Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ook van mij heel veel sterkte Armanda. Ik hoop dat de uitslag meevalt.

Gefeliciteerd met de 12 weken grens voor diegenen die het al bereikt hebben! Het is en blijft spannend nietwaar.

liefs,

Ellen

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

thanks meiden, wat veel en lieve reacties.

ik weet pas meer over een week helaas, tot die tijd is het gissen en aanzien en afwachten.

ik wil er gewoon nog niet over nadenken dat mijn pa er misschien niet is als jantje geboren wordt?!

misschien is het goed te opereren of behandelen... we zullen zien.

wat wél leuk is, is dat ik vanochtend spontaan door de VK gebeld werd: 2 VK's zijn een echo-opleiding aan het doen en moesten nog goede foto's hebben om in te leveren.

of ik het erg zou vinden om mee te werken... NEE, natuurlijk vind ik dat niet erg! Ik heb dus vanmiddag een extra echo gehad. Ik zag Jantje lekker spartelen, draaien, zwaaien, hihi, echt weer super leuk om te zien. De foto's zijn niet echt goed, maar ja, dat is ook minder belangrijk. Voor mij dan, want die VK's baalden wel dat ie niet op z'n zij ging liggen voor de foto.

Ik heb gelijk nog even gevraagd wat ik toch moet doen want ik heb steeds hoofdpijn en angst dat het weer omslaat naar migraine.

Ze gaven aan dat ik gerust 2 para's tegelijk mag nemen. Alleen niet te vaak, en dan daarna gewoon steeds 1. Gelukkig, want ik deed dat al een keer dat ik er 2 tegelijk nam, en dat hielp toen wel maar durfde ik niet meer.

Hope, bedankt nog voor je complimentje, vond ik leuk om te lezen!

Meiden die over de 12 weken heen zijn... heerlijk! Goed joh, congrats!

Wij vertellen het nu ook rond. Zeker nu we net weer zo'n goede echo hadden. Jantje is nu 3,6 cm, alles er op en er aan.

Na morgen weet de familie het van beide kanten.

Fijne dagen en nogmaals bedankt voor alle bemoedigingen!

x Armanda

Geplaatst

Armanda : ik lees net je rot bericht.. heel veel sterkte.. Ik dacht ook dat ik geen migraine zou krijgen. wel dus, behoorlijk ook nog.. niet weg te krijgen. normaal neem ik een zetpil paracetamol 1000mg maar nu neem ik 1 paracetamol per keer! moest vandaag naar een verjaardag en zag alleen maar flitsen, dus even daar op de bank gezeten. nu lekker thuis en zo maar even lekker rustig liggen en mijn koude stick op mijn hoofd, homeopathisch en dat gaat hopelijk wel helpen. Ook constant het gevoel ongesteld te worden heel vreemd maar denk dat maar dat het me groeiende baarmoeder is!

Hoe is het verder met de dames?

liefss

Geplaatst

hope

het kamertje is besteld bij babypark hoogeveen kamertje molino? geloof ik hihi

de foto geef ik met vaderdag, hij is errug mooi geworden, maar wel groot

armanda

wat een rotnieuws

hoop dat er nog iets aan te doen is

mijn vader is 7 jaar en 2 dagen geleden overleden aan longkanker met uitzaaiingen

weet dus hoe moeilijk die periode is helaas

veel sterkte

heb vandaag de 12 weken grens bereikt

maandag de echo en als die ook prima is schreeuw ik het van de daken

moet ook wel want mijn buik groeit al behoorlijk

mijn broeken passen allemaal nog prima maar mijn buik steekt erg door mijn t-shirt dat het moeilijk is om te verbergen

bij amy ben ik ook alleen maar op mijn buik gegroeid in totaal toen maar 5 kilo

was 'slank'met een skippybal voor mijn lijf hihi

op het laatst kon ik mijn normale broeken nog dicht

zelfs toen amy ingedaald was

verder niks te melden ga lekker optijd op bed en moet het weekend werken helaas

Geplaatst

Kyra, wat ontzettend leuk, moest echt lachen om je 'plop' verhaal. Lijkt me geweldig om mee te maken.

Sandra wat verschrikkelijk dat je geen vader meer hebt door die kloteziekte!! Ik hoop zo dat dat er bij ons nog niet van komt... Maar mijn pa heeft zoveel pijn, echt erg, ik vrees t ergste.

Dees, ook steeds migraine? Ik heb t nu alweer! De VIJFDE x in twee weken. Daarvoor had ik t helemaal niet meer en nu bijna elke dag. Ik mag vd VK twee para tegelijk nemen. Dus net gedaan, ik lig te hopen dat t please over mag gaan. Wat een kutziekte toch, migraine. Ik had zo gehoopt er 9 maanden vrij van te zijn. Niet dus. :-(

Moet eerlijk zeggen dat ik ook wel heel veel aan mijn hoofd heb.

- de zwangerschap en t rond vertellen is super leuk! De kwaaltjes neem ik voor lief.

- we zijn met pleegzorg bezig en dat kost natuurlijk ook energie.

- ondertussen heb ik ruzie met mijn schoonma omdat ze zich overal mee bemoeid en ik dat zat ben.

- mijn moeder heeft een burn out. Wel moeilijk om goed mee om te gaan, ze is er in deze periode niet echt voor me maar ik meer voor haar.

- en nu heeft mijn pa een zeer ernstige ziekte en zitten we nog in onzekerheid!

- ondertussen fulltime baan, een vol sociaal leven, etc.

Zo kan ik nog wel doorgaan. Maar met weinig energie en misselijkheid die de hele dag duurt, is dit eigenlijk te veel denk ik. Maar ja, what can I do...

Als mijn kop zo niet meer uit elkaar spat, gaan we varen in de Biesbosch met vrienden.

Hope so!

Sorry voor mijn geklaag

Heb t echt even zwaar nu

Geplaatst

Hallo dames, ff snel een berichtje. Gisteren was de echo super, de kleine loopt helemaal op schema 10+1 wk. En onze spruit is nu 2.7 cm. Soo liefff, gisteren was ook onze laatste controle bij de ivf mag over twee weken naar de verloskundige. helemaal top.

Dames zal morgen nog alles doorlezen, wij zijn nu aan het logeren bij mijn ouders manlief is een weekje nawr turkije voor werk. Op de telefoon is het onhandig en heb geen zin im de laptop te pakken. Iedereen nog een fijn weekend

Geplaatst

Pffff lieve Armanda. jij hebt nu idd heeeeeel veel op je bordje zeg. Ik heb in zo'n zelfde soort situatie gezeten, nu niet meer en gaat het goed. Lieverd, ik raad je aan om toch zoveel mogelijk aan jezelf en je kindje te denken. De kwaaltjes, yep die horen erbij. maar bijv dat jij nu meer je moeder opvangt dan zij voor jou er is, is echt een zware klus, I know...Je schiet er zelf zo weinig mee op, meer verdriet, tenminste, zo heb ik het ervaren. Pffff en de zorg van je vader....ook dat weet ik. Mijn schoonvader is in april voor de 2e keer aan blaaskanker geopereerd...Ik duim zo voor je dat het er toch nog gunstig uitziet. Probeer wel een beetje te genieten van de kleine dingetjes om je heen, en je kindje wat in je groeit. Migraine is echt shit, maar het is niet zo verwonderlijk dat je het nu zoveel achter elkaar hebt. Je lichaam en koppie maken overuren. En het lijkt te zeggen: tot hier en niet verder. Luister goed naar je zelf, als jij iets van rust vind, doet jouw kindje het ook. Ik hoop dat het afzakt, en dat je een heerlijke dag hebt. varen in de Biesbos is superleuk! Heb ik ook eens gedaan, gekanoot, of hoe schrijf je dat, hahahaha!

Kelebek, yeaaah altijd fijn o'n goede echo! Hoe gaat het met de misselijkheid?

Vanaaf krijgen we onze ouders op visite en de tweeling van mijn zwager, Echte schatjes van 3,5 jr oud! Ik sta alleen een paar uur in de keuken te bakken en te braden, pfffff en met dit mooie weer. Had beter een andere dag kunnen uitzoeken, achja!

Fijne dag iedereen!!

Geplaatst

Armanda: Je zult toch echt ook aan jezelf moeten gaan denken. Jezelf en die kleine in je buik.

Maar ja ik ken het, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Ik heb dinsdag de 12 weken echo. Best spannend weer. Kijk er wel weer een beetje tegenop.

Geplaatst

Heej meiden,

Wat een spanning hier week voor de 12 weken echo's! Sandra en Jessie, succes!

Ik heb gisteren een fantastische dag gehad. We zijn met de tenniscompetitie kampioen geworden!! Joehoe. Een lekker BBQ nadien, was erg gezellig. Dochter lief was uit logeren bij opa en oma. Rond een uurtje of 12 zijn we naar huis gegaan. Ik was inmiddels zó verkouden geworden... Bah bah...

We hebben nog ff samen de hondjes uitgelaten en ik ben toen naar bed gegaan. Ik kon maar niet in slaap komen, mijn hoofd zit zo vol met snot wat er niet uit komt (sorry voor de details). Ik heb ieder uur voorbij zien komen, niet grappig.

Ben vandaag niets waard geweest. Ik heb 's-middag ook nog ff geprobeerd te slapen, maar meer dan een half uur kreeg ik niet voor elkaar... :-(

Voel me zo belabberd, wordt gek van mezelf... Vind me vandaag echt zielig, kan niets hebben en begin te janken om niets (heerlijk die hormonen).

Sorry voor mijn klaagzang, maar ik moest het ff kwijt.

Fijne avond nog dames!

Liefs Elke

Geplaatst

Sandra en Jessie, veel succes en plezier met de 12 weken echo!

Heeft iedereen een goed weekend gehad? Afgelopen zaterdag hadden we 6 eters gehad. Ik heb zo'n 5 uur in de keuken gestaan. En aan het eind kon ik niet meer lopen vd pijn in mijn bekken. Ook zak ik steeds door mijn linkerbeen omdat er iets klem komt te zitten links onder in mijn rug, au!! Woensdag naar vk, is effe vragen hoe of wat.

We hebben ook de bloeduitslagen van de nekplooimeting gehad: voor de trisomie 13 en 18 hebben we een kans op 1: 5000. Dat is perfekt! Want hoger kan niet! Kans is mini mini minimaal. Die trisomie 13 en 18 is de kans op Syndroom van Edwards en syndroom van Patau. En dan de kans op syndroom van down is 1:2200!! Dus ook dat is super! Want alles op of onder de 200 is een verhoogde kans. Wij zijn opgelucht! Yeaahh!!

Verder heb ik niet veel te melden. Het gaat okay hier, zolang ik maar heeeeel rustig aan doe!

Iedereen een fijne dag vandaag of werkse!!

Geplaatst

PS, even een vraagje: hoeveel kilo zijn jullie tot nu toe aangekomen? Ik andehalve kilo. Ik weet niet zo goed of dit goed is. Want mijn buik is echt heel dik, het lijk alsof ik 20 weken zwanger ben. Mensen denken ook dat ik al een heel eind ben. Dat is zo ongelooflijk irritant!! Ik snoep niets, eet gezond. Chocolade en snoepjes en kaasbroodjes e.d moet ik niets van weten. Juist fruit enz. Ik hoop niet dat ik met 30 weken als een 10-tonner eruit zie, schaam me nu al.....

Sorry moest even klagen

Geplaatst

*breek ff in bij de buren*

Hope; 1.5 Kg. is normaal hoor. Bij 17 weken is het gemiddelde wat je gegroeid ben zo'n 2,5 tot 5 Kg. dus jouw 1,5 is volgens mij geen probleem.

En als je bij ons November Topic de foto's bekijkt (inmiddels al weer n aantal blz. terug) zie je dat wij ook al aardige buikjes hebben....

Ik krijg ook heel veel reacties, zeker omdat het een eerste zwangerschap is, dat k al zo'n buik heb!! Meid, wees er lekker trots op, nix om je voor te

schamen hoor!! Bij mij zag je t vanaf 9 weken al dat ik zwanger was....eerst had ik ook ff zoiets van 'shit, is dit wel normaal' maar nu niet meer...

Er bestaat best een kans dat je strax vanaf n week of 20 veel minder 'snel' doorgroei, en je dan een gewone, gemiddelde buik hebt!!

Geniet er gewoon maar lekker van!!

Mijn vriendin net zo, zag je t ook heel snel, t/m 20 weken best n hele buik (voor het aantal weken zwanger) en daarna gewoon normaal!!

Bij m'n andere vriendin zag je (nu met de 2de ook weer) pas na 20 weken dat ze zwanger was, dat vond ze ook helemaal niet leuk!!

*breek weer uit*

Geplaatst

Hope, wat een geweldige uitslag zeg! Dat lucht vast op.

En over die kilo's, ik heb er al 3,5 kg bij zitten, en ik zit minder ver in de zwangerschap dan jou!

Ik eet niet veel snoep ofzo, maar ik eet wel de hele dag door vanwege de misselijkheid. En niet alleen maar fruit, nee ook wel ontbijtkoek, eierkoek, een marsje, crackers, etc.

En ik poep nog altijd haast niet, ondanks de Laxo en de actimel en vezels die ik eet. Ach ja, de darmen zijn vaak sowieso al opgezet bij een zwangerschap, en al helemaal als je obstipatie hebt. Dus ja! Ik heb een dikke dikke buik, loop al rond met een elastiekje om mijn bovenste knoop, en ik probeer 't nog steeds te verbergen. Maar de meeste mensen weten het nu wel, en donderdag vertel ik het op mijn werk. Daarna kan ik gaan winkelen en positiekleding gaan kopen! En strakke t-shirtjes zijn dan ook niet zo erg meer omdat je mijn buik dan best mag zien, ookal is ie niet alleen dik door de baby, maar vooral door de darmen. Ik had ook liever dat dit anders was, maar goed, ben al lang blij dat alles zo goed gaat!

Elke, leuk he, zo'n goeie afsluiter met tennis!

Kelebek, hoe is het met jou nu? Fijn dat je spruitje goed gegroeid is joh!!

Noor, leuk je hier nog zo nu en dan te zien. Gaat ie nog goed verder?

Andere meiden die ik nu even vergeten ben, talk 2 u soon, xx Armanda

Sandra en Jessie... ik kom morgen even checken hoe jullie echo's zijn gegaan morgen!

Geplaatst

hope ik ben tot nu toe 1 kilo gegroeid heb wel al een behoorlijke buik

de vorige keer was dit ook zo

maar ben toen in totaal maar 5 kilo gegroeid maar had wel een buik als een skippybal

gefeliciteerd met je goede test uitslagen, wij gaan geen testen doen

jessie veel succes en plezier morgen met je echo spannend hoor

hier vanmorgen een fantastische echo gehad

alles ziet er goed uit geen zichtbare afwijkingen

de echo was ook hardstikke duidelijk heb gefilmd en een paar foto's gemaakt

volgens de echo ben ik 13 december uitgerekend dus 3 dagen eerder dan ik dacht

dus morgen 13 weken zwanger

amy liep ook steeds voor op schema en is uiteindelijk 4 dagen te laat geboren

toen de echo begon dacht ik meteen dat er iets tussen de beentjes zat maar de echoscopist zei dat je er nog niks van kon zeggen

dat zowel meisjes als jongens eerst een uitstulping tussen de beentjes hebben

maar aan de echo te zien vond ik het gewoon echt op een jongentje lijken terwijl mijn gevoel steeds zegt dat het een meisje is

over 8/9 weken krijgen we daar antwoord op

nu eerst genieten verder van deze echo en lekker fantaseren

vanavond lekker last van opvliegende hormonen

was zo ontzettend kwaad op mijn man

hij was aan het opruimen wat echt wel nodig was maar ik vond dat hij te veel weg gooide

ik zei tegen heb ga je morgen naars de vuilnisbak aan de straat staan kunnen ze jou ook zo mee nemen

nu kan ik wel om mijn domme uitspraak lachen en weet ik dat ik niet zo boos had moeten zijn

ga lekker op tijd slapen want heb weer een drukke werkweek

volgende week lekker vakantie

Geplaatst

nou is mijn tekst weg kan ik weer opnieuw beginnen,

Armanda, wens je heel veel sterkte meid, zal voor jullie bidden, alles komt goed kop op

Kyra van dat plopje heb ik ook gevoeld, maar dacht dat zijn wel de darmen, maar het was rechts onderin mijn buik echt raar was het denk niet dat daar darmen zitten hehehehehe

Hope dat van dat pijn naar je bil heb ik dus ook, met name als ik te lang sta en te veel doe, dit had ik de laatste mnaanden van mijn eerste zwangerschap nu is het eerder begonnen :(:(:( baal er wel van dat het nu al is, kan echt niet lang meer iets doen en dat frustreerd mij heel erg

voor diegene met positieve berichten met hun testen proficiat dames, en dames die de 12 weken hebben behaald ook helemaal van harte op naar de 20 weken dan maar he :):):)

Ff kijken naar het lijste wat er komende tijd gaat gebeuren

Zelf heb ik nog steeds een verstopte neus, de spray die ik heb gekregen helpt wel dan kan ik weer adem halen, maar die mag je niet langer dan een week achter elkaar gebruiken en dat is vanaf morgen al, weet niet wat ik een week ga doen voor ik het weer mag gebruiken :( met de misselijkheid gaat het beter, in de ochtend heb ik vrselijke maagkrampen vooral als ik een glaasje water drink nou dan kan je mij wegdragen, probeer gelijk wat te eten daarna.

Maar ik klaag niet hoor hehehehehe het hoort er allemaal bij :):)

Geplaatst

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Kyra: 31 maart, derde kindje

Karin, 5 april, eerste kindje

Francis: Bloedtest 6 april, tweede kindje, eerste kindje is doodgeboren

Sandra: 6 april, 2e kindje

Poezebeest: 8 april, 1e kindje

Jessie: 10 april, eerste kindje

Elke: 18 april, 2de kindje

Armanda: 22 april, 1e kindje

Kelebek: 22 april, 2e kindje

Dees: 25 april, 2de kindje

Tweede echo:

Sandra: 6 juni

Derde echo:

Kelebek: 15 juni, 12 weken echo, eerste keer bij verloskundige

Dees: 20 juni nekplooimeting

Datum 12 weken grens:

Sandra: 3 juni

Jessie: 3 juni

Elke: 10 juni

Armanda: 14 juni -> 15 juni 4e echo

Kelebek: 16 juni

Dees: 18 juni

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Francis: 3 juni en een hele hoop daarna....

Hope: 8 juni: controle bij verloskundige. 16 juni: afspraak gyn ivm cystes linkereierstok

Yolande:

Elke: 15 juni (2e x bij de vk)

Dees: 20 juni: nekplooimeting, + contole verloskundige.

Kyra: 29 juni (3e x bij de vk) + 01 augustus 20 weken echo

Uitgerekend op:

Hope: 27 november

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december

Karin: 10 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Jessie: 16 december

Sandra: 16 december

Elke: 23 december

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december

Dees: 31 december

Geplaatst

Dank jullie wel voor de reacties, ook tweetie! Ik geloof dat ik gisteren een off day had. Jij ook al kwaad op je man Sandra? Ik ook , hahaha! Ik was gisterenmorgen met mijn verkeerde been uit bed gestapt, en 's avonds met mijn verkeerde been weer ingestapt. Vandaag gaat het weer goed. Morgen naar de vk, pffff toch weer zenuwachtig.

Toen ik gisteren het nieuws lzag, werd ik zooooo kwaad over de bezuinigingen in de kinderopvang!!! Terwijl op hetzelfde moment miljoenen euro's richting Griekenland en Portugal gaan! Grrrrrrrrr!! Kon me gisteren ook helemaal druk maken, ik moet echt 3 dagen in de week werken want anders redden we het niet alleen op mijn man zijn salaris...We willen ook graag wat sparen om nog op vakantie te kunnen. Vraag me af of kinderbijslag ook wordt geschrapt?!

Hoe gaat het verder met iedereen? Nog vakantieplannen? Volgens mij zitten Armanda en Kyra in in Zuid Frankrijk. ALs wij de 20 weken echo hebben gehad, halverwege juni, gaan we kijken wat we doen. Als alles goed is gaan we even weg. Ik wil wel heeeeel graag een weekje ertussen uit. Will see!

Geplaatst

Jaja, ik heb het gedaan na heeeeeeel erg lang twijfelen!! Ik heb een angelsound doppler met dubbele headset en 250 cc gel gekocht voor 34,95. Als het goed is, komt het morgen binnen. Pfff spannend, hoop dat ik het hartje kan horen, wat als....

En......ik ga me morgen opgeven voor zwangerschapsyoga. Het zijn 9 lessen incl 2x een partnerles. Dit wordt er allemaal gedaan:

het verloop van de zwangerschap, met handige tips

- de verschillende fases van de bevalling

- de ademhalingstechnieken tijdens het opvangen van de weeën

- de perstechniek

- omgaan met pijn, angst en/of onzekerheid tijdens de bevalling

- verschillende bevallingshoudingen

- omgaan met ongemakken en eventuele complicaties

Ik ben benieuwd!

Ciao!

Geplaatst
Zwanger getest op:

Tweede echo:

Derde echo:

Datum 12 weken grens:

Hope: 8 juni: controle bij verloskundige. 16 juni: afspraak gyn ivm cystes linkereierstok

Yolande:

Sandra: 15 juni afspraak gyn.

Sandra: 26 juli 20 weken echo

Uitgerekend op:

Sandra: 13 december

Dees: 31 december

zo lijstje weer aangepast mijn uitgerekende datum is veranderd

Geplaatst

Lieve meiden, denk nog veel aan jullie. Probeer zo veel mogelijk mee te lezen maar soms is het te pijnlijk.

Ben jullie dus echt nog niet vergeten maar vind het moeilijk om hier te posten/lezen.

Geplaatst

Zara: wat lief dat je nog steeds meeleeft met ons. Ik kan me heel goed voorstellen dat onze verhalen soms erg pijnlijk voor jou zijn.

Hope: Ik heb gisteravond pas het hartslagje kunnen horen met de anglesound. De dagen ervoor kon ik niks horen alleen mijn eigen hartslag.

Ik heb hem sinds zaterdag. Dus als je niet meteen iets hoort raak dan niet in paniek.

Vandaag de echo gehad. Alles is goed. Yes. Ben zo blij. Het spruitje was zeer beweeglijk en liet zich zeer moeilijk meten. Dan lag die op zijn buik, dan op zijn zij enz.

De verloskundige bleef zeggen, jeetje wat een eigenwijsje. Ze heeft dus ook maar moeilijk de totale lengte kunnen meten, maar wat ze zo kon zitten zat het op ong. 6.6 cm. Alles zag er super uit. Het lijkt na de meting dat ik misschien een paar dagen eerder ben uitgeteld maar ze blijft het toch op 16 dec. houden vanwege de punctiedatum. De placenta zit ook achter dus daardoor kan het zijn dat ik het duidelijker ga voelen bewegen. Ik heb ook een klein vleesboompje. De verloskundige gaat met de gyneacoloog overleggen hoe ze hiermee om moeten gaan.

Geplaatst

Hoi Hoi,

Zit eigenlijk op het randje van December of Januari,

Zwanger getest op:

Diaan39:24 april, derde kindje

Tweede echo:

Diaan 39:17 Juni combinatie test.

Derde echo:

Datum 12 weken grens:

Diaan 39: 17 juni

Yolande:

Sandra: 15 juni afspraak gyn.

Sandra: 26 juli 20 weken echo

Uitgerekend op:

Sandra: 13 december

Dees: 31 decembermaar ik zal me hier ook maar bij zetten :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden