Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

de eertse weken gingen ze na de voeding en t knuffelen naar bed,

maar nu ze overdag vaker wakker zijn (vooral smiddags en s avonds) slapen ze overdag zelden nog boven.

vaak vallen ze in de box of op de domozak in slaap en als ik ze in bed leg worden ze vaak weer wakker.

als er bezoek is leg ik ze wel boven, drukte probeer ik echt te vermijden.

ook de tv staat zacht als ze beneden zijn.

Bij Daan was ik er heel strikt in; slapen in bed!

maar ja ben er nu wat makkelijker in geworden.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jose; ik moest zo lachen om jouw fantasie met vergrootglas en lichie, k zie het al helemaal voor me....

oftewel, meneer of mevrouw de dokter met een helm op waar zo'n lampje op zit, vergrootglas in de hand

mondkapje op (stel...ik laat n scheet?..) en hup, grotverkenning!!

Bleeeeh!!k ga int nieuwe jaar pas hoor!! eerst nog ff aankijken..hihi...

Mutske; fijn joh, dat je zo'n gezellige kerst hebt gehad met de fam. heerlijk!!

Wat bizar joh, dat je zo erg ongesteld bent!! was je dat voor je zwangerschap ook?

Ze zeggen wel eens dat het heel erg kán zijn, als je het weer voor het eerst word, maar

dat het dan zo bizar is!! misschien zit er nog wel wat 'rommel' binnen, waardoor het zo extreem is?

Danaa; super dat je meisjes het zo goed doen, en dat ze nu ook heerlijk doorslapen!!

Lekker hoor, dat de BV ook nog goed gaat!!

Wat balen dat je man moet werken met oud en nieuw, zit hij in de zorg/ politie o.i.d?

Ik werkte altijd met kerst, toen ik nog in kraam zat, gelukkig kon ik dan zelf in de gezinnen

m'n tijden indelen, en t voordeel was, dat ik vaak wel eerder weg mocht van gezinnen!!

wel leuk dat je ouders dan komen!Zit je niet alleen, lijkt me ook zo eenzaam!!

Jose; en?heeft L.otte nog last gehad van de extra forte?

Int begin sliep Aron nog wel eens in de box, want als ik m dan oppakte en in bed legde

werd hij alsnog wakker (hij is n redelijk lichte slaper, net als z'n moeder...)

Nu voed ik hem, en mag hij nog ff 'spelen' in de box, maar zodra ik zie dat hij moe word

of bijna gaat slapen, dan leg ik 'm in bedje!! (overdag in z'n ledikantje op z'n eigen kamer)

meestal is hij dan wakker als ik hem er in leg, maar gaat hij lekker slapen!!

Tuurlijk zijn er dagen bij dat het niet 'werkt' of dat hij weinig slaapt, nou ja....dan maar niet

in z'n bed hoor, probeer er vrij nuchter in te zijn!! Als ik weg ga ligt hij tot slot ook niet in bed.

Overdag slaapt hij dus goed, meestal is hij dan 's avonds wat meer wakker dan laat ik m wel

beneden, slaapt hij soms wat in onze armen, of in de box, maar dat zijn meestal maar van die

haze slaapjes....

Zo grappig, vanmorgen werd meneer n uur na de voeding alweer wakker, dus ik m aangekleed

en mee naar beneden genomen, en lekker in de box gelegd, heeft hij een uur lang van die 'uuuhh

uuhh' geluidjes liggen maken naar z'n boxmobiel en lachen dat hij naar dat ding doet....

en met z'n benen schoppen en zwaaien met z'n armen...helemaal naar z'n zin had hij het!!

Heerlijk!!Zo genieten!! na n uur werd hij 'jengelig' heb ik m gevoed, en daarna z'n bedje in.

Wat wel n nadeel is dus dat hij zo ligt slaapt!! (t eerste uur)

Als hij net in bed ligt word hij dus al wakker als ik naast z'n bed sta!! ook al doe ik nog zo zachtjes....

als hij eenmaal de slaap goed te pakken heeft, dan kan ik gewoon gaan stofzuigen!!

Ik heb dat zelf ook wel, dat ik redelijk licht en onrustig kan slapen, snel wakker ben!!

(behalve 's ochtends dan ;-) )

Wat een saai weer, k heb zo'n zin om ff naar buiten te gaan, zit al dagen binnen.....pffffft.....

Geplaatst

he tweety onze dochter is nu 6.5 week, de tijd vliegt aan de ene kant en aan de andere kant is 6 wkn ook niks. Leuk om te lezen dat aron al geluidjes maakt en reageert op de mobiel, lijkt me erg gezellig! Wat gaat de ontwikkeling snel he!

Geplaatst

lief he Tweety die geluidjes ! En zo heerlijk als ze tevreden zijn!

mn man en ik werken allebei bij de politie, dus tja we moeten altijd

een keuze maken om óf met kerst óf oud op nieuw te werken.

maar dit jaar heb ik lekker mazzel !!!

Wat trouwens erg vervelend is, is dat de opvliegers weer terug zijn.

bah, echt niet fijn! toch maar binnenkort met de pil beginnen en als t goed is

ben ik er dan vanaf!

fijne dag allemaal ondanks het sombere weer!

Geplaatst

Lisa; wat gaat het ontzettend snel he? de officiele kraamtijd is nu voorbij (6 weken)

Maar aan de andere kant word het ook wel steeds leuker, je krijgt steeds meer 'contact' met

je kindje!!

Ja de ontwikkeling gaat onwijs snel!!

Danaa; so cool, al die geluidjes...gisteren avond zo gelachen!

Wij lagen in bed, meneer klaar wakker, Jaco lag op z'n rug, en hield Aron

zittend op z'n buik... Zat Aron allemaal geluidjes tegen Jaco te maken...

Dus Jaco ging m nadoen...Vond Aron zo grappig, dat hij steeds moest lachen...

en dan weer geluidjes...wachten wat papa doet, en weer lachen.....écht super

de super is dat zeg!!

Tja, dan ben je altijd de klos met feestdagen he?Met oud en nieuw ws sowieso??

Vervelend dat de opvliegers er weer zijn. Als je aan de pil gaat is het over?

Want jij had toch dat je vervroegd in de overgang zat? (kan ik me ergens nog herinneren dacht ik)

Dan kan het dus zijn dat je, als je niet me de pil gaat starten je evengoed voorlopig niet ongi gaat

worden? of ben je dat al wel geweest?

Hier was het toch nog redelijk mooi weer vandaag, best vaak t zonnetje gezien, alleen heeft m'n man

z'n oude hobby weer tevoorschijn gehaald; z'n cross brommer, waar hij aan zit te sleutelen...allemaal

prima...gaat hij vanmiddag weg, en zettie dat stomme ding voor de kast waar m'n kinderwagen instaat........

grrrrrr....Kreeg m zelf niet weg...dus dat werd verplicht weer binnen zitten...gatsie, ben t spuugzat,

k voel me n beetje sacherijnig zeg maar....en dan doen mannen ook hele verkeerde dingen... ;-)

Geplaatst

Danaa, dan heb jij de luxe om dit jaar beide keren thuis te zijn ;) Hoe ga je het straks eigenlijk doen met die onregelmatigheid?

Mijn man werkt ook met oud en nieuw, was ook vrij met kerst....hecht ook meer waarde aan kerst trouwens. Vind ik altijd zo gezellig, eten en borrelen met de familie!

Tweety, hier was het oo kmooi weer, alleen er niet aan toegekomen om te wandelen...had bezoek vandaag, erg gezellig :)

Haha en die Jaco, straks scheurt ie samen met Aron door jullie huis, want niets is hem te gek geloof ik. Kan er wel om lachen dat ie dat ding pontificaal voor zo'n kast neerzet, zonder erbij na te denken.

Mutske, hoe gaat het? En met Gijs?

Lisa, leuk dat je weer even kwam buurten....en te lezen dat alles goed gaat.

Hier sinds gisteren mega ongesteld! Wow, en een last ook. Getver, ik wil helemaal niet ongesteld zijn!

Vanmiddag weer een nieuwtje, een bekende zwanger...de vorige keer dat ze het me vertelde, barstte ik in tranen uit en nu kon ik gewoon blij zijn en haar de hand schudden. Zo bizar.....

Ik ga ff eten, toedels!

Geplaatst

Wat een poppetje is het toch he?!Jose!! Lekker ding!!

Leuk he?Ongi... NOT! maar goed, het hoort er weer bij zullen we maar denken ;-)

Vanmiddag kon ik er anders glad nie om lachen hoor :-p dat tie dat ding daar had neergezet....

maar ach...alstie maar zoet is!! ;-)

Hij heb geen zitvlees, mijn mannetje, dus als tie niks meer te doen heb, verzint hij weer zoiets!!

En idd. k zie hem er gerust voor aan, dat tie nog eens een rondje gaat doen met zoonlief....alleen

heeft hij dan wel de woede van z'n vrouw op z'n hals gehaald (waar die dan meestal glad niet van

onder de indruk is....) ben veels te bang dat er wat gebeurt!!

K zit al met m te spotten dat hij in z'n midlifecrisis zit!!

Eerst getrouwd, nu n kind en ineens denktie 'shit!!Wat word ik oud!!' haha...

Heerlijk he?dat het nu zo anders voeld, als mensen zwanger zijn!! het doet geen pijn meer,

al vind ik dat nog wel weer vreemd, klinkt misschien raar, maar we hebben ons er zo lang

mee beschermd, en het heeft al zoveel jaar 'zeer' gedaan als anderen zwanger waren, dat

ik dat nu heel vreemd vind om blij te mogen zijn....ik moet altijd weer ff een knopje omzetten

voor ik het weer besef ofzo!! heel apart!!

Geplaatst

Oh Jose wat een dropje!

En wat heeft ze al veel haartjes, zo lief!

Tweety ik begrijp wat je bedoelt met dat laatste.

Je beseft dan ook weer wat voor een enorm geluk je hebt gehad

om zwanger te mogen raken!

Wat grappig van Aron dat ie die geluidjes zo leuk vond!

Ik ben idd vervroegd in de overgang en heb dus geen eisprong meer.

Maar ik zal toch aan de pil moeten want het is niet helemaal uitgesloten dat

ik nooit meer een eisprong heb. Maaruh met 3 kinderen zijn we helemaal gelukkig!!

We hebben ook nog één emmy in de vriezer, en soms denk ik wel eens dat ik het heel

zonde vind om er niks mee te doen...

Ik bedoel, ik weet nu wat voor een geweldig wonder er uit zo'n embryo tevoorschijn kan komen!!

Ik moet het natuurlijk niet zien als een van onze potentiele kindjes maar stiekem doe ik dat wel.

snappie? ach niet te veel over nadenken..

Geplaatst

Nou Danaa, ik ga er vandaag pas op uit voor de orthiflor, ik twijfel heel erg of de infacol nu wel of niet werkt. Gijs heeft gisteren weer veel gehuild en weinig geslapen. Hij reageert op zich wel goed op de forte, krijgt 3 F en 2 standaard, zijn stoelgang is in het begin wat moeizaam geweest, lag ie de hele dag te persen. Nu poept ie 1x per dag, met een hoop kabaal dat dan weer wel hahaha.

Ik leg Gijs zo vaak mogelijk in zijn ledikant; dat staat nu een paar dagen op onze slaapkamer omdat we logees hebben en we Tom met een matras op Gijs zijn kamer gelegd hebben omdat de logees zijn bed mogen gebruiken (= 2 pers.) Ik heb zlf het idee dat het Gijs niet veel uitmaakt waar hij slaapt; hoewel hij wel voorkeur heeft om tussen ons in te liggen als ik eerlijk ben,en dat gebeurt nog regelmatig hoor. Als hij heel veel huilt en moeilijk te troosten is mag hij bij ons slapen. Ik probeer hem wel na iedere voeding in zijn ledikant te leggen,behalve als ik wegga natuurlijk. Als hij klaarwakker is na de voeding mag hij in de box spelen of in het wipstoeltje "liggen" dat vindt ie ook leuk. ls hij moe wordt of in slaap gaat vallen leg ik hem alsnog in bed, al mislukt dat hie ook meestal hoor. Ook Gijs is dan wer klaarwakker en niet altijd van plan weer te gaan slapen. Ik wordt wel makkelijker met even laten huilen, ik blijf bij hem staan en streel hem over zijn bolletje. Maar ik merk dat hij soms even heel hard huilt en dan heerlijk rustig in slaap valt. Pas als dat niet gebeurt haal ik hem er lekker weer uit.

Heb gisteren een draagdoek gekocht; zo een die je helemaal om je heen knoopt; wat een lap stof hey. Maar het is heerlijk voor Gijs; hij heeft er al 2x in gehangen en valt dan lekker in slaap. Ik hou hem er nu nog maar kort in om te laten wennen.

Ooh ik ben zo jaloers op die doorslapende babies! Wat heerlijk voor je Danaa dat ze de nacht slapen!! Afgelopen nacht heeft Gijs om 23:30u de fles gehad, hij heeft tot een uur of 1 gejankt tot we hem in bed tussen ons in namen. Toen werd hij om 4u weer steeds wakker, zonder echt te huilen en door de speen geven viel hij steeds weer in slaap eventjes, dat hebben we zo tot half 6 volgehouden, toen had ie echt honger. Maar ja dit is dus geen doorslapen zo......in ieder geval niet voor ons. Na de fles van half 6 kwam ie om half 9 alweer, en daarna scheet ie zichzelf helemaal onder hahaha. Nu slaapt ie lekker in zijn ledikant bij papa die ook nog heerlijk in bed ligt... ik moet voor mijn gasten gaan zorgen. Die slapen ook uit , maar niemand heeft gisterenavond de moeite genomen een beetje op te ruimen terwijl ik al op bed lag, fijn he.. Ach ja , ik ga zo maar even wat boodschappen halen voor morgen. Dan heb ik mijn huis vol; 9 volwassenen en 4 kinderen!Oh ja een een lastige hond van mijn schoonmoeder.... K..joekel hahahaha. Ach de katten blijven toch op zolder op zo'n avond.....

oh ja ik was gisteren bij mijn kraamhulp op de koffie geweest; zooo gezellig! Had het met haar ook over mijn vloeien gehad, het is nl nog steeds zo heftig. Ik loop met dubbele nachtverbanden in en lek nog door. Zij zei ook dat ik naar de huisarts moest, en waarschijnlijk een curretage kon verwachten.... Neeeeeeeeeeeeee daar heb ik ff echt geen zin

Geplaatst

ff snel, onee Mutske dat hoop ik ook niet voor je !! duimen dat t niet nodig is !!

Pittige nachten bij jullie..

Mijn meisjes slapen al een half uur, als ik verstandig ben duik ik nu ook mn bedje in.

Normaal kan ik rond middernacht pas gaan slapen, dus dit is wel lekker!!

Nou truste en hopelijk een rustige nacht voor iedereen!

Geplaatst

Wow Tweety, da's ee hele goede tip! Die hou ik in gedachten; ik ga pas volgende week naar de dokter, had geen zin de feestvreugde te bederven.... en wie weet houdt het vazelf op....

Gisterenmiddag de orthiflor gehaald en meteen bij de middagfles gedaan. Dan wil je natuurlijk meteen resultaat zien hahaha. Ik moet zeggen Gijs heeft veel minder gehuild, is beter gaan slapen en leek minder krampjes te hebben. Heb hem tegen middernacht een fles gegeven en ben ook gaan slapen toen hij sliep. (in zijn ledikant naast ons bed) Rond 3 uur begon ie een beetje te huilen en wakker te worden. Ik heb hem uiteindelijk maar eruit gehaald en op mijn borst gelegd. We zijn samen in slaap gevallen nog, ik droomde de hele tijd dat ik ook met Gijs op mijn lijf liep en van alles meemaakte hahaha. Om 6u (ik had hem inmiddels al naast me in bed gelegd) werden we wakker.... Dus hij heeft een soort van doorgeslapen, nu nog echt slapen hahahaa Maar ik ben zeer hoopvol!

Mijn vorige stukje was trouwens al veel eerder geschreven maar ik was vergeten op de knop snel reageren te drukken; dus ik reageerde een beetje raar waarschijnlijk daar.... Inmiddels ook de foto van Lotte gezien! Wat een beauty! Wacht maar tot Gijs haar kan zien..... Die ziet trouwens ook steeds meer, en we hebben nu een mobiel (die van nijntje met de kip, hey je woont in Barneveld of niet ...) boven de box hangen; wat een lol hij vindt het schitterend! Gisteren lag hij ook voor het eerst echt te lachen bij papa op schoot; ik weet niet wie er meer lol had, papa of gijs; wat een plaatje was dat! (oh ja dat was ook nà de orthiflor....)

Tweety wat heerlijk dat het voor jou nu mogelijk is zonder die pijn naar andere zwangeren te kijken; wat moet dat een last van je schouders nemen. En hebben jullie ook dat het geweldig is als je nu mensen die net met de mmm ingaan kunt informeren en steunen! Wij hadden eergisteren de vroegere racepartner van Henri en zijn vrouw op bezoek; zij waren al een tijdje met hormonen bezig gaan nu iui doen eerst. Ze wilden alles van me weten; is natuurlijk ook heel mooi als je dat kunt doen terwijl er een wolk van een baby naast je in de box ligt.

nu weer snel breakfast maken voor mijn gasten... hmmmm lekker broodjes in de oven....

Als ik jullie niet meer spreek vandaag; een heel fijn uiteinde en een geweldig, prachtig, liefdevol, schitterend, kinderrijk, zonnig en gelukkig 2012 gewenst!!!!!

Geplaatst

Mutske; Toevallig was de zus van m'n vriendin ook na iedere keizersnee vreselijk ongesteld!

die moest dan meestal ff een chemische curetage en dan was ze er vanaf!

hihi...dat idee had ik al dat het eerder geschreven was....ach...maak t uit!!

Ow heerlijk dat Gijs al bijna doorgeslapen heeft, eigenlijk al bijna helemaal, als je dit

al hebt, begint het al te komen hoor!!Dus houd de moed erin!!

Klopt ja, t is heel fijn als je nu mensen kan en mag steunen die int zelfde schuitje zitten!!

Zo is m'n beste vriendin (die met Jaco z'n broer is getrouwd) ook al bijna weer 1.5 jaar bezig!

Van de week is ze voor t eerst naar de huisarts geweest, om ff alvast te praten en ff te kijken.

Ze heeft iedere keer na t vrijen zo'n buikpijn, dus ze was bang dat het misschien endo was ofzo.

maar dokter kon niks zien, dus ws niet!!

Ze mocht verder voor t ziekenhuis, maar daar ziet ze nog erg tegenop, omdat ze het van heel

dichtbij bij ons gezien en meegemaakt heeft (zij wist altijd tot inde puntjes alles zeg maar, ze

is ook bij allebei de terugplaatsingen erbij geweest, omdat Jaco toen niet kon)

Dus voor haar is het net zo goed heftig geweest, en dat wil ze zelf helemaal nog niet,

ook iets waar je naar toe moet groeien natuurlijk!!

Voordeel voor haar is wel dat het niet nieuw is.... ze weet wel met alle onderzoeken etc. wat er

gaat komen!!

Je moet er gewoon in geloven hoor, dat het werkt, die orthiflor!!Zo zie je maar, alstie zoo lief

naar z'n pappie lacht.... dan istie toch enorm tevreden!!

Gisteren avond hadden we n verjaardag, meneertje bij n aantal op schoot, en kletsen tegen

die mensen, zaten ze te praten... hij allemaal huuh huuh huuuuuuh geluidjes terug te doen!!

Boefje!

mmm....Gijs kan dan wel naar L.otte kijken, maarre...wat denk je van Aron, die is toch ouder...

dusse...veul sterker dan Gijs...haha....dus die vecht straks wel voor L.otte hoor!! ;-)

Alhoewel... qua gewicht schelen ze ws niet eens zoveel...mmmm.... moet Aron écht z'n

spierballen gaan gebruiken!!

voor iedereen een hele goede jaarwisseling!!Wat een emo moment...dit afgelopen jaar af te sluiten

wat zoooooooooo heftig begon, we waren allemaal gestart met hormonen, steeds weer naar t ziekenhuis,

al de spanning of er wel genoeg 'gebeurde' daar van binnen, de onzekerheid en de tegenzin voor de punctie!!

Vervolgens na de TP de GROOTSTE spanning óf we zwanger waren!! Wat een emoties hadden we op het

wachtbankje, en wat hadden we mekaar hard nodig!!

En vervolgens de positieve testen, eerst van Judith, 's avonds van mij, en de belofte dat we Jose 'vast' zouden

houden tussen ons in..... ;-) wat gelukt is...hihi...

En die onzekere eerste zwangerschaps weken, waarin we zó ontzettend bang waren dat het weer mis zou kunnen gaan.

De eerste echo's!! Wat een prachtige momenten om je kindje te zien!!En vervolgens ook te gaan voelen.....

Onze kwaaltjes die we aan de buitenwereld vaak niet toegaven, maar opt forum zo ongestoord kwijt konden, omdat we

mekaar feilloos aanvoelden!

Mutske die een hele zware tijd had met d'r werk, waar wij met verbazin 'toekeken' hoe ze het volhield!!

Danaa die het zwaar had, door dat er wel 2 kindjes in haar buik groeiden, en als wij het dan al zwaar hadden met 1 dan

moest Danaa het wel helemaal pittig hebben, zeker na die slapeloze nachten!!

Sylvia die al vroeg met heel veel spanning te maken had, of t allemaal wel goed ging!! (hoe zou t trouwens met haar zijn?)

Ilona die toch wel enigszinds zenuwachtig was of d'r mannetje niet aan de andere kant van de wereld zou zitten als ze

ging bevallen!!

Sjonge...zo kunnen we nog wel uren door gaan, zó bijzonder dat het allemaal was, t afgelopen jaar!!

En de geboorte van onze kleintjes was het grootste geschenk wat we ooit gekregen hebben!!

Nou....laat ik maar stoppen, k zit heel deze blz. vol te kalken met m'n domme gezwets...pfffffffft....

Dussssss...goede jaarwisseling (had ik volgens mij al getypt.... enne....tot volgend jaar maar weer, dat het

een mooi jaar mag worden, en dat we nog maar veel vriendschap aan elkaar mogen hebben!!

Liefssssssss

Geplaatst

Uhum....meiden....geen ruzie om mijn dochter maken hè? Of we gaan voor een Indiaas huwelijk, dan mag ze meerdere mannen trouwen....of geldt dat alleen andersom. Zal wel weer haha...

Tweety, je hebt het mooi verwoord, zo is het helemaal....zo kijk ik ook terug op 2011 met een geweldig resultaat. Maar vergeet je jezelf niet? Bij deze wil ik jou noemen, dat jij al heel snel thuis zat ivm je harde buiken, ook geen pretje. Je hebt je er ook doorheen geslagen, petje af meid!

Maar wat is het het allemaal waard geweest hè?

Mutske, joehoe....het begin is er...hopelijk werkt de Orthiflor. Bij L_otte heb ik ook het idee dat het werkt, ze huilt veel minder. Natuurlijk zitten er mindere dagen tussen, juist als ik van alles van plan ben of bezoek krijg. Maar ja, dat kun je weten ;)

Echt super dat je toch al een andere Gijs ziet en dat hij naar z'n papa heeft gelachen, goed in z'n velletje het mannetje denk ik dan.

Pffff....dus misschien nog een curettage, ben het met Tweety eens...alhoewel..... onder narcose ben je er wel meteen vanaf. Bij zo'n chemische ( geen ervaring mee) wil het nog wel eens veel gepaard gaan met pijn.

Maar als ik het goed begrijp is er dus placentaweefsel in je baarmoeder achter gebleven?

Meiden, de hele dag speelt 2011 al door mijn hoofd...bij deze wens ik jullie allen een goede jaarwisseling en een super 2012 waarin hopelijk nog meer mooie momenten komen.

Liefs

En Tweety, we blijven hier lekker mutsen....kan me niet meer zonder voorstellen hoor!

Geplaatst

Heel mooi geschreven Tweety....

Heb gisteravond terwijl ik even met de hond buiten liep

heel 2011 herbeleefd. Wat een jaar!

Fanatastisch.

Lieve meiden wat mogen we ons gelukkig prijzen met onze wondertjes.

Een mooie eerste dag van het jaar voor iedereen!

Geplaatst

Heeeey meiden,

Allereerst nog de beste wensen voor het nieuwe jaar, dat het maar een jaar mag worden waarin we vele mooie momenten mogen gaan beleven met de kleine spruitjes!

Danaa, heel 2011 heeft ook afgespeeld in mijn hoofd tijdens oudjaarsdag. 's Avonds iets voor twaalven belde mijn man ( was aan het werk) en toen hield ik het ook niet droog hoor. Het besef dat je 2011 achterlaat waarin je wel een heeeeeeeel mooi cadeau hebt gekregen na zoveel tegenslagen, wat een geschenk. Had graag met hem juist nu het nieuwe jaar in willen knallen.

Hoe is het verder met jullie? Hoe hebben jullie oudjaarsavond beleefd? Nog prijzen gewonnen?

Hier heel weinig, moet gewoon weer een jaar naar het werk helaas! Zou zo leuk geweest zijn hè om nu te chillen met de billen op de Malediven of zo. Vette bak kopen enz....keep on dreamin', maar goed we trappen er ieder jaar weer in.

We hadden een heel straatje gekocht en hadden maar 25 euro, kun je nagaan hoe geldklopperij.

In ieder geval....

Geplaatst

Verder waren de afgelopen 2 dagen ( oudjaar en nieuwjaar) DRAMA!!!! Lotte kon alleen maar brullen, krijsen...wilde niet meer naar bed enz.

In mijn armen sliep ze dan eindelijk, bracht ik haar naar bed...klaarwakker en weer brullen. Pfffff, heel vermoeiend, zeker als je beide dagen visite hebt. Niet echt leuk, maar zij kon er ook niks aan doen. Maar ja, wat is er aan de hand?

Als ze dronk, het was op en we trokken de fles uit haar mond? Dan begon ze meteen te krijsen/huilen....tot aan de volgende voeding. Ontroostbaar huilen en heel soms viel ze ff in slaap in mijn armen, that's it.

Was het een regeldagje, sprongetje of is er toch meer aan de hand?

Morgen weer naar de dokter, zullen we het eens bespreken. Vandaag lijkt het weer beter te gaan, ze heeft in ieder geval geslapen. Kijken wat de avond gaat brengen. Dus hopelijk is het een regeldagje/sprongetje.

We hebben nu de fles opgehoogd, maar nu spuugt ze iedere keer.....ook weer zoiets.....

En we hebben besloten het schema los te laten, ik word gek van dat rekken tussen voedingen, bij bv is dat toch ook niet zo? Ik heb een heel hongerig meisje die soms heel snel weer komt, dus dan maar wat meer hoor....ben er klaar mee haar honger te laten lijden.

Verder geniet ik helemaal van r hoor ;) Heb zojuist een bikinibroekje gekocht voor CP, echt te schattig gewoon...zo leuk!

Geplaatst

Oh ja, heb het boek 'oei ik groei' gekocht, schijnt een echte aanrader te zijn voor kersverse ouders ( wij dus hihi)...... Daarin worden ook alle sprongetjes/regeldagen beschreven. Zo rond 6 à 7 weken is er ook één, dus het zou zo maar kunnen. Hebben jullie dit boek ook?

Ze brult alweer trouwens, fles is op!

Geplaatst

Jose ik heb de e-cursus oei ik groei gekocht, had 15 jaar geleden het boek ook al, was erg leerzaam! Gijs heeft rond oud en nieuw terwijl ik logees en op oudjaarsavond de kiet hier vol had ook veel gehuild en slecht geslapen. Pas om een uur of 9 op oudjaarsavond ging het ff beter, toen is ie op zijn buik in de box tussen al mijn visite eindelijk in slaap gevallen. Hij werd net voor 12u wakker, kreeg de fles en sliep weer door. Heb hem om vijf over 12 slapend aan de oma's gegeven die in mijn erker met hem naar het vuurwerk en het enorme vreugdevuur tegenover ons huis hebben zitten kijken. Rond èèn uur boven op bed gelegd en toen wij zelf net op bed lagen om 4u kwam ie voor zijn fles.... ik was hartstikke teut, heb me flink tegoed gedaan aan alles waar alcohol in zat hahaha glühwein, champagne, schnaps, likeurtjes etc etc. Volgende morgen houten kop, beetje hoofdpijn maar verder weinig last gehad. Was een superavond geweest...

vandaag zijn mijn logees weer vertrokken, morgen is mijn schatje nog vrij.Die zit nu boven met een huilende Gijs; die na een heerlijk bad en een fles nog niet slapen wil/kan. Aangezien ik Gijs de rest van de dag al bij me had probeer ik nu zonder schuldgevoel beneden met Tom samen een film te kijken, al valt niet mee, ik ben geneigd naar boven te gaan en het over te nemen.... niet doen!!!

trouwens hoe lief is mijn schatje; ik was met de kinderwagen het dorp ingegaan toen het ineens begon te hagelen en onweren. Ik wou vragen of hij me misschien met de auto wou op komen halen , want ik was zelf eigenlijk ook bekaf. Had hij me al gebeld 10 min eerder (niets gehoord) om aan te bieden mij en Gijs op te komen halen! Vond ik zo superlief van hem....

Ik heb nog een heel lief nichtje in de aanbieding natuurlijk voor Aron..... hahahahaha

Oh en meer goed nieuws, het vloeien lijkt te stoppen... yes!!! nu ff film kijken......

Geplaatst

Hallo meiden,

Iedereen nog de beste wensen voor 2012! Wat hebben we allemaal een bijzonder jaar achter de rug en wat een fijn vooruitzicht hebben we voor 2012... Heerlijk met een compleet gezinnetje!

Eindelijk weer eens met de laptop op schoot: komt niet vaak meer voor...

Linck heeft gisteren zijn eerste prikken gehad... arm kind! Hij had koorts en moest heel erg huilen elke keer gisteravond. Zijn wij niet gewend want hij huilt eigenlijk niet zo veel! Dus ik was erg bezorgd, hij krijste echt vanuit zijn tenen...

Later heb ik hem gebakerd want hij lag zo te zwiepen met zijn armen dat hij weer elke keer ging huilen. Dat hielp gelukkig en hij heeft lekker geslapen, vanavond maar weer doen en kijken wat het doet.

Ik lees dat er veel meiden zijn die nog niet ongesteld zijn geweest... Had ik volgens mij al bij week 4 of 5! Het vloeien stopte bijna en ging toen over in helderrood bloed en dat duurde bijna een week. We zitten nu in week 9 dus misschien word ik wel weer snel ongesteld. Ik geef nog steeds volledig borstvoeding, maar als er meer dan 3 uur tussen twee voedingen zit kan het llemaal al weer op gang komen geloof ik.

Ik zou aan de nuvaring gaan (besproken met de verlosk.) maar ik heb nog niet naar de huisarts gebeld ervoor... We hebben wel al weer gesext -> was echt heel gek en heeeeeeeeeel fijn!! Ik geloof er niet meer in dat ik ooit vanzelf zwanger zou kunnen raken, dus zelfs die ring staat me een beetje tegen. Door de ks mag ik voorlopig niet zwanger raken, dus het is wel griezelig aan de andere kant, de vlos zei dat er maar 1 zaadje nodig is en daar heeft ze dan wel weer gelijk in.

Gisteren hebben we mijn nieuwe auto opgehaald... Ik had een heel oud auto'tje uit '94 een peugeotje 106, niet zo veilig dus. Nu een lekkere degelijke mpv, mooi zwart en glanzend! hihihi

Mutske: Lekker aan de zuup geweest dus?? hihihi.... lachen!

met o&n heb ik ook ondanks de bv wat gedronken. Wij zijn lekker thuis gebleven wat voor ons heel bijzonder is: geen feestjes dus... Maar wat een heerlijke fijne en gezellige avond hebben we gehad! Ik ben zo gelukkig met mijn gezinnentje!

Jose: Is je kleine meid al weer wat tot rust gekomen? Zielig he als ze zo moeten huilen?

Tweety: heerlijk zoals je beschrijft hoe het allemaal ging in ons wachtbankje... zo was het idd! Wat een spanning...

Nog even en dan moet ik weer aan het werk! 23 januari is het weer zo ver.... Wanneer moeten jullie weer aan de arbeit?

Ik hoop niet dat ik vergeten ben te reageren op hele belangrijke dingen...

Liefs, Juut.

Geplaatst

Meiden, even snel, want ga zo proberen even mijn rust te pakken....

Vanmorgen weer bij de ha geweest....alles wijst icm reflux op kma! Dit had ik zelf ook al bedacht een paar weken geleden, maar nooit uitgesproken. Enfin, nu gestart met andere voeding ( Pepti)...duuuurrrrrrrrrr 23 euro per bus. Dit moeten we 4 weken proberen, daarna moeten we weer gaan provoceren...kijken of de klachten weer terugkomen. Zoja, dan is kma bevestigd en wordt het eten door verzekering vergoed. Hebben 31 januari een afspraak bi de kinderarts in ziekenhuiss.

Als we binnen een week geen verbetering zien, dan moeten we weer naar de ha...zij zal dan meteen een afspraak regelen bij de kinderarts, omdat er dan vermoedelijk iets anders aan de hand is.

L_otte heeft nu 2 keer peptivoeding gehad ( stinkt onwijs)...en is al 2 keer na de fles rustig....oh ik hoop het zo....we waren ten einde raad. Durf het hier nu wel neer te zetten...heeft even geduurd voordat ik eraan toe wilde geven.

Ook nog even bij CB langs geweest....zij zei ook als een kindje kma heeft, wil het de pepti echt wel drinken. Ik ben benieuwd. Ga nu even slapen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden