Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou Tochikweer!!! Wat een super nieuws!!! En complimenten voor je geduld. Ik had het niet gekund, eerlijk waar. Fantastisch!!!!

Ja echt ontzettend moeilijk voor je vriend. En dat kan nooit meer goedgemaakt worden. Maar een kindje van jullie samen is wel weer het begin van iets heel moois.

Dat mag blijkbaar!

Feliciteerd je vriend ook, ik ben echt heeeeeel blij voor jullie!!!!

Groetjes

Noor

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

tochikweer: wat een prachtig nieuws.

Met zo te lezen dubbele gevoelens. Verdriet en geluk...

Ik hoop dat het voor jullie helemaal goed komt.

Wat geluk is wel op zijn plaats.

En ik weet zeker dat jou vriend straks dol gelukkig is met dit prachtige wonder met in zijn hart en ziel de andere 2 kleintjes. Want die horen er gewoon bij.

Ik wens je een mooie zwangerschap toe.!!

Lfs

Geplaatst

Hoi tochikweer,

Wat een geweldig nieuws, van harte gefeliciteerd, ik kan me voorstellen dat het voor je vriend veel herinneringen boven brengt, sterkte en op naar de volgende echo!!

Groetjes

Babeth

Geplaatst

TOCHIKWEER

[ATTACH=CONFIG]1304[/ATTACH]

Dat is echt geweldig!!!

Onwijs gefelici!

Dat je nu al het hartje zag kloppen zeg! Hoe ver ben je nu dan al?

Ik heb vandaag gebeld over het bruine bloed en propjes

Ze gaven aan dat het idd kan dat ik een van de twee verloren ben

Of dat het gewoon oud slijm is

Het is niet gelijk alarm, maar het kan nog wel 2 kanten op

Geplaatst

Spannend, Armanda!

En Noekie, wat enorm balen, meid! En tja... wachten..... Het is wat he?

Tochikweer... super!!! Je megawachtweken positief afsluiten!!! En dan nu zwanger zijn! Kan me voorstellen dat het voor jou/jullie wel een hele spannende zwangerschap is! Probeer van alle momenten te genieten!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Tochikweer: wat een geweldig nieuws. Zwanger. Gefeliciteerd.

Ik begrijp dat het veel dubbele gevoelens met zich mee brengt. Ik wil jullie daar veel sterkte bij wensen. Maar probeer ook samen te genieten van dit nieuwe wonder.

Nouki: wat vervelend. Veel sterkte!

Amanda: Spannend! Ik blijf voor je duimen. Wanneer is de eerste echo?

Ik heb het ziekenhuis gebeld. Ik moet deze ronde de decapeptyl blijven gebruiken. Als ik weer zo'n last krijg van galbultjes dan moet ik een gesprek met de arta aanvragen en mag ik de volgende ronde (die er hopenlijk niet komt) waarschijnlijk over op een ander medicijn!

Geplaatst

Tochikweer, wat een wonder zeg! Hoe moet jij je wel niet voelen? En je vriend... Heb met m te doen. Wat moet hij opgelucht zijn geweest. Waarschijnlijk kwamen alle spanningen eruit bij hem.

Wil jullie heel erg feliciteren.

Marlijnne, hoe is het nu met jou?

Jrn, ik heb zelf op een gegeven moment cetrotide gekregen in plaats van decapeptyl. Had ik goede ervaringen mee. Misschien ook iets voor jou?

Geplaatst

Zara: Op het moment weer wat beter....

Gelukkig goed gesprek op werk gehad. Gister bij maatsch werk er over gehad.

En het heeft gewerkt. Dus die "last" valt even van me af.

Ga morgen een nieuwe start maken. Op een manier waar ik me in kan vinden.

Alles blijft nog met vallen en opstaan gaan.

Het gemis treed opeens weer vaker naar de voorgrond, omdat ik me nu niet meer kan "verschuilen" achter het feit dat ik zwanger was.

Lief dat je ernaar vraagt.

Bij jou ook alles onder controle. Helemaal happy natuurlijk.

Wel proberen te genieten he......:-)

Fijne dag allemaal, het is alweer mei.

Armanda wat is het spannend. Je wordt flink op de proef gesteld wat betreft de zenuwen. Nog een week!!

Geplaatst

Hallo Allemaal

Hier vandaag voor de eerste echo geweest.6 weken en 6 dagen alles goed we zijn zwanger en hebben een hartje zien kloppen.

Het was wel nog even spannend hoeveel vruchtzakjes we te zien zouden krijgen omdat er twee teruggeplaatst zijn.Maar tijdens de echo zagen we er maar een.Waren we ook heel blij mee en helemaal dat er een hartje klopte ons geluk kon kiet meer op.

Nu op naar de negen weken echo op woensdag 18 mei.

Gr Sandra

Geplaatst

@ Noekie wat een droef nieuws voor jullie! Ik had zo gehoopt dat jij het bankje groen af zou sluiten!! Heel veel sterkte meisje!!

@ Armanda, oh meisje wat vervelend dat het nog steeds niet lekker loopt! Bij mij was het ook zo en ik heb gisteren wel goed nieuws gehad. Het kan dus toch!! Wanneer krijg jij die echo nu?

Aan alle lieve allemaals die ik nu even niet bij naam noem :) Bedankt voor jullie lieve reakties! We waren zo op van de zenuwen dat we zondagnacht niet geslapen hebben en vannacht was het van alle emoties ook weer een lange nacht. Geen idee hoever ik ben. De punctie was op 30 maart en de tp was op 2 april. Het echo apparaat wat de ivf-verpleegkundige had was niet precies genoeg om zo'n bepaling te doen. Ik moet alle data nog precies opschrijven, maar we krijgen over zo'n 2 weken eerst een screening ivm m'n leeftijd en in diezelfde week geloof ik de 2e echo. Die screening duurt ook weer even, ik geloof dat we daar 1st een gesprek over krijgen. Het ging gisteren eigenlijk allemaal langs me heen. Ik zag alleen dat piepkleine hartje kloppen. We mogen trouwens misschien ook meedoen aan dat 3d echo onderzoek in Rotterdam, maar dat horen we morgenavond. Dan zou ik daar donderdag al naartoe moeten. Het blijft spannend allemaal!

Geplaatst

Hier weer enigzins goed nieuws, ongesteldheid lijkt er aan te komen maar zet nog niet door :S

Dit zou betekenen dat ik voor 9 juni weer ongesteld zou worden, dus toch maar even naar zwolle gebeld...

Hoogst waarschijnlijk wordt het weer ICSI, zijn nu dus wel op de lijst gezet voor juli :D

Aangezien ik dan in juni aan de pil moet mocht ik dan al wel aan de pil, heb ik gevraagd of ik misschien nu al

aan de pil mocht, dan weet ik zeker dat ik begin juni ongesteld wordt.. Mag inderdaad aan de pil als mijn

ongesteldheid gaat doorzetten en hoef niet meer te stoppen, dus dan krijgen we hopenlijk 9 juni gelijk te horen

wanneer we van start mogen... met een beetje geluk mogen we dan begin juli anders wordt het nog spannend...

we hebben kaarten voor een concert op 24 juli en daar willen we wel graag heen, zou best balen zijn als dat niet

door kon gaan, heb er natuurlijk alles voor over maar een beetje ontspanning op zijn tijd is ook niet verkeerd..

Nouja nu hopen dat de ongesteldheid morgen door gaat zetten, dan kunnen we vast aan de pil :D

Dan hoeven we er ook geen rekening mee te houden dat ik nog minimaal 21 dagen aan de pil zit...

Want dat zijn we dan al voorbij :D

Dus ben toch erg blij dat ik vandaag weer lekker eigenwijs ben geweest en toch nog even gebeld heb :D:D:D

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Hier zeer slecht en totaal onverwacht nieuws. Een prachtige baby gezien met alles erop en eraan. Liep zelfs voor in groei. Maar het hartje klopt niet meer. Moet heel recent gestopt zijn.

Op de plaats van de blaas van de baby was een grote zwarte vlek te zien. Dit zou wijzen op kanker. Voor hier in het ziekenhuis onbegrijpelijk dat ze in België niets gezien hebben.

Maandag krijg ik een curettage waarschijnlijk met overnachting.

We zijn totaal gebroken, niets wat hier op wees en al zoveel wat we eerder hebben moeten meemaken.... Kan nu verder niets meer zeggen. Zo oneerlijk dat ons dit weer moet overkomen.

Geplaatst

ook hier even een berichtje...

wij zijn vandaag naar het ziekenhuis geweest, ging nu toch wel erg slecht met me. gelukkig kon mijn man vrij krijgen.

we hebben een echo gehad en we zagen daar een mooi vruchtzakje met ienimie kindje erin.. nog geen hartje kunnen ondekken want ja ik ben ook nog niet zo ver.

alles zag er goed uit alleen heb wel een cyste in mijn eierstok helaas. die moet vanzelf weggaan.

ik heb bloed geprikt en vanmiddag belden ze met de uitslag.. hcg 11.000. perfect dus volgens de arts.. helemaal niks mis mee.. ze dachten dat miss de andere cryo buiten de baarmoeder kon zitten vandaar dat ik moest bloedprikken.

nu even weer gerustgesteld maar die misseljkheid blijft helaas.

nou eerst maar even een paracetamol op aanraden van de arts, even wat rust in mijn lichaam.

op naar de echo op 17 mei..!

liefss

Geplaatst

lieve Zara, wat een verschrikkelijk, afschuwelijk nieuws voor jullie! Natuurlijk zijn jullie helemaal kapot. Ik ga er later nog even op terug ok? Hier gaat het ook niet goed. Helder bloedverlies, veel. Ik ga zo meteen naar het ziekenhuis toe. Ben bang dat het hier ook over is.

Hele dikke knuffel Zara...

Geplaatst

Spannend Dees! Fijn dat je t vruchtzakje hebt gezien !

Tochikweer: dikke knuffel!

Zara, echt verschrikkelijk. Kon ik maar wat voor je doen...

Geplaatst

Lieve lieve Zara wat erg............... heb er gewoon geen woorden voor, zit hier met kippenvel je bericht te lezen.

Wat moet dit verschrikkelijk voor jullie zijn. HEEL veel sterkte toegewenst!

Tochikweer, bloedverlies, ppfffff jullie worden ook wel op de proef gesteld hè.... Jij ook sterkte!

Liefs Dee

Gast Kinderwens7
Geplaatst

@Zara; ik ben even op vakantie geweest en kom hier nu pas weer kijken, maar krijg het koud van je berichtje...wat verschrikkelijk!!! Ik heb het zo met jullie te doen...eerst de blijdschap en dan zoveel verdriet...zo naar... Heeeeel veel sterkte gewenst! Een schrale troost is dat het wel kan... Probeer kracht te vinden om door te gaan, ook al zit je met je hoofd nu ergens anders. Sterkte! Dikke knuf

@ Armanda; voor jou positief nieuws dus..geweldig en gefeliciteerd! Weer een nieuwe spannende periode... Geniet ervan!

Wij zijn gisteren weer naar MCK geweest en ze gaven ons het advies toch voor ICSI te gaan... Zeker omdat ik wel 5 eitjes had en er maar 1 embryo uit was gekomen. Straks ga ik 300 mg menopur spuiten ipv 225. Omdat mijn rechter eierstok niet mee deed.

Heb al jaren veel spanning op mijn werk ivm een vervelende/moeilijke collega en heb afgelopen week aangegeven dat ik niet meer met die collega wil werken. Want tenslotte is spanning en stress niet goed... Het geeft een hele opluchting, mijn leidinggevende werkte positief mee en ik hoe er niet meer mee samen te werken. De afgelopen jaren zijn er meerdere om haar vertrokken. Ook een collega die in het ICSI traject zat en zij is kort daarna wel zwanger geworden. Triest eigenlijk, maar het geeft me nu al rust. Ook tegen mezelf gezegd dat ik nu ook op zoek ga na een nieuwe baan. Niet de meest ideale tijd met bezoekjes aan MCK en zwangerschapswens, maar probeer het wel!

Straks maar eens kijken bij het wachtbankje van mei... Lieve groet en geniet van het mooie weer ook al zie je niet altijd de zon schijnen

Geplaatst

Lieve tochikweer, niet jij ook he? Hoop toch zo dat je straks met goed nieuws komt. Heel veel sterkte!

Alle andere meiden, heel erg bedankt voor jullie lieve woorden en steun. Ze doen me goed en ik haal er echt kracht uit.

Kinderwens, heel veel sterkte en geluk gewenst bij jullie nieuwe poging.

Hoopvol, hoe is het met jou?

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben even een paar dagen niet actief geweest, maar heb me inmiddels bijgelezen! Wat een heftige gebeurtenissen hier! Geluk en verdriet zo dicht bij elkaar....de rillingen lopen over mn rug en tranen staan in mn ogen!!

Noekie; wat ontzettend ^%%&*$!!!! voor jullie! Ik had zooo gehoopt dat je positief zou testen, dat je neg. test van koninginnedag zou worden goedgemaakt met een mooie positieve test van zondag....Heel veel sterkte gewenst! Gelukkig hoef je niet tot september te wachten met je volgende traject en kan je in juni weer door!

tochikweer; van jou word ik helemaal stil. Eerst lees ik je berichtje dat jullie een mooie echo hebben gehad en word ik helemaal emo bij je verhaal. Wat zal dat dubbel gevoeld hebben...zo blij, maar mn voor je vriend ook zoooo spannend! Een paar berichten later lees ik een heel verontrustend bericht van je en schiet ik weer vol! De rillingen lopen over m'n rug...laat het alsjeblieft goedgaan!!! Ik weet even niet wat ik kan zeggen om je op te beuren...ik ben sprakeloos! Ik hoop zo voor jullie dat het loos alarm is en dat het allemaal goedgaat....Ook voor jou veel sterkte!

Armanda; hoe gaat het bij jou? is het (bruin)bloedverlies inmiddels gestopt? Nog een week...dan heb je echo! Spannend!

Zara; ook bij jou werd ik er naar van! Waarom nou niet??!!! Ik weet niet wat ik tegen je kan zeggen, ik wens je superveel sterkte samen met je man en hoop dat jullie goed kunnen praten samen! Dikke knuffel....

Dees; ook voor jou spannende tijden meid! Wat een giga hcg gehalte heb jij....ik hoop voor je dat je gauw van je misselijkheid afbent zodat je volop kan gaan genieten! Hopenlijk zie je 17 mei wel een mooi hartje kloppen! Zet em op meid!

Marlijnne; ook voor jou een hele dikke knuffel....hopenlijk voel je je weer een ietsiepietsie beter meid!

Hier gaat het op zich wel redelijk. De mislukte poging is er toch wat harder ingeknald dan ik van te voren heb kunnen inschatten en daarbij was ik vorig jaar om deze tijd net zwanger! Ik ben erg moe, veel hoofdpijn, stressig gevoel en niet echt zin om dingen te ondernemen. Ik laat het voor nu maar even toe, maar hoop me binnenkort weer beter te gaan voelen, want als het even kan wil ook ik graag gauw weer op een wachtbankje zitten......

Nou meiden, ik heb verder momenteel even niet veel te melden! Ik hoop de volgende keer weer meer positieve berichtjes te lezen...het zou toch mooi zijn wanneer de wonderen zich weer wat meer verspreiden?

Liefs Esly!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden