Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Tine, RICAN & Matroosje; thanks voor jullie lieve reacties!

@ Matroosje, fijn om te lezen dat je deze keer minder last hebt van de deca. Met welke hormonen ga je stimuleren? En wanneer mag je beginnen met stimuleren?

Heel veel succes deze ronde en ik zal voor je duimen dat je een mooie oogst hebt met veel bevruchtingen.

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Veer, van harte! eindelijk 2 groene regels op ons lijstje!

Matroosje, succes morgen, als alles goed is ga je dan ook direct dezelfde dag met stimuleren beginnen? Dit is ook mijn 2e poging en moet eerlijk zeggen dat ik nu ook minder last heb.Ondanks de verhoging in dosis. Misschien ook wel omdat je nu weet wat je kan verwachten en het helaas "bekend" terrein is..

Ik ben echt MEGA blij!!!! Ze waren er nog allemaal +1 extra. kortom heb er nu 7. BMS was 11 dus ook prima (denk ik) Jeetje wat een opluchting was dat zeg, ging echt met knikkende knietjes ernaar toe haha. Vrijdag moet ik weer terugkomen voor een derde meting en dan hoop ik zondag de punctie te hebben. maar dat is nog niet zeker.

Ga nu lekker een cdtje opzetten, snoeihard en aan de poets! hard nodig hier ;-)

Geplaatst

Start hormonen:

Roxanne: 4 Mei Deca 11Mei GONAL F 225

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Melis25: 23 deca / 4 juni Gonal-F 150

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

PixelEgelmeers: 22 juni deca en 6 juli gonal-f?

FM:

Roxanne: 23 en 28 Mei

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Melis25: 12 & 15 juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni & 29 juni & 1 juli

Punctie :

Roxanne: 31 Mei

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

Veer : 15 juni

Raba:16 juni

Melis25: 17 juni

TP :

Roxanne: 4 Juni

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Medusa : 14 Juni => 2

Veer : 18 juni

Raba: 19 juni => 2

Melis25: 20 juni

Droompje : 20 Juni escape IUI

Testen :

Roxanne: -

Tobbert: -

Inge: -

Medusa : -

Veer : Zwanger!

Melis25: Zwanger!

raba: 4 juli

Droompje : 4 juli

Geplaatst

@ Eve: geweldig nieuw! Ga voor je duimen dat je zondag de punctie heb.

heb al 1 a 2 weken last van me stuitje. Heeft iemand hier ook last van gehad. heb zitten google en kan alleen vinden dat het een zwangerschaps kwaltje is, maar dat ken natuurlijk niet we zitten midden in onze 1ste poging. kan het een bijwerking van decapeptyl zijn?

Geplaatst

Rican, bedankt voor je reactie :)

Ik weet niet of je door de hormonen last van je stuitje kan hebben. Zelf geen last van. Kan het niet zijn dat het door iets anders komt?

Geplaatst

Eve; is mooi aantal.. duim voor je dat je zondag voor de punctie mag.

Matroosje; succes morgen met de echo

Geplaatst

@ veer, ook gefeliciteerd!! Joehoee, nog iemand met een positieve test!!

@ melis, echt super,maakt eigenlijk ook niet uit voor een test, hij is positief!! Echt super!!

Vandaag erg verdrietig,nog steeds niet ongi,en wil zo graag starten met de gonal-f. Wel last van steken in m'n buik,maar geen ongi gevoel. Na ja afwachten.... En wachten duurt nog steeds zo lang :-(

Liefs Saba

Geplaatst

Veer gefeliciteerd.

Saba jeetje meid ik hoop dat het snel voor je doorzet dan kan je ook weer verder.

Ik heb best een goed gevoel en iedereen om ons heen ook. Ik hoop dat het klopt de vorige keer had ik namelijk geen goed gevoel.

Maar sinds net toch weer twijfel voel me natter. Sorry voor het vieze praatje. Ik hoop zo dat het goed gaat. Ben bang als ik naar de wc ga en bloed zie ik hoop snel dat het maandag is dan kunnen we een bloedtest laten doen

Geplaatst

@Sab, balen dat je nog niet ongi bent! ben je nu aan het spuiten met de deca en moet je wachten tot mens. en kun je dan starten met de Gonal? hoelang ben je nu dan aan het spuiten met deca? Als het je te lang duurt kun je dan niet met het ZH bellen voor de zekerheid.

Wachten duurt lang he..... Hoop dat je snel verder kunt!

@ Raba, je eerste WW zit erop! en nu die ellendige 2e week.... Hoop dat je positieve voorgevoel een goed voorteken is! Ga je eerder testen of wacht je maandag de bloedtest af? Zal voor je duimen, zet hem op!

Geplaatst

@ Raba, ja hoop het ook!! Spannend voor je!! Ga duimen,hoop het voor jullie,en gelukkig heb je een positief gevoel!!!

@ eve, mooi aantal voor je,gelukkig is er nog 1 bijgekomen!! Ja moet wachten op ongi dan 3 de cyclusdag uitgangsecho en starten met de gonal-f ben nu ander half week de deca aan het spuiten. Ja ga vrijdag of zaterdag ZH bellen. Hoorde van melis dat het bij haar ook een week duurde! Wachten duurt zeker lang!!

Liefs saba

Geplaatst

@saba, ik ben na 10 dagen spuiten van de deca ongi geworden, maar ik zou zekers einde van de week even bellen voor de zekerheid!

Geplaatst

ik kom even heel snel kijken en zie het goede nieuws!veer en melis van harte gefeliciteerd het is jullie enorm gegund! En het geeft ons allen weer frisse moed! Ik had vandaag 1e fm, 6eitjes waarvan 4 11mm en 2 15 mm vrijdag weer terug ben benieuwd wat ze dan zien weet dan wschjnlijk wanneer de punctie is! Heb nu wel ook echt wat buikpijn maarja alles voor het goede doel! Saba het wachten duurt lang en is frustrerend he!hopelijk komt het snel meid!

Geplaatst

@ eve, ja ga ik zeker doen, maar had ook de pil 21 dagen, die heb ik afgelopen zaterdag voor het laatst genomen, me lichaam is daar natuurlijk ook niet meer aangewend. Maar ja dat is alweer 4 dgn terug en normaal was ik zkr op dag 3 wel ongi

@ miesje, dat gaat goed met groeien!! Ben benieuwd wanneer je de punctie heb!! Ja heel frustrerend maar ja het is niet anders!! Hoop ook dat het snel komt, voel nog niet zo veel, maar ja dat had ik nooit, alleen als ik ongi was de eerste dag. Na ja wachten maar .....

Liefs saba

Geplaatst

@ Saba, je hebt zaterdag je laatste pil genomen? Dan wordt je miss morgen wel ongesteld. Ik had op zondag de laaste pil en werd op vrijdag ongesteld. Probeer je niet teveel zorgen te maken, het is normaal dat het een paar dagen langer kan duren!

Geplaatst

bedankt iedereen voor jullie lieve reacties

en wat zijn er alweer een hoop meiden bijgekomen die druk bezig zijn met hun behandeling het is niet bij te houden.

saba oh die stemmingswisselingen ken ik zo goed, je wilt zo graag verder wil je een keer snel ongesteld worden moet je er langer op wachten nog even gedult en dan kan ook jij verder met de behandeling

raba hoe je het nog een beetje vol???? vooral die laatste paar dagen maken het wachten er niet makkelijker op succes nog even

miesje spannend vrijdag hopelijk weet je dan wanneer de punctie is mooi aantal trouwens

melis hoe voel jij je nu las ergens dat je last had van buikpijn onder in je buik, heb ik ook last van en ook van mn rug maakt me zo onzeker. krijg je vrijdag ook gelijk uitslag van de bloedtest? ben beniewd hoe hoog je hcg is

voor iedereen die ik vergeet (en dat zijn er volgens mij weer genoeg) natuurlijk ook heel veel succes

zelf ga ik morgen maar eens het zkh bellen om te kijken wanneer we voor een eerste echo mogen komen en daarna gaan we lekker genieten van de rest van de vakantie die nu al niet meer stuk kan natuurlijk

Geplaatst

@ Veer, ik heb een kramp/steekachtige buikpijn in mijn onderbuik, eigenlijk een constant aanwezige/zeurende pijn. Ik ben (nog) niet misselijk, maar wel erg moe. Manlief heeft deze week nachtdienst en daar maak ik volop gebruik van; ik ga meestal rond 21.00 uur naar bed. Hele dagen werken is doodvermoeiend, halverwege de dag kak ik helemaal in, haha..Hoe voel jij je? Waar heb jij last van?

Geplaatst

ik ben ook super moe kan smiddags zo mn bed in duiken (en nu natuurlijk lekker in de zon) en ik hoef nu die bolletjes niet meer in te nemen dus kan vandaag ook lekker vroeg naar bed denk ook dat ik er zo in duik

volgens mijn man ben ik ook niet te genieten zo chaggie, moet zeggen dat ik dat zelf ook merk en daar baal ik dan eigenlijk wel weer van zeg ook vaak sorry op een dag.

vanochtend ook wel een beetje misselijk maar trok snel weer gelukkig

en die zeurende buik en rugpijn maakt me zo onzeker

Geplaatst

Lieve veer, ik herken wel wat je zegt over zorgen maken. Zullen we elkaar de resterende 8 cruciale weken er doorheen slepen? Laten we ons niet teveel zorgen maken, positiviteit is erg belangrijk!! We hebben deze mijlpaal al overwonnen, komt helemaal goed meid!!Fijne avond meiden, ik ga een warme douche nemen en mijn bedje in.Tot morgen! :-)

Geplaatst

Lieve veer, ik herken wel wat je zegt over zorgen maken. Zullen we elkaar de resterende 8 cruciale weken er doorheen slepen? Laten we ons niet teveel zorgen maken, positiviteit is erg belangrijk!! We hebben deze mijlpaal al overwonnen, komt helemaal goed meid!!Fijne avond meiden, ik ga een warme douche nemen en mijn bedje in.Tot morgen! :-)

Geplaatst

Vanharte veer en melis, het is heel fijn om te horen dat alles goed kan komen. Ik hoop dat jullie snel de angst van jullie af kunnen slaan, en gewoon kunnen genieten van jullie zwangerschap.

Eve hoeveel fm metingen had je de eerste keer? En hoe groot moeten ze zijn voordat je door mag voor de punctie?

Zijn er ook meiden waar de stimulatie in de beginfase is afgebroken, omdat er teveel eiblaasjes zaten? Ik maak me daar een beetje zorgen over. Met clomid had ik namelijk ook al meerdere.

Maar goed als ik alles van jullie lees is het hele traject, heelveel afwachten. Dat ga ik dan ook maar doen. Morgenvroeg weet ik gelukkig meer.

Groetjes

Geplaatst

@ saba: normaal heb ik een cyclus van 28 dagen. Altijd precies op tijd. Ik heb nu een cyclus van 31 dagen gehad. Het heeft dus een kleine vertraging. Maak me ook erg druk om, begrijp het helemaal.

Heb nu 5 dagen Gonal-f er op zitten en sinds vanavond heb ik pijn in mijn buik links iets erg als rechts. Is dit normaal? Of moet ik meer rust houden. Ben nog al een actief iemand. Denk altijd nog ff dit doen en nog ff dit. Gun mezelf dus helemaal geen rust. Slaap ook ongeveer maar 6 uurtjes. Voel me ook niet moe, maar misschien is het beter om tijdens dit proces meer rust te nemen. Aangezien ik nu toch wel lichamelijk klachten krijg.

Geplaatst

Joepie vanmorgen ongi geworden!! Vanmiddag wordt ik gebeld wanneer ik de uitgangsecho heb, denk zaterdag. dan starten met de gonal-f.

Jah maakte me inderdaad wel zorgen,werkt me lichaam wel goed enzo je gaat toch malen,maar ja ben vandaag super blij en vrolijk!!

Liefs saba

Geplaatst

Start hormonen:

Roxanne: 4 Mei Deca 11Mei GONAL F 225

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Melis25: 23 deca / 4 juni Gonal-F 150

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Matroosje: 10 juni Decapaptyl; 30 juni Gonal-f

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

PixelEgelmeers: 22 juni deca en 6 juli gonal-f?

FM:

Roxanne: 23 en 28 Mei

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Matroosje: 8 juli

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Melis25: 12 & 15 juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni & 29 juni & 1 juli

Punctie :

Roxanne: 31 Mei

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

Veer : 15 juni

Raba:16 juni

Melis25: 17 juni

TP :

Roxanne: 4 Juni

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Medusa : 14 Juni => 2

Veer : 18 juni

Raba: 19 juni => 2

Melis25: 20 juni

Droompje : 20 Juni escape IUI

Testen :

Roxanne: -

Tobbert: -

Inge: -

Medusa : -

Veer : Zwanger!

Melis25: Zwanger!

raba: 4 juli

Droompje : 4 juli

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden