Ga naar inhoud

@ KrisKras

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lief! thanxx

Wij hebben geen Tese gedaan hoor! Mijn partner moest zich aan leefregels houden en heeft vitamines en visoliecaps geslikt. Nu moest hij voor een "normale" zaadlozing naar het ziekenhuis. Zijn zaad was in jan 2010 zo slecht. Er was gezegd dat de uitslag op 1 hand te tellen was. Nu hebben ze ongeveer 700.000 cellen gevonden en deze ingevroren in 3 rietjes. 1 hebben ze weer ondooit om te kijken of ze de vrieskou zouden overleven en dat is gelukt. We hebben dus echt heel veel geluk gehad. Met een TESE hadden ze ons 50 % kans gegeven omdat hij wel zaadcellen heeft maar ergens op de weg naar buiten gaat er iets niet goed en zijn ze bewegingsloos. Een Tese is nu alleen nog nodig als het op de dag van de punctie niet lukt met vers zaad en als de 2 rietjes geen gewenst resultaat geeft. Dus goede hoop.

Ik ben best wel zenuwachtig wat er allemaal weer staat te gebeuren. Het is ook alweer zo'n tijd geleden dat we de 1ste behandeling hebben gehad. Maar goed, ik hoop dat we een positief resultaat gaan hebben, NET ALS JIJ!!!!!

Nu ga ik gauw mijn bed in, morgen loopt om 06.00 uur de wekker weer af!

Bah...... maar goed, er moeten centen verdiend worden, hahahaha.

Meid, succes hé!

XXXXXXXXX

• Reacties 156
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oooh geen TESE, dat scheelt weer, wat goed zeg dat het zaad dan zo verbeterd is! Ik hoop ook dat jullie snel een positief resultaat krijgen, ik twijfel nog of het bij ons zo is...al wordt de kans steeds ietsje groter! Mijn wekkertje loopt ook altijd om 6:00 uur af, ik weet wat je bedoel! haha werkse!!

Geplaatst

Waarom moeten wij dit toch meemaken, waarom moeten wij dit toch allemaal doorstaan? Is het dan allemaal niet genoeg zo.. Hebben we nog niet genoeg tranen gehad, pijn en verdriet.. Ik kan er niet meer tegen. Het doet zo verschrikkelijk veel pijn... Waarom is dit geluk voor ons niet weggelegd? Waarom is het leven zo vreselijk oneerlijk en zo hard!

Waarom?

Ik kan alleen maar denken aan de tijd.. geen kindje voor ons huwelijk, geen kindje in 2011, geen kindje voordat R. 8 jaar wordt, geen kindje rond de tijd dat mijn moeder jarig is, geen kindje, geen kindje, geen kindje...

Geplaatst

:sad11: Het spijt me zo heel erg dat het weer niet gelukt is met je kindje ....Ik weet helemaal niet, wat ik moet zeggen. Ik hoop voor je, dat je er sterk genoeg bent, om met je laatst kryo verder te gaan.

Ik druk je :(

Sterkte meid

Liefst

Sylvia

Geplaatst

Oocchhh. Jeetje meid toch, ik zit hiet met kippenvel :shocking: en tranen :ohno: achter de computer.

Het is zo verschikkelijk oneerlijk!

Meid heel veel sterkte.

Geplaatst

Lieve Kriskras,

Wat zul je erdoorheen zitten ........ ik leef met je mee !!!

Ik hoop dat je je, ondanks deze enorme tegenslag die je ook tijd moet geven, toch weer kunt herpakken ......

Gaan jullie direct door met de cryo of neem je wat rust tussendoor ?

Ik denk aan je.

liefs hope hope

Geplaatst

Lieve KrisKras

de wanhoop in je bericht zegt alles, ik hoop dat jullie een goede evaluatie hebben en dat je de kracht weer vind om met jullie cryootje verder te gaan.

Heel veel sterkte meid, ook voor je partner uiteraard!!!

lieve groet

Babeth

Geplaatst

hallo meiden...dank voor de lieve berichtjes.. vandaag de evaluatie gehad. Grappig, want de arts had voor de volgende keer morfine opgeschreven bij de punctie omdat ik alle prikken voelde en pijn had... Ik kan me er aleen niets meer van herinneren!! Hij was verbaasd.. Nou haha en ik was ook verbaasd want ik zei: "Pijn? ik heb helemaal geen pijn gehad, die hele punctie is me 200% meegevallen haha ik kan me niet eens meer herinneren dat mijn vriend erbij was!"

Maar goed.. hopelijk is het voorlopig niet meer nodig. We mogen meteen verder voor de cryo, dus zondag ga ik beginnen met LH-testjes en dan krijg ik dinsdag 8 maart een echo om te kijken wnneer de TP plaats zal vinden, waarschijnlijk eind volgende week al! :)

Op naar een nieuwe poging! KrisKras

Geplaatst

Lieve lieve Kris, wat fijn om weer een lach in je berichtje te zien, kan me voorstellen dat je verbaasd was, als je het niet kan herinneren :-), waarschijnlijk tijdesnd de punctie wel pijn maar door de pijnstiller weer vergeten hhihi nou ja dat werkt ook.

Ben ook erg blij om te lezen dat je gelijk door mag en ook door WILT, that's the spirit.

Op naar de volgende poging!!!!!

kus Medusa

Geplaatst

Hoi Kriskras, dat zijn maar goede berichten. Ik ben blij te lezen, dat je zo weer verder kan/mag gaan . :)

Met mij gaat het niet helemaal goed op dit moment, maar misschien heb je dat al in een ander Topic van me gelezen, wat ik vandaag heb gepost.

Ik wens je heeeeel veel succes voor de poging en duim voor je dat het deze keer echt de laatste keer is en dat het lukt

Lieve Groeten

Sylvia

Geplaatst

Lieve Kriskras,

Fijn weer wat van je te lezen en idd met een positieve klank!

Gelukkig dat je gelijk door mag met de cryo!

Ik zal zoveel voor jullie duimen dat het nu gewoon goed moet gaan!!!!

Kus,

Goofy!

:icon_flower::icon_flower::icon_flower:

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey Kriskras,

Hoe gaat het met je?

Ik zie in je handtekening dat je vandaag een fm hebt gehad.

En?

Ben je nu op weg naar een tp van een cryo?

Hoop dat verder alles goed gaat met je!

Hier zijn we met de laatste paar dagen van de pil bezig en ik hoop me woensdag of donderdag over 1 week aan te melden!

Spannend weer!

Fijne avond en liefs,

Goofy

Geplaatst

Hallo Goofy, Wat lief dat je aan me denkt.

De afgelopen weken trek ik het niet meer zo om op het forum te komen. Het kost me allemaal veel energie, heb een enorme klap gehad van die mislukte poging merk ik. Vandaag was inderdaad de FM, en vorige week bij de evaluatie vertelde de dr. dat ik twee dagen na mijn ei de cryo terug krijg omdat hij na twee dagen ingevroren is.. ik dacht..."dit klopt niet" en ben thuis de papieren na gaan kijken. Vandaag legde ik hem die papieren voor, en inderdaad...in zijn papieren van Genk staat dat op dag twee de emmy ingevroren is en op mijn papieren staat dat mijn emmy op dag 4 ingevroren is! Ik zou eignelijk vandaag de pregnyl spuiten en dan vrijdag de TP, maar dat gaat dus niet door. morgen moet hij eerst Genk bellen welke papieren nu kloppen! Gelukkig heb ik nog geen eisprong gehad, ik test nu nog even door met de LH-testjes en donderdagochtend ga ik weer voor een FM en dan hoor ik wanneer ik de TP heb.

Vanaf volgende week weer een spannende tijd voro jullie. het is wel fijn dat je weer kunt beginnen denk ik.. of niet? en nu twee rietjes zaad in de vriezer, dus het moet lukken!!

veel succes hoor!

Liefs KrisKras

Geplaatst

De emmy was dus toch op dag 2 ingevroren en nu wordt de cryo morgen ontdooit en maadag ochtend mogen we bellen of dat goed is gegaan. Zo ja dan hebben we maandag middag de TP. Ik ben nu wel ziek, ik hooop dat het geen nadellige gevolgen zal hebben voor de TP..

Hoe gaat het met jou Goofy? Al gestart?

Lieve groetjes, KrisKras

Geplaatst

Lieve Kris kras, ik lees dat je bijna de tp hebt en dat je je een beetje zorgen maakt omdat je ziek bent. Het enige wat nadelig kan zijn is koorts ( boven 38.9) dus mocht je daar tegenaan zitten dan echt even onderduiken hoor. Ik begrijp je angst! Zelf werd ik in de 2de wachtweek geveld door griep en verhoging 38.6 , ik dacht echt dat de hele behandeling voor niets was geweest. Maar met de paracetamol hield ik mijn temp rond de 37-37.6.

Heeeeeeel veel succes!!!

Lieve groet Babeth

Geplaatst

Hoi Babeth, dank voor je reactie, ik temp. eigenlijk nooit dus of ik koorts heb weet ik neit, maar het zal wel meevallen denk ik, en ik kan morgen nog even uitzieken, voorat ik maandag mijn cryo misschien terug krijg :)

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Hoi Kriskras,

Spannend zeg, maandag je cryo. Ik duim echt voor je dat je niet ziek wordt en dat je zeker geen koorts krijgt!!!

Ik duim gewoon lekker door voor je zodat de cryo nestelt en dat je over 9 maanden mama bent!

Daar gaan we voor!!!!!

Ik neem zondagavond de laatste pil en hoop me woensdag of donderdag aan te kunnen melden.

Hoop echt dat ik niet nog een maand moet wachten.

Nou meid, toi,toi,toi.

Neem gerust een paracetamol en duik lekker onder de wol.

Laat je verwennen en op naar de cryo!

Tot gauw!

XXXXXXXX,

Goofy

Geplaatst

Hoi KrisKras, hey wat fijne nieuws zeg. Ik duim weer voor je me ... Heeeeeel veel succes voor deze cryo pogin...

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Hey meis,

Gaat het een beetje met je?

Niet nog zieker geworden?

Ik hoop het niet hoor!

Hoe laat hoor je dat het doorgaat?

Hoe laat heb je dan de TP ?

Meid, ik vind het heel spannend, laat staan hoe spannend jullie het zullen vinden.

Ik duim me suf en ik hoop morgenavond een prachtig bericht te lezen van een gelukkige drager van een Cryo!

:goodluck1:

Liefs,

:aaaflowersmiley:

Goofy

Geplaatst

Hey lieve Goofy,

Vanmorgen mocht ik bellen maar helaas heeft de cryo de ontdooiing niet overleefd.. het is hard..kei hard en zoo oneerlijk! Het is super zwaar... en moet nu echt even alleen maar janken snikken en slikken... Alles van voor af aan weer overdoen... waarom is het enige wat ik me af kan vragen...waarom??

Geplaatst

Krsikras: Zo ontzettend oneerlijk en zo verdrietig!

Voor de zoveelste keer een tegenslag en dat weer een plekje geven. Het valt absoluut niet mee.

Huil maar uit en vind steun bij je naaste.

Ik wens je sterkte en ik blijf ook met jou mee hopen!!

Lfs,Marlijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden