Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dani en Noekie

Blij dat de punctie er weer op zit! Het deel waarin je zelf steeds moet prikken en die tijden in de gaten moet houden, is nu weer klaar. Ik hoop op een tp voor jullie beiden, dan ben je weer een stap verder.

Mijnbaby

Meis, naar dat je hoofdpijn hebt. Kop op meissie, nog even volhouden!

Nes

Balen he, die stomme test die negatief is. En dan moet je dat doorbellen en straks nog een keer testen. Pfff, ’t is niet nix he. We hopen natuurlijk met z’n allen met je mee dat er iets verandert...

Hilde

Tjonge, bij jou blijft de onzekerheid aanhouden he….

Wel rot, want je hebt wel hoop maar verwacht er toch ook niet zo veel van. Lastig joh! Sterkte meis.

Juliaantje

Neeeeeeeeeee!

Kinderwens

Op de helft, well done and keep it up!

Ze zeggen altijd dat ongesteldheidsgevoelens erg lijken op zwangerschapsgevoelens…

Geplaatst

Hallo dames,

Ik mag vanaf vanmiddag ook officieel op het bankje gaan zitten....We hebben een hele mooie embryo teruggeplaatst gekregen én er zijn 2 eskimootjes de vriezer ingegaan!!! Ben er zo blij mee! Nu maar hopen, duimen, wachten, nog meer duimen en hopen dat de sterren een beetje gunstig staan! De vorige poging hebben we er 2 teruggeplaatst gekregen, maar vanwege de slechte afloop van mijn zwangerschap vindt de gyn het risico te hoog en is 1 de max. Nou ja...ook prima....als ie dan maar wel ff lekker innestelt;-)

Ondertussen lees ik echt veel nare berichten zeg!

@Hilde.........pffffffff.....wat hou jij het spannend! Ik hoop zo voor je dat het goed afloopt zeg!

@ "rode dames": wat ontzettend verdrietig....sterkte gewenst!

Ik zal het lijstje er nog even bijzoeken en mezelf erop zetten!

Liefs Esly!

Geplaatst

zo mag ik ook plaats nemen?

Ik heb vanmiddag 2 cryo's terug geplaatst gekregen! allebei dus goed ontdooit..! spannend!

Ik heb nu wel hoofdpijn want wat was ik zenuwachtig.. en nu de slopende ww..

@ hilde, hoe is het nu met je? ik las over een positieve test en bloedverlies.

dat had ik ook bij mijn miskraam ik had toen wel een hcg van 170. Hoop dat het bij jou wel goed zit!! even een dikke knuff

mijn baby: hoe is het daar?

25 april mag ik testen.. duurt nog lang..

liefs!

Geplaatst

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis: 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie: 10 april

Hildever: 11 april

Charlotte: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74: 12 april

Ellie71: 12 april

Noor: 13 april

Sannetim: 15 april?

Sofia: 16 april?

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Kinderwens7: 18 april

Elke: 19 april

Armanda: 22 april

Marlijnne: 24 april

Esly: 24 april

Jorien: 29 april

Geplaatst

Kris, Juliaantje en Nes 73 wat een verdriet voor jullie. Had zo gewenst dat het anders voor jullie was. Dikke knuffel.

Jessie, voor jou meer geluk. Gefeliciteerd!

Noekie, welkom en veel succes voor jou!

Ben benieuwd hoe je IVM gaat verlopen. Houd ons op de hoogte.

Dani, de punctie achter de rug. Mooi resultaat. Hopelijk heb je straks een paar prachtige emmy's.

Hildever, wat een onzekerheid voor jou. Je lijkt je te realiseren dat dit geen goede zwangerschap is. Uit ervaring weet ik dat HCG nog lang in je bloed kan zitten. Na mijn missed abortion en zelfs een curettage heeft het maanden geduurd voor het HCG bij mij uit mijn lijf was. Nu was mijn HCG natuurlijk wel een stuk hoger dan 30 maar ik hoop dat ik zo wel antwoord heb kunnen geven op je vraag.

Alle andere wachtenden. Ik denk aan jullie en hoop op groen!

Geplaatst

He Juliaantje, wat enorm balen zeg!!! Het klinkt alsof de val erg hard was!

Nieuwe mensen op het bankje... helemaal goed!!! Trek het groen effe wat omhoog met elkaar!!!

Hey Dees, mij hcg is vandaag 30. Ik vloei al vanaf vrijdag stevig.... Ik kreeg nu net effe de indruk dat het vloeien minder wordt... maar na een volgend toiletbezoek kan ik dat met meer zekerheid zeggen.

Vanavond maar effe niet sporten... Voelt nu niet helemaal goed... Ik vind dit wel lastig hoor. Inderdaad, de hoop blijft, terwijl mijn verstand ergens zegt van: 't gaat strakkies mis. Maar goed.... we wachten woensdag nog wel effe af... wachtdag 14 is nu geweest.... op naar wachtdag 15 en 16

Geplaatst

Hallo allemaal!

Ik heb gister om 22.00 uur de pregnyl gezet. Nu voel ik vandaag al mijn eisprong. Dat klopt dus niet. Volgens de 36 uur zou dat pas morgenochtend moeten zijn.... M'n follikel was wel al 18,5 mm gister ochtend. Nu heb ik een afspraak voor zaterdag voor de tp. Is dit nou niet te laat? Wie heeft raad?

Geplaatst

Louisa, weet je zeker dat dat je eisprong is wat je voelt?

Ze berekenen het idd altijd precies, dus over 36-48 uur moet de tp zijn. Heb je dit al eerder meegemaakt?

Ik hoop dat je er naast zit, ik heb het niet eerder gehoord dat de eisprong vroeger komt.

En 18 mm is een prima grootte, dat zou gewoon goed moeten gaan.

Nou sterkte meis! Ik hoop dat iemand anders er nog wat over kan zeggen.

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Louise; ik zou even met ze bellen. Ik heb het namelijk ook al eens gehad. Succes!!

Geplaatst

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis: 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie: 10 april

Hildever: 11 april

Charlotte: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74: 12 april

Ellie71: 12 april

Noor: 13 april

Sannetim: 15 april?

Sofia: 16 april?

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Kinderwens7: 18 april

Elke: 19 april

Armanda: 22 april

Marlijnne: 24 april

Esly: 24 april

Jorien: 29 april

Ik heb helaas weer wat meiden rood moeten maken. Hilde: ik wist niet of ik nu rood moest laten of niet... Ik heb het maar laten staan hoe het stond.

Oh, wat wordt het bankje toch rood ineens...

Liefs Elke

Geplaatst
Ik heb getest veeelste vroeg natuurlijk... ben nu zoooo onzeker..... Ik heb op w7 en vandaag w8 getest en beiden waren negatief...

ik ben bang dat het over.... zucht!

Dat is toch veel te vroeg joh, Laat je niet gek maken!! Houd moed :D

Liefs Elke

Geplaatst

Elke, laat me voorlopig maar op rood staan. Ik ga er vanuit dat het daar opuit draait (ik hoop natuurlijk anders). Kunnen we het altijd nog in een vrolijk groen veranderen!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Meiden, wat een spanning hier... gelukkig weer wat groene erbij...gefeliciteerd.

Maar ook weer veel teveel rood, dus hier komt ie weer :wav: Hebben jullie wel nodig. Wachtende dames, sterkte!

Geplaatst (aangepast)

Dames, mag ik komende dagen even met jullie meepraten. Ben nu bezig met tweede ICSI en gisteren een TP gehad, het is weer erg spannend.

aangepast door Kelebek
.
Geplaatst

@Jose wat leuk je weer tegen te komen, hoe gaat het met jou?? Kun je er al wat meer van genieten van je zwangerschap?

@Kelebek uiteraard mag je mee komen praten, de meer zielen de meer vreugd lijkt me!

en we kunnen natuurlijk heel veel aan elkaar hebben in deze slopende wachtweken!

Geplaatst

Lieve allemaal, onze poging is mislukt, ik ben niet zwanger. Ben nog steeds niet ongesteld dus hoopte eigenlijk dat het goed zat. Nu blijkt dat je dus ook niet ongesteld kan worden en toch niet zwanger bent. Dit had mijn arts niet verteld dus kwam extra hard aan. Ben boos op het ziekenhuis hieover. Nu verwerken...Sterkte voor iedereen die ook rood is of nog moet testen en van harte aan alle groenen. Groet, Charlotte

Geplaatst

Ow Charlotte, wat balen! Zeker als ze je er niet voor hebben gewaarschuwd. Bij ons stond in de papieren dat, wanneer je nog niet ongesteld was en wel negatief test, je na 2 dagen de test nog een keer moet doen. Is het dan weer negatief, dan stoppen met de utrogestan en dan komt de menstruatie weer.... Maar ja, ieder ziekenhuis zijn eigen beleid!

Sterkte!!!

Het vloeien lijkt hier nu minder te worden. Ben benieuwd of het kwaad al geschied is... Maar ja, dat weten we woensdag pas.

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Getverde getver wat een rood .....

Wat zijn die wachtweken toch slopend , week 1 is wel ok maar de tweede .......pffffff bij elk krampje dingetje scheutje denk ik o neee heeee , maar ja gaat hier gelukkig nog steeds goed op een zwangerschapsbuikje na dan (rot hormonen nemen je ook werkelijk op elk vlak in de maling he bahhhh)

@Hilde Hcg 30 wat moet je daar nou mee ?? blijf voor je duimen dat het woensdag toch hoger is en de bloeding inderdaad afneemt en loos alarm was.

@Kelebek welkom op 1 voorwaarde ....dat je straks het bankje groen gaat kleuren !!!! hij is nu veel te rood haha wanneer mag je testen ?

@Noekie punctie gelukkig weer achter de rug hoop op een mooie tp voor je .

liefs voor allemaal Anne

Geplaatst

He Charlotte balen !!! wat ontzettend KL..e maar moet je toch niet nog morgen of overmorgen nog een test doen dan als je menstruatie nog niet begonnen is ?

liefs Anne

Geplaatst

Mijn ziekenhuis zei dat ik meteen kan stoppen met utrogestan en heb volgende week vrijdag gesprek met de arts over vervolg. Weet ook dan pas hoeveel eitjes we eventueel in de vriezer hebben, eerder kunnen ze dat nieuws nog niet geven....ik vind het allemaal maar raar en onduidelijk..sorry voor mijn klaagzang...

Geplaatst

Charlotte ik vind het ook raar hoor... in het Umc utrecht hoor je dat al heel snel... waarom hoor je dat zo laat??? ze moeten toch al lang weten wat wel of niet in de vriezer mag?

Geplaatst

Het is een samenwerking tussen 2 ziekenhuizen en het ene ziekenhuis wacht blijkbaar erg lang met het doorsturen van deze info. Ik baal gewoon dat ik verdrietig ben en me ook nog boos moet maken over deze procedures....bureaucraten.

Geplaatst

In diac hoor je het ook niet gelijk of er nog wat in de vriezer kan , ip krijg je daar na ongeveer 2 weken een brief over tnt kreeg ik die elke keer nog tijdens de wachtweken. Vind het een beetje gek dat je meteen moet stoppen met de utrogestan ?? hoe lang zou je daar normaal gesproken mee door moeten gaat dan ? is ook flink verschil per ziekenhuis geloof ik de keren dat ik het moest gebruiken moets ik volgens mj 14 dagen gebruiken ??

sterkte

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden