatst

Hoi Violetta, vlg mij was het mamavannoah die dit met haar broer heeft. Maar ben het wel met je eens!

Heb net zo'n weeentimer op mijn iPhone geinstalleerd. Het zal zeker wishfull thinking zijn, maar deze oefenweeen komen om de 5 min en duren ca 1 minuut, ik probeer te ontspannen maar ze doen best zeer. Het zijn geen echte want die zijn veeeeel erger maar ik hoop dat ze ergens goed voor zijn.

Iemand anders met hetzelfde?

Ellen als je tijd hebt, laat je ons het bevallingsverhaal weten? Ben zeer benieuwd...

Geplaatst

@ ellen: wat een prachtig kindje meid! ook zo'n mooie bos haar! fijn om te lezen dat alles goed gaat met jou en hem.

@ toverstafje: een weeentimer.. handig hoor. hoe heet die app precies? hebben ze nog door gezet? bij mij is t zo rustig dat ik totaal niet het gevoel heb dat ik binnenkort ga bevallen. zelfs weinig harde buiken op t moment.

@ violetta: zwanger zijn is inderdaad niet altijd even gemakkelijk. maar we hebben t graag voor over, maar af en toe flink klagen moet kunnen inderdaad

lig zelf nu wakker van maagzuur. zo irritant.. ben nog wel moe namelijk. onze kerel is ook nog een erg druk dus dat helpt niet mee om weer in slaap te vallen. mark is net de deur uit naar z'n werk dus ook niemand meer em lekker tegen aan te liggen..

Geplaatst

Doortje, hetzelfde hier: nog nooit n harde buik gehad zelfs! Ik was zelf drie weken te laat, Miss erfelijk? Vanaf 20 weken geen echo meer gehad dus weet niet of ze al haar heeft. Kan nog wel n tijdje zo door gaan. Ook maagklachten zijn nagenoeg over... :-)

Geplaatst

Doortje, de app heet Labor Mate, kost 79 cent vlg mij. Best grappig. Na een uurtje of 2 werd het rustiger in mijn buik.

En er is een wonder gebeurd, ik sliep toen vanochtend de wekker ging! Ik denk dat ik wel zo'n 3 a 4 uur geslapen heb, dat is deze dagen een unicum. Voel me meteen een stuk beter ook. Dat maagzuur is idd erg balen. Ik heb die Omeprazol oid maar neem als ik in bed lig ook vaak nog 1 Rennie. En drukke babies maken het ook niet makkelijk om in te slapen, ik weet er alles van.

Nu weer een hoop gerommel en gestommel van binnen, maar ik heb me er op ingesteld dat dit nog een paar weken zo kan blijven. Net wel lekker in het kamerte rond zitten neuzen, heerlijk dat er straks een kleintje in ligt. Ik had voor de zekerheid 1 setje prematuur in mijn vluchttas gedaan, maar die kan er nu wel uit nu ik gisteren gezien heb dat de baby rond en gezond is :-)

Fijne dag allemaal

Geplaatst

wat een mooi mannetje ellen!

Feline lag ook bloot eerst maar die mocht de 2e dag wel wassen en aankleden!

Maar zo bloot op bloot is ook erg fijn!

Fijn dat het allemaal goed gaat geniet ervan!

Super gedaan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden