Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Tweety wat leuk van die angelsound! Wat hoor je dan? Alleen het hartje of ook andere geluiden?.. Lijkt me gaaf!

Sylvia poficiat met jullie 1 jarige huwelijk! Eet smakelijk vanavond!

Wat een weertje, tis hier 32 graden!... Lekker met Daan in t badje gezeten om af te koelen.

Tja die nesteldrang daar wordt ik ook niet goed van. We moeten nog een hoop doen met afwerken op de zolder voor we kunnen

gaan inrichten. En ik wil zoooo graag gaan beginnen aan de twinkamer! Nu voel ik me goed en is mn buik nog niet enorm, maar hoe

langer t duurt hoe groter en zwaarder ie wordt..

Meiden geniet van een zwoele zomeravond xxx

Geplaatst

Judith; je kan ook een 'gewone' bikini kopen hoor, ik moest ook een nieuwe, omdat ik m'n ouwe niet meer paste, en ging naar de Livera, vroeg voor positie bikini's, maar die vrouw zei dat ze bijna niet meer verkocht werden, daarom hadden hun ze ook niet meer, omdat het geldklopperij is, en iedereen tegenwoordig in n normale loopt!! dus ik heb ook een 'normale' gekocht, wel n maatje groter dat vorig jaar ;-) maar hij zit prima, k heb nog een opgelet dat ik een 'groot' broekje heb (niet zo'n hoog uitgesneden ding) maar ik zag int zwembad liepen ook zwangers met nog veeeeel kleinere broekjes.

t scheelt je in ieder geval in je portomonee om een 'gewone' te kunnen kopen....

Jose; Joehoe een badpak, zonder n steuntje bij je borsten, zodat ze op je navel hangen zeker??? haha....

Danaa; Je hoort het hartje, maar je schijnt er ook hikjes en schoppen mee te kunnen horen, maar dat moet ik nog uitvinden, eerst maar is concentreren op het hartje.

Ga t zo ff aan manlief laten horen, die heb het nog niet gehoord.

Geplaatst

Ja inderdaad ?Tweety en als ik wil kan ik ze over mijn schouders gooien!!!

Wat betreft die Angelsound, leuk ding hè? Ik ga maandagavond weer even luisteren. De schopjes hoor je wel, maar dat moet je inderdaad even uitvinden.

Het hoort alsof hij/zij tegen je doppler schopt. Of hij/zij is ineens foetsie, dat heb ik ook wel eens. Hoezo lekker beweeglijk.

Sylvia, gefeliciteerd met jullie 1-jarig huwelijk!!! Gaat snel hè die tijd? Mooie dag gehad? Lekker samen gevierd?

Geplaatst

Hahahaha Tweety....was helemaal niet zo bedoelt (met het gek zijn :P ) maar dat weet je wel.

Bedankt voor de felicitaties maar we zijn niet uit geweest.

Ik was met mijn dochter vanmiddag na het strand en verder niets geweest

Maar wat wil ik ook verwachten....Ik ken dat al

Okey jullie nog fijne avond allemaal

Liefs

Geplaatst

Het was mooi weer, dat maakt een hoop goed!! :):) Een dagje met je dochter is natuurlijk net zo leuk!

Geplaatst

Goedemorgen ladies!!

Wat een hitte gister zeg! Vwb die bikini, ik heb er 1 van noppies gezien voor 35 of 40 euro geloof ik... dus dat valt wel mee! Mijn (.)(.) hangen nog niet echt, maar zitten wel bijna onder mijn oksels! Zo breed en rond, erg onhandig... Mijn allergrootste bikini leek wel een mini-ding! En als het zo warm is loop ik graag in een bikini met pareo thuis. Wel grappig met zo'n zwangere buik!

Ik heb vanmorgen gezocht naar de bovankant van mijn bm en die komt toch al zo tot een cm of 2 of 3 onder mijn navel volgens mij... gaat hard nu zeg! Met de doppler nog even geluisterd en het is idd een groter oppervlak waar je kunt luisteren en ik hoor ook dat het aan de ene kant harder is dan aan de andere kant en ik hoor het ook supergoed bewegen!

ook gisteravond veel beweging gevoeld, ik voel het kronkelen als ik op mijn zij lig en mijn aandacht er bij hou... dus geen harde schoppen nog. Ik zou het niet gemerkt hebben als ik er niet op zou letten.

Sylvia : nog gefeliciteerd!!!

Danaa: Grappig dat jij die nesteldrang ook al zo hebt! Fijn als je snel eens aan het kamertje kunt beginnen... Wij gaan begin juli voor een kamertje kijken.

Beetje jammer van het weer vandaag he?

Morgen voor het eerst naar de VK... Ik heb mijn moeder mee gevraagd, ze is helemaal blij dat ze mee mag!

Geplaatst

Judith, ja gaat hard hè? Heb geen idee waar mijn baarmoeder zit hoor, heb die harde rand nooit kunnen ontdekken. het zal wel goed zijn, hij/zij doet het goed. net het hartje weer gehoord als een galoperend paardje ;)

En die bikini is niet eens zo duur, als hij ook nog leuk is... dan kun je hem waarschijnlijk als de kleine er is ook nog wel aan toch?

Net zo grappig, ik denk dat ik de kleine voel, kan het alleen nog niet helemaal plaatsen. Dus ik ga er niet vanuit, maar nu lag mijn mannetje net even met z;n oor op mijn buik en hoorde allemaal plopjes/belletjes. Echt heel bizar, ging heel snel en heel even. Daarna was het stil. Heeft hij ook even een genietmoment, zo leuk!

Grrr, hier een verplicht binnen dagje, wat een snertweer, bah!

Geplaatst

Jose wat cool dat hij dat hoorde zeg!! Voor de mannen is het een stuk ongrijpbaarder dan voor ons... Pat keek toch een klein beetje beteuterd toen ik zei dat ik de baby voelde! Arme schat! Hihihi

En die bikini komt er wel... Als alles zo voorspoedig mag blijven gaan als nu zouden wij ook nog graag voor een tweede willen gaan proberen tzt, dus al die kleding enzo zijn hopelijk nog niet overbodig na november. (lekker voorbarig he? Maar een mens moet blijven dromen zeg ik altijd maar!)

Geplaatst

Leuk dat je moeder mee gaat Judith! Zal voor haar ook héél bijzonder zijn om haar kleinkind te zien. Is het haar eerste?

Over een paar weken kan je man het kleintje hopelijk ook voelen!

Vandaag aan t inpakken, want dinsdag gaan we lekker 2 weken naar Rhodos !! Heel erg veel zin in,

extra genieten want t wordt de laatste 'rustige' vakantie!

En morgen... echo! en hopelijk zien we dan het geslacht van de twin !! SpAnNeNd !!!!

Geplaatst

Een hele fijne vakantie Danaa, heerlijk zeg. Rhodos is erg mooi en leuk, tenminste dat vonden wij haha!!!

Geniet ervan in ieder geval, op naar het mooie weer.

Zou leuk zijn als je morgen weet wat het gaat worden, laat je nog wel even weten voordat je vertrekt? Of houd je het geheim, dat kan natuurlijk ook ;)

Succes in ieder geval.

Spannend Judith, morgen je eerste afspraak bij de vk. Komt vast goed, fijn dat je moeder meegaat. Is voor haar erg bijzonder natuurlijk.

Hier vandaag vooral last van krampjes bij schaambeen, onderbuik. Zou dit bandenpijn zijn?

Nou meiden, ik ga maar eens wat koken, heb alweer trek.

Geplaatst

Jose ik voel mn banden aan de zijkant van mn onderbuik. Het zijn echt gemene steken bij een plotselinge beweging.

Maar ik heb gelezen dat je t ook kunt voelen thv het schaambot zoals bij jou.

Judith veel succes vandaag !

Wij zijn om 11.30 aan de beurt. Kon vanaf 5 uur vanmorgen niet meer slapen van de zenuwen...

Zo leuk/spannend !!

Geplaatst

Mogguh dames!

Hoe is het hier??

@ Danaa: veel succes met de echo!! Ben benieuwd wat het zijn hoor, wel ff laten weten voordat je naar Rhodos vliegt!

Rhodos is idd super. Vooral de oude stad, erg gezellig 's avonds. Geniet er lekker van, want het is de laatste rustige vakantie!

Heb je de kindjes al gevoeld trouwens?? Ik heb geen idee wat ik moet voelen omdat het de 1e keer is dat ik zwanger ben.

@ Jose: die kramp heb ik ook af en toe, kan ook de groei van je baarmoeder zijn zei mijn gyn, bandenpijn schijnt meer aan de zijkanten te zitten. Heerlijk gevoel als je op wil staan uit je bed... NOT! ;)

@ Tweety & Zjoediezzz: Wat leuk dat jullie de kids kunnen horen via Doppler Angelsound. Zou 'm ook wel willen kopen, ben alleen zo bang dat ik in paniek raak als ik ze niet hoor. En zou dat wel werken bij een tweeling trouwens? Hoor je dan geen 2 hartjes door elkaar??

Met Hemelvaart bij Baby-Dump geweest en ons kamertje is besteld! Lang leve de tweelingkorting van 15%!

Fijne dag vandaag allemaal!

Geplaatst

Suc6 Danaa!!

jose; was jij dat nu over steken bij je schaambeen enzo?? k heb gelezen dat iemand dat had, maar weet niet meer wie.

Ik heb int begin veel last van m'n banden gehad, links en rechts, vanaf m'n heupen tot m'n schaambeen, en vanaf 16 weken

steken in m'n schaambeen en trekt soms naar achteren, met het gevoel alsof ik n trap tussen m'n benen heb gehad zeg maar....

In m'n zwangerschapsboek van week tot week, staat dat je vanaf 16 weken van die steken enzo kunt gaan krijgen, omdat

je bekken (en al je gewrichten) gaan verweken, dus t is rot, maar wel n teken dat je lichaam 'werkt'.

Judith; Dan zou ik die bikini lekker kopen, want dat is nog eens een normale prijs. En idd. bij een evt. volgende keer kan je m ws zo weer aan doen.

En naar de Vlos, leuk joh!!Veel plezier, met je mams...de mijne is bij de vorige controle ook mee geweest, en volgende keer neem k denk ik m'n schoonmams

mee als ze wil hoor.

o ja, Jose; als je je baarmoeder wilt voelen (waar die officieel zit, volgens meting van de vlos enzo) moet je plat achterover op bed gaan liggen. Duw 2/3 vinger ter hoogte van je navel je buik in (mag best wel diep, tot je niet verder kunt zeg maar....) zo ga je steeds verder naar beneden, op een gegeven moment zal je op iets hards duwen, dat is dat de boven punt van je baarmoeder, die bij jouw zo ongeveer 5 vingers onder je navel zal zitten..... misschien iets hoger (als je moet plassen) misschien ook iets lager, want geen 1 vrouw ist zelfde. Bij mij zit tie nu zo'n 4 vingers onder m'n navel.

Dit meten ze ook als je bevallen bent....alleen dan andersom, oftie al zakt zeg maar!!

Als je m dan nog moeilijk voelt kan het zijn dat je baarmoeder heel diep ligt bij jouw, en je m daarom moeilijk kan vinden. Dan ist een optie om een keer na t vrijen plat te gaan liggen, dan zul je m ws wel voelen, want dan is je baarmoeder heel had, en staat die hoger...

Suc6 met graven.... ;-)

Ik nog thuis gebleven vandaag, voel me nog steeds niet fit, strondverkouden, hoesten, moe, bah, en daarbij werk ik bij n oud mensje, zou d'r niet aan willen steken zeg maar!!

ga eerst hier in huis maar ff rommelen, dan kan ik woensd. weer aant werk (morgen toch al vrij)

Geplaatst

Danaa: veel plezier en succes vandaag!!!

Poohbeer: Wat cool dat je al een kamertje hebt besteld! Welk kamertje heb je gekozen?

Ik denk idd dat je dan 2 hartjes een beetje door elkaar hoort... en je eigen hartslag op de achtergrond misschien. Het is een beetje zoals bij de vk of gyn.

Hoe lang is eigenlijk de levertijd voor een kamertje?

Jose: het zal het groeien van je bm idd wel zijn... dat gaat op dit moment erg hard nu! Ik voel het ook onder spanning staan als ik smorgens wakker word.

Wanneer kreeg je nou ook al weer de uitslag van dat bloedprikken voor die 5e ziekte?? morgen? Hoe voel je je?

Tweety: beterschap meid... Zaterdag moet je wel weer beter zijn hoor!!!

Mijn hubbie vindt die bikini volgens mij een beetje onzin, maar ik wil ook nog graag naar zwangerschapszwemmen als die buik flink dik is... lijkt me heerlijk met dat warmere water en dan gewichtsloos zijn!

Toch best een beetje zenuwachtig voor die intake bij de VK, geen idee waarom... Dat is gewoon ook iedere keer als ik naar de gyn moest, dat gaat er niet helemaal uit...

Geplaatst

@ Tweety, haha, volgens mij heb ik geen baarmoeder ;) t Is omdat ik weet dat ik er 1 heb, maar goed... gisteren gevoeld, gezocht en denk dat ik het gevonden heb. Vrij hoog al wel vind ik zelf. Ach, het maakt me ook niet uit, als de uk het maar goed doet ;)

@ Judith, morgen krijg ik de uitslag, spannend! Lekker zwemmen, heerlijk zeg! Inderdaad lekker gewichtsloos zijn... ik ga binnenkort met mijn vriendin een weekendje weg, ook lekker badderen en dobberen. Oh heb er al zin in, zal aan je denken hihi!

@ Poohbeer, die angst van niet kunnen vinden herken ik wel. Alhoewel daar ben ik nu wel overheen. En jij hebt ook nog eens 2 toppers in je buik. Straks als je buik huge is/wordt, dan wordt het lastiger vinden. Maar dan heb je hem ook niet meer nodig, want dan wordt er wel gevoetbald daarbinnen en dat zegt dan ook genoeg ;)

Oh meiden, heb zin in zaterdag, lekker bijkeuvelen over van alles en nog wat...joehoe!!

Geplaatst

Judith; Zaterdag ben ik weer beter hoor...moet gewoon :-D

Zwemmen is écht heerlijk, Omdat sporten (fitniss) nu te zwaar is, doe ik aan aqua aerobics...heerlijk, veel beter uit te houden dan 'gewoon' sporten,

en lekker in het warme water, en gewoon lekker voor je lichaam!!

Echt een aanrader om zoiets te gaan doen.

M'n baarmoeder kan af en toe ook flink kramen ja, idd. vooral 's ochtends als je wakker word, istie keihard bij mij, en t gevoel dat ik nodig moet plassen (terwijl ik dan 1,5 uur

daarvoor al geweest ben).

Je kan al harde buiken gaan krijgen vanaf 4 maanden toch?? Geen idee of dat dit hetzelfde is hoor!!

Dat herken ik wel, bij iedere controle bij de vlos ben ik weer zenuwachtig, waarom??? k denkd dat die angst er nu eenmaal inzit, en niet zo makkelijk weg gaat, k blijf dat ook

hebben!!Volgende week mag ik weer.....

Jose; ach gossie, meis...geen baarmoeder!! haha....volgens mij hebben ze dan wel iets over t hoofd gezien met de tp ofniet??

je moet even leren en herkennen wat je nu eigenlijk moet voelen!! hij komt vanzelf hoor...

Gaaf Poohbeer, je kamertje...super leuk dat je korting krijgt.

Van die doppler....dat heb mij daarom ook zo lang tegengehouden, omdat ik veels te bang was dat ik niet wist hoe het

moest, en dat ik vervolgens niks zou horen, maar toch.... t op de 1 of andere manier gaat het vanzelf, en voel je

je eigen zo intens gelukkig als je het hartje hoort kloppen!!

Geen idee hoe het met een twin zit, heb de gyn./ vlos al geluisterd?? dan weet je t snel genoeg hoe het moet klinken

zeg maar, ik heb het zelf bij de vlos al 2 x gehoord, dat scheelde wel, want daardoor wist ik wel wat 'normaal' is!!!

Ben zo benieuwd naar Danaa!! alst goed is weet ze het inmiddels ;-D

Geplaatst

Ja, ik ben ook benieuwd naar Danaa... Hopelijk laat ze nog iets weten voordat ze in het vliegtuig stapt. Oh, ik ben jaloers!

Geplaatst

Tweety, heb ik weer eens iets over het hoofd gelezen? Ahum....

Beterschap meid en tuuuuuurlijk ben je er zaterdag weer, gezellig! Ik heb er veel zin in, maar toch blijf ik het een beetje eng en spannend vinden hoor.

Geplaatst

dana succes met je echo.

lekker hoor ff er tussen uit

verlang ik ook wel naar haha.

zit weer met me *** rug thuis grrrrrrrrrrrrr moest het zo wiezo wat rustiger aan doen van de fysio.

heb vorige week echt enorme buikpijn gehad wat doorstraalde na me been. kon gewoon niet meer ontspannen maar is na een paracetamolletje wel weer overgegaan,

en nu is het weer rustig dus...

liefs

Geplaatst

Oh meiden ben helemaal happy !!! Stuur me ff een pb en dan laat ik t weten. Doe het liever niet in t 'openbaar'

want we willen t echt voor onszelf houden (maar jullie wil ik t wel 'stiekem' laten weten hoor!)

De tweeling ligt goed op schema, echo duurde een half uur dus we hebben lang mogen genieten!

Poohbeer wat leuk dat jullie het kamertje hebben besteld! Welke? Ik voel de twin dagelijks bewegen, soms echt

een harde schop, vooral als ik diep in-adem. Het lijkt soms ook net of t mn darmen zijn die rommelen.

Beterschap voor Tweety! X Danaa

Geplaatst

fijn dana dat alles goed was.

ga je ff een pbtje sturen hihihi.

ben wel heeeeel benieuwd.

fijne vakantie he

liefs

Geplaatst

Super Danaa, dat alles goed was. Ik heb je net ge-PBt

Alvast een hele fijne vakantie toegewenst, heerlijk meid, Rhodos is super!!

krijg ook gelijk vakantie kriebels....nah...nog 4 wekies....

balen van je rug Angel, niet té gek doen!!

k weet hoe beroerd het is helaas!!!

Weten ze ook waar die buikpijn vandaag kwam??

Ik moet wel zeggen dat mijn darmen erg rommelen. Sowieso altijd al (spastische dikke darm) maar nu zitten ze op n andere plek dan normaal,

kan er soms echt last van hebben.

Geplaatst

Hier ook rommelende darmen, maar aangezien ik ze ook hoor, denk ik niet dat het de kids zijn.... Wil ze ook zo graag voelen!! Zucht.... nog even geduld hebben dan maar....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden