Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

armanda

weet dat je wel lactulose mag gebruiken tijdens de zwangerschap, movicolon is net een andere samenstelling weet niet of dit wel of niet mag

ik poep ook minder vaak dan normaal maar wel gewone poep en niet hard

vandaag weer aan het werk geweest

vanmorgen nog ontzettend misselijk geweest met 2 x braken vanmiddag ging het goed

heb wel veel last van buik krampen en rugpijn, heb daarom mijn urine gecontroleerd en deze was niet schoon

moet morgen toch naar de gyn dus vraag die wel om een kuurtje, wil nu niet meer naar de huisartsenpost

deze heb ik vandaag al 4x op het werk gehad

zo maar eens een beetje eten heb wel zin

gebakken aardappels sla en schnitsel, maar kan ook zo zijn als ik begin aan het eten dat het ineens niks meer smaakt

morgen naar de echo meld ik me weer

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames, gaat het goed met jullie? Hier nog steeds ziek en misselijkheid erbij. Morgen ga ik naar de ha kijken of ze iets hebben voor allergie. Denk niet dat werken gaat lukken op dit moment ik ruik alles en van sommige geuren ben ik echt kotsmisselijk.

Voor obstipatie kunnen jullie ook gewelde abrikozen eten bij mij helpt het in ieder geval.

Geplaatst

Kelebek nog steeds ziek joh! Vervelend hoor.

En Sandra, smaakte je eten nog goed?

Bedankt voor alle tips meiden.

Heb net gelijk laxo gekocht. Als dat niet helpt ga ik jullie recepten proberen.

Ik ben kapot trouwens. Kan t echt niet meer aan, zoveel weg. Energie is echt minder. Maar geeft niet, hoort erby maar moet ik even beter op instellen. Hubby gaat koken en ik blijf op de bank!

Xx

Geplaatst

hope30: En ik heb een prikkelbare darm syndroom. Dus ik ging voor de zwangerschap 2-3x in de week naar de wc. Nu ook idd nog maar 1x in de week. Mijn buik is ook enorm opgezet, en zeker na wat eten.

Dit is dus ook precies wat ik heb. ook echt heel moeilijk naar de wc kunnen. En als ik moet zie ik er als een berg tegen op, het doet zooooooon pijn.

ben al even niet meer geweest, bewust, want ik wordt helemaal zenuwachtig al ik weer lees als het bij iemand is fout gegaan! We hebben nog geen echo gehad, ik verlies ook helemaal geen bloed en ben flink misselijk dus het zou allemaal wel goed zitten dan toch?? weet alleen dat ik bij de zwangerschap van Julian niet zo onzeker ben geweest.

Ik eet trouwens ook weinig, hou niks binnen en niks smaakt me meer! tja niks aan te doen.

nog 2 nachtjes slapen voor ons.. of zou het weer wakker liggen worden!!.. ik pieker echt enorm! hoop zo dat het goed zit, we hebben namelijk besloten, mocht dit toch niet goed zijn,gaan we niet verder en krijgt ons zoontje geen brusje meer. we staan er samen achter... ook al hebben we nog zowiezo 2 betaalde pogingen. mocht het gewoon goed zijn, wat ik stiekem wel verwacht, dan kunnen we alles een beetje afsluiten van het ziekenhuis. ahoewel ik wel in het ziekenhuis moet bevallen ivm medicijn gebruik.

nou dit was het eerst even, ga even op de bank, met een kop koffie.

liefss

Desiree

Geplaatst

Ja armanda nog steeds ziek baal er heel erg van, maar goed het zij zo.

Dees spannend joh maak je niet druk je echo zal super zijn :):):)

Geplaatst

armanda schnitsel en sla was goed aardappeltjes minder want manlief had er geen zout op gedaan haha die ziel kan ook niet koken/bakken

Geplaatst

Haha Sandra toch lief dat ie 't probeert toch?

Dees klinkt goed hoor. Maar ik snap je zenuwen.

Nog even geduld en je weet het.

Wel heftig he, zo'n beslissing nemen. Wij zeiden ook dat dit de laatste x was. Maar dit is ook al onze vijfde icsi. Nooit gedacht dat we nog zwanger zouden worden.

Maar t is zo! En bij jou ook! Even volhouden... Xx

Geplaatst

Ik herken een hoop van jullie,

Obstipatie heb ik ook nu al last van,ik zal de gewelde abrikozen eens proberen.

Dit kan geen maanden zo door gaan, dan wordt het een wekelijkse bevalling denk ik.

Moe, moe en nog eens moe, vanochtend om 9 uur opgestaan en om 10 uur zo moe, maar weer terug naar bed gegaan, nog twee uurtjes erbij gepakt....

En ik kan ook mijn eten niet meer zien. Normaal ben ik gek op asperges, nu kan ik die dingen niet meer zien...

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ben even een paar daagjes niet geweest om te schrijven. Heb wel af en toe meegelezen en gelezen dat JESSIE een mooie echo had. JIPPIE en gefeliciteerd. Nu wel lekker gaan genieten hoor.

Andere JESSI een miskraam heeft gekregen. Veel sterkte toegewenst.

Er veel mensen last hebben van obstipatie. Sterkte daarmee. Tips heb ik helaas niet voor jullie. Hier gaat het namelijk juist als een trein met de ontlasting.

Er ook heel veel zijn die erg moe en misselijk zijn. Jullie ook heel veel sterkte, want je zo moe en misselijk voelen is niet leuk.

En verder schiet me even niets te binnen. (Lekker die zwangere hersens van me ahum)

Hier gaat alles weer de goede kant op. Ben eindelijk de moeheid kwijt en heb dan ook erg veel gedaan de afgelopen dagen en hopelijk is komende week mijn huisje weer helemaal spic en span. De misselijkheid is ook bijna weg, alleen het kokhalzen blijft (Dat had ik de vorige zwangerschap ook en dat houdt jammer genoeg pas op als de kleine er is, maar goed ik heb ervaring in er mee omgaan).

Donderdag belde de verloskundige. Ze had de bloeduitslagen binnen en alles was goed, alleen mijn suiker was 0,1 te hoog (6,2 i.p.v. 6,1) Ik moest vrijdag nuchter prikken om te kijken hoe de suiker dan is. Gedaan en omdat het allemaal zo lang duurde daar heb ik de uitslagen nog niet gehoord. Hopelijk morgen en als ze goed is dan hoef ik me daar geen zorgen om te maken. Was trouwens ook niet een hele handige actie van mezelf om een uur na het ontbijt met zoetigheid suiker te laten prikken. Misschien een klein tipje voor jullie om minimaal 2 uur niets gegeten te hebben als je bloed gaat prikken.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Minimaal 2 uur??

Haha dat kan echt niet hoor, moet echt elk uur wat eten anders loop ook ik kokhalsend rond ;-)

Hmm even bedenken hoe ik dat tegen dit tyd kan doen. Vroeg afspreken dan maar

Geplaatst

Dees, ik herken jou onzekerheid heel erg. Vreselijk is dat. Hoe druk je jezelf kunt maken. En ik vind het af en toe ook weleens moeilijk om hier te komen lezen. Bang voor slecht nieuws van de meiden. En dat trok ik me dan ook erg aan.

Maar nog een paar dagen en dan heb je hopelijk wat meer zekerheid. Nog even doorbijten meid. En probeer vast te houden aan de positieve verhalen hier.

Mij hielp het om mijn gevoelens op de schrijven in een schriftje wat ik van mijn man gekregen had.

Veel succes.

Geplaatst

SANDRA, veel succes en plezier bij de echo straks.

ARMANDA, ik zag er ook heel erg tegenop om nuchter te moeten hoor, want dan word ik ook juist misselijk, maar gelukkig viel het mee. Had wel mijn zakje met 2 boterhammen met kaas meegenomen en die gelijk gegeten na het bloed geven. Je mag trouwens wel water en thee zonder suiker drinken, dus dat zou kunnen helpen.

HOERA, verloskundige heeft gebeld en mijn suiker was nuchter 4,8 dus helemaal prima.

Geplaatst

Kyra helemaal top meid.

Iemand tips tegen misselijkheid? Krijg amper wat binnen heb ook geen kracht meer voel mij heel eeg moe. De ha gebeld ze gasn na 12 uur bellen hoop dat ze iets hebben :(:(:(

Geplaatst

Sandra: veel succes vandaag, en veel plezier!!

Kyra: mooie score voor de suiker, joepieeeee!!

Kelebek: oooow meid, weet wat je doormaakr. Hoever ben je nu? Heb je al emesafene zetpillen geprobeerd? Ik neem elke avond rond 22:00 uur 1 zetpil, en de volgende morgen om half 7 maakt mijn man me wakker, ik neem een paar slokken thee, en doe de 2e zetpil erin. Altijd om vaste tijden, zodat de emesafene spiegel in je bloed hoog blijft. Ben je de hele dag misselijk? Of alleen 's morgens? Ik ben 's morgens misselijk tot rond een uur of 20:00 uur in de avond. Maar ik ben nu elf weken zwanger, en heb nu 2 goede dagen gehad. HCG stijgt nu ook niet meer, maar begint te dalen. Ik heb het gevoel dat ik me daardoor beter voel.

Een slokje cola wilde bij mij helpen. Of fruit eten, peertjes, appels, aardbeien, meloen. En elke keer iets in je maag hebben, zodra mijn maag leeg is, ga ik kokhalzen. Ik hoop dat jij je snel beter voelt, zooooo waardeloos dit, I know! Maar hou vol, na 11 weken wordt het wel wat beter omdat je HCG daalt.

Geplaatst

Hey hope nee die zetpillen ken ik niet is dat op dr recept??

Zodra mijn maag beetje leeg word begint het, het is nu de hele dag door. Nu 7 weken, nou dat word dan nog 3 weken doorbijten :(:(

Geplaatst

Kelebek, die emesafene zetpillen is inderdaad op recept. Speciaal voor misselijkheid in zwangerschap. Bij een werkt het prima, zoals bij mij, en bij de ander wat minder. misschien de moeite waard om het te proberen. Ja, ik weet hoe het voelt dat doorbijten....probeer wat afleiding te zoeken, wil soms ook wel helpen. Ik ga nu maar weer even achter de Wii. Verstand op nul, heerlijk!

Geplaatst

het weer is hier dikke schijt maar mijn dag kan niet meer stuk

hebben net een goede echo gehad in het ziekenhuis

liep wel bijna een uur uit, moest daarna urine inleveren voor kweek en bloedprikken

vruchtje liep volgens de gyn goed op schema( hij kon niet meten) alles zag er volgens hem en ons goed uit

knipperend hartje gezien

handjes en voetjes spartelen al

over 3 weken nieuwe echo zit dan op de 12 weken grens

dan word er wel goed gemeten ed want het app van vandaag was niet goed

moet 15 juni nog een keer naar de gyn voor alle uitslagen van het bloed en echo en daarna als alles goed is terug naar de verloskundige

heb maar niet gezegd dat ik daar al geweest was

iedereen een fijne dag verder hier zal het ondanks het slechte weer en kou prima lukken

lekker met een dekentje en dikke sokken op de bank dagdromen

Geplaatst

Sandraa helemaal top meid geniet ervan.zal ik zeggen :):)

Ok hope als ze bellen zal ik her vragem ze hebben nog steeds niet gebeld

Geplaatst

kelebek

ik heb vandaag ook gewoon gevraagd om een recept van emesafene, hier werd niet moeilijk over gedaan

mocht zelf kiezen uit pilletjes of zetpillen

heb zetpillen want bij hevig braken spuug je het pilletje er ook weer direkt uit

bij mijn vorige zwangerschap hielp emesafene niet of niet voldoende

ik hoop nu wel mag zonodig 3 daags maar neem nu eerst alleen wanneer het niet anders kan

Geplaatst

hoi lieve meiden allemaal!!

hier gaat t wat beter, ik hoor 30 mei weer hoe we verder gaan met de behandelingen.....

ik zag dat lieke zara caroline moor en jessi vreselijk pech hebben gehad, ik wil jullie veel sterkte wensen

sorry dat ik er zolang niet was, had er echt geen zin in,

ik lees mooie berichten meiden keep up the good work!!!

knuff

Geplaatst

ik hoop het ook voor je!! Toi toi toi

Sandra, super dat je een hartje zag kloppen! Wel vervelend dat het apparaat niet goed was zeg! Maar, het zag er iig goed uit!

Kent iemand dit:

Een strak, gespannen gevoel in je onderbuik? Trekt soms door naar je lies of vagina? Het is niet echt baarmoederkramp, en helemaal geen menstruatiekramp. Ik heb ook geen bloedverlies, gelukkig nog nooit gehad in de afgelopen weken, (ik klop het gelijk af). Het is echt een strak, gespannen gevoel, heb het sinds vandaag. Zouden dat banden kunnen zijn ofzo??

Enne, misselijkheid is over, nu giga last van maagzuur.....pfffff....lang leve de antagel, alleen mijn slokdarm doet nu zeer, brand helemaal.....Achja!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden