Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 797
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eef: 1 juni (1 cryo)

Jeanine: 1 juni (bloedtest 2 embryo's)

Lianne: 4 juni (2 embryo's)

Monika: 5 juni (2 embro's)

Veer: 5 juni (2 embryo's)

Nofje: 6 juni (1 embryo)

Liminous: 6 juni (1 embryo, bloedtest)

Wendy: 7 juni (2 embryo's)Helaas een miskraam....

Evelyn: 7 juni (2 embryo's)

Bikkel: 8 juni bloedtest (1 (9)cellige embryo)

Kinderwens: 8 juni (1 embryo)

Stiertje: 9 juni

Suzz: 10 juni (1 embryo)

Do76: 10 juni (2 cryo's)

Neel: 13 juni (denk ik)

Ink: 14 juni (2 embryo's)

Eer: 14 juni (2 embryo's)

Mijnbaby: 14 juni?

Fren: 15 juni

Joleasa: 19 juni (2 embryo's)

Roxanne: 19 Juni (1 embryo)

Noi 19 juni

Tobbert: 19 juni (1 embryo)

Liedje: 20 juni (bloedtest, 22 juni plastest)

Anne: 22 juni (wo 8 juni TP 2 embryo's)

Cherry99: 22 juni (8 juni tp)

Inge35: 24 juni (1 embryo)

Sharon76: 26 juni(1 cryo)

LaEllie: 27 juni (2 Cryo's)

mama27(Marjon): 29 juni (1 cryo)

Geplaatst

Ja, ik zou vandaag een bloedtest hebben. Maar mijn huisarts is op vakantie en ik had weinig zin om naar de vervanger te gaan (die ik dus niet ken).

We gaan donderdag weer een plastest doen, maar ik geloof er zelf niet echt meer in. Hoewel mijn ongesteldheid alweer bijna over lijkt. En het dus echt wel heel anders is dan normaal. Maarja, dat lijkt me eigenlijk ook weer niet heel raar als je bedenkt wat er allemaal in mijn buik is gebeurd de afgelopen maand...

Geplaatst

Ik moet van het ZH ook nog gewoon testen donderdag omdat het bloed rozig rood is en toch ook anders dan normaal.. Liedje bij mij ruikt het ook anders.. Maar aan de andere kant heb ik ook geen hoop meer hoor.. En ben ook heel erg verdrietig ;-(

Stom hoor, doordat ik moet testen voelt het wel weer raar.. Sprankje hoop maar realisme zegt dat dit niet goed is..

Geplaatst

Oh jee, jij ook al Inge...

Scheelt toch wel een beetje dat we precies van elkaar weten wat we voelen.

Dat sprankje hoop, dat heb ik ook wel. Ik heb nog steeds heel veel honger. Vanavond een vol bord gegeten, en dan toch daarna nog een knorrende maag hebben. Raar... Maarja, mijn lichaam ligt hoe dan ook een beetje overhoop. Wij zullen hierna toch doorgaan met cryo's. Maar daar heb ik dan niet echt veel vertrouwen in op de een of andere manier. En nu al nadenken over een volgende poging.... Ik moet er echt even niet aan denken, om weer te spuiten en weer die punctie en het herstel erna.

Stom, want wij hebben relatief heel veel cryo's.... Maar misschien is het ook wel een beetje vroeg om er over na te denken.

Ik ga even cupcakes bakken! :)

Sorry dat ik niet op de rest reageer hoor... Ik zit echt even in mijn eigen bubbel...

Geplaatst

Even heel snel...

@Liedje, wel vertrouwen hebben in cryo's hoor! Het resultaat van 1 van onze cryo's is een gezonde jongen van 9,5 maand die nu hiernaast ligt te slapen!

Geplaatst

@liedje

Las op het cryo draadje dat een aantal meiden cryo's beter vinden dan verse, daar wil ik nog wel in meegaan ;-)

Wij hebben nog een cryootje.. Zie nu ook erg op tegen de hele riedel opnieuw, en vooral die vreselijke punctie! Maarr.. Wellicht niet nodig!

Bloeding wordt beetje minder en heb ineens last van gespannen borsten.. Maar durf nog niet te hopen.. ;-(

Succes liedje, even lekker in je bubbel blijven!

Liefs ,

Inge

Geplaatst

Oh wat is het bankje rood geworden zeg.. iedereen die net rood is.. denk aan jullie, hoop nog wel op een paar groen hoor.. Volgende week evaluatiegesprek in het maasstad. Dan hoor ik weer wanneer ik weer mag. Helaas had ik deze poging geen cryo's zal weer voor een punctie moeten. De laatste.... zal het gaan lukken.

@ inge en Liedje sterkte nog met jullie onzekerheid.. hoop dat er gauw meer duidelijkheid komt... dan kan je je gevoel een plaatsje gaan geven.

Nog even een algemene vraag. Is het zo dat IVF meer kans van slagen heeft heeft dan ICSI??? weet iemand dat?

Liefs Tobbert.

Geplaatst

@liedje, ik heb denk ik meer vertrouwen in een cryo dan een verse, maar das meer omdat ik zelf nu zwanger ben van een cryo en idd meerdere mensen hoor roepen dat ze zwanger zijn van een cryo, maar mss heeft het er gewoon ook mee te maken dat na een punctie je hele huishouding daar beneden niet helemaal lekker is zeg maar.

@tobbert, ik zou het eerlijk gezegt niet weten eigenlijk, uiteindelijk gaat het toch om een bevruchting? alleen bij de ene is het zelf en de andere word het gedaan, kweet eigenlijk niet of dat meer kansen bied of niet, lijkt mij niet, maar mss weet een ander dat :)

veel liefs voor de rode meiden, veel liefs voor de rest :)

Geplaatst

Jeetje Inge, ik krijg bij jouw verhaal toch nog wel een beetje hoop hoor.

Bij mij is mijn ongesteldheid over. Nu al. Dus zaterdag beetje bruinverlies, zondag flink bloedverlies, maandagochtend ook nog redelijk wat, daarna minder, en nu dus niks meer. (Of er moet zo weer wat komen)

Ik ben ook nog steeds misselijk, en ook gevoelige borsten. Maar ik wijt dat aan de Utrogestan. Hoewel ik wel al sinds een week na de terugplaatsing ook direct 's morgens al pijnlijke borsten heb. En dan is het toch echt al even geleden dat die Utrogestan er in is gegaan.

Nou ja, ik ga er gewoon niet meer vanuit dat het nu gelukt is. En heel langzaam lijkt dat ook wel te wennen... En hoop ik eigenlijk dat we meteen door mogen voor een cryo terugplaatsing.

Fijn om daar wat positieve verhalen over te lezen! Die heb ik nog niet veel gehoord namelijk, vandaar ook mijn niet echt positieve gevoel daar over...

Geplaatst

Tobbert, volgens mij zijn er bij ICSI meer bevruchtingen over het algemeen. En ligt het slagingspercentage iets hoger.

Maar ik kijk daar nooit zo naar. Die percentages zijn berekend over hele grote groepen. En jij bent zelf uniek. Er zitten vrouwen tussen waar het meteen lukt, en vrouwen waar het nooit lukt. Dat is een groot verschil, maar dat wordt wel meegeteld in de percentages.

Geplaatst

Inge en Liedje - goh meiden, jullie houden het wel spannend hoor! Als ik dat zou hoor, vind ik het best logisch dat jullie nog wel wat hoop hebben - klinkt zooo vaag!

Morgen en overmorgen zijn jullie officiële testdata toch?

Knuffel voor jullie en alle andere dames ook hoor!

Geplaatst

Ink, ik ga ook donderdag testen. Woensdag is mijn vriend de hele dag weg (andere kant van het land) en ik wil wel dat hij er bij is.

Eigenlijk heb ik weinig hoop mee. Maar als het toch zo is, dan is deze emmy gewoon echt een toppertje! Als je zo'n bloeding kan overleven... Dan kan je alles aan.

Maar ik denk dat ie weg is. Vorige week vrijdag voelde ik me echt zwanger. Nu voel ik niks meer. Ja, misselijk en hoofdpijn en nog wat andere dingetjes die overal van kunnen komen... Ik hoop maar dat mijn lichaam me in de steek laat.

En nogmaals... Ik ben blij om hier positieve verhalen te lezen over cryo's! Ik las gisteren op de site van Freya dat er met cryo's 10% kans per keer is dat het goed gaat. Toen zakte de moed me echt in de schoenen....

Geplaatst

Gister is er tegen iemand in n ander topic gezegd door een arts dat een cryo poging daar bijna net zo goed is als een verse poging :-)! Dus komt vast goed meid!

Geplaatst

Ik ben bang dat ik van het wachtbankje af mag....

Gisteravond al wat krampen in mijn buik en vandaag wat bloedverlies. Het lijkt er gewoon op dat ik ongesteld ben/ga worden maar de tp is nog geen week geleden dus dat is dan wel weer vreemd. Testen zal nu ook nog niet veel zin hebben denk ik, beetje vroeg na de tp. Ik wacht dus eerst vanavond/vannacht maar eens af en kijken of het bloedverlies erger word of niet. Vorig jaar heb ik een flinke innestelingsbloeding gehad, leek ook op een menstruatie dus het zou nog kunnen.....

Geplaatst

Mama27 - laten we hopen dat het straks weer stopt en het een innestelingsbloeding is???

Liedje en Inge - succes morgen met testen!

Geplaatst

En en en en en???? Hoe gaat het hier???? Ben helemaal niet nieuwsgierig hoor ;-)! Gun het iedereen alleen zooooo ontzettend om ook groen te worden!!!

Geplaatst

jij was er vroeg bij ink :) of ik eigenlijk gewoon een beetje laat, hihi...maar idd...en ik geef het gewoon volmondig toe, ik ben nieuwsgierig :) en mama, mss is dit ook een innesteling, je weet het toch nooit, hoop het iig voor je.

veel liefs

Geplaatst

Nou iemand mag mij ook rood maken hoor :-(

Bloedverlies is erger geworden en heb nu ook ongi krampen in mijn buik.

Heb net toch even een testje gedaan (voor de zekerheid) en die was negatief. Straks dus het ziekenhuis maar bellen voor een nieuwe afspraak te maken.

Helaas moeten wij nu eerst weer verschillende onderzoeken laten doen voordat we een nieuwe punctie kunnen krijgen.

Weet niet hoe lang dat allemaal gaat duren maar ons ziekenhuis heeft een verplichte zomerstop (weet niet wanneer die dit jaar valt). Er is dus een kans dat ik nog een paar maandjes moet wachten voordat we weer verder kunnen.

Degene die nog moeten testen...succes! Maak het bankje maar wat groener (vind ik een mooiere kleur dan rood :-) ).

Geplaatst

He bah mama, wat ontzettend balen zeg! Ik hoopte echt dat het een innestelingsbloeding zou zijn... Sterkte meid!

Inge, hoe voel jij je?

Ik kon gisteren niet slapen, mijn buik was enorm aan het rommelen. Ik dacht weer van alles te voelen. Zo stom, want eigenlijk heb ik de hoop een beetje opgegeven. Maar gisteren voelde het toch alsof er iets gaande was. Ik durf echt niet meer te hopen eigenlijk, bang dat die negatieve test morgen weer zo tegenvalt...

Geplaatst

Ik heb het ziekenhuis gebeld en die vonden het ook al wel heel erg vroeg voor een menstruatie maar het is toch echt zo....

Ik baal er natuurlijk ontzettend van maar ik moet zeggen dat ik het nu minder erg vind dan de afgelopen keren. Het is nu toch anders nu we al een kleine van ons samen hebben. Het zou wel mooi zijn geweest als het gelukt zou zijn want deze cryo was van dezelfde "lichting" als die waaruit ons zoontje is geboren.

Maar goed, woensdag 13 juli hebben we pas weer een gesprek voor een nieuwe IVF poging.

Geplaatst

Heel vreemd maar mijn bloedverlies is nog steeds bruin... zal het dan wel echt mijn menstruatie zijn? ik heb duphaston gebruikt om mijn menstruatie juist tegen te houden.. wel vreemd hoor.. iemand die dit heeft meegemaakt??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden