Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ melis, tegen mij hebben ze gezegt dat ik alles moest meenemen uit m'n groentela,omdat het vaak fout gaat met wat je meekrijgt van de apotheek( te weinig )

mischien,dat zou zonde zijn natuurlij! Oké dan neem ik de pregnyl ook mee tijdens de 2 de fm, want schijnt moeilijk te zijn met het open maken??

Dank je ben benieuwd, maar moet morgen ;-) Wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn?? Nee jammer denk dat ik niet meer tegen kom,jij mag maandag weer toch?

@ medusa, wat vervelend dat je je zo ziek voelt!! Beterschap!!

@ veer, goed nieuws!! Succes vanmiddag, en over 2 wkn een positieve test ;-)

Liefs saba

Geplaatst

@ Saba, sorry ik leef steeds met het idee dat het vandaag zondag is, stom he?!

Ik heb geen idee of de pregnyl lastig te openen is, moet je gewoon voor je laten doen joh! Ben je zenuwachtig voor je 1e prik deca?

Morgen tussen 9.00 -9.30 uur mogen we het VU bellen om te kijken of er bevruchtingen zijn.. Spannend!

Geplaatst

Zo hij zit er in fijn was het niet deed gewoon pijn normaal nergens last van nu die ww doorkomen

Tine succes morgen

Medusa hoe voel je je nu

Geplaatst

Super veer, jij ook in de ww :-)

Ik voel me vandaag wat beter, de zalf helpt gelukkig, het brand eerst heeel erg daarna hele erge jeuk en als dat weg trekt voelt het verzacht aan en doet het geen zeer meer, zo kom ik er nu wel mee door gelukkig, bij een evnetuele volgende poging ga ik pregnyl spuiten.

Geplaatst

Vnadaag 2e fm gehad. Nog steeds maar 4 follikels te zien. Dus deze poging staken we. We krijgen as maandag wel een escape iui dus het is in ieder geval iets..

Geplaatst

We hebben net te horen gekregen dat we twee emmys hebben die worden morgen teruggeplaatst. Balen wel dat er geen cryo's zijn. Er waren er wel 4 gedeeld maar twee deelde raar en hadden een afwijking in de kern. Dus vandaar 2. Hoop zo dat dit het word knijp hem nu wel. Ook omdat dit al onze 3 de poging is.

Geplaatst

Veer: wat fijn! En nu breekt misschien wel het moeilijkste gedeelte van de behandeling aan.... de wachtweken. Ik duim voor je! Wat gek dat het trouwens pijn deed, normaliter voel je toch niks van een tp? Alhoewel , iui deed bij mij ook altijd pijn en daar hoor je normaal ook niks van te voelen.

Raba: vervelend dat er geen cryos zijn, maar gelukkig wel een tp! Kan me voorstellen dat je hem knijpt als dit je 3e poging is. Lijkt me heel stressvol, wetende dat dit wellicht de laatste keer is. Hopelijk kom je de wachtweken goed door zonder al te veel zorgen.

droompje: fijn dat je nog een escape iui krijgt. Wie weet brengt die ook wel het gewenste resultaat: een zwangerschap. Met 4 follikels lijkt me de kans toch best groot dat er 1tje bevrucht raakt. Volgens mij zorgt de deca er idd voor dat de eitjes niet springen, zo hebben ze het ons in ieder geval uitgelegd.

Saba: nog 1 nachtje slapen en dan mag je beginnen! spannend he meid! De pregnyl is niet zo heel lastig open te maken mits je ampullenbrekers hebt. Die heb ik bij de apotheek in het ziekenhuis (bij de iui , heb ze maar gewoon lekker bewaard) erbij gekregen en dan krijg je de ampullen makkelijk gebroken. Met mn blote handen lukt het niet.

Melis: fijn dat je je weer beter voelt.

Tine: succes morgen, en idd zoals melis zegt, probeer het op je af te laten komen en probeer te ontspannen. Makkelijk gezegd vanachter de laptop, wschijnlijk ben ik tegen die tijd ook een brokje ellende, maar men zegt dat het helpt als je ontspant.

Medusa; fijn dat de medicijnen aan lijken te slaan, wel vervelend dat het in het begin zo brandt zeg. Wat moeten we er toch allemaal voor over hebben om onze wens te vervullen he.

Voor mij komt de startecho steeds dichterbij. Maandag al. Ben benieuwd, ben gewoon ongesteld geweest, dus het lijkt me dat ik dinsdagochtend gewoon lekker 2 spuiten kan gaan zetten (deca en puregon) toch? Of gebeurt het ook wel eens dat mensen geen groen licht krijgen om te starten?

Hoe gaat bij jullie de zwangerschapstest, via een bloedtest of mag je zelf testen of in het ziekenhuis? Bij de iui moest ik telkens bloed laten prikken en dat was echt zenuwslopend, kon je de hele dag wachten tot 14 uur dat je kon bellen wat het resultaat was. Afschuwelijk om het bericht op je werk te moeten horen zonder je partner in de buurt.

Nu mogen we kiezen of thuis testen met urine, of in het ziekenhuis testen met urine. Voordeel van het ziekenhuis is dat als je negatief test je meteen weer daar bent om vervolgafspraken te maken. Maar denk dat wij het lekker thuis doen. Áls het zover komt, eerst de behandeling eens helemaal afmaken inclusief bevruchtingen en tp!

Overigens moet ik zeggen dat dit eerste stukje van de behandeling me reuze meegevallen is. Merk vrij weinig van de deca, het enige is dat ik moe ben. Maarja gewoon op tijd naar bed gaan en af en toe een dutje tussendoor doet wonderen;) Als ik zo 'fluitend' door de rest van de behandeling fiets hoor je mij niet klagen!

Geplaatst

ha Veer, wat fijn!! En nu maar duimen!

droompje, wat een teleurstelling, maar wel fijn de escape iui... succes!

Raba.. hoop ook zo voor jullie dat deze twee dan blijven zitten..

tine, succes morgen!

medusa, fijn dat die zalf een beetje werkt!

saba, beetje opgelet vandaag? ;-) en dan lekker starten!

Ik ben vanmorgen om half 5 naar de eerste hulp geweest met manlief.. erge buikkramp, diarree, misselijk en pijn in mijn rug en benen.. en een kleine bloeding. zucht.. ik zit op WD 9 nu en is dus te vroeg voor een ongi, maar was / ben wel erg ongerust.

conclusie ZH; vergrote eierstokken (logisch na IVF), erg goed baarmoederslijm (hoera bolletjes hebben effect) hcg waarde gemeten, niks te zien want was ook nog wel erg vroeg, geen ontstekingen.. kan dus een miskraam zijn geweest, of een innestelingsbloeding.. heb nu ook nog wat 'rommeltjes' als afscheiding en wat ongikramp in mijn buik.. en ben er best wel even ondersteboven en onzeker van...

afwachten dus maar.. ;-(

x

Geplaatst

O jee Inge, wat naar en onzeker zeg,hoe voel je je nu????

En nu zijn de komende dagen helemaal zenuwslopend, nou hopelijk een fikse innesteling geweest

Miesje, het zou voor kunnen komen dat iemand niet start na de echo, maar daar hoef je niet van uit te gaan, dan zou je bijvoorbeel cyctes moeten hebben.

Geplaatst

Tine succes morgen

Droompje fijn dat je een escape iui kan gebruiken. Scheelt je dan toch weer een poging.

Miesje in nijmegen móet je zelf testen.

Inge jeetje meid dat is schrikken hopelijk inderdaad innesteling

Geplaatst

Zo weer ff naar boven gehaald

Start hormonen:

Roxanne: 4 Mei Deca 11Mei GONAL F 225

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

FM:

Roxanne: 23 en 28 Mei

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni

Punctie :

Roxanne: 31 Mei

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

Veer : 15 juni

Raba:16 juni

TP :

Roxanne: 4 Juni

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Medusa : 14 Juni => 2

Veer : 18 juni

Testen :

Roxanne: 19 Juni (vaderdag)

Tobbert: 20 juni (?)

Inge: 24 juni

Medusa : 29 Juni

Veer : ????

Geplaatst

Medusa, houd je het nog een beetje vol meid? Las dat de zalf wel wat verlichting geeft pffffff... maar als je test positief is, mag je dan wel stoppen met die bollen?

Wat is het beleid van het ziekenhuis hierin. Ik hoop het voor je, want als je zo door moet gaan tot evt. de 12 weken, dat woren helse weken voor je.

Je hoort het hè, ben gewoon heel positief voor je ;)

Geplaatst

Thanxxx Jose,that's the spirit !!! :-)

Nee zodra we een pos of een neg tets hebben mogen we stoppen, maar officieel mag ik pas tetsen op 29e dus dan ook stoppen met de bollen ga ik maar vanuit.

Ja gelukkig geeft die zalf verlichting, weet niet hoe ik het anders vol zou moeten houden.

Geplaatst

Start hormonen:

Roxanne: 4 Mei Deca 11Mei GONAL F 225

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

FM:

Roxanne: 23 en 28 Mei

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni

Punctie :

Roxanne: 31 Mei

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

Veer : 15 juni

Raba:16 juni

TP :

Roxanne: 4 Juni

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Medusa : 14 Juni => 2

Veer : 18 juni

Raba: 19 juni => 2

Testen :

Roxanne: 19 Juni (vaderdag)

Tobbert: 20 juni (?)

Inge: 24 juni

Medusa : 29 Juni

Veer : ????

raba: 4 juli

Geplaatst

Roxanne en tobbert nog geen testje ertegen aan gegooid knap nog even en dan weten jullie het

Raba succes morgen met je tp

Miesje nee het hoort ook eigenlijk geen pijn te doen en de vorige keren had ik sarcoom helemaal niet spannend voor jou maandag dat je maar lekker groen licht krijgt om verder te gaan

Droompje balen dat de behandeling stop gezet is op naar de esceep iui maandag

Tine succes morgen

Volgens mij vergeet ik een hoop meiden sorry maar ook aan jullie wordt gedacht

Geplaatst

Tine succes morgen met de punctie

en de tetsers ook al bijna, ben er benieuwd!!!! laten we hopen op een erg mooie topic hier :-)

Geplaatst

Medusa snap trouwens best dat jij eerder wilt testen jij hebt4 dagen eerder puntje en tp gehad dan mij en ik mag 1 dag na jouw testdatum testen 30 juni namelijk

Geplaatst

Ja ze hanteren in elk zh weer andere testdata, zie jij mag 15 dagen na punctie al testen, en ik 15 dagen na tp, dat scheelt wel ja, zeker met wachtdagen.

Daarom vanaf woensdag ga ik testen, dan zou je met de testen van kv al wat kunnen zien, en het geeft mij ook gevoel dat ik het zelf in de hand heb.

En met iui had ik op wd 11 al een lichte pos test, en wd 11 met iui komt overeen met wd 8 na tp.

Geplaatst

Jooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeepppppppppppppppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeee....

Er zijn eicellen bevrucht en morgen om 14.45 uur hebben we de terugplaatsing van onze emmy :-):-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden