Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Medusa, niet stoppen met die bollen hoor! Ik breek hier even in, want zag je bericht aan de zijkant staan. Het zegt nog niks! Je zit pas op dag 9 na de terugplaatsing! NIET STOPPEN

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik zal zaterdag nog een x testen is die ook negatief 2 weken na de punctie dan is het echt over, en stop ik ook met de bollen.

En je mag uiteraard inbreken Jeanine

Geplaatst

Lieverd je bent nog zo vroeg met testen wacht nog even af en stoppen met de bollen zou ik niet doen weet niet hoeveel dagen je ze moet gebruiken wij 10 dagen vanaf tp

Sterkte

Geplaatst

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste keer op een forum dus het is allemaal een beetje nieuw voor mij maar ik zal mij eerste even voorstellen.

2,5 jaar geleden zijn wij gestopt met de pil. Na 1,5 proberen zonder reslutaat hadden we besloten om te laten onderzoeken wat de reden was dat het niet lukte om zwanger te worden. Na verschillende onderzoeken is gebleken dat ik een vijandige baarmoedermond heb waardoor de zwemmers van mijn partner niet door de klapdeuren komen. (om het maar even in Jip en Janneke taal uit te leggen) :-) Er bestaat dus een zeer kleine tot geen kans dat de zwemmers mijn eitje kunnen bereiken. Die uitslag kwam best wel een beetje hard aan en is het best gek te horen dat samen zwanger worden een heel lastig verhaal gaat worden. Zeker omdat de meeste vriendinnen om mij heen bimnen no time zwanger waren terwijl ik al veel langer gestopt was met de pil als zij. Je gunt het ze allemaal, maar jezelf natuurlijk ook! afine

Na overleg met de gynacoloog is ons aangeboden om deel te nemen aan een studie van het ziekenhuis en zijn we geloot voor een ivf traject. 1,5 week geleden zijn we begonnen met de eerste stap van het ivf traject, het slikken van de pil zoals de meeste van jullie wellicht wel weten. Ik zit dus nog helemaal in de begin fase maar des al niet te min vinden we het allemaal heel spannend. Zeker omdat je niet weet wat al die hormonen met je lijf gaan doen en hoeveel je er van gaat merken.

Geplaatst

Hallo Meiden,

@ Tobbert, Inge, heel veel sterkte, hoop dat de volgende keer wel lukt!!!

@ Medusa, het spuiten gaat goed, manlief vind het zelfs leuk, hij wilt het elke dag doen, alleen heb weekend avond dienst dus moet ik het zelf doen, en stiekem,want niet al mijn collega's weten het.

kan ik de spuit wel een lange tijd uit de koelkast houden??

En waarschijnlijk ben je nog te vroeg met testen, en die bolletjes moet je gewoon nog nemen totdat je een bloedtest heb gehad van het zkh, of is dat bij jullie niet zo??? Hoop nog op een wonder voor je!!

@ Miesje, ik kon de container gratis ophalen bij de apotheek, dankzij jullie heb ik dat gelijk gedaan toen ik het gevraagd had hier, ik wist het echt niet!! Thx allemaal!!

Hoe ging het spuiten van de puregon??

@ Melis, haha bloedheet, stomme i-pad :-), en me container heb ik in huis hoor, gelukkig, na de eerste spuit thuis gezet te hebben dacht ik ineens waar moet ik de spuit eigenlijk laten, ma ja gelukkig heb ik jullie ;-)

hoe voel je je????

@ Tine, hoe is de tp gegaan???

@ Droompje, hoe voel je je?? wanneer mag je testen??

@ Rican, goed nieuws, nu kan je beginnen!! Succes!!

@ Matroosje/ Pixel, welkom hier, en praat lekker mee, succes!!!

Nou hier al 3 dgn Deca aan het spuiten, en nog maar 3 pilletjes joehoe, hoop dat ik snel ongi wordt dan!!

Liefs Saba

Geplaatst

Pixelegelmeers, welkom op dit forum, klets gezellig mee en hoop dat door de ivf jullie een mooi wondertje krijgen :-)

@Veer, hm ik heb er geen hoop meer deze poging, voor mij gevoel is die echt voorbij, maar ik zal pas stoppen met die bollen nadat ik zaterdag getest heb.

Geplaatst

Thx dames, en voor jullie van hetzelfde... heel veel succes met de behandelingen.

@ saba26 Misschien een beetje een stomme vraag maar wij lopen ongeveer gelijk geloof ik met de behandeling althans, jij doet ook ivf toch?

Is het zo dat je na de pil en tijdens de decapeptyl ongesteld wordt?

Geplaatst

Pixelegelmeers,ja je wordt ongi als je stopt met de pil en als je al aan de deca zit,want tijdens die ongi ga je starten met stimuleren.

Geplaatst

Ja klopt, zag ook dat we aardig gelijk lopen, ben 19 Juni begonnen met de deca, en zaterdag heb ik mijn laatste pil, ik blijf de deca gewoon doorspuiten en ook straks met de gonal-f, dat is natuurlijk nodig zodat je geen eisprong krijgt,

dus na zaterdag is het wachten op de ongi, dat kan wat langer duren door de deca, ben benieuwd,meestal was ik na 3dgn wel ongi, en normaal had ik de migrogynon 50, en dit is de 30 dus ook veel lichter, bij de migrogynon 30 had ik altijd tussentijdse bloedingen,

maar dat heb ik nu niet me lichaam is tenslotte niet meer gewend aan de pil na ander half jaar :-)

Wij worden aangemeld voor icsi, maar op het moment van de punctie wordt er naar het zaadkwaliteit gekeken, is het goed wordt het ivf en anders icsi, we zullen zien, de behandeling is hetzelfde, alleen is het voor het lab meer werk als er icsi gedaan wordt.

Heb van de deca wel last van mijn darmen, en hoor van de andere meiden dat ze daar ook last van hebben, dus denk dat het inderdaad dan van de deca kan komen.

Geplaatst

Aha. Ik dacht al, het is toch eigenlijk niet de bedoeling dat de menstruatie doorbreekt. Ik heb pas 2 dagen geprikt maar voel wel dat mijn lijf wat anders aanvoelt en heb best wel last van hoofdpijn. Normaal gepsproken heb ik tijdens mijn cyclus de eerste dagen ook heel erg last van mijn hormonen dus ik denk dat ik er wel gevoelig voor ben.

Ik heb 11 juli pas mijn eerste echo en hopelijk mag ik dan gebinnen met de Gonal... we zullen zien... spannende allemaal. Zeker omdat het de eerste keer is en alles nieuw is.

Wat is bij jullie de reden dat jullie in behandeling zijn? Als ik vragen mag hoor :happy: Als je het niet wil vertellen snap ik het ook uiteraard :-)

Geplaatst

Pixel, welkom heel veel succes met je behandeling

@ Medusa, wat balen!! Bij ons is het beleid als je op dag 14 neg test toch nog 3 dgn doorgaan met de bollen en opnieuw testen...... Wellicht dat het een "laatbloeiertje" is.....

Geplaatst

@ PixelEgelmeers; reden voor de behandeling bij ons kun je in mijn handtekening lezen..

@ saba26; vindt je het al spannend worden? je komt nu natuurlijk steeds dichterbij de grote stappen van de behandeling. Ik voel me eigenlijk prima, op zere borsten en vermoeidheid na. Ben erg benieuwd wat het resultaat van onze test gaat worden, over 8 dagen weten wij het. Gelukkig hebben wij ook nog 5 cryo's..

@ Medusa; vervelend dat de test weer negatief was, maar net zoals alle andere meiden al hebben gezegd was het natuurlijk wel aan de vroege kant he.. Wacht nog ff, wie weet wat er veranderd aan de uitslag van de test! :-)

Meiden, ik ga weer aan het werk, spreek jullie later!

Liefs xxx

Geplaatst

Had nooit verwacht dat mij dit zou overkomen maar goed wie wel,

mijn vriend heeft zeer traag zaad, van de 40 miljoen zaad die een man moet hebben ongeveer, heeft mijn vriend er max 15 miljoen en zelfs de laatste uitslagen 8 miljoen,

nou zou je kunnen zeggen 1 is toch genoeg, ma ja na ander half jaar oefenen, geloof je daar niet meer zo in ;-)

En bij jullie???

@ Melis, spannend, zal voor je duimen,en inderdaad je hebt nog 5 cryo's!!

Liefs Saba

Geplaatst

Welkom PixelEgelmeers, je zult hier heel veel aan hebben, ik ben er niet zo heel vaak maar heb er heel veel aan.

Medusa; nog niet opgeven hoor meis... tot aan het laatste bolletje gebruiken en dan pas testen. Ik duim iig voor je!

Melis; voel je je goed? Nog steeds zoooooooooooo moe?

Fijne avond voor allemaal en succes!

XX tine

Geplaatst

@ Melis, inderdaad vind het nu wel erg spannend worden!! Als het goed is begin in volgende week met de gonal-f!! Het spuiten nu vind ik meevallen,maar elke dag is wel spannend, de ene keer doet het meer pijn dan de andere keer, denk dat het door de temp. komt, soms ben ik laat thuis, spuit om half 9 dus eigenlijk 8u uit de koelkast halen, maar dat red ik dan niet meer, ma ja het valt me mee tot nu toe!!

Nog 8 dgn spannend hoor!!! Hoop het voor jullie!!!!

Liefs Saba

Geplaatst

@saba klinkt heel gek maar op een of andere manier heb ik altijd gevoelt en ook tegen mijn vriendinnen gezegt dat ik moeilijk zwanger zou kunnen worden. Sommige zeiden, ja als je zo een gevoel hebt en er zo over denkt zal het allemaal niet bevorderen maar er is absoluut een reden dat het bij ons niet lukt en heeft mijn gevoel al die tijd gelijk gehad. Ik heb een vijandige baarmoedermond die er voor zorgt dat de zwemmers niet door de klapdeuren koen (om t maar even simpel te zeggen) de kans dat wij samen zwanger worden is heel klein tot nihil. Wij zijn sinds feb 2009 gestopt met de pil en begin dit jaar in de zieknhuismolen terecht gekomen. We zouden eerst in maart beginnen met de behandelingen maar vanwege ale drukte op onze eigen zaak hebben we besloten om t wat uit te stellen omdat we in alle rust de behandelingen in wilde gaan. Zo doende dat we in juni zijn gestart. Hopelijk krijgen we in aug goed nieuws. Heel spannend allemaal.

Maar inderdaad je bedenkt van t evoren nooit dat het jezelf overkomt.... zoveel mensen om je heen raak zo maar zwanger dat het beste heftig is te accepteren dat het bij jezelf niet zo maar gaat. Maar goed we hebben goede hoop....

Wie weet hebben we allebei in aug goed nieuws.....

Liefs Pixel

Geplaatst

@ Pixel, ja stom dat ik het vroeg ik had het al gelezen, na ja, oké dan heeft je gevoel toch gelijk gehad!

Hoop ook zo dat het lukt!! Positief blijven denken, zo denk ik in ieder geval!!

Leuk dat we gelijk op gaan,en als het goed is,weten we in Juli al of poging 1 gelukt is.

Liefs Saba

Geplaatst

Pixel: welkom hier! Bij ons is er tot op heden geen probleem gevonden. Ben in de zomer van 2007 met de pil gestopt maar nog niet om zwanger te raken, daar zijn we in de zomer van 2008 mee begonnen. Na 1 jaar was er nog geen zwangerschap terwijl ik best een redelijke cyclus heb *24-32 dgn* met een duidelijk voelbare eisprong. We zijn de mmm ingegaan en op het eerste oog leek het aan mijn vriends`zwemmers te liggen maar na een antibiotica kuurtje van een maand waren de zwemmers 3 maanden later in orde. (hij had ontstekingscellen in zijn sperma, wschijnlijk vanuit de prostaat maar dat is nooit meer verder onderzocht omdat de ontstekingscellen na 3 maanden weg waren). We hebben 7 IUI behandelingen gehad en dat heeft niks opgeleverd en zodoende zijn we nu met onze eerste ivf behandeling bezig. Heb zelf uiteraard ook de nodige onderzoeken gehad, een hsg foto in december 2009, een kijkoperatie in juni 2010 en ook daar is niks uitgekomen, alles lijkt helemaal in orde bij ons. Heb wel een wat korte luteale fase en daarom heb ik tijdens de laatste 3 iuis progesteonbolletjes gekregen, maar ook dat heeft niks geholpen.

En nu de eerste ivf behandeling.... hopelijk brengt deze ons waar we al zo lang op aan het wachten zijn!

Saba: ja die darmen die zijn even een beetje van slag door de deca he. Maar zodra je gaat stimuleren lijkt het over te gaan. Ik heb nergens last meer van. Fijn dat jouw vriend ook eens heeft mogen spuiten en dat hij het ook goed kon. die van mij mag er echt niet aankomen, sterker nog hij mag er niet eens naar kijken alsik het doe!

Medusa; hoe gaatie meid? Morgen nog een keertje testen? Niet eerder met de bolletjes stoppen dan de aangegeven periode hoor! Ook heb je er schoon (nou ja schoon haha ;) genoeg van toch nog even volhouden tot je het zeker weet!

Inge: Hoe gaat het met jou, heb je gisteren nog een test gedaan of was het niet meer nodig :( ?

Melis: hoe gaat ie met jou? hou je het nog een beetje vol op het wachtbankje?

tine: en jij? Jij zit er nu echt officieel op he, spannend zeg!

Hier gaat alles prima. Ben nu 3 dagen aan het stimuleren en merk er vrij weinig van. Af en toe een steekje in mn onderbuik maar meer niet. Krijg de deca er nu wel steeds moelijker in merk ik. Lijkt wel of mijn buik soms weerstand geeft en dan moet ik echt een ander plekje zoeken anders krijg ik de naald er niet doorheen. Verder heb ik alleen last van vermoeidheid, maar dat kan ook met de drukte op het werk te maken hebben.

Geplaatst

Heeeey meiden! :-)

@ Tine, ik ben nog steeds erg moe ja... Vorige week had ik vakantie en kon ik overdag lekker een tukkie doen, maar sinds deze week werk ik weer gewoon 40 uur en stort in halverwege mijn werkdag bijna in van de slaap, haha. Zal wel weer een keer overgaan denk ik dan maar. Hoe is je punctie gegaan? En de tp? Ik zie in je naam dat er i.i.g één 8-cellig embryo is, gefeliciteerd!

@ Saba, hoe is het met jou meis? Begint de deca een beetje te wennen? Een fijn vooruitzicht is dat de naald van de gonal veeeeeeel prettiger is dan die van de deca. Ben benieuwd hoe jij die ervaart.

@ miesje1979, met mij gaat alles goed hoor. Alleen vreselijk moe, ff inkomen op mijn werk. Maar door mijn 40-urige werkweek kom ik de wachtdagen met alle gemak door.

Overige meiden, ik denk aan jullie hoor! Hoop zo dat juni een vruchtbare maand wordt voor ons allemaal! :-)

Heb een vraagje voor de ervaringsdeskundigen onder ons (mensen die bezig zijn met hun 1e behandeling mogen natuurlijk ook gewoon reageren) en ik weet dat er al een topic over bestaat, maar wil graag van jullie weten hoe of wat.

Ik zit momenteel op wachtdag 4 (dag na de tp is de 1e wachtdag). Zou het kwaad kunnen voor de (eventuele) innesteling om sex/orgasme te hebben? Durf het eigenlijk niet zo goed, maar wil wel graag ;-) Mocht het mis gaan ben ik bang dat ik de sexpartij daar dan de "schuld" van ga geven, begrijpen jullie?

Fijne avond lieve meiden, liefs...

Geplaatst

Melis, ook bij ons gaven ze het advies om het de eerste week niet te doen... Het samentrekken van de baarmoeder zou de innesteling tegenwerken.

Geplaatst

@ saba26 hihi geen probleem hoor, vertel gewoon nog een keertje.... Hoe ist met jou vandaag? Pfff die hormonen zijn behoorlijk met mijn lichaam aan de haal!!! Had niet gedacht dat ik al zo snel de bijwerkingen zou voelen.. maar goed kleinigheidje blijf je houden he.... Ik heb vandaag met het ziekenhuis gebeld en ik heb woe 6 juli de eerste echo en hoop dat we dan ook met de gonal mogen starten..... zou zomaar kunnen. Wanneer heb jij je eerste echo?

xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden