Ga naar inhoud

2 embryo's terug plaatsen, zwanger van 1 of 2?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeanine ik snap dat het krijgen van een tweeling niet de voorkeur heeft maar om de kansen op een zwNgerschap te vergroten wil je gaan voor een tp van 2 , klinkt ook niet vreemd hoor , alleen bij die keuze wel rekening houden met de kans dat mocht er een zwangerschap uit ontstaan dat het 20 à 25% kans is op een tweeling. En los van de risicos kunnen jullie alleen inschatten of jullie het aan zouden kunnen ( persoonlijk denk ik dat je er wel je weg in vind). En idd. De kans bestaat op de doordeling van een emmie maar die is erg klein 0.1%

Mooi dat jullie er uit zijn, en veel succes, zou wel geweldig zijn als jullie laatste iui succesvol is!!

Groetjes Babeth

Geplaatst

Bij mij 1ste ronde IVF tp 1 verse, zwanger, helaas bij 10 weken een missed abortion.

2e ronde tp van 2 verse emmies, zwanger van 1 kindje inmiddels 14 weken.

Succes!

Geplaatst

Hier nog een die 2 embryo's teruggeplaats heeft, helaas geen EEN die blijft plakken.

eergisteren ongesteld geworden, ben er kapot van.

De behandeling heeft in Dusseldorf plaats gevonden.

Veel succes

Geplaatst

2e icsi, terugplaatsing van 2 emmy's en nu zwanger van 1, gisteren een hartje zien kloppen... Nu maar hopen dat het allemaal goed blijft gaan, maar we zijn al een heel eind vind ik!

Geplaatst

1e icsi tp 2 emmies b kwaliteit - niet zwanger

2e icsi tp 2 emmies b kwaliteit - niet zwanger

3e icsi tp 2 emmies top kwaliteit deling ontelbaar zwanger 2-ling

na 9 weken vanisching twin syndroom

15-12-2010 bevallen van 1 op en top gezonde kleine meid

ander kindje totaal verdwenen

zo kan het ook nog

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik weet niet zo goed of ik hier mijn verhaal kwijt kan maar doe het toch.......Ik heb in feb mijn 1ste IVF ondergaan. Had 20 eitjes bij de punctie mijn man liep met 2 van die broedstofen. De punctie deed natuurlijk super pijn omdat het er zo veel waren. Er is was 1 TP...een 8 cellige. We hebben uit eindelijk 8 Cryo's eraan over gehouden verdeeld over 4 rietjes. Dus volgende keer worden er 2 per keer TP.

We vinden het erg dat het niet gelukt is. We twijfelen of we een half jaar er tussen uit gaan. En dan Cryo's gebruiken. Mijn man wilt dat dan. Ik wil 3 maanden en dan beginnen....maar ja daar zijn we nu dus over aan het tobben. Maandag op gesprek bij de arts.

Ik doe een zware opleiding dat geeft me aan de ene kant afleiding maar het is soms ook effe zwaar dan komt het verdriet, twijfel of het ooit gaat lukken enz naar boven borrelen.

Maar ja vandaag is een nieuwe dag....moet positief blijven.

Dag, dag iedereen

Geplaatst

Hoi 1+1=7 (? hihi)

Ik lees net je stukje en het klinkt een beetje zoals mijn 1e poging! Ik had 22 follikels, 18 eicellen, 13 bevruchtingen, 1x verse tp en 8 cryo's... Nu is die poging helaas mislukt en dat gaf mij niet veel moed voor een volgende poging.

Precies (op de dag af toevallig) een jaar later poging nr. 2 wel met hoop, maar ook met wanhoop, gestart en wat denk je?? Zwanger!!! Ik had 8 testen nodig om het echt te kunnen gaan geloven!

Bij ons duurde het vrij lang voordat we doorgingen met poging 2 ten eerste door de cryo's en een bloedonderzoek en te tweede door zakelijke omstandigheden... Maar dat was ook wel een emotionele belasting om maar weer te moeten uitstellen, terwijl ik er nu wel weer echt helemaal klaar voor was.

Ik weet niet of je dr wat aan hebt, jij moet goed je eigen tempo aanvoelen (jouw lichaam moet het meeste/zwaarste ondergaan) Ik werd op een gegeven moment wel een beetje gek van het wachten! Luister goed naar jezelf en als de behandeling slaagt is de baby dr niet binnen 1 dag... dat duurt dan nog zeker 8 maanden!

Succes...

Groetjes, Judith

Geplaatst

ook ik sta nu voor de keuze, 1 of 2 terugplaatsen (in nijmegen mag je zelf kiezen) soms denk ik 1, vanwege de risico`s die een tweelingzwangerschap met zich meebrengt en dan weer denk ik 2, je hoeft natuurlijk geen tweeling te krijgen en ik heb al een miskraam achter de rug en dan denk ik van als dat nu ook weer zou gebeuren dan hou ik er misschien tenminste eentje over, misschien een stomme gedachte.........

pff..dat denken he

Geplaatst

Sandra wat apart zeg, jouw verhaal! Zo kan t ook nog, zeg je, haha, nou tjonge blijkbaar wel, ik heb dat nog nooit gehoord. Maar geweldig dat je dochtertje hebt joh!

Ik heb al drie keer 2 tegelijk laten terugplaatsen. Helaas heeft t twee x niets opgeleverd en ik ben nog in afwachting van het resultaat van de derde x. Ik mag over een week testen.

Geplaatst

Sandra, zo ging dat bij een vriendin van mij ook (was een spontane zwangerschap maar maakt verder niet uit, heel bizar...)

Roseflower, succes met je keuze!! dat je eerder een mk hebt gehad wil niet zeggen dat het nu weer gaat gebeuren meid, ik had in september een miskraam met 5 weken van een cryootje en de verse poging daarna is goed gegaan....

nogmaals, succes!

Geplaatst

1e en 2e IVF-poging: 1 terug laten plaatsen: niet zwanger

3e IVF-poging: 1 terug laten plaatsen: zwanger, maar hele vroege miskraam

4e IVF-poging: 2 terug laten plaatsen: zwanger van een tweeling!!

Ik ben nu ook moeder van een tweeling!

Heel veel succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden