Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

even snel weer! Bedankt voor de felicitaties trouwens De tip was simpel hoor; we legden Gijs tegen onze schouder aan om te boeren, de zuster legde hem er bovenuit met zijn hoofdje. Ook de armpjes op je schouder leggen en dan komt de boer ineens wel. Hier werkt t nog steeds. We zijn steeds nog aan het afremmen in zijn drinktempo, dat gaat ook beter nu. Hij zit al op 90 cc vanavond, wat gaat dat hard hey. De nachten gaan redelijk, hij heeft overdag meestal wel een periode dat hij tussen 2 flessen slecht slaapt en wat huilerig is. Hij is dan wel te troosten maar blijft om de 10 minten even huilen, het lijken krampjes vaak. Onze kh zegt dat we dan lekker met hem bloot op onze blote huid moeten gaan liggen, en dat doen we graag. Het helpt ook geweldig.

Jose, wat verschrikkelijk jammer dat je zo'n slechte kraamhulp hebt. Ik ben met die van mij in de wolken Ze is kundig, lief en hartstikke vrolijk. Gaat als een razende roeland door mijn huis, loopt te zingen en te fluiten dat het een lieve lust is. En ik wordt giga verwend, een stukje fruit wordt een superdeluxe cocktail bijvoorbeeld. Allerbelangrijkste is dat ze gek is met Gijs, maar ook met mijn andere mannen maakt ze dolletjes. Zo zat ze even te x-boxen met Tom, kreeg 'ie ook wat aandacht zegt ze. Leuk toch! En ook papa loopt de benen onder zijn kont vandaan voor ons.

Het enige dat niet goed gaat is dat ik giga pijn heb aan een stukje buik. Al vanaf dat ik op ben de 2e dag na de ks lijkt er een stukje van mijn buik in brand te staan. Het is niet de wond zelf, die geneest prachtig, de krammen zijn er ook al uit sinds donderdag. Maar ikkan maar een paar minuten op mijn benen staan voor ik dubbel klap van de pijn. Het brand verschrikkelijk, en zou volgens de vk zenuwpijn kunnen zijn. Het wordt iig niet minder , na een week is de pijn net zo heftig,terwijl ik nog steeds 4000mg parac. slik dagelijks. Dus niet goed, moet morgen even naar het zkh, bah voor het eerst weg zonder Gijs, die blijft ff bij de kh.

intussen Gijs op schoot, ff kroelen, hij was zo klaarwakker..... sluit nu maar af, moet nog leren typen met kind op schoot hahahaha

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wacht, nee, nog 1 ding! ik was donderdag helemaal ondersteboven: mijn tieten werken!!!!!!! nooit verwacht en ineens stuwing, hallo!!!! Ze staan gewoon vierkant op mijn borst, heel apart. wat een ervaring zeg, er kwam uit 1 tepel een drupje vocht verder is er niks uitgekomen, maar wat een memmen, hahaha Jose nu kan ik me helemaal voorstellen wat jij schrijft! Vandaag worden ze al wat minder hard, dus zal zo gedaan zijn, vond het zo apart dat de ongemakken me weinig deden.....

Geplaatst

Ja apart he Mutske.... ik zit ook met een tentharing vast in de grond, anders vlieg ik de lucht in.

Mijn (.) (.) lekken... hele zwangerschap eigenlijk niet gehad ( paar drupjes) en nu..... stukken kraamverband erbij in.

Wat vervelend dat je nog zo'n last hebt Mutske..en zenuwpijn? Is er dan een zenuw meegehecht of zo...lijkt me vreselijk als je na een paar minuten in elkaar krampt van de pijn. Ben benieuwd wat ze morgen zeggen.

Oh wat klinkt dat fijn zo'n kv Judith...hoop zo dat ik het morgen tref, het kan nooit minder worden haha. Al moet ik zeggen, het huishoudelijke werk deed ze goed hoor, wel niet op onze manier, maar toch....

We zullen zien!!!

Geplaatst

Oh en die kh van jou Mutske, daar word ik spontaan jaloers van...dat wil toch iedereen...zo in de watten worden gelegd?

Geniet ervan ;) Zeker nu je zo weinig kan, moet je maar op die manier extra verwend worden.

Geplaatst

Morgen of overmorgen komen ze voor de hielprik....bah, zie ik ook alweer tegenop. Ik ga dan maar even boven zitten!

Geplaatst

Zo, daar ben ik ook weer eens!

Meiden het is echt aanpoten hier, maar wat ben ik gelukkig met mn 3 kids!

Amy krijgt elke voeding de borst want drinkt slecht uit de fles.

Liv daarentegen drinkt niet goed aan de borst maar prima uit de fles. Probeer om de voeding voor haar

te kolven. Ze spuugt ontzettend veel en krijgt nutriton bij de voeding wat maar een beetje helpt.

Zelfs 2 uur na de voeding is ze nog aan het worstelen-kreunen en spugen. zooo zielig!

Donderdag naar de kinderarts.

Jose wat een scheetje die Lotte! Hopelijk krijg je een vele fijnere kraamhulp.

Wat goed van jullie om gewoon een andere te vragen!

Oh die hielprik, zo erg...

Werkt de infacol? Amy heeft ook last van krampjes maar vraag me af of dat echt helpt.

Oja ik doe ze om de dag s´ochtends in bad. s´avonds ben ik echt gesloopt..

nu Liv troosten heeft t weer zwaar met spugen.. arm meisje..

Geplaatst

Hey mutske!! Dat klinkt alsof het hartstikke lekker gaat!! Relaxed!!!Fijn dat je zo lekker verwend wordt, dat heb je wel verdiend.Ik heb zelf boven de wond een hele strook huid die erg branderig is... Alsof het echt een brandwond is, Ik heb ook wel zeker twee weken 4x 1000mg paracetamol per dag geslikt... Nu alleen nog als ik ECHT te veel heb gedaan. Heeft idd met zenuwen te maken die zijn doorgesneden geloof ik. Sterkte dr mee...Danaa: wat zielig als zo'n klein humpie blijft spugen!! Frustrerend hoor! Jose: ik vond die hielprik erg meevallen! Als ze het hieltje goed verwarmen gaat het heel goed... Ik hield hem lekker tegen me aan en kon hem lekker knuffelen tegelijkertijd. Hij gaf twee snikken en het was over terwijl ik halve horror scenario's in mijn hoofd had door alle verhalen! Hahaha

Geplaatst

nou meiden de hielprik viel hier ook 100% mee. Gijs is trouwens de 1e dag bij iedere voeding in zijn hiel geprikt, och arme, voor de diabetes. Gelukkg was het steeds zo goed dat ze er na 1 dag mee gestopt zijn.

Idd wat Judith zegt, door het te verwarmen gaat het prima, Gijs heeft ook geen kik gegeven. Oortjes zijn ook getest, waren ook in orde. Was trouwens net medisch centrum west bij ons afg vrijdag... de kraamhulp, de vk kwam voor mij de krammen verwijderen en tegelijk kwam er een dame voor de hielprik, 3 witte pakken tegelijk in mijn slaapkamer hahaha.

Wat zielig dat Liv zo moet spugen, je ziet toch het liefst je kindjes tevreden en voldaan in hun bedje liggen slapen, en als je dan zo lan g aan het tobben bent... hoop dat er een goed advies / oplossing uitkomt bij de kinderarts.

Goh Judith, zoals jij het beschrijft komt het wel overeen met wat ik voel. Ik kan alleen echt amper rechtop staan dan. Kan nu niet eens Gijs in bad doen, mag'm trouwens nog niet eens bijv de trap op meenemen van de kh. Zij is heel erg bezorgd en morgen moet ik even het zkh bellen van haar.

Gijs heeft trouwens nog steeds vaak de hik, net als in mijn buik. Het arme kereltje ligt soms wel ruim 15 min te schokken van de hik....Iemand tips? Zing nu steedsmaar Hik Stik Stouw, ik geef de hik aan jou......... vreemd hoor maar helpt niet hahahaha

vanavond kwamen bij ineens, of pas, de kraamtranen. Ik zat beneden naast Gijs en keek naar hem toen me poltseling overviel hoe veel mazzel we hebben gehad me het hele trajct van ivf en wat er voor een mooi wondertje naast me lag. Tranen stroomden over mijn wangen van dankbaarheid, vertedering en liefde voor mijn kleine mannetje. De twee grote mannen wisten er niet goed raad mee en maakten er maar wat grapjes over...

Nou over uurtje mag Gijs weer de fles, es kijken of we dan eens langer dan 3 a 4 uur mogen slapen.........gaaaaaaaap!

Geplaatst

Succes mees, hoop dat het bij jou sneller werkt en je vandaag of morgen de kleine in je armen kunt sluiten!

Geplaatst

Heel veel suc6 Mees!! We zullen aan je denken hoor meid!! Spannend.

Ben ook benieuwd hoe t met Ilona is?

Jose; Aron drinkt vrij gulzig, dus af en toe haal ik hem ff van m'n borst af, omdat hij zich

verslikt. Na het drinken is hij standaart of een beetje of erg misselijk, t valt gewoon zwaar

in z'n maagje. k hou hem zeker n kwartier recht op (ook tegen m'n schouder met z'n armpjes

omhoog) maar boeren doet hij niet altijd. Hoeft opzich ook niet met Borstvoeding, omdat ze

in principe geen lucht zuigen, maar i.v.m. z'n misselijkheid zou het wel fijn zijn zeg maar!!

Stuwing; Gelukkig niet veel last van gehad!!!Wel enorme memmen...pffffffft.... cup D en dat

terwijl ik amper borsten had voor ik zwanger was ;-)

Ijscompressen, gekneusde koolbladeren.... strakke BH om, ook met douchen je BH omhouden.

Evt. met luierdoeken/handdoekjes je borsten op laten binden door de kraamverzorgster....

Balen zeg, zo'n zuster!!

zoals Mutske het beschrijft, zó hoort het te zijn hoor!!Anders moet je geen kraamverzorgster

worden vind ik..... zo erg als je zo iemands kraamtijd verknalt!!

Heerlijk zo te kunnen genieten he?mutske; haha.... die kraamtranen....ach...k weet er alles

van hoor, bij mij kwamen ze ook pas later!! En soms heb ik ze nog ineens!!

apart verhaal over je buik!!k hoop voor je dat ze wat kunnen vinden, want dit is natuulijk

niet normaal!!

Vrijdag hadden we dus de bruiloft van m'n broertje. zo'n leuke dag geweest!!

Ik 'sochtens natuurlijk stressen en janken....want ik had het helemaal uitgerekend, Aron

had om 8 uur gedronken, k dacht 'mooi, kan die om 11 uur' net voor we weg zouden gaan....

nou niet dus.....Meneer weigerde te drinken, hij moest slapen!!

Ik janken!! want dan zou die precies int gemeentehuis komen....en voor ik weer thuis was

dan zou er wel 6 uur tussen zitten.... stresssssssssssssss.....

Jaco vond het maar onzin, dus die zei dat we gewoon weg moesten, en dan ter plekke kijken

hoe we het gingen doen.... en gelukkig, we waren nog te vroeg bij t gemeentehuis, dus kon

in daar in t keukentje voeden (probleem was alweer opgelost voor t was begonnen zeg maar)

Dus we hadden bedacht dat Aron op z'n vader leek....haha...die word er ook niet warm of koud

van als ik gestresst of zenuwachtig ben!! ;-)

S middags bijn ik thuis geweest met Aron, ff gelegen, en 'savond vanaf t eten waren we weer

van de partij. We zijn heel de avond gebleven....Aron heeft geen kik gegeven, heeft bij m'n fam.

geknuffelt....op z'n tijd gedronken....was nog wel ff wakker toen we thuis kwamen (logisch, hij had

zo lekker geslapen in z'n maxi cosi) en zaterdag ook geen kik gegeven!!

k Geloof dat we een hele makkelijke baby hebben.... want de meesten zouden van zo'n dag toch

wel last hebben.... diegene die er bij ons last van had was ik zelf......moe moe moe!!!!

k lag er 's avonds toch heel erg op tijd in!!

O ja, de hielprik!! vaak voelen ze amper wat hor, van t prikje, t is meer dat de verlosk. het voetje vast

houd, daar worden ze boos om!!

Aron gaf ook geen kik en dat terwijl het bloed er helemaal niet makkelijk uitkwam bij hem,

en ik moet zeggen in m'n werk zag ik dat de meeste baby's er amper op reageerden...

Vaak vinden mama's het erger dan de kinders....

Wat denk je van de inentingen.....dat lijkt me pas vreselijk!!

Geplaatst

he jose! vond de hielprik ook meevallen hoor. Mijn dochter kreeg eerst een warm voetenbadje, ze werd in een pan gezet met warm water (schattig gezicht)

Geplaatst

vanmorgen even naar zkh geweest, gelukkig niks mis met wond, helaas is het zenuwpijn en niks an te doen, uitzingen dus.Kreeg wel recept diclofenac mee. Zien wel of dat iets doet. Mag evt nog 4 dgn kraamzorg aanvragen bij CZ op medische indicatie, als ik dat nodig heb. Bekijken we woensdag even.

Vanmorgen Gijs mee onder de regendouche genomen; ik zittend op een klapstoel hahaha, hij in mijn armen. Oh wat vond ie dat heerlijk, hij vleidde zijn hoofd op zijn armpje (op mijn arm) en viel zowat in slaap terwijl de regendruppels op zijn lijfje vielen. Was weer genieten, ben er nog van onder de indruk. Denk dat hij weinig in zijn badje zal gaan, dit is een heerlijk ritueel voor het slapen gaan denk ik, en papa wil natuurlijk ook snel een keertje!

Hier wordt de stuwing al aardig minder; had een fijne elastische bh gevonden bij C&A ,was moeilijk iets in mijn cupmaat te vinden onder beugels. Want dat slaapt / ligt voor geen meter een beugelbh,dus die bh komt heerlijk van pas nu. En idd douchen met je bh aan. En voor de rest vind ik het wel best die joekels.... heb meer last van die zenuwpijn..... elk nadeel heb zijn voordeel denk ik dan maar.

nu moet ik ff gaan pitten, doe ik lekker, ben ik vanavond gezellig beneden eventjes.....

Geplaatst

Hey Tweety, is ook zo... je broer is getrouwd nog gefeliciteerd. Zag al een paar mooie foto's op je hyves :) En meid, wat heb je alweer een geweldig lijntje zeg * sorry dat ik het zeg *

Lekker toch dat Aron zo tevreden is, lekker van genieten ;) Maar wij als vrouwen willen alles graag 'gepland' hebben, niet alleen baby's maar ook wij willen de 3 R's.

Hier sinds vandaag andere hulp, heeft ook de opstart gedaan...wat een wereld van verschil. L_otte is erg gulzig met drinken, waardoor ze krampjes krijgt, maar nu blijkt ze de afgelopen dagen ook nog eens ondervoed te zijn. Dus logisch dat ze 2 nachten heeft lopen brullen, arme kind had honger. Zoiets snijdt wel even in mijn hart hoor, toen ik het hoorde!! Ben zo blij met deze hulp!!

Nu heeft ze ons afgelopen 2 nachten verwend tussen de voedingen door, kan kloppen want toen had ze genoeg voeding tov haar gewicht. Ze was nl. de afgelopen dagen teveel afgevallen, nou dat verklaart ook wel waarom.

Het is een heel tevreden meisje, met 's avonds haar bruluurtje, echt krampjes heeft ze dan.

Hoe zou het met Mees zijn?

Ilona, hoe is het met jou?

Geplaatst

haha...m'n lijntje....en dat terwijl er vrijdag een aantal waren die zeiden; wat ben je dik geworden (o.a.m'n puber nichtje)

en nog wat fam. leden die mij ook nooit zwanger hebben gezien, dus mij nog kennen van m'n maatje 34/36 periode

en 60Kg. K woog vorige week nog rond de 70 (ben zwanger bij 66 begonnen) dus k zou die 4 á 5 Kg. er nog wel af willen,

maar dat komt vanzelf wel.... k moet zeggen dat ik m'n eetgewoontes van vroeger weer heb...gewoon m'n brood, groente

en fruit en that's it.... snoepen is weer helemaal over!!

Heerlijk dat het nu veel beter gaat, ja dat snijd door je ziel heen als er 'iets' met je kindje is he?!!

Als ik dan zo heerlijk met Aron ligt te kroelen, dan kan ik me gewoon niet voorstellen dat je bijv. je kindje niet wenst!! lijkt

me zo erg!! k moet er al van huilen als ik er over nadenk wat mensen d'r kinderen aan kunnen doen!!

Aron heeft z'n mopper uurtje tussen de middag (als ik wil slapen) van z'n ene tot volgende voeding, niet eens hard huilen

maar meer mopperend huilen zeg maar.... En gisteren avond had hij het ook toen we naar bed gingen!!

Dus ik ga m vanavond maar in bad doen....dat werkte vorige week ook goed elke keer!!

Hij is trouwens donderdag avond met Jaco mee int grote bad geweest, o wat vond hij dat heerlijk!! Lekker z'n duim erbij...

zal zo ff kijken of k nfotootje erbij kan doen...

Heerlijk he?Mutske om m mee te nemen onder de douche/bad.

Gelukkig dat er niks met je wond is, alhoewel dit natuurlijk ook helemaal geen pretje is!! hopelijk helpen de diclofenacjes.

Ja hoor, zo zie je maar; iedereen heeft dingen die niet leuk zijn, de ene een zware bevalling, andere n vervelende kraamtijd,

of stuwing, of ontsoken hechtingen....etc. er is altijd wel iets wat er niet zou hoeven zijn....

Ben benieuwd of t al 'begonnen' is bij Mees.

Geplaatst

@ Mees – Wat spannend!! Succes en zet ‘m op meid!!! Ik denk aan je!!

@ Mutske – Wat een lieve foto’s van Gijs!!! Echt superschattig!!

En fijn dat alles zo goed gaat!! Met uitzondering van de zenuwpijn natuurlijk….. L

@ Jose – Goed dat jullie hebben gebeld ivm de kraamhulp en dat jullie nu wel een goede hebben!!

En jeetje meid, ondervoed… Wat zielig!!! Dikke knuffel voor L_otte!!!

@ Danaa – Wat zielig dat Liv steeds zo moet spugen!

Ik hoop dat de arts een oplossing heeft en het snel beter wordt!! Ook voor haar een dikke knuffel!

@ Tweety – Wat heerlijk dat je bij de bruiloft kon zijn en jullie zo genoten hebben!

En dat Aron zo’n ’makkelijke’ baby is uiteraard!!! ;-)

Tsja, en hoe het met mij gaat?? IK WORD GEK VAN AL DAT WACHTEN!!!!!!

De afgelopen dagen was ik het behoorlijk zat, helemaal omdat 4 meiden uit mijn omgeving die 2-4 weken later uitgerekend waren, allemaal al bevallen zijn!!!

En dat WIL IK OOK!!! Ik weet het, het klinkt erg kinderachtig, maar ik wil gewoon ook van ons wondertje genieten!! En lekker met jullie meekletsen over van alles en nog wat!! ;-)

Maar goed….. Vandaag is dus onze uitgerekende datum en omdat ik onze kleine uk sinds gisteren niet meer zo goed voelde, heb ik vanochtend toch maar even gebeld.

Ik twijfelde heel erg of ik moest bellen (ik wilde niet zeuren), maar gelukkig namen ze me erg serieus en mocht ik gelijk langskomen!

Ik heb 45 min aan de CTG gelegen en alles was gelukkig goed. Ik had wel oefenweeën (waar ik overigens niets van voel…), dus er rommelt wel wat.

Verder waren mijn bloeddruk, pols en suikerwaarde ok en heb ik een testje ondergaan om te kijken of ik vruchtwater was verloren, maar dat was niet het geval.

Daarna heb ik nog een echo gehad en gelukkig was de placenta nog goed en had ik nog voldoende vruchtwater.

De gyn vond ook wel dat de kleine erg weinig bewoog, dus morgen om 10.45 uur moeten we voor de zekerheid weer terugkomen en aan de CTG.

Ze zei dat we ons niet druk hoefde te maken, omdat alles goed is maar dat ze het wel goed in de gaten wilde houden! Nou, daar ben ik alleen maar blij mee!!

En stiekem hoop ik dat er nu toch echt schot in de zaak zit!!

Liefs Ilona

Geplaatst

Zo Mees, dit gaat snel.... gelukkig maar...nog even volhouden en dan is je wondertje er!!!

Zet 'm op!!

LIefs

Geplaatst

Ilona, wat goed van je dat je gebeld hebt... ze zeggen wel altijd beter 1 keer teveel dan te weinig. Maar als puntje bij paaltje komt, tja.... wel of niet bellen?

Heel goed van je en zo zie je maar weer, het is niet voor niets geweest. Ze houden je nu goed in de gaten. Zo'n ctg is niet verkeerd!

Hopelijk hebben de oefenweeën een functie en gaat dit gauw over in de echte weeën.

Kan me zo voorstellen dat je het zoooooo zat bent, je wilt ook graag...meepraten over van alles en nog wat, maar het belangrijkste..je dochter knuffelen, ruiken, voelen enz.

Ik ga voor je duimen dat het nu niet lang meer duurt!!!

Kleine kom eruit!!!

Geplaatst

Hallo meiden!

Eindelijk weer even op de laptop, ik ben echt elke keer te lui om dat ding te pakken denk ik!

@ Mees: Zet m op meid.... Nog eventjes!!!

@ Ilona: Dat wachten lijkt me ook wel behoorlijk vervelend, maar je liep nog zo lekker te genieten van je buik!! Je moest het gewoon nog wel zat gaan raken om klaar te zijn voor de bevalling misschien?? (leuk verzonnen he?? hihihi)

Sterkte dr mee meid, ik hoop dat je snel je kleine meid in je armen mag houden.

@ Twwety: Wat fijn dat je toch nog naar de bruiloft van je broer kon gaan en dar Aron zo'n engeltje is geweest... Ik zou ook hebben lopen stressen hoor! hahaha... Ik ben ook een planner en wil dan alles van tevoren regelen, anders kom je misschien wel voor een verrassing te staan: Stel je voor!!!! (wij zijn geen controlfreaks toch??)

@ Jose: beter dat je nu een fijne kraamhulp hebt... wat een gedoe en een geblunder van de eerste zeg!

@ Mutske: Heerlijk zeg, dat badderen! Cool dat je hem meeneemt onder de douche

Ik heb Linck nog niet onder de douche gedaan (wij hebben ook een regendouche) Maar alleen in de tummytub en het badje.. vindt ie heerlijk!

Ik smeer hem ook lekker in met allerlei zwitsal smeerseltjes, dan ruikt ie zooooo lekker!!

Je buik zal nog wel heel lang last blijven geven hoor.... bij mij voelt ie ook echt aan alsof mijn huid onder mijn navel flink verbrand is. Echt een naar en pijnlijk gevoel...t is bij mij nog niet echt minder geworden helaas na 3 weken.

Maar alles voor een gezond kind hoor!! Ik ben allang blij dat mijn onderkant niet is uitgescheurd, daar zag ik toch wel heel erg tegenop. Dus beide manieren hebben voor en na delen!

Nog even een vraagje aan de borstvoedings mama's: Horen de baby's zulke scheten te laten?? Hij knettert echt ongegeneerd de hele boel hier bij elkaar!! Wij liggen dan wel in een deuk, maar het zal toch wel goed zijn?

De bv loopt als een trein bij mij, ben ook al aan het kolven 1x per dag. Maar bijna iedere luier wel een natte scheet dr in of een flinke gele poep.... met het geluid van een volwassen vent!

Geplaatst

Haha geweldig Judith...ondanks dat ik geen bv geef, kan L_otte er ook wat van. Dan liggen wij ook in een deuk, wat voor geluid er uit zo'n klein kontje komt.

En soms zo'n lekkere natte...haha!

Trouwens fijn dat je bv als een trein loopt!

Mutske, hoe is het vandaag gegaan? Wat zeiden ze in het ziekenhuis?

Ilona, we wachten netjes mee... nog even volhouden...het 'zat' zijn...werkt tegen. Probeer lekker te ontspannen, afleiding zoeken.....

Maar we wachten allemaal net zo lang tot jij bevallen bent, voordat we een topic novembermama's 2011 gaan openen ;)

Ik ga ff douchen en dan proberen even wat rust te pakken. Heb de afgelopen 1,5 week zooooo weinig geslapen, dat het er nu behoorlijk inhakt. Morgen is L_otte alweer een week, man wat vliegt die tijd.

Geplaatst

Ja snel gaat dat he jose! Linck is al weer 3,2 weken... Alsof hij er altijd al is geweest! het is echt zoooooo'n lekkerbekkie!! Alles is schattig aan hem: zelfs die scheten! hihihihi

Ik ben benieuwd wie er mee gaan naar het novembermama's 2011 topic... Ik ben eigenlijk een oktober mama!

Vwb de slaap... Ook een flink tekort gehad in de eerste 1,5 week. Daarna ging het beter, ik heb nu niet het gevoel dat ik mega veel slaaptekort heb... Dus komt vast wel goed jose!

Geplaatst

Ow trouwens: Hier al de eerste kleertjes die te klein zijn!! Hij had eerst maat 50 en 56 daar zwom ie in.... Nu past hij mt. 50 al niet meer (de meeste dingen!)

Ook had ik combi speentjes -2/+2 maanden en die floepten er de hele tijd uit... Nu een 0-6 mnd speentje en die blijft beter zitten, dus die waren misschien ook al te klein?? hij heeft soms zulke zware zuigebehoefte dta ik geen tepels overhield of de hele tijd aan het pinken was en dan kun je geen kant op! In eerste instantie had ik gedacht hem helemaal geen speen te geven (wilde de kraamhulp ook niet) Maar het ging niet anders... Hij is zo tenminste een tevreden manneke en het helpt ook goed als hij krampjes heeft.

Toch gek dat er na 3 weken al dingen te klein worden.... Het gaat echt snel!! Morgen maar eens wegen bij de inloop van het consultatiebureau, ben benieuwd!

Truste alvast meiden (en voor sommigen: pers-ze....& sterkte!)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden