Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pas op met wat je zegt Mees ;) Het staat hier allemaal zwart op wit!

Altijd handig dat je de Maxi cosi erop kunt zetten, zeker als je ff vlug ergens heen wilt, ook met de auto!

En dan zo'n klein dropje erin, iedereen verliefd :)

Hier vanmorgen naar cb geweest en mama's meisje wordt groot! In haar ontwikkeling is ze 2 maanden, de arts vond haar erg sterk. Ook zo helder, echt al kijken! Hihi, maar dat wisten wij al ;) Pffff en ze is nog maar 4 weken vandaag, gaat al zo snel allemaal.

Wel nog even over haar witte tong gehad, moet het even in de gaten houden. Het lijkt op spruw, maar ze heeft het niet in haar wangzakken. Als de aanslag nu nog dikker wordt, moet ik even naar de HA. Nou dikke prima!

Maar wat een weer, is omdat ik er vanmorgen uit moest anders was ik echt liever thuis gebleven. Ga zo ff dutje proberen te doen, niet echt geslapen vannacht.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mees; whaha...2 jaar.... we zullen het je helpen herinneren hoor ;-) haha.... Arme hubbie...

Alhoewel ik het wel snap, want vandaag voel ik m'n littekenweefsel weer behoorlijk trekken,

net of er nog hechtingen inzitten die te strak zitten....brrrrrrrrrr..... k heb ook op de 1 of andere

manier bang van de onderkant...zo gek!!

Ontlasting was bij mij ook pijnlijk tot vorige week zelfs...nu gaat het weer okay....dus er is hoop!! ;-)

Mutske; Als niemand jouw dat verteld heeft, dan kan je er niks aan doen hoor!!Enne....de 'KANS'bestaat

op infectie, wil niet gelijk zeggen dat je dát dan ook krijgt hoor!!

Enne...k zou dan idd. ff wachten met sexen ;-)

Mijn manlief vind ook al dat hij het maar zwaar heeft!!hihi.... Hij vroeg na 2 weken al wanneer het nu weer

mocht.....nou....ff niet schat!! Dat kan nog wel n poosje duren :-( Arm schaap!! hihi...

k heb trouwens de vriendschap 'aangevraagd' hoor op hyves....

en Danaa, k heb jouw ge-pb over m'n profiel!!

Wat vervelend he?die prikken...bahbah!! k moet er ook nog niet aan denken gewoon!!

Wat zijn ze lekker gegroeid zeg, je meisjes!!

k heb Aron gisteren gewogen.... 4860Gram.... weer 310 gram gegroeid in n week tijd, kan je

nagaan, hij is nog 2 weken jonger dan jouw meisjes!!

Dikkertje dap!! hihi...z'n moeder produceert slagroom!

Heerlijk he?Dat lachen, daar word je gewoon ontroerd van!!

k ga ff de volgende blz. nog lezen....

Geplaatst

Fijn Mees dat het plassen goed gaat!! ;-)

En heerlijk om nu te kunnen wandelen met je mannetje, k voel me ook altijd

zó trots als ik met die wagen door het dorp loop!!

en o wee....als mensen zonder te kijken doorlopen!!! hihi....voel ik me gewoon

beledigt!!

Jose; wouw hé!! ontwikkeling van 2 maanden!!goed man!! Aron is idd.ook heel erg sterk,

alleen maar positief hoor!!

Hoeveel woog ze?

ff in de gaten houden ja, van de spruw!!

Geplaatst

Jullie maken me wel nieuwsgierig haha...

Wow Tweety, Aron gaat goed zeg!!! En nog steeds last van je littekenweefsel? Bah, misschien komt het door het weer. Dat soort plekken blijf je voelen, is vaak ook zo als je eerder eens iets gebroken hebt, blijft zwak plek. Ik heb er geen last van eigenlijk. Bedenk me net dat ik wel weer eens in bad kan gaan, vloei al bijna een week niet meer.

L_otte was 400 gram gegroeid in 2 weken, ze was nu 3995 gram. Gaat weer helemaal de goede kant op gelukkig!!!

En dat 'spruw' houd ik zeker in de gaten, maar denk niet dat het dat is. Ze heeft het nl. alleen op de tong en niet in haar wangzakken. Als de aanslag nu nóg dikker wordt, moet ik ff naar de HA.

Nou ik ga koken.... x

Geplaatst

Hihihi, ja, Tweety, hubby moet maar ff (heeeel lang ) wachten :-)) En josé , is waar. Ik leg het alvast vast voor m'n hubby; hier kan hij lezen hoe lang nog ;-)

Dus: 'geen gemuts bij mijn muts'

Dus jij had ook lang last met ontlasting tweety? Blij dat er hoop (leuk woord in dit geval;-) is!!

Klopt, heerlijk te wandelen en al dat leuke commentaar te krijgen :-))

Leuk dat alle Beebs zo goed groeien. Ik ga vlg week maar ff wegen bij cb. Heb geen idee, maar hij drinkt goed dus is vast aangekomen.

Ja zielig Danaa, die prikken.

Nou, ga m weer ff knuffelen hoor. Ligt te prrten in m'n armen....

Xxx

Geplaatst

goh Jose, dat Lotte al naar het cb is geweest; ze is een dag jonger maar mocht een week eerder? Ik ga volgende week maandag pas voor t eerst. Zou dat dan ook weer overal verschillend zijn? Kreeg overigens ook vandaag pas de inentingspapieren binnen... Ben ook errug benieuwd hoeveel Gijs weegt; hij begint echt een dikke kop te krijgen, dus hij zal wel goed zijn aangekomen. Maar ja volgens mij geven we hem ook teveel melk. Hij komt meestal nog om de 3 uur, soms zitten er 4 uurtjes tussen, maar hij drinkt dus 7 a 8 flesjes per dag. En we geven hem ongeveer 140 cc per fles; dat is dus tussen de 980 en 1120 per dag.Da's behoorlijk te veel eigenlijk, en hij zou dan zeker tussen de 4 en 5 kilo moeten wegen. Maar ja, als we minder geven is ie ontroostbaar, en krampjes heeft ie net zo goed af en toe. Ook geeft ie af en toe een slokje terug, maar dat is ook al minder dan vorige weken. Eigenlijk gaat het best goed met hem nu; hijkomt nog steeds moeilijk in slaap, vooral overdag, 's nachts is ie veel makkelijker na zijn fles in bed te leggen. Maar hij is veel tevredener dan vorige week, toen was het echt 2 dagen lang na iedere fles krijsen. Tot we dus meer gingen geven.....

Hij kan trouwens poepen als een grote, niet normaal; zit zijn luier hartstikke vol gescheten (de tweede luier trouwens want had er al eentje volgepoept vòòr zijn fles) Ga ik hem verschonen, gaat ie op zijn gemakkie verder met poepen; zo van, ach ik heb weer de ruimte... Die luier zat ècht al nokkie vol! En ik maar doekjes onder zijn billen blijven schuiven, en daar kwam weer een drolletje naar buiten hahahaha, wat een apparaat...... het was poep lasagna door al die laagjes......

Had me nog niet eens zo beseft Mees dat na een "gewone" bevalling ook nog heel lang pijnlijke hechtingen en wonden blijven opspelen. Ai ai, weet niet wat erger is, maar kan me indenken dat het voor jou nog behoorlijk pijnlijk is daaronder... krijg ineens veel meer begrip voor die 2 jaar no go zone....

Heb zelf behoorlijk veel pijn gehad, voornamelijk de doorgesneden zenuwen spelen nog steeds wel op, maar de wond zelf is ok. En ik denk op een veel comfortabeler plek dan die van jou Mees, dus respect meid, en ik hoop dat het bij jouw snel mag helen.....

@Tweety, ik zie nog geen uitnodiging op mijn hyves?

Kreeg vandaag nog kraampost; een grote A4 envelop met een leuk kledingsetje van een oom en tante uit brabant; zo leuk! En de kerstkaarten stromen ook al binnen hier, maar heb zelf nog niks gemaakt, moet ik toch maar eens werk van gaan maken......

Geplaatst

Hallo allemaal!

Ik dacht: ff de laptop dr bij om weer eens te reageren... Maar wat is er veel gewschreven! Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen!!

Tweety: Wat fijn dat Aron gedoopt is... Dat zal bijzonder zijn geweest! Wie heeft hem onder de doop gehouden?

Lachen die openheid over sex... Hier ook nog niet hoor, ik vloei nog steeds een klein beetje en ik ben verder sort of kurkdroog.... Not my usual self kan ik zeggen!

alle kindjes groeien goed begrijp ik, heerlijk... Er wordt veel gesproken over flesjes en kv, dat gaat eerlijk gezegd een beetje langs me heen omdat het niet op ons van toepassing is. Ook het doorslapen dus. We hebben eigenlijk nog steeds niet echt een ritme: Het is voeden wanneer het uitkomt en naar behoefte en het voeden varieert van om de twee to vier uur. De behoefte is er wel want Linck is al van 3016 gram naar 5140 gram gegroeid in 6,5 week. (eerst nog afgevallen naar 2740 gram)

Ik begrijp dat er meer mensen zijn die katten hebben? Hier ook, maar sinds Linck zijn geboorte heb ik een lichtelijke smetvrees ontwikkeld geloof ik... Ik vind ze ineens zo groot en harig!! Ze mogen niet meer boven komen. Ik had in het begin van mijn zwangerschap al traphekjes geplaatst zodat ze het niet direct aan de baby zouden kunnen linken...

Zijn er nog meer meiden die volledig borstvoeden en nog maar weinig ritme hebben? De nachten zijn ook gewoon om de 2 tot 4 uur.... Zou ik wel anders willen, maar dat gaat nog wel even duren denk ik!

Ik hoop over een tijdje ook weer wat meer te gaan schrijven, ik kom er nu gewoon elke keer niet aan toe.... Sorry!!

xx, Juut

Geplaatst

Mutske, ik kreeg ook vandaag de papieren binnen... dus dat kan kloppen! Hier is het zo dat ze met 2 weken bij je thuis komen, met 4 weken heb je je eerste bezoek op het cb en dan met 8 weken weer ( 1e inentingen).

Ik wil me nergens mee bemoeien en fijn dat Gijs zo wel verzadigd raakt, maar krijgt hij niet teveel binnen? Een baby mag niet meer dan 1 liter binnen krijgen en aangezien Gijs ouder wordt en ook aan deze hoeveelheid 'went', heb je straks niets meer om de boel op te schroeven. Zijn er niet andere alternatieven? Misschien is dat ook de reden dat hij teruggeeft, omdat hij teveel binnenkrijgt?

Klinkt wat onnozel uit een onervaren mond, maar toevallig was ik dus vandaag op het cb en gaf aan dat ik wel naar 5 voedingen wilde. Aangezien L_otte vanmorgen om 8 uur haar eerste fles heeft gehad. Moest ik vooral nog NIET doen, omdat het maagje ongeveer te vergelijken is met het vuistje. Als je naar 5 voedingen gaat, wordt de hoeveelheid ook meer en kan ze het niet bolwerken. Ze is nog jong, naar 5 voedingen kan straks nog wel. Ikg eef haar nu 6 x 110 cc. Alleen lijkt het wel of L_otte meer wil, oftewel ze raakt niet verzadigd. Nog steeds hier wel een probleem. Daarbij komt dat ze nog steeds veel te snel haar fles leegdrinkt en als je haar tussentijds laat boeren, wordt ze me toch een partij boos. Een speen doet dan wonderen, krijgt ze in ieder geval haar zuigbehoefte.

Judith, voel je niet bezwaard....we weten allemaal hoe druk leventje je nu hebt. En de één pakt nu eenmaal wat makkelijker de laptop erbij. Hier staat hij eigenlijk altijd standaard aan, dus dan wip ik er zo ff achter als ik tijd heb. Maar dat is ook niet altijd. Nu wel weer, omdat Ron dan met L_otte bezig is.

En die bv....sorry kan je er nietverder mee helpen. Maar lijkt me wel erg vermoeiend om nog steeds en dan vooral 's nachts om de 2 à 4 uren te komen. Kun je het een beetje verdelen met Patrick?

Nou meiden, ik ga nog even bankhangen en dan hoop ik dat L_otte gauw slaapt, zodat we naar bed kunnen :) Trusten!!!!

Geplaatst

Hihihi... Jose: pat heeft te veel borsthaar daarvoor!! Kan ie gelijk flossen, jammer dan alleen dat hij nog geen tanden heeft!! Hahaha

Funny trouwens die poeplasagna!! Enneh: hebben kindjes ket kv al drolletjes?? (domme vraag misschien...) hier knalgele spuitluiers nog steeds!

Oh en de laptop ligt hier altijd in de kast, ik moet hem dus wel altijd opstarten en er ff voor gaan zitten, vandaar...

Xx

Geplaatst

Jose; Ja Aron 'doet' het best!! ;-)

Dat littekenweefsel; volgens mij klopt het wat je zegt, bij weersverandering...het zijn ook zomaar vlagen...dan weer

n paar dagen niet, dan ineens weer van die steken en dat trekken!!

Wouw zeg!!Zit Lotte ook al bijna op de 8 pond!! Groeid ook best hoor!!

Mees; Je valt door de mand...jij zit hier helemaal plannen te beramen om je man 2 jaar onthouding te bieden, en hij weet

nog nergens van!!Ehm..heb je t inmiddels al uitgelegd waar hij de komende 2 jaar rekening mee moet houden?? :-D

Schrijf dat maar met grote letters op je wc deur; 'er is hoop'!! haha.... Bij mij deed het pijn, net bij m'n kringspier zeg maar...

brr....lukte haast niet om het 'eruit' te krijgen, voelde alsof er steeds weer iets openbarste.... bloedde daarna ook standaart...

k dend dat er een scheurtje of een aambeitje aan de binnenkant zat!! En eigenlijk vanaf eind vorige week is het ineens over....

kreeg er nl. ook weer obstipatie van,omdat ik niet goed 'durfde'.

Mutske; k heb je ff ge-pbt....

Volgens mij geef je idd. wel veels te veel, maar k weet ook nooit hoe je dat moet bekijken met FV. Ik denk altijd maar weer; stel

dat je BV gaf, dan zou hij het ws ook drinken, en dan mag het wel?!!

Hou er rekening mee dat je er gezeik mee gaat krijgen op het CB hoor!!

Poeplasagne; klinkt toch super!! en?wat eten jullie vanavond; Poeplasagne!!Eetse!!

Juut; k zal zo ff in n nieuw berichtje reageren over de Bv.

Fijn dat het allemaal goed met je gaat!! En dat Linck zo onwijs goed gegroeid is!!Daar mag je trots op zijn hoor!

haha...zou toch ideaal zijn als de papa's ook eens konden voeden ;-)

Geplaatst

Juut;

Volgens mij zijn Danaa, jij en ik de enige van de BV hier!!

Als eerste; BV mág heel onregelmatig zijn, daar hoef je niet persé een ritme

in te hebben, al is dat voor jezelf wel eens irritant. Eigenlijk moet je en soort van

evenwicht krijgen in aan de ene kant 'voeden op verzoek' en aan de andere

kant 'regelmaat'.

Wat je zou kunnen doen is eens met een lactatie kundige praten, en adviezen

vragen hoe je wat meer 'ritme' kan gaan krijgen.

Zelf had ik het met Aron ook 's avonds best wel, Overdag drinkt hij meestal

2 borsten leeg, waardoor hij 4 uur weg blijft. s avonds deed hij er dan 1, viel in

slaap, na 1,5 uur weer 1 en zo ging het de hele avond.Wat ik dan merkte( en kolfde)

was dat m'n borst dan nog niet volgenoeg zat.

Daardoor raakte hij steeds niet goed verzadigd. (gisteren avond ook weer hetzelfde)

k probeer hem dan meestal nog n tijd zoet te houden met z'n duimpje in z'n mond.

(zit hij wel steeds op schoot hoor) zodat m'n borsten de tijd krijgen om weer vol te

worden. (en m'n tepels tot rust kunnen komen, want die blijven maar pijnlijk).

Meestal werkt dit wel bij ons, om het zo te doen...want dan drinkt hij z'n buikje

goed vol, en gaat hij daarna slapen... meestal door, soms komt hij tegen vieren

nog een keer....net ernaar hoe laat we gaan slapen.

wat ik ook een paar keer gedaan heb (gisteren avond ook nog);

Kwam hij dus om 21.15uu (1 kant) daarna nog een poosje

zoet gehouden en toen we naar bed gingen 23uur

was dus m'n ene borst niet vol genoeg.

Hij allebei de kanten, maar hij was dus niet verzadigd....heb tot half 2 met m

'gezeten. Toen ben ik dus een fles gaan halen.... (toevallig heb ik FV in huis, maar k deed

het 2 weken geleden een paar keer met afgekolfde melk) en nog zo'n 100 tot 120 cc. FV

erbij gegeven.... dan gaat het goed, dan is hij goed gevuld en gaat hij slapen!!

Lukt het bij jouw met kolven (vind ik n drama) wanneer kolf jij? en hoeveel krijg je eruit?

Geplaatst

Even snel reageren op de BV.

Amy zit nu op 5 a 6 voedingen per dag.

Raakt s´avonds ook niet verzadigd omdat mn borsten dan ´leeg´ zijn heb ik het idee.

Vaak geef ik haar dan ook een flesje erbij waarna ze tevreden gaat slapen!

Laatste voeding was gister om 21.00 uur en vannacht kwam ze weer om 4 uur.

s´morgens en s´middags kolf ik voor Liv en krijg er dan 130 a 150cc uit.

Wat vervelend Tweety dat het nog steeds pijnlijk is!

Geplaatst

Tweety: bedankt voor je telefonische consult! Hahaha...

Danaa: welke soort voeding geef jij je kindjes? Ik heb nu hupoallergene nutrilon gehaald. Ik dronk vrij veel melk en daar kreeg linck krampjes door, nu drink ik nog maar weinig melk en nu heeft hij dat niet meer. (vanwege de koemelkeiwitten)

Omneo leek mij te licht verteerbaar: ik wil dat hij langer verzadigd is natuurlijk!

Tweety: welke voeding gaf jij nou ook al weer?

Ben benieuwd en bedankt alvast...

Geplaatst

Waarom geef je HA Judith? Hebben jullie een allergie ergens voor? Of Linck?

L_otte heeft al 2 dagen niet gepoept, daarvoor wel .... variërend van hele dunne gele lasagne tot grove mosterd!

Geplaatst

Juut-ben benieuwd oft werkt,en anders écht ff contacten met n lactatiekundige hoor.die hebben soms zulke handige tips!!ik had de gewone,standaart heet die volgens my.de verpakking heb k al weggedaan!

Oei Jose,dat moe je wel ff inde gaten houden!met Fv moeten ze 1x p.d.ontlasting hebben!kan natuurlyk altyd n xtje voorkomen,maar als ze er echt last van kryg moetje ff HA bellen.

Mutske,kzag je uitnodiging op hyves via mn tel.ma ik kanje nie toevoegen via.mn tel.dus dat doe k morg.ff alsde laptop aanstaat!

O ja,Juut.werkt t ook niet om Linck savonds voor de laatste voeding te badderen?by Aron werkt dat meestal wel,daarna nog ff lekker drinken,dan istie helemaal vande wereld!maar miss.deed je dat al?

Geplaatst

Judith, ik zou ook even een lactatiedeskundige bellen.... of misschien heb je dat inmiddels al wel gedaan.

Grappig, heb via Tweety haar hyves de pagina's van Mutske en Danaa kunnen bekijken. Tenminste ik denk dat ik het zeker weet hihi....Leuk om er een gezicht bij te zien.

Ennuh Mutske, ik vind je er nog jong uitzien hoor ;)

Nou L_otte heeft vanmiddag eindelijk gepoept. Heb haar even geholpen, man wat had dat kind een pijn.....VRESELIJK!!!! Ik had de tranen in mijn ogen...Persen dat ze deed, maar het ging mm voor mm.......

Resultaat: dikke poep, van dat harde klei....heel veel! Arm kind, ben nu ietsje aan het afbouwen met de Forte, want dit wil ik echt niet weer. Dan maar wat minder doorslapen, je meisje zo'n pijn zien lijden....no way!!!

Ron en ik willen in februari even een (mid)weekje weg, heeft iemand nog tips? L_otte is dan 3 maanden en we willen eigenlijk ergens in een huisje, maar waar?

Het liefst met een mooie omgeving, zodat we lekker kunnen wandelen. Ook waar een zwem(bad)(paradijs) is met een warm bubbelbad. Wil nog niet met zo'n kleintje in het grote bad. Dus ideeën zijn erg welkom!!!

L_otte is vandaag alweer een maandje oud, man....waar blijft die tijd?

Geplaatst

Ach Jose, zielig is dat he?!!Alsje je kindje ziet lijden he?!! Nee, zou ik ook niet willen!!

Ehm... tja, ik ben zelf altijd fan van Centerparcs....nadeel is wel dat het zo onwijs (bezopen) duur is,

wij zijn n keer in park 'heiderbos' (geloof ik?) geweest, In Limburg is dat.... was n mooi park, en daar

kan je wel leuk wandelen!!bosrijke omgeving! en n prachtig zwembad, maar dat het hebben al die parken

want daar betaal je dan ook dik voor.

Wat ook errug leuk is; vlak bij Winterberg hebben ze ook n centerparcs....daar gaan wij ws ook weer heen...

t is maar 4 uurtjes rijden, en je zit in n prachtige omgeving, waar je veel kan wandelen!!

K ben het met Jose eens dat Mutske er veel jonger uitziet dan ze is!!

Geplaatst

Tweety, ja, ik ben ook fan van CP hoor! Helemaal nu ik zelf een kindje heb. Voor kinderen bestaat er geen mooiere vakantie dan CP!!

Alleen kan ik me herinneren dat die zwembaden daar zo massal zijn en niet een apart warm bubbelbad hebben. En dat wil ik juist zo graag, wil nog niet met haar in zo'n heeeeeeeel groot bad.

Paar jaar geleden zijn we nog in de Eemhof geweest, alleen daar was geen bubbelbad kan ik me herinneren.

Moet maar eens even rond gaan snuffelen op het internet, kijken of ik iets leuks tegenkom :)

Wat een super kerstkaart heb je gemaakt Tweety, helemaal leuk met klein Aron. Voor de familie heb ik ook een kerstkaart gemaakt met L_otte als kerstvrouw, ook erg leuk. Ons kleine kerstengeltje!! Hele leuke reacties op gekregen.

Vandaag trouwens de papieren binnen gekregen van de SVB, de bijslag kan aangevraagd worden, jihaaaaaaa.....

Geplaatst

*breek even in*

Dat een baby in de avond vaker wil drinken is te verklaren.

Er is meestal niks 'mis' met je bv, lees volgende site even door.

http://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/clusteren.html

Mijke is volgens mij vanaf de derde of vierde week begonnen met clusteren.

Elke avond tussen 18.00 en 21.00u kon ik haar een keer of 3 á 4 aanleggen.

Ze dronk dan elke keer een min. of 4 en viel dan weer in slaap om na een half uur of een uur weer te willen drinken.

Sinds afgelopen maandag is het clusteren wat minder geworden, wie weet komt er nu wat meer regelmaat in, wacht het maar rustig af.

Geplaatst

hm, had al met mijn mobiel een berichtje gemaakt maar dat lukt dus duidelijk niet.....

was al meeen gestopt met die extra grote (cq volle) flessen, nadat ik had zitten rekenen. Dan maar honger eventjes... Vanmiddag naar het cb geweest om te wegen; schrik!!! hij weegt al 4715!!!!!

Overlegd wat te doen met die honger van hem; kreeg verschillende mogelijkheden. Een voeding minder geven per dag en dan idd op 150cc overgaan, nou dat weten we al dat lukte nog niet afg week. Of de forte erbij gaan gebruiken, ik ga nubij iedere voeding van 120, 3 gewone en 1 schepje forte doen, kijken wat er gebeurt. De laatste voeding heeft Henri gegeven (zitten nu toch allemaal op hyves dadelijk hahaha, schuilnamen zijn overbodig geworden hahahahaha) net voor het avondeten en toen heeft ie Gijs n zijn ledikant op de bbykamer gelegd, zitten hier me de babyfoon en het manneke slaapt gewoon hey! Had een foldertje over huilbaby's meegekregen van cb: Regelmaat, Voorspelbaarheid en Verminderen van prikkels, zo heet het. Zou dat tegenwoordig de drie R'en vervangen hebben? Is duidelijk verhaal wat er in staat maar ik ben er zelf nog helemaal niet aan toe om Gijs zichzelf in slaap te laten huilen, want daar komt het wel een beetje op neer in de folder. Je moet ze wakker in bedje leggen; niet in de box laten slapen en zo of in ons grote bed. Allemaal dingen die we wel deden dus... Nou ben ik het daar in grote lijnen wel mee eens hoor, maar dat laten huilen om in slaap te komen vind ik nog moeilijk. Maandag heb ik de echte afspraak op het cb; zal eens overleggen daar. Ik wil mijn mannetje troosten als hij huilt, maar ja wanneer wordt troosten verwennen? Ik dacht voorlopig nog niet, toch?

Leuk inderdaad om elkaars foto's te kunnen bekijken op hyves! Danaa ik heb je ook toegevoegd hoor! Kom maar snel kijken! Meer meiden hier? Ik heb ook fb maar blijf toch hyves fijner in het gebruik vinden....

Geplaatst

Ik heb wel hyves hoor Mutske, alleen niet zo actief meer! Ik vnd fb leuker en volwassener ;)

Jeej, jouw manneke doet het ook al zo goed.....en dat verwennen kan tot 3 maanden zeggen ze. Ik kan het ook niet om de kleine in slaap te laten huilen. Ze is nb. nog maar net uit mijn buik vandaan.

Nu ligt ze ook in de box te slapen...ze valt dan in mijn arm in slaap en dan leg ik haar in de box, zodat ik mijn handen even vrij heb. Uiteindelijk wordt dit momentje haar speelmomentje, vandaar dat ik het doe. 's Middags na haar eerste middagfles gaat ze altijd naar bed in haar eigen ledikantje boven.

Ach beetje bij beetj ehoor, het is allemaal zo nieuw voor ze....en het liefst zijn ze nog dicht bij mama, wat ik erg logisch vind. net op de wereld en dan al overleveren aan de grote wereld? Nou nee.....

Geplaatst

Ik geef L_otte ook forte en standaard door elkaar. Was geen probleem volgens cb.

Ik was zover dat ze 3 schepjes forte + 1 schepje standaard kreeg, maar daardoor heeft ze dagen niet kunnen poepen. Nu geef ik haar ook 1 schepje forte en 3 schepjes standaard, hopelijk wordt het nu weer beter.

Geplaatst

Aha dat was jij dus waar ik het al eens gelezen had over dat combineren. Goed dat ik weet dat het bij Lotte voor verstopping zorgde, och arme... ik zal dus als Gijs eenmaal beter gaat slapen niet steeds de forte op hogen. Hij is namelijk ook een moeilijke poeper zeg maar, al was hij best mooi dun op de gewone voeding. Hij moest er wel elke keer veel moeite voor doen, dus ik ben ook voorzichtig na jouw ervaring! Enne we moeten af en toe nog wel lasagna hebben hè.....

Hij bgint nu geluidjes te makenin zijn bedje, helemaal alleen op zijn kamer... ik ga gauw naar boven. Hij mag tussen 8 en half 9 de volgende fles weer, dan komen we mooi uit de laatste voeding... en dan maar duimen hè dat we eens langer dan 3 uur kunnen slapen. Al is dat misschien al wel veel verwacht na 1 middag op forte hahaha. Ah joh,mijn ogen branden gewoon de hele dag van de slaap, ik krijg steeds meer lichamelijke klachtjes; mijn rug en mijn benen doen zeer, ik lijk wel een oud wijf zo stram en stijf is mijn lichaam. Zal de fysio weer eens een mailtje sturen voor een afspraak. Ik liet me voorheen altijd al masseren vanwege mijn migraine, dat hielp best goed nl. Ik heb nog behoorlijk wat tegoed staan voor fysio dit jaar; dus even gebruik van maken.....

Geplaatst

Hallo meiden,

Gister gedeeltelijk bv en kv gedaan... Linck heeft ietsje langer geslapen naar mijn idee. Zometeen iets meer flesvoeding proberen...

Morgen reageer ik ff uitgebreider over hoe het gegaan is!

Truste en xx

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden