Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo meiden,

Hieronder vind je een link naar een website waarop affirmaties staan (voor zo ver ik weet is ie nog niet voorbij gekomen binnen het forum). Behoorlijk zweverig, en om eerlijk te zijn kreeg ik er in eerste instantie best wat jeuk van toen ik het hoorde... ik vond het wel HEEL zweverig. Maar goed, de gedachte erachter vond ik wel heel oké (ben ook wel van de meditatie en visualisatie) en ik heb de affirmatie voor de vrouw opgeslagen (mp3). Die voor de man durfde ik niet eens aan m'n vriend te laten horen (die is er wat minder van) ;-) .

Bij de vorige ivf heb ik vrijwel dagelijks de affirmatie beluisterd (was aan het begin echt wel even wennen), en ben toen zwanger geworden. Helaas daarna mis gegaan, maar toch, ik was zwanger. Ook nu, bij de laatste poging heb ik weer dagelijks de affirmatie beluisterd en soms hardop meegezegd en: ben weer zwanger! Laten we alle andere interventies niet uitvlakken ;-) maar wie weet heeft dit positief denken ook een beetje meegeholpen. Het gaf me hoe dan ook een positief, sterk gevoel!

Ik heb getwijfeld of ik deze tip zou plaatsen, omdat het zeer smaakgevoelig is en ik kan me voorstellen dat mensen het onzin of overdreven vinden. Maar ik wil jullie 'm toch niet onthouden (zeker nu, omdat het wellicht toch heeft bijgedragen aan een positief verloop van onze laatste 2 ivf-pogingen), wie weet heeft iemand anders er ook iets aan...

http://www.palaysia.com/affirmatie/zwangerwordenaffirmaties.html

Lfs, Dee

Posted

Hihihi... nood breekt wetten zou je zeggen! Ik weet niets van affirmatie, maar ik heb wel heel bewust gevisualiseerd dat ik zwanger was op advies van mijn beste vriedin (zij is yogalerares)

Ik heb geen bewijs dat het werkt, maar ik ben wel zwanger nu... Ik had wel een beetje een hekel aan mijn lichaam gekregen door de jaren heen omdat het maar niet deed wat ik wilde! En nu heb ik met een liefdevol gevoel naar mijn eigen lichaam gekeken in de spiegel en gevisualiseerd...

Eerste keer misschien een beetje raar, maar je zit toch helemaal onder de hormonen, dus wat zou het?? Gek voelde ik me toch al!

Lfs, Judith

Posted

Ik ben sinds de laatste poging erge fan van Zita West. Zij geeft ook het belang van visualisatie en positief denken aan. En ze legt ook uit waarom die belangrijk is :-) Eigenlijk is het heel simpel. Je kunt jezelf niet zwanger denken en ook niet niet zwanger denken. Maar wel of niet zwanger worden hangt voor een groot deel samen met je hormoonbalans. En die kun je dus beinvloeden met visualisatie en positief denken. Je maakt dan andere hormonen aan. En andersom verhogen stress en onzekerheid de hoeveelheid stresshormonen, die weer een negatieve invloed hebben. Zij geeft bijvoorbeeld ook als advies om muziek te luisteren waar je blij van wordt.....hoe simpel kan het zijn. Ik leg het nu misschien wat knullig uit, wil het boek er wel een keer bij pakken voor betere uitleg hoor. Maar het komt er dus vooral op neer om je lichaam af en toe even helemaal tot rust te brengen (visualisatie, ontspanning) en om de 'positieve' hormonen te laten stromen. Je wordt niet zwanger door het visualiseren, maar je ondersteunt je lijf wel een eind in de mogelijkheid om zwanger te worden.

Enne...elke avond als ik die sessie luister, voel ik me weer belachelijk hoor. Maar toch werkt het op een bepaalde manier. Ik ben rustiger en heb veel meer vertrouwen in een goede afloop.... we zullen zien....

Dee en Judith trouwens heel erg gefeliciteerd!!!!!

Posted
Ben toch wel heel benieuwd na hè bericht en het zweverige effect. Ga er morgen eens voor zitten.

Hihi, deze is trouwens wel echt zweverig ja. Maar toch, who cares? Ik lig me ook elke avond voor te stellen dat m'n baarmoederslijmvlies dik is en m'n baarmoeder ontspannen om zo mijn mooie gezonde embryo's moeiteloos te ontvangen :-D

Posted

@ Henne: Dat is ook wat die vriendin van mij bedoelde: je lichaam wordt voorbereid en je bent meer ontspannen enzo. Verder vind ik gewoon dat je alles moet doen waar je je beter van gaat voelen!

Fijn voor je trouwens dat je eindelijk weer verder kan nu, het komt vast helemaal goed met de cryo's die nog op je liggen te wachten!

Posted

Henne, klinkt interessant! Ik wil het boek van zita west via internet gaan bestellen maar zie meerdere boeken van haar. Welke heb jij? Zat daar ook een cd bij?

Zie trouwens dat jij volgende week hopelijk een tp krijgt? Ik heb vandaag punctie gehad (12 eicellen) en als het goed gaat vrijdag de tp dus dan kunnen we samen op t wachtbankje gaan visualiseren, haha.....

Posted

Wow, het is inderdaad een beetje zweverig. Maar ik heb er net twee keer naar geluisterd en het heeft toch wel iets. Ik merk dat ik de laatste dagen heel veel negatieve gedachten heb. En dat merk ik meteen aan mijn lijf. De onrust en de knoop in de maag. Wie weet kunnen deze positieve gedachten deze negatieve gedachten doorbreken. Ik ga er de komende dagen vaker naar luisteren.

Posted
Henne, klinkt interessant! Ik wil het boek van zita west via internet gaan bestellen maar zie meerdere boeken van haar. Welke heb jij? Zat daar ook een cd bij?

Zie trouwens dat jij volgende week hopelijk een tp krijgt? Ik heb vandaag punctie gehad (12 eicellen) en als het goed gaat vrijdag de tp dus dan kunnen we samen op t wachtbankje gaan visualiseren, haha.....

Ik heb dit boek: http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/zita-west-s-guide-to-fertility-and-assisted-conception/1001004007113870/index.html Dit is de nieuwste en speciaal gericht op IVF/ICSI. Het is wel in het engels, maar heel toegankelijk geschreven. Via haar website heb ik de CD besteld. http://www.zitawest.com/products.php?section=0#CDs Die is ook speciaal voor IVF/ICSI. Er staan drie ontspanningssessies op: eentje voor voor de tp, eentje voor erna en eentje voor de wachtweken. De laatste twee kun je afwisselen. Ik heb trouwens lekker optimistisch ook die voor zwangerschap al gekocht haha...betaal je maar één keer verzendkosten tenslotte ;-)

Posted

Ben heel benieuwd hoe 't jullie gaat bevallen! Ik voel me er iig wel prettig bij...

Henne: dank je wel!! Ik zie dat jullie tp in zicht komt, fijn joh, dat wachten had ook wel lang genoeg geduurd....... Ik ga heel hard voor je duimen!

Posted

Nou ik heb net geluisterd en ik vind het meevallen hoor, het is open staan voor positieve vibes en injezelf geloven.

Ik persoonlijk ben altijd nogal sceptisch maar wat ze zegt klopt. Misschien ben ik wel zweveriger dan ik dacht!

Laat het alleen niet aan mijn man horen, die is daar niet "ontvankelijk" voor.....

Posted

Ik wordt altijd heel erg kriegel van die 'ik hou van mezelf en ben het waard' dingen. Maar ik ga 'n gewoon lekker elke avond afdraaien na m'n Zita West sessie :-)

Posted

Dank je wel dat je dit wilt delen Dee! Alles wat maar enigzins kan helpen, is welkom. Ik ga hem morgenochtend gelijk beluisteren. (Is manlief namelijk aan het werk. Die heeft al stress genoeg van dit hele traject zonder dat ik hier naar ga luisteren... :-)

Voor iedereen heel veel succes!

Posted

interessant het boek heb ik al een tijdje liggen. Heb er de vorige keer aardig wat in gelezen. Niet uit. Maar omdat we nu even pauze in gelast hebben heb ik er even geen zin in maar ik vind die cd's wel een goeie.

Posted

Leuke link over die affirmaties!!

Haha ik heb het vanmorgen al een beetje uit geprobeerd. Moest vanmorgen om 9:00 bellen voor de ontdooiing van ons cryo. Heb toen 10x tegen mezelf gezegd dat zometeen de telefoniste positief nieuws had. was toch best bang voor weer negatief nieuws. En ja!!! Ons cryo is goed ontdooid en vanmiddag mochten we hem ophalen.

Vanavond heb ik het stukje op mijn i-pod gezet. Ben van plan dit elke avond eventjes af te luisteren. Na dit stukje heb ik een nummer van onze bruiloft gezet. (the calling-wherever you will go) Daar wordt ik altijd vrolijk van. We gaan dus voor een positieve test over 2 weken!( nu ga ik dit 10x tegen mezelf zeggen...)

Posted

Interessante link van Dee. Ik moet er nog even aan wennen. Positief denken is erg belangrijk, maar ook lastig. Wie weet ga ik er vaker naar luisteren.

Posted

Heb hem gisteravond ook geluisterd en na de berichten hier, viel hij me eigenlijk mee. Heb er tegelijkertijd een ontspannend muziekje bij gedraaid en heel lekker geslapen ;-)

Ik ben nog maar een beginner op het gebied van positief denken maar ik kan me voorstellen dat er "iets" in zit. Waar ik alleen niet zo goed weg mee kan, is het feit als het dan mis gaat. Heb je dan niet genoeg positief gedacht??? Of mensen die ernstig ziek zijn, hebben die dat over zichzelf afgeroepen? Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?

Dee, hoe is het met je?

Wannabemom, ik duim mee voor je! Heb ook nog een vraag voor je. Jij zegt die affirmaties 10x. Is dat de bedoeling of een aantal dat je zelf gekozen hebt? Tsja, ben nog een leek en wil het graag goed doen. Vorige keer zijn alle 8 onze cryo's niet goed ontdooid of doorgedeeld dus ik sta nu al angsten uit voor dinsdag... Bedankt alvast!

Posted

Leuk om te lezen dat jullie er ook voor open staan! Hopelijk gaat de affirmatie helpen.

Zara, ik snap wat je bedoelt, hier is helaas de zwangerschap alweer misgegaan, na mooie 2e streepjes en een paar dagen overtijd helaas toch weer bloedverlies. Ik denk niet dat dat kwam doordat ik niet positief genoeg was maar dat het een andere oorzaak had (geen idee wat dan, kan vanalles zijn natuurlijk). Tegen bepaalde medisch-fysieke dingen kunnen we nou eenmaal niet op met positief denken.

Ben zelf nu even niet zo positief maar als we weer in de running zijn voor onze cryo's dan ga ik zeker de affirmatie weer luisteren!

Wannabemom, hier staat ie ook op een mp3-speler, superhandig, hoef je niet steeds de comp aan te zetten. Goed idee van je om er een favoriet liedje achter te zetten. Heel veel succes met wachten de komende 2 weken!

Posted

Pff, had net alleen mijn ontspannende muziekje nog maar aan (dus zonder de affirmatie) en meneer hier vraagt of die herrie niet uit kan. Nou vraag ik je...

Verder is hij trouwens best lief hoor.

Posted

Heb hier sinds gisteren trouwens ook een goed boek van Zita West in huis. Het heet "Ik wil zwanger worden". Bevat ook veel practisch toepasbare tips. Moeten misschien ook nog ergens een boekentiphoekje maken ;-)