Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

volgens mij vanaf een week of 5 zwangerschap.... maar durf ik niet 100% te zeggen.

Granaatappels staan al sinds eeuwen als vrucht van de vruchtbaarheid. het zou goed zijn voot het innestelen.

Jose, nu komt het ergste ww 2, succes.

XXX

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden,

Kan het niet laten om toch even om het hoekje te kijken hoe het met jullie gaat. Gelukkig al wat groen te bekennen. Fijn dat Sab jullie al heeft mede gedeeld dat ik voorlopig afstand doe van het forum.

De reden hiervan is, dat ik me bekeken voel. Ik kon hier altijd alles kwijt, maar de laatste tijd word ik in de gaten gehouden door een vriendin. En baal hier ontzettend van, want het voelt als een inbreuk op mijn privacy. Jammer..... ik wil jullie persoonlijk bedanken voor alles.

Heel veel succes en op naar heel veel groen, jullie zijn geweldig.

Liefs Sonja

Geplaatst

Hee lieve sowiebo,

Jammer dat je ons voorlopig gaat verlaten.... We hebben elkaar in allerlei verschillende topics 'gezien' en het is jammer dat dat nu ophoudt... Maar ik kan het me wel voorstellen: dit topic moet veilig en anoniem zijn, anders voel je je niet op je gemak. Ik hoop dat je een anderre plek vindt waar je je ei kwijt kunt!

Ik wens je heel veel geluk voor deze poging!

Groetjes,

Ivfsh

Geplaatst

Roos gefeliciteerd!Op naar de echo. Ik voelde ook helemaal niks.Sinds 1 week ben ik een beetje misselijk.

Ik weet het dat moelijk te geloven is....na zoveel jaren.... :)

Hoopvol ik vind de granaatappelsap ook helemaal niks,na de positieve test ben gestopt ;),mijn vriend vond het best lekker daarna haha

Alle wachtende meide veel succes!!!!

Geplaatst

@sowiebo: jammer dat je om deze reden afscheid van ons moet nemen.

Wat betreft het eten. Ik hou normaal erg van rode wijn of bailey's maar vanaf de punctie heb ik geen druk alcohol meer gehad. Met eten houd ik er ook rekenschap mee. Ik drink normaal zo'n 6 koppen sterke koffie per dag en veel thee. Nu nog maar 2 koppen koffie en theeiine vrije thee en caffeine vrije koffie de rest van de dag.

Ook metworst eet ik bv niet.

Misschien spoor ik wel niet hoor maar ik durfde vanmiddag ook niet te gaan fietsen en ben dus maar naar de supermarkt gelopen. Tillen doe ik ook niet zoals wasmanden dat verdeel ik.

Overdrijf ik of hebben jullie dat ook?

Geplaatst

Hee meiden,

Ik schrijf niet zoveel mee op dit topic, wil ook liever niet op het wachtbankje... Maar ik lees wel vaak mee. Ik probeer niet zoveel bezig te zijn met deze poging, maar dat doe je natuurlijk toch wel.... Zit nu pas op wachtdag vijf.... Dus nog heel wat dagen te gaan.

Het granaatappelsap heb ik nog niet geprobeerd, eens kijken of ik dat hier ergens kan krijgen, het kan zeker geen kwaad, wie weet helpt het wel.

Hoopvol: het klopt, de eerste weken maakt het helemaal niets uit wat je eet, pas als de placenta wordt gevormd kan het kwaad volgens mij. Maar ik drink ook niet vanaf de tp en eet ook geen dingen die je niet mag eten als zwangere. Ik robeer sowieso gewoon gezond te eten, zeker vanaf de tp. Dit eigenlijk vooral om het mijn lichaam zo makkelijk mogelijk te maken, zodat alle energie naar een goede innesteling kan gaan :-)

Judith: de keren dat ik zwanger was heb ik ook tig testen gedaan, haha, wilde steeds even zekerheid hebben, ik snap je dus wel :-)

Noekie: nog drie dagen tot je testdag: spannend!

Roos: gefeliciteerd!

Meiden, succes weer allemaal!

Ivfsh

Geplaatst

Lieve Sonja, wat jammer dat je afstand doet van het forum, maar ik begrijp het wel, ik ben ook bespied hier en dat voelde echt niet prettig, je kan dan niet echt je verhaal meer kwijt, wetend dat er meegekeken wordt, erg jammer is dat. ik vind het ook niet netjes dat een vriendin dat doet.

Ik hoop dat er binnenkort goed nieuws is bij jullie en dat er een nieuw wondertje gaat komen, heel veel succes en hoop dat je toch ergens een plekje vind.

X Medusa

Geplaatst

Ik hou er op een bepaalde manier wel rekening mee, in de ww wat ik eet en drink, maar wat ik eet mag ook in een zwangerschap en ik drink maar heel weinig en in de ww misschien 1 glaasje wijn, ik neem vitamines en drink granaatappelsap ik rook niet ( ik rook helemaal niet ), ook al voed de embryo zich nog niet van jou, voor mijn gevoel als ik gezond leef meer kans heb op een zwangerschap.

X

Geplaatst

Lieve Sowiebo,

Wat vreselijk vervelend dat je door een vriendin in de gaten gehouden wordt op dit forum. Ik kan me voorstellen dat dit voelt als inbreuk op je privcay!. Ik wil je veel succes wensen met deze poging en hopelijk komt jullie grote wens uit! Het ga je goed!

Geplaatst

@ Sowiebo: Jemig meid, dat is bizar!! Zit er een bekende van je mee te lezen uit nieuwsgierigheid??? Dat vind ik echt super aso.... jammer hoor! Heel veel sterkte iig met alles en ik zal je wel missen hier hoor...

@ Iedereen: Ik let ook op mijn voeding al vanaf de punctie, better safe then sorry! Laatste wijntje de avond voor de terugplaatsing gedronken.

@ Jose: 2E WEEK IS INGEGAAN!!!!! duim, duim, duim.... Ik heb je nog steeds vast hoor! (samen met tweety)

Geplaatst

Jaaaa Judith, zit een behoorlijke spanning op de sjorbanden haha.... blijf me maar goed vasthouden.

Maarrrrr nog een week volhouden ga ik niet trekken hoor ;)

Geplaatst

Weet je... ik heb 2 dagen na de punctie al mijn tp gehad. Dus a.s. maandag is het 14 dagen na punctie. Wanneer zal ik een testje kunnen doen?

Geplaatst

Meid ik heb echt geen idee, het moet bij jou goed voelen denk ik! Ik heb deze keer 16e dag na de punctie getest, langer hield ik het niet vol.

Wanneer/op welke dag heb je de vorige keer getest?

Geplaatst

Hoi allemaal!!

Ik breek even in. Er zitten wat oude bekenden in deze topic. Ivfsh-> je zit in de ww!! Spannend hoor!! Alle succes van de wereld!! Ik duim voor je (voor iedereen hoor!!)

Jammer dat Sowiebo hier nu niet meer kan schrijven. Ik begrijp haar volkomen!! We hebben vaak een nickname en niet voor niets!! Als je nog meeleest Sowiebo-> ik duim ook voor jou hoor!!;)

Liefs jolieneke

Geplaatst

Hee jolieneke: lief van je: dank je!

José: wat heeft je ziekenhuis gezegd over het testen? In het Azm is het idd twee weken na tp bij verse poging. Ik vind het zelf ook moeilijk, eens benieuwd of ik het weer volhou...

Geplaatst
wd 10... oftewel 14 dagen na punctie was dat ( cryo van 4 dgn oud)

Had je toen eigenlijk ook hormonen? Of was dat tp in eigen cyclus? En nu? Bolletjes of pregnyl?

Geplaatst

Thanx Caroline.

Jammer hoor Sonja, heel flauw als mensen dat doen!!Kan t heel goed begrijpen dat je afstand neemt!!

Jose; k heb je nog vast hoor... moet steeds aan je denken...

ik heb 2 weken na punctie getest, maar mijn TP was wel na 3 dagen...dus ik zou als ik jou was voor de zekerheid n dagie wachten... maar je moet het natuurlijk zelf weten...

k hoop het echt joh!!

IVFs wachtse meid!!

Geplaatst

Sinds de test ben ik echt vet rustig :D gister en vandaag gewerkt, wel leuk die afleiding maar poeh wat zwaar (heb natuurlijk een week op de bank gelegen en vorige week weer langzaam in beweging gekomen) werk in de kinderopvang, deze dagen op de 0-2 groep dus best zwaar, heb wel geprobeerd het tillen zoveel mogelijk te vermijden maar je ontkomt er niet aan...

Heb net mijn formulier binnen voor het bloedprikken, aangezien mijn waardes nog steeds niet goed zijn en mijn bloed te dik is dus ik moet meer drinken, nou dat gaat wel lekker gister en vandaag, mijn darmen draaien overuren dus leuk dat vele drinken maar er word weinig opgenomen :S Maar in ieder geval zag dat dit keer mijn HCG ook getest word.... Zit nu zelfs te twijfelen of ik vant weekend wel of niet zal testen.... Heb echt een complete onschakeling gemaakt sinds het testen.. Vet vaag, heb op de een of andere manier gewoon het gevoel dat ik niet zwanger dus eigenlijk wil ik die bevestiging niet... maarja vroeg of laat kom ik er toch achter...

Achja, morgen maar 2 uurtjes werken en vrijdag weer de hele dag thuis dus dan begint het vast wel weer te kriebelen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden