Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Tweet, je mag trots op jezelf zijn meid! Je bent toch tot het uiterste gegaan als ik het zo lees, en meer mag je toch niet van jezelf vergen lijkt me. Ik kan me niet voorstellen hoe het is bv te geven maar ik vind het nu ik er op terugkijk verschrikkelijk dat het me niet gelukt is. We willen hier allemaal het allerbeste aan onze kindjes geven en dat heb jij absoluut gedaan!!!!! Ga lekker genieten volgende week in Winterberg, hals und beinbruch (dat zeggen ze toch als je NIET wil dat je iets overkomt met skieen?) en maak een mooie sneeuwpop met Aron!!!! Of nog leuker sleetje rijden!!!!

Jose , Gijs krijgt idd Zantac, het helpt absoluut tegen de reflux in die zin dat hij minder drinkt, of liever gezegd weer normaal drinkt en niet meer om zijn slokdarm te " blussen" met melk. Hij huilt ook op qandere tijden, dus ik denk dat het wel helpt... Hij ligt nu in de box te brullen ons aapje... echt een tevreden baby kan ik hem nog niet noemen, maar hij heeft steeds meer momenten.

Morgen weer visite, mijn huis lijkt ontploft, dus ff aan de gang nog hier zodra Gijs besluit even zijn oogjes te sluiten voor een dutje.....

Geplaatst

Gelukkig Mutske! Heb je ook weer een evaluatie of iets bij de ha?

Zoals ik al had gezegd moeten we dinsdag naar de ka voor de provocatietest, maar ik heb besloten wel heen te gaan, maar de provocatietest niet te doen. Ik krijg hetn iet over mijn hart om dat haar aan te doen. Het is zo'n ander kind geworden, ik wil haar niet weer ongelukkig maken en zien.

Ik vind het nogal wat om haar darmpjes weer op hun donder te geven door de oude voeding te gaan geven. Voor mij is het wel duidelijk, L_otte heeft kma... alle klachten zijn nu als sneeuw voor de zon verdwenen.

Als ze een half jaar is, wil ik het misschien wel eens proberen..... maar niet nu, ze is a.s. dinsdag precies 11 weken.... voor mijn gevoel te jong om de boel weer te forceren. En het gaat me niet om die vergoeding van het ziekenfonds, danbetaal ik het zelf wel. Zie liever mijn meisje gelukkig dan geven om een paar rooie rotcenten.

Wat zouden jullie doen?

Geplaatst

Ben hier de Sweetest thing aan het kijken, die film heb ik grijs gezien met mijn vriendinnen. Hij blijft leuk en lachen. We deden na afloop altijd het dansje na en ahdden de meeste lol....you're too big to fit in here..... GEWELDIG!!!

Kennen jullie deze film?

Geplaatst

Wow, wat is het hier rustig zeg ;) Allemaal aan het genieten van de kleintjes en het mooie weer? Er lekker op uit hè, het is nu eindelijk droog :) Wel koud, maar dat zorgt wel voor leuke plaatjes !

Vandaag naar het ziekenhuis geweest ( ka) en had van tevoren besloten dat we geen provocatietest wilden. Inmiddels is het bijgesteld, we doen het toch. Maar oh, mijn gevoel vindt het niet leuk :(

L.otte weegt nu 6 kg en is 59 cm. Kleine madama is in 2 weken tijd gewoon weer 700 gram gegroeid, ze doet het dus heel goed op de Pepti.

De klachten die ze heeft vond de ka echt kma, maar goed zo'n provocatietest moet het dus gaan bewijzen.

20 en 27 februari wordt ze 2 keer een dagdeel opgenomen en start er een blinde test. Dwz dat ze het ene dagdeel Pepti krijgt en het andere dagdeel koemelk. Niemand weet wat welk flesje is. Ze starten met 5 ml. en iedere keer ( na half uur) wordt dit verhoogd en wordt er gekeken wat L.otte doet. Dit is de manier om echt vast te stellen dat het om kma gaat. En je dus de voeding vergoed krijgt. Nu kan me dat geld gestolen worden. Maar aan de andere kant, stel dat het geen kma is dan is het iets anders. Ben benieuwd want door de Pepti is het zo'n vrolijk meisje. Daar zit ze nu 4 weken op. De ka verwacht wel dat L.otte gaat reageren op de koemelk! Wij ook, maar je weet het nooit. Sowieso zet L.otte het op een brullen als je de fles uit haar mond trekt, terwijl deze nog niet leeg is. Nou moet je nagaan wat ze bij 5 ml. doet..... of het nou gewone of Peptivoeding is. Maar goed, ze kijken ook naar andere dingen.

Gelukkig duurt het nog even, maar oh....ik vind het niet leuk om haar weer even ongelukkig te maken/zien. Bah... mijn laatste weken verlof brengen we dus in het ziekenhuis door.

Ga kijken of ik het misschien nog kan verlengen. Maar officieel moet dit toch 3 maanden van tevoren? Pffff.....zo geen zin!

Tweety zit lekker in Winterberg :) Wij gaan maandag lekker naar cp, oh wat heb ik daar zin in. Lang leve vakantie en alleen maar relaxen :)

[ATTACH=CONFIG]3468[/ATTACH]

Geplaatst

Jose gelukkig duurt die test niet lang! kan me goed voorstellen dat je er wel behoorlijk tegenop ziet.

Daarna weet je het wel zeker en zul je blij zijn dat jullie hebben doorgezet!

ik neem aan dat jullie wel bij haar kunnen blijven tijdens die test, toch?

Ik hoooop voor je dat je het verlof mag verlengen.. duim duim!!

is je vriendin trouwens al bevallen?

en waar gaan jullie op vakantie?

Tweety goed hoor dat je de knoop hebt doorgehakt! Niet schuldig over voelen

dat je bijna volledig gestopt bent met bv. Maar ik kan me wel voorstellen dat

het een lastige keuze is geweest.. gelukkig kun je wel smorgens nog genieten van jullie moment samen!

je bent nu lekker skieen! Heerlijk joh, ben benieuwd hoe t daar is en hoe Aron het doet!

Hier gaat alles prima. Het is zo fijn om routine te hebben! Al kom ik vaak nog handen te kort..

Amy krijgt nog steeds bv (is in 5 min klaar dus super makkelijk!) en Liv 2 x p.d. gekolfde melk.

We hebben vorige week een Ford Galaxy aangeschaft en daar zijn we super blij mee!

Alles pas erin (inclusier 2ling wagen en duitse dog!). Zo, nu Liv in bedje leggen, en dan heb

ik ze allemaal tevreden in dromenland. Kan deze mama ook op tijd naar bed.. Truste!

Geplaatst

He Jose, ik kan me zo voorstellen dat je daar tegen opziet die testen, ik hoop dat er in ieder geval meteen duidelijk resultaat uitkomt dan is het iig niet voor niks dat je het laat doen...

wow Danaa wat heerlijk dat je zo'n ritme er in hebt en om half 11 (las ik toch goed he, kan het nu ff niet nazien) in ligt... ik droom er van hahhaha, oh nee want als je droomt hoor je te slapen hahahaha. En een gave auto, tja je hebt voor kinderwagens behoorlijk de ruimte nodig. Had mijn nieuwe twingootje (nou ja nieuw, 3 jr alweer was ie) in kunnen ruilen tegen een BMW station (11jr oud), dacht ook ha makkie met de ruimte. Maar mijn kinderwagen past er maar precies in hoor!

Gisteren even gaan wegen op inloop bij cb, 6,86 kg, wat een zwaargewicht he.... Gijs heeft nu al 2 nachten soort van doorgeslapen. Eergisteren spontaan van 12 tot 5:45u en vannacht werd ie om 3u wakker en heb ik steeds om het half uur zowat zijn speen in de mond gedaan waarna hij weer doorsliep. Nadat ik om 5u nog eens de speen er in stak heeft ie tot half 7 (!?!?!) doorgeslapen! en na de fles is ie weer lekker gaan slapen tot een uur of 9. Ik lag ook lekker in bed en dacht weet je wat we drijven samen nog even uit in mijn bed.. vielen we weer samen in slaap! Ik schrok om 10:15 wakker...half 11 weer de fles. Toen ons allebei ingepakt en naar buiten, lekker boodschappen gedaan in de winterzon; HEERLIJK!!! het is echt lekker weer, als je de wind ff vergeet hahaha. Toen ik thuiskwam uit de wagen in de box gelegd daar viel meneer weer lekker in slaap en nu mag ie weer bijna zijn fles.. jeetje heb echt een modelkind vandaag. Ben ik niet gewend....wat een genot!

Wil trouwens toch weer de forte gaan afbouwen nu, iom cb, was vanmorgen bij het kruidvat voor poeder van hun eigen merk want dat gebruik ik. Was het schap leeg, hangt bordje bij vraag personeel om voorraad (zoiets mogen ze volgens mij niet uit voorraad laten gaan) maar helaas vrijdag krijgenze pas weer melkpoeder. Schandalig hoor; ik zei dat ik maar een ander merk ging gebruiken als ik hierdoor toch mijn kind op andere voeding moest zetten, en dan daarop blijf omdat het niet de bedoeling is dat je zomaar wisselt van merk.....

Over cb gesproken, ik sprak even met de verpleegkundige dus over de voedingen van Gijs. Ik vertelde over hoe het nu met de Zantac gaat. En dat ik zo verbaasd was dat ze babies zantac geven met 8% alcohol erin. Zij schrok daarvan, want dat wist ze niet, nou ja zeg. Ze zou het na gaan vragen... Nou als ik hier lees hoe vaak zantac aan babies wordt voorgeschreven dat zo'n verpleegkundige dan zo reageert vind ik erg raar hoor... ben benieuwd of ze er op terugkomt....

ik geniet hier nog even van de stilte(voor de storm..) heb een grote erker aan de zijkant van mijn huis waardoor de zon volop binnenschijnt, het is hier heerlijk warm en zonnig binnen.......

Geplaatst

Danaa, ik neem aan dat we erbij mogen blijven....en anders EIS ik dat haha! Ja, zo zien wij het ook wel hoor....stel dat ze geen kma heeft ( kans is klein) dan is er dus iets anders aan de hand.

We gaan maandag een heerlijk midweekje naar CP. Geweldig, voor L.ot een zwembroekje gekocht voor dat kleine kontje. Zo schattig vind ik dat. Verlof moet ik nog even navragen, degene die erover gaat is de hele week afwezig ivm een sterfbed.

Mijn vriendin is nog niet bevallen.... morgen 42 weken! Heb haar beloofd niet meer een sms'je te sturen/bellen....zou haar berichtje afwachten. Denk zomaar dat ze morgen wel overgaan op inleiden.

Mutske, schandalig van de KV...vind het sowieso altijd eenchaotische winkel. Kan er amper met mijn wagen doorheen, lopen altijd mensen in de weg...naja, je herkent het vast wel ;)

Dus Gijs krijgt het een beetje door? Wat heerlijk zeg, geniet van je topdagje, alhoewel die schiet ook alweer op.

En een nieuwe aanwinst Danaa, wat heerlijk....dat de hele mikmak erin past hè? Wij hebben ook een grote auto, maar goed....jij hebt nog wat personen mee te nemen ;)

Fijn dat het allemaal zo lekker gaat met de kids! En die handen tekort, logisch......1 paar handen en 3 kinderen die de nodige aandacht vragen. Knap hoor en petje af!

Geplaatst

Jaaaaa, mijn vriendinnetje is gisteravond bevallen van een mooie dochter!

Jullie geven ook allemaal nog een late voeding hè? Maar liggen jullie kleintjes daarvoor ook op bed?

L.otte gaat meestal rond half 8 in bad/douche en daarna leg ik haar in bed. Maar dan is het na hooguit een half uurtje geslapen te hebben, brullen! Ik krijg haar niet meer in slaap, ook wacht ik wel eens 10 minuten...maar dan brult ze zichzelf helemaal overstuur. En haal ik haar er maar uit en neem haar mee naar beneden.

Maar uiteindelijk is het toch de bedoeling dat die late fles ook vervalt? Hoe doen jullie dat?

Of hoeft dat nog lang niet?

Voor de rest slaapt ze goed hoor, huilt zichzelf wel eens wakker door een voorbijvliegend handje... maar vaak hervat ze de slaap wel weer. Leg haar ook wakker in bed.

Maar aan haar huilen kan ik horen, dat ze eruit wil en niet meer gaat slapen.

Zo ziet de dag er zo'n beetje uit:

8 - 8.30 uur: fles 180 cc, rond tienen ligt ze dan weer in bed.

11.30 uur: 180 cc, rond 13.00 uur gaat ze weer naar bed. Vaak een rommelig slaapje, maar vaak ook niet.

Als het mooi weer is, wek ik haar rond 14.00 uur en gaan we wandelen. Of ze gaat na deze fles niet op bed, omdat we boodschappen gaan doen of iets anders.

15.30 uur: 180 cc, rond 17 uur weer naar bed.

19.00 uur: 180 cc, daarna in bad en dus een powernapje.

22.00 uur: 180 cc en mevrouw gaat daarna naar bed zonder problemen.

Tussendoor, na de fles meestal of ervoor, speelt ze in de box of bij ons.

Dromen jullie ook al evt. over een 2e? Ben er vaak mee bezig, wil eerst genieten van mijn kleine meisje.....maar ik hoop ook dat ik het nog een keer mee mag maken, misschien nog wel 2 keer ;)

Wij hebben het er al wel over gehad en willen evt. medio 2012 weer beginnen. De hele rataplan begint dan weer, want wij hebben geen cryo's helaas!

Geplaatst

Wat n schatje José!!! Zo lief!!

En gefeli met je vriendin. Wat n ukkie dan weer hè?!

En sterkte met het 'melkonderzoek' van Lotte! Niet leuk!

Tweety, veel plezier in winterberg!

Danaa, fijn zo n auto waar alles in past. Altijd n gedoe, dat onderstel. Neemt toch veel ruimte in inderdaad.

Mutske, heerlijk dat Gijs zo lekker heeft doorgeslapen! Hoop dat het zo doorgaat.

José, ja, wij zitten stiekum ook te denken aan n 2e.

Het is zoooo geweldig, n beeb!! Nog leuker dan we dachten ;-)

Fijn weekend!!

Geplaatst

Hé Mees,

Dank je wel!

Dus jullie denken ook alweer aan een tweede, gelukkig ben ik niet de enige ;) Las mijn berichtje even terug, maar dit moet natuurlijk medio 2013 zijn haha....was iets té voorbarig.

Hoe is het eigenlijk met jouw kleine?

Tweety ook weer heelhuids thuis gelukkig, geen gipsvlucht terug ;) Superfoto gezien op fb, echt lachen....zo stoer met die grote zonnebril.

Gelukkig hebben wij ook een grote auto, kan alles in.....alleen nu we naar cp gaan, man er liggen tig briefjes op tafel met wat er allemaal mee moet. Vraag me af of dit allemaal wel gaat passen in onze auto.

Vanmorgen was L.otte een vroeg vogeltje, 6.30 uur was het raak, nog weten te rekken tot 7 uur. Maar ja, logisch....ze lag er al vanaf 19 uur in. Met nog wel een voeding om 22 uur hoor.

Heb gisteren de Puckababy besteld en vandaag al binnen. Ga hem vanavond uitproberen, ben benieuwd. Ze wordt groter en dat gedoe met die flanellen luiers om haar heen wikkelen, daar wurmt ze zich ook alweer uit.

Nou ga even koken!! Spruiten, jammieeeeeee :)

Geplaatst

Mutske hoe reageert Gijs op de voeding? en slaapt hij nog steeds door? ik hooooop het voor je!

Jose , Liv heeft hetzelfde ritme als Lotte. Fijn he nu je echt vaste tijden hebt! Geeft echt meer rust vind ik.

Ben benieuwd hoe de puckababy bevalt! Wanneer vertrekken jullie? Heb je nog geen last van 'inpakstress?"

En Mees en Jose stiekem aan een 2e aan het denken.. : )

Nu je een kindje hebt is de druk ook veel minder groot als je weer van start zou gaan voor een 2e!

althans zo heb ik het ervaren.

Nu Liv in bedje leggen, hond laten plassen (brrr) en dan mn voorverwarmde bed in xx

Geplaatst

Grappig dat Liv en L.otte hetzelfde ritme hebben.

Hier nog geen inpakstress.... heb zoveel briefjes liggen, dat het morgen een kwestie is van afvinken haha. Maar dan zal ik heus nog wel iets vergeten. Begin ook morgen pas, omdat ik dan de hele mikmak in één keer kan verzamelen. We gaan pas na de 1e middagfles die kant op.

Brrrr, met de hondjes eruit met dit weer...koudddddd. Kunnen hun pootjes de sneeuw/ijs wat aan? Worden altijd van die klontjes tussen hun tenen.

Gisteren en vandaag lijkt het of mevrouw veel minder wil slapen of minder slaap nodig heeft? Na een slaapje van een uur, klaarwakker!

Sowieso trekt ze de hele ochtend tot 1130 uur al niet meer. En 's middags lijkt het ook moeizamer te gaan. Over de avond maar niet te spreken haha. Heb de Puck nu gebruikt ,maar kan nog niet zeggen dat het een wondermiddel is. Mevrouw wurmt haar handjes nog naar haar mond.

Maar 1 voordeel, ze kan ze niet meer langs haar gezicht halen ;) We kijken het nog even aan.

Joehoeeee, nog maar 1 nachtje....lijkt wel of ik een jaar op rondreis ga, zoveeeel moet er mee. Echt de hele babyhuishouding zowat!

Geplaatst

Hè José super veel plezier! Wij hebben een tijdje geleden de puckababy gekocht. Bij ons hetzelfde effect, ze kan zichzelf niet meer slaan of krabben, maar stopt nog steeds haar handjes in haar mond, dwars door de puckababy heen, slimpies hè ;). Hier nu een week bezig met de med tegen reflux, vlg de huisarts kan het eigenlijk geen reflux zijn omdat ze s avonds en Snachts niet huilt, daar heeft hij een punt. Sinds donderdag slaapt ze gelukkig meer overdag, dus minder tijd om te huilen haha. Geen idee of het aan de med ligt of aan wat anders. Donderdag naar het cb ben benieuwd. We zitten hier nog steeds op 7 voedingen en Mw. Slaapt na 2300 meestal 4.5 à 5 uur.

Mees en José al n gedachten bij een tweede, leuk hoor. Ik zou wel willen maar mijn man is erg ziek, dus eerst maar kijken hoe 1 gaat. Fijne zondag iedereen.

Geplaatst

Lisa, de huisarts heeft er dan weinig verstand van want een kindje met ( verborgen) reflux slaapt juist vaak overdag nauwelijks en haalt dat in de avond en nacht in.... Hoop dat je meds helpen en doe je ook Johannes broodpitmeel door de voeding? Wij doen 2,5 schepje op 150 cc met avent speen 3. Sindsdien slaapt hij ook overdag! Succes!

Geplaatst

Zeker slimmerikjes ;) Ik concludeer uit jouw bericht dat je mannetje geen griepje onder de leden heeft.....heftig hoor! Sterkte, het zal niet meevallen!

Geplaatst

Zo, weer ff bijgelezen!!

Was een heerlijk weekje, in Winterberg, wel weer erg snel voorbij!!

Aron heeft het écht heel goed gedaan, ook wel dankzij m'n ouders hoor, daardoor

kon hij gewoon z'n eigen ritme vasthouden..... hun lieten m gewoon slapen tussen de voedingen

door, gaven de fles, en dan op stap. (anders hadden we t ws gehad dat we m tussen door wakker

hadden moeten maken om weg te gaan).

Toen we de eerste dag aankwamen was hij eventjes van slag! Heel de tijd geslapen in de auto enzo.

maar hij was t gewoon ff zat, ff heel hard huilen, niet stil te krijgen, heb ik snel een fles gegeven, hij hoefde eigenlijk

nog geen fles, dus heb n kleine 90cc gegeven, om m te troosten, en dat werkte perfect, verder hebben we hem niet

meer gehoord!!

Skieén was heerlijk, k merk dat ik er ieder jaar beter in word..... Deze 'held' op sokken heeft het nl. heel lang vreselijk

gevonden, ik was altijd maar n bangerd, als ik dan bovenaan stond durfde ik niet meer naar beneden. Maar ik moest

en zou het leuk gaan vinden van mezelf (angst overwinnen noemen ze dat toch?) en ja hoor, de laatste 2 jaar vind ik het

idd. leuk!! k zal ws nooit van zwarte pistes afgaan, qua techniek zou ik het wel kunnen, maar dat durf ik gewoon niet!!

Jose gaat morgen lekker weg!Heerlijk hoor!!Wij hebben Aron uiteindelijk niet meer meegenomen naar het zwembad!! we zijn

s avonds een keer geweest, maar m'n pa had geen zin, dus die heeft ff opgepast!

t was int zwembad heel niet warm ofzo, bij de kleedkamers was het ronduit koud!! dus Jose, neem wel ff n omslagdoek mee,

k weet niet of het bij jullie CP ook zo is!! het baby/peuterbad was wel lekker warm!!

Jose en Mees, héhé, gelukkig dat jullie er ook zo over denken, ik was nl. al bang dat ik vreemd was ofzo. het zit nl. ook al heel

erg bij mij in m'n hoofd. Heb dat al een tijdje. Tuurlijk weet ik voor m'n lichaam wel dat het beter is om ff rust te krijgen, maar toch....

stiekum ben ik er ook al weer mee bezig. We gaan nu nog niet 'onveilig' vrijen, (omdat er bij ons nooit een oorzaak is gevonden, bestaat

er toch wel een kans dat het 'spontaan' kan).

k denk dat wij rond de zomervakantie, (dan is Aron zo'n 9 maanden) minder op gaan letten, en als we daar toch ook weer niet zwanger

van raken, kunnen we altijd eind van t jaar weer eens kijken of we verder gaan met onze cryo's.

Wanneer zouden jullie verder willen kijken?? (staat misschien wel bij jullie stukkie, maar ik kan niet terug lezen op de vorige pagina)

Het ritme wat L.otte heeft, klinkt me bekend!!Volgens mij duurt het nog best wel ff voor dat die laatste fles vervalt hoor, ik weet van m'n vriendin

daar waren we 4 weken geleden, dat haar zoontje (toen 6mnd.) nog steeds een papfles krijgt. Hij komt dan om ongeveer 21.30u. nog uit bed, krijgt een

fles, en gaat dan ongeveer 22.30 weer naar bed!!

Aron ligt vaak 's avonds niet eens op bed, omdat hij dan ook binnen n half uur wakker is, leg hem dan gewoon in de box of hij zit lekker bij ons!! k vind het

eigenlijk niet zo erg, k heb liever dat hij 's avonds wakker is, dat hij dan lekker doorslaapt!!

WAt ik nu met de fles merk is dat hij al eerder aan zijn nacht gaat beginnen, de afgelopen paar dagen, rond 21.30u. en dan begint hij 's ochtends al vrij

vroeg te pieperen, rond 4 uur al, omdat hij dan honger heeft!!

met de FV gaat het goed gelukkig!!

Ik geef de friso, welke merken geven jullie? ik kies voor de friso omdat die goedkoper is dan de nutrilon. toen ik nog volledig voedde gaf ik 's avonds n fles

van kruitvat merk!

Met de BV ben ik inmiddels helemaal gestopt!! k probeerde het 's avonds en 's ochtends nog, maar ook die productie liep zover terug dat hij daar ook niet meer

genoeg aan had!! dus kon ik eerst 'sochtends voeden, dan alsnog een fles maken....

Maar ik vind het nog wel meer nadelen geven dan voordelen hoor, die fles!! moet er gewoon nog ff aan wennen denk ik!! BV is ook gewoon zo ontzettend makkelijk!

Vooral 's ochtends, als je slaapdronken je kind pakt, heerlijk liggend voeden, kind weer terug....klaar!! met FV moet je met je slaapdronken kop eerst nog die fles klaarmaken,

en hij doet er veel langer over dan BV, daar was ik altijd met een kleine 10 min. mee klaar, met de fles zit ik wel n ruim kwartier!!

Ach...voordeel is wel dat je weer meer ritme krijgt met FV en je meer uit kan rekenen wanneer hij komt. MEt BV was dat nog wel eens anders....

Het went vanzelf wel... maar t duurt ff. K denk dat dát ook wel komt omdat ik met de BV moest stoppen omdat ik geen keus had, niet omdat ik het zat was,

als je het zat gaat worden, groei je naar het idee toe dat je moet stoppen, dat heb ik niet gehad, en aangezien ik overal weer ff aan moet wennen....

emokip!!haha...

Mutske; wat stom dat ze de FV niet eens op voorraad hebben zeg!! word je gewoon verplicht om een ander merk te kiezen!!Welke heb je nu dan?

Fijn dat Gijs het steeds beter gaat doen 's nachts!! Heerlijk om dan zelf ook bij te kunnen tanken!!

WAt ik trouwens wel merk, sinds ik gestopt ben met BV dat ik mezelf (lichamelijk) beter ga voelen, ik voel dat ik meer opknap zeg maar!! Het ontrekt toch

heel veel energie ongemerkt!!

Geplaatst

Goh Lisa, ik schrik wat ik lees dat je man erg ziek is; kun je eindelijk samen genieten en dan dat. Komt het wel allemaal goed weer? Sterkte in ieder geval.... en wat die ha betreft; ik vind die van mij ook een flapdrol... kom je met een verwijzing van het cb naar het spreekuur met de boodschap dat ze bij het cb denken aan verborgen reflux, schrijft ie zantac voor zonder enige uitleg of onderzoek. Lekker makkelijk hoor; hij mag 2x 1ml per dag, schrijft ie een fles van 300 (!) ml voor die dan ook niet vergoed wordt door het ziekenfonds. Ik ben op zich aardig mondig maar kwam hier pas achter toen ik bijna 30€ had afgerekend voor die fles. Nu moet ik zeggen dat het lijkt te werken, toevallig heeft Gijs vandaag een offdag, terwijl hij heeeel goed heeft geslapen vannacht. Maar hij huilt normaal niet meer voor en na zijn fles, behalve als ie erg honger heeft.

Tweet zag je foto's van jou met Aron in de sneeuw op vakantie op hyves; geweldig! Fijn dat jullie zo genoten hebben, lekker ff bijtanken!Heb vanavond trouwens een boze mail naar kruidvat gestuurd. Ben gisteren weer naar filiaal hier in Barneveld geweest was het nog steeds op. Al het andere was wel aangevuld dus er was wel geleverd. Werden we naar Voorthuizen gestuurd, er stond 1 pak in het schap maar ik wou een voorraadje meenemen, maar ook daar hetzelfde verhaal..alles op. Ik witheet daar! Ben benieuwd wat ze voor reactie geven op mijn mail. Had gelukkig een noodvoorraad van 1 pak achter de hand (forte, niet de standaard) dus kwam de week precies door. Heb trouwens een fijne tip voor je wat betreft de nachtelijke flesjes; ik maak porties poeder die ik klaarzet Hoef ik alleen water in de fles te doen en hup poeder erbij, ben ik zo weer boven. Had al eens gehad met mijn slaaphoofd dat ik de tel kwijtraakte bij het schepjes tellen....

Wat jij met skieën hebt heb ik trouwens met schaatsen; stond vandaag voor t eerst sinds jaren weer op t ijs. Heerlijk weer en schitterend natuurijs, maar ik ben toch wat bangig geworden om te vallen, dus schaats minder vrij en ontspannen dan voorheen merk ik. Wel gezellig wat rondjes gemaakt met mijn grote zoon, die me heel galant het ijs op hielp van de schuine kant af....die ouwe moeder van hem hahaha

Nou Gijs is nog niet stil geweest vanavond, hij blijft huilen. Heeft om 9u al extra melk gehad (120ml) dus ikmoet echt ff wachten met de laatste fles voor de nacht . Hoop echt dat het geen spooknacht wordt met hem... was zo blij dat ie eindelijk eens doorsliep; vanmorgen wel tot 6:15 u voor ie voor t eerst kwam! Ga papa maar eens bijstaan, die probeert hem al ff te troosten, maar helaas ook zonder resultaat....

Geplaatst

he jolanda, wat goed dat je dat zegt. ik vond het verhaal van de ha nog wel redelijk klinken. hij zei snachts liggen ze het meest plat dus als ze dan geen last hebben, dan is het geen reflux. Maar jouw ervaring is dus anders??? ik moet zeggen dat het na een week omeprazol wel beter gaat in de zin dat ze overdag veel meer slaapt dan voorheen. zou het daardoor komen??? do naar het cb, maar eens even bespreken. bedankt voor je reactie in iedergeval

tweety wat gaaf dat je het fijn hebt gehad, hoe bijzonder een 1e vakantie met kleine!

he mutske, was bij jou vooral het probleem het huilen voor en na de fles of ook nog wat anders? fijn dat het beter gaat! mijn ha ging eerst overleggen met de kinderarts voordat hij wat voorschreef. we zullen zien.

mijn man heeft 2 chronische ziekten, maar ja zo is overal wel wat. We genieten lekker van onze dochter en zien wel wat de toekomst brengt.

Geplaatst

Lisa, Gijs huilde idd veel voor en na de fls, alsof hij om eten bleef vragen. Hij deed dat omdat zijn slokdarm steeds pijn deed van het maagzuur, de melk was eigenlijk om te blussen. Het cb zei ook, het ene kind eet niet meer van de pijn het andere wil alleen maar eten. Gijs sliep 's avonds ookzonder problemen, alleen niet de hele nacht door. Nu wel! En hij spuugde ook bijna niet; wel lag hij uren na de voeding nog met zijn tong naar buiten na te slikken. We merken nu dat hij veel minder eet, of liever normale hoeveelheden eet, en zelf stopt met eten als ie vol zit, dat is ook nieuw.

Maar vandaag is weer een nieuw record gevestigd door Gijs! Hij heeft gisteren dus de hele avond gekrijst letterlijk. We hadden hem om 21u extra melk gegeven en om half 1 de laatste voeding. Daar dronk hij vanwege die extra voeding maar 100 van leeg. Zonder nog 1 geluidje in bed gelegd, zelfs zijn tut niet in de mond. Ik werd om 6u van de wekker van H. wakker en lag te luisteren waar Gijs bleef... ben om 7u even gaan kijken of ie nog wel ademhaalde (ja sorry maar dit is zo raar voor mij...) Toch maar een flesje gaan maken beneden, die weer weg kunnen gooien want meneer sliep tot 8u door !!!!!!!! Nog mooier werd het na de fles, hij was vrolijk en we hebben op mijn bed wat gespeeld, om 9u werd ie weer wat moe. Ik legde hem in zijn eigen bedje en na wat gepruttel viel hij weer in slaap. Ik dacht nog mooi, kan ik ook nog een uurtje pitten... Werd ik net om half 12 wakker!!!!! Gijs slaapt nog!!!!!!

Heb snel wat gegeten nu, een vriendin belde of ik vanmiddag af kon spreken, JA wij zijn lekker fit nu! Ga me nu snel aankleden en dan krijgt Gijs zijn fles zodra hij wakker is.... gaan we genieten van de zon!

Geplaatst

he mutske, komt me heel bekend voor. wij haalden een tijd geleden vaak de 3 uur tussen de voedingen niet, omdat ze zo huilde, als we haar de fles gaven, dan kon je zien dat ze daar echt blij mee was. vlg het cb zou ze geen honger kunnen hebben, maar ik had ook al het idee dat het evt verzachtend werkt voor haar en het dus ook niet echt honger was. fijn joh dat het zoveel beter gaat, wat een opluchting he. wat een lekker maf verhaal dat gijs zoveel heeft geslapen vannacht, heerlijk! onze dochter heeft een beetje een vreemd ritme kan s avonds zo 6 uur achter elkaar slapen, maar na de fles van 2300 als we haar wakker hebben gemaakt slaapt ze strak 4.5 uur. nou ja ze zal vanzelf wel langer gaan slapen ;)

Geplaatst

Joh Lisa, ik vond het zo frustrerend dat alle babies in mijn directe omgeving, en het grootste deel van de babies in ons clubje al zo snel doorsliepen en die van mij niet.... die kleine van mijn schoonzus sliep binnen 2 weken al door 's nachts....maar het komt echt een keertje, ook voor jullie!!!! Vanmorgen was Gijs trouwens weer om kwart over 5 wakker, dus het is nog geen vast ritme hier.. Ik krijg het meestal wel voor elkaar dat hij dan overdag weer wat uurtjes inloopt zodat hij rond 12u 's nachts zijn 5e voeding heeft. Ik bied die voeding 180cc water/ 6 schepjes aan, de andere 4 voedingen 150 cc/5 schepjes. Gijs slaapt overigens juist 's avonds heel slecht, hij valt uiteindelijk meestal naast me in de bank in slaap na en heleboel troost en knuffels. Wij zeggen iedere avond weer tegen elkaar "gelukkig slaapt ie 'snachts wel" hahaha!

vanmorgen heeft er voor het eerst iemand buiten mij en H. om op Gijs gepast! Ik moest om 10u ergens zijn voor Tom, en Gijs beslot precies vandaag om 6u wakker en hongerig te zijn dus zou fles 2 om 10u zijn.. shit en nu...Nu komt er bijna iedere week een oud collega van H. 's morgens op de koffie sinds Gijs is geboren. Zij is zo gek met ons manneke... Die heb ik om 9u vanmorgen nog gebeld of ze tijd had en op wou passen... nou ze stond om 9:15u voor de deur! En eerlijk is eerlijk, ik ben met een gerust hart weg gegaan en tegen half 12 was ik thuis; lag Gijs heerlijk in de box te slapen. Volgende week woensdag gaat Gijs trouwens voor het eerst oefenen bij het kdv, samen met mij de eerste keer...ooooh wat zal ik dat moeilijk vinden....

Geplaatst

Hè Mutske, inderdaad positief bekijken, als ze s nachts in iedergeval slapen is al helemaal super. En de 1e keer oppas heb je ook weer gehad ;) Ik heb me voorheen niet gerealiseerd dat er zo vaak een eerste keer is met zo'n kleintje, o.a. De eerste keer naar de oppas. Wij zijn net naar het cb geweest er moet een echo gemaakt worden van haar heupjes ze denken aan HD, niet leuk, maar met een spreidbroekje is de kans heel groot dat het goed komt. We heel spannend. Verder raadt de cb arts toch aan om te gaan voeden om de. 4 uur en dus te gaan rekken. Ik zie er een beetje tegen op, ze huilde net minder, maar hopelijk is het nodig en pakt ze het snel op.

José hoe was je vakantie?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden