Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen dames (alweer bijna middag!),

Hoe is het met alle mama's en as mama's? Het is eindelijk weer een beetje fatsoenlijk weer! Gelukkig, want het dorp is hier open en wil toch ff het huis uit.

Heb vannacht weer eens de hele nacht geslapen! Maar ben toch nog moe, hahaha.

Heb eigenlijk niet zoveel te melden...

Liefs Elke

Geplaatst

Hier alles goed hoor.

Ben mn mini lekker aan het borstvoeden. Gaat super en is ook lekker gezellig, soort van. Haha

Vandaag soort nabespreking van paps ziektebed en begrafenis met mn ma en broertje en zus en aanhang. Goed om te doen, best heftig en emo, dat wel.

Iedereen is nog beneden en ik ben boven even aan het voeden. Heb in Sera's kamertje een heerlijke grote feuteuil staan en een stereootje met mooie muziek.

Ik plaats binnenkort effe wat pics van haar kamer.

Kan niet via iphone, moet ik weer s een x via mn laptop inloggen.

Nou lunch tijd. Fijne dag meiden.

Geplaatst

Kelebek, van harte gefeliciteerd met de geboort van jullie meisje.

Geniet van elkaar, en neem de tijd voor je herstel meid.

Sandra, leuke foto's zeg. Wat een dotje.

Nanne is gisteren naar huis gekomen. Ze is gisteren wel rustig geweest en vandaag ook.

Maar wij hebben het idee dat er iets met haar nekje aan de hand is.

Ik heb gelezen over het kiss syndroom en ze heeft veel kenmerken daarvan zoals veel krijssen uren achter elkaar, een voorkeurshouding met het hoofd, overstrekken van zichzelf, reflux braken, en ook de oorzaak past bij haar zoals een verkeerde ligging in de baarmoeder, keizersnede en een snelle bevalling.

Een ostheopaat kan dat behandelen dus morgen even bellen. Het is door de artsen niet een erkend syndroom, maar alleen door therapeuten.

Armanda fijn dat het bv zo fijn gaat.

Veel succes vandaag met de nabespreking. Zal inderdaad nog wel veel losmaken als je er met z'n allen op terug kijkt. Ik heb veel respect voor je met hoe je er allemaal mee omgaat.

Geplaatst

Heel veel sterkte vandaag Armanda. Het zal een emo dagje voor je worden...

Jessie, wat fijn dat Nanne weer thuis is!! En een stukje rustiger is. Ik heb zelf nog nooit gehoord van her kiss syndroom. Ga je dit laten onderzoeken?

Liefs Elke

Geplaatst

Hee meiden!

Armanda: geniet lekker van je bijzondere momenten met sera! Zal zeker een emotionele dag worden vandaag voor jullie. Wie zijn er allemaal bij? Leuk een foto van jullie babykamer! Na de geboorte zal ik de onze ook plaatsen.

Elke: fijn een hele nacht geslapen! Zaligheid!

Jessie: nanne weer heerlijk thuis! Toevallig gister nog met vriendinnen over ostheopaat gehad. Dit werkt zo vaak zo goed! Heel goed dat jullie erheen gaan. Zo heb je in het standaard medisch circuit vast kunnen stellen dat zij niets hebben kunnen vinden en kun je met gerust hart verder bij ostheopaat.

Hier alles goed, wel echt heel slecht geslapen. Van 1.00 tot na 5.00 klaarwakker... Denk dat ik echt oefenweeen had. Harde buiken, beetje pijnlijk, rug deed ook wat pijn en slapen lukte gewoon absoluut niet. Niet zozeer door die harde buiken, maar was gewoon klaarwakker.

We hebben goede vrienden op bezoek, erg gezellig zij vliegen vanmiddag terug naar nl. Zij zijn nu even een uur wandelen en ik zit in de kroeg met kopje thee, beter :-)

Vanavond weer naar hotel met manlief, we komen woensdag terug en vanaf dan hoeft hij ook niet meer weg. Fijn gevoel!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hoi iedereen!

Kelebek en Sandra van harte meiden!!! Lekker genieten en Kelebek, neem je rust en dat je maar snel hersteld van de ks.

Jessie, goed plan om naar de osteopaat te gaan! Zou je heel goed kunnen helpen!

Armanda, hoe gaat het nu tussen jou en jouw man? Hopelijk is het al wat opgeklaard. Wat een veranderingen allemaal he? En veel sterkte vandaag.

Alle mammie's, hopelijk gaat alles goed met jullie!

En alle mammie's to be, succes met de laatste loodjes meiden, bijnaaaaaaaaaaaaaaa is hij/zij er!!!!!!!

Ik heb zo nu en dan wel wat gelezen. Maar echt geen puf gehad om te reageren. Sorry....

De afgelopen 2 weken waren een emotionele rollecoaster. Wij hebben niet kunnen genieten van de kraamtijd door de traumatische bevalling. Afgelopen donderdag hadden we een gesprek gehad met de gyn en supervisor. Het was een heel heel heel fijn gesprek. Deze 2 personen waren trouwens pas zondagmiddag na 16:30 uur aanwezig, dus zij hebben de laatste 4 uur meegemaakt en hebben ook de juiste beslissingen genomen. Ze hebben absoluut erkend dat de vk's 'van de dagdienst grove fouten hebben gemaakt. En ook het feit dat er nooit een gyn of supervisor overdag bij ons is geweest om met mij te overleggen. Want eigenlijk hadden ze al overdag rond 13:00 uur de beslissing moeten nemen dat het een keizersnee moest worden. Ik was veel te uitgeput, en alle pijnmedicatie hielp niet! Ze hebben absoluut erkend dat de dagdienst mij onnodig hebben laten lijden. De supervisor waar wij het gepsrek mee hadden gehad was degene die de electrode was vergeten. Hij vond het zooooo erg, hij zat echt met zijn handen in het haar en had duizend keer zijn excuses aangeboden. Beide mannen hebben met afgrijzen naar mijn verhaal geluisterd en ook zij hadden de tranen in hun ogen. Wat wij heel verbazingwekkend vonden! Na ons gesprek hebben zij een gesprek met de chef de clinique en hoofd verpleging. Op 28 december hebben we een telefoninsch consult met de supervisor. Vanaf nu blijf ik namelijk onder zijn nacontroles. Op 28 december mogen wij beslissen of wij nog een nabespreking willen met chef de clinique, hoofdverpleging en supervisor. Oja, de mensen van de dagdienst tijdens mijn bevalling worden op het matje geroepen. Op 23 januari heb ik nog 1 laatste nacontrole en gaat Desley ook mee. Verder hebben ze expliciet gevraagd of wij asjeblieft niet de media wilden opzoeken. Dusss...het wordt allemaal zeer zeer hoog opgenomen.

Helaas heb ik nog wel een baarmoederonsteking opgelopen, maar dat gaat nu ook beter. Wat ik wel heel vervelend vind is dat ik nog steeds melk lek. Vind het erg confronterend omdat ze dat in het zh hebben verpest. Verder moet alles zo nog een plekje geven. Ik verafschuw ook mijn lichaam. Van de 12 kilo ben ik wel 9,5 kilo al kwijt. Maar mijn buik is nog zooooo slap, en hangt wat over die wond heen. En mijn borsten zijn niet zo heel stevig meer. En tja, die striemen he. Al moet ik wel zeggen dat het al stukke minder is geworden. En dat in 2 weken tijd. Meiden die een ks hebben gehad, hebben julli ook zo'n slappe huid wat over die wond wat heen hangt?

In de afgelopen 2 weken heb ik 2 momenten gehad richting postnatale depressie terwijl ik altijd zo positief ben ingesteld! Ik en depressief? Dat komt niet in mijn woordenboek voor, maar toch is het me bijna overkomen. Gelukkig heb ik een fantastische man en lieve familie en een super kraamverzorgster en vk hier in de buurt gehad die mij er hebben uitgetrokken!

Met Desley gaat het supergoed. Ons geluk is dat hij zo'n makkelijk kindje is! Hij heeft 6 voedingen per dag. Wij slapen per nacht zo'n 7 uur!! Alleen de afgelopen 2 dagen waren wat minder omdat hij niet in slaap kon komen. Maar we zijn erachter gekomen dat hij teveel prikkels had, hij sliep nl beneden. Nu zijn we heel consequent: schone pamper, voeden, 30 minuten spelen, en dan naar boven slapen. Het wekt heeeeel goed. Hij is ook zo mooi en 'gaaf'. Iedereen die hem ziet, zegt dat ook, geweldig!! Morgen komt voor de 1e keer het consultatiebureau. Ben benieuwd. Oja, zijn gehoortest was helemaal prima! Mijn man heeft nog 8 dagen vrij. Hopelijk kunnen we deze as 8 dagen wel lekker genieten. Ik zal trouwens een foto van Desley plaatsen.

Ik wil iedereen hele hele fijne feestdagen toewensen, en dat jullie allemaal maar lekker mogen genieten. Armanda, voor jou zal het heel dubbel zijn waarschijnlijk, maar jouw pappa is bij jullie! En dat we allemaal knallend 2012 in gaan, met heel veel geluk, liefde en goede gezondheid!

xx Hope

Geplaatst

Hope

Wat fijn van je te horen! Logisch dat je je even terug trok. Maar het forum is t zelfde niet zonder jou.

Wat goed dat je je verhaal hebt kunnen vertellen en dat er serieus naar je geluisterd wordt. Lieve meis, na zo'n zware zwangerschap ook nog zo'n helbevalling.

Wel goed dat nabespreken een optie blijft.

En over dat depri zijn, niet dat ik me vergelijk met jou, maar heb toch ook behoorlijk wat meegemaakt. Ik had door alles ook soms flinke tranen. Er werd ook wel kraamtranen gezegd. Vergeet niet dat je naast je trauma ook gewoon hormonen en onwijse moeheid hebt.

Over de buik na een ks: het is voor mij 5,5 wkn geleden en ondanks dat ik nog maar 6 kg van de 18 hoef (ik ben niet aan t lijnen, ik eet chips, toastjes, chocola, alles) heb ik best nog een buik. Pas voorlopig nog niet mijn eigen kleding. Nog geen slappe huid want buik zit er dus nog maar had nooit zo'n dikke buik vd zwangerschap. Jouw buik was natuurlijk giga. Ik heb gewoon nog een brje vet wat ik altijd al had, ziet er nu heel stom uit. Dus totaal anders dan jou maar ook ik walg van mijn buik en lichaam. Borsten ook heel slap. Baal ik ook van. Daar heb ik wel hele lichte striemen op.

Nanne weer thuis. Gelukkig!

Hopelijk kan de therapeut nog wat doen of groeit ze er snel overheen.

Wij gaan dins met Sera naart zhs voor controle.

Nabespreking pa ging goed. Ben weinig emo. Raar vind ik dat. Ivfsh , alleen ons gezin en pa's beste vrienen waren er bij. Allen missen hem zo!

Jij weer lekker in de kroeg, lekker weer! Nog lekker zwemmen straks?

Elke, nog steeds een goede dag?

Dees, hoe gaatt?

Poezebeest, nog zo heerlijk aan t genieten?

Yolande, blijven jullie ook steeds binnen met dit weer?

Jij ook nog elke middag slaapjes?

Nou ik ga weer voeden. Mevrouw meldt zich!

Geplaatst

over de buik. Ik was 35 kg afgevallen voor de behandelingen. tijdens de icsi's ben ik door de hormonen 10 kg bijgekomen en tijdens de zwangerschap 26 kg. Na de bevalling was ik 16 kg kwijt. Maar ik moet er nu dus nog zeker 25 kg kwijtraken.

Hier baal ik enorm van, maar van de andere kant, ik heb een baby gekregen, en het is me toch zo waard allemaal.

Mijn buik hangt ook heel erg, maar ik ga er over een half jaar of zo weer tegenaan om af te vallen. Heel langzaam aan wil ik ook weer gaan beginnen met sporten. Eerst bij ons op zolder met de crosstrainer, en als ik al iets kwijt ben ga ik weer naar de sportschool voor Zumba en XCO. Ik moet er veel aan doen om een beetje kwijt te raken. Wordt dus een hele strijd maar het is me eerder gelukt en dat moet me nu ook weer gaan lukken. En als ik naar Nanne kijk is het ineens allemaal niet zo erg meer. Ik zou echt alles voor haar over hebben gehad.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3110[/ATTACH]

Onze Desley, hier 13 dagen oud! Zoooooo trots zijn we!!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3111[/ATTACH]

Hier is Desley een paar minuten oud! Ik had hem net vast, net de eerste aanraking. Hij keek hier zo diep in mijn ogen, en ook zo wijs! Het gevoel, het was gelijk een enorm moedergevoel, zo'n intense liefde voor hem, wauw.....

Geplaatst

Hope, wat een prachtig kereltje heb je op de wereld gezet. Wat een mooie blik in z'n ogen toen hij net geboren was.

Geniet van je gezinnetje, ik hoop dat je zelf snel hersteld.

Geplaatst

Het kamertje is sinds vandaag echt klaar! Mijn man heeft van de openhaardpijp een boom gemaakt.

En hij heeft de uiltjes die we ook op het geboortekaartje hebben gebruikt met muurstickers opgeplakt, en heeft blaadjes geschilderd.

Cute he?! Ik ben totaal niet crea. Die man van mij wel.

En ja, het gaat inderdaad weer beter tussen ons ondertussen hoor! pfff gelukkig.

[ATTACH=CONFIG]3113[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]3114[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]3115[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]3116[/ATTACH]

Geplaatst

Ja meiden, ik zit weer 's op mijn laptop, haha, nog meer foto's!

Nu van mijn kleine mini, Sera! Nu 5,5 weken oud, ik vermoed ongeveer 46 cm groot en ong. 2720 kg.

Die grote stoel gebruik ik om te voeden. Super relaxed.

[ATTACH=CONFIG]3117[/ATTACH]

S

[ATTACH=CONFIG]3119[/ATTACH]

Hier heeft ze voor het eerst een jurkje aan... als je dat kan zien op deze giant chair! haha [ATTACH=CONFIG]3118[/ATTACH]

Geplaatst

@ Hope: wat een knap kereltje zeg. En wat kijkt hij lief met z`n oogjes! Lekker genieten van je zoontje zou ik zeggen.

Wat fijn dat er serieus naar je geluisterd is in het ziekenhuis.

Geplaatst

wat kijkt Desley wijs..! mooi mannetje hoor.. (ik kan ook bijna niet meer wachten!!)

en Armanda: wat een mooi kamertje, en een mooi meisje, klein maar fijn.. ze is nu net zo groot als julian was bij zijn geboorte. (38 wk) wel fijn zon grote stoel alleen wij hebben daar in het kamertje van onze kleine man geen ruimte, in het kamertje van Julian zou het makkelijk gaan maar we voeden gewoon op bed en ik geef (helaas) geen borstvoedig)

Hier rustig dagje, even uurtje bij me ouders geweest, en heb eindelijk de kap van de kinderwagen bak van het zitje gekregen en op de reiswieg kunnen zetten. was nogal een gedoe. De reiswieg was nieuw en het zitje hebben we altijd gebruikt voor julian dus daar moest eerst de kap vanaf.. (stokke) dus nu is echt alles klaar!!

nu wel wat krampen en rugpijn.. morgen weer vk, ben benieuwd hoe het nu met de bloeddruk is.. ben wel erg nerveus aan het worden.

Elke, hoe is het.. nog rustig?

Liefs

Desiree

Geplaatst

Oh meiden wat een heerlijk kinderen!!! Echt super leuke foto's!! Heerlijk om dat zo te zien.

Ik kan niet wachten om ook een paar mooie foto's van "Harrie" te posten :D

Hier is nog alles rustig. Vanmiddag ff naar het dorp hier geweest, op de fiets nog wel! Was wel vermoeiend, maar wel lekker om er weer ff tussenuit te zijn :)

Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat "Harrie" pas met de kerst komt (26ste), alles wat hij eerder komt (kan natuurlijk ook nog later!!) is mooi meegenomen. We zien het wel. Ben het nog steeds beu hoor, hahaha

Ik krijg dagelijks smsjes en berichtjes op FaceBook met de vraag of ik nog niet aan de gang ben... Ik had vandaag niets gepost op FB en mensen krijgen meteen de kriebels, hahaha.

Liefs Elke

Geplaatst

Haha ja Elke

Fb kan ook onwijs irri zijn

Toen ik in zhs lag, had ik expres niets over mn gezondheid enzo op fb gezet, maar dan doen mensen het wel voor je!

Op den duur moest ik gewoon wel er op zetten dat Sera geboren was, want ik wou wel zelf degene zijn die het nws vertelde! ;-)

Geplaatst

Elke, je erbij neerleggen kan nog wel eens voor verrassingen zorgen! You go girl!! Hopelijk heeft Harrie gauw zin om z'n warme holletje te verlaten voor de grote, wijde, koude wereld!!!

Geplaatst

Goedemorgen, hier nog steeds ziek... Nu aan t voeden en ff spieken of er al nieuws is...

Armanda, ik ga ook weinig naar buiten met dit rotweer, wel naar andere plekken zoals een rookvrij kroegje waar we even gezellig lunchen met Thijs in de wagen of op visite maar buiten wandelen doen we niet nu.

Ik heb tot nu toe nog nooit gekolfd, ga ik binnenkort eens proberen.

Hope, meid wat een vreselijk verhaal van de bevallING!!!

Goed dat je een nagesprek hebt gehad hoor!! En lief kereltje heb je!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden