Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Kelebek

Ja echt wel word nu ook wel lastig om niet eerder te testen.Maar nog even geduld hebben.

Voel me verder goed geen klachten en of problemen gelukkig hopenlijk komt er wat moois uit de test.

Gr Sandra

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hildever, he wat een rotbericht. Ik ben altijd erg van de wonderen en ik dacht wekelijk dat er bij jou eentje plaatsvond. Gatverdarrie. Waarom nou niet. Je lichaam was dus al op weg. Een ding is gelukkig wel duidelijk, je wordt toch (met behulp van deze methode) erg makkelijk zwanger. allebei de pogingen snapte je lichaam meteen wat er moest gebeuren. Dus hoe waardeloos het ook is, de kansen liggen er nog wel voor jullie! zit nu op mijn ipad dus kan niet checken of je idd maar 2 pogingen hebt gedaan, maar volgens mij wel toch? Ik hoop dat je de aankomende tijd ff kunt herstellen van alle emoties en medicijnen en dat je volgende poging wel weer lukt.Heel veel sterkte en liefs.

Zara ja een hoog hcg, maar dat was bij m'n jongen ook hoor. Het is vandaag 14 dagen na de tp, 17 na de punctie. En ik ga nu met je meestressen voor de eerste echo. Als je 1x hebt meegemaakt dat de gyn te lang stil bleef, en het dus foute boel was, ben je toch terughoudener. Dat hoef ik jou niet uit te leggen natuurlijk met jouw historie. Maar zonder positieve test, komt er geeneens een 1e echo dus ik ga er toch blij mee zijn! Zie je graag in dec topic! joepie!

Maika van harte welkom en veel succes!

Lieve groetjes en allemaal hartstikke bedankt voor jullie felicitaties.

En Armanda voor de virtuele bloemen!

Noor

Geplaatst

@noeki

17 dgn na punctie gefen ze hier in Enschede door dat houd dus in dat ik as vrijdag kan testen.Wij proberen tot zaterdag vol te houden is het wat relaxter om te testen anders zitten we met ons werk en heel vroeg testen en met vroeg bedoel ik half vijf s morgens .

Gr Sandra

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Super nieuws Noor!! Gefeliciteerd!!! Begrijp ik het goed dat je geen zwangerschapstest, maar een bloedtest moest doen om te zien of je zwanger bent?

Hildever; bah meid, wat balen!! Gelukkig ben je in je hoofd al weer bezig met de volgende poging...maar toch is dit weer een belevenis in de emotionele achtbaan... Sterkte!

Ik heb vandaag van het MCK te horen gekregen dat ik of mag stoppen met mijn bollen of door mag gaan met 3 keer per dag 1 ipv 2...ik kies eerst maar voor het laatste..weet ook niet goed wat te doen. Heb er namelijk behoorlijke bijverschijnselen van waaronder gigantische migraine. Ze gaven aan dat als het embryootje zich heeft genesteld er nu toch wel zit en dat het niet heel veel meer uitmaakt.

Nog 5 dagen...en dan weten we meer...spannend begin ik het nu wel te vinden. Volgende week woensdag gaan we op vakantie..dus er is altijd iets in het vooruitzicht. Maar ja...een vakantie kan niet op tegen een kindje!

Sterkte voor alle negatieftesters en hoe tegenstrijdig en dichtbij elkaar ook...geniet ze voor de positief testers!! Ik wil graag wat meer groen in het rijtje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

@Hildever: wat ontzettend balen dit! Na al die dagen heen en weer slingeren tussen hoop en vrees had ik zo gehoopt dat jij wat meer groen kon toevoegen aan onze té rode lijst....Heel veel sterkte en neem je tijd om dit te verwerken...Ik denk aan je.

@Noor: gefeliciteerd! Wat een heerlijk bericht! Dat geeft alle negatief-testers zoals ik weer hoop dat het dus ook wel goed kan gaan! Heerlijk genieten op die roze wolk.

@Armanda: ik lees dat jij nog in de ww zit? Sterkte daarmee. Ik ben wel benieuwd welke dieet-tips je hebt voor mijn man, die heeft namelijk ook een slechte zaadkwaliteit waardoor icsi onze enige kans is.

@Elke: hou je het lijstje bij? Ik sta nog steeds op zwart maar je mag me helaas op rood zetten...

Voor alle andere wachtenden, heel veel sterkte! Ik hoop dat het april-bankje nog wat groener mag worden.....!

Geplaatst

Hey meiden,

Dank voor jullie lieve berichtjes. Moet eerlijk zeggen dat ik heel erg op zag tegen het telefoontje, maar dat de nuchtere ik weer gelijk het voortouw heeft genomen. En ik geloof dat ik dat nu wel prettig vindt.

Wij hebben hier ook nog tot en met het telefoontje de hoop op een wonder gehad... Maar het is goed zo.

Inderdaad, ik heb nu nog 2 pogingen te gaan voor een 2e wonder... We zitten hier ook al wel een beetje te geiten: eerste kindje bij de eerste poging, 2e kindje bij de 2e poging... Maar goed... We zullen het zien. En inderdaad, mijn lijf weet hoe het zwanger moet raken... Volgende keer alleen graag wat langer ;-)).

Dames op het wachtbankje... goed blijven zitten hoor!

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis: 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie: 10 april

Hildever: 11 april

Charlotte: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74: 12 april

Ellie71: 12 april

Noor: 13 april

Sannetim: 15 april?

Sofia: 16 april?

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Kinderwens7: 18 april

Elke: 19 april

Armanda: 22 april

Kelebek: 22 april (bloedprikken ziekenhuis)

Marlijnne: 24 april

Esly: 24 april

Dees: 25 april

Dani: 26 april

Jrn: 29 april

Charlotte,

Ik heb je rood gemaakt :-(

Noor,

Kei gefeliciteerd!!! Je bent gewoon zwanger!!! :-DDD Toppie!!! Ik hoop je snel te mogen volgen.

Maak je jezelf nog ff de geweldige kleur groen?

Hildever,

Wat balen zeg... Ik had het zo zo gegund. Sterkte.

Ik zelf heb vandaag een off-day... Zit ff niet lekker in mijn vel, wat heel raar is, wat ik heb nu al het idee dat het misschien wel eens goed kan zitten en ben 5 kilo afgevallen. Maar toch ben ik vandaag erg prikkelbaar en moe. Bah bah...

Liefs Elke

Geplaatst

Noor gefeliciteerd. Wat een geweldig nieuws. Geniet ervan!

Hildever en Charlotte: wat vervelend dat het niet is gelukt! Bah. Veel sterke met het verwerken en het weer opnieuw opladen!

Geplaatst

Elke, last van je zwangerschapshormonen? Ik hoop het voor je! Vervelend dat je je zo rot voelt. Hopelijk is het voor het goede doel.

Noor, we wachten op je in het decembertopic! Andere meiden die willen, jullie zijn ook van harte welkom!

Hildever, heb respect voor de wijze waarop je nu al weer kan praten.

Charlotte, hoe gaat het nu met jou? Trek je het allemaal nog een beetje?

Kinderwens, hoop dat de tijd snel voor je mag gaan en dat je "straks" en positieve test in handen mag houden.

Geplaatst
Elke, last van je zwangerschapshormonen? Ik hoop het voor je! Vervelend dat je je zo rot voelt. Hopelijk is het voor het goede doel.

Noor, we wachten op je in het decembertopic! Andere meiden die willen, jullie zijn ook van harte welkom!

Hildever, heb respect voor de wijze waarop je nu al weer kan praten.

Charlotte, hoe gaat het nu met jou? Trek je het allemaal nog een beetje?

Kinderwens, hoop dat de tijd snel voor je mag gaan en dat je "straks" en positieve test in handen mag houden.

Ik hoop het Zara!!!

Geplaatst

Noor.....super, gefeli

Hildever sterkte, altijd weer een enorme klap. Ik leef met je mee.

Pff ik ben zo kribbig als de pest en voel me heel "druk" in mn lichaam. Hoewel ik doodmoe ben.

Fijne avond

Lfs

Geplaatst

Noor GEFELICITEERD. wat geweldig nieuws. Kun je het zelf al een beetje geloven? Hoe voel je je nu?

Hildever, ik vind het zo erg voor je. Heel veel sterkte. '

Ik wordt steeds angstiger nu ik positief getest heb. Ik ben zo blij als ik de echo gehad heb en een kloppend hartje heb gezien.

Ik dacht dat ik wel kon relaxen als ik eenmaal uit de ww was en positief getest had maar de angst is alleen maar groter geworden. Wat als.....

Geplaatst

Morgen maar 1 tester he geloof ik alleen Sandra toch ?of heb je stiekem al een test gedaan ....

Ik kon me vandaag niet bedwingen en heb in ieder geval vast een test gekocht dom dom dom want ik ken mezelf als ik m in huis heb ...ha ha maar probeer me echt te bedwingen tot maandag (hoop tenminste dat ik dat "gewoon" red )

Elke wat naar dat je een off day hebt zeg die kl# hormonen ook ha ha laten we maar hopen dat het een Hcg effect is en op weg naar een positieve test dinsdag voorlopig is er alweer een dagje voorbij .....

Voor alle andere nog wachtende ... voelen jullie iets of juist niets ? laten we hopen dat we onderste staart van de bank mooi groen gaan kleuren.

liefs Anne

Geplaatst

@Anne

Hoi Anne

Nee morgen mag ik nog niet testen vrijdag mag ik testen maar we hebben besloten dat we op zaterdagmorgen as gaan testen.

Dit puur omdat we er s smorgens heel vroeg uit moeten om 04.30 al en dat is me toch nog net iets te vroeg om te testen.

Maar leuk dat je zo met ons meedenkt .

Thanks.Sandra

Geplaatst

Ha Sandra , zag net dat ik me ook een dag in de datum vergist ha ha kan de dagen wel voorbij kijken. Wat ben jij een leuke uitzondering op de regel zeg ha ha je bent een laat tester ipv een vroeg tester hi hi wat knap dat je je nog een dag extra kunt bedwingen.

Je hebt ook wel gelijk hoor 4:30 is wel heeeel vroeg en als je dan inderdaad nog naar je werk moet ... bij een positiev test ok maar ander behoorlijk sh## ...

Maar goed laten we hopen op een dikke vette streep (2 dus eigenlijk) op die test ; op naar groen duim voor je .

Liefs Anne

Geplaatst

Kinderwens

Wel fijn dat je mag minderen met de bollen. Stomme dingen! Maar ze zijn idd gewoon voor extra, want de meeste vrouwen maken zelf een dik genoeg baarmoederslijmvlies aan.

Charlotte

Je vroeg om de dieettips voor je man. Mijn manlief kreeg geadviseerd om maar 1 koffie per dag te drinken, minder koolhydraten, geen varkensvlees, geen/weinig suiker.

Verder zink, selenium, vitamine E (hoge dosering! Niet gewoon een multivit ofzo, maar echt 400).

En later is hij nog folium gaan nemen en de mayakruidencapsules van Jac Zitman. Dat laatste weet ik niet of het echt ergens op slaat (je kan het googlen). Bij hem heeft dit alles iig geholpen van zwaar onvruchtbaar, naar verminderd vruchtbaar! Hij wisselt nog erg in waarde, kwaliteit en hoeveelheid, maar om een voorbeeld te geven, het was vroeger 400.000 en nu 13 miljoen (die leven én zwemmen). Hoop dat jullie er ook wat aan hebben!

Elke

Vijf kilo afgevallen??? Hoe kan dat dan??

Een off day moet kunnen hoor. Geeft niets. Morgen voel je je vast wat beter. Hopelijk komt het door iets ‘goeds’ (zwanger?). En als je je morgen niet wat beter voelt, kom je maar weer lekker hier op het forum. Wij kennen het allemaal!

Jessie

Wat balen he, dan ben je zwanger en zit je nog in de rats. Is heel normaal, en soms ook wel terecht. Maar je hebt er alleen niets aan. Als het mis gaat, dan kan je je er echt niet op voorbereiden. Dus je zal een manier moeten vinden om het over je heen te moeten laten komen… Keep it up meis, het komt vast goed! Xx

Enneh, jij bent mijn voorbeeld ;-) Jij hebt ook met je 4e icsi een zwangerschap. Ik hoop zo dat ik het ook heb!!

Anne

Ik voel helemaal niets. Nou heeel sloms voel ik even iets van soort ongesteldheidsperikelen in mijn onderbuik. Maar ja, dat kan vanalles zijn, is sinds de punctie ook nog wat gevoelig denk ik. Maar verder, niet moe, chaggie of zo iets. Wel giga ballonnen, echt keiharde tieten, maar dat was al sinds de puregon. Wat voel jij allemaal dan?

Geplaatst

Dani heel veel succes morgen met je TP !! dum voor je dat je emmy een heerlijk plekje vindt om zich prachtig in te nestelen en uit mag groeien tot een prachtige baby .

liefs Anne

Geplaatst

Noor, how are you feeling? Het lijkt me zo geweldig om te horen dat je zwanger bent!

Jij voelde ook niet zo veel toch?

Heb je het al tegen je ouders verteld? Of tegen een vriendin/zus ofzo? Heb je het een beetje 'gevierd'? ;-)

Enjoy honey!

Geplaatst

Ha Armanda ,

Weet ff niet meer zo goed of ik nou wel of niet wat moet voelen ben regelmatig wat misselijk wat opgezette buik soms wat steekjes opgezette borsten denk regelmatig kan bijna niet missen of het is raak dit keer maar dan even later denk ik weer nee neem mezelf in de mailing komt door de hormonen en die steekjes karmpjes zijn juist omdat het iet goed zit grrrrrrr Heb vandaag ook af en toe wat hoofdpijn en dat bevalt me ook niet . Nou ja geduld dan maar ....

Charlotte mijn man heeft qualisperm geslikt in de maanden van de puncties is duur (vind ik ) ongeveer 100 euro per maand maar voor het eerst geslikt voordat ik zwanger werd van onze dochter met echt een kwaliteits verbetering van het zaad en nu bij deze poging ook weer. Of het echt daardoor komt weet je natuurlijk nooit ....En verdder gezod eten geen alcohol (of nauwelijks) en heeel lief voor mij zijn ha ha

liefs

Geplaatst

hoi meiden hier.

Ik kom ook even meeschrijven als het goed is voor jullie.

Heb morgen mijn terugplaatsing van een icsi.

De punctie heb ik gisteren gehad.

Heel bizar voorval tijdens de punctie.

Toen ze zei dat ze klaar was met de eitjes eruithalen, (terwijl ik nog aan de dormicum zat, en er echt niet bij was), zei ik "heb je alles eruit? er zit er nog 1"

ze had alles al eruit gehaald en terug gezet, maar wilde nog wel even kijken voor mij. en wat ziet ze....er zit er gewoon nog 1.

Ze viel bijna van haar kruk volgens mij haha.

het was ook niet zo'n kleine begreep ik van mijn vriend.

ongelooflijk dat je dan zo dicht bij jezelf bent, dat je dat onbewust weet.

ze heeft dit ei apart behandeld.

Morgen even afwachten of deze ook alles heeft overleefd, en of deze dus ook terug wordt geplaats.

vond het zo bijzonder.

Ik realiseerde mij dit pas uren later. Op dat moment heb je eigenlijk helemaal niet door dat je zoiets zegt haha.

Nog meer mensen wel eens zoiets meegemaakt?

Ik ga even een beetje terug lezen, zodat ik weet waarin jullie zitten.

gr. Bibi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden