Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even een klein berichtje van mijn kant om te laten weten dat alles hier nog goed gaat. Voel me niet zo lekker (verkouden aan het worden) en heb het erg druk, vandaar mijn afwezigheid. Hopelijk heb ik vanaf morgenavond weer wat meer tijd om hier te komen schrijven.

Ik wil wel alle dames met mooie echo's van harte feliciteren.

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt voor de antwoorden meiden.

Grappig dat je het soms ook gewoon niet zo goed meer weet he. En dat iedereen zo uniek is, zelfs per zwangerschap verschilt het !

Dees, er doen al meerderen MvM.

Kelebek is dus net begonnen. Elke en ik al wat langer. Weet niet of anderen t doen. Ervaringen? Tja het is gewoon tof om dit voor andere vrouwen te doen. Maar het valt me soms wel zwaar. Ik kokhals de hele dag al zo snel sinds een week, en al helemaal als ik een toilet inloop. Het in die fles gieten is voor mij nog net te doen, met mn neus dicht, haha. Maar dat heb ik er wel voor over ;-)

Succes iig! Hou ons op de hoogte!

Kyra, niet ziek worden he?!

Ik ben zoooo moe de hele dag. Moet eerlijk zeggen dat ik echt in een waas leef. Op mn werk haast niets gedaan. Dus ik ga naar bed. Sleep well , xx

Geplaatst

dees van harte met je goede echo

die bakken van mvm stinken echt daarom houd ik zo lang mogelijk mijn adem in en als ik echt kotsmisselijk ben laat ik mijn man dit doen

heb ook het idee dat die emesafene zetpillen weer niks doen

word er wel duizelig en suf van, maar moet gewoon met de auto naar het werk, dit lukt dan nog wel

ben nog veel misselijk en braken, hopelijk niet 9 maand zoals bij Amy

kelebek je mag tot 13 weken niet te heet baderen dus niet warmer dan lichaamstempratuur , weet niet hoe warm het water is bij thermen

jessie zoals ik als heb getypt ik rij gewoon auto met zetpillen, je moet natuurlijk wel eerst afwachten hoe jij er op reageert

dit verschilt natuurlijk per persoon

kyra beterschap

zo ga nu op bed heb late dienst gehad

wou nog ff snel bijlezen

Geplaatst

Armanda succes met je echo vandaag

jeetje vandaag alweer 8 weken, nog 4 weken voor de 12 weken :)

ben vandaag toch niet gaan werken, mijn verkoudheid lijkt weer terug te komen, ik snap het niet meer hoor. Niets helpt, hoop dat het niet de hele zwangerschap zo doorgaat. En dat het een tijdelijk iets is.

Ga weer liggen op de bank, het regent hier en het is koud bahhhhh

Geplaatst

Kelebek, je weerstand is nu ook een stuk lager als anders. Dus dan heb je snel een verkoudheid te pakken.

Sandara: ik denk dat je iemand anders bedoelt met dat auto rijden, want ik ben niks misselijk en slik niks.

Dees, ik doe ook mee met mvm sinds 2 weken.

Dank je voor het antwoord op de thermaalbaden, weet niet meer wie dat zei. Kan ik zaterdag lekker gaan genieten.

Geplaatst

Ik zal even wat leuks laten zien.

Jantje is nu 8,2 weken en 1,6 cm groot ;-)

[ATTACH=CONFIG]1407[/ATTACH]

Ik dacht even dat ie een beetje klein was. Maar de dokter zegt dat het prima gemiddeld is.

Geplaatst

ARMANDA, gefeliciteerd met je mooie echo. Leuk hè om te zien dat het al echt een minimensje is. Om je vraag over zere borsten te beantwoorden. Bij mijn andere zwangerschappen werd het idd na 10/12 weken minder en nu eigenlijk ook wel. Nog even doorbijten dus. Wel bleef het wat gevoelig, maar niet meer zo als de afgelopen weken.

HOPE, wauw al verder als je zelf gedacht had. Lekker hoor en wat mij betreft mag je hier gewoon blijven schrijven. Gezellig. En heerlijk dat je ineens geen kwaaltjes meer hebt hè? Nu lekker gaan genieten van je zwangere buik, hopelijk zonder al te veel pijn van de cystes, want dit is echt de leukste periode van de zwangerschap. (Bijna) Geen kwaaltjes meer en ook nog geen waggelende loop door de dikke buik.

YOLANDE, de tuin is bijna af. Nog 1 kantje te gaan, hopelijk dit weekend. Wilde het eigenlijk deze week doen, maar ja het weer... Heel veel plezier gewenst met de trouwerij van je broertje en geniet van de Ardennen.

DEES, ach jee zo misselijk. Ik hoop dat de pillen toch snel hun werk gaan doen. Hier was ik de tweede en deze zwangerschap ook misselijk, terwijl ik bij de allereerste zwangerschap nergens last van had, behalve moe zijn. Misschien komt het wel omdat je lichaam de hormonen beter herkent ofzo.

KELEBEK, fijn dat je meedoet met MvM. Stom is het hè dat je sommige dingen van de vorige zwangerschap helemaal niet meer zo goed herinnerd. Ik heb daar soms ook last van, maar andere dingen herken ik wel weer gelijk.

SANDRA, hè getsie meid, wat vervelend dat de pillen niet echt willen werken voor je. Ik duim voor je dat je idd niet de hele zwangerschap misselijk bent.

POEZEBEEST, hoe is het met jouw misselijkheid? En hoe gaat het verder met je?

JESSIE, hoe is het nu met je? Geen bloed meer gezien? En natuurlijk gefeliciteerd met jullie kamertje. Shoppen voor de baby is echt megaleuk.

FRANCIS, hoe is het met jou?

Bedankt voor de beterschap wensen. Jammer genoeg is de verkoudheid aan het doorzetten, maar daar kom ik wel weer overheen.

Ik ben zo blij, want de moeheid begint eindelijk minder te worden. Ik heb zelfs mijn huis helemaal gesopt en dat was al een paar weekjes geleden dat alles helemaal netjes was.

Verder een drukke week gehad, want zoonlief is op dit moment een enorme DWARSE kleuter. Pffff, en dat in combinatie met mijn niet al te lange lontje en een papa die in Japan zat voor zijn werk, was niet altijd even leuk deze week. Hij is gewoon doodop en toe aan vakantie. Ik hou hem dan ook morgen maar een extra dagje thuis en hopelijk komt hij dan wat bij. Het slapen gaat vanavond ook al niet geweldig, dus zat ik net met twee hele vermoeide kinderen beneden, want ze werden wakker van elkaars gehuil. Nu maar hopen dat ze lekker gaan doorslapen tot morgenochtend.

Geplaatst

Hoi kyra dus ik kan straks bij jou terecht voor tips voor dwarse kleuters? al kan ik me nu nog niet voorstellen dat hij dwars gaat worden maar dat is vast ijdele hoop!

Sterkte met de kindjes en je verkoudheid meid.

Groetjes

noor

Geplaatst

jaaa! vandaag komt er iemand van moeders voor moeders. kan ik eindelijk wat terug doen. 2 jaar geleden kon het niet omdat ze niet in de regio werkten maar ze staan te springen om urine.. hahaha!

dus vanmiddag even weer een testje doen, nou dat zit wel goed. ben flink aan de cola en dat helpt tegen de misselijkheid, ik hou helemaal niet van cola maar nu laat ik me het best smaken.(die boeren van cola komen vanuit me tenen, en dat haalt de misselijkheid weg niet smakelijk maar doe het natuurlijk niet waar anderen bij zijn. behalve dan mijn man hahaha en die denkt als ze zich maar lekker voelt)

ben nog wel onzeker trouwens.. wat als het toch nog wel fout gaat enz enz. mijn man zegt het zit goed dat heb je zelf kunnen zien maar tja..als ik zo hier wat lees, dan kan het allemaal alsnog fout gaan en ik heb al 2 miskramen gehad..bah bah moet er niet aan denken. hoop dat die eerste 3 maand snel voorbij zijn.

nou k ga julian even aankleden, die loopt nog in zijn slaapzak rond, hij was 10 uur wakker.. heerlijk!

liefss

Geplaatst

Goedemorgen iedereen!

Hoe is t ermee?

Ik heb mn eerste zwangermeegroei BH gekocht! Pff alles knelde en dag en nacht pijn. Maar hier toch wel blij mee.

Heb ook een jurkje bij prenatal gekocht. De prijzen vallen er echt wel mee. Maar sereieus, om daar tussen de bolle buiken rond te lopen is echt unreal. Alsof ik daar helemaal nog niet thuis hoor. Gek hoor!

Wat gaat iedereen doen vndg? T wordt zo'n mooie dag!

Ik ga vanavond aan twee paar vrienden tijdens de bbq vertellen dat ik een baby in mijn buik heb. Zo'n zin in!

Zij hbbn al twee en vier kinderen! En nu ik :-D

Geplaatst

Hoi,

ik heb gisteren een kinderzitje gekocht en ga vandaag lekker fietsen met de kleine man. Geweldig!! Heb er nu al zin in.

Oh ja kleine tip, mocht een van jullie heel toevallig toe zijn aan een nieuwe fiets, vergeet dan niet om naareen moederfiets te kijken of in elk geval een fiets met lage instap. Wel zo makkelijk als jullie kleine straks 9 maanden is en jullie ook kunnen gaan fietsen met een kleintje voorop!

leuheuk....!!!!!

Fijne dag!!

noor

Geplaatst

Wat leuk Armanda!! Altijd leuk om tegen mensen te mogen vertellen dat je zwanger bent.

Ik voel me echt totaal niet zwanger, stom he? Ik heb geen buik, geen pijnlijk borsten, niet misselijk. Ik wordt alleen niet ongi, dat is het enge waar ik het aan merk! Mijn man en moeder merken het wel zeggen ze. Ze zeggen dat ik behoorlijk fel reageer... Dat deed ik bij de zwangerschap van mijn dochter ook. Die arme vent van me, want ik kan echt heel fel reageren om niets... Hij neemt het maar voor lief :-D Hij weet da het tijdelijk is, hahaha.

Goede tip Noor! In januari mag ik weer mee doen aan het fietsplan op het werk :-D

Vandaag met dit mooie weer sta ik van 13 uur tot ? op de tennisbaan. De laatste keer was toen ik 5 weken zwanger was, das alweer 4 weken geleden en toen kreeg ik bloedverlies, dus vind het best wel spannend. Ik ga er wel optimaal van genieten, nu ik het nog kan. Over een paar maanden kan ik niet meer tennissen...

Nou dames, geniet van het mooie weer vandaag!!

Liefs Elke

Geplaatst

heej noor..

ja ik heb ook een mama fiets, via internet besteld, en ook echt goedkoop want ik wilde persee een fiets met terug traprem. en Julian geniet ervan.. die gilt, we zingen liedjes en als we stoppen wordt ie boos hahaha..

nou ik ga het gras maaien, is wel weer een keer nodig helaas, ik zei net tegen me man, kunnen we geen kunst gras nemen hahaha!

liefsss

Geplaatst

Dees weet je nog waar je m besteld hebt en welk merk? want ik heb t zitje nu op n gewone fiets want dacht altijd dat t onzin was zo n moederfiets (vroeger bestond dat ook niet niet toch) maar omdat de zitjes nu groter zijn pas ik bijna niet tussen het stuur/zitje als ik wil opstappen. en ik ben wel een stevige deerne maar geen molenpaard hoor haha. en mijn knieen komen erctegen aan als ik fiets. ook zo n dubbele standaard en lage instap is handig. mijn stiefie wil mijn fiets wel dan koop ik miss een mamafiets. maar bij halfords verkopen ze ook alleen een mamastuur voor een paar tientjes dus ik twijfel nog. Jeetje wat een problemen heb je aan je hoofd als moeder hihi

groetjes

noor

Geplaatst

Ik baal vandaag.

Ik zou met een vriendin naar het thermaalbad gaan. Om 14.00u hadden we afgesproken. Krijg ik vanochtend bericht van haar dat haar man nachtdienst heeft gedraaid en dus nog moet slapen of ik laten kan namelijk om 16.00. Dit zodat hij dan om hun kinderen kan passen. Toen ik haar belde zat ze wel in de auto om ergens ver weg een wandelwagen voor haar kleintje te halen. Ze had haar kinderen niet bij zich, en daar heeft ze dan wel een oppas voor? Mijn zin was al helemaal over en maar gezegd dat we wel een andere datum prikken.

Pfff. ik heb me toch een dikke bovenbuik ( vetrollen). Zou dit met de zwangerschap te maken kunnen hebben of heb ik gewoon teveel gesnoept de laatste tijd? Ik ben ook gestopt met sporten, dat zal er ook wel mee te maken hebben. Het kan toch niet al van de zwangerschap zijn? Dan zou mijn onderbuik toch dikker moeten worden? Ik weet het niet, dit is mijn eerste zwangerschap.

Geplaatst

Jessie wat balen zeg! Je had je er juist al op verheugd! Ga maar lkkr wat anders leuks doen voor de afleiding.

Ik heb trouwens ook van die vetrollen Jessie. Zouden ze straks wel mooi rond een geheel worden? Hope so!

Elke ben je lkkr aan t tennissen? Alles goed gegaan met je buik en geen bloedverlies? Rustig aan hoor. Maar dat doe je wel. Niemand gaat natuurlijk onnodig risico lopen. Zeker wij ivfmoeders niet ;-)

Dees is de tuin weer in orde? Heb je een elektr grasmaaier? Die van ons niet, echt zo'n oude schroef, ik laat t mooi mn man doen. Maaaar heb wel de heg flink gesnoeid. Moest ook gebeuren.

Net vast de pasta gekookt voor de koude tonijn rucola salade. Zin in de bbq with my friends!

Geplaatst

mmm klinkt lekker Armanda. Mag ik bij je komen aanschuiven? haha.

Nee hoor, ik ga vanavond lekker met mijn mannetje naar het pannekoekenhuis. We waren gisteren 6 jaar bij elkaar en dat mag gevierd worden vind ik.

Zijn die vetrollen bij jou ook flinker geworden sinds dat je zwanger bent?

Geplaatst

jessie mijn buik is ook opgezet en dan ook de bovenbuik

dit zijn vooral nog opgezette darmen, mijn onderbuik is gewoon nog plat

dees ik woon ook in een gat en moet de mvm emmers zelf weg brengen naar een ander dorp

moest dit vorig jaar ook zo doen

ach het is voor 10 weekjes en voor een goed doel

en die fiets van jou

ga ook ff googlen want heb nog een oude opoe fiets waar je haast op het stuur zit

er past voor ook geen zitje op had al een goedkoop zitje gekocht bij de wibra maar deze past niet, de duurdere trouwens ook niet omdat het frame stang bij een opoe

fiets rond loopt ipv recht

zou dus alleen achterop een zitje kunnen hebben

en dan volgend jaar maar 1 kind kunnen mee nemen dat gebeurt dus niet he

wij zijn vandaag naar babypark geweest

hebben een leuk kamertje gezien maar nog niet besteld

gaan nog ff rondkijken mss nog ff in groningen kijken

hebben wel 2 autostoeltjes gekocht

deze waren nu in de aanbieding en Amy zal er zo in passen denk ik

verder gaat het zijn gangetje hier

zo nu en dan heel misselijk wel een paar keer per dag maar trekt gelukkig ook weer zo weg

hoop dat het nu wat afzakt want als het goed is zit ik nu op de hcg piek volgens het boek van mvm

morgen gaan we mijn oom en tante vertellen dat er een kleintje bij komt

kijken hoe ze reageren

ze zijn ook dol op Amy

zelf zien ze hun eigen kleinkinderen nooit

nou stop weer ben lekker tv aan het kijken de jongens tegen de meisjes

groetjes

Geplaatst

Dames ff snel vraagje, heb last van een spierpijn net boven mijn rechterkant van mijn billetje :):)

Wanneer ik te lang sta begin ik er last van te krijgen, kent iemand dit ook? Weet iemand of je er iets tegen kan doen? Zit nu met een kruik dan word de pijn minder

Geplaatst

Armanda,

Ik heb heerlijk getennist. Eerst heel voorzichtig, maar toch daarna me helemaal gegeven. Heb de eerste wedstrijd verloren, maar de 2de gewonnen! Ik ben blij met mezelf :-D

Sandra,

Ben je bij babypark in Veldhoven geweest? Mijn man is daar ook geweest met mijn schoonouders en onze dochter. Miss heb je ze wel gezien :-D

Liefs Elke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden