Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Hope! Wat een horror bevalling!! Ik heb het ook met tranen in mijn ogen gelezen.

Hoe hebben ze je toch zo laten lijden!?!?

Ik kan me goed voorstellen dat je (jullie!!) een trauma hebt opgelopen! En je hebt me niet bang gemaakt hoor ;-D

Ga maar lekker genieten van jullie kleine man.

Liefs Elke

Geplaatst
Hey jessie

Goed dat je t zegt. En natuurlijk heb je ook voor een deel gelijk. Maar mijn man heeft al die dingen die jij noemt niet ondergaan. Bij hem was t gelijk al duidelijk waar t aan lag.

Daar kan hij ook niks aan doen. Maar ik heb wel wat begrip en waardering nodig, en dat is precies wat ik mis nu.

Sandra, jij ook al. Nou dat t dit x maar beter mag gaan dan he.

Ik moet snel weg dus ik hou t kort.

nee joh hardstikke blij nu met mijn mannetje

Geplaatst

hope

wat een bevalling zeg

ga je het ziekenhuis nog aanklagen oid

dit vind ik niet meer normaal hoor mag gerust iets tegenover staan

en zou er nooit meer naar toe willen dan maar verder reizen toch

Geplaatst

oo Hope toch, wat een drama zeg. Ik snapte het al die tijd al niet dat ze je zo lang lieten lopen, met zo een moeilijke zwangerschap. Ik zou idd een klacht indienen, dit kan toch niet, stelletje amateurs lijkt het wel.

Maar alles terzijde, geniet van je desley en de rst komt nog wel. Aan alle andere dames die het moeilijk hebben thuis met man, heel veel sterkte het is voor beide kanten natuurlijk heel erg moeilijk en mannen hebben natuurlijk wat meer probleem om hun gevoelens te uiten.

OVer paar maanden is alles achter de rug en dan kunnen jullie lachen om deze dingen :"):):):):):):).

Hier gaat het nog goed, mag niet klagen, wel een druk weekend achter de rug. Gisteren 2 nieuwe babies bewonderd jongen en meisje echt leuk, moet toch wennen hoor aan het vasthouden van zo een kleine :):):). Voor mij is het 7,5 jaar geleden, dat ik een kleine van 3 kilo vasthield :):):):).

Net heb ik ff de keukenkasten nog schoongemaakt hahaha, manlief weer boos natuurlijk, want had smiddag harde buiken. Maar moest dit ook nog doen :):).

Geplaatst

oghh ya, ff een vraagje: ik verlies nu elke avond veel meer witte afscheiding, laatste week alleen in de avond. Weet iemand of dit misschien stukjes van de slijmprop kan zijn? Of is het gewoon

afscheiding????

Geplaatst

HOPE, meis wat een verhaal!!!!!! Wat een horrorbevalling heb jij gehad zeg. Ik wil je een hele dikke knuffel geven en hopelijk kun je deze bevalling in de toekomst een plekje geven. Geniet intussen wel van je mooie manneke.

Liefs van Kyra

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik wilde jullie laten dat wij gisteravond om 20.57 de trotse ouders zijn geworden van een prachtige zoon. Hij weegt 4.240 gram en is ongeveer 52 cm lang.

De bevalling ging in de turbostrand. We moesten 's morgens komen en daar werd ik gegeld. Dit gaf wat harde buiken en iets meer verweking van de baarmoedermond en om 14.30 of zo kreeg ik de tweede keer gel. Dit gaf wat meer harde buiken en wat meer ontsluiting (van 2 naar 4 cm). Om 20.00 uur werd ik getoucheerd en het aantal cm's was hetzelfde gebleven, maar ons manneke was eindelijk ingedaald, dus werden de vliezen gebroken. Binnen 5 minuten had ik de eerste goede wee te pakken en rond 20.30 wilde ik wel even naar de wc, omdat ik dacht dat ik nog even moest ontlasten. De Vk kwam binnen en zei dat ze dacht dat ik al beginnende persdrang had!!!! Ik wist niet wat ik hoorde, maar ze had gelijk en na even wat persweeën weg te hebben gezucht mocht ik meepersen en werd binnen een paar minuten was hij daar dan helemaal gezond en wel en dat binnen een uur. Ik was wel even van de leg van de snelheid van alles, maar wauw, wat is het weer genieten.

Liefs van Kyra

Geplaatst

KYRA!!!

Wat fijn voor je! Hij is er uit! ;-) en hoe!

Wat een tegenstelling tot Hope's verhaal. Wat kan t toch anders gaan he. Nou geniet ervan Kyra.

Ben trouwens wel benieuwd naar de naam. Misschien via een PB?

Truste!

Geplaatst

Kyra; proficiat met je zoon! Het klinkt als een snelle maar fijne bevalling. Geniet er van samen!

Hope; wat een monsterbevalling heb jij ondergaan. Kan me voorstellen dat je daar een trauma van hebt overgehouden. Hoop dat je het tzt een plekje kunt geven.

Sterkte voor alle meiden die in afwachting zijn op hun kleintje, de laatste loodjes!

Ook sterkte voor de meiden met relatieperikelen, dat is niet fijn en ik hoop dat julie snel weer de goede kant op kunnen. Hier een super lieve en zorgzame man & papa. Moet er wel aan wennen dat we minder tijd voor elkaar hebben en 's avonds super moe zijn. Kijk wel al uit naar ons eerste uitstapje zonder baby, weer even man & vrouw en geen papa & mama.

Hier gaat het allemaal goed, nog wat zoekende naar mijn eigen weg rondom alle voedingen, maar gaat steeds beter. Afgelopen vrijdag en zaterdag voor het eerst op pad geweest. We hadden geen kind aan hem, zo lekker makkelijk. Hoop dat het zo blijft! Deze week op controle bij de kinderarts, ben heel benieuwd, vorige week op het cb geen bijzonderheden, goed gegroeid, dus verwacht nu ook weinig bijzonders.

Geplaatst

Leuk he, poezebeest!

Lekker op pad en dan ook nog zo lief.

Wij moeten nog een paar wkn wachten voor we naar buiten gaan.

Fijn dat alles goed is bij het cb. Heb je dat ook al weer een x meegemaakt.

Maandag komen ze voor t eerst bij ons thuis.

Ben benieuwd.

Al die instanties en bureaus, tis allemaal geregeld in NL.

Geplaatst

kyra

van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon

ben benieuwd naar de naam en een foto natuurlijk hihi

veel geluk samen en lekker genieten

volgens het lijstje ben ik de volgende, nou kom maar op

denk dat het misschien wel eens kan gaan kloppen

vrijdag dus al bij de gyn. 2cm ontsluiting

vanaf zaterdag stukjes slijm, word steeds meer

vanaf vanacht rond 1 uur gerommel in de buik en moet ontzettend vaak poepen

sorry voor de details

heb nog geen weeen maar de onrust in de buik blijft

als er niks gebeurt moet ik morgen weer voor controle, toevallig belde net de vk uit haar zelf om nog een afspraak in te plannen

o ja en mijn dochtertje van bijna 1 was vanacht erg onrustig

stond steeds in haar ledikantje te roepen van dedi (baby)

wel een uur lang

zal ze een voor gevoel hebben????

kelebek weet niet of het bij jou afscheiding of slijmprop is

ziet er bij iedereen verschillend uit

bij mij is het slijm bij iedere afveeg/ plasbeurt

en taaislijm, ziet er wat slierterig geel/groenig uit (net snot)

weer zo'n vies detail

vorig jaar zat er flink wat bloed in de slijmprop nu niet

Geplaatst

Nou kom maar op Sandra, jouw buurt :):):). Het kan heel goed zijn dat ze een voorgevoel heeft.

Jah, ik weet het ook niet, we wachten het maar af :)

Geplaatst

Lieve Kyra,

Super gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!! Ik zou ok graag zijn naam willen weten :D

Fijn dat je een super vlotte bevalling hebt gehad.

Ga maar lekker genieten met zijn 3e :D

Liefs Elke

Geplaatst

Uitgerekend op:

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Elke: 21 december, 2e kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Kelebek: 29 december, 2e kindje en we krijgen een tweede Meisje

Diaan39: 30 december, 3e kindje Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON!

IVFS: 7 januari, 1e kindje,verrassing

GEBOREN!!!!!!

Armanda, mama van SERA :girl: op 09 november 2011

Poezebeest, mama van J. :boy: op 10 november 2011

Jessie, mama van NANNE :girl: op 13 november 2011

Yolande, mama van THIJS :boy: op 18 november 2011

Francis, mama van C.ATOO D.OORTJE :girl: op 24 november 2011

Karin, mama van een zoon :boy: op 04 december 2011

Hope, mama van DESLEY :boy: op 05 december 2011

Kyra, mama van een zoon :boy: op 11 december 2011

Geplaatst

Bedankt allemaal voor de felicitaties. Het is echt een schatje, zo lief en klein weer en sprekend zijn broer en zus. Die vinden het trouwens ook helemaal geweldig en willen de hele tijd kijken, kusjes geven en handje vasthouden. Wat een rijkdom allemaal.

Oh ja, als je de eerste letters van de volgende namen neemt is dat zijn naam.

Karel Ypsilon Leo Anton Nico Oscar

Zijn tweede naam is Michael, vernoemd naar Michael Jackson, waar ik een grote fan van ben.

Geplaatst

8 bevallingen zijn geweest, nog 6 te gaan!

Sandra, Elke, its your turn!

Maar ja, dat zegt niks, haha. Net zoals ik de laatste moest zijn en Hope de eerste.

Kyra dat is een bijzondere naam! Leuk!

Wat cute dat je twee kids t zo leuk vinden. Enjoy!

Geplaatst

kyra was een byzondere maar leuke naam

die hoor je hier niet

mijn onrust in de buik is afgenomen maar in het hoofd toegenomen haha

wanneer zou het nu beginnen???

Geplaatst

Kyra van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.. mooie naam!

hier gaat niet al te best.. vandaag op controle.. zit er helemaal doorheen,de buiken die steeds hard worden, moe, hoofdpijn misselijk, en als ik ga lopen voelt het alsof ik messteken krijg van onderen..

Ze wilden me in het ziekenhuis laten slapen om bij te komen maar daar heb ik voor bedankt, ze willen pas bij 39 wk inleiden, tenzij het spontaan eerder komt natuurlijk.. daar hoop ik dan echt van harte op!! Ik heb slaappillen mee gekregen en moet donderdag weer komen, weer bloedprikken, urine,ctg, bloeddruk,.. pfff..

nou sandra klinkt spannend hoor!!

liefss

Desiree

Geplaatst

Dees, dat ze jou nog niet hebben opgenomen.

Ik werd gelijk opgenomen met hoge bloeddruk, ondanks dat mn bloed en urine steeds goed waren.

Het zou nl een zwangerschapsvergiftiging kunnen worden en dat risico wilden ze niet lopen.

Maar bij jou is t misschien anders?

Alleen heb jij ook nog s pijn.

Ik hoop toch voor je dat het kindje eerder komt.

Echt naar dat je zelfs bij lopen pijn hebt.

Zet m op meis!

Geplaatst

Kolven kolven kolven

Het lijkt wel t enige wat ik doe de hele dag

Woens komt het CB. Dan ga ik overleggen hoe ik dit anders kan doen. Sera is nu bijna vijf weken. Misschien dat ik doorga met bv geven tot twee maanden ofzo. Tenzij ze 'nepmelk' niet goed verdraagt.

Geplaatst

Heej Armanda,

Ik wil ff reageren op je velen kolven. Ik had dit na 4 weken ook bij mijn dochter. Ik moest super vaak kolven voor een voeding. Ik ben daarom besloten om hier mee op te houden.

Dit gaf erg veel rust en dat was erg fijn! Voel je absoluut niet schuldig wanneer je besluit te stoppen. Je hebt het zeker 5 weken al gedaan!! :-D

Liefs Elke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden