Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, héhe....ff tijd om te reageren!!

M'n kleine schat is ziekies...... vanaf zondag avond al dat hij niet lekker was, en allemaal

hoesten, gisteren avond kreeg hij verhoging 38.3 (dokter noemt dat bij n baby al koorts)

en vanmorgen ook nog. Toch maar ff gebeld naar de huisarts, omdat ik twijfelde, wanneer

ik aan de bel moest gaan trekken, als het link gaat worden zeg maar!!

Maar k moest gelijk langs komen! Gelukkig zijn z'n longetjes schoon, en oren en keel ook!!

Sinds vanmiddag had hij ook geen koorts meer.

Alleen al dat hoesten is wel heel zielig!! hij moet daar vervolgens weer van kokhalzen en spugen!!

Schapie!!

Leuk dat je weer eens langs kwam Angel, en wat een leuk ventje zeg!! Schatje!!Mooie foto's!!

11 weken alweer, wat gaat de tijd snel he?!!Hoeveel weeg Jayson nu ongeveer? en lengte enzo??

Hij scheelt een dag met Aron!! Vandaag weer z'n prikjes gehad? zó zielig he?

Danaa; Heerlijk dat je moeder regelmatig komt helpen. Lijkt me idd. best heftig, als je nog een mannetje

hebt rondlopen, wel genieten als ze wakker zijn zeker?? lijkt me wel heel bijzonder als je een 2 ling hebt!!

Ik wilde het ook altijd graag, leek me zo leuk!! Nu denk ik wel; pfffft...je heb ook wel je handen vol dan,

maar ach....je krijgt je liefde ook weer in 2 voud terug!!

Begrijpelijk hoor, dat je gesex nog niks is!! Hier is het ook nog niet heel actief ofzo. Ik merk dat het bij

mij ook door de BV m'n hormonen nog op een laag pitje staan.

Niet té druk om maken hoor..... komt vanzelf weer, hoe drukker je je erom maakt, hoe pijnlijker het kan worden!!

Je lichaam heeft gewoon tijd nodig om te herstellen!! (juist ná een ks)

Wat ontzettend leuk Mutske; die babyborrel!!Klinkt gezellig.!Fijn hoor, dat Gijs het dan ook zo 'goed' doet!!

Ik vind het goed om n datum te prikken, anders word het alleen maar weer uitgesteld!! k heb er juist zin in!!

Even van de dinsdag en de donderdag uitgaan, i.v.m. Judith;

Week 8; Dinsdag; 21 Februari,

Week 9; Dinsdag; 28 Februari

(donderdagen kan Mutske niet).

Waar gaat jullie voorkeur naar uit??

Ik kan ze allebei, voor mij maakt het niet uit!!

Jose; hoe is het met Lotte? k zag dat je nog op FB bericht had, maar dat ik net té laat was.

moest er zo aan denken, zeker omdat Aron ook koorts had, al was dat van wat anders...

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Als we naarvolendam gaan, gaat mihn voorkeur uit naar de 28 e.....ivm vakantie.nu ff lotte in bad doen, kom later terug.....btw ilona wil ook mee

Geplaatst

Ff inbreken####

José, had jij nou als tip om slalolie door de voeding te doen als het poepen bij de baby moeizaam gaat?

Was even benieuwd hoeveel en hoe vaak en of het echt geen kwaad kan, Thijs heeft nl reflux ( is vandaag zeker geworden) en krijgt Johannes broodpitmeel door de voeding, alleen daardoor heeft hij moeite met de ontlasting, hij perst zich rot...

Alvast dank voor je reactie.

Breek uit####

Geplaatst

He jolanda...zonnebloemolie, een theelepeltje.eerst 1 keer, als het niet lukt herhalen.is niet gevaarlijk, heb het van de vk, succes!

Geplaatst

@tweety. zielig he als ze ziek zijn.

jayson is ook goed verkouden en gister heeft ie zijn 2de prikjes gehad

gisteravond had hij bijna 39 koorts maar heeft goed geslapen en nu is het 37.6 dus goed gezakt

hij was ongeveer 60.5 cm en 5700 gram.

net iets boven het gemiddelde.

hoeveel weegt aron nu dan??

liefs

Geplaatst

Angel-Fyn dat de koorts weer gezakt is!by Aron ook!hy is weer vrolyk.hoest alleen nog wel,en ik begin mee te doen :( Aron was vorige wk.57 cm.gewicht afgelopen maandag 5720 (kheb zelf n weegschaal) schedelomtrek was 40.Alles zat rond de middenlyn,lengte nog iets eronder!deze wk.voor t eerst n kleine 62 aan!Leuk omte vergelyken.Wat was Jayson zn schedel omtrek?

Geplaatst

@tweety schedelomtrek was moest ff spieken haha 40.5

hier kan hij ook van sommige dingen 62 aan maar van broek nog steeds 56

maar nu had ik hem van de week een shirtje aan gedaan van 62 en daar zwom hij in hahha

ligt er maar net aan hoe het valt denk.

fijn dat aron zijn koorts ook is gezakt. en nou jij niet ziek gaan worden he.

ik ga hem maar ff in badje doen. daar gaat hij ook niet lang meer in passen denk ik.

Geplaatst

Grappig, dan zijn ze eigenlijk net zo groot met alles!! Scheelt heel erg hoe het valt, ik heb

kleertjes van 62 daar Aron écht nog lang niet in kan, en ook kleertjes die die nu dus aan heeft.

K heb ARon vanmorgen ook al (vroeg) gebaddert, had z'n eigen onder gespuugt, hij vond het zelf

errug grappig!! moest overal om lachen!! Dus knapt weer lekker op gelukkig!!

Geplaatst

zit dokument te kijken op ned 2, over neonatologie afd. in maastricht... volgen mensen die hun kindje gaan verliezen... zit alleen maar mee te janken hier. Wat kun je dan op je knieen van dankbaarheid om wat je boven in zijn ledikantje hebt liggen..... sorry kan ff niet meer typen...

Geplaatst

Wow wat gaan de kindjes snel hier zeg! Het echte baby is er helemaal af.... :( L_otte was afgelopen dinsdag 57 cm en 5290 gram. Ze doet het goed op de Pepti, ze is in 2 weken tijd 700 gram gegroeid en zit nu weer boven het gemiddelde. Hoodfje is 39,5 trouwens. Ze heeft erg lange beentjes, dus ik heb haar al een tijdje in rompers en broekjes mt. 62. Shirtjes raken nu ook te klein.....

Ze ontwikkelt snel aldus het cb, maar dat wisten we al. De prikjes waren drama, brullen mijn arme meisje! Daarna nog hoge koorts, 39,2 en voor de nacht toch een zetpil gegeven, anders ligt mama niet lekker op bed. Ze meldde zich vroeg de volgende dag, ook nog koorts en verhoging daarna. Gelukkig heeft ze nog wel alle flesjes leeg gedronken.

Kleine Aron ziekjes, zielig....las het al op fb, ben blij dat het nu beter gaat. Voro jou ook beter ;)

Angel, Jayson gaat ook al zo lekker, kkom je ook op onze date?

Mutske, heb het er nu ook op staan na jouw bericht, maar ik heb teveel gemist denk ik.

( Duitse dokter in ieder geval haha).

Oh ja, onze date wordt dat dan de 28e? En gaan we nog steeds naar Volendam? En als afsluiting in klederdracht op de foto? Lijkt me erg leuk, zijn we de vorige keer vergeten ( foto maken).

Geplaatst

Weten jullie trouwens ook hoe het zit met ouderschapsverlof?

Jullie weten mijn beroep....althans de meeste meiden hier.

Mijn ouderschapsuren zijn berekend naar mijn huidige wtf. Maar ik maak niet alles op gelijk. Deze uren blijven staan en kun je opmaken tot het 8e levensjaar van je kind.

Maarrrrrr......nu ga ik volgend jaar 1 dag minder werken, verandert dit ook het aantal uren ouderschapsverlof van nu? Of blijft het hoe dan ook staan?

Geplaatst

Dan is L.otte idd. lang, vergeleken met haar gewicht!! Aron heeft, voor mijn gevoel dan...juist een lange romp,

zijn rompers 62 zijn nog slobberig, maar in de lengte zijn ze wel goed, terwijl de 56 nu klein gaan worden, en

zeker in de lengte.

Ja, t gaat er idd. echt zo snel af, dat prille.....k zit zo vaak in Aron z'n fotoboek terug te bladeren....erg leuk,

maar nu word het ook weer leuk, doordat ze steeds meer terug reageren...lachen, kletsen...enz.

Gaat nu gelukkig beter hoor met Aron, alleen nog hoesten, en dat is wel zielig, k ben geneigd om voor hém te

gaan hoesten zeg maar ;-)

K Heb écht geen verstand van ouderschapsverlof....

Ik vind het best hoor....Volendam en de 28ste.... En, ooow ja....FOTO's haha.....

Geplaatst

wow wat een ziekenboeg hier de laatste dagen; ik klop het even af hoor.....

Dat kindje wat aan het einde t zien was in de docu was de dochter die ze later nog gekregen hebben; gelukkig maar zo'n happy end, mij konden ze al wegdragen toen hun zoontje overleed... pff, had 3 zakdoekjes gepakt maar had daar niet genoeg aan, het snot over mijn wangen zitten janken.

ik heb wel ouderschapsverlof, maar onbetaald, heb daar nooit voor gespaard helaas. Wist 5 jaar geleden niet eens dat ik ooit nog eens zoiets nodig zou hebben hahaha. Ik mag het maar over 2 jaar verspreiden volgens onze cao geloof ik.

Ik heb de 28e om 11u een afspraak op het zkh, dus als we rond 13 a 14u afspreken red ik het misschien nog wel.. ga morgen eens bellen of ik de afspraak op 1 maart kan zetten als Gijs de hele dag op het kdv is, net zo makkelijk. De afspraak is bij de internist als afsluiting voor de zwangerschapssuiker, vind het geen belangrijke afspraak hoor, krijg alleen weer te horen dat ie me te dik vind...

ben met Gijs ook al naar 62 overgestapt sinds een week of wat; tja met 6kg... is hij nou de zwaarste hier? Jeetje tja hij heeft ook giga hamsterwangen! probeer een foto in te voegen maar het wil niet.. ff anders proberen..

Geplaatst

Ge-Wel-Dig Mutske, wat een heerlijk koppie....Mogen sbs6 wel benaderen voor een nieuw programma voor de 28e ;)

Zou leuk zijn als je de afspraak kunt verzetten...en laat die arts maar lullen hoor.

Oh en tip, vergelijk de gewichten niet met elkaar, zegt helemaal niks ;) STaat in mijn boekje, ieder kind groeit op zijn/haar manier. En er is ook weer verschil tussen meisjes en jongens.

Dus je hebt Kleenex ff flink gesponsord Mutske?

Geplaatst

Hey mutske, wat een lekker ventje is gijs!! En maak je over zijn gewicht niet druk... Linck was twee weken geleden 6220 gram! Hij draagt ook maat 62 al een tijdje en soms zelfs 68 van bepaalde merken, al zit dat dan wel lekker ruim!

Linck heeft ook. Een lekker bol koppie... Ik zag net babyfoto's van mezelf en ik was ook zo! Hij lijkt meer op mij dan we dachten trwns...

De 28ste? Van januari of van februari? (heb ik niet helemaal meegekregen)

28 januari is toch een zaterdag? Dan heb ik de terugkomdag van mijn zwangerschapsyoga (mijn bff is de lerares) iedereen komt dan met baby...

Xxies!!

Geplaatst

Meiden, wil graag jullie advies/ervaringen weten van de perineum olie. Er staat me nl. iets bij dat sommige van jullie dat gebruikt hebben, klopt dat?

Nog tips/trucs voor het beste resultaat? Bepaalde masseertechniek?

Alvast bedankt :)

Geplaatst

He Melis,

Ik heb het gebruikt, geloof vanaf week 34 dat je het mag gaan gebruiken. Ik had die van Weleda!

Qua techniek, tja....ik volgde niet de stappen die staan beschreven in de gebruiksaanwijzing, want dan moet je er ook binnenin. En het idee dat ik met olie naar binnen moest, leek me niet prettig....

Ik liet het mijn man doen 10 minuten om de 2 dagen. En dan alleen het stukje tussen je gat en anus.... licht masseren, soms wat harder enz.

Zelf lukte het me echt niet met mijn dikke buik, ook niet op de wc of als ik door de hurken ging. Houten Klaas noemen ze dat ;)

Mijn man vond het helemaal niet erg. Of het geholpen heeft? Geen idee, ik hoefde in ieder geval niet ingeknipt te worden, wel had ik 2 kleine haarscheurtjes en deze zijn ook beide gehecht. Maar ik was allang blij met dit resultaat :) Succes! Je kunt het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis.

Geplaatst

Meiden,

Heeft iemand ervaring met douchen samen met de kleine wanneer de partner NIET thuis is?

Ik wil vanavond even met L_otte onder de douche, heb geen zin om het badriedeltje te doen ( foei, foei).... Maar ja, mannetje is niet thuis en we deden het altijd samen.

Zit eraan te denken om haar dan even gauw in doeken te wikkelen, in de wipper...zodat ik badjas aan kan trekken, benen afdrogen ( ivm druppen) en handdoek op mijn hoofd...

Jullie eens gedaan? En hoe?

Geplaatst

Jose,heb ook n x gedouched met Aron,zonder Jaco.eerst zelf haren gewassen.Aron opt aankl.kuss.laten liggen in zn romper.(myn badkamer is altyd warm i.v.m.vloerverwarming)toen mn haren inde handdoek.Aron uitgekleed en gewassen...toen mee onder douche.daarna Aron opde 'vloer' vande cabine laten liggen metde douchekraan tegen m aan (zo baddert mn vriendin dr kids altyd)en dat vond hy heerlyk!kon ik mezelf afdrogen,daarna hem...tging prima saampies.creatief zyn!suc6

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden