Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Balen Smile!!!

Maar gelukkig is de vakantie wel goed geweest!

Succes weer met het opladen voor de volgende ronde!

Groetjessssssssssssss

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Renata lijkt me zo leuk kleding te kopen!!!!Shop ze alvast!!!

Smile meis jeetje wat een rot nieuws weer.

Ja je probeert jezelf er toch een beetje tegen te beschermen he??

Ik probeer dat ook maar vaak komt dan toch iets later die jankbui...

Heel veel serkte en ik hoop dat je snel verder kan!!

Ik wil jullie allemaal even zeggen dat ik jullie toppers vind, hoe jullie ermee omgaan en hupsakee de schouders er weer onder en weer verder gaan!!!

Ik hoop dan ook vurig dat we niet met zn allen aan de ivf hoeven!!!

Ik ga weer want krijg zometeen visite,ik ben vandaag jarig :icon_sunny::icon_sunny:

Voelt een beetje dubbel,steeds denk ik weer een jaar erbij en weer niet zwanger...

Ik wilde zo graag een jonge moeder worden..

Maar goed ik ben nog niet oud,ik mag nog niet klagen..

Fijne avond allemaal :good1::good1:

Geplaatst

He Gwenn,

Gefeliciteerd :occasion18:. Geniet ervan, doe alles wat eigenlijk niet mag, een groot stuk en een lekke glas wijn.

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve felicitaties!!!

Ik moest gisteren eerst gewoon werken maar savonds was het gezellig!!!

Hoe gaat het met jullie allemaal??

Lukt het wachten nog een beetje?

xxxx Gwenn:icon_sunny:

Geplaatst

Hi Gwenn nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je nog leuke cadeaus gekregen?

Het wachten begint nu toch wel erug lang te duren. Moet je echt 2 weken wachten voordat je kan/mag testen?? Gelukkig heb ik a.s. weekend eerst nog een leuke dag voor de boeg, dan ben ik namelijk 1 jaar getrouwd.

Hoe gaat t met t wachten van de rest?

Liefs Linda

Geplaatst

Het wachten gaat me het ene moment goed af en het andere moment loop ik echt tegen de muur op. Meestal word ik echt eerder ongesteld. Dus ik ga denk ik toch maar za beginnen met testen als ik niet ongesteld ben. (Is dus 4 dagen te vroeg). Volgens mij had Renata al een pos test toen.

Heb dit weekend ook allelei leuke feestjes dus zit echt te twijfelen of ik alcohol ga drinken.

Geplaatst

suus, succes met het testen. Hoop echt voor je dat het positief zal zijn!!!

Gwenn, van harte gefeliciteerd!!

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, hoe oud zijn jullie allemaal.

Ik ben nl. 31 jaar en had de leeftijd van 28/29 wel mooi gevonden om mama te worden.

Zo, jullie zullen mij even niet spreken, want ik ga op meidenweekend. Lekker vier dagen naar Alicante. Heerlijk van de zon genieten.

XX

Geplaatst

nog gefeliciteerd gwenn!!

Ik ben vorige week 29 geworden. Mijn man is wat ouder dan ik en we hadden gehoopt dat we voor dat hij 40 werd zwanger zouden zijn...Maar hij is dit jaar 40 geworden. Voordat ik 30 word dan maar?? Je blijft het iedere keer maar bijstellen!!

Champietal, veel plezier en geniet lekker van je weekend!!

Suus, jij veel succes met testen. Renata was er idd ook vroeg bij!!

Morgen weer een ziekenhuisbezoekje voor de boeg. Ik hoop dat het er weer twee zijn....dat geeft toch een extra kansje!

succes op het wachtbankje( ook voor degene die niet op het bankje zit natuurlijk!!)

Geplaatst

Hoi Champietal, ik ben bijna 32 en was 28 toen ik zwanger was van de 1e.

Gezellig hè zo'n meidenweekendje, die heb ik ook binnenkort.

Gwenn, heel veel succes morgen ik zal duimen voor meer.

Linda hoe is ie? Beginnen de zenuwen al te komen?

En hoe is het met de rest?

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Bij mij zoals ik eigenlijk al had aangevoeld is de 3de poging ook mislukt. Had gisteren bloedverlies. Meestal heb ik dan weer 1 of 2 dagen niks en dan word ik ong. Ik heb nog een klein klein sprankje hoop, maar dat is meer mezelf voor de gek houden voel aan alles dat ik niet zwanger ben.

Ga wel beginnen met de 4de poging en heb volgende week evaluatie. Ik ga voorstellen nog tot de zomer met IUI verder te gaan, in de zomer zijn ze dicht en dan na de zomer te starten met IVF. Ik hoop dat ze daarmee akkoord gaat. Manlief heeft het echt zwaar en dat is wel erg om te zien, meestal ben ik het die het zwaar heeft.

Geplaatst

Hey meiden,

Suus, wat balen weer meid!!

Ik zit een beetje hetzelfde als jij, voor de zomer de iui's ( nog twee) en dan na de zomer ivf. Maar ik hoop echt dat dat niet nodig is.

Ik heb vandaag de tweede fm gehad en er zitten er twee! Morgen opnieuw even kijken en dan zondag of maandag de pregnyl spuiten.

Dus op naar poging 5......

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Hey Suus balen hoor!!!!

Ik had zo gehoopt voor je..

Ik hoop echt dat we niet allemaal aan de ivf hoeven..

Trouwens ik ben nu 29.

Smile heel veel succes...

Ik heb bericht gehad van het andere ziekenhis en ik kan 18 Juni terrecht(op de verjaardag van mijn man).

De intake met de verpleegkundige hadden we vorig jaar al gehad nu hebben we dan ook gelijk een afspraak met de fertillieteitsarts.

xxxx Gwenn:sunny::sunny:

Geplaatst

Suus das weer balen zeg! Ook shit dat ze in de zomer dicht zijn, alles duurt al zo lang en je moet steeds tussendoor maar wachten.Heb eigenlijk geen idee of ons ziekenhuis dicht is in de zomer.

Gwenn wat kan je snel naar het andere ziekenhuis. Het moet toch wel geluk geven om op de verjaardag van je man daar heen te moeten. Alvast veel succes!

Wat goed dat je twee follikels hebt Smile. Hoe groot zijn ze allebei? Wanneer gaat de iui gebeuren? Ik hoop voor je dat het bij 5 keer blijft!

Hoe gaat t met jou Hildever, voel je al iets? Wanneer moet jij precies testen? Ik duim met je mee!

Bij mij is nog niet veel veranderd, voel wel druk in mijn onderbuik maar heb geen idee waarvan. Wel moet ik nog meer plassen als anders en verder heb ik nergens last van. Nog twee nachten slapen en dan moeten we bloed gaan prikken. Ben wel erg zenuwachtig. Doen jullie ook wel eens eerder testen of heeft dat geen zin?

Ow ja, Ik ben 27 jaar.

Groetjes - XXX- Linda

Geplaatst

Hey Linda,

Ik mag woensdag testen, 1 dagje later dus dan jij.

Ik voel niets..... Hihhii, dus we zien het wel!!!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

heey,

Linda en hildever, wat spannend!!! Vooral de laatste loodjes zijn zwaar he!

Ik test meestal wel wat eerder, ik kan op een gegeven moment gewoon niet meer wachten....Een of twee daagjes eerder kan wel. Renata was er ook al vroeg bij.

Helaas toch geen twee folikels voor mij.....de kleinste was zelf weer gekrompen.

De grootste was wel lekker gegroeid en was bijna 20 mm.

Dus ik heb vanavond de pregnyl gespoten en dinsdag is de IUI.

Maar volgens mij zit ik dan alleen op het bankje of niet?

Nou maar hopen dat nummer 5 mij veel geluk brengt!!

Succes weer allemaal!!

Geplaatst

Hihihi, smile, ik zit nog gezellig een middagje, avondje en nachtje bij je op het bankje. De dag erna stap ik er af hoor... En ik wacht lekker tot woensdag met testen... Al is het alleen al om jullie te plagen, hihihihi

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Oh meiden wat spannend allemaal voor jullie...

Ik duim met jullie mee hoor!!!

ik testte meestal 1 dagje eerder..

Net hoe het uitkwam maar meestal probeerde ik zo te testen dat ik vrij was die dag en soms was dat wat later maar meestal 1 dagje eerder..

Smile jammer dat de ene follikel er niet meer was,maar je hebt in iedergeval 1 mooie!!!!

Enne een beetje laat,maar ook alsnog gefeliciteerd met jou verjaardag!!!:icon_king::icon_king:

Champietal ben je al terug???Lijkt me heerlijk er even tussenuit!!!

Suus hoe is het nou met je??

Vind het een gezellig clubje zo!!

Nou ik ga maar ff wat doen hihi,nou fijne dag allemaal!!

xxxxxxxxxxx

Geplaatst

HI,

Zo ik ben weer terug uit Spanje. Altijd lekker even een paar dagen er tussenuit.

Zij weten alleen niet wat er met mij aan de hand is, dus ik heb er ook helemaal niet over gesproken.

Iedereen de komende dagen veel succes met de IUI of testen.

XX

Geplaatst

Hee champietal heb je het wel leuk gehad???

lekker weer daar?

Hoe gaat het nu met je??

xxxx Gwenn:icon_sunny:

Geplaatst

Ja het is zeker leuk geweest. Alleen gisteren heel slecht weer gehad, maar verder drie dagen lekker zonnetje, dus het was heerlijk.

Ja hoe het nu met mij gaat.......................eigenlijk wel goed. Wachten tot mijn ongi gaat beginnen.

Naar mijn schatting moet die morgen gaan beginnen, maar omdat alles zo raar ging kan het ook nog even duren. Mocht ik zaterdag nog niet ongi zijn, dan moet ik een zwangerschapstest doen. Dus maar even afwachten. Ik geloof er toch niet in.

Ik ben meer nieuwgierig naar eind juni als ik naar het ziekenhuis moet voor het eerst IVF gesprek.

Smile --> Wij zitten ongeveer in hetzelfde schuitje. Ik ben 31 en mijn man is net 42 geworden. Wij wilde eigenlijk ook dat hij voor zijn 40e papa zou worden. Dat mocht alleen jammergenoeg niet zo zijn.

Geplaatst

Hoi Champietal,

Werken ze bij jou in de zomer? Dan kan je wrs al vrij snel beginnen met ivf?

Bij mij is poging 3 mislukt. Althans de eerste tekenen van ongesteldheid diende zich vrijdag aan op dag 10. Tot nu toe heb ik af en toe wat bruinige afscheiding maar echt ongesteld word ik maar niet. Dus toch maar een even een testje gedaan. Negatief, zkh gebeld mag bloed komen prikken als ik wil om te checken of er zwangerschapshormoon in mijn bloed zit. Maar daar geloof ik niet zo in. Wacht het dus maar even af tot woe (dag 15). Ik heb eigenlijk nog niet op de site gelezen dat iemand dit heeft gehad of wel?

Geplaatst

Hoi Allemaal..

Champietal misschien gaan we dan wel gelijk op voor ivf.

Ik heb eigenlijk geen flauw idee of ze dat bij dat andere ziekenhuis waar ik naartoe ga wel doen in de zomer..Ik hoop het wel..

Suus ik heb dat ook wel eens gehad maar na een paar dagen zette het wel door..

Anders zou je kunnen denken aan een innesteling..

Maar als je test negatief was denk ik dat niet..

Rottig weer he die onzekerheid..

Ik ga zo aan de slag!!!

Dus heel veel succes allemaal..

xxxxxxxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden