Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben een stille meelezer hier op het forum! Ik heb inmiddels drie terugplaatsingen achter de rug van mooie emmies (2 cryo's en een verse TP), maar ben helaas nog niet zwanger geraakt. Er gebeurt tot op heden helemaal niks! Mijn bloedtesten zijn negatief, met niks, de nada aan stijgend HCG.

Ik merk dat ik het steeds moeilijker krijg om moed te houden. Ik denk steeds: als het met drie terugplaatsingen van mooie emmies niet lukt, waarom zou het dan de volgende keer wel lukken? Ik word soms echt gek van mezelf! Zijn er hier mensen die andere ervaringen hebben na drie mislukte terugplaatsingen?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties en................... heel veel succes in deze rete moeilijke tijd!

Daantje

Posted

Hoi Daantje,

Als je hier rond gaat snuffelen en kijkt naar de onderschriften van een aantal forumgenootjes kun je zien dat er veel na 3 niet geslaagde tp toch nog zwanger zijn geworden.

Mijn vriend en ik hebben ook altijd de moed, kracht en doorzettingsvermogen bij elkaar moeten rapen om door te kunnen gaan.

Maar.....kijk eens naar mijn onderschrift!!

Ik wens je veel succes en kracht om door te kunnen gaan en hoop dat het bij jullie ook eens mag gaan lukken!

Posted

Het is precies zoals Wish zegt.... maar ook heel herkenbaar wat jij schrijft.

Als je 3 tp's hebt gehad en nog niet zwanger bent, zakt de moed je flink in de schoenen. Het 'eind' komt ook zo snel in zicht.

Ook ik heb die momenten gekend, onzekerheid, hoop, wanhoop, teleurstellingen enz.

Dan is het de kunst, weliswaar na een pauze, om alle energie en moed weer bij elkaar te verzamelen en ervoor te gaan.

Uiteindelijk hoop ik dat je wel zwanger gaat raken van een tp.... het is mij/ons ook gelukt.

Maar er zijn ook zoveel meiden, die pas bij de 9e tp zwanger zijn geraakt.

Ik wens je heel veel succes...

Posted

Hoi daantje!

Ik heb denk ik geen onderschrift bij dit berichtje omdat ik nu via mijn iphone typ. Maar bij mij poging 1: 1x verse tp, 1x 2 cryo's tp en 1x 1 cryo tp: niet zwanger...

Poging 2: 2x verse emmy en .... zwanger!!!

Houd moed hoor!

Groetjes, judith

Posted

Hoi Wish,

Bedankt voor je reactie, wat lief!

Wat enorm fijn dat je na zoveel doorzettingsvermogen zwanger bent geworden.

Ik merk dat ik het soms zo lastig vind om de moed te behouden en niet bij de pakken neer te gaan zitten! Ben echt op zoek naar wat hernieuwde moed, dus jouw reactie doet me goed.

Geniet van je zwangerschap.

Daantje

Posted

Zwanger raken als dit de enige manier is is sowieso een zware emotionele rollercoaster... Vandaar dat dit forum er is en iedereen elkaar er hier doorheen sleept!

Verdriet & geluk gaan hier bijna hand in hand, het ligt zo dicht bij elkaar... Lucht vooral je hart hier, dat helpt!

Succes...

Posted

Hoi Jose,

Nog zo'n doorzetter! Voor jou dus ook een goede afloop, gefeliciteerd!

Al die gevoelens die je noemt, komen me inderdaad bekend voor. Ik verbaas me er weleens over hoe ik toch elke keer weer de draad oppak en ergens weer een pakketje hoop vandaan haal.

Soms voel ik mij zo gefrustreerd en verdrietig waarom het nou niet een keertje lukt, maar helaas heeft dat nog nooit zoden aan de dijk gezet, dus... dan is het weer een kwestie van schouders eronder, blik op oneindig en gaan!

Dank voor je reactie!

Daantje

Posted

Hallo Daantje

Ik begrijp je frustratie en angst erg goed, ik moet eerlijk zeggen dat ik na de eerste tp (een verse en daarna de tp van 2 cryo´s) het ook even niet meer wist, en dat ws dan poging 1......

Ik weet verder niet wat het ziekenhuis er verder over zegt en wat de reden is dat jullie op ivf of icsi aangewezen zijn maar is het misschien een optie om eens bij een ander zkh. een 2nd opinion te vragen?

Verder kan ik je alleen maar veel kracht toewensen dat jullie een 2de poging aangaan, ik hoop dat de ervaringsverhalen hier je wat goede moed hebben gegeven.

Veel succes!

lieve groet

Babeth

Posted

Hoi Daantje,

Ook ik heb mijn kussen heel vaak natgehuild... pas bij de 10e terugplaatsing was het raak.

In de tussentijd was het verdriet zo groot dat het af en toe niet meer te dragen was. Iedereen was maar zwanger behalve ik. Toch zei iets in mij dat ik het niet op moest geven, en anders sleepte mijn man mij er wel doorheen. Maar het is een hele zwarte tijd geweest, met natuurlijk ook wel leuke dingen zoals mooie reizen en fijne familiedingetjes, maar het verdriet overheerste.

Ik kon het niet accpeteren omdat er geen reden was. Ook ik had prachtige embryo's van topkwaliteit. Maar je moet ook geluk hebben, en ik werd zwanger nadat ik mijn schildklierhormoon had laten testen (TSH waarde moet idealiter rond de 1 liggen en bij mij was ie 6, wat een normale huisarts acceptabel vindt, maar om zwanger te worden is het gewoon te hoog), ik ben overgegaan op Menopur en ik ben van kliniek gewisseld (naar Brussel) waar ik met lang protocol behandeld ben ipv kort protocol. Ook ben ik een aantal weken voor de stimulatie al gestopt met het drinken van alcohol. Niet dat ik een drankorgel was maar weinig blijkt al heel slecht te zijn voor je eicellen. Of 1 van deze dingen de reden is dat ik zwanger geworden ben, zal niemand weten, maar het is uiteindelijk dus wel gelukt.

Ik dank de Heer elke dag op mijn knietjes dat het heeft mogen lukken, want oh wat was het moeilijk soms.

Maar het was het allemaal waard!

Zo lang je het op kunt brengen: hou je kop in de wind en je tanden op elkaar en hou voor ogen wat je zo graag wilt. Daar doe je het voor!

Sterkte

Groetjes

Noor

Posted

Hoi Meiske en Noor,

Bedankt voor jullie verhaal. Fijn om te lezen dat ook bij jullie de aanhouder gewonnen heeft.

Ik heb zelf endometriose en hoewel ik twee keer geopereerd ben en het er nu redelijk rustig uitziet, ben ik toch bang dat het daarmee te maken heeft dat de embryo zich niet innestelt. In het ziekenhuis waar ik loop, kijken ze puur naar feiten (er is een eisprong, BMS is prima, embryo is goed, geen groeiende cyste) en op basis daarvan gaan we elke keer weer verder. Het doen van verder onderzoek is er niet bij, want volgens de artsen niet nodig.

Hier lees ik, bijvoorbeeld bij jou Noor, dat je onderzocht bent op je schildklier en dat dat wellicht het verschil heeft gemaakt. Ik vind het erg lastig om te weten waar ik moet beginnen. Er zijn zoveel ziekenhuizen, zoveel ideeen en onderzoeken, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik heb nog twee cryo's in de vriezer en ik denk dat ik me daarna, mocht het nodig zijn, is ga orienteren op een ander ziekenhuis.

Dank dames!

Daantje

Posted

Ik heb ook endometriose, ook twee keer geopereerd en dit komt vaker voor bij mensen met een schildklierprobleem. Misschien toch even de moeite waard om dit te laten prikken? Kan gewoon via je huisarts. Kost niet veel, en wordt door je verzekering vergoed en dan kun je weer iets uitsluiten.

Groetjes en succes

Noor

Posted

Goeie tip Noor, ga gelijk een afspraak maken aangezien de symptomen die ik net op internet heb gelezen mij bekend voorkomen...

Wat heb jij ervoor gedaan om je schildklier weer op orde te krijgen?

Daantje

Posted

Hoi Daantje,

Ik begrijp je teleurstelling en frustratie erg goed. Lees mijn onderschrift maar. Ondanks alle moeilijkheden die ik nu tegenkom, wil ik gewoon doorgaan. De gevoelens die Noor beschrijft, heb ik ook heel sterk. Ik zou zeker om een schildklier test vragen. De schildklier heeft veel invloed op het succesvol innestelen. Nu ik voor mijn schildklier ben behandeld, heb ik meer vertrouwen in de behandeling. Ik voel me fysiek beter dan vorig jaar. Ik wens jou veel succes bij een volgende poging.

Posted

Hoi Chris,

Bedankt voor je bericht! Jij hebt inderdaad ook al een lange weg afgelegd.. Ik lees dat je volgende maand gaat starten met poging 3. Wat enorm spannend lijkt me!

Mag ik vragen wat jouw klachten waren w.b. schildklier? Ik maak uit jouw handtekening op dat je een aantal maanden onder begeleiding bent geweest bij een internist om je waardes op peil te brengen. Moest je bepaalde medicatie slikken?

Ik ben vanmorgen bloed gaan prikken. De huisarts zei dat mijn schildklier wrs allang gecontroleerd is in het ziekenhuis als onderdeel van alle (voor) onderzoeken die ze doen, maar ik heb daar nooit iets over gehoord. Nou ja, ik mocht het alsnog uit laten zoeken dus ik ben benieuwd!

Heel veel succes met je nieuwe poging in juni, ik zal voor je duimen!

Daantje

Posted

Hoi Daantje

Het probleem is dat de reguliere artsen een waarde van 1-5 voor TSH als normaal beschouwen. Terwijl inmiddels bekend is dat je om zwanger te worden een TSH van kleiner dan 2,5 moet hebben, het liefst zo dicht mogelijk bij de 1. Mensen met een TSH die hoger ligt, krijgen vaker miskramen en hebben last van endometriose. Plus als de TSH erg hoog is, kan het kind minder intelligent zijn, het kan 10 IQ punten schelen ofzo.

Mijn huisarts vond mijn waarde normaal en wilde me geen thyrax geven. Uiteindelijk heeft mijn gyneacoloog het voorgeschreven, al was het alleen maar om mij tegemoet te komen. Het heeft tijd nodig voor de waarde omlaag gaat, maar ik begon in november en was in januari zwanger. Nogmaals: of het daardoor komt dat weet niemand, maar frappant was het wel.

Echt klachten had ik niet maar ik herkende wel 3 van de 5 symptomen. Dat had ik niet bij de symptomen van een te snel werkende schilklier.

Nogmaals: het is maar een wild guess he, maar zeker in combinatie met endometriose is het toch de moeite waard eens nader te onderzoeken. Ik zou dan een goede endocrinoloog zoeken die je wil helpen. Ik heb zelf een beetje gedokterd, niet echt de bedoeling denk ik.

Succes en laat t even weten wat je waardes zijn (TSH en vrij T4)

Noor

Posted

He Noor, (grappig, als wij ooit een kind zouden krijgen in de vorm van een dochter is jouw forum naam, mijn favo meisjes naam)

Belangrijk dus om even goed naar de cijfers te vragen ipv ' het zag er goed uit!'

Ik ben erg benieuwd wat de uitslag bij mij zal zijn. En als het inderdaad op orde is, hoef ik me daar ook niet meer mee bezig te houden.

Ik hou je zeker op de hoogte. Bedankt weer voor je reactie!

Daantje

Posted

Hoi Daantje,

Heb je inmiddels bericht over de bloedtest.

Ik heb hier nog nooit echt bij stilgestaan. Ik weet dan mijn schildklierwaarde 3 keer is getest.

1 keer was er twijfel waardoor de test opnieuw moest. Daarna was deze twee keer prima (volgens arts). Had waarschijnlijk iets met de dag te maken gehad.

Maar nu ik dit lees heb ik toch weer mn twijfels. Ik heb geen idee wat mn waardes waren destijds! Bovendien zijn de onderzoeken gedaan voor de diagnose 'endometriose', maar ik neem aan dat de arts daar naar heeft gekeken.

Op freya kan je er ook wat over vinden:

http://www.freya.nl/web_medisch/schildklier.php

@Noor: wat zijn de 5 symptonen waar je het over hebt?

Posted

Hoi Jrn,

Ik had last van stemmingswisselingen (de ene minuut haleluja en de volgende in zak en as), moeheid, slaapproblemen, gewichtstoename ten opzichte van paar jaar geleden terwijl ik niet meer at, kouwelijkheid, droge huid en broos haar en uitval twee keer per jaar. Dat laatste heeft elke vrouw wel eens maar bij mij was het erger dan bij anderen.

Verder worden genoemd als symptomen die kunnen voorkomen:

- Te hoog cholesterol

- Depressieve gevoelens

- Nervositeit

- Angst

- Concentratiestoornissen en vergeetachtigheid

- Minder zin in seks

- Onregelmatige of heviger menstruatie

- Pijnlijke spieren en gewrichten

- Vasthouden van vocht

Maar er zijn ook wel langere lijsten van symptomen te vinden als je googled. Die kon ik niet kopieren ivm auteursrecht.

Groetjes

Noor

Posted

Daantje, ik had niet speciale klachten die mijn aandacht trokken. Pas nadat de acupuncturiste er iets van zei en ik een test had laten doen via de huisarts werd alles duidelijk. Achteraf had ik wel klachten, zoals traanogen, snel moe, slechte concentratie, kouwelijk en gewichtsproblemen. Pas nu voel ik me beter, anders dan voorheen.

Posted

Jrn, heb nog geen uitslag. De huisartspraktijk is volgende week dicht, dus ik ga die maandag erop bellen. Hij zei wel dat als er echt iets afwijkends gevonden zou worden, ze waarschijnlijk voor de vakantie nog zouden bellen. Maar goed, zoals eerder geschreven, vinden de reguliere artsen andere waarden afwijkend, dus ik ga goed vragen naar de precieze waarden en laat het jullie weten wat er uit gekomen is.

De symptomen komen bij wel bekend voor, maar goed dat kan ook andere oorzaken hebben.

Chris, ik lees in jouw handtekening dat je geopereerd bent aan een cyste. Ook endometriose?

Jrn, ben je inmiddels weer aan het stimuleren? Succes he!

Daantje.

Posted

Hoi Daantje, alsnog ook een reactie van mij: na 3 x IUI, 2 x IVF en 2 x ICSI (waarvan de eerste keer niet eens een terugplaatsing!) en alle keren in meerdere of mindere mate overstimulatie en dus complicaties vier ik vandaag moederdag als nooit tevoren. Zo'n rotdag ik het al jaren vond, dit jaar maakt mijn dochtertje L.aetitia het tot een topdag.

Wat ik hiermee zeggen wil? Laat je niet ontmoedigen door die 3 x... Hoeveel mensen zijn via de natuurlijke weg zwanger a.g.v. 3 x vrijen in de juiste periode? Dat aantal pogingen is ook maar als max. gesteld voor/door de verzekeraars... Niks van aantrekken.

Ja, het is een lastig, zwaar en bij tijd en wijlen onmenselijk proces om te ondergaan, maar het kan nog zat!!! (en dan is alles het waard geweest, echt waar)

Succes!!!

Posted

@ Daantje: ben gisteren begonnen aan de decapeptyl. 24 mei heb ik dan een echo en kan ik beginnen aan de Gonal_F.

Ben benieuwd, de dosis is met 50 eenheden verhoogd.

Weet je al wanneer jullie voor de laatste 2 cryo's gaan? Of ga je voor 1 voor 1?

Posted

Moon, bedankt voor je bericht! Weer een hart onder de riem.. Ik zit momenteel in een dip en dit soort verhalen doen me dan zo goed. Geniet van deze eerste moederdag met dochter.

Jrn, spannend dat je weer begonnen bent. Hoeveel gonal ga je spuiten? Waarom krijg je een hogere dosis?

Wij slaan deze maand over en over twee weken hebben we een gesprek in het zhuis, zodat we een goede afweging kunnen maken voor 1 of 2 cryo's!

Posted

vorige keer 175 en nu 225. Dit koomt omdat ik de vorige keer maar 3 grote en 5 kleine eitjes had. Wonder boven wonder waren daar er de vorige keer 5 uitgekomen (toppers), maar ze willen deze keer wat minder risico nemen. Bij minder als 3 wordt immers de poging afgebroken.

Spannend besluit voor jullie. Ben benieuwd wat het ziekenhuis daarover zegt. Bij ons lieten ze de keuze aan ons. Wij hebben uiteindelijk na alle overdenkingen en 2 eerder mislukte pogingen voor 2 gekozen en blijven daar nu bij. Wil ik best wel eens meer over vertellen. Zie ook draad met kans op zwangerschap dat ik gestart ben.