Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ha allemaal, ben even een paar dagen te druk met werk en dan is er zoveeeeel geschreven!

Droompje, 1e fm morgen succes!

Veer; je punctie.. wat balen dat er 'maar' 2 eicellen gevonden zijn.. maar zoals ik ook al gelezen had.. je hebt er maar 1 nodig! Ik hoop dat er een inseminatie plaats gaat vinden!

Raba, melis, miesje, rican en alle anderen... succes!! hoop gauw weer een punctie en dan op het wachtbankje!!

ik voel me echt een stuk beter dan vorige week... heb nog wel een dikke buik, pas niet elke broek...-slik- en vind de eerste ww best goed uit te houden! Bij elke zwangere op straat denk ik stiekem... hihi misschien ik ook wel!

medusa; ik denk dat ik het nog wel even uithou met testen... durf niet zo goed.. zondag is wd 10.. ik zal me melden als ik rennend naar de kruidvat ben gegaan hoor! (kan me er iets bij voorstellen haha)

x

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

O ja, de gyn had het erover gehad ja dat dat eraan kwam die nieuwe soort bolletjes, inplaats van 2 dan 1 inbrengen.

Inge voor jou gaat week 2 alweer in, jeetje spannend meid xxx

Geplaatst

Hallo meiden,

Er waren 10 follikels te zien, waarvan 1 een twijfelgeval is of het een verse of oude is. Moet vr terug voor 2de fm. Hopen dat ze dan groot genoeg zijn;-)

inge; spannend! Hoop voor je dat het lekker bij je blijft zitten.

veer; duim voor je dat je een tp hebt zaterdag! Hoe voel je je verder?

raba; heel veel succes morgen!

droompje; succes morgen, ga voor een goed aantal

medusa; voel je je goed?

T

Geplaatst

Tine, ook al zo'n mooi aantal super.

Alles valt me zwaar merk ik, net ff gestofzuigd en jeetje ben er gelijk door heen, alles kost me echt super veel moeite.

Geplaatst

@ Saba, vandaag heb ik m'n 2e FM gehad en ik had zomaar ineens 17 follikels! De meeste waren rond de 18-20 mm en een aantal van 15-16 mm. Bloedonderzoek was allemaal prima, hormoonwaardes matchten goed met de opgemeten follikels. Ik heb zojuist de pregnyl gespoten en dat vond ik de minst leuke spuit van allemaal :-( A.s. vrijdag om 9.30 uur heb ik de punctie, ben heel erg benieuwd!

Geloof mij en vele anderen met mij, het prikken went inderdaad erg snel. Vandaag tijdens het bloedprikken zei ik zelfs; kan ik dat niet zelf doen? Vind het maar niks als anderen mij prikken, doe het tegenwoordig liever zelf, haha ;-)

Komt helemaal goed hoor meid, maak je geen zorgen.

Heel veel succes en probeer er ook van te genieten, spreek je snel weer!

Liefs Melissa

Geplaatst

Thanks meiden net oxazepam ingenomen. Dat geven ze mee en dat mag je de 1/2 uur voor het slapen gaan innemen en morgen 1 uur voor de punctie

Geplaatst

Nou ga jij maar lekker slapen Raba, en heel veel succes :-)

Saba, inderdaad het prikken went echt, ik was als de dooood voor prikken en zelfs ik doe het nu met "gemak "

Geplaatst

Raba: veel succes morgen! fijn dat je oxazepam hebt gekregen dan zul je als het goed is goed slapen, toch? is toch om tot rust te komen of vergis ik me. Is dat trouwens standaard, krijgt iedereen dat? zou ik persoonlijk ook wel willen, ben namelijk nogal snel nerveus en gespannen en zeker met een punctie in het vooruitzicht.

Veer : jammer dat het er maar 2 zijn! Positief gedacht hoeft het er uiteindelijk maar 1 goede te zijn die 9 maanden blijft zitten maar kan me heel goed voorstellen dat je toch een beetje teleurgesteld bent. Hopelijk zaterdag een goede tp! Doen ze ze danmeteen alle 2?

Melissa: leuk dat je ook meeschrijft hier. Jouw punctie komt dus ook steeds dichterbij. Zie je er tegenop?

Saba; niet te erg opzien tegen het prikken, het is echt goed te doen hoor. De eerste keer is een beetje eng/gek maar daarna gaat het vanzelf.

Inge: fijn dat je je steeds beter voelt en hopelijk is je buik wat dikker omdat ie de komende 9 maanden steeds dikker moet worden!

Tine voor jou wordt het ook steeds spannender!

Ben echt ongesteld geworden, maar stukken minder dan dat ik gewend ben! En daar ben ik heel blij mee want ik was het altijd heel heftig. en nu een lekkere pil menstruatie dat is best eens prettig. Kon zelfs gewoon sporten vanavond en normaal moet ik dat op de tweede dag afzeggen want dan ishet te heftig.

Ik heb het gevoel dat ik een beetje 'beurs' ben in mn buik van het spuiten. Je ziet er niks van maar de streek rondom mn navel begint gevoelig te worden. Jammer want ik moet nog even doorspuiten.

Geplaatst

@ Raba, heb je een beetje goed geslapen (dankzij de oxazepam)? Hoe is je punctie gegaan? Hoop voor je dat het is meegevallen :-) Liefs vanuit Almere!

@ miesje1979, morgen de punctie.. Vind het best spannend en ben ook wel zenuwachtig, komt denk ik omdat ik niet weet wat me te wachten staat m.b.t. pijn enzo :S Ik probeer rustig te blijven en laat alles maar gewoon op me afkomen.

@ José, hoe voel je je? Ben je al lekker aan het genieten van je zwangerschap/baby?

Vandaag moeten we het ingevroren zaad uit het AMC ophalen en naar het VU brengen, dus we hebben weer een uitje, haha..

Ladies, ik ga weer ff een aflevering Gooische Vrouwen kijken, tot straks! :-)

Liefs Melissa

Geplaatst

Raba, is de punctie goed gegaan???

Vanmorgen met het zh gebeld, we moeten na zoveel dagen ff bellen om te laten weten hoe het gaat, en heb vanmorgen aangegeven dat het van onder wat gezwollen is en last heb van branderige jeuk, nu heb ik dus last van bijwerkingen op de utrogestan.

Ik kan er niet mee stoppen, en als het niet meer te houden is bij de apotheek een zalfje gaan halen.

Bij een volgende poging zal ik geen utrogestan krijgen maar injecties ik neem aan pregnyl.

Geplaatst

Ha dames, net een fm gehad. Balen zeg, maar 4 follikels te zien. Over 2 dagen opnieuw fm en dan kijken ze hoeveel er dan zijn. Poging wordt ws gecanceld. Balen hoor. Weten jullie of er in die 2 dagen nog eitjes bij kunnen komen?

Geplaatst

Na heerlijk geslapen te hebben Punctie gehad het was hel verdoving deed het niet. Ze snapte er niks van. De hele dosis morfine gekregen.9 eicellen eruit gehaald waarvan er vermoedelijk 6 rijp waren nu 2 dagen wachten. Ze had zelf dit nog nooit mee gemaakt en bood aan om te stoppen maar dat wilde ik niet. Ze waren wel super lief. Op het laatst toen we klaar waren voelde ik de verdoving pas en ging ik bijna onderuit ben naar de rustkamer gerold. Laat mijn verhaal niemand bang maken want de eerste 2x is mij heel erg meegevallen ik had gewoon dikke pech

Geplaatst

Droompje ik had bij de 1e fm 5 follikels en ook geen kleintjes en bij de 2e fm had ik er 7 en bij de 3e fm 7 met wat kleinere.

Dus houd nog ff hoop want dat kan dus wel dat er nog bij groeien.

Raba, jeeetje meid, wat een verhaal ook. meid laat je vandaag lekker verwennen door je mannetje en doe errrg rustig aan.

Geplaatst

Droompje33... Geef de moed niet op!

Bij de startecho zagen ze 10 kleine, 1e fm waren het er 12 en bij de 2e fm had ik er ineens 17..

Probeer nog ff geduld en moed te houden tot de 2e fm, wie weet krijg je ook een verrassing te zien net als ik!

Raba, ik denk aan je!

Geplaatst

@melis en medusa, ja moet hoop blijven houden ik weet het. Maar in 2 dagen tijd zoveel follikels erbij? Ik hoop het.

@Raba, wat vervelend zeg van je punctie. Lekker uitrusten nu en hopen dat het niet voor niets geweest is!

Geplaatst

@Droompje, de start echo van melis was al hoger als bij ons, maar toch was ik van 5 naar 7 voldoende voor punctie en toch tp van 2 dus het kan echt dat je genoeg heb voor punctie, ken meer verhalen van.

Geplaatst
Ha dames, net een fm gehad. Balen zeg, maar 4 follikels te zien. Over 2 dagen opnieuw fm en dan kijken ze hoeveel er dan zijn. Poging wordt ws gecanceld. Balen hoor. Weten jullie of er in die 2 dagen nog eitjes bij kunnen komen?

Ik had de eerste keer ook maar 5 eicellen we hebben de poging gestaakt.. ik denk niet dat er meer zullen bij groeien misschien dat ze hoogstens groter worden.. maar wie weet houd moed..

Geplaatst

Hoi Melis25,

succes morgen met de punctie.

Ik moet morgen voor 2 fm, kijken wat er gebeurd is en of ze groot genoeg zijn.

Geplaatst

@ droompje33, om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat er ineens veel meer follikels te zien zijn. Bij mij kwamen er ineens 5 extra bij, dat is bij jou ongeveer het aantal dat je nog extra nodig hebt om de behandeling niet te hoeven staken. Kan je nagaan; 3 maanden geleden konden ze mijn eierstok niet vinden en nu zitten ze vol follikels. Ik weet dat het moeilijk is maar probeer hoop te houden zoals alle andere meiden ook zeggen. Wie weet is het geluk met jou! :-)

@ Tine, thanxxxxxxxxx voor je berichtje! Ben giga-nerveus voor de punctie, zeker na het griezelige verhaal van de punctie van Raba, vind het zo sneu voor haar :-(

Hoe is het met jou? Succes morgen bij de 2e FM, laat je ff weten hoe het is gegaan?

Zijn er nog meer meiden die komende week een punctie hebben of hebben gehad?

Liefs Melissa

Geplaatst

@ melis, dat is zeker een mooi aantal!! Succes morgen,hoop dat het meevalt, het is toch wel snel gegaan hè!!

Kan over een aantal dagen meepraten hoe dat prikken gaat, dan ga ik ook beginnen. Ben benieuwd hoe het je bevallen is de punctie,

je hoort heel veel verschillende verhalen.

@ miesje, zondag begin ik met de eerste spuit, gelukkig krijg ik nog prikinstructies en neem ik alles mee wat ik van de apotheek gehad heb, want weet echt niet hoe ik de pregnyl moet klaar maken, en heb er nog een spuit bij gehad, denk voor de pregnyl,dus dat ga ik ook nog even vragen. Dat is mooi dat je ongi meevalt, en nu kan je echt beginnen!!

@ medusa, geloof jullie maar jullie hebben t nu achter de rug,dus ben wel een beetje gerustgesteld dankzij jullie allemaal! Hoe gaat het me je?? Ben je eigenlijk gewoon aan t werk of blijf je thuis??

@ Inge en Tobbert, hoe voelen jullie je?? Jullie testdatum komt steeds dichter bij spannend!! Hoop op een mooie test voor jullie!!

@ droompje, dat valt zeker tegen, maar ja als ze alle 4 goed zijn wordt het dan nog steeds afgeblazen??

@ Tine, succes met de 2 fm hoop op dat er veel te zien is!!

Liefs Saba

Geplaatst

@ Raba, wat vervelend dat de verdoving niet goed werkte!! En goed van je dat je gewoon bent doorgegaan!!

Hoop dat ze alle 6 bevrucht worden!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden