Jump to content

wanneer is pregnyl uit je bloed???

Recommended Posts

Posted

Dames

Wanneer is pregnyl uit je bloed... ik heb 5 dagen voor de tp 5000 gespoten vroeg me af

wanneer het me test niet meer kan beinvloeden....

thnx!

Posted

Heyy

Volgens mij halveert Pregnyl iedere dag. Ik weet dat ik zelf een test gedaan heb, volgens mij 8 dagen na spuiten. Toen was de test negatief en de pregnyl uit m'n bloed. Heb 9 dagen na tp opnieuw getest en toen was ie positief! Dus je kunt vrij vroeg testen... al zal niet iedereen dat met me eens zijn..

Succes!!!

Posted

Hoi mijnbaby,

Ben het met Rosaly eens:

dag 1 = 5000

dag 2 = 2500

dag 3 = 1250

dag 4 = 675

dag 5 = 338

dag 6 = 169

dag 7 = 85

dag 8 = 42,5

dag 9 = 21

Maar goed, dit is een theorie, dat geldt niet voor iedereen. Je kunt natuurlijk de goedkope testen van Kruidvat kopen en iedere morgen een testje wagen. Als hij negatief is, is de Pregnyl zeker uit je bloed. Als hij daarna positief wordt, weet je genoeg.

Het kan ook zijn dat de test positief blijft, steeds een beetje lichter en dan weer donkerder... dat zegt ook genoeg.

Maar over het algemeen kun je na 10 dagen na je laatste Pregnyl wel een testje wagen.

Succes!!!

Posted

Nog even een aanvulling:

Als je een vroegtester bent ( ligt ook aan de persoon) zou je op wd 8 wel een testje kunnen wagen hoor.

Dan zit je 13 dagen na je Pregnyl, dus als hij dan positief is, is het de Pregnyl niet meer.

Nogmaals succes!

Posted

Volgens mij staat in de bijsluiter dat de pregnyl tot 10 dagen na gebruik een zwangerschapstest vals kan beïnvloeden. Dus als je 10 dagen na de punctie zit zou je moeten kunnen testen, al denk ik wel dat dat te vroeg is om te weten of je zwanger bent. Zelf heb ik met een licht streepje positief getest op 14 dagen na de punctie. Dat zou bij een normale zwangerschap ook de eerste dag zijn dat je positief zou moeten kunnen testen (twee weken na je eisprong).

Succes met wachten!

Posted

Hoi dames

ik heb op een bepaald moment een eenheid van 10,000 moeten spuiten en de volgende dag had ik een bloedafname, de waarde was op dat moment 250 iu/l, ik was natuurlijk ook erg benieuwd wanner het echt uit je luchaam was omdat ik ook na de tp weleens pregnyl gespoten heb.

Zie hier de reactie van de fabrikant:

Na een eenmalige intramusculaire of subcutane injectie worden de maximale hCG plasmaspiegels bij vrouwen na ongeveer 20 uur bereikt. Hoewel er grote variatie tussen de individuen bestaat, kan het verschil na injectie veroorzaakt worden door het verschil in vetophoping bij vrouwen. HCG wordt voor ongeveer 80 procent omgezet, voornamelijk in de nieren. De helft van het product zal in 33 uur uit het lichaam zijn verdwenen.

Met andere woorden, als u 10.000 IU ingespoten krijgt onder de huid of in de spier zal er de dag erna geen 10.000 IU/L in het bloed terug te vinden zijn. Het middel zal in een omzet proces verkeren. Voor verdere vragen welke consequenties het voor u heeft verwijzen wij u naar de behandelend arts. Hij/zij kan het beste beoordelen welk effect Pregnyl heeft op uw lichaam.

Wij danken u voor uw aanvraag en vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, neemt u dan gerust contact op met de Medical Information afdeling van Schering-Plough Nederland via: medicalinfo.nl@spcorp.com of 0800-9999000 (gratis).

ik weet dt e dames zijn die lang een vals positieve test hadden.....

zelf deed ik simpele testjes al vroeg tot het moment dat de test niet meer positief was of uiteindelijk steeds donkerder werd......

heel veel succes!

groetjes

Babeth

Posted

Ja hoor dat kan, als je tenminste een vroegtester bent ;)

Maar geen paniek als hij dan negatief is hè, je kunt te vroeg zijn....

Je hebt toch een tp gehad van een cryo? Hoe oud was deze?

Posted

Huh hij is de vriezer in gegaan op dag 3. en hij is zaterdag uit de vriezer gehaald en zondag Tp... De cellen waren bijna niet meer te tellen..

Posted

vraagje, in leuven doen ze een zwangerschapstest via bloed na 15 dagen...maar is dat 15 dgn na de punctie of 15 dgn na de terugplaatsing??

Posted

Volgens mij is dat 15 dgn na punctie. Anders even bellen, dan weet je het zeker.

Ik denk het omdat er in het uitgerekend novembertopic iemand schrijft die ook in Leuven zit/zat.

• 1 month later...
Posted

ik ga het toch vragen, want ik word nu helemaal gek van de onzekerheid *zucht*...heb een verse tp gehad, testen negatief en daarna idd ongi. ca 2 maanden daarna een cryo tp gehad, negatieve testen en idd ongi geworden, maand na de 1e cryo tp een 2e cryo tp gehad, bij alle drie de tp's had ik 5000 eenheden van pregnyl gespoten, nu heb ik afgelopen zaterdag een test gedaan (1 week na tp en 12 dagen na pregnyl spuiten) test positief, zondag nog een test gedaan (13 dagen na pregnyl) test positief, vandaag (maandag en 14 dagen na pregnyl) weer test gedaan ook positief, ziekenhuis gebeld, die zeiden dat het te vroeg was en dat het door de pregnyl kon komen (terwijl er overal op internet staat dat het toch met 14 dagen zeker uit het urine is) en ik had kruitvat testen gebruikt (2 voor 5 euro) en ziekenhuis zeiden dat die al positief aangeven voordat je geplast had (bij wijze van spreken), dus duurdere test gehaald, ook positief, ziekenhuis zegt dat ik toch echt tot vrijdag moet wachten tot ik bloed mag prikken, ik was helemaal blij, aangezien ik nog niet eerder een positieve test had gehad, laat staan 4 na gebruik van pregnyl, maar ben er keihard vanaf geschopt, zit nu toch weer in die klote onzekerheid...het was een week na tp en nu 9 dagen na tp, waren de testen dan toch echt te vroeg gedaan? ondanks dat ik altijd een negatieve test heb gehad? vind dit zooooo vervelend, ik deed de testen eigenlijk meer omdat ik zo onzeker was en het negatief had verwacht, want het hielp mij weer om een paar dagen te wachten voordat ik ongi zou moeten worden of opnieuw kon testen...nu positieve testen en dan is het weer veelste vroeg omdat die pregnyl dat kan aangeven....wat is het nou??? Voel me overigens wel zwanger met allerlei vage "klachtjes" die je overigens ook weer kan hebben als je ongi moet worden *zucht*...

Posted

Meid, ik wil je geen valse hoop geven, begrijp me goed. Maar ik denk dat je alvast een vreugdedansje kunt doen hoor.

5000 eh Pregnyl is na 12 dagen echt wel uit je bloed.

Zelf heb ik voor het eerst getest op wd 9, dat was 11 dagen na punctie en 13 dagen na Pregnyl ( 5000eh). Ook ik was onzeker, maar het streepje werd iedere dag duidelijker.

Als dat ook bij jou het geval is, dus iedere dag duidelijker, dan mag je stiekem hopen meid.

Veel succes.

Posted

haaaaai lieve jose....je maakt me toch wel iets blijer hoor, ja..ik las overal op heel internet dat het toch wel uit mijn bloed moest zijn, maar ziekenhuis was heel stellig dat het veelste vroeg was en niet eens een voorzichtig jippie-tje kon eraf, was gewoon te vroeg klaar!...vandaar mijn onzekerheid hihi....maar ja...uiteindelijk wacht ik dan maar gewoon tot vrijdag en anders doe ik woensdag nog een test, ben gelukkig regelmatig ongesteld, dus ik zou het woensdag echt moeten zijn.....maar liever niet natuurlijk hihi...fijn dat je zo snel reageert, want die onzekerheid is helemaal niets :S