Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben ook heel blij, maar kan het nog niet zo geloven!

Ik ben stiekem nog wel onzeker, heb veel bevestiging nodig merk ik.....

Maar ben wel met met vlag en wimpel voor de 12 weken geslaagd!

Liefs

Francis

Geplaatst

Mijn man had een doppler besteld. Ik vandaag geprobeerd, maar kan geen hartslag vinden.

Ik wou dat ik het niet gebruikt had, want stiekem maakt het je wel onzeker. Maar gisteren heb ik het hartje nog gehoord dus het zal wel goed zijn. Is iemand van jullie bekend met een doppler.

Geplaatst

Hoi Jessie,

herkenbaar ik heb er eentje geleend van mijn broertje en die met bijna 11 weken voor het eerst gebruikt. Ik kon het ook niet vinden hoorde telkens alleen mijn eigen hartslag. Uiteindelijk na ongeveer anderhalf uur nonstop zoeken vond ik het door helemaal op de schaamhaargrens schuin te duwen en daarna kon ik hem een paar dagen weer niet vinden. Het kan goed zijn dat je kindje nog wat achter je schaambot zit en dat is dan echt lastig te vinden. Het was in ieder geval veel lager dan ik had bedacht! Dus don't worry! Inmiddels ben ik 13 weken en vond ik hem vandaag na een week niet gebruikt te hebben heel snel en al een stuk hoger dan twee weken geleden. Succes en laat even horen als je hem gevonden hebt!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Hope, wat een vreselijk spannend verhaal, en wat ben je heen en weer geslingerd zeg. Ik hoop dat de pijn niet heftiger wordt en dat je niet geopereerd hoeft te worden.

Jessie, kan me voorstellen dat zo'n doppler ook stres kan opleveren. Denk dat het wel steeds beter te horen is, het is nog zo klein en zit nog zo verstopt, kan alleen maar beter worden en wordt je er vast steeds handiger in.

Er gaan nu veel dames richting de 12 wk grens, super!

Vorige week woensdag hebben wij de echo gehad, alles was goed. De kleine zat vol actie en het besef is er bij ons nu echt. We vertellen het nu aan iedereen die het maar horen wil. Ik voel me prima en de eerste positiebroeken zijn gekocht, wat een zaligheid!

Heb mezelf weer even op de lijst gezet.

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Kyra: 31 maart, derde kindje

Karin, 5 april, eerste kindje

Francis: Bloedtest 6 april, tweede kindje, eerste kindje is doodgeboren

Sandra: 6 april, 2e kindje

Poezebeest: 8 april, 1e kindje

Jessie: 10 april, eerste kindje

Elke: 18 april, 2de kindje

Armanda: 22 april, 1e kindje

Kelebek: 22 april, 2e kindje

Dees: 25 april, 2de kindje

Tweede echo:

Sandra: 6 juni

Kelebek: 3 juni

Derde echo:

Dees: 20 juni nekplooimeting

Datum 12 weken grens:

Karin: 28 mei

Francis: 31 mei

Sandra: 3 juni

Elke: 10 juni

Armanda: 14 juni -> 15 juni 4e echo

Kelebek: 16 juni

Dees: 18 juni

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Francis: 3 juni en een hele hoop daarna....

Hope: 8 juni: controle bij verloskundige. 16 juni: afspraak gyn ivm cystes linkereierstok

Yolande:

Dees: 20 juni: nekplooimeting, + contole verloskundige.

Elke: 15 juni (2e x bij de vk)

Kyra: 01 juni (2e x bij de vk)

Uitgerekend op:

Hope: 27 november

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december

Karin: 10 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Jessie: 16 december

Sandra: 16 december

Elke: 23 december

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december

Dees: 31 december

Geplaatst

Hi iedereen!

Eindelijk de puf om wat meer schrijven, al kan ik niet goed meer herinnerenwat ik zonet allemaal heb gelezen, hahaha! En wat is er veel geschreven!!

Yolande, vervelend dat je steeds zo moe bent, gaat het nu inmiddels wat beter? Miscchien komt het ook door de weersveranderings, warm, koud enzovoorts!En oja, kan me herinneren dat je een bruiloft had gehad? Van harte! Je had vast mooi weer? Ben je ook al bezig met babykamers? Je had al een Joolz kinderwagen?Ja, die zijn cool, wij twijfelde tussen die en een Bugaboo, uiteindelijk deBugaboo genomen. Enne, je hebt ook de placenta aan de voorkant he? Ik baalde vreselijk toen ik het hoorde. Alleen voor de angst dat ik mijn kindje heel laatgaat voelen…Had jij dat ook? Oja, fijne vakantie!!

Dees, ik las net ergens dat je vreselijk ziek was en moest flauwvallen??Jee, wat eng! Gaat het nu wat beter al? Of nog steeds erg misselijk? Maar je kindje is echt heeeeeel sterk hoor!! Ik ben het levende voorbeeld, hahahaha!Leuk dat je al meisjesnamen hebt. Wij heb ook de 2 namen voor een meisje. Jongensnaam vinden we zooooo moeilijk. Ons gevoel zegt ook dat we een meisje krijgen, dus we kijken nog niet echt voor een jongensnaam.

Francis, yeaahh! De 12 wkn gepasseerd! Apart gevoel he? Ik snap jeonzekerheid en steeds een bevestiging willen hebben, I know heb ik ook!! Allesgoed verder?

Sandra, wat irritant dat je nog steeds moet overgeven, ik hoop echt dat hetnu heeeeeel snel weggaat!! Maar wel fijn dat jij je niet brak en lamlendigvoelt! En wat leuk dat je een babykamer heb besteld! Waar heb je hem besteld? Enik las ook dat je een foto op canvas heb laten maken? Echt zooooo gaaf! Dat hebik toen ook laten doen voor mijn moeders verjaardag. Mijn man en ik staan erop,en mijn broertje met zijn vriendin, haar kinderen zeg maar! Wanneer ga je het geven! Veel plezier!

Lieve Noor! Ik heb zoveel respect en waardering voor je dat je nog altijdmee leest en en schrijf. En dan ook altijd zulke lieve woorden. Volgens mij ben je echt een superlief persoon!! Hoe gaat het nu met je? Had ik nou ergensgelezen dat je in juni weer gaat beginnen?? Als dat zo is, is het nu wel raak!Ik denk aan je meis!

Poezebeest, ooooowww, zo rot dat jij echt zoooooo ziek en beroerd bent!! Hoever ben je nu? Helpen de medicijnen niet? Heb je wel eens aan acupunctuur gedacht? Misschien dat het helpt. Heb je al een voorgevoel wat het wordt? Wat duren die acht weken dan nog lang he?

Kyra, goed joh, die nekplooimeting!! En nog van harte gefeliciteerd met deverjaardag van je dochter! Hoe gaat het verder met je? En je gaat ook opvakantie? Waar naar toe? Heeeeel veel plezier en lekker genieten!

Armanda, hoe gaat ie met jou meis? Wat fijn dat je voor de 1ek eer naar de vk bent geweest! Ik herken dat traantje, hahaha! Ben jij nu ook al een beetje aan het vooruit denken qua babykamers en namen? Ik vind je trouwens altijd zo leuk schrijven! Krijg altijd een big smile van je, haha!

Jessie, niet in paniek raken hoor, want het kan zijn dat je nog een beetjevroeg bent. Waarschijnlijk kan je hem wel over 2 weekjes vinden. En je haddaarvoor zelf nog de hartslag gehoord, dus alles is gewoon goed hoor! Ik hebgeen doppler, precies om die reden. Ik zou echt gaan malen en denken van ojee…Maar weet je, ik krijg elke 2 weken een echo ivm met eierstokken, en de groei vd baby. Dit omdat mijn broetje met 25 weken gestopt was met groeien en met 30 weken werd gehaald. En ik was met 28 weken gestopt met groeien en werd met 32weken gehaald. Hoe gaat het verder met je? En op je werk?

Karin, wat heerlijk dat jij je goed voelt! Yeaaah!! En positiekleding kopenvond ik zelf ook erg leuk!

Kelebek, hoe gaat het met jou? Voel jij je al wat beter?

Elke, en jij? Ook alles goed?

Volgens mij heb ik nou iedereen gehad? En anders sorry! Hier gaat het opzich. Ik deed al heel rustig aan, nu nog meer, en ik heb er de schijt overin!! Ik wil lekker shoppen, naar vriendinnen, werken! Maar dat zit er voorlopig niet in.....Ik moet erg goed opletten op de bewegingen die ik maak, en als ik veel loop, doet nijn eierstok erg pijn, niet grappig. Maar het moet met 20 weken echt beter gaan, en moeten de cystes weg zijn en eierstokken normaal zijn. Will see....Verder ben ik totaal niet meer misselijk, moe, lamlendig en pijnlijke boobs. Wat dat betreft is dat allemaal verdwenen. heb ook veel meer energie! Enige waar ik erg last van heb ik maagzuur, jak! Iemand tips? En als ik loop komt er af en toe een pijnscheut in mijn bil, aan de bovenkant, en schiet door naar mijn been. En dan ga ik door mijn been. Denk dat het ischias is....Volgende week maar vragen aan de vk. Verder geniet ik van het mooie weer, dan zit je niet zo binnen. Gelukkig wel lieve vriendinnen en familie om me heen. Zooo, ik geloof dat ik n pagina vol heb geschreven, hihi!

Fijne dag!

Geplaatst

Heee die Hope!!

Fijn van je te horen! Jemig jou blijft echt niets bespaard he. Alle kwalen die je kunt hebben, heb je zo'n beetje gehad lijkt het! Maar toch spat de energie weer van je bericht.

Tegen maagzuur hielp bij mij de ouderwetse vanillevla goed. Echt heeeeeel irritant dat zuur en bij mij werd het erger naarmate de buik groter werd. Maar dat geldt hopelijk niet voor jou.

Maar gelukkig had ik het niet altijd hoor. Het ligt er ook aan wat je eet. Knoflook en uien enzo viel volgens mij niet zo goed maar ik heb het nooit bijgehouden. Was ik wel van plan steeds opschrijven wat je gegeten had en dan een patroon ontdekken, maar als ik het een paar dagen niet had, vergat ik weer op te schrijven wat ik gegeten had. Bovendien at ik zo veel... niet bij te houden. hihi.

Zwangerschapsischias heb ik ook in lichte mate gehad. Een oefening: ga gestrekt op de grond of in bed liggen. Benen gestrekt naast elkaar dus plat op het bed, voeten zo dat je tenen naar het plafond wijzen, en dan je ene been langer maken dan het andere. Steeds om en om.

Andere: ga op bed liggen en trek je knieen op. Dan je knieen naar links op het bed (allebei tegelijk) en dan weer naar rechts. Dus als je ze naar links doet raakt je linkerknie het matras en de knieen zitten tegen elkaar en als je naar rechts gaat raakt je rechterknie het matras. Lekker duidelijk uitgelegd zeker? nee? hihi anders vraag het nog maar als ik onduidelijk ben.

Het hielp wel!! De dokter had niet gezegd hoe vaak ik het moest doen dus ik deed het twee keer per dag bij het opstaan en naar bed gaan een stuk of 25 keer.

Ja ik ga als het goed is eind juni voor de tweede keer ongesteld worden en dan weer een poging wagen. We zullen zien, bij mijn jongen waren er ook heel wat pogingen nodig maar het is wel gelukt. Ik zeg maar zo: als je je bek lang genoeg openhoudt, vliegt er vanzelf wat in! ha!

Groetjes en fijne dag allemaal

Noor

Geplaatst

Ik heb eens gekeken op internet en mijn man bleek niet zo'n goede doppler besteld te hebben. Je kunt het bij deze pas ong. na 20 weken horen. Dus ik heb een anglesound besteld. Bij de laatste keer dat ik het hoorde bleek dat het kindje al vrij hoog zit ong. net onder de navel. Dus zo laag zal ik niet hoeven te zoeken.

Nou, moet stoppen want moet gaan werken.

Geplaatst

Oké jessie, wat balen dat je de verkeerde dopplereffect had!

Hope, fijn dat het beter gaat zeg!! Ik baalde er eigenlijk niet echt van dat de placenta voor ligt, veel mensen om me heen hadden dat ook en ook sl snel het kindje gevoeld dus komt vast goed bij jou en mij met het voelen! We zijn nog helemaal niet naar een "babywinkel geweest of met het kamertje bezig...te druk geweest en vannacht voor anderhalve week op vakantie. Dus het komt daarna wel! De joolz hebben we nog niet maar die gaan wel wel kopen, bugaboo is ook mooi, wij twijfelden eerst ook tussen die twee. Gaaf dat je de wagen al hebt besteld! Ik heb nog geen maagzuur gehad dus heb nog geen tips voor je... Hopelijk blijft je eierstok netje liggen!

Meiden ik ga nu lekker naar zuid Frankrijk, tot over anderhalve week!

Fijne dagen allemaal,

liefs

Geplaatst

Hey meiden

Ben hele dag in het zhs geweest en lig nu in bed met mn iPhone. Ben giga moe. Heb vannacht wakker gelegen, gepiekerd, en migraine (blijkbaar toch migraine tijdens de zwangerschap helaas). :-/

Mijn vader blijkt ineens ernstig ziek. Er is een hele grote kans dat hij kanker heeft. Vlekken en knobbels op zn longen en lever. Vooral lever is echt zorgelijk. Dan kan t soms keihard gaan Maar uitslag vd CT scan duurt nog een week! Pff.

Ik ga proberen te slapen nu, x Armanda

Ik ga nu proberen

Geplaatst

Heej dames,

Hier is alles goed. Lekker aan het genieten van alles, het weer, mijn dochter en niet te vergeten de zwangerschap :)

Morgenvroeg op verjaardag van mijn schoonzus en s'middags gezellig naar DenBosch. Ben opzoek naar een nieuw horloge.

Ik ga nog ff wat drinken en dan mijn bedje opzoeken.

Liefs Elke

Geplaatst

ARMANDA, wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Hopelijk is de uitslag van de CT snel binnen en weten jullie meer. Heel veel sterkte toegewenst met alle onzekerheid.

Liefs van Kyra

PS ook beterschap met je migraine.

Geplaatst

Ondanks het slechte berichtje van Armanda, wil ik jullie toch even laten weten dat ik eergisteren ons ukje waarschijnlijk voor de eerste keer gevoeld heb. Ik zat rustig op de bank en ineens... plop. Een heel klein bonkje aan de binnenkant van mijn buik. Neeee dacht ik, dat zal toch niet. Zit ik gisteravond rond dezelfde tijd weer op de bank en weer... plop. Toen wist ik het bijna zeker. Wauw ben gewoon helemaal blij en zo vroeg al.

Liefs van Kyra

Oh ja de dames met de voorliggende placenta, het hoeft niet dat je de baby pas laat voelt. Bij allebei de zwangerschappen lag de placenta voor en bij zoonlief was ik zo'n 16 weken toen ik hem voor het eerst voelde en bij dochterlief zo'n 14 weken.

PS, gisteren bij de vk geweest. Alles was goed. Bloeddruk 110/60, baarmoeder boven het schaambeen, alleen had ukje zich verstopt en kon ik hem/haar nog niet horen.

Geplaatst

Even weer het lijstje bijgewerkt.

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Kyra: 31 maart, derde kindje

Karin, 5 april, eerste kindje

Francis: Bloedtest 6 april, tweede kindje, eerste kindje is doodgeboren

Sandra: 6 april, 2e kindje

Poezebeest: 8 april, 1e kindje

Jessie: 10 april, eerste kindje

Elke: 18 april, 2de kindje

Armanda: 22 april, 1e kindje

Kelebek: 22 april, 2e kindje

Dees: 25 april, 2de kindje

Tweede echo:

Kelebek: 3 juni

Sandra: 6 juni

Derde echo:

Dees: 20 juni nekplooimeting

Datum 12 weken grens:

Sandra: 3 juni

Jessie: 3 juni

Elke: 10 juni

Armanda: 14 juni -> 15 juni 4e echo

Kelebek: 16 juni

Dees: 18 juni

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Francis: 3 juni en een hele hoop daarna....

Hope: 8 juni: controle bij verloskundige. 16 juni: afspraak gyn ivm cystes linkereierstok

Yolande:

Elke: 15 juni (2e x bij de vk)

Dees: 20 juni: nekplooimeting, + contole verloskundige.

Kyra: 29 juni (3e x bij de vk) + 01 augustus 20 weken echo

Uitgerekend op:

Hope: 27 november

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december

Karin: 10 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Jessie: 16 december

Sandra: 16 december

Elke: 23 december

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december

Dees: 31 december

Geplaatst

Armanda lieverd, wat een vreselijk nieuws.

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Getver, wat rot.

Heel veel sterkte en liefs

Noor

Geplaatst

Hoi Kyra

Wat leuk dat je 'm gevoeld hebt!! Of haar!!

Heerlijk zeg.

Bij de tweede en derde etc schijn je het eerder te voelen dan de eerste he.

Bij mij lag de placenta aan de voorkant en ik voelde het pas bij 22 weken. Achteraf gezien was dat het gevoel dat ik ook bij 20 weken al had alleen wist ik toen nog niet zeker dat het de baby was. Ik maakte me helemaal gek omdat ik overal las dat het bij 17 weken te voelen moest zijn maar bij mij dus echt niet. En ik was er echt mee bezig dus ik kan het niet gemist hebben.

Oh ik mis dat gevoel nu ineens. het is zoooooo leuk!!! Heerlijk, geniet er van lieve Kyra!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Mijn hemel lieve Armanda, pffff! Ik steek een kaarsje voor jullie op en ik duim voor je dat de scan er wel goed uit ziet!! Houd hoop lieverd! Veel sterkte

Dikke knuffel

Geplaatst

Wauw Kyra! Wat gaaf!! Ooooow wat lijkt me dat gaaf om het te voelen!! Ik heb mijn placenta voor, ben zooooo bang dat ik ons kindje laat ga voelen...maarja, will see!!!

Geplaatst

Armanda heel veel sterkte met je vader, verschrikkelijk nieuws.

Meiden sommige hebben de 12 wk grens al bereikt, heerlijk gevoel voor jullie. Geniet ervan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden