Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve ZARA,

Ik vind het ontzettend knap van je dat je hier nog meeleest. Ik kan me zo goed voorstellen dat wat schrijven zo moeilijk is, want je had zo graag gehoopt dat je mee kon blijven schrijven. Hopelijk kun je genieten van je vakantie en is de controle verder goed.

Dikke knuffel Kyra

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Elke wat leuk die echo foto.

zara: lief dat je nog aan ons denkt, maar denk nu maar eerst eens aan jezelf.

Meiden die vandaag de echo hebben heel veel succes en geniet ervan.

Ik heb vrijdag de echo en langzaam aan begin ik me er weer druk om te maken. Stel je voor dat het nu niet goed meer is.

Heb dus ook een knallende hoofdpijn. Mijn borsten waren in het begin erg gevoelig maar nu minder. Herkennne jullie dat?

Geplaatst

Hi jessie, nou die zenuwen herken ik wel! Wat als er vanmiddag nou geen kloppend hartje is... Maar ja je kan alleen maar geduld hebben meis!

Ondertussen ga je overal wat achter zoeken. Ik had gister ook hoofdpijn en was bang dat het migraine werd. Dat krijg ik ook altyd als ik ongie word... Dus weer bang! Vooral omdat ik nu al ruim 3 weken geen migraine gehad heb, terwyl ik t normaal elke wk wel heb! Maar toen ik even ging slapen om 18 uur, was t over! Pfff. Dus ik herken je angst, over je borsten. Ik kan helaas niet zeggen wat t betekent jessie, shit he, je wil gewoon duidelijkheid!

Nou zet m op, nog even volhouden... Xx

Geplaatst

Jessie mijn borsten zijn vandaag ook wat minder gevoelig ik zat dus vanmnorgen ook te twijfelen meid, snap je helemaal

Maaaareeeeeeeee, net de eerste echo gehad en we hebben een super kloppend hartje gezien eerst konden we niets zien, maar de kleine had zich helemaal verstopt, hij/zij was

helemaal aan de rand aan het schuilen, maar we hebben hem gezien hiihihihi. volgende echo 3 juni kan haast niet wachten.

Ben morgen precies 7 weken. mijn week begin de donderdag dus heb ik ook ff gevraagd en uitgerekende datum klopte ook 29 december 2011. Ga zo ff mijn ticker aanpassen die loopt paar dagen vooruit :):)

Dames die nog moeten, heel veel succes.......................... Ik ga genieten van mijn zwangerschap :):). Heb mijn gelijk aangemeld bij moeders voor moeders mocht gelukkig gewoon meedoen met mijn tyrax medicijn. Ze gaan bellen om een afspraak te maken. Soooo, nu ga ik ff naar amsterdam ik hou het hier in de gaten

Geplaatst

kelebek van harte met je mooie echo, geniet ervan en eh niet te veel babyshoppen he in a-dam hihi

goed dat je mee mag doen met mvm ps de bakken stinken wel erg hoor

ik heb daarom voor elke dag een schone bak

armanda, jessie

ik heb ook geen zere borsten maar heb dit ook niet gehad

afgezien van misselijkheid met vlagen en af en toe buikkramp hier geen zwangerschapskwaaltjes tot nu toe

had bij de vorige zwangerschap zo'n beetje overal last van nu dus niet

Geplaatst

Dag allemaal,

Ik zal helaas afscheid van jullie moeten nemen.

Vandaag zou ik om half 4 de echo hebben voor de predict studie, maar bij het bezoek aan de gyn vanochtend werd vastgesteld dat ons kindje gestopt is met groeien en er werd geen hartactiviteit meer waargenomen.

Ik was alleen gegaan en had het het helemaal niet zien aankomen, dus moest even goed op mijn lip bijten. En vooral omdat ik een dokter had die (sommige mensen hebben dat bij alles wat ze zeggen, goed of slecht) de hele tijd een glimlach op zijn gezicht had. Een aangeleerd maniertje, maar heel irritant bij zulk nieuws. Hij deed overigens verder normaal hoor, wel heel erg nuchter vond ik, maar hij kan er verder waarschijnlijk ook niets aan doen dat zijn lippen omhoog krullen.

Ga nu snel door naar het plaatselijke ziekenhuis want in Rotterdam hadden ze ergens eind volgende week plaats voor de curettage en ik wil het meteen. Hier in de buurt kan ik morgen terecht.

He, dames, niet wat jullie willen horen want het is confronterend dat het na de 1e echo toch nog kan gebeuren, dat snap ik, maar ik moet het toch even melden.

Ga me nog maar even groot houden maar ik ben het niet hoor.

Kelebek jij gefeliciteerd meid. En Armanda: van jou verwacht ik ook goed nieuws!! Zet m op!

Liefs

Noor

Geplaatst

Noor, nee!! Niet jij ook al?! Wat is dat toch deze maand...?

Ik wens jou en je man heel veel sterkte om dit verlies te verwerken.

((((knuffel)))

Liefs Elke

Geplaatst

Heh? Noor? Niet! Heeeeh? Hoe kan dat nou! Ik snap er niets van.

Wat een onverwacht bericht zeg. En wat verschrikkelijk dat dit gebeurt! Ik begrijp er helemaal niets van.

Ben totaal overrompeld. Shit zeg wat een kutzooi. Wat klote toch dat het zo kan lopen! Dit had je toch totaal niet gedacht?!

Oooh Noor, ik vind het zo erg! Je hoeft je niet groot te houden hoor, het is echt verschrikkelijk dat dit je overkomt.

Het overkomt je gewoon, je kan er helemaal niets aan doen! Tjonge jonge. Don't know what to say. Echt heel erg.

Is er iets wat ik voor je kan doen? Pffff ik weet me geen raad. Wat is dit toch belachelijk eng allemaal. Zooooo onwijs fragiel.

Noor, hou je taai. Ik bid voor je. Onwijs dikke knuffel... Armanda

Geplaatst

Armanda,

Wachten duurt lang he?! Ik hoop dat je je niet al te druk maakt, gaat wel goed komen!

Ik kijk uit naar je berichtje.

Jessie,

Ik heb ook geen last van mijn borsten. Heb dat ook niet gehad. Misselijk ben ik ook maar 2 keer geweest :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Kelebek, ondanks het verschrikkelijke bericht hierboven, ben ik heel blij voor jou. Goed zeg, je echo. Onwijs gefeliciteerd!

Elke en Sandra, ik heb vanaf dag 1 van de start Puregon al zere borsten en dat is alleen maar erger geworden en is nog steeds zo.

Maar hoort er bij, is normaal. Ben wel blij dat het (bruine) bloed op is gehouden, het is nu gewoon eindelijk wit (sorry hoor).

Ben wel extreem moe en hele dag misselijk, maar niet overgeven ofzo. En pukkeltjes. En veel plassen. Sterke reuk. Nou, genoeg kwaaltjes dus.

Ik ben wel bang voor de echo zo. Ik heb in principe een goed gevoel, maar er kan altijd van alles aan de hand zijn, dat zie je maar weer. Scary shit dit!

Weet niet of ik er wel oooooit van durf te genieten...

Geplaatst

Lieve Noor,

Wat een verdrietig nieuws! Wat vervelend dat je in je eentje was, je kon vast wel door de stoel heen zakken. Ik hoop dat je nu lieve mensen om je heen hebt die je steunen. Het is inderdaad wel confronterend. Ze zeggen dat er nog een kleine kans is na de eerste echo dat het mis kan gaan maar dit bewijst maar weer hoe kwetsbaar alles nog is. Waarschijnlijk heeft de natuur het zo bepaald maar jullie blijven met een groot verdriet achter.

Dikke knuffel

Geplaatst

Meiden wat een heftig topic hier met veel goede berichten maar helaas ook hele verdrietige berichten.

Meiden hou jullie taai en dat jullie in december allemaal maar jullie wonders mogen ontvangen.

Geplaatst

Lieve Noor,

Ik schrik van je bericht en zit met tranen aan de pc. Wat oneerlijk.

Ik vind het zo erg voor je en weet even niet wat ik moet zeggen.

Ik kan je alleen heel veel sterkte wensen en bij deze geef ik je een dikke knuffel.

Kelebek, wat tegenstrijdig he, maar een superbericht van jou, Geniet hiervan meid.

Geplaatst

Noor ik wil je heel veel sterkte wensen. Wat vreselijk!!

Wat zijn er onwijs veel mensen van dit december bankje afgevallen zeg!!Onbegrijpelijk!!

Sterkte meid, k hoop dat je er doorheen komt.

liefs

Geplaatst

NEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lieve Noor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Waaaaaaarom??????? Jij ook al............Mijn hemel, lieve schat, wat moet ik zeggen. Zit met tranen in mijn ogen en kippevel en misselijk en vol afgrijzen dit te lezen!!!!!! En mijn man trouwens ook. We wensen jullie zoveel kracht en liefde om deze oneerlijk, vreselijke ellende te verwerken. En heeeeeeel veel sterkte morgen meis. Ik bid voor je dat je de volgende keer een prachtig mooi kindje in je armen houdt. Ik denk aan je! XXX

Geplaatst

Lieve NOOR,

Met kippenvel lees ik net jouw berichtje. Wat verschrikkelijk voor jullie dat het niet zo mag zijn. Zo oneerlijk gewoon en niet te begrijpen na de mooie eerste echo. Ik wil jou en je man heel veel sterkte toewensen in deze hele verdrietige periode en ik hoop dat in de toekomst jullie alsnog een prachtig wondertje mogen verwelkomen.

Veel liefs van Kyra

Geplaatst

KELEBEK, ondanks het verdrietige nieuws van Noor, wil ik jou van harte feliciteren met je mooie echo. Geniet er maar lekker van.

Liefs van Kyra

Geplaatst

@ Kelebek: gefeliciteerd meid!! Echt super!!! Lekker genieten hoor!!

Geplaatst

Hey meiden!

Yeah! Heb ook goed bericht!

Heb een kloppend hartje gezien! Alles is in orde. Het is er 1, dus geen tweeling, maar dat is prima natuurlijk.

Jantje is 0,94 cm en 7,1 weken oud. Het ziet er intact uit, dus het bruine bloedverlies en slijmpies wat ik afgelopen 3 weken had, maakte inderdaad helemaal niets uit.

Volgende week heb ik weer een echo, bij 8,2 weken. Dat komt omdat mijn dokter zelf zwanger is en met verlof gaat en me nog een keer wil zien en het wil afronden.

Dus ook ik ga daarna op zoek naar een verloskundige! En vanavond inschrijven bij kdv's. En zaterdag een nieuwe broek kopen, waar ik tenminste in kan!

Hier is het fotootje. Het is een beetje wazig, maar het dooierzakje is het rondje erboven, en Jantje ligt eronder. Vond het er maar raar uit zien.

Het dringt nog niet echt tot me door. Ik denk soms nog steeds dat het niet echt is en dat ik straks wakker wordt. Heb echt geen traan gelaten en ook niet echt gelachen ofzo.

Voel me wel vredig ofzo, dat wel. Pfff nou ja, I don't know. Nu moeten de komende weken nog goed gaan.

[ATTACH=CONFIG]1354[/ATTACH]

Geplaatst

Jemig, dames ik kijk nu voor het eerst vandaag op het forum en ik schrik echt vreselijk van je bericht lieve Noor!

ALtijd zoveel lieve berichten voor anderen en dan nu verdorie zelf geen goede echo. En dan was je ook nog eens nietsvermoedend alleen gegaan.

Meid, ik leef echt met je mee en ik wil je heeeeeeeel veel digitale knuffels geven bij deze.

Hoop dat het de volgende keer goedkomt!

Sterkte!

Liefs Yolande

Geplaatst

Sorry, maar ik schrijf even 2 aparte berichten omdat het zo dubbel voelt om in 1 bericht slecht en mooi nieuws te verwerken....

Lieve Armanda en Kelebek,

GEFELICITEERD met jullie prachtige echo's!!!! Ik ben erg blij voor jullie.

Armanda, fijn dat je nu eindelijk geruststelling ivm het oud bloedverlies hebt!! Ik gunde het je zo!

En Kelebek, heb je het nog leuk in de stad gehad?

Dames, ik vind wel dat er veel heftigs gebeurt in ons topic zeg, wat zijn er veel dames afgevallen, gewoon vreselijk! Ik denk aan hun allemaal.

En Zara, voel je zeker niet verplicht te schrijven of uberhaupt mee te lezen. Denk vooral aan jezelf alstjeblieft!

Ik las trouwens dat je op vakantie gaat, daar ben ik erg blij om voor je. Hoop dat je echt even samen met je man kunt uitrusten.

Vandaag heb ik de intake bij de gynaecologe gehad in het vu, zij is professor en gaat me begeleiden. Mijn bloeddruk was 105/60, zij vond dat prachtig maar ik vind het best laag. Maar ik geloof beter te laag dan te hoog. Verder kregen we heel veel vragen en nam ze alle tijd ervoor, geeft een erg veilig gevoel. Ze heeft nu geen echo of zoiets gedaan, vrijdag heb ik al een echo voor de nekplooimeting....

Nou dames, ik ben nog steeds beduusd van het nare bericht van Noor.

Liefs Yolande

Geplaatst

ARMANDA, YESYESYES gefeliciteerd met je mooie echo. Geniet lekker van de mooie foto's. Zo zie je maar dat bloedverlies echt niet altijd slecht hoeft af te lopen. En nu maar hopen dat het ook wegblijft.

Liefs van Kyra

Geplaatst

YOLANDE, moeilijk hè dat er zoveel afgevallen zijn. Je gunt het iedereen zo, want na al het strijden in de medische molen is gewoon extra verdrietig als het niet zo mag zijn. Hopelijk volgen er nu alleen nog maar goede berichten van iedereen, want dit topic heeft inderdaad al genoeg verdriet gezien.

Liefs van Kyra

Geplaatst

Pfffff Armanda!!! Wat een heerlijk nieuws!!!

Ben echt ontzettend opgelucht dat jij wel goed nieuws hebt!! Oh wat heerlijk!!!

Meid ga lekker genieten van je zwangerschap het is je zoooooooo ontzettend gegund! Feliciteer je hub ook van mij!!!

Liefs

Noor

Geplaatst

Kom zelf net van het rondje triage, opnameplein, anesthesioloog, opnamemevrouw en bloedafname terug.... alles is geregeld voor morgen... daar gaan we weer.

Bleh, was juist zo blij dat ik nooooooit meer een punctie en hormonen zou hoeven....... Kunnen we het hele circus weer opnieuw doorlopen en wie weet hoe vaak nog.

Tja.. het leven is een pijp kaneel.......je zuigt er aan en ieder krijgt zijn deel.

Ik ga me hierna maar aansluiten bij de pauzedames want dit bankje is voor geluk en niet voor verdriet. Ik wens jullie allemaal een hele mooie zwangerschap toe zonder al te veel kwaaltjes. Zal zo af en toe wel even spieken hoe met jullie gaat hoor, en later ook wel wat ervaringen uitwisselen maar eerst even deze knauw verwerken.

Groetjes en heel veel liefs

Noor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden