Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jammer dat ik dit topic nu pas opmerk...

9 november 2011 ben ik bevallen van mijn dochtertje Anne.

Momenteel is ze ontzettend huilerig & ontevreden. Ik zit soms met mijn handen in het haar & weet dan even niet meer wat ik met haar aanmoet.

Nu lees ik dat het dochtertje van José een tandje krijgt. Het kan heel goed zijn dat Anne dit ook krijgt, aangezien ze momenteel best wel veel kwijlt.

Ook wilt ze momenteel niet meer slapen. Het liefste wilt ze alleen maar wakker blijven & overal bij zijn, alsof ze niets wilt missen.

Dit kan toch niet goed zijn? Een baby van 3 maanden heeft toch zijn/haar slaap overdag nodig?

Herkennen jullie dit? Misschien hoort het gewoon bij de leeftijdsfase :-)

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Joseeke,

Het zou heel goed kunnen hoor... ik weet het niet, is ze ook koortsig en heeft ze diarree? Schijnt dat dat vaak gepaard gaat met een eerste tandje.

Het kan natuurlijk ook heel goed een fase in de ontwikkeling zijn, het bekende sprongetje ;) Was ze hiervoor nooit huilerig? En sliep ze wel goed overdag?

Aan de andere kant, hoe ouder ze worden, hoe minder slaap ze nodig hebben overdag. Misschien heeft jouw dochtertje wel minder slaap nodig?

In ieder geval...voel je vrij om hier mee te kletsen ;) We zijn niet zo heel actief meer, maar je bent altijd welkom!

En nog gefeliciteerd met je dochter!

Geplaatst

Hoi José, dankjewel voor je reactie!

Koorts & diarree heeft ze niet. Anne is nu 15 weken. Met 12 weken maken ze een sprongetje & daarna met 19 weken toch?

Dan zit ze er nu precies middenin, hoewel het er ook wel op lijkt.

Ze heeft altijd een pittig karaktertje gehad & laat gelijk merken als haar iets niet zint, maar zo huilerig als vandaag & gister is ze nooit geweest.

Over z'n algemeen heeft ze altijd heel goed geslapen overdag, alleen heeft ze minder slaap nodig dan andere baby's van haar leeftijd.

's Nachts heeft ze vanaf 6 weken heel goed doorgeslapen, alleen vannacht helaas niet.

Haar mondje heb ik gevoeld, maar kon niets vinden.

Het is momenteel echt even vissen wat het kan zijn. Wat is ouderschap soms lastig ;-)

Geplaatst

Ja, zat er maar een gebruiksaanwijzing bij hè? Of konden ze soms maar heel even praten....

Kan heel goed een sprongetje zijn ( vind ik een vreselijk woord, maar goed)... die 12 weken en 19 weken zijn een gemiddelde, misschien is jouw dochter wel iets eerder of later.

Weet niet of je bv geeft? Kan ook nog een regeldag zijn, geldt voor fv net zo trouwens....zijn ze ook huilerig, slapen slechter enz.

Hopelijk heeft ze snel weer het oude ritme te pakken ;) Succes!

Geplaatst

Inderdaad, dat zou het allemaal een stuk makkelijker maken :-)

Ieder kind is anders inderdaad, dus het kan heel goed een sprongetje zijn.

Ik geef FV waar ze het altijd heel goed op gedaan heeft.

Vanaf deze week zou ik mogen overstappen van 5 naar 4 flessen per dag van het CB, maar durf dat nu nog niet aan.

Geplaatst

Toevallig ben ik vandaag ook bij het cb geweest en heb al een paar weken het idee dat ik ook naar 4 voedingen kan. Vandaag eens even nagevraagd en ik mag het proberen. En anders had ik het wel gedaan, volg liever mijn gevoel.

Denk namelijk dat L.otte er wel aan toe is, als ik haar 22 uur wakker maakt, wordt ze gewoon boos.... Ze blijft liever liggen. Ik ga het gewoon eens testen en als ze ineens 's nachts komt, dan ga ik weer terug naar 5.

Je merkt het gauw genoeg aan je kleine meid of ze eraan toe is. Zo niet, nog lekker op 5 voedingen houden hoor ;) Hier wordt in principe geadviseerd vanaf 5 maanden.

Nou ieder kind is anders hoor!

Vandaag ook een verwijzing gekregen voor de kinderfysio, volgende week woensdag komt ze langs. Ben benieuwd.

Oh, en nog 6 nachtjes slapen..... leukkkkkkkkk!!!! Heb er zin in, gisteren Danni al in het echt bewonderd. Ook zo'n schatje

Dusseh heren......dit wordt echt een battle haha.....

Geplaatst

Je moet inderdaad je gevoel daarin volgen. Ik zal vanzelf ook wel snel genoeg merken wanneer Anne er aan toe is, denk ik.

Je bent idd zo weer terug naar 5 flessen, mocht Lotte 's nachts ineens komen. Ik ben benieuwd hoe haar 4 flessen gaat bevallen!

Even iets anders --> waarom schrijven leden hier allemaal een punt na de eerste letter van de voornaam van hun baby?

Ik zie jou ook L.otte typen :-)

Heeft L.otte een voorkeurshouding dat de kinderfysio langskomt? Die hebben vaak hele handige bruikbare tips :-)

Geplaatst

Dat doen we vanwege privacy...als je dan haar naam intypt op google, zal ze niet tevoorschijn komen ;)

Ja, inderdaad vanwege voorkeurshouding!

Ik laat het hier wel weten hoe het gaat met 4 voedingen, weet nog niet precies wanneer ik het ga uitproberen....

Geplaatst

Ik dacht al zoiets ja, want ik zie dat hier bij meerdere.

Dat is wel een hele fijne tip, die ik vanaf nu ook ga gebruiken.

Je zet hier soms best wel wat persoonlijke info neer in dit forum, die via google heel makkelijk te vinden kan zijn.

Geplaatst

Ahh dat wist ik ook niet. Van die punt. Ik dacht soms al: wag n aparte namen, zo met n punt. Hahaha, echt blond van mij.

Hier alles nog steeds top! Wat is het toch heerlijk, zo n mannetje. Hij is zo makkelijk. En gaat al steeds meer (proberen) te zeggen. We liggen vaak in n deuk om z n grappige mimiek. Zo grappig. En hij lacht van oor tot oor. Echt n charmeur...

Geplaatst

Jose, ik reageer even op je bericht!

Thijs krijgt eind maart idd 2 dagen een dubbelblinde provocatietest. Het gaat echt goed met de pepti zeg!! Wat een heerlijk gevoel om zo'n blij kereltje ervoor terug te krijgen. Alleen z'n darmen moeten nog erg wennen, had Lotte dat ook? En is haar reflux afgenomen door de pepti of geef je ook nog jbpm en medicatie erbij voor de reflux?

Hoe dan ook ben ik blij dat ik dit geprobeerd heb!! Lief dat je even reageerde. Hoe gaat het met jullie Lotte?

Thijs zit al sinds een week op 4 voedingen: om 7.30, 12:00, 16.30 en 23 uur.

Geplaatst

Hey Yolande,

Ja, echt ongelooflijk hè? Dus de testen staan ook al gepland. Had niet echt het idee dat Lotte moest wennen aan de Pepti qua darmen. Maar misschien omdat we orthiflor geven?

Ik geef haar nog steeds Zantac en Nutriton door de voeding. Soms test ik even, doe ik er minder door....nou dan heeft het gelijk effect ;) Dus dat blijven we lekker geven. En heel vaak gaan die 2 samen: kma en reflux.

Ik ga ook over op 4 voedingen, maar heb er nog een beetje een dubbel gevoel bij.... want ja, 4 voedingen? Ze krijgt voor de rest nog niets erbij. Is het dan niet te weinig?

Normaal gesproken doe je het zo rond de 5 maanden, maar dan start je ook met fruit/groente. Begrijp je wat ik bedoel?

Denk wel dat ik het ga proberen, gewoon eens kijken...misschien lukt het wel. Ze krijgt dan wel minder cc op een dag. Nu 900 en dan 800, kan geen kwaad, want ze heeft genoeg reserve.

Met L_otte gaat het dus super! Ik geniet echt van haar :) Zo'n vrolijk kind! Ben stiekem wel een beetje bang dat er misschien wel niets uit de test naar voren komt pfffff..... Nou dan ga ik over op de HA van Nutrilon, zijn de eiwitten deels verknipt. En zodra ze weer de oude wordt, dan hang ik gelijk aan de telefoon.

Alvast heel veel succes met de test! Tip, neem je eigen flesje mee ;) Waren wij de eerste keer vergeten. Mevrouw protesteerde gelijk bij het eerste beetje, dus vonden we verdacht haha. Leek toch aan de speen te liggen, want daarna dronk ze alles met gemak leeg ;)

Geplaatst

OH en Yolande, lukt het je niet om die laatste fles van 23 uur naar voren te halen? Dat is toch de bedoeling als je naar 4 flessen gaat? Dat die late voeding eraf kan?

Nu is L_otte haar schema:

8 uur

11.30 uur

15.00 uur

18.30 uur

22.00 uur

En ik wil naar:

7 - 8 uur

+- 12.00 uur

+- 16.00 uur

+- 20.00 uur

Geplaatst

Jose, ik bedenk me net dat onze kindjes maar een paar dagen schelen, Thijs is op 18-11 geboren.

Thijs krijgt 4*180cc.op het pepti pak staat ook in het schema dat vanaf 6kg gewicht 4 voedingen mag... Thijs was een week geleden 5850 Gr. En ik

kreeg 5 flessen er niet meer in.

Die laatste fles gaan we binnenkort wel iets vervroegen maar ben idd bang dat hij dan om 5 uur wakker wordt Hugo dus hou het nog eventjes zo. Hij ligt meestal van 19-23 uur te slapen dus de avond voor onszelf is ook wel relaxed....

Wat fijn dat Lotte het zogoed doet en vrolijk is, echt genieten hè? Ik merk echt verschil en trouwens Thijs had hiervoor altijd de ha

Geplaatst

Jose, ik bedenk me net dat onze kindjes maar een paar dagen schelen, Thijs is op 18-11 geboren.

Thijs krijgt 4*180cc.op het pepti pak staat ook in het schema dat vanaf 6kg gewicht 4 voedingen mag... Thijs was een week geleden 5850 Gr. En ik

kreeg 5 flessen er niet meer in.

Die laatste fles gaan we binnenkort wel iets vervroegen maar ben idd bang dat hij dan om 5 uur wakker wordt Hugo dus hou het nog eventjes zo. Hij ligt meestal van 19-23 uur te slapen dus de avond voor onszelf is ook wel relaxed....

Wat fijn dat Lotte het zogoed doet en vrolijk is, echt genieten hè? Ik merk echt verschil en trouwens Thijs had hiervoor altijd de ha melk dus dat werkte niet bij hem....

Maar stel dat het bij Lotte niet bewezen wordt krijg je het dan niet meer vergoed? Onze kinderarts heeft nl. Op basis van ons telefoongesprek een machtiging naar de apotheek gestuurd zonder dat de test al iets bewezen heeft...

Geplaatst

Nee, ik betaal nog steeds alles zelf...pas als de test is gedaan, dan kom ik aanmerking voor evt. vergoeding.

Lotte kreeg 5 keer 180 cc en nu wil ik dan naar 4 keer 200 cc gaan. Ze woog gisteren 6610 gram. En dat ondanks ze vorige week goed afgevallen is, vind ik het een mooi gewicht. Haar bolle toetje komt ook weer tevorschijn.

Ik krijg er nog wel 5 flessen in, want mevrouw is een hongerlapje. Het is alleen om 22 uur zo'n strijd om haar wakker te krijgen/maken....ze zet het op een brullen dan, zo van: hallo, ik lag lekker ja?

Wat super dat de ka al een machtiging heeft gegeven, scheelt toch weer in de portemonnee. Hopelijk komt er iets uit!

Ik ben heel benieuwd in ieder geval!

Geplaatst

Heb je wel eens geprobeerd om Lotte slapend de fles te geven, ze hebben namelijk een zuigreflex ook tijdens hun slaap. Thijs drinkt de 23 uur fles slapend....

Hoeveel meel doe jij door de melk?

Geplaatst

Ja, Lotte krijgt hem ook slapend ;) Ze is in zo'n diepe slaap, maar als ik haar verschoon ( want dat doe ik wel) voor ze de fles krijgt, begint ze te brullen.

Logisch ook. En ik moet haar na de voeding nog eens een half uur omhoog houden vanwege reflux, kan haar niet meteen wegleggen. Dus ligt ze er pas 23 uur weer in. Maar ik moet zeggen, dan slaapt ze wel bij me op het schouder hoor ;)

Ik gaf door de 180 cc 3 schepjes met een klein kopje erop ( speentje 1 en halverwege wisselennaar speentje 2). De laatste voeding volledig speen 2.

Nu door de 200 cc heb ik net 4 afgestreken schepjes gedaan met speentje 2.

En jij dan?

Geplaatst

We hebben het precies hetzelfde alleen verschoon ik hem en blijft hij dan ook tijdens verschonen slapen haha...

Wij doen op 180 cc drie afgestreken schepjes meel.

Maar met aventspeen 3, dan doet hij daar

Met boeren tussendoor 15-20 min over.

Daarna inderdaad ook altijd half uur rechtop houden...

Het lijkt dat ze precies hetzelfde hebben qua klachten en oplossing. Wel gek dat ik het wel al vergoed krijg en jij niet. Ik vroeg er niet eens om...

Maar wel fijn dat ze nu tevreden baby's zijn!

Geplaatst

Lisa hoe is de eerste week werken bevallen?

Tweety super dat je zoveel oppassers in de buurt hebt. Fijn idee dat je altijd

op iemand terug kan vallen. en bedankt voor je lieve woorden, dat doet me

heel goed en geeft me weer nieuwe energie!

Goh Jose dat L al haar eerste tandje krijgt.. en superknap dat ze op 4 voedingen zit!

Hopelijk gaat ze het volhouden. Misschien ga ik het vanavond ook proberen bij Liv..

Ligt eraan hoe laat ze de enerlaatste voeding krijgt.

Geplaatst

Gisteren heb ik de knoop doorgehakt & A.nne op 4 voedingen over gezet.

Met de laatste fles sliep ze de laatste dagen ontzettend vast & het werd ook best wel een gedoe. Zo sneu voor haar.

De laatste fles had ze gister om 20.00 uur. Na de fles is ze meestal 1,5 uur op, waarna ze dan naar bedje gaat.

Ik vond het vannacht behoorlijk spannend & dacht iedere keer dat ik haar hoorde, maar ze meldde zich vanochtend pas netjes om 07.45 uur :-)

Haar voedingsschema ziet er nu als volgt uit:

08.00 uur

12.00 uur

16.00 uur

20.00 uur

& voorheen:

07.00 uur

11.00 uur

15.00 uur

19.00 uur

23.00 uur

Hopeljk zet het zich ijn zo voort, maar dat is natuurlijk nu even afwachten.

Ondertussen ben ik ook achter de oorzaak gekomen, waarom ze de laatste dagen zo ontzettend huilde tot krijste uit het niets.

Donderdag liep het echt de spui-gaten uit & wist het gewoon niet meer. Mijn moeder adviseerde mij om een goede bekende van haar te bellen die magnetiseur is. Ik gelijk gebeld, want had zoiets van "baat het niet, schaadt het niet".

Vanuit de telefoon zei hij gelijk dat ik 's middags met haar even moest komen, zonder dat ik ook echt maar iets hoefde te zeggen.

Toen ik 's middags daar aankwam zag hij gelijk wat de oorzaak was van haar krijsbuien...mevrouwtje bleek heel eng gedroomd te hebben.

Hierdoor durfde ze niet meer te gaan slapen of werd uit het niets heel bang wakker. Vandaar dus die krijsbuien.

Hij heeft zeker 20 min. met haar op de arm gezeten, zodat het "weg" zou gaan.

Je kunt het geloven of niet, maar ze was in de auto al gelijk een stuk rustiger & heeft tot op heden geen krijsbuien meer gehad :-)

Vandaag moest ik hem even laten weten hoe het nu met haar gaat.

Geplaatst

Hallo meiden

jose wat een bijzonder verhaal!

Hier de eerste werkweek gehad, dat was prima. Leuk om de collega's te zien en weer met het werk bezig te zijn. Gelukkig heeft mijn vriend zich oook goed gered met onze dochter (hij is hele dagen thuis doordat hij ziek is) gisteren bij de orthopeed geweest. onze dochter heeft naast heupdysplasie ook een luxatie. als het goed is betekend dat dat de heup niet goed in de kom staat. ze heeft nu ipv een spreidbroek een pavlik bandage, dit zorgt er ook voor dat de heupen op zij gaan staan. Helaas kan dit wel wat langer gaan duren dan enkele maanden, maar dan zou het ook goed moeten komen. het si vooral lastig met luiers verschonen. Maar het is niet anders. Als het maar goed komt!

hier al mensen naar 4 voedingen. ik ben blij dat we sinds enkele weken op 5 zitten haha.

Geplaatst

Ieder kind is anders. De ene is sneller toe aan verandering dan de ander.

Lekker pas overgaan naar 4 voedingen als jij & je baby er een goed gevoel bij hebben :-)

Ondertussen ben ik alweer 3 weken aan het werk geweest & vond het ook heerlijk om alle collega's weer eens te zien.

Zo kom je fijn even op een andere tekst i.p.v. alleen je baby. Dit is soms ook heel goed ;-)

Hoe kan het dat jouw baby een heupprobleempje heeft?

A.nne is gehaald met een geplande keizersnede, omdat ze in stuit lig. Haar beentjes had ze in sprei-stand met haar beentjes pal naast haar hoofdje.

De kinderarts had haar gelijk onderzocht op een eventuele heupafwijking, maar kon toen niets vinden gelukkig.

Afgelopen weekend zijn we naar het ziekenhuis gegaanom foto's van haar heupjes te laten maken.

Volgende week moet ik de huisarts bellen voor de uitslag. Zover ik kan zien zal er nix mis zijn, denk ik.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden