Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

ik kom ook op het wachtbankje! We hebben een dochter van 15 maanden dankzij ICSI, dus we gaan er nog een keer voor. Vorige maand hebben we een TP gehad van 2 cryo's die we nog hadden van de laatste ICSI in mei 2009 (waarna ik zwanger was). Maar helaas zijn ze niet blijven zitten.

Dus ik ben afgelopen vrijdag gestart met spuiten en heb vrijdag a.s. de eerste follikelmeting. Ik heb nu al het gevoel dat mijn eierstokken druk zijn met van alles en nog wat; ben benieuwd! Het scheelt dat ik de vorige keer zwanger was na 4 TP's, dus ik hou er rekening mee dat er meerdere pogingen nodig zijn.

Soort behandeling:

Liminous: ICSI 1, cryo terugplaatsing

Inge: ICSI 1

Neel: ICSI 1

Voortraject:

Liminous: Sinds April 2010 in de MMM

Inge: Sinds augustus 2010 in de MMM - oorzaak slecht zaad

Neel: In 2005 gestopt met de pil, na de hele MMM is in februari 2010 onze dochter geboren. Nu gaan we voor een broertje/zusje. Oorzaak onbekend.

Uitgangsecho:

Liminous: 9 Mei uitgangsecho

Inge: niet gehad

Neel: niet gehad

Follikelmeting:

Liminous: 16 Mei eerste FM, 18 Mei tweede FM

Inge: 22 mei eerste FM

Neel: 20 mei eerste FM

Punctie:

Medicatie:

Liminous: 2xdgs 50mg Clomid voor eigroei, 10.000 IE Pregnyl voor eisprong en op dag 3,6 en 9 na eisprong 1500 IE Pregnyl ter ondersteuning

Inge: 1xdgs 150 Gonal-F, vanaf 5e stimulatiedag 0,25mg Cetrotide er bij, 1x 250 Otrivelle voor eisprong en dan tot 12 dgn na punctie utrogestan bolletjes ter ondersteuning bms

Neel: Puregon (eitjes laten groeien) en Decapeptyl (eisprong voorkomen)

Terugplaatsing:

Testen:

• Reacties 797
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Soort behandeling:

Wendy: ICSI 3

Voortraject:

Neel: In 2005 gestopt met de pil, na de hele MMM is in februari 2010 onze dochter geboren. Nu gaan we voor een broertje/zusje. Oorzaak onbekend.

Wendy: sinds juli 2009 in de MMM

Uitgangsecho:

Liminous: 9 Mei

Wendy: 9 Mei

Follikelmeting:

Wendy: 16 Mei|17 Mei|18 Mei

Punctie:

Medicatie:

Liminous: 2xdgs 50mg Clomid voor eigroei, 10.000 IE Pregnyl voor eisprong en op dag 3,6 en 9 na eisprong 1500 IE Pregnyl ter ondersteuning

Inge: 1xdgs 150 Gonal-F, vanaf 5e stimulatiedag 0,25mg Cetrotide er bij, 1x 250 Otrivelle voor eisprong en dan tot 12 dgn na punctie utrogestan bolletjes ter ondersteuning bms

Wendy: Decapeptyl, Gonal-F 150, pregnyl.

Terugplaatsing:

Testen

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou hier gaat t redelijk, spanning op en top!

Er zit zo ontzettend veel dat ik al 2 keer bloed heb moeten laten prikken, of het niet te gevaarlijk was. Nu morgen weer terugkomen voor de 3de fm en weer bloed prikken, dan hoor ik ook of het allemaal wel door kan gaan.

Al mijn klanten afgebeld voor deze week en rust houden, en dat vind ik zo moeilijk....niksen is niks voor mij.

De grootste follikel was vandaag 17mm en dat is nog iets te klein, ze hebben al aangegeven dat de pijn achteraf erg aanwezig zou zijn. Dat wist ik al wel want dat heb ik de vorige 2 keer ook al gehad. Nou dat was het weer voor vandaag.

Hoe is het bij jou luminous?

Geplaatst

Hoi Wendy,

ben benieuw hoe je bezoek in het ZH was vandaag! Hopelijk mag je doorgaan. Lijkt me ook pijnlijk zo veel eitjes, helemaal bij een punctie. Ik heb er nooit zo veel gehad, dus ik weet niet hoe dat is. Waar is trouwens die Gonal-F voor? Blijft toch best gek dat iedereen weer andere medicijnen heeft.

Neel

Geplaatst

vandaag de 2fm gehad, nu zitten er 8 eitjes, tussen de 13 en 15 mm!!! Vrijdag de 3fm...ben benieuwd!

Soort behandeling:

Bikkel: ivf 1

Voortraject
:

Bikkel: 2004 gestopt met pil, endometriose!

Uitgangsecho:

Bikkel: 9 mei

Follikelmeting:

Bikkel:16 mei 1e fm/ 18 mei 2e fm/ 20 mei 3e fm

Punctie:

Medicatie:

Bikkel: Decapeptyl, menopur 150, pregnyl, utrogestan vanaf punctie t/m 8 weken zwangerschap!

Terugplaatsing:

T
e
s
t
e
n

Geplaatst

Soort behandeling:

Voortraject:

Uitgangsecho:

Follikelmeting:

Punctie:

Wendy: 20-5

Medicatie:

Bikkel: Decapeptyl, menopur 150, pregnyl, utrogestan vanaf punctie t/m 8 weken zwangerschap!

Terugplaatsing:

Testen

Geplaatst

Vandaag 3de FM gehad en ik mag gelukkig door en krijg vrijdag de punctie.

Net de pregnyl gespoten, kom ik er om 21.00 uur achter dat ze er geen injectienaald vanochtend bij hebben gedaan(vergeten), dus mocht ik nog in de auto springen naar de dokterspost om een goede naald te halen....!

Geplaatst

Wendy - succes met de punctie morgen - fijn dat het allemaal gewoon door kon gaan ondanks de hoge hoeveelheid eitjes!!!

Bikkel en Neel- jullie op naar een mooie FM morgen!

Liminous- hoe was jouw FM gisteren?

Neel- je vraagt naar de Gonal-F? Dat is om de eitjes te rijpen. Dus volgens mij hetzelfde als bij jou de puregon. En dan als jij decapeptyl gebruikt om eisprong te voorkomen, moet ik cetrotide gebruiken. En 36u voor de punctie Otrivelle.

Veel meiden hier die bezig zijn met een 1e behandeling zie ik in het rijtje?

Hier straks de 2e spuit al weer zetten. Gaat erg makkelijk tussen alles door - ben druk met werk en m'n verjaardag die zaterdag is, dus geeft wel lekker wat afleiding van de 1e FM zondag, maar ben ook wel erg nieuwsgierig!

Geplaatst

Hoi dames,

Ik zal dit weekend even uitgebreider reageren op iedereen, voor nu even een korte update van mijn kant:

Gisteren was er bij de 2e Fm een ei te zien van bijna 16 mm, dus moest ik vandaag weer terugkomen voor een 3e FM..

Eitje was vandaag 18 mm en dus mocht ik vanavond om 22:00 de Pregnyl zetten..

Als het ontdooien goed gaat, heb ik Woensdag de terugplaatsing!! :D

Soort behandeling:

Voortraject
:

Liminous: Sinds April 2010 in de MMM vanwege Endometriose, PCOS en zeer slecht zaad

Uitgangsecho:

Follikelmeting:

Liminous: 16 Mei, 18 Mei en 19 Mei

Punctie:

Medicatie:

Liminous: 2xdgs 50mg Clomid voor eigroei, 10.000 IE Pregnyl voor eisprong en op dag 5,8 en 11 na eisprong 1500 IE Pregnyl ter ondersteuning

Terugplaatsing:

Liminous: 25-05-2011

T
e
s
t
e
n

Liminous: 06-06-2011 bloedtest

Geplaatst

Jaaaaa dinsdag de punctie!!!!!

Vanmorgen fm3 en er zijn nog 2 kleintjes links erbij gekomen...dus nu 3 grote links en 2 kleintjes en 5 grote rechts! De afmetingen schommelen tussen de 13 en 19 mm dus ik moet nu zondag om 9.20 nog een keer naar Leuven voor fm4 en bloedprikken en dan dinsdag de pick-up (puncite in Belgie, klinkt wel grappig!)

Ik krijg 's middags dan telefoon wanneer ik de pregnyl moet spuiten!

Hoe zijn jullie ervaringen met pregnyl, ze hebben al aangegeven dat het een vervelende spuit is, daarom wil ik hem eigenlijk in mijn bil laten zetten omdat ik daar het minste last heb, hoe hebben jullie dit gedaan??? Ik kan mijn oude thuishulp vragen die mij toen verzorgd heeft, zij mag in billen en aders spuiten haha...

Ze hebben toen aangegeven dat ik de emmy 3 dgn na punctie krijg teruggezet dus dat zou dan vrijdag zijn? of telt de dag van punctie mee?

Spannend!!!

Soort behandeling:

Voortraject
:

Liminous: Sinds April 2010 in de MMM vanwege Endometriose, PCOS en zeer slecht zaad

Uitgangsecho:

Follikelmeting:

Bikkel:16 mei 1e fm/ 18 mei 2e fm/ 20 mei 3e fm/ 22 mei 4e fm

Punctie:

Bikkel: 24 mei

Medicatie:

Liminous: 2xdgs 50mg Clomid voor eigroei, 10.000 IE Pregnyl voor eisprong en op dag 5,8 en 11 na eisprong 1500 IE Pregnyl ter ondersteuning

Terugplaatsing:

T
e
s
t
e
n

Geplaatst

dames ik breek eventjes in

Bikkel, ik zie dat je ook menopur gespoten hebt, de pregnyl is wat prikken betreft niet gevoeliger hoor, alleen de plek van prkken kan daarna wat gevoeliger blijven (dat is tenminste mijn ervaring) het helpt als je daarna bv even koelt met een ijsblokje in een zakje zodat je niet helemaal nat wordt.

En ik meen ook dat je hem in je buik moet zetten.

heel veel succes!!!!

dames, allemaal heel veel succes!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Neel, ook welkom hier J Wat balen zeg dat jullie cryo’s niet zijn blijven plakken! Hopelijk is dit de laatste ronde dat je moet spuiten J

Hoe was je FM gisteren?

Wendy, zie dat wij gelijk begonnen zijn.. Hoe is de punctie bij je gegaan??

Ik had bij het stimuleren ook heel veel eitjes.. De punctie is toen vervroegd, had eigenlijk nog een dag of 2 moeten spuiten maar omdat ik tegen overstimulatie aanzat wouden ze dat niet riskeren.. Mn bloedwaardes waren al veel te hoog..

Ik had ook zo rond de 30-35 eitjes maar niet allemaal even groot. Uiteindelijk zijn er toen bij de punctie 17 bruikbare eicellen gevonden waarvan er 15 bevrucht waren. We kregen toen de verse terugplaatsing en een week later ofzo een brief waarin stond dat er 9 cryo’s zijn ingevroren! Als het ontdooi proces net zo goed gaat als de rest van de behandeling, dan kunnen we voorlopig nog even verder op ICSI poging 1 J

Bikkel, 10 eitjes! Woow! En dinsdag de punctie, mooi vooruitzicht J

Ik heb Donderdag avond de Pregnyl gezet.. De prik zelf doet geen pijn, maar het inspuiten wel..

De vorige keer toen ik 10.000 IE moest spuiten, gebruikte ik allebei de ampullen vloeistof en dat deed echt pijn, zoveel te moeten spuiten..

Deze keer moest ik weer 10.000 IE maar heb ik als tip meegekregen om maar 1 ampul vloeistof op 2 ampullen poeder te gebruiken… De vloeistof is namelijk niet het medicijn maar de poeder.. Dit scheelde wel enorm! Moest er alleen wel opletten dat als ik het gemengd had, het water helemaal doorzichtig moest zijn en dat het niet troebel mocht zijn..

Toen ik gisterochtend wakker werd had ik wel wat last van de plek waar ik gespoten heb.. Niet heel pijnlijk ofzo, meer een rottig spierpijn gevoel..

Ik had toen ook 3 dagen na de punctie de tp, Vrijdag punctie, Maandag tp.. Dus dan denk ik idd dat jij Vrijdag de tp krijgt J Spannend hoor!

Meisje, wat ga jij hard zeg! Gaat verder alles goed met de zwangerschap?

@ hier, we zijn aan het aftellen tot Woensdag.. Hoop zo dat onze cryo goed ontdooit!

Geplaatst

Hoi, hier gister de punctie gehad. Er zijn schrik niet, 29 eicellen gevonden en de puncie was dus dan ook vreselijk.ik hen no nog steeds heel veel pijn en kan niet anders dan op de bank of in bed liggen. Morgen telefoon hoeveel bevruchtingen er zijn. Maandag voor een extra echo naar het ziekenhuis, om te kijken of een terugplaatsing wel verantwoord is. Zo ja, dinsdag de TP. Vd week antw ik op de rest wilde alleen dit even laten weten.

Gr wendy

Geplaatst

Soort behandeling:

Lianne: ICSI 3

Voortraject:

Lianne: sinds maart 2009 in de MMM

Uitgangsecho:

Follikelmeting:

Lianne: 13 mei

Punctie:

Lianne: 17 mei

Medicatie:

Lianne: Decapeptyl, Gonal-F 150, pregnyl, Utrogestan

Terugplaatsing:

Lianne: 20 mei

Testen

Lianne: 4 juni

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik heb mezelf ook even toegevoegd aan het lijstje. Wij hebben afgelopen dinsdag de punctie gehad en gister de TP.

Er waren 13 follikels aangeprikt, 10 geinjecteerd en 5 zijn er god door gedeeld. Wij hebben er 2 laten terugzetten en nu hebben we nog 2 cryo's.

Ik zal volgende week actief gaan meeschrijven, ga nu genieten van het heerlijke weer!!

Liefs Lianne

Geplaatst

Woow Wendy, wat een resultaat! Nou als dit niet goed gaat komen, dan weet ik het ook niet meer! Ik ga voor je duimen dat de echo goed is en dat er gewoon een tp gaat plaatsvinden!

Doe het lekker rustig aan en laat je mannetje maar goed verwennen!

Lianne, ook welkom hier! Spannend hoor, jij zit dus al op het wachtbankje :)

Dames, weet iemand misschien of je menstruatie uit kan blijven als je na je eisprong nog 3x Pregnyl moet spuiten? Weet dat dit met Utrogestan wel kan gebeuren, maar heb er wat betreft Pregnyl nog nooit iets over gehoord...

Geplaatst

hoi meiden

Liminous, mij is destijds verteld dat er met pregnyl een zwangerschap gefaked wordt waardoor je bnm dus ook niet te snel wordt afgebroken en daardoor kan je menstruatie ook later komen maar ik meen dat Wish destijds wel gewoon 14 dgn na de punctie ongesteld werd ondanks de pregnyl. Wellich verschilt het gewoon van persoon tot persoon.

Heel veel succes met de tp van de cryo!

Wendy wat een enorm resultaat zeg, logisch dat je helemaal beurs bent, een goed herstel gewenst en duimen voor een tp, succes!

alle meiden, heel veel succes

liefs

Babeth

Geplaatst

Zover ik weet stelt de Pregnyl niet je menstruatie uit. Alleen de Utrogestan bollen. Dit is in het Sfg mij verteld en zelf ook nooit problemen mee gehad.

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Hallo dames/meiden,

Fijn dat er al een wachtbankje Juni is geopend....

Ik stond al bij mei en heb maar een paar keer geschreven, maar het echte wachten is in juni. Vandaag weer een echo gehad en heb niet veel follikels, maar heb wel maandag de punctie.

Hoop zo dat er embryo's ontstaan. Woensdag is al eerst een spannende dag...wat voor nieuws brengen ze aan de telefoon...mogen we a.s. donderdag komen voor een tp of niet...

Vandaag gaven ze bij ons aan dat ze het terug plaatsen van twee (indien die er zijn) adviseren... We hadden er zelf ook over nagedacht...en ja dat gaan we doen. Ik vind het wel eng...straks blijven ze nu wel eens zitten en dan gelijk alle twee... Tja dat is wel wat je wilt, maar gelijk twee..pff...

Op de terug weg zag ik wat grotere auto's en ik maar geintjes maken...dat we onze auto dan moeten inruilen..want ja die grote kinderwagen etc. moeten er wel in kunnen..haha!

tja maar positief blijven en er een lolletje van maken op z'n tijd. Wat een minder lolletje is is het aankomen. Ik kan mijn gewone kleren niet meer aan...heb al een broek voor zwangere vrouwen aan en vanmiddag nog een rokje gekocht... Wel eng..net of je de goden verzoekt...maar ze zitten wel veel fijner!

Zijn er meer vrouwen die dit al hebben? Na al het geprik is het wel fijn hoor!

Ik ga eens even kijken of er meerdere gelijk met mij opgaan.

Dames; succes!!! Laat juni een groene maand worden!

Groetjes

Gast Kinderwens7
Geplaatst

@ rackster (Wendy); jeeeee wat een eicellen!!! Kom ik aan met misschien 3... Wat goed zeg.. Wat is je geheim? haha... Spannend!

Ik zie dat je in Zwolle woont...woon er niet ver vandaan. Zijn je behandelingen ook in Zwolle? Succes!

Geplaatst

Ik ben al even aan het meelezen en had me eingelijk al gemeld bij het wachtbankje van mei, maar officieel hoor ik op dit bankje thuis. Mijn testdatum valt net in juni.

Heb vrijdag een tp van 1 cryo gehad en hoef dus gelukkig niet de volle 2 weken te wachten tot ik mag testen.

Soort behandeling:

Lianne: ICSI 3

Eef: IVF 4, cryo terugplaatsing

Voortraject
:

Lianne: sinds maart 2009 in de MMM

Eef: In 2006 gestopt met de pil, sinds juni 2007 in de MMM

Uitgangsecho:

Follikelmeting:

Lianne: 13 mei

Punctie:

Lianne: 17 mei

Medicatie:

Lianne:
Decapeptyl, Gonal-F 150, pregnyl, Utrogestan

Terugplaatsing:

Lianne: 20 mei

Eef: 20 mei

T
e
s
t
e
n

Eef: 1 juni

Lianne: 4 juni

Geplaatst

Net mijn 1e FM gehad: moet overmorgen al weer, want het zag er allemaal goed uit: rechts 9 en links 4, waarvan een aantal al 13mm waren!!! Joepie, ben zo blij en opgelucht dat de hormonen dus hun werk doen van binnen!!! Ze zei zelfs dat ik dan mogelijk donderdag, maar anders uiterlijk zaterdag de punctie al zou krijgen! Jeetje, wat gaat dat ineens lekker vlot! Kan het amper bevatten!

Wendy - goh, wat heb jij er veel zeg! Hopelijk meerdere mooie bevruchtingen!

Bikkel - wij gaan dan aardig tegelijk op: ik lig dan iets van 3 dagen achter op jou ;-)!

Kinderwens7- ja, dat lolletje er in houden is wel belangrijk vind ik ook hoor! Helpt een beetje met het relativeren van alles! Ik trok vandaag een broek aan, die ik ook ineens niet meer dicht kreeg! Schrok wel een beetje, want dacht gisteren dat het nog wel mee viel! Had gelukkig nog wat in de kast wat normaal wat te ruim zit, dus die heb ik nu maar nagetrokken en dat zit stukken beter ja, ondanks dat ik niet echt last heb ofzo, maar toch, zo'n strakke broek is geen pretje!

Lianne- leuk, jij ook hier!

Liminous - geen idee, wat betreft je vraag of de menstruatie er door uit kan blijven... Ik zou het voor de zekerheid gewoon even vragen in het zh woensdag - ik duim voor je mee voor een goede ontdooing...

Gast Kinderwens7
Geplaatst
Net mijn 1e FM gehad: moet overmorgen al weer, want het zag er allemaal goed uit: rechts 9 en links 4, waarvan een aantal al 13mm waren!!! Joepie, ben zo blij en opgelucht dat de hormonen dus hun werk doen van binnen!!! Ze zei zelfs dat ik dan mogelijk donderdag, maar anders uiterlijk zaterdag de punctie al zou krijgen! Jeetje, wat gaat dat ineens lekker vlot! Kan het amper bevatten!

Wendy - goh, wat heb jij er veel zeg! Hopelijk meerdere mooie bevruchtingen!

Bikkel - wij gaan dan aardig tegelijk op: ik lig dan iets van 3 dagen achter op jou ;-)!

Kinderwens7- ja, dat lolletje er in houden is wel belangrijk vind ik ook hoor! Helpt een beetje met het relativeren van alles! Ik trok vandaag een broek aan, die ik ook ineens niet meer dicht kreeg! Schrok wel een beetje, want dacht gisteren dat het nog wel mee viel! Had gelukkig nog wat in de kast wat normaal wat te ruim zit, dus die heb ik nu maar nagetrokken en dat zit stukken beter ja, ondanks dat ik niet echt last heb ofzo, maar toch, zo'n strakke broek is geen pretje!

Lianne- leuk, jij ook hier!

Liminous - geen idee, wat betreft je vraag of de menstruatie er door uit kan blijven... Ik zou het voor de zekerheid gewoon even vragen in het zh woensdag - ik duim voor je mee voor een goede ontdooing...

In de auto, onderweg naar hotel. Morgenochted vroeg de punctie. Hopelijk genoeg om 1 of 2 embryootjes tot stand te brengen. Zodat we donderdag een tp hebben. I hope so!!!

Geplaatst

Bedankt voor jullie antwoorden meiden!

Kinderwens, welkom hier! Heb je de punctie al gehad? Ben zeer benieuwd naar het resultaat!

Ikzelf heb geen positiekleding, maar toen ik aan het stimuleren was had ik rond de 30-40 eitjes met als resultaat dat mijn buik wel een bowlingbal leek.. Ik kon dus ook niks meer aan, behalve joggingbroeken, leggings en harembroeken..Maar kan me goed voorstellen als je dus al wel positiekleding aan hebt geschaft ;)

Eef, ook welkom hier! En je hebt de terugplaatsing dus al gehad, spannend!

Ik ga voor je duimen dat jij de eerste groene in het lijstje mag worden :D

Ink, wat een mooi resultaat al! Heb je vandaag alweer een fm gehad? Een goed resultaat weer?

Hoe is het met de rest van de meiden?

Ik moet nog 2 daagjes in spanning zitten.. Tenminste, wel langer, maar tot we weten of onze cryo goed is ontdooit! Ohhh ik hoop het zo!

Gast Kinderwens7
Geplaatst

@Luminous; ja vanmorgen de punctie gehad...helaas maar een eitje, maar een kan voldoende zijn...dus hopelijk bellen ze ons woensdag met goed nieuws en komt er donderdag wel een tp.

Pff...30-40 eitjes...dat is heel wat anders dan 1 zeg! Mijn buik is nu al steeds opgezwollen...wat als het er zoveel zijn. Ik zie dat jij woensdag een tp hebt...als ik donderdag krijg dan gaan we mooi gelijk op :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden