Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje, 1 dag niet op het forum geweest en kan al amper bijhouden wat hier allemaal geschreven is.

Maureen, wat een tegenvaller voor jullie! Alle twee niet goed ontdooiid. Waarom? Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Armanda, lekker op stap geweest? En is het gelukt met de deca? Heb je nog contact gehad met je ziekenhuis of moet je tot na het weekeinde wachten.

Noor, morgen je punctie. Spannend! Hoeveel follikels verwachten ze? Hoop dat je een beetje kan genieten van je nachtje in Brussel en dat je punctie heel erg meevalt!

Voor diegenen die al een tp hebben gehad, hoe voelen jullie je? En voelen jullie al wat?

Alle nieuwelingen van harte welkom en op naar een groen wachtbankje!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik heb maar 1 echo gehad. ik had een raar assortiment 4 te grote van 19,18,17,16 voor 7 dagen stimuleren en 4 goede van 11mm. ik verwacht dus 8 follikels maar ik denk 4 bruikbare eicellen.

ik heb dit nog niet eerder gehad, zo ongelijkmatig dus het is afwachten..

spannend hoor.

ik laat het morgen weten!

noor

Geplaatst

Hey hoopvol, dat ziet er goed uit. Hoop dat het idd zo blijft!! Dit moet m toch echt worden meis!

Welkom Francis ! 6 april testen… nog even geduld dus…

Twinklestar, jij ook welkom he! Ook al een top gehad! Yep, volgens mij gebruikt bijna iedereen altijd die witte bolletjes, meestal ong. 14 dagen ofzo geloof ik (of totdat je ongesteld bent :-/)

ChrisH, je mag al op het lijstje hoor! Ik hoop met je mee voor een goede ontdooiing van de eskimootjes.

Poezebeest, ook jij op het wachtbankje nu. De verschrikkelijke wachtweken… heb altijd zo’n hekel aan! Maar ja, als er nu maar een positieve test uit komt is het alles waard! Ja toch?!

Dee78, hoe gaat het met jou eigenlijk?

Noor, morgen de punctie! Spannend weer. Oh een nachtje Brussel erbij, klinkt lekker en verstandig.

Haha, grappig, van dat epileren. Ik hoop dat je goed slaapt joh!

Nou met jouw formaten (follikels) kan je nog alle kanten op. Succes hoor!

Zara, ik mag v.a. zondag ook de Puregon (300) gaan spuiten. Dat is dus op mijn 4e cyclusdag.

Op vrijdag 1 april heb ik mijn eerste fm. Lief dat je daar aan denkt! Thx girl!

Hoe gaat ie met jou trouwens?

Ik ben gister uit geweest (no alcohol, viel totaal niet op!) en heb in de wc als een junkie mijn shot deca genomen om 23 uur, haha. Het was pas mijn 2e dag deca, maar v.a. nu ga ik goed letten op mijn nachtrust enzo.

Toen ik thuiskwam van stappen toen zat mijn man nog wakker thuis. Ik had mijn mobiel niet meegenomen … blijkt dat zijn pa een dubbele hartinfarct gehad heeft! Hij is nu buiten levensgevaar maar hij krijgt maandag een open hart operatie. Hoop dat het allemaal goed gaat.

Gelukkig zijn wij er beiden rustig onder.

Nou ik ga maar even een uurtje slapen… druilerige zaterdag is het zeg!

Armanda

Geplaatst

Dat is heftig Armanda! Zo zie je maar je laat je telefoon 1 keer thuis en gebeurt er wat. Beterschap aan je schoonvader!

Ik ben net terug van het zh waar ik 2 mooi ontdooid cryotjes heb gescoord. Lig nu even lekker luieren op de bank ,het is ook best koud buiten.

Jessie,zoals het al gezegd is ongeveer 70% van de eitjes worden bevrucht. Dat is ook beetje mijn persoonlijk ervaring.

Geplaatst

Wat gebeurd hier ontzettend veel, wat spannend allemaal meiden! Mijn duimen draaien voor het goed doorstaan van de stimulatie, mooie eitjes bij de echo's, zo veel mogelijk pijnvrije puncties, goede bevruchtingen en natuurlijk heel veel streepjes!

Noor; succes morgen!

Armanda; wat heftig met je schoonvader, hopelijk gaat het snel beter, sterke!

ChrisH; spannend maandag!

Geplaatst

Armanda wat schrikken zeg, met je schoonvader. Hopelijk komt alles snel weer goed!!

Met mij gaat het wel oké hoor, lief dat je het vraagt. Deze cyclus rust en hopelijk (als alles goed gaat) in de volgende cyclus een cryo tp. Maar dat wordt dan dus wachtbankje mei. 'k Zal niet zo actief zijn op het wachtbankje van april maar lees natuurlijk wel mee om jullie virtueel te volgen en te steunen!

Liefs Dee

Geplaatst

Ik heb even een paar dagen niet gelezen hier. Het is hier best wel druk aan het worden! Ik lees en typ niet iedere dag hier: in ieder geval welkom allen op het bankje en groen is de kleur!

Maureen wat ontzettend balen zeg! Ik hoop dat je het verdrietige gevoel kwijt kunt en over niet al te lange tijd verder kunt.

Armanda, ook veel succes. Met jezelf en je schoonvader!

Als het goed gaat kom ik jullie maandag officieel vergezellen. Heb vrijdag punctie gehad (3 eitjes). Ik krijg morgen voor 12.00 telefoon als er geen bevruchting heeft plaats gevonden. Dat wordt dus lekker uitslapen op zondag....

Geplaatst

dag meiden

wat een kutweer vandaag he? heb lekker in t winkelcentrum gewinkeld :) goed voor mn hum, minder voor de knip

even reageren

Francis, ik ken je al een klein beetje van het andere forum, maar van harte welkom op t bankje, erg spannend voor jullie zie je er tegenop of juist erg zin in? iig wens ik jullie alvast succes

Poezebeest hou ze maar lekker nog 9 maanden bij je, hoor dat t gaat lukken

Twinkle star: Welkom op t bankje, ik gebruik geen bollen, of is dat nooit bij iui? alleen ifv/icsi?

Noor, succes met punctie morgen, knap dat je t zonder verdoving gaat doen, ik hoor vaak dat t met medicatie pijnlijk is, ik hoop dat t mee gaat vallen en je een mooie paasmand vol met eitjes krijgt, wel rustig aan doen daarna hoor, laat je verwennen

Armanda thanks, ik moest dag 3 beginnen met puregon, waarom jij dag 4(nieuwsgierigheid) was je per ongeluk je mob vergeten?? kan me voorstellen dat jullie je de pleuris schrikken zeg.. tis niet niks hoop dat t goed komt met hem, alvast sterkte maandag, hou ons op de hoogte

Dee78: tis rot dat je pas in mei verder kan, maar kun je nu jezelf even opladen, en geniet van het weer, neem lekker een wijntje, lief dat je nog mee leest

Ellie, meid wat spannend morgen, ben zo benieuwd... succes

ik ben aan de ovulatie testen... had eerst van het merk samenwerkende apothekers nederland....maar vond ze echt niet fijn!! er komt ten alle tijde een test streepje, en als ie net zo donker is als het c streepje dan issie positief, maar tis zo twijfelachtig maar ik moest kiezen tussen die op cb, nu heb ik cb gehaald, zijn maar 4 euro duurder en een stuk duidelijker, met een digitale testding:) lekker belangrijk, maarja wilde ik toch maar even melden, voor t geval iemand misschien twijfelt

slaap lekker allemaal

Geplaatst

Hoopvol, ik moet v.a. CD 4 puregon gaan doen omdat er al te veel aanmeldingen waren op die dag. Maakt blijkbaar niet uit als je later begint want de deca legt toch je cyclus plat. Die mutsebollen zijn idd alleen bij ivf en icsi.

Trouwens, succes met je ovulatietesten!

VRAAGJE:

Hebben jullie ook altijd dat je menstruatie zo goed als stopt v.a. het spuiten vd deca? Op CD2 is er eigenlijk al geen drupje bloed meer te bekennen...

Geplaatst

Nog geen telefoon gehad. Pffff, nog 1.5 uur in de zenuwen zitten.

Armanda, mijn menstruatie is ook veeel minder, maar duurt wel langer. Ik weet alleen niet zeker of dat van de deca is, want ik begin op dag cd 2 ook met menopur.

Hoopvol, daar zou ik nou ook niet blij mee zijn, met van die vage testen. Die van cb zullen wel niet voor niks duurder zijn. Ik heb een paar keer goedkope van krdvt gebruikt, die bevielen me ook wel, hoewel er ook vaak een paar dagen lang 2 streepjes stonden. Het verschil was wel duidelijk te zien.

Geplaatst
Die mutsebollen zijn idd alleen bij ivf en icsi..

Haha Amanda, ja zo kun je ze ook noemen. Ik vind het maar vieze dingen. Vooral de eerste twee dagen na de punctie had ik een klein beetje bruin bloedverlies en dat in combi met de troep van die bollen...brrrr.

@Ellie, ik zal duimen op goed nieuws!

Geplaatst

Hallo dames. Gister van t wachtbankje maart af gevallen. Nu maar gelijk weer op de bank van April. Waarschijnlijk 7 april weer follikelmeting en dan wachten op pregnyl en op de ontdooiing... Beter maar weer vooruit kijken! Succes allemaal!

Geplaatst

Armanda, vandaag 1e spuit! yes!

Ellie, pffff zenuwslopend he, maar proficiat meid!!

Hoopvol, succes met de testen, wat een gedoe met die streepjes zeg.

Louise, meer dan welkom! En veel succes!!

Ben net terug uit brussel, linker eierstok lag achter de baarmoeder.Was echt geen feestje want ze moesten flink porren met die breinaald terwijl er ook nog een assistent zo ongeveer op me zat om op mijn buik te duwen... het zweet stond op mijn bovenlip! Er zijn 7 eicellen gevonden, hopelijk zit er dus woensdag een tp in!

Ga nu ff bankhangen.

Tot later

groetjes

noor

Geplaatst

Vandaag echo 2 gehad voor een Tp van een eskimootje.

BMS was mooie ( 3 lagen) ik moet morgen LH prikken en als het goed

is mag ik dan morgen pregnyl spuiten... wanneer is dan de TP??

zo spannend!! elke volgens mij lopen we gelijk??

Geplaatst

Mijnbaby,

Wanneer je dan je tp hebt, dat is per zkh verschillend. Ik had eerst 5 dagen na de pregnyl de tp, dan lopen we idd erg gelijk op!!

Liefs Elke

Geplaatst

Noor, net ingelogd om te kijken hoe het met je is gegaan. Klinkt niet echt lekker! Stoer dat je al op het forum bent geweest.

7 eicellen, daar zitten vast een paar prachtige emmy's bij! Ga voor je duimen. Ik heb zelf altijd rond de 16 eicellen maar in ons ziekenhuis zeggen ze dat je er beter minder kunt hebben omdat ze dan vaak beter van kwaliteit zijn. Moet dus helemaal goed komen bij jou! Is de pijn te doen?

Ellie, ook al goed resultaat voor jou. Gefeliciteerd. Blijft altijd spannend he?

Louise, welkom en knap dat je vooruit kan kijken. Neem ook de tijd om te verwerken hoor. Het is allemaal niet niks.

Mijnbaby, ook voor jou breekt een spannende tijd aan. Schrijf hier maar alles lekker van je af hoor!

Armanda, tuurlijk denk ik ook aan jou. Zit de eerste spuit er al in? Je vraag over de deca kan ik niet beantwoorden. Heb de eerste keer wel deca gehad maar kan het me niet meer herinneren. Tweede keer had ik cetrotide ipv deca.

Hoe ik me voel weet ik niet zo goed. Je fixeert je toch weer een beetje op wat je voelt en probeert daar dan een uitleg aan te geven maar dat is alleen maar koffiedik kijken want uiteindelijk weet je het pas zeker op je testdag.

Wordt een spannende dag voor jou en mij 1 april. Ik mag die dag namelijk testen....

Ben trouwens wel benieuwd of er mensen van dit topic naar de forumdag komen. Ik heb me opgegeven maar vind het supereng doordat ik niemand ken en eigenlijk ook had gehoopt dat meer mensen, bedoel eigenlijk lotgenootjes zoals hier, zich zouden opgeven. Dus kom ook alsjeblieft!

Geplaatst

Poe, er wordt zoveel geschreven dat dit oude vrouwtje moet terug bladeren en nog een keer posten. Wil natuurlijk niemand vergeten!

Twinkelstar, zie dat jij een dag na mij de tp hebt gehad. Hoe voel je je? Kan je jezelf nog een beetje rustig houden? Merk je al iets? Heb je 1 tp gehad of 2?

Ik hoef overigens nu geen Utrogestan omdat het deze keer om een cryo-tp in natuurlijke cyclus gaat maar had bij de verse pogingen wel Utrogestan. Btje een kliederboel he? En vond ook wel dat je je er sneller zwanger door voelt. Merk dat zonder relaxter is (voor zover je van relaxt kan spreken in wachtweken...)

Weet iemand hoe het met Femmie is? Zij zat hier toch eerst ook of vergis ik me nu?

Dee, knap dat je het kan opbrengen om hier mee te blijven lezen en schrijven. Respect voor jou want weet hoe moeilijk het is. Ga heel hard duimen dat jij idd in mei succesvol mag starten en met een positief resultaat!

Hoop dat ik nu niemand vergeten ben!

Geplaatst

dag meiden,

die cb gaat goed joh, echt fijn..

morgen weer fm, heb nog steeds geen positieve test gehad, dus hoop niet dat ik wonsdag de iui heb, ik kan moelijk weg gaan van mn stage, die gaan dan moeilijk doen....

hoe gaat dat bij jullie eigenlijk op t werk?doen zse moeilijk of krijgen jullie gewoon vrij? of verschilt dat erg met iui en ivf?

Noor, 7 eicellen is toch niet verkeer hoor, hoe was de pijn?

nieuwe meiden welkom

zara, ik had al ff op forumdag gereageerd, ik ga wss wel als vervoer mogelijk is, ik zou sowieso wel gaan...

x

Geplaatst

Ik moet morgen bloedprikken LH, en daarna word ik in de middag gebeld en mag ik pregnyl spuiten... ik weet nog niet precies waneer ik de tp heb na de pregnyl dit is me eerste cryo tp....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden