Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi meiden, nadat vliezen zijn gebroken flinke pijnlijke weeën. Om 03:00 u getoucheerd en had maar n halve cm ontsluiting. Na overleg een ruggeprik en daarna ah infuus met weeenopwekkers. Ik kon niet meer, was bijna 48 u wakker, en kon ze niet meer wegzuchten. Mijn man stond voor me toen ruggeprik werd gezet. Anesthesist zat net met de 2e naald in mijn rug toen mijn man voor over op mij flauw viel!! Ik schrok want ik was bang dat die naald verkeerd ging. Want ik viel ook om door mijn man want hij kwam op alle draden die aan mij zijn aangesloten!!! Maar alles goedgekomen

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

iPhone grrr, Okay deel 2: maar nu merk ik dat ik rechts niets meer voel, maar links nog wel. Dus zo wordt dat slangetje wat verplaatst. Ik heb na de ruggeprik eindelijk 2 u geslapen en mijn man ook. Net weer getoucheerd en nu 1 cm ontsluiting, grrrr. Weeën zijn echt heel heftig 4 in 10 min. Arts zei: het kan nu heeeel snel gaan, of hij wordt ah einde vd middag geboren. Het is n lange zware bevalling, duurt nu al 24 uur! Maar het is wel een Sinterklaas kindje!! Een ding is zeker: morgen zijn we lekker thuis met ons hummeltje. Sorry voor mijn egonerichtjes. Reageer later op jullie. Ik kijk wel wanneer en of ik later nog een berichtje kan schrijven. Liefs

Geplaatst

Hope, lekker boeie dat je niet op anderen reageert

Haha lekker belangrijk

Je bent aan het bevallen!

Wat een verhaal van die ruggeprik en je man. Haha.

Kwam hij snel weer bij? Had hij je infuus losgetrokken?

Nou succes meis, hou vol, je zoon is in aantocht!

Geplaatst

Hope, vind het nog knap dat je je verhaal kan doen. Ik weet niet of ik daar de kracht voor zou hebben hihihiihi.

Maar heel veel succes nog, het is inderdaad een sinterklaas kindje en gelijk ook eerste december baby :):):)

Geplaatst

Hope, wat zal je geschrokken zijn toen je man ineens gestrekt ging, jeetje.

Heel veel sterkte/kracht tijdens de bevalling, nog ff en dan is jullie wondertje bij jullie!

Zet 'm op meis, je kan het!

Geplaatst

Oh Hope wat een verhaal van je man!! Achteraf kunnen jullie er hopelijk om lachen.... Zal vandaag het forum goed in de gaten houden!

Armanda, ja idd fijn dat die kleine dingen helpen tegen t spugen. Hoe is het deze morgen met jou en je man en hoe was de eerste nacht thuis met Sera?!

Geplaatst

Oh Hope, wat een verhaal zeg, hahaha. Zou ook een actie van mijn man kunnen zijn. Maar idd schrikken geblazen...

ik hoop dat je meer ontsluiting hebt hoor! Ik blijf het forum in de gaten houden hoor :D

Het eerste december kindje is onderweg!!!

Armanda, heb je vannacht nog een beetje geslapen??

Liefs Elke

Geplaatst

Elke, heb wel wat geslapen maar elke paar uur voeden.

Het irritante is dat ik de keren dat ik bv geef toch nog moet kolven, anders staan ze op knappen.

Man en ik doen weer lief tegen elkaar maar ik hoop dat we binnenkort wat liefde voelen. Is nog ver te zoeken.

Sera slaapt wel redelijk, wel kruiken nodig.

En wij moeten wennen aan de geluidjes uit de wieg, hihi

Geplaatst

Gelukkig gaat het weer wat beter tussen jullie. Het heeft wellicht wat tijd nodig, maar het komt goed, dat geloof ik echt.

:positive energie:

En al die geluidjes, daar ga je echt aan wennen en straks weet je ook precies wat welk geluidje betekend :D

Ik ben stiekem heeeel jaloers op jou en de meiden die hun kleintje al hebben mogen vasthouden...

Van mijn mag Harrie ook al komen, maar toch nog een paar dagen wachten. Nog z'n dag of 5, dan zit ie mooi van de sint af en nog ver van de kerst. Laat ik daar nou helemaal niets over te zeggen te hebben hahaha.

Gisteren zo veel last van maagzuur gehad, was echt niet grappig meer! Dacht dan mijn keel doorgebrand werd, bah bah...

Liefs Elke

Geplaatst

*k breek ff in*

Hope; heel veel sterkte meid!!k hoop dat het een beetje vlot nu en dat je snel je mannetje

in je armen mag houden!!Wat een pittige bevalling zeg!!

Alle andere dames die nog moeten bevallen; jullie ook heel veel sterkte hoor meiden!!

k las nog iets over menstruatiegevoel; heb ik ook vanaf week 36 gehad...heel vaak het gevoel

van 'zal het dan gaan beginnen?' maar nee hoor...pfffft...weer in bad gaan liggen om te ontspannen

maar t had bij mij wel geholpen want met 38 weken en 4 dagen had ik dus al 3 cm van alleen dat

gerommel en ben toen ook bevallen!!

*breek weer uit*

Geplaatst

nog geen nieuw berichtje van hope spannend hoor

hier contact gehad met vk

ben dus onderhuids aan het scheuren, is niks aan te doen gebeurt veel vaker

nu hele grote kans op striae

niet tillen en voor de pijn warm houden

ben vandaag helemaal niet fit

vanmorgen al begonnen met misselijkheid gal braken hoofdpijn duizeligheid en ijskoud

lig zo'n beetje de hele dag al op bed

straks maar eens in de douche en dan mijn kleine meid bij oma ophalen, die was zo lief om op te passen

Geplaatst

Hope: ik vind het toch zo spannend bij jou. Steeds hier weer even kijken.

Misschien heb je je kleintje nu al in de armen.

In ieder geval heel veel succes meid.

Armand: In het ziekenhuis koflde ik ook na iedere bv. Toen ik thuis kwam stonden mijn borsten ook echt op springen. Volgens de vk en de kraamzorg was ik door al dat kolven overgestimuleerd, en mocht alleen nog maar 1 keer per dag kolven als ik het echt niet meer volhield van de pijn. Na een aantal dagen zouden mijn borsten minder gespannen moeten gaan worden omdat ze dan minder gestimuleerd werden door het kolven. En dat was inderdaad zo.

Het was even flink doorzetten om zo min mogelijk te kolven want ik wilde de spanning ervanaf hebben, maar uiteindelijk heeft het geholpen. En ik heb nog steeds voldoende borstvoeding nu voor Nanne zonder het kolven. Ik ga denk ik over een paar weken gaan kolven, omdat Nanne nu toch nog niet aan de fles mag drinken totdat ze 40weken zou zijn. Dit om tepelverwarring te voorkomen. Als ze dan aan een flesje mag drinken ga ik weer kolven en ook als ik ga werken. Maar ik blijf wel vooral de borst geven. Flesje is alleen voor als ik er eens uit ga of een nacht door wil slapen.

Pffff, Nanne huilt al bijna 4 uur lang.Ze is nu net even stil en ik heb haar in bedje gelegd. Ze spuugt ook meer af en toe ook dat reflux spugen. Komt er echt met een grote boog uit. Vanmorgen weer, ik had haar gewassen en toen ze even in de box lag had ze flink gespuugd en zat ze helemaal onder. Toen haar maar lekker in badje gedaan, maar daarna werd ze maar niet rustig. Ze heeft volgens mij echt veel last van haar darmpjes. Zo zielig is dat. Hebben jullie tips voor mij wat je daaraan kan doen?

Geplaatst

jessie vervelend dat nanne zich zo ongemakkelijk voelt

als kersverse mama voel je je dan erg hopeloos en moet je vaak zelf ook huilen

geeft niks dit moet soms ook

voor de reflux heb ik geen tips, ja hoofdeind stukje omhoog door een handdoek onder het matras te leggen

voor de krampjes infacol

maar alle baby's hebben vaak de 1e 8 weken krampjes hebben ze mij gezegd

met de voetjes fietsbewegingen maken helpt soms ook

veel succes

Geplaatst

Sandra dat klinkt niet best zeg, lekker rustig aan doen hoor.

hoor wie dit zegt, heb net weer bijna hele huis gestofzuigd en de ruimte opgeruimd voor de kinderwagen ben nu helemaal kapot :(.

jessie zoals sandra al zei infacol schijnt goed te helpen bij krampjes en misschien een lichte buikmassage ??? voor de reflux weet ik het ook niet,

moet die infacol ook in huis halen, elke keer vergeet ik het.

Net ziekenhuis tas ingepakt eindelijk hahahaha, moet alleen nog shampoo e.d erin doen en dan is het klaar denk ik.

Ben erg benieuwd naar Hope.

Geplaatst

*breek even in vanuit juni 2011*

Jessie, wat vervelend voor Nanne! Pijnlijk ook. Mijn tweeling heeft ook reflux en daardoor heb ik wat tips voor je :).

- Leg twee boeken van ongeveer 5cm dik onder beide achterpoten van het bed. Doe dit ook onder de box. Hierdoor staat het schun en hoef je niet met een handdoek aan de slag.

- ga niet meer met de kinderwagen wandelen, maar met de maxicosi. Dan liggen ze schuin. Als je per se met de kinderwagen wilt, neem dan twee boeken mee voor onder de achterwielen mocht je de kans krijgen de wagen voor een tijdje te parkeren (bijv. op een verjaardag ofzo).

- verdik de voeding met Nutriton (in overleg met je arts, want Nutriton kan ook averechts werken in geval van verborgen reflux). Pas op, want het valt zwaar!! De hoeveelheid op het pakje vond ik zelf veel te veel, het is net beton!

- vraag aan je huisarts of kinderarts of je medicijnen kunt krijgen (bijvoorbeeld Nexium, helpt hier super!).

Bij mij waren de meisjes na 2 dagen al zichtbaar anders in hun huilgedrag en spuuggedrag. Het echt verdwijnen van de geirriteerde slokdarm heeft wat tijd nodig, zeker een week.

Heel veel succes!!

*breek weer uit*

Geplaatst

Oh ja, bijna vergeten! Hou haar tijdens het voeden wat schuin en laat het eten ook minstens 20 minuten zakken ipv haar meteen terug te leggen in bed/box (weet niet of je dat doet hoor :)).

Geplaatst

Meertje, kelebek en Sandra, heel erg bedankt voor jullie adviezen.

Het hoofdeinde hadden we al iets omhoog met handdoeken onder het matrasje.

Maar ze spuugt niet alleen als ze ligt maar ook al een paar keer als ze gewoon in mijn armen zit/ligt.

Buikmassage vind ze inderdaad ook wel lekker dan.

Meertje: ik geef borstvoeding, dus ik kan geen nutriton gebuiken, helaas.

Ik heb ook gelezen dat kindjes rond de 3 wken een regeldag(en) kunnen hebben. Ze huilen dan meer omdat ze vaker willen drinken. Ik moet haar dan ook vaker laten drinken omdat deze dagen als functie hebben dat de melkproductie verhoogd wordt. Ik merk wel dat ze iets rustiger wordt nu ik haar gewoon laat drinken als ze zich meldt.

Maar volgens mij staan die regeldagen los van darmkrampjes en de reflux. Ik zal in ieder geval infacol gaan halen.

Heb nu homeopatische druppeltjes van vsm, maar in de bijsluiter staat bij voorkeur te gebruiken een half uur voor de voeding. Tja, als ik dit dan geef is ze wakker en wilt ze meteen drinken.

HOPE, BEN ZO NIEUWSCHIERIG.

Geplaatst

Hopey hopey hopey...

Wat hoop ik toch dat t niet giga lang geduurd heeft en alles goed is gegaan.

Hopelijk geen freaky schoonmoeder aan je kraambed.

Xx

Geplaatst

Ja ik kijk ook telkens....

Oha jessie, ik heb als oplossing tegen spugen Johannes broodpitmeel geprobeerd ( nutriton) maar daardoor kreeg onze kleine man verstopping dus daar mee gestopt en nu houden we hem na de voeding een half uur schuin of rechtop en de wieg staat op boeken aan de hoofdkant en dat helpt allebei erg goed. Iets onder het matrasje is ons afgeraden omdat dat minder goed voor het ruggetje is...

Tegen darmkrampjes gebruiken we voor elke voeding een pipetje infacol en dat werkt redelijk goed.

Geplaatst

Het is midden in de nacht en heb net Nanne weer gevoed. Dacht dan kijk ik snel even of er al nieuws is over Hope, en nog niet. Ik hoop zo dat alles goed gaat me je Hope, en dat de bevalling niet te zwaar is.

Geplaatst

Pfff kan niet slapen......WANT IK BEN BEVALLEN!!!

Na n bevalling van 36 uur, waarvan 2 uur persen is onze zoon DESLEY geboren met een spoedkeizersnede. Zijn hoofdje lag klem in t geboortekanaal voor en achter mijn schaambot. Hij zijn hoofdje was gedraaid, sterrekijkertje. En er zat geen beweging in. Ik perste en schreeuwde vd pijn wat ik wilde, Maarja, t lukte niet. Hij weegt 3185 gram en is op 5 december om 21:12 geboren. Lengte is50 cm. Ik ben totaal uitgeput, ik kan niet meer. Maar zooooooooo gelukkig dat we zijn!!!!!!!!! Zo vreselijk gelukkig en dankbaar!!!!!!!!! Later volgt t bevallingsverhaal. Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden