Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Medus, echt heel erg jammer zeg... Heb je nog cryo's?Heel veel positoeve energie gewenst voor de volgende poging! Hoop je nog wel te spreken, hoor ;-)

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ miesje, bedoelde ook achter elkaar ;-) maar vind de deca spuiten steeds pijnlijker worden :-( maar ja even volhouden, hoop snel ongi te worden, dan gaat het echt beginnen!

@ pixel, bedoelde het lijstje die melis hierboven heeft geplaatst, daar kun je neer zetten hoe ver je met de behandeling ben.

@ melis, inderdaad positief blijven, hoop het voor jullie en voor iedereen natuurlijk ;-) gelukkig gaat alles goed, ja begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden!! Succes nog even!

Liefs Saba

Geplaatst

Hallo Dames,

Sinds afgelopen zaterdag spuiten we Gonal-F. Nu hebben mijn man een ik een discussie met elkaar. Mijn man is van mening dat je de Gonal-F spuit alleen de aller 1ste x dat je hem gebruikt moet instellen op 37,5 om de spuit gereed te maken, hij denkt tevens dat ze dit ook hebben gezegd op de prikinstructie. Ik kan me dit niet meer voor me halen. (We hebben de prikinstructie in april gehad, is dus alweer een tijdje geleden.) Tevens in de gebruiksaanwijzing staat dat het elke x gedaan moet worden voordat je juiste eenheden instelt. Ik dacht laat we het hier op het forum eerste vragen voordat we het zh bellen.

De vraag is dus:

Moet je elke avond(keer) eerst de spuit instellen op 37,5 en daarna de juiste hoeveelheid. Of hoeft dit alleen als je de pen voor de eerst keer gebruikt en kan je daarna elke avond gelijk op de juiste hoeveelheid zetten en spuiten maar.

Alvast bedankt!

Geplaatst

Dank je wel!

Der zit trouwen een luchtbel in. Mijn man krijg deze er niet uit. We zijn langs me oma geweest zij is suikerpatient en spuit zichzelf dus regelmatig per dag. Zelfs mijn oma krijgt de luchtbel er niet uit. Hebben jullie dit ook wel een gehad?

Geplaatst

Hoi Rican,

Tijdens de prikinstructie is mij verteld dat je dit maar 1x hoeft te doen. Dus de eerste keer stel je hem in op 37.5 om te zorgen dat er geen lucht in zit. De keren erna kun je hem gewoon gebruiken zonder hem in te stellen op 37.5. Je zet hem dan op 112.5 en hoeft niet bang te zijn dat je te weinig spuit.

Heel veel succes!

Vandaag heb ik mijn eerste FM gehad en weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Er zijn 6 follikels gezien nog niet echt groot dus ik moet woensdag terugkomen voor mijn 2e fm.

6 Follikels is op zich niet echt weinig maar toch zit er wel wat angst...

De vorige keer ben ik begonnen met 4 follikels bij de eerst FM en eindigde met 2 follikels bij de punctie. De andere 2 waren gewoon verdwenen. Nu ben ik toch wel bezorgd en bang dat het dit keer ook zo gaat en als ik woensdag terugkom er weer follikels verdwenen zijn...

Had echt verwacht dit keer meer te hebben omdat ik ook een hogere dosis gebruik. We zijn van 150 naar 250ie gegaan. Kan het zijn dat ik te veel drink en daarom minder follikels aanmaak?

Geplaatst

Start hormonen:

Roxanne: 4 Mei Deca 11Mei GONAL F 225

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Melis25: 23 deca / 4 juni Gonal-F 150

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

FM:

Roxanne: 23 en 28 Mei

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Melis25: 12 & 15 juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni & 29 juni

Punctie :

Roxanne: 31 Mei

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

Veer : 15 juni

Raba:16 juni

Melis25: 17 juni

TP :

Roxanne: 4 Juni

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Medusa : 14 Juni => 2

Veer : 18 juni

Raba: 19 juni => 2

Melis25: 20 juni

Droompje : 20 Juni escape IUI

Testen :

Roxanne: -

Tobbert: -

Inge: -

Medusa : -

Veer : 30 Juni

Melis25: 1 juli (bloedtest)

raba: 4 juli

Droompje : 4 juli

Geplaatst

@ Rican, ik had in de 2e pen ook een luchtbel zitten. Volgens mij maakt dat niet zoveel uit hoor, althans bij mij heeft de pen goed zijn werk gedaan ;-)

@ Eve, ik denk niet dat weinig follikels te maken heeft met veel drinken. Tijdens het spuiten van zowel de deca als de gonal-f heb ik dagelijks minstens 3 liter water gedronken. Ik snap je angst van "maar" 6 follikels, maar geef de moed nog niet op. Bij mijn startecho zagen ze er 10, mijn 1e FM waren het er 12 en bij de 2e FM zaten er ineens 17 follikels! Zo zie je maar dat het aantal niet altijd hoeft terug te lopen maar ook meer kan worden. Uiteindelijk heb je er maar één nodig meid!

Die angst die je beschrijft had ik ook hoor, zeker toen ik tijdens de startecho hoorde dat ik "maar" 10 follikels had. Ik was enorm teleurgesteld na de verhalen hier op het forum over 20-25-30 follikels. Maar je moet ook denken aan kwaliteit he, van de 17 follikels die ik had zaten 10 eicellen waarvan er 6 bevrucht zijn.

Kortom, maak je niet al teveel zorgen. Alles komt goed! :-)

Hoe is het met de overige meiden? Vrijdag a.s. mag ik testen, ben zo benieuwd!

Geplaatst

Hoi meiden,

Melis; ja dit is onze 1ste tp, en wat jij zegt heel byzonder.... het idee dat je de kliniek uitloopt met iets kleins in je buik;-) en alleen jij weet wat je bij je hebt. Hoop zo dat het blijft plakken;-) hahaha zo noemen wij het hier;-) En dubbel hoop dat het blijft zitten want we hebben geen cryo`s en zou heel erg opzien tegen een volgende punctie(maar dat terzijde). We hebben net een paar;-) testen gehaald want merk dat het wachten wel heel moeilijk wordt naarmate de tijd nadert;-) officiele datum is 5 juli, dat is nog wel een hele week maar in mijn normale cyclus zou ik a.s vrijdag ongi moeten worden. Succes vrijdag met testen...duim voor je.

Medusa; echt balen zeg! De hoop niet opgeven hoor, er moet voor ons allen een wondertje zijn. Sterkte! knuf

Eve; de eerste fm was bij mij ook 10 follikels en de 2fm waren er 8 en uiteindelijk bij de punctie zijn er 4 eicellen gevonden waarvan er maar 1 is gedeeld en terug geplaatst.

voor de rest die ik vergeten ben fijne dag

x Tine

Geplaatst

@ Tine, spannend hoor.. Wachten is een hel, ik vind het verschrikkelijk. Vorige week ging het nog wel, maar bij alles wat ik nu doe denk ik; ben ik zwanger of ben ik het niet? Wat een onzekerheid, vreselijk.. :-( Ga stiekem er wel ff eerder een test tegen aan gooien denk ik. In mijn normale cyclus (26 dagen) zou ik a.s. woensdag ongesteld moeten worden wat ik natuurlijk niet hoop.

Hoop dat we beide (en ook de overige meiden natuurlijk) begin juli positief mogen testen!

Geniet van het mooie weer meiden!

Geplaatst

Melis: welkom in de beruchte tweede wachtweek! Zenuwslopend he! De eerste week vind ik zelf ook altijd goed te doen, maar die 2e pfftt.... die duurt zo lang en je wordt zo heen en weer geslingerd in je gevoel wel/niet/wel/niet/wel/niet/wel..... vreselijk! Maar nog even afwachten en dan weet je het! Mijn duimen staan op turbo-stand voor jou en de anderen op het wachtbankje, dus daar kan het niet aan liggen;)

Eve: ik kan me goed voorstellen dat je onzeker bent! Maar ik denk dat als de dosering verhoogd is ten opzichte van de vorige keer, het wel goed moet komen, toch? Hopelijk heb je woensdag nog wat meer follikels!

Saba: en al ongesteld?

Hier begin ik heel voorzichtig kleine steekjes te voelen, dus er begint wat te groeien. Ben benieuwd, woensdag zal ik weten hoeveel. Merk toch dat ik er wat onzeker van wordt, groeit er wel genoeg, gaat het wel snel genoeg enz. Maarja probeer er maar zo weinig mogelijk aan te denken maar dat is best lastig merk ik.

Mijn buik zit er langzaamuit als een tja hoe zal ikhet eens noemen.... gespikkelde buik met al die rode plekjes van het spuiten en er zitten nu zelfs 2 blauwe plekjes. heb totaal geen moeite met spuiten maar ben toch echt blij als ik daarmee klaar ben. Kan geen goed plekje meer vinden om die naalden in te jassen en dat is best vervelend. Maarja even doorbijten he!

Geplaatst

Meiden, kan de innesteling 7 dagen na tp plaatsvinden?Had gisteren ongeveer 10 minuten steken in mijn onderbuik die daarna weg waren. Het is te vroeg voor ongi en deze "pijn" heb ik nooit als ik ongi moet worden. Weten jullie het? Help! :-sSorry voor mijn korte reactie maar iPhone typt niet zo lekker, zal straks ff inhoudelijker reageren. Fijne dag meiden!

Geplaatst

innesteling is vanaf 6 dagen na punctie, punctie = dan dag 1 maar welke dag dat is bij ieder ander weer verschillend succes en ik hoop dat het innesteling was. x

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik wil me graag bij jullie aansluiten. Vandaag zitten we op dag 5 van de IVF cyclus. As donderdag heb ik onze eerste FM meting. Het is allemaal super spannend, zeker omdat alles voor het eerst is.

Het prikken vind ik op zich best meevallen (puregon 150) alleen zijn mijn eierstokken behoorlijk gevoelig. Hebben jullie daar ook last van?

Ik ben namelijk een beetje bang dat er teveel eiblaasjes inzitten, heb helaas last van PCOS en endo.

Ik hoop dat de tijd snel voorbij springt voor alle meiden op het wachtbankje.

Groetjes

Geplaatst

@ Dederika, welkom bij deze topic! Ik had ook gevoelige eierstokken, na 3 dagen gonal-f spuiten voelde ik ze al!

Heel veel succes met je 1e behandeling, hopen op goed nieuws!

Geplaatst

@ Dederika, welkom bij deze topic! Ik had ook gevoelige eierstokken, na 3 dagen gonal-f spuiten voelde ik ze al!

Heel veel succes met je 1e behandeling, hopen op goed nieuws!

Geplaatst

@ Dederika; Welkom hier! ik heb nu ook 3 dagen gonal-f er op zitten. voel af en toe soort stekjes in mijn buik en ik spuit 112,5 E dus het zo best kunnen.

@ saba: ben je al ongi?

Heb sinds 1 week last van me stuitje kan dit bijwerking van deca zijn?

Geplaatst

Melis; ik heb datzelfde gevoel in mijn onderbuik gehad vanmorgen en idd maar kort. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik er van moet denken, wel of niet goed. Jij zou morgen ongi moeten worden toch?

Dederika; welkom hier. Spannend de eerste ivf-poging. Weet hoe je voelt, voor ons ook de eerste keer. Je eierstokken kunnen idd best gevoelig zijn hoor, was bij mij ook.

Miesje; je buik is net een dart-bord;-) en best lastig om een pijn/blauw- vrij plekje te vinden. Succes en fff volhouden hoor.

Geplaatst

@ Tine, morgen is mijn NOD idd.. Deze buikpijn is nieuw voor mij en heb dit nooit tijdens een menstruatie. Een innesteling? Heb nu nog steeds een zeurende pijn heel laag in mijn buik. Wanneer mag jij testen?Ga zo ff met manlief naar de Mediamarkt om een airco voor in de slaapkamer te kopen. Doe geen oog dicht met die warmte, bah!Heb net een brief van zkh gehad; alle 5 onze embryo's zijn ingevroren verdeeld over 3 rietjes! Jipppppppie.......

Geplaatst

Whieeeeeeee !! Vandaag afspraak in ZH gehad (net) en kunnen gelijk door voor ons cryootje.. BMW was alweer super, follikel op 15mm (en dat zonder gonal f) en morgen een echo en bloedtest om te bepalen wanneer de pregnyl erin moet..

Gaan vanavond bedenken of we direct door moeten rennen of toch een cyclus overslaan.. Vind het gewoon heel spannend!!

Dus kan gewoon weer meeschrijven hier! ;-)

X

Geplaatst

Inge, wauw! Wat snel kun je doorgaan zeg! En idd een mooie follikels zonder de Gonal! Ben benieuwd wat jullie vanavond beslissen..

Melis, Het zou idd een innesteling kunnen zijn, hoe gaat het verder met je? Hou je het nog een beetje vol?

Dederika, welkom! Donderdag je eerste FM Heel veel succes! Vul je gerust aan op het lijstje ;-)

Rican, voor jou gaat het nu ook snel denk ik! Over een weekje je eerste FM?!

IK heb tijdens het spuiten van de puregon niet echt last van mijn eierstokken, meer van mijn darmen. Merk toch dat ik een opgezette buik heb..

Hier nog niets nieuws te melden, morgen moet ik voor mijn 2e FM. Best wel nerveus, hoop dat ze er nog zitten! Of misschien nu wel meer dan de vorige keer :)

Geplaatst

Melis, zie net dat je een brief hebt gekregen...

5 Cryo's, WHOEHOEE!!! Echt een super mooie score, maar ga toch duimen dat je ze niet nodig zal hebben!!

Geplaatst

Ehm BMW = natuurlijk BMS ;-)

We hebben het al bedacht hoor.. We gaan het gewoon doen! Waarom wachten, we gaan er voor !

Dus voor de tweede keer in de lijst!

1e fm vandaag

Echo + bloedtest 29 juni

TP ?? Hopen dat het cryootje mooi ontdooit.. Fingers crossed.. Again ;-)

@melis 5cryootjes mooi! Wij hebben er maar eentje!

C

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden