Ga naar inhoud

zwanger van een tweeling

Aanbevolen Berichten

• 2 weken later...
  • Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Er is hier een tijdje niet geschreven, ik denk ik haal het topic weer even op. ZIjn er nog nieuwe ontwikkelingen?

Hier gaat alles goed, Dex en Lev groeien goed, alleen hebben ze gisteren en vandaag volgens mij een beetje een regeldag.. veel huilen en veel krampjes, normaal valt dit erg mee. Wij zitten grofweg op 6 voedingen per dag, wanneer worden dit er 5?

Danaa, hoe is het met je? Trek je het allemaal nog goed? Werk je nog? In ben benieuwd.

Meiske: Hoe gaat het met jou, begint het al te wennen, het moederschap? Ik hoop dat je je inmiddels zelf wat beter voelt. Hoe doen je kindjes het? Hoe heten ze, zijn het jongens of meisjes?? Ik weet niet of je dat wel wilt vertellen, maar ik ben nou eenmaal best nieuwsgierig. Ben je al wel weer thuis? Zet hem op en het begin is best zwaar, maar het wordt beter...

Meertje: He dame, hoe is het? Heb je al meer nieuws over het hoofdje van je dochter? Ik ben zo benieuwd en duim heel hard dat het meevalt.

Hoe gaat het verder met je dochters? Groeien ze goed?

Sandie, trek jij het nog of ben je momenteel je benen uit je lijf aan het lopen omdat ze begonnen zijn met kruipen!!! haha

Tegen die tijd kan ik je tips goed gebruiken... gebruik je een tuigje of luisteren ze gewoon heel goed naar jou?

Geplaatst

Hee... Even snel tussendoor want de dames zijn net uit zichzelf (!) in slaap gevallen dus hebben onze handen vrij! :) Ze groeien als kool, zijn nu 4.200 en 4.500 gram. E.mma neemt het voortouw :). En ook wij zitten op 5 @ 6 voedingen, is per nacht verschillend of ze doorslapen. E.mma kan het op zich wel maar wordt wakker door haar schreeuwende hongerige zusje. Begin augustus gaan we met haar naar het WKZ, ik hou rekening met het ergste... Het is ook eigenlijk wel zielig, ze kan haar hoofdje nu niet eens oprichten doordat het zo zwaar is. E.mma kan echter al heel goed haar hoofd rechtop houden en op haar achterhoofd liggen. Denk dat het ook nog fysio wordt voor S.aar, maar dat zal de tijd leren...

Hoe os het met jou Surf? Slapen ze allebei al door of lijdt de een onder de ander? ;) en groeien ze ook goed? Hier zitten er ook dagen tussen waarop het eten niet aan te slepen is, en dan geef ik niet eens meer borstvoeding! Denk een soort groeispurtdagen o.i.d.... Hier ook nog steeds krampjes, zitten weer aan de Infacol. Ach, nog even en dan zou dat over moeten zijn want dan zijn de darmpjes al een stuk meer volgroeid.

Meiske, hoe is het? Zijn ze lief voor je? ;) iedereen zegt dat het op den duur beter wordt, dus daar moeten we dan maar in geloven hè!

Sandie, hoe is het met jouw meiden? Al aan hun fruithapje inmiddels? Bijna wel denk ik?

Danaa, hoe is het met jou?

Ik ga eens even wat papieren invullen voor de VU A'dam, heb de meiden destijds geregistreerd in het Nederlands Tweelingen Register en dan moet je af en toe wat invullen. Fijne dag nog!

Geplaatst

Het was idd erg rustig hier!

Marjo geef je nog steeds bv?

Wat fijn dat de jongens het zo goed doen! en ja die regeldagen kunnen best pittig zijn..

En de meiden van Meertje groeien ook al zo goed!Wordt een spannende tijd voor jullie in augustus.

Ik ga heel hard duimen dat het allemaal goed komt!

Meiske ik ben ook zo benieuwd hoe het met jou en je kindjes gaat!

Met mij gaat t redelijk goed. Ik kan alleen niet alles meer en dat is soms frustrerend!

Want ik wil nog nog veel maar mn lichaam geeft aan dat t gewoon niet meer kan.

Ik zit al een aantal weken thuis ( en dat bevalt me prima!) Lekker rustig aan proberen te doen

voor mn 2 kindjes, ze gaan soms zo hard te keer dat mn man er gewoon van schrikt hihi.

Vandaag 25 weken al weer! Wat gaat het hard..

Geplaatst

Surf, hier kruipen ze nog niet hoor hihi... Gelukkig maar, want het gaat hard genoeg. Het gaat eigenlijk hartstikke goed. Ze zijn ook zo leuk. Weet je, je bent gewoon druk, omdat je er 2 hebt, maar verder zijn het gelukkig erg makkelijke meiden. Ze hebben alleen de laatste twee weken wel dat ze 's nachts regelmatig wakker worden en dan ff jengelen of kletsen of wat dan ook. En dan ook vaak om de beurt, dus wij hebben slecht geslapen de laatste weken. Maar vannacht hebben we de babyfoon uitgezet. Als ze huilen dan horen we het toch wel (ze liggen in de kamer naast ons), maar we worden dan tenminste niet van elk geluidje wakker. Vannacht maar 2x ff er uit geweest ipv 6x! Het schijnt dat ze nu ook kunnen dromen, dus misschien worden ze daar wel wakker en onrustig van. Het kunnen ook de tandjes zijn. Maar wat het nou precies is zal ik toch nooit weten.

Jammer dat ze bij jou weer krampjes hebben, maar ook dat gaat weer over hoor. En het kunnen idd regeldagen zijn. Gek is dat hè...

Als je vragen hebt, gewoon stellen hoor, misschien heb ik wel antwoorden!!

Meertje, we zijn idd bezig met groente- en fruithapjes. Erg leuk hoor. Af en toe is het een zooitje hihi.... Ze krijgen het nu nog als extra, dus steeds wat meet hapjes.

Ze zijn dan wel in ene een stuk groter als ze met de haojes gaan beginnen. Zo snel gaat het dan opeens.

Sneu trouwens voor je kleine meid. Hoop voor jullie dat het allemaal een beetje mee gaat vallen. Sterkte iig!

Danaa, goed dat je zoveel rust houdt hoor. Dat is voor jou en je kleintjes het beste. Lekker genieten van het niks doen, want als ze er straks zijn, heb je het druk zat! Succes!

Geplaatst

Gister echo gehad, de kindjes wegen nu 700 en 800 gram. Heel fijn ze weer even gezien te hebben!

Hadden jullie soms ook het gevoel dat je je tegenover anderen moest verantwoorden dat een

2ling zwangerschap veel anders is dan met een eenling in je buik? En dat je daarom veel sneller

minder aan kan?.. Het kan aan mij liggen hoor maar het lijkt soms net of mensen zo iets hebben van

'je buikje valt nog wel mee voor een tweeling dus het zal wel meevallen allemaal!'

Heel irritant..

Geplaatst

Heel herkenbaar!! Sommigen vonden het zelfs enorm meevallen, zelfs toen ik al in het ziekenhuis lag (bijna zo van: wat doe je hier eigenlijk?). Nu waren mijn kindjes uiteindelijk ook niet zo heel groot,maar de zwangerschap was des te zwaarder.

Waar je ook nog mee te makengaat krijgen denk ik: als mensen je straks zien lopen met een tweelingwagen, vragen ze of het een 'spontane' tweeling is of dat je 'geholpen' bent... Op zo'n moment kan ik die mensen wel slaan. Wat maakt het in hemelsnaam uit?? En wat zou je zeggen als ik je vertel dat het een ICSI tweeling is? Zijn ze dan opeens niet goed meer ofzo? Vind het echt zo'n lompevraag, grrr. Ik kreeg het ook al vaak te horen toen ik zwanger was trouwens... Zou het zelf niet in mijn hoofd halen om het te vragen in elk geval!

Zo, de frustratie is er weer uit!

Geplaatst

Ik heb het idee, maar dat kan ook in mijn eigen hoofd zitten, dat veel mensen denken dat een eenling-zwangerschap eigenlijk dezelfde zwaarte heeft als een tweeling. en als ik dan zeg dat me deze zwangerschap nu al veel zwaarder valt dan bij Tuurtje, dat ze denken: oh, wat kan jij overdrijven zeg! Maar ja, misschien is het wel inbeelding.

Ik zei laatst tegen mijn directrice: met Tuurtje ben ik niet zoveel ziek geweest. Jawel hoor zei ze! Ik: nee. Ik ben één week thuis geweest en daarna wel misselijk, maar alle dagen gewerkt. Dat geloof ik niet zegt ze! Nou, kijk maar na dan! Kan ik echt niet hebben hoor! Ik heb toen alle werktijd gewoon volgemaakt. En nu heb ik het daar echt zwaar mee.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hallo dames,

ik wil me hier ook graag melden. Ik zal eens rustig de tijd nemen om alle berichtjes terug te lezen.

Afgelopen dinsdag hebben we te horen gekregen dat we een tweeling krijgen. Een hele verrassing want er was maar 1 emmy teruggeplaatst. Het is dus een een-eiige tweeling!

Fijn dat zo'n apart topic hier is gemaakt, want het is toch wel heel anders merk ik aan jullie berichtjes. En hoewel ik het zelf lichamelijk nog niet merk, ik merk dat je gewoon over andere dingen moet nadenken. Verder blijf ik nu onder controle bij het UMCG.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Gelukkig dat jullie het herkennen (en dat t dus niet aan mij ligt).

Ja en de vraag of het 'in de familie zit' krijg ik ook heel vaak.

Sissy ik had je in het andere topic al gefeliciteerd! Ben je al gewend aan het idee?

We hebben vandaag de easywalker duo binnen gekregen! Hij is super gaaf, ben er heel blij mee! :happydance:

Zo naar bed, ben kapot.

Afgelopen nacht slecht geslapen; maagzuur, kramp in kuiten, harde buiken, pijn in voorhoofdsholte

(klinkt echt achterlijk maar dat heb ik snachts heel vaak, vorige zwangerschap ook)..

truste meiden xx

Geplaatst

Meertje, ik krijg de vraag of het spontaan is enorm vaak. Kon me van de verpleging in het zh weinig schelen, maar begin me er nu steeds meer aan te ergeren. Vraag dus nu of mensen zelf kinderen hebben en zo ja, of die in bed verwekt zijn. Meestal valt het dan even stil en vervolgens krijg ik excuses voor de lompe vraag ;).

Geplaatst

Hoi hoi,

Kanonnen miep, Jij bent er vroeg bij. Zat je net na een voeding even uit te blazen/

Hoe gaat het met je? Trek je het allemaal een beetje, heb je nog nieuws over Rutger?

Als je geen tijd hebt om te antwoorden, maakt dat niks uit hoor. Weet dat ik nogsteeds veel aan je denk, en mijn respect voor jou groeit met de dag..

Woaaaaaaaaaaaa Miep, want een goeie reactie, die ga ik onthouden. En waar bemoeien mensen zich mee en wat maakt het uit. Zijn ze daardoor meer/minder gewenst.???? Voegt die wetenschap wat toe???

Ik trek ook best wat bekijks met die tweelingwagen, vooral "oude" dames... zij kijken in de wagen met de openingszin"even gluren hoor" voordat ze nog wat kunnen zeggen, zeg ik: "wat zijn ze mooi he" Dan kunnen ze niet anders dat dat bevestigen en ik loop vervolgens snel en vrolijk door.

Ze moeten alleen echt niet aan de wagen zitten, dat had ik laatst. Zaten We net lekker op een teras, komt er een vrouw bij de wagen staan en die pakt de duwstang vast en gluurt in de wagen :mad: De brutaliteit... niet te geloven! Ik zat vervolgens te foeteren op andré over hoe stom ik dat vond... en André kon alleen maar om mijn reactie lachen.... Mannen!

Danaa, die reacties vreselijk, maar laat het lekker van je af glijden, je bent zwanger en dat is toch fantastisch.. Niet laten verpesten hoor!

Leuk he zo'n wagen, kun je je zelf al zien lopen? Ik lag de eerste keer (30 meter) helemaal in een deuk.. wij hebben daar foto's van, de buren stonden net buiten. Ik was echt aan het schateren zo leuk en bijzonder.

Vervelend dat je al die klachten hebt... bah, gelukkig schiet je zwangerschap al lekker op.

Sissy,

Welkom en super gefeliciteerd, wat ontzettend bijzonder zeg! Ik kan niet anders zeggen dat ik een tweeling echt fantastisch vindt en ik vind het ook echt heel goed te doen. Dat terug lezen is een hele klus, ik zou er niet eens aan beginnen hoor! Als je vragen hebt of wat dan ook stel je ze toch gewoon. Ook al hebben we het daar al tien keer over gehad, dat maakt helemaal niks uit... Ik vind het zo leuk om weer dat prille begin te bespreken. Zet hem op, rust lekker uit en laat je lekker verwennen.

Oh oh we hebben een huiler.. snel even met de borsten bloot, later meer.

Marjo

Geplaatst

Haha Miep, dat is een goeie! Die ga ik zeker gebruiken!!

Surf, die mensen die aan de wagen zitten, grrrrr! Of nog erger, aan de tweeling... Ik durfde eerst amper met ze te gaan wandelen daardoor, vooral toen ze net een kilo of 2 waren. Vreselijk, het lef! Mijn man maakt zich er ook wat minder druk over dan ik ;). Doe nu een muggennet of regenhoes over de wagen, zijn ze wat merr beschermd tegen grijpgrage handen. En bij oude dametjes doe ik precies hetzelfde, haha! Of ik zeg: wist u dat ze ook heeeeeel hard kunnen krijsen? Vooral als de wagen stil staat? Moet je ze zien schrikken.

Sissy, gefeliciteerd!! Wat een verrassing! Hoop dat je je goed voelt!

Danaa, mooi dat je thuis zit hoor! Neem echt je rust! Heel herkenbaar, de kwaaltjes. Ik had alleen harde buiken, maar had ook twee hele drukke babies in de buik.

Nou, ik ga even mijn ogen proberen dicht te doen samen met 1 van mijn dochters (manlief heeft deel 2 op zijn borst liggen :)).

Geplaatst

Meertje, zaten ze echt aan je dochters???????????????????? Ze moeten niet gekker worden....

Jij was het toch ook die voorstelde om een spaarpotje in de wagen te zetten, dat vond ik nog wel een goede....

Gaat het goed met emma en saar? Heerlijk even plat. Ik rust eigenlijk nooit meer in de middag, misschien moet ik dat toch eens doen.. daar rust je wel lekker van uit.

Wij gaan wel echt heel erg optijd naar bed.. zo rond half 10, dan hebben we voor twaalf uur al wat slaap te pakken.. lekker hoor.

Geplaatst

Surf en Meertje: dank jullie wel. Ik voel me wel goed, maar ben sinds een week wel erg misselijk, ook wel zo'n beetje de hele dag door. Dus kleine beetjes eten elke keer verspreid over de dag en ik ga nu gemberthee maar eens proberen. Verder ook wel erg moe, dus probeer echt mijn rust te pakken. Was afgelopen 2 weken goed te doen, want toen had ik vakantie. Maandag moet ik weer aan het werk, dus dan wordt het weer iets anders.

Miepie: wat een goede reactie zeg om te geven bij zulke vragen. Echt belachelijk dat ze het uberhaupt durven te vragen.

Meertje: zaten ze dan gewoon echt ongevraagd aan jue dochters? Nou ja, zeg, moet idd niet gekker worden.

Zo langzamerhand zijn we steeds meer aan het beseffen dat we een tweeling krijgen en we vinden het echt super. Over anderhalve week heb ik de eerste afspraak bij Verloskunde in het UMCG. Ben benieuwd. Verder is manlief al druk op internet aan het rondkijken naar tweelingspullen. Want jeetje, wat zijn die dingen nieuw duur zeg en veel dingen moeten we nu natuurlijk dubbel aanschaffen. Dus als we dingen met korting of die nog heel mooi tweedehands zijn vinden, vind ik op het moment ook wel best. Van de week voor het eerst in een babywinkel geweest, gewoon om te kijken. Zo leuk om te doen. We hebben gekeken naar de tweelingwagens. Ik heb begrepen dat er eigenlijk 2 opties zijn: urban jungle en easy walker. Maar dat alleen op de easy walker ook 2 maxi-cosi's kunnen. Is dat ook jullie ervaring? Waar rijden jullie in rond met jullie kanjers?

Geplaatst

Hoi Sissy,

Wij cruisen rond met de urbanjungle... en genieten.. We lopen op het strand, in de stad en in de bossen. Hij is het smalst van de duowagens naast elkaar en heeft een lekkere grote boodschappenmand. Hij past door elke deur en klapt lekker plat in. Kortom, ik kan het ding niet missen en denk dat wij hem nog gebruiken als de jongens al lang en breed op voetballen zitten. Maar die andere wagen is ook goed hoor.

Tip: wij hebben hem gekocht bij babyjungle.nl Dit is een webwinkel met een showroom waar je de wagens uit kunt proberen. Ze verkopen daar overjarige modellen tegen een veel lagere prijs. WIj hebben dus een "nieuwe" wagen model uit 2008. WIj vinden dat prima. Het personeel is zeer aardig en kundig. Wij hadden stiekem ook al alle wagens elders uitgeprobeerd. Het is echt een legitieme zaak en ook prima op internet te bestellen.

Succes ermee en rustig aan, lekker toegeven aan die moeheid. Dat komt die kleine guppen ten goede.

Geplaatst

Ja, ze zaten echt aan de meiden! Of wilden dat gaan doen. Vooral hun wangetjes en hun voetjes zijn favoriet. Als we nu al iemand met hun handen richting babies zien gaan, zeggen we: kijken mag, aanraken niet! Als ze straks wat ouder zijn, ga ik ze leren om te happen naar onbekende handen, haha!

E & S groeien goed! Volgen mij heeft E spruw... Schijnt ook voor te kunnen komen bij fv. Maandag maar even de dokter bellen. En mennomen wat huilen ze nog veel... Alleen bij ons op schoot zijn ze stil, maar ja, ik ben ook alleen straks... (krijg nu hulp van mijn ouders). Ik rust ook nooit (meer) hoor, kan niet slapen overdag! Toen ik zwanger was wel. Vanmiddag was een unicum!

Doen Dex en Lev het goed, Marjo? Regeldagen weer voorbij? Wanneer ga je weer aan het werk? En wat doe je met opvang?

Sissy, wij hebben de Bugaboo Donkey. Kost een vermogen (wij kregen hem cadeau) en tweedehands zal hij er nog niet zijn vanwege de recente introductie. Volgens mij heeft ABC Zoom oid ook tweelingwagens (is een Duits merk dacht ik).

Ik ga mijn dochters badderen, voeden en naarbed brengen! Ze slapen sinds een paar nachten van 2200 tot 05.00 uur. Vreugde! Hoop dat het zo blijft (maar dan 0700 uur ipv 05.00 uur ;)).

Geplaatst

Sissy wij hebben de easywalker duo en ben er heel blij mee!

Ik vond hem veel te duur tot mn man erachter kwam dat je m via ING rentepunten

héél voordelig kunt bestellen. We hebben er nu 400 euro voor betaald,

met regelhoes en 2 setjes adapters (voor de maxicosi's) erbij. Dat scheelt een dikke 300 euro!

We doen er nestjes in en geen bakken, scheelt veel ruimte in de auto.

Meertje wat slapen je meiden al lang door snachts ! LEkker hoor!

Het wort eindelijk ZOMER meiden!!! Lekker genieten !!

Geplaatst

Hallo alle tweelingmoeders,

Onderstaande mail stuurde ik vandaag naar mijn directeur. Vorige keer had de gyn al tegen me gezegd dat ik met 28 weken moest stoppen. Toen vroeg mijn directeur: is ze jurist dan? Toen ik haar zei dat de arbo er meer van wist volgens de gyn zei ze: daar weet de arbo anders niks van. Dus vandaag een gesprek met een mevrouw die onderzoek doet naar het plaatsen van de ring om de baarmoedermond om daarmee vroeggeboortes tegen te gaan. Hier kwam dus deze mail uit voort:

Beste ...,

Ik was vanochtend in het ziekenhuis en nogmaals werd ik erop geattendeerd dat ik moet stoppen met 28 weken (laatste werkdag 11 november). Ook als verder alles goed met me gaat. Met 20 weken moet ik beginnen met maximaal 4 uur per dag te werken (per 17 september).

Onder deze link vind je de richtlijn van de arbo-artsen. Misschien was jouw arbo-arts niet volledig ingelicht.

http://nvab.artsennet.nl/Artikel-3/Zwangerschap-postpartumperiode-en-werk.htm
Klik hier dan op zwangerschap postpartumperiode en werk en kijk bij tweelingzwangerschappen op blz. 27.

Mocht je nog vragen hebben, dan kan je bellen met mevr ..... Zij is bereikbaar op ..... en op ..... Dit is niet mijn behandelend gynaecoloog, maar wel degene die onderzoek doet naar vroegtijdige bevallingen mbt tweelingen en de preventie daarvan. Ze is gelinkt aan het AMC in Amsterdam.

In het ziekenhuis zijn ze erg streng tegen me en zeggen dat ik absoluut moet denken aan het welzijn van twee baby’s. En twee baby’s is nou eenmaal dubbel zo zwaar als 1 baby. En nogmaals, het heeft dus niks te maken met complicaties, maar met een gewone, goedgaande zwangerschap. Simpelweg omdat twee kindjes minder plaats hebben en niet goed kunnen eten en groeien als de moeder niet voldoende rust heeft.

Groet,

Jeanine

Nou dames, daar kreeg ik weer een mail op terug dat het geen recht was, bla bla, noem maar op. Dus ik heb deze mevrouw maar even ingeschakeld. maar ik wilde jullie de link en de informatie niet onthouden.

groet,

Jeanine

Geplaatst

He Jeanine,

Ik heb destijds ook de arborichtlijn erbij gehaald.. ik heb het zelf gelezen en het staat er echt.

Het is ook belangrijk hoor, rustig aan dus!

• 1 jaar later...
Geplaatst

Ik kom hier even spieken:sofa:...zie net dit langs komen bij de act. stream.

Er is n kansje vanwege mega hcg....de 15e weten we meer hopelijk... :color:

:icon_biggrin:

Geplaatst

ik kwam hier even spieken omdat ik de naam van nathalie voorbij zag komen. Nathalie, hoe is het met je?????

(sorry voor het vervuilen van dit topic, maar was gewoon even benieuwd naar naat).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden