Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

straks echo! spannend.. om 2 uur mogen we een kijkje nemen.. we gaan wel op tijd weg want moeten een 3 kwartier rijden.

jullie horen me wanneer ik terug ben!!

PS elke jij ook suc6!!

liefss

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heej meiden,

Ik heb net weer een echo gehad en alles is goed!! Het hartje klopte gelukkig mooi en Harrie is nu 2,2 cm hihi. Het begint ergens op te lijken! :happydance:

Ik mag nu voortaan ook gewoon naar de verloskundige :-D Heb net al een afspraak gemaakt en deze staat op volgende week woensdag om 10 uur!! :laugh:

Nou dadelijk aan de poets.... bah bah...

Liefs Elke

Geplaatst

Hi Iedereen!!

Even snel een update, ik had gisteren en vannacht vreselijke pijn in mijn buik. Ik werd er gewoon onpasselijk van. Precies op de plek waar het kindje zou moeten zitten. A.s weekend gaan we een paar dagen weg en we waren zooooooo vreselijk ongerust, met name ook omdat ik sinds afgelopen zondag geen enkele zwangerschapskwaal meer heb!! Ik mocht vanmorgen een spoedecho laten maken bij de verloskundige in het WKZ. Op van de zenuwen, wat als???????? Toen de echo: het hartje klopt nog steeds, en je zag de baby vrolijk rondspartelen!!!!! Zucht, wat een opluchting!!!!!!!!!!!! En, nog een leuk nieuwtje: ik dacht dat ik nu 11 weken en 3 dagen ben. Niet dus!! Ben nu officieel 12 weken en 2 dagen zwanger!! Yoepiiiiieeeee!!! Alleen tja...ik ben nu uitgerekend op 27 november. Vinden jullie het goed dat ik nog wel in december mee schrijf, omdat ik jullie nu allemaal "ken", en in de november topic niemand? En ik ben ook zeer begaan met jullie allemaal!!

Maar in ieder geval,het verklaard ook waarom al mijn kwalen plots weg zijn!. Arts zei: heel vaak zie je dat vrouwen tot de 12 weken hondsberoerd zijn, en daarna ineens plots over is, en zich goed voelen! Dat heb ik dus ook. Komt omdat hcg niet meer stijgt, en de baby zijn placenta nu heeft.

Maar.....wat is dan die enorme buikpijn? Mijn linkereierstok zat altijd linksonder, met 3 cystes erop. 1 Cyste is erg groot. Die eierstok is verschoven met die cystes vlak boven mijn schaambeen. Waar normaal gesproken het kindje ongeveer ligt. Die grote cyste druk mijn baarmoeder met kindje en al omhoog. Dit kan absoluut geen kwaad voor het kindje. Mijn baarmoeder ligt voorover gekanteld en wat hoger. Daarom kan je bij mij nu al heel goed zien dat ik zwanger ben. Het is echt mijn baarmoeder al en niet mijn darmen, ja ook wel, maar die zijn niet de oorzaak. En doordat mijn baarmoeder nu erg groeit drukt het op die cyste, dat geeft veel pijn. Over 4 weken moet die cyste echt geslonken zijn, zo niet, wordt het doormiddel van een punctie de cystes leeggezogen.....Laten we daar maar niet van uit gaan. Dus....ik ben de kritieke grens voorbij, alles goed met ons kindje, wel nog pijn in mijn buik. Cést la vie!

Armanda, wat vreselijk die migraine meis, hoop zo dat jij je snel beter voelt. Kan je dan ook geen licht verdragen? En misselijkheid? Ik kan me niet indenken wat het is, sterkte! Enne, ik weet ook niet zo heel goed wat de uitzet voor de baby is, googlen, hahaha! Maar wel gaaf, zo'n superoud ledikantje! Wauw!!

Elke. fijn he? Weer een goede echo, yeaaahhh!!

Dees: ben benieuwd, veel plezier!!

Jessie, gaaf joh, een kinderkamer besteld!! Gaan wij, als volgende week de echo goed is ivm nekplooimeting, ook doen!! Wanneer wordt het bezorgd? Dan wordt het al zoooo echt he? Echt leuk joh! Geniet ervan

Hoe gaat het met de rest??

Hmmm, ik ga mijn ticker aanpassen, en het lijstje. Hoop dat ik hier nog mag meeschrijven?

Ciao!!

Geplaatst

Hope wat heerlijk dat alles goed is met de beeb!! Gefeliciteerd!

Wat zul je geschrokken zijn zeg van die pijn. Nu maar hopen dat die ellendige cystes weggaan. Het is wel eens goed geweest met die dingen nu! Wegwezen!

Oh ja en wat de meeschrijven betreft....... het kan ook wel eens zo zijn dat je weer eens een weekje terug wordt gezet hoor en later weer een weekje vooruit. Dus ik zou inderdaad niet van topic veranderen. Ik had steeds heel veel echo's en anders had ik elke keer een andere bevaldatum. Uiteindelijk deed ie toch wat ie zelf wilde en kwam ie 14 dagen voor de vroegste datum die ze mij gegeven hadden. Bovendien ben je altijd zo'n gezellige schrijfster dus niet weggaan hoor!!

Liefs

Noor

Geplaatst

Hope,

Wat een goed nieuws!!!! gefeliciteerd. En nu je niet meer druk maken??

Natuurlijk mag je hier blijven schrijven :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Thanks Elke!!!!!! Lief van je!!

Noor, jij bent ook zo'n schat! Heb zoveel respect voor je.....Hoe gaat het met je? Kan je het zover mogelijk, die ellende verwerken? Voel me best rot dat ik dan zo'n berichtje schrijf, en dan kom jij met zo'n lief berichtje erover heen, pffffff wat knap! Terwijl je zelf wat te verstouwen hebt....Ik denk nog steeds aan je, en ook aan Zara en de rest!

En je hebt gelijk, kindje gaat gewoon zijn eigen gang, ik blijf hier lekker meeschrijven, als de rest dat ook goed vind hahaha!

Geplaatst

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Kyra: 31 maart, derde kindje

Francis: Bloedtest 6 april, tweede kindje, eerste kindje is doodgeboren

Sandra: 6 april, 2e kindje

Poezebeest: 8 april, 1e kindje

Jessie: 10 april, eerste kindje

Noor: 13 april, 2e kindje na 1 miskraam

Elke: 18 april, 2de kindje

Armanda: 22 april, 1e kindje

Kelebek: 22 april, 2e kindje

Dees: 25 april, 2de kindje

Eerste echo:

Sandra: 16 mei

Dees: 17 mei

Tweede echo:

Jessie: 13 mei

Armanda: 19 mei

Sandra: 6 juni

Kelebek: 3 juni

Derde echo:

Yolande: 11 mei (eerste keer bij de gyn waar ik onder controle blijf en niet meer in het ivf-centrum)

Elke: 17 mei

Kyra: 30 mei (echo voor combinatietest)

Datum 12 weken grens:

Hope: 22 mei

Yolande: 30 mei

Kyra: 27 mei

Sandra: 3 juni

Elke: 10 juni

Armanda: 14 juni

Kelebek: 16 juni

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Hope: 26 mei: nekplooimeting en termijnecho, 8 juni: controle bij verloskundige. 16 juni: afspraak gyn ivm cystes linkereierstok

Uitgerekend op:

Hope: 27 november

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Jessie: 16 december

Sandra: 16 december

Noor: 18 december

Elke: 23 december

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december

Dees: 30 december

Geplaatst

jessie wat leuk joh nu al de kinderkamer, heb je hem ook al thuis dan?

wij hebben bij Amy alles rond week 10 besteld, er zat een levertijd op van 8 tot 12 weken en de vakantie viel er tussen

in september alles binnen gekregen zodat we nog ruim de tijd hadden om alles naar onze zin in te richten

de kinderwagen hadden wij ook al zo vroeg besteld en in oktober opgehaald

wij gaan nu wel weer een nieuwe babykamer zoeken voor de 2e spruit omdat Amy er nog lang niet uitgegroeid is

een andere kinderwagen neem ik denk ik niet

waarschijnlijk op den duur wel een duo buggy of zo

iemand nog tips voor leuke goedkope kamertjes?

hope wat een verassing was je toch verder dan je dacht

dacht dat ze er bij ivf toch niet zo snel naast konden zitten en dan nog wel een volle week

bij ons liep Amy iedere keer een dag voor op schema en is uiteindelijk toch 4 dagen te laat geboren, je kan er dus niks van opaan

dees benieuwd naar je echo ik wacht op goed bericht

Geplaatst

en ik kom jullie verblijden met goed nieuws: ook hier een mooi kloppend hartje en het spartelde in het rond!

we hebben 2 goede foto's meegekregen die ik nog op onze babysite moet zetten.. de link zet ik wel in mijn handtekening.

ben nu weg bij de ivf en daarvoor kom ik bij de verloskundigen en de gyn in het umcg. (ivm medicijn gebruik) binnen een week krijg ik een oproep van daar en gaan ze me bloed afnemen voor de combinatie test.

woehooeee!

alleen ik kon het niet zo blij uiten: mijn man en ik wilden nog even na die tijd de stad in, paar kleding stukken kopen waaronder leggings omdat ik me knoop van me broek niet dichtkrijg.. waren we bijna bij de parkeergarage werd ik zo misselijk ik de auto uit.. pfff dus gelijk maar rechtsomkeerd gemaakt.

morgen krijg ik dan me zetpillen, want ben echt vreselijk misselijk!

@yolande2009: wij hadden ook altijd de angelsound en die deed het ook prima, soms even zoeken maar het werkte wel prima! heerlijk om iedereen het te laten horen.

@ Elke: fijn dat jullie echo ook weer goed was.

nou ik ga weer rustig op de bank zitten.. de kleine vent ligt net op bed dus even rust met manlief.

liefss

Geplaatst

Zwanger getest op:

Eerste echo:

Tweede echo:

Derde echo:

Yolande: 11 mei (eerste keer bij de gyn waar ik onder controle blijf en niet meer in het ivf-centrum)

Jessie 7 juni.

Datum 12 weken grens:

Armanda: 14 juni

Jessie: 9 juni

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens
:

Hope:
26 mei:
nekplooimeting en termijnecho,
8 juni:
controle bij verloskundige.
16 juni:
afspraak gyn ivm cystes linkereierstok

Uitgerekend op:

Geplaatst

Hope, Yes, jij bent nu dus over de 12 weken grens heen. Ik dacht ook dat de uitgerekende datum vaststaan bij ivf tenminste dat vertelde de verloskundige mij vandaag omdat ze precies weten wanneer de punctie is geweest en dat dus de ovulatiedag is . Ze heeft zelfs al de zwangerschapsverklaring ingevuld voor de werkgever met de uitgerekende datum vanaf de punctiedag.

Elke en Dees, ik wordt daar altijd zo blij van als ik weer lees dat er iemand een goede echo heeft gehad. Geniet ervan.

Sandra, ik heb de kinderkamer via marktplaats gevonden. Die kan ik zondag op gaan halen. Daar staan echt ontzettend leuke kamers op voor niet veel geld. Misschien een tip. Maar dingen zoals het matrasje enz. die kopen wel wel nieuw hoor.

Vanavond ben ik lekker gaan uit eten met een vriendin.

vraagje, zaterdag ga ik met een vriendin naar een thermaalbad. weet iemand van jullie of dit mag? Ik weet dat zwemmen erg goed voor je is, maar ik weet niet hoe dat zit met thermaalbaden.

Geplaatst

Het gesprek bij de verloskundige was een prettig gesrpek, maar helaas wat dit iemand die daar vervangt.

Ze luisterde echt naar me en normaal wordt er om de 4 weken een afspraak gemaakt maar omdat ik had aangegeven zoveel paniekaanvallen gehad te hebben en een beetje een depri gevoel heb mocht ik over 2 weken alweer komen. Vooral ook omdat ik zo bang ben dat het fout zal gaan en het echt nodig heb om even op tijd het hartje te kunnen horen. Over 3 weken hebben we de 12 weken echo al ben ik dan nog net geen 12 weken maar 11 weken en 5 dagen.

Geplaatst

@ Jessie, helemaal super, het valt niet mee om de eerste maanden te overleven jeetje wat een spanning he, moet ook nog iets meer dan 2 weken wachten, vorige week woensdag eerste echo gehad, maar je wil het wel elke dag zien :):):)

@ Dees, nou meid van harde gefeliciteerd geniet er maar lekker van

@hope blijf maar lekker bij ons, wij zijn heel gezellig, alhoewel nu de kwaaltjes ons een beetje misselijk maken kunnen we best nog genieten hahahaha

@ elke, jeetje elke dat gaat ook snel 2,5 cm al, als ik jullie verhalen hoor wil ik ook dat het zsm 3 juni is :)

@Armanda, vervelend jou migraine, een normale hoofdpijn is al vreselijk laat staan migraine

Nou, vandaag heb ik dus mijn emasafene tabletten opgehaald en speciale neusdruppels, durf de tabletten nog niet te gebruiken, schijnt dat je er suf van word enzo jah daar heb ik ook geen zin in.

Dames lees ik nou dat jullie al de kamers hebben :):) ik dacht ik begin er na de zomer mee :) bij ons weet nog niemand het alleen mijn werkgever en mijn eigen familie, de rest wil ik vertellen bij 12 weken of als de 2de echo ook super is :).

Ik wil ook een nieuwe kamer halen, die van mijn dochter die ligt nu in de schuur die wil ik verkopen, alleen hij moet nog in elkaar gezet worden en foto's e.d. kijken of er vraag naar is :)

Omdat hij beukenkleur is, past hij eigenlijk niet in de toekomstige babykamer, deze hebben we bij de verhuizing limegroen geverfd, en wil dit keer een witte babykamer. En heb ook een nieuwe kinderwagen nodig, ben wel aan het kijken en ideeen aan het opdoen maar echt nog dingen kopen durf ik nog niet hoor. Ik kan mij wel moeilijk inhouden maar goed, na 3 juni zal ik mijn helemaal gaan uitleven hahaha

Nou tot zo ver, ga slapen. Morgen komen ze van MVM nog goed rusten en kijken of ik donderdag weer kan werken, zit wel tegenop de volle treinen maar goed, we gaan het proberen.

Welterusten aanstaande mama's

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX:36_2_63:

Geplaatst

Kelebek, ik zat gister ook in de trein, en men, wat is dat verschrikkelijk. Op de roltrap werd ik al gek van alle geuren. En wat is die trein vies en vol zeg. Ik kan er met mijn reuk echt niet goed tegen. Ik had een vers vitaminensapje gehaald, die heb ik onder mijn neus gehouden, haha! Al moet ik daar NU ook niet aan denken, gatver ;-)

Leuk om na te denken over kinderkamers he.

Maar weet je, ik geloof vaak genoeg nog steeds niet dat ik zwanger ben.

Durf verder dus echt nog niets te kopen of te bestellen...

Jessie, fijn dat je een goed gesprek had, al was het de vervangster. Hopelijk is je echte vk ook heel aardig.

Migraine is overgegaan gelukkig. Zo dat is echt niet tof joh, ik was er echt weer van geschrokken. Morgen gelukkig 2e echo. Ik hoop nu meer te kunnen zien, ik vond het best wel eng om alleen maar een stipjesverzameling te zien, het was vorige week nog helemaal geen geheel ofzo.

Ik ben ook al met MvM bezig, ze waren het alleen vergeten op te halen dus zit al 3 dagen zonder flessen. Maar vind ik ook wel prima want wat stinken die flessen zeg! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt moeilijk vind om te doen. Dat opvangbakje en dan het overgieten, die geur uit de fles (ookal is 'ie schoon en leeg). Pfff. Maaaaaar het is voor pregnyl he, dus ik ga zeker door.

Ondertussen heb ik me ingeschreven bij een verloskundige. Ik zet de data hier even bij.

Zwanger getest op:

Eerste echo:

Tweede echo:

Derde echo:

Armanda: 30 mei (1e x bij VK)

Datum 12 weken grens:

Armanda: 14 juni -> 15 juni 4e echo

Hope: 26 mei: nekplooimeting en termijnecho, 8 juni: controle bij verloskundige. 16 juni: afspraak gyn ivm cystes linkereierstok

Uitgerekend op:

Geplaatst

Zwanger getest op:

Eerste echo:

Tweede echo:

Derde echo:

Yolande: 27 mei (nekplooimeting)

Datum 12 weken grens:

Yolande: 24 mei

Uitgerekend op:

Geplaatst

Hi Sandra en Jessie.

Ja, dat dacht ik ook, dat het vast stond hoe lang je zwanger bent. Tot vorige week liep de groei van ons kindje ook keurig op schema. Maar vorige week was ik heeeeel erg beroerd, de hele week van 's ochtends tot 's avonds laat. Gisteren tijdens de echo, en later in het gesprek met de spoedarts, hebben we ons laten vertellen dat je tot 9-10 weken nog niet kan vast stellen wanneer de uitgerekende datum is. Omdat het per een aantal dagen kan schelen in de groei van je kindje. Dus bijvoorbeeld 2 weken geleden keurig op groei. En een week geleden bijvoorbeeld achter in groei, en bijvoorbeeld volgende week weer helemaal bij in groei. Daarom doen ze altijd een termijnecho rond de 11 weken, want vanaf 11 weken zal de groei niet meer afwijken, en volgens de curve verlopen. Natuurlijk zeg dat niets over de uitgerekende datum, want het is zeldzaam dat je op die dag bevalt. Het is vaak in de 2 weken voor de uitgerekende datum, of 2 weken erna. Maar dat heeft verder weinig te maken met de groei van je baby.

Kennelijk heeft ons kindje vorige week een enorme groeispurt gemaakt. Vorige week dinsdag nog 4,5 cm, en gisteren 5,6 cm. En dat komt overeen met 12 weken en 2 dagen. En omdat het al na de 11 weken is, zal het nu niet meer echt schommelen in de groei, en kunnen ze dus de termijn goed berekenen. Tjee, wisten wij ook niet, en ik stelde idd dezelfde vragen, maar dit was dus ons antwoord. volgende week donderdag krijgen we de officieele termijnecho, en ze zeiden ook dat als de baby op de 26e rond de 7 cm is, zal de groei vanaf dat moment lopen volgens de curve, en is de uitgerekende datum 27 nov. pffff wat een verhaal he? Hahaha

Anyway, hoe gaat het met de misselijkheid Sandra?

Jessie, erg fijn dat de VK zo naar je luisterde, en dat je ook extra echo's krijgt. Pfff niets is rotter dan je zo'n zorgen maken, is niet goed voor jou en het kindje. Was het nog gezellig met je vriendin? Ik weet niet hoe het zit met thermaal baden, heb ik nog nooit gedaan. Zal toch gewoon goed zijn? Zolang het niet te heet is. Gisteren nog gevraagd of je gewoon mag zwemmen. Arts zei: ja natuurlijk!! Je bent zwanger en niet ziek, mag alleen niet in sauna e.d. Omdat je lichaamstemp stijgt.

Kelebek, meid, hoe gaat ie? Iets minder misselijk. Van de emesafene kan je de eerste paar dagen een beetje moeier zijn. Maar daarna wen je eraan, en gaat de sufheid weg. Probeer anders 1 tabletje. ik ben liever wat meer moe dan kots kots kotsmisselijk.

Dees, hoe is tie met jou? Jij krijgt vandaag zetpillen he? hoop dat ze helpen!! Wat fijn dat je zo'n goede echo hebt gehad!! Zoooo mooi om te zien hoe het kindje beweegt he?

Ik heb eigenlijk een vraag aan jullie:

Kan het zo zijn, dat je na 12 weken PLOTSELING geen kwalen meer hebt? Ik bedoel, ik was afgelopen zondag 12 weken zwanger. En vanaf zondag ineens, poef, de misselijkheid weg, heb meer energie, na genoeg geen kokhalsgevoel meer, geen pijnlijke borsten meer, alleen in de nacht wat gevoelig. Met het kindje is dus alles goed. Maar dit maakt me zoooooo onzeker......Eerst 11-12 weken zo hondsberoerd, en ineens is alles weg en heb ik meer energie!! Kan dit?? Klopt dit?? Pfffff, wat een gedoe weer!

Geplaatst

Zwanger getest op:

Eerste echo:

Tweede echo:

Derde echo:

Elke: 25 mei (1e x bij de vk)

Yolande: 27 mei (nekplooimeting)

Datum 12 weken grens:

Yolande: 24 mei

Uitgerekend op:

Geplaatst

Zo heb even mijn data aangepast, over 6 dagen ben ik 12 weken. yeah!

Heb hier wel telkens even snel meegelezen maar zo giga druk, geen tijd om uitgebreid te reageren.

Heb het heel druk met werk in combinatie met het feit dat mijn broertje in de Ardennen gaat trouwen en wij daar vanavond heengaan, zaterdag trouwt hij. Ik ben ceremoniemeester, dus nu lekker veel gezonde stress, haha!

Armanda: fijn dat je migraine weer over is, heerlijk als je weer even hoofdpijnvrij bent! Hopelijk blijft het voorlopig zo!

Sandra; tips voor goedkope kamers? Ik denk dat we naar zo'n grote babyzaak gaan en dan alles in 1 keer bestellen en flinke korting afdwingen, ik weet van verschillende vrienden dat ze het op die manier hebben gedaan en er nog zo 20 % extra vanaf gehaald werd bij een grote uitgave....

ELke: weer een mooie echo van Harrie gehad!! Super. Ik moet zo lachen om die naam, je krijgt vast een zoon!

Jessie: fijn dat je extra langs kan komen, dat geeft vast een zekerder gevoel. Hopelijk worden de paniekaanvallen snel minder! Wat stoer dat je het kamertje al gekocht hebt, echt leuk!

Hope:Heerlijk zeg dat je al zo ver bent, die kleine van jou die groeit hard zeg! En natuurlijk blijf je bij ons schrijven. Je hoort hier toch helemaal bij, sterker nog, jij hebt dit topic geopend als ik het goed heb!! WEl vervelend van die irritante cystes. Ik heb er ook 1, die ik sinds kort een beetje voel, ga dat volgende week ook even navragen.

Dees: wauw heerlijk een mooi klopend hartje, genieten nu he?!

Leuk om die foto's te bekijken!

Kelebek: ik wacht ook nog even met het kamertje, ook ik ga voor wit! Ben benieuwd hoe het met MvM is gegaan vandaag?

Kyra: hoe gaat het met jou? al het onkruid al weg inmiddels, haha?! Hoop dat het goed met je gaat!

En nu maar hopen dat ik niemand ben vergeten.

Alle dames bij wie het niet goed is gegaan, lief dat jullie af en toe nog wat posten. Knap hoe jullie nog met anderen kunnen meeleven hoor! Ik volg jullie ook vaak op de andere topics en ga hard voor jullie duimen.

Ik zal pas maandag weer op het forum zijn, iv.m. mijn vierdaagse ardennentrip/bruiloft broertje.

Liefs Yolande

Geplaatst

Hey hoi

Ik heb het nagevraagd over dat thermaal bad, ik ben nl vorig weekend in zo'n floating cocoon geweest, zo'n ei waarin je blijft drijven op het zoute water. Dat kan allemaal helemaal geen kwaad, zolang het niet te heet is. Sauna's mag je wel in, maar heel even. Dus daar heb je niet echt wat aan.

Hope, serieus, is jouw mini al 5,6 cm?! Zo he. Ik zit dat even te meten met mijn vingers, haha, maar dat is echt leuk om te bedenken dat dat dus in je buik zit! En leeft! En met een hartje en armpjes en alles compleet! Ongelofelijk he?!

De mijne is denk ik nu 2 cm. Ik zal het morgen zien. Hoop zo dat alles goed is? Ik vond Jantje maar slecht te zien vorige week. Hoop echt dat alles beter te zien is.

Yolande, leuk joh, een bruiloft in de Ardennen van je broertje! Enjoy!!! Er even lekker uit. Maar niet te druk zijn he! ;-)

Geplaatst

Hope, nog even over je vraag. Ik heb begrepen dat het vanaf 12 weken toch echt de periode is waarin je gaat genieten, je je super goed voelt en waarin bijna alle kwaaltjes verdwijnen. Lijkt me idd raar om mee te maken! Maar wees gerust, het is normaal :-D

Ik heb ook een vraag, metname aan de meiden die al een kindje hebben.

Hadden jullie de hele zwangerschap zere borsten, tot aan de bevalling? Of net als Hope ook alleen tot 12 weken?

Bij mij doen ze zo'n pijn! Ook in bed enzo als ik wil liggen dan voel ik ze. Zou wel willen weten hoe lang dat meestal nog duurt...

Geplaatst

Heej Armanda,

Ik heb bijna geen last van mijn borsten. Dit heb een paar dagen gehad en ook nog niet eens constand. Dit had ik bij mijn dochter ook niet.

Op een of andere manier ben ik niet gevoelig voor de hormonen... Vandaar dat de echo's voor mij elke keer weer bevestiging zijn :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Heej Yolanda,

Die naam heeft mijn moeder bedacht, Harrie voor een jongen en Catootje voor een meid, hahaha. Zolang ie nog in mijn buik zit vind ik het goed, maar wanneer ie geboren is dan krijgt ie toch echt een andere naam, hahaha.

Heel veel plezier in de Ardenne!

Liefs Elke

Geplaatst

hoi armanda,

even antwoord op je vraag mbt zere borsten..: bij Julian had ik nergens last van.. alleen grotere borsten, en nu, vreselijk pijn, een cup groter en ben verschikkelijk misselijk.

Ik heb net zetpillen gehad maar volgensmij helpen die helemaal niet, ben nog misselijker dan de dagen hiervoor..!

Ik zit dus ook in mijn badjas nu, heb net even op bed gelegen toen de kleine man ook sliep. nu is hij even met oma naar mijn oma:D

Ik hoop wel dat alle misselijkheid verdwijnt hoor.. dit ga ik niet heel lang volhouden, ben zowaar aan me bed gekluisterd. en dat door maar 1 cm;) hahaha

vandaag ook aangemeld bij moeders voor moeders.. is er ook iemand hier die dat doet? en hoe bevalt het?

hoop dat ze zo snel mogelijk bellen.

liefssss

Geplaatst

hello ladies,

Net mvm gehad, jeetje wat een leuke en aardige vrouw zeg hiihihi. Nou kan beginnen met sparen ben benieuwd. de laatste dag is 13 juli zei ze dus dat is nog wel een tijdje.

dames mijn borsten zijn nu ook wat minder gevoelig, ik zit er steeds aan te knijpen of het nog pijn doet hahaha als mensen mij zien zullen ze denken die spoort niet, daarom doe ik het alleen thuis hoor :):):)

Zit nu ook te denken hoe het bij mij dochter was, kan mij niet zo veel herinneren echt raar,alleen dat ik de eerste 3 maanden ergggggggg misselijk was en dat was echt na 12 weken verdwenen.

ogh yey weet niet meer wat ik wilde typen :):):)

ogh ja heb ook voor de armband gekozen, soo lieffffffff

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden