Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Fijn dat ik hier mee kan schrijven. je leest toch heel herkenbare dingen.

Wat een gezelligheid hier...is wel even anders dan op het septemberforum. Ik heb wel geprobeerd om alles bij te lezen...

Zat gisteren te lezen en toen ik wilde reageren...ja hoor een dame die niet wilde slapen! Ze heeft daarna de hele middag gehuild of heel wakker bij mij gelegen.

Gelukkig heeft ze hier overdag een wakkere periode en slaapt ze 's nachts al aardig door. We hebben haar eerst een paar keer wakker gemaakt om elf uur, maar de laatste paar dagen niet meer en dan slaapt ze door tot een uur of drie. En dat dus vanaf acht uur! Super, nu alleen nog acht uur zien te rekken tot tien uur, dan hebben wij ook echt een lange nacht. Om zelf ook al om een uur of half negen te gaan slapen...

Karin, heerlijk een weekendje rust, lekker genieten!!

Laika, hoe is het gegaan met het slapen?

Valesca, ik heb het een poosje bijgehouden. Nu niet meer...is wel fijn om voor jezelf een overzichtje te hebben. Ik heb voor de krampjes eerst een andere fles geprobeerd, dat hielp al en ook andere flesvoeding en nu gaat het aardig goed.

Wish, soms denk je niet aan de foto's. Wij hebben nu de camera altijd op de tafel liggen, dan pak je hem toch even iets eerder. Als je je ticker op de site een dag achter zet en dan gebruikt klopt hij dan wel? Een pyjama heb ik ook niet. Wanneer doe je dan wel een pyjama aan en wanneer niet...ze slaapt bijna de hele dag!! Nu dus nog maar in haar kleren slapen.

Esk, succes bij de fysio en ja zoals je zelf al zegt oefenen..oefenen...oefenen. Je hebt ook een dvd die je gratis kunt bestellen met allerlei oefeningen. Ik weet zo niet meer waar...zat volgens mij bij de blije doos een infoblaadje in.

Ellen, fijn dat je een goed gevoel hebt bij de mevrouw van kind&gezin. We hebben hier ook een erg fijn persoon. Dinsdag moet ik voor het eerst naar het consultatiebureau, maar dan naar de arts. Ben erg benieuwd!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn om te horen, Joy! Ik ben benieuwd.

Joris heeft vannacht 6 uur achter elkaar geslapen... alleen jammer dat het van 19 uur tot 1 uur was :(. Ik had de wekker gezet voor de laatste fles, maar ben er doorheen geslapen. Waarschijnlijk omdat ik zo verschrikkelijk moe en verkouden ben. Naja, daarna was het 5.15 en dat alleen omdat hij een poepbroek had, want hij dronk maar 50 cc (!) en sliep toen tot 8.15. Vanavond ga ik 'm dus wél wakker maken rond 11 uur en dan hoop ik dat hij die 6 uur in de nacht gaat doen. Dat zou echt enorm fijn zijn! Hij drinkt trouwens in de nachten wel steeds minder, vaak niet eens 100 cc, dus je zou zeggen dat hij ergens al in z'n hoofdje een dag/nachtritme heeft, maar nog nét niet helemaal. Slapen van 23 tot 6 of 7 klinkt echt hemels! Joris is nu 7 weken en ik begin het echt te merken dat mijn nachtrust niet is zoals anders. Je kan het een hele tijd volhouden, maar opeens is het potje dan echt leeg...

Laika, kan het zijn dat Jim in de avond een huiluur (nou ja, 2 uur) heeft? Ik weet ook niet hoe hij huilt (echt krijsen?), want anders zou je kunnen overwegen om er bijvoorbeeld een half uurtje (kwartiertje, 10 minuten, wat je prettig vind) niet heen te gaan. Het zou kunnen zijn dat Jim soms gewoon even moet huilen voordat hij in slaap valt en als je er dan steeds bij bent, krijgt hij de rust niet om wel in slaap te vallen. Het hoeft niet, natuurlijk, maar dat zou ook kunnen.

En het is inderdaad belangrijk overdag het zo licht mogelijk op z'n kamertje te houden. Hij moet toch echt dat verschil in dag en nacht doorkrijgen. Wij doen de gordijnen op dit moment overdag nooit dicht. Als ze wat ouder zijn, merk je vanzelf wel wanneer dat wel nodig is.

Valesca, verborgen Reflux is niet fijn. Hoe stellen ze dat vast? En krijg je daar dan medicijnen of iets voor?

Wish, wij laten Joris ook in z'n kleertjes slapen hoor. Je merkt vanzelf wel wanneer het handig is als hij in een pyamaatje gaat slapen. Ik geloof dat Thomas vanaf een maand of 4 a 5 in een pyama ging slapen. Het is nu inderdaad nog zo'n gedoe met dat omkleden. Veel praktischer om ze zo in bed te leggen. Thomas (is nu 16,5 maand) krijgt nu zelfs overdag nog niet eens een pyama aan voor z'n middagslaapje. Ik trek dan z'n broek uit en hij gaat met z'n shirt of trui de slaapzak in. Ik denk dat het maar net is wat je zelf prettig vind.

ivfmoeder, slaap ze!

Geplaatst

Hi!

Ja, vannacht na de fles van 23.00 uur is ie gelukkig weer lekker gaan slapen tot 3.45 uur! De volgende fles is ie ook weer lekker gaan slapen tot 7.45 uur en nu ligt ie ook nog te slapen. We hebben wel zijn kamer ietsje lichter gemaakt sinds de fles van 7.45 uur en vanmiddag gaan we weer lekker met hem wandelen in de kinderwagen. Als ie dan vanavond weer wat langer wakker is, dan is dat maar zo. Zo lang ie maar tevreden is. Als ie moe wordt en gaat jengelen leggen we hem wel weer in zijn wiegje en misschien moeten we hem inderdaad wat langer laten huilen (krijsen is het gelukkig niet). Alleen dat vind ik wel heel lastig, hij is nog maar drie weken en het lijkt hem toch ook wel heel erg te doen om geborgenheid (zodra ie lekker tegen ons aan ligt is het huilen over). Lastig!

Esk, klinkt goed van Joris, nu inderdaad nog even het ritme verleggen. Ik hoor veel meiden zeggen dat rond de 6/7 weken de moeheid echt in alle hevigheid toeslaat. Poeh, ik heb er nu al best last van, haha.

Zodirect weer kraamvisite...Dat is ook een aanslag op de je rust en regelmaat zeg. Wij hebben bijna elke dag (soms een dagje ertussen) wel iemand over de vloer. Gezellig hoor maar soms komt het net niet uit met de voedingen of het wandelen en is je hele idee van de dag weer naar de haaien...Hebben jullie ook nog zoveel visite?

Geplaatst

@ Moos, leuk dat je hier ook mee komt schrijven! We maken er gewoon een gezellig september/oktober topic van! Lekker trouwens dat je al steeds meer door kan slapen. Die langere perioden slapen zijn echt fijn!

@ Esk, tja.. kan gebeuren dat je door de wekker heen slaapt. Komende nacht beter toch? Het lijkt inderdaad al wel een beetje op een dag-/nachtritme zo.

@ Laika: heel herkenbaar wat je schrijft over Jim. Jorrit heeft ook echt zijn wakkere uurtje. Hij wordt dan graag genknuffeld, maar als we hem weer in bed leggen begint hij ook gelijk te huilen. Gisteren zijn we van half 9 tot half 1 met hem in de weer geweest. Om half 11 had hij nog voeding gehad, maar daarna flinke krampjes. Uiteindelijk is hij bij Mark op de borst in slaap gevallen en heeft hij hem weggelegd. Blijkbaar was hij wel zo moe (ondanks dat hij overdag goed geslapen heeft) dat hij tot vanmorgen 7 uur heeft geslapen. wij hadden de wekker gezet (mocht zo van CB), maar moest hem zelfs nog wakker maken. Hij heeft toen niet heel goed gedronken waardoor hij een uurtje later (toen hij echt klaarwakker was) nog wat extra gedronken heeft. We hadden daarna veel moeite om hem weer aan het slapen te krijgen, maar gelukkig viel hij een uur geleden weer lekker in slaap. Het blijft toch een beetje zoeken vind ik. De ene dag gaat veel beter als de andere..

Wat betreft de gordijnen openen. Wij zetten na 8 uur 's ochtends de rolluiken een stukje open zodat het licht binnen kan komen. Het is dan niet super donker meer op z'n kamertje, maar ook niet heel licht. Beetje tussenin zeg maar. We merken wel dat hij inmiddels graag in zijn eigen bedje ligt. Ik merk dat dit voor mijn nachtrust ook veel beter is, want ik werd echt van ieder geluidje wakker.

Valesca: succes met bijhouden van je dagboek. Hopelijk is het geen verborgen reflux..

Geplaatst

thx allemaal

We hebben nu de nieuwe fles en elke fles gaat al beter,ze drinkt rustig en niet meer moeilijk doen of huilen.....nu kijken of ze daarna ook rustig blijft vannacht wilde niet meteen liggen namelijk maar ja kan net zo goed iets anders zijn hé

Ben iniedergeval blij met de dr brown fles!

Heb nutriton johannes broodpitmeel in huis voor het geval(dat dikt de voeding in) als het verb.reflux is dan kun je dat gebruiken met evt.mediactie hopelijk is dat niet nodig!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat een herkenning zeg! Huiluurtjes, krampjes, dag/nachtritme. Ondanks onze consequente regelmaat en inbakeren zitten wij, vooral 's avonds, ook met een huilende baby. Ik kan hem ook niet zo lang laten liggen. Denk echt dat ze soms flink geknuffeld en gekoesterd moeten worden, alsof ze heimwee hebben. Wat later op de avond zijn het vaak krampjes. Zo zielig! Dan wordt troosten ook moeilijker. 's Nachts gaat gelukkig wel vaak goed.

Violetta en Vlok, how is life???

Leuk dat septemberdames hier aansluiten. Leerzaam ook voor ons ;-)

Geplaatst

Heel snel want moet meteen door, naar een trouwreceptie :-)

ik heb gelezen dat als ze hun huil-uurtje meemaken, nadat aan alle andere behoeften zijn voldaan, je er gewoon bij moet zijn en je aanwezigheid laten merken. Dus pakken mag, maar geen eten geven en ook niet proberen te troosten. Gewoon je warmte laten voelen en laat ze maar wat doen. Gisteren hadden we ook een krijsen Dante, en uiteindelijk heb ik hem toch nog een borst gegeven, maar dan wel pas als het kon qua timing. Huilen kost ook veel energie natuurlijk. Maar vanaf dan was hij super vredig en heeft hij tot 4u geslapen. Denk ik toch. haha. Hij was wakker rond 2u30 maar ik denk niet dat ik hem nog extra gegeven heb al kon hij er wel aan (lag toen naast me in bed).

Pyjama'tjes doe ik wel aan als het kan. Zo kan je toch tenminste de kleertjes van de dag ervoor weer aandoen als hij ze zelf niet vuil heeft gemaakt die dag. Ik denk dat we een geduldig ukkie hebben op vlak van aan en uitkleden hihi.

Moeilijk he, om je kindje te leren kennen en uit te vissen wat hij/zij nu echt wil: eten, slapen, troost, geborgenheid, spelen, kijken, ontdekken, huilen,... ik ben er zelf ook nog altijd niet uit wat hij precies wil. Valt het jullie ook op dat de eerste week erg rustig is verlopen, maar ze dan meer en meer 'karakter' beginnen te tonen via huilen en andere lichaamstaal?

Wat is verborgen reflux? ik weet wat het is, maar wat is de oorzaak?

Fijn dat iedereen hier ook af en toe komt mee-buurten!

liefs (goh wat ik ben ik weer moe moe moe!)

Ellen

Geplaatst

Verborgen reflux:Meestal is dit te wijten aan de plotse verslapping van de onderste slokdarm kringspier die de maag afsluit, dit probleem lost zichzelf na enkele maanden op. Soms is er echter meer aan de hand of is de baby zo ongemakkelijk dat een behandeling nodig is.

Te vroeg geboren kinderen kunnen er sneller last van hebben

Sympotomen

Regelmatig de tong uitsteken en veelvuldig, luid slikken

Pijnlijke gezichtjes trekken van het zuur dat terugvloeit

Typisch geluidje (klinkt een beetje als 'hieiep')

Erg onrustig, gespannen zijn

Slecht slapen, vooral wanneer de baby plat ligt

Het hoofdje naar achter willen houden en opstrekken omdat zo het minste zuur terugvloeit

ze slaapt wel heel goed en alle sympotomen zijn niet heel heftig maar we houden haar in de gaten

ben zo benieuwd bij vlok en violetta

Geplaatst

Valesca, ik zie dat Feline misschien ook verborgen reflux heeft. Bij Mara zijn alle symptomen duidelijk aanwezig. Nu we nutriton door haar voeding doen gaat het wel beter. Het is nog niet helemaal over, maar hoop dat de osteopaat nog kan helpen voor we verder gaan kijken. Succes bij het in de gaten houden.

Kom ook regelmatig kijken of er al nieuws is van Vlok en Violeta. Helaas weinig tijd om te reageren. Mara is erg onrustig de laatste tijd. Veel huilen, weinig slapen. Ze slaapt net rustig als ze weer wakker moet worden voor de volgende fles. Hoop dat de krampjes snel voorbij zullen zijn en ze ook geen last meer heeft van de reflux...

Groetjes wendy

Geplaatst

Moos,

Had ik je toch gezegd, dat het hier beregezellig is!

Het bijlezen gaat nog wel, maar dan heb je nog het reageren op elkaar. (dit schiet er bij mij de laatste tijd wat bij in....)

Wat fijn dat ze het dag en nachtritme al in de gaten heeft gekregen.

Heb nu bij een andere site een ticker gemaakt, hier heb ik geen tijd in hoeven vullen en nu klopt die wel, eindelijk.

Wil toch wel een ticker die goed is.

Esk,

Wow, 6 uur achter elkaar geslapen. De tijd was niet zo 'goed gepland' van Joris.

Logisch toch dat je het echt wel begint te merken dat je nachtrust wordt 'verstoord'.

Ik heb hier tot nu toe nog geen last van, maar denk toch echt wel dat dit nog komen gaat.

De tip mbt het aangeven van een pyjama zal ik onthouden, dank je wel.

Laika,

Lijkt me ook lastig als je kindje om geborgenheid 'vraagt' en om dit dan niet te bieden en te laten huilen.

Hij heeft al dit tijd geborgenheid gevoeld toen hij in je buik zat, dus dit wil je blijven bieden.

Denk dat ik dit ook erg lastig zal gaan vinden.

Ga Mijke voeden, kom misschien nog terug.....

Geplaatst

Zo, hier een dame die zich na 3 uur heeft gemeld om te willen eten. Hoop dat ze er na deze voeding 4 uur tussen laat.

Ze drinkt goed en laat goed merken als er iets niet goed zit, bijv. Boertje, genoeg gehad, omhoog gehouden wil worden en een beetje moet spugen. Is meestal 1 mondje wat ze terug geeft.

Ellen, hoe was de bruiloft?

Merk je iets aan dante nadat hij in een wat drukkere omgeving is geweest?

Geplaatst

En? Hoe ging het vannacht Wish?

Hier 5,5 uur tussen de laatste en de nachtvoeding! Joehoe! Heerlijk kunnen slapen en voor de verandering voel ik me ook nog 's fit ook (ondanks een flinke verkoudheid). Oh! Wat hoop ik dat dit zich doorzet... dan komt er wel een fles rond 8 uur uit ipv 7 uur, maar dat vind ik echt helemaal niet erg, dat uur lopen we ergens op de dag wel weer in (ik zit zelf het liefst op een schema van 7-11-3-7-11, komt natuurlijk niet op een minuut nauwkeurig, meestal proberen we binnen een marge van een half uur ervoor en een half uur erna te blijven...).

Vanmiddag aan het einde ervan komen opa en oma oppassen op de kleintjes. Wij hebben een etentje van de familie (de andere kant dan) en daar zijn ze allebei nog een beetje te klein voor. En opa en oma vinden het natuurlijk hartstikke leuk om een keer op te passen (wonen wat verder weg, dus zien de kleinkinderen wat minder). Heerlijk om er even samen uit te zijn zonder kinderen! Dat komt echt zelden voor en is o zo belangrijk.

Geplaatst

Hoe is het gegaan met iedereen vannacht?

Esk, heerlijk geslapen dus, wat fijn! En vanavond lekker met z'n tweetjes weg, geniet ervan!

Wish, ik heb ook zo'n ticker aangemaakt bij Lilypie maar ik krijg hem niet in mijn handtekening geplakt, kun jij mij vertellen hoe ik dat moet doen?

Hier weer een enerverende avond gehad met Jim, vanaf 18 uur tot 00.30 lopen rommelen met hem. Tussen 20 uur en 00.30 uur is meneer zelfs helemaal klaarwakker geweest...Daarna, na een hoop getroost en gesus, is ie in een diepe slaap gevallen tot half zes. Hij had zijn laatste fles gehad om 23.15 dus daar zat dan wel ruim 6 uur tussen, maar volgens mij was dat meer omdat hij zo vreselijk moe was.

Om half zes dus de volgende fles, toen weer lekker gaan slapen, om half tien weer de volgende fles, en nu ligt ie weer heerlijk te slapen.

Er komt dus een soort van patroon in (dit is volgens mij de vierde dag op een rij dat het ongeveer zo gaat) maar dat ie de hele avond wakker is is toch wel heftig hoor. Maar goed, zolang ie rond middernacht instort hebben wij in ieder geval nog een beetje nachtrust....

Jee, ik ben nou toch ook wel heel benieuwd naar Vlok en Violeta!

Geplaatst

Hier ging het vanacht ook wel redelijk. Van gisterenmiddag 3 uur tot 9 uur is meneer steeds flink wakker geweest. daarna in slaap gevallen en om 3 uur kwam hij voor zijn voeding (we wilden hem om 11 uur niet wakker maken. Om kwart over zeven kwam hij weer en is daarna ook weer heerlijk geslapen, zodat wij vanmorgen ook lekker uit konden slapen tot 10.30 uur. Hij werd zelf weer wakker om 11 uur, zodat hij eerst nog even lekker mee kon onder de douche (waar hij toch wel even aan moest wennen met zoveel water.. haha.. maar uiteindelijk vond hij het wel wat). Hij ligt nu al een uur in zijn bed, relatief rustig, maar is nog niet weer gaan slapen. Hopelijk slaapt hij zo toch nog even, want vanmiddag gaan we op verjaardagsvisite bij zijn oom, die 20 is geworden vandaag. Dat zal dan ook wel niet heel veel slapen worden schat ik in.

Vlok, Violetta: hopelijk is alles goed gaan. Ik ben ook echt reuze benieuwd!!!

Geplaatst

Hoi meiden , eindelijk even tijd gevonden om jullie te laten weten dat ik een MAMA ben geworden!!!!

03-11-11 is ons prachtige dochter Emma geboren! Ze is geweldig! Een echte plaatje (maar dat zegt ieder moeder :D )

De bevalling was moeizam,ik had meer dan 24 uur weeen,ze hebben besloten in het zh om mij niet in te leiden omdat ze hebben gezien dat ik al bezig was.Maar weeen om 4 min meer dan 20 uur lang was geen pretje. persen ging snel(niet voor mij gevoel) ik was 15-20 min aan het persen en toel lag zij in mijn armen.

Ik ben heel erg moe van alles,nog zelf duizellig,ik kom snel bij jullie lezen en schrijven. Als jullie elkaar ergen verplaatsen a.u.b. laat mij ook weten vie een pb.

Meiden het is ons allemaal gelukt!!!!!!!

x Violeta

Geplaatst

Violetta wat een super nieuws en prachtige naam stond ook op ons lijstje!!!!!!!!

Doe rustig aan en kom lekker bij!!! vervelend zo lang weeen maar persen ging snel hoor;)! vooral voor een eerste

geniet ervan

Geplaatst

Violeta wat een mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd met Emma! Vervelend dat je het zo zwaar hebt gehad... rust goed uit, laat je lekker verwennen en geniet met volle teugen!

Geplaatst

Esk,

Zal zeker fijn zijn om door te kunnen slapen! Geniet er maar lekker van!

Een prettige middag!

Laika,

Ik kreeg het ook niet voor elkaar om de ticker te kopiëren, mijn man heeft dit gedaan toen ik Mijke aan het voeden was.

Zal dit aan hem vragen en dan antwoord geven op je vraag.

Violeta,

HOERA!!!! Emma is geboren.

Van harte gefeliciteerd en geniet ervan!

Je hebt het super knap gedaan!

Geplaatst

Violeta: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu eerst uitrusten en je lekker laten verzorgen en verwennen.....

Liefs Dee

Geplaatst

Violeta, Proficiat met jullie dochter Emma!! Geniet er maar van meid! Het zijn zo'n mooie tijden!

Laika, Ik heb ook een ticker van Lilypie. Je moet de code die begint met url kopieren. Heb er ook een tijdje op gezocht maar toen ik deze kopieerde lukte het mij wel.

Hier nogaltijd alles goed. Gisteren was Alexis de ganse dag onrustig. In de voormiddag was ze echt ontroostbaar. Had alles geprobeerd. Uiteindelijk een uur vroeger terug voeding gegeven en dan was ze terug tevreden. In de namiddag kwam redelijk wat bezoek en dan was ze 's avonds natuurlijk uit haar sas van al het lawaai dat er rond haar geweest was. Resultaat: ze wou niet echt in haar bedje. Heb haar uiteindelijk bij mij in bed genomen omdat ik echt niet meer wist wat ik moest doen en ik zelf doodop was. (M'n man had de nacht dus kon ze lekker bij mij zonder ergens last van te hebben) en dit lukte wel. Ze is uiteindijk in slaap gevallen. Heb ze halverwege de nacht terug in haar wieg gelegd. Ze was natuurlijk zo moe dat ze deze ochtend een uur later was dan normaal om voeding te hebben (zet geen wekker dus was zelf ook niet wakker geworden)

Begin toch echt benieuwd te worden naar Vlok!

Geplaatst

Violeta, gefeliciteerd met Emma, leuke naam! Ga er maar lekker van genieten, je hebt een enorme prestatie geleverd zo te horen!

Klinkt stom misschien maar het stelt me wel gerust dat veel van onze babies nog wat onrustig zijn, dan ben ik gelukkig niet de enige met dit 'probleem'! Net hebben wel heerlijk gewandeld met Jim, wij wonen vlakbij de Jordaan in Amsterdam en dus hebben we een heerlijke wandeling over de grachten gemaakt en hebben we nog ergens op een terrasje koffie gedronken. Jim sliep heerlijk in de wagen en op zulke momenten ben ik zo gelukkig! Dan denk ik echt: jee, daar loop ik dan met man en kind, na zoveel jaar eindelijk, wat een geluk!

Akara, ik heb geprobeerd die url te kopieren maar het lukte niet, ik ga het zo nog wel een keer proberen. Wish, als jij het nog even na zou kunnen vragen, graag!

Geplaatst

Violeta, gefeliciteerd met Emma!! Nu lekker genieten van jullie dochter!

Laika, je bent echt niet de enige met een onrustige baby. Ook Mara is erg onrustig. Noah was ook altijd erg onrustig, maar dat ik over gegaan. Komt dus wel weer goed!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden